W serwie podciśnienie cały czas „pracuje” - raz jest go więcej, za chwilę mniej, ale pracujący silnik cały czas to uzupełnia. Twoje obawy są zupełnie nieuzasadnione. Po wymianie rurki jak odpalisz silnik sytuacja w kilkanaście sekund wróci do normy. Przecież w tej chwili wężyk i tak jest dziurawy i serwo się „zapowietrza”.
NIe wiem co tam jest czy zespół elektro zaworów w takiej puszcze czy osobno n75. Może masz źle podłączone przewody. Na zaworze masz vac tutaj podciśnienie z serwa a out idzie na gruchę. Jak jest jakiś trzeci wąż to jest to tylko ciśnienie atmosferyczne i idzie to do filtra.W pokrywie zaworów z tyłu powinien wchodzić wąż i jest tam pierwsze podciśnienie...
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Kolego nie lej wody.Sprawdź lepiej przewód do serwa a najlepiej podciśnienie vacum.
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
Tak, ale na koniec puszcza pedał t trzpień cofa się do końca i zaworek się zamyka. Z tym zaworkiem to właśnie jest sedno sprawy. Dokładniej mówiąc ten zaworek się zamyka za każdym razem kiedy kierowca zdecyduje że już więcej nie chce wciskać pedału, a jeśli zdecyduje że puszcza to ten zaworek zostaje nadal zamknięty a otwiera się drugi i podciśnienie...
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Sprawdź czy podciśnienie z pompy jest właściwe. Pompa nie powinna pluć olejem.
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
To nie jest żaden czujnik tylko blok elektrozaworów podciśnieniowych. faktycznie bardzo dużo wniosłeś tym postem, pomógł on koledze niesamowicie :) końcówki na module powinny być ponumerowane od 1 do 6 i tak 1 - jest to "zasilanie w podciśnienie czyt. wejscie" idzie do zaworka zwrotnego który idzie do serwa itd. 2 - EGR 3 - klapa od chłodniczki spalin...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Podciśnienie które steruje zmienna geometria. Po lepkach to na pracującym silniku powinno być ok -0,8 bar na wyjściu z przewodu do serwa a na wyjściu na gruszka -0,6 jak masz 0,5 to objawy mogą być podobne do twoich.
Niestety to nie jest to. Do przewodu serwa jest już podłączony przewód. Dobrze się przyjrzyj bo tam obok powinna być druga rurka tylko pewnie ułamana. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego. Ten od klapy obiegu wewnętrznego jest podłączony, ten luzem jest od zaworka par paliwa.
blokada silnika wymaga zastosowania elektrozaworu wykorzystującego podciśnienie którego układ sterowany jest przez układ stacyjki (odpowiednie połączenie układu podciśnienia z układem ciśnieniowym schemat elektrozaworu w załączniku -niestety po włosku ,jesli jesteś zainteresowany po polsku mogę przesłać na pw jutro wieczorem ) Z zaworem daj sobie spokój,...
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Ja skupił bym się na pompie hamulcowej , przepuszczania płynu pomiędzy stopniami lub niesprawny jeden stopień. Jak dotkniesz pedału , uruchomisz zawór i podciśnienie pociąga membranę . A że oporu na pompie nie ma to i pedał leci w dół . Syczenie jednak wskazuje ,że może być nieszczelność w serwie . Uszkodzona membrana ale bardzo delikatnie , stąd ten...
Zmierz podciśnienie na pompie vacum. Poszukaj wzrokowo uszkodzeń przewodu serwa itp.
Sc 900 nie ma typowego OBD. Do niego program IAWscan 2 lub zarejestrowany Multiecuscan i odczytasz błędy odpowiednio. Te błędy co odczytałeś 0A i 0B dotyczą chyba poduszek powietrznych. "Marchewka" (czerwona kontrolka wtrysku) w liczniku świeci? To taki "check engine" w dawnych fiatach. Jeśli pali więcej, to może sonda lambda? Bez odczytu błędów będzie...
Panowie, silnik 1,8T nie ma wakupompy, tam jest dość skomplikowany układ wytwarzający podciśnienie do serwa hamulców, m.in. zaworki jednokierunkowe, zwężka Venturiego itd. Jesli to wszystko nie funkcjonuje prawidłowo, to mamy bardzo słabe wspomaganie. Trzeba zacząć od podłączenia wakuometru i pomiaru podciśnienia podczas hamowania.
Potrzebuję podciśnienie do serwa hamulcowego.
Czasem przewód z serwa potrafi się tak uszkodzić że po nagrzaniu silnika, uszkodzony wąż lekko się zapada i odcina podciśnienie z pompy do serwa i traci się hamulec po jednym dwu naciśnięciach hamulca. Miałem to kilka razy w Passacie B5 czy A4 B6
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
Problem z serwem lub zaworem zwrotnym do serwa Jak jest takie "pierdzenie" to ucieka podciśnienie z serwa
Zaworek zwrotny idący do serwa hamulcowego w silnikach 1.8T powinien być zainstalowany w taki sposób, aby strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego. Jeśli chodzi o przepływ powietrza: Zaworek powinien przepuszczać powietrze w kierunku strzałki, czyli w stronę serwa hamulcowego (z układu dolotowego). Powinien blokować przepływ w przeciwną...
Zaloguj parametr PR916 - zmierzony wydatek powietrza. On u mnie się zmieniał, gdy rosła różnica między zadanym ciśnieniem a wykonanym. Po wymianie zaworu podciśnienia turbo na jakiś nowszy zmodyfikowany okazało się, że hamulec jest twardy. Przyczyną był przewód serwa 474011350R, który przepuszczał podciśnienie (wyjęty z auta działał prawidłowo). Jeszcze...
Jak po zgaszeniu silnika podciśnienie się utrzymuję to serwo powinno być szczelne. Raczej bym sprawdził czy geometria się nie przycina. Najlepiej strzykawka 150ml, wężyk i obserwować czy sztanga chodzi płynnie w pełnym zakresie.
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem Zrobiłeś coś z tego? Czy będziesz jeździł i czekał aż heble całkiem padną? z tandempompy masz gruby przewód do serwa i cienkie odejście do sterowania silnikiem. po drodze jeszcze akumulator podciśnienia. Obadaj pod kątem...
Sprawdź gdzie jest podłączone podciśnienie do serwa od hamulców.
Witam, mam dokładnie taki sam problem jak autor temat. W aucie wymieniłem kompletny rorząd ( na blokadach) + olej i filtr. Po przejechaniu około 20km przy dojechaniu do skrzyżowania autem szarpnęło i błą p1160. Patrzyłem z testera to dzieje się coś takiego że podciśnienie w kolektorze jadać jest takie jak komputer zakłada że ma być ale przy zwoleneniu...
Ponieważ zaworek padł. Pompa pracuje w oleju i po wyłączeniu silnika podciśnienie z serwa zasysa powietrze z niej razem z olejem.
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Ucieka ci podciśnienie znając życie wymień wężyki idące z serwa przy grodzi będziesz mial takie rozgałęzienie przewodów zajrzyj tam a na pewno czegoś się dowiesz;)
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
Witam mam mały problem ze zlokalizowaniem problemu , pacjent to mazda cx5 2.2 skyactiv 2015 r. I wyrzuca czasami błąd p258b - Wydajność obwodu sterującego pompy próżniowej . Dodam że nie wchodzi w tryb awaryjny, a usterka występuje sporadycznie . Podciśnienie sprawdzane od pompy do serwa i na drugim obwodzie do sterowania osprzętu na silniku wszystko...
a sprawdzałeś podciśnienie serwa może serwo nie szczelne i tam fałszywkę łapie a jak nie sprawdź ten rozrząd może o ząbek przeskoczył
Witam, dziękuję że zajrzałeś do mojego tematu. Mam problem z w/w autem którego nie umiem rozwiązać. Pacjent to Seat Leon z 2002r., z silnikiem 1.9TDI 110 koni, kod silnika ASV, Ogólnie z autem nie ma problemów - pali w normie, odpala "na widok kluczyka", nie kopci. Jest jednak strasznie słabe, jeździ prawie jak wolnossak - nie ma tego charakterystycznego...
System sprawdza się w niezbyt zakorkowanym mieście, kiedy postoje są dłuższe niż 10 s, a po nich następuje przynajmniej kilka minut jazdy. W takich warunkach oszczędność paliwa jet i to spora. Dla mnie jedną z głównych motywacji do zmiany samochodu na nowszy było właśnie to, żeby mieć ten system i nie zawiodłem się na nim. Niestety system wymaga mocniejszego...
Dokładnie przy czym czasem potrafi pęknąć. Zwłaszcza jak ma już parę lat.
Sprawdź na króćcu od podciśnienia do serwa czy masz podciśnienie.
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Ok. 2 miesiące temu przepuszczała uszczelka serwa więc kupiłem uszczelkę ale to nie pomogło. Kupiłem używane serwo z troche inną pompą ale moja poasowała i samochód znowu miał kopa. od tygodnia znowu zrobił sie jak mół (tak jak przed wymianą serwa) więc uznałem że używka była słaba i kupiłem nowe ATE. Mimo nowego serwa nic się nie poprawiło. Poduszki...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Kolego do serwa idzie wąż z podciśnieniem wyciągnij go i sprawdź czy vacum pompa tworzy podciśnienie jak jest ok to możesz teraz sprawdzić na jeździe próbnej czy jest różnica powinien być bardzo twardy i słaby bez tego podciśnienia później wsadź go i zobacz powinien być miękki i bardzo skuteczny ;). Jeśli nie będzie różnicy to SERWO jeśli nie robi się...
Serwo działa jak w temacie-rzadko. Czasami jest skuteczne, czasami działa trochę, a najczęściej to wcale nie pomaga. Co jest przyczyną? Silnik 1.9D, podciśnienie do serwa jest podawane z "czegoś" co jest przykręcone do głowicy.
Witam, jadąc dzisiaj Maveric'iem podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka od hamulca, pedał jest twardy, po mocnym naciśnięciu hamuje ale bardzo słabo. Zdjęłem wężyk od podciśnienia z serwa i na odpalonym silniku przytykając go palcem bardzo delikatnie zassysa do rurki. Dmuchając w przewód do serwa jest opór, ale gdy ciągne powietrze do siebie nie...
podciśnienie serwa passat tester serwa serwa sterowanie serwa
drukarka brudzić papier iiyama włącza czasie zegar taktować
siemens pralka reset dahua wideodomofon dzwonek
Radmor 5412: Funkcje filtra FDP-02 w odbiorniku Iveco Daily kręci, ale nie odpala - przyczyny i diagnostyka