Witam - proszę podłączyć tak ; Dodano po 31 https://obrazki.elektroda.pl/9613965400_...
Proponuję taki wyłącznik http://obrazki.elektroda.pl/9442239300_1...
Wyłącznik 2 zasilanie (L) 1 i 3 na 1 i 3 silnika. 2 silnika zasilanie (N) Kondensator 1 i 3 silnika.
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
FWD to jeden kierunek obrotów, REV to przeciwny kierunek.
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
7-8 zwora, 9-10 zasilanie. Tak bym to podłączył. Zmiana kierunku obrotów poprzez zamianę miejscami końcówek np. wirnika, lub stojana. Używając termika: 7-4 zwora, 8-5 zwora, 9-10 zasilanie.
Wygląda to na silnik 1F przezwojony na 3F 230/400V i skojarzony w gwiazdę
Skuteczna wartość napięcia będzie w przybliżeniu równa napięciu sieciowemu; podane 300V to napięcie bliskie szczytowemu, które mogłoby się pokazać na kondensatorze gładzącym bez obciążenia. Nie ma tam żadnego kondensatora, więc nie ma obaw, że się spali silnik z powodu napięcia.
Na tych czterech zaciskach gdzie masz blaszki poziomo zrób je pionowo zasilanie tam gdzie było i bedzie biegał odwrotnie
Jak na tą moc silnika to mocno za duże te rezystancje, jeżeli pomiary zrobiłeś dobrze to silnik jest uszkodzony. Rezystancję uzwojeń najlepiej jest mierzyć bezpośrednio na wyprowadzeniach z silnika pomijając zaciski. Czasami z powodu rdzy może występować rezystancja pomiędzy wyprowadzeniem a zaciskiem i wtedy pomiar nie będzie dokładny.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Ochronny też powinien być podłączony /dla przypomnienia/.
Ważne by zgadzał się kierunek strumienia magnetycznego w całym stojanie.
Schemat jak najbardziej OK. W takim układzie nie ma ryzyka zwarcia biegunów zasilania więc same przełączniki nie muszą być precyzyjnie zestrojone. Nawet gdyby przełączał tylko jeden to na silnik poleci napięcie tej samej biegunowości i silnik zatrzyma się.
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Podłącz całość w szereg. Jeśli kierunek obrotów bedziesz miał niewłaściwy to zamień miejscami podłaczenie szczotek względem uzwojenia stojana. Powodzenia !
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Witam ! Jest to prawdopodobnie silnik do polskiej pralki automatycznej. Silnik ten jest silnikiem który posiada dwa rodzaje obrotów: wirowanie około 2700obr/min kolory przewodów to :biały, niebieski i czerwony pranie, wolne obroty (nie znam prędkości obrotowej) kolory przewodów: biały, żółty, zielony Aby silnik pracował na wysokich obrotach (wirowanie)...
Jeżeli chcesz wykorzystać taką taśmę led. https://obrazki.elektroda.pl/8290531800_... I będziesz silnik zasilał z jednego zasilacza 12V, a taśmę led z innego. Wtedy trzeba zastosować dwa przekaźniki z cewką 12V i dwie diody np. 1N4007. https://obrazki.elektroda.pl/5617702100_...
http://elektryk.ovh.org/readarticle.php?...
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Nie mam przekaźników ze schematu, które zaznaczone są na czerwono. Zaznaczyłeś same styki - jak podasz moc silnika, to dobierze się konkretny typ przekaźnika. https://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%... Radzisz sobie z lutowaniem czy wolisz na śrubki?
Witam mam dość spory problem z zrozumieniem schematu nie wiem jak podłączyć przełącznik dodaje zdjęcie schematu z góry dziękuje za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/2886876400_...
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Rozwiązanie na stycznikach Moeller-a z modułami czasowymi
Jak dobrze pamiętam ten silnik powinien kręcić tylko w jedną stronę. Do zacisków +/- podłączasz zasilanie , a do H/L przełącznik zakresów szybkości wraz z potencjometrami do ustawienia obrotów na niskim i wysokim zakresie. Ma on wbudowany stabilizator obrotów.
Dobrze podłączyłeś zasilanie kierunek obrotów?
Możesz zapoznać się z tym. http://akademia.nettigo.pl/l293d/
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
... Kondensator wepnij pomiędzy U1 a Z1. Tak jak na folii podepnij N i L1. 3 żyły kabla sterującego podepnij pod N, U1, Z1. Przełącznik sterujący obrotami podepnij tak, żeby w jednej pozycji łączył N z U1, a w drugiej N z Z1. W spoczynku nie łączy żadnych przewodów. Po przejrzeniu kilku innych tematów znalazłem schemacik pokazujący takowe podłączenie...
spójrz na ten link masz tam wszystko podane czarno na bialym http://sklep.elstat.pl/pdf/23458.pdf
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
(at)zurasgliwice Różowy i czarny to zasilanie, żółty i jeden z zasilajacych - kondensator. Po podłączeniu sprawdź kierunek obrotów. Jeżeli jest niewłaściwy, przełóż przewód kondensatora na drugi zasilajacy.
Najpierw zmiana kierunków. Na zdjęciach z górnej części przełącznika wystają dwa krótkie przewody (po przekątnej). Podłącz je do dolnej części wyłącznika (zaciski M1 i M2). Silnik podłącz pod pozostałe dwa wyjścia przełącznika kierunku obrotów (przewód ujemny już podłączony) Czy maksymalne obroty występują już przy niewielkim wciśnięciu klawisza, czy...
Dziękuję. Wszystko działa, przyciskiem REV można zmienić kierunek obrotów.
Witam Napięcie podłącz do niebieskiego i białego natomiast kondensator wepnij między biały i czerwony ,oczywiście kondensator 7,5µF.Pozdrawiam
Obydwa schematy masz przecież na wyłączniku i przełączniku kierunku obrotów ( drugi od prawej to zmiana kierunku obrotów).
Nie przełącznik, a przekaźnik jeżeli posiadasz jeden wolny kanał w aparaturze do zdalnego sterowania. Podłączenie banalnie proste.
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
Jak widzisz sterownik jest jednofazowy a silnik trójfazowy. Więc potrzebne dwa styczniki trójfazowe. Sterownik będzie sterował stycznikami, a odpowiedni stycznik będzie włączał odpowiedni kierunek obrotów.
Spróbuj zamienić miejscami podłączenia do szczotek. Pozdrawiam Witek
Mogą być samochodowe ale nie tylko, ale ze stykiem przełączającym. Wybór jest bardzo duży. A dokładniej to trzeba jeszcze wiedzieć na jakie napięcie maja być ich cewki, (czyli jakie napięcie będzie podawane z tego odbiornika) i jaka ma być obciążalność ich styków, (a to zależy od mocy podłączonego silnika).
tam gdzie biały to podłącz fazę na czerwony zero a pomiędzy czerwony i niebieski włącz kondensator jeśli chcesz zmienić kierunek to zero podłącz pod niebieski jednak uprzedzam że większość silników klatkowych do pralek na wysokich obrotach moc podana na tabliczce odnosi się do jednego kierunku w drugim są bardzo słabe
Na żółty faza na zielony i czarny kondensator 16 µf i jak podasz na zielony zero kręci w jednym kierunku , jak podasz zero pod czarny kręci w drugim kierunku , podobnie jak podłączysz kondensator na środkowe i podasz tam zero , ale na wysokich obrotach w jednym kierunku ma małą moc
Chcę pryzpomnieć ci o sytuacji, która może być przy użyciu podobnego sposobu rewersu silnika.Każdy silnik ma inercję i przy momentalnym przemianie biegunowej, silnik będzie pewny czas przedłużał obracać się w tym kierunku w którym on obracał się.To może wywołać awaryjną sytuację jak dla silnika tak i dla zasilacza.Żeby uniknąć takiej sytuacji, w roli...
Nie wszystko, skoro potrafi zmieniać kierunek obrotów.
bo bezpośrednio do gniazdka 230v raczej nie zadziała, Niby dlaczego ma nie działać ? Przeznaczony jest do zasilania 230V. O zmianie kierunku obrotów zapomnij.
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Masz rację. Najogólniej zasada zmiany kierunku wirowania w takich wiertarkach polega na zmianie "biegunowości" zasilania na szczotkach wirnika. Czyli zamieniając podłaczenie przewodów do nich uzyskujesz zmianę kierunku. Pozdrawiam ! Marek
Wyjścia sterownika mają ok 0,5 A. Ja bym nie ryzykował podłączeń bezpośrednich. Do tego albo dodatkowy przekaźnik półprzewodnikowy albo mostek H - sterownik silnika DC. W drugie opcji prócz sterowania prędkością przez PWM masz też możliwość sterowania kierunkiem obrotów.
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
Nie mam akurat takiej, ale mam podobną (POWER CLASS 500 W) a wyłącznik wygląda na identyczny: FA2-4/1BEK - czy taki sam masz wyłącznik - popatrz na drugą stronę na symbol? http://obrazki.elektroda.pl/8680544000_1... Jeżeli przewody 3 i 4 lecą z tylnej cewki a 5 i 6 z przedniej cewki , 1 z górnej szczotki, 2 z dolnej szczotki, to u mnie...
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Podłączyłeś sygnał do sterowania kierunkiem obrotów jak na schemacie narysowane ? Brązowy przewód. Podłączyłeś, czy w powietrzu wisi ? https://obrazki.elektroda.pl/8530649700_...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Właśnie tak miało być podłączone,ubiegłeś moją odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam - pomocny temat . http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
elpapiotr napisał: Czasami na obudowie silnika/przekładni czy też samego elementu obrotowego znajduje sie informacja (przeważnie strzałka), w jakim kierunku silnik ma pracować. Ale przecież nie o to chodzi. Silnik asynchroniczny trójfazowy (bo o takim mowa) równie dobrze może obracać się w prawo lub w lewo. Kierunek obrotów zazwyczaj wymusza urządzenie...
1420obr/min 180w 2.5A 220v uzwojenie orginalne
Przewody o kolorach niebieski, czarny i brązowy odpowiednio do oznaczeń na wtyku L1, L2, L3. Przewód żółto - zielony do pozostałego "ziemia". Gdyby wirnik obracał się w odwrotną stronę, trzeba zamienić miejscami np. L1 z L2. lub L2 z L3 lub L3 z L1. Nie ma znaczenia , którą parę zamienimy, wirnik zmieni kierunek obrotów.
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Witam, 1. Kolor przewodów nie ma znaczenia. 2. Neutralny pod złącze W, przewód fazowy pod V lub U (zmiana zasilania z V na U zmienia kierunek obrotów silnika). Pozdrawiam.
Jest to silnik tup. OKC a dane masz wytłoczone na tarczy łożyskowej od strony koła pasowego. Biały- niebieski podłączasz zasilanie Niebieski -czerwony podłączasz kondensator To jest podłączenie 2800obr/min Biały- zielony podłączasz zasilanie Zielony -żółty podłączasz kondensator To jest podłączenie na 325obr/min Kondensator powinien być 16uF dla obydwu...
Bateria 7,4 V --> stabilizator napięcia 5 V --> sterownik silnika --> silnik 3,7 V. Co dokładniej ten sterownik ma robić? Zmiana kierunku obrotów czy też prędkości albo obu?
Najprościej to rozwiązać na jednym włączniku dwusekcyjnym trójpołożeniwym. w środku jest 0. W prawo to do przodu w lewo to do tyłu.
Jeżeli prądnica jest podłączona i używana, to należy też zamieniać jej podłączenie.
Wszystko masz podane na schemacie jak podłączyć. Jeśli nie wiesz jak to podłączyć nawet ze schematem to lepiej będzie zlecić to elektrykowi.
Jest to pompa hydrauliczna wielotłoczkowa o zmiennej wydajności, regulowanej hydraulicznie. Podłączenie przewodów tłocznych i ssawnych uzależnione jest od kierunku obrotów (w prawo albo w lewo). Fabrycznie - kierunek obrotów powinien być zaznaczony na korpusie, od strony napędu, prawdopodobnie będzie "w prawo". Do prawidłowe j pracy pompy potrzebny...
Kierunek obrotów spokojnie możesz zmieniać. Uzowjenie robocze ma punkt wspólny z rozruchowym. Drugi koniec rozruchowego jest podłączany do kondensatora. Zamień końce uzwojenia rozruchowego tzn koniec który był podłączony do kondensatore podłącz do uzwojenia roboczego a koniec który był podłączony do roboczego podłącz do kondensatora. Chyba załapiesz...
Spróbuj jeszcze takiego podłączenia.
Przydały by się pomiary przejść między stykami. Na pierwszym zdjęciu widać że są tylko 4 końce uzwojeń. Ciekawe czy są połączone czy odseparowane. Jeśli styk nr 2 i 5 oraz 4 i 6 pokażą przejście i tylko w tej konfiguracji to system przełączania L-R będzie prosty do podłączenia.
Tak działa. Chcialbym, by była mozliwosc zmiany kierunku obrotów.
Witam. Zakupiłem silnik jednofazowy 3kW, miała być dołączona instrukcja, ale jej brak. Jak to podłączyć podobno można zmieniać kierunek obrotów? Silnik jak na foto..
Właśnie o to chodzi, że masz źle podłączone.
niebieski i czerwony przewód to zasilanie 230V, do dwóch czarnych podłączony jest kondensator. W tym silniku nie ma możliwości zmiany kierunku wirowania. podłączony jest prawidłowo.
Silnik z pralki frani ma możliwość zmiany kierunku obrotów, jak go podłączyć i jak zmieniać kierunek obrotów opisałem w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Zrozumiałem Jak zmienić kierunek obrotów silnika?
No masz ładnie opisane przecież. Musisz określić kierunek obrotu i prędkość. Prędkość masz gdzieś w tabeli pod spodem.
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
W tym układzie będzie wykrywany obrót. Jeżeli ktoś chciałby wykrywać kierunek obrotu trzeba by nie podłączoną końcówkę podpiąć do nóżki kontrolera i programowo sprawdzać na którym pinie najpierw powstaje impuls. Podłączając fotoczujnik sprawdzić należy, która jego nóżka była oryginalnie podpięta do masy.
Podłączyć przed przełącznikiem kierunku obrotów(przekaźnikami) - ingerencja w sterownik bramy.
Z jeden przewód z sieci na wyłącznik dalej na cewkę z cewki na szczotkę , dalej wirnik,dalej szczotka, dalej kabel cewki , dalej z cewki drugim przewodem do wyłącznika. Równolegle do silnika za wyłącznikiem wepnij kondensator przeciw zakłóceniowy. pamiętaj o kierunku obrotów, więc odpowiednie podłączenie cewek. pozdro Sławek
Witam, (at)ALIBABA I masz rację, chociaż często od sposobu podłączenia zależy kierunek obrotu, pomimo jednego koloru przewodów :wink:
Tak zasilanie silnika
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Czarne przewody z literą R to zasilanie zacisków od niskich obrotów czyli CO, AO, BO. Dołącz te trzy przewody i sprawdź czy silnik pracuje na niskich obrotach i w jakim kierunku się obraca?
Witam . Może zdjęcie silnika, ile przewodów ,jakiej mocy silnik, zdjęcie schematu podłączenia jeżeli jest na dekielku.
Tutaj masz schemat jak to podłączyć pod te 8V i dwa przyciski do sterowania kierunkiem obrotów: http://obrazki.elektroda.pl/1144087200_1... Teraz widzisz jak trzeba podłączyć, żeby wyeliminować PWM.
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
Kierunek obrotów silnika 3F zależny jest od kolejności podłączenia faz. Natomiast dziwi mnie ten fakt: ... przedłużacz był kupiony w sklepie elektrycznym. [edyta] Niech się Kolega cieszy, że jedynie kierunek cięcia jest odwrotny. Gorzej gdyby niszczarka wciągała pocięty karton a wypychała cały ;)
rozrusznik kierunek obrót kierunek obrót rozrusznik regulator kierunek obrót
zamiennik tda7560 kabel ethernet przerywa wygłuszanie pomieszczeń
aparaty słuchowe aparat słuchowy
Migająca niebieska dioda w Trekstor - co oznacza? Zmieniarka płyt CD w Audi A6 - typowe problemy i rozwiązania