Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Nie powinno, wężyk doprowadza podciśnienie do regulatora ciśnienia paliwa który w tym przypadku jest nieszczelny i do wymiany Dodano po 1 Dobrze myślę że to coś potrzebnego do rozruchu na zimnym silniku? Nie, służy do regulacji ciśnienia paliwa
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Problem rozwiązany, zapomniałem wcześniej napisać, pęknięty był kolektor ssący bądź dolotowy. Dymiarką tego widać nie było, z manometru też to nie wynikało, ale po wymianie wszystko jest jak należy. Dzięki za cenne rady, wskazówki. Dziękuję i pozdrawiam.
witam sprawdziłeś jakie masz podciśnienie na tych przewodach??? Może któryś siłownik nie trzyma? Są 3 od egr od klap i od turbiny tak jak i 3 zaworki zaworki podmieniałeś to są ok a siłowniki sprawdzałeś. Jak będzie podciśnienie ok tzn ok -0.9 do chyba -0.7bar to powinno być ok to zostaje tylko przepływka do sprawdzenia. Dziwne że teraz problem z kątem...
Za przepustnicę tj. w kolektor dolotowy. Wskazanie tego przyrządu jest jednoznaczne z wiedzą, że im głębiej naciskasz pedał 'gazu' tym więcej paliwa zużywasz = wskazówka leci bardziej na prawo i tylko tyle... Jakikolwiek kierowca z rocznym doświadczeniem, nie zrobi z tego żadnego użytku. Pozdrawiam.
JUŻ WIEM O CO BIEGA W DYSKUSJI! Jeden o gruszce, drugi o pietruszce... Teraz mój przykład: Jeśli list z Katowic do Gdańska "idzie" 1 dzień (trasa Katowice - Gdańsk dla pociągu = 8 godzin), to czy z jednej ulicy w Katowicach na sąsiednią będzie szedł 10 minut? NIE! Wynika to z tego, że oprócz samej drogi listu owy list bierze udział w kilku INNYCH PROCESACH....
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Przeczytałem ze dwa artykuły w Więc nie czytaj już więcej takich artykułów, bo to bzdury. Zainwestuj w dobre książki.
Jeśli nie będzie od góry odpowietrzenia poziom cieczy w zbiorniku drenażowym praktycznie się nie zmieni niezależnie czy pompa działa czy też nie. Na takiej samej zasadzie działają wszystkie "przyssawki". Przykładasz przyssawkę do jakiejś powierzchni płaskiej i zmniejszasz objętość wnętrza przyssawki (ciśnienie powietrza pozostaje bez zmian). Potem przyssawkę...
Audi A3 8L 1.8T hamulce duży problem Witam, od 3 miesięcy jeżdżę, rozpędzając się fajnie, gorzej hamując. Pacjent to Audi A3 8L 1.8T 2001 rok i problem dotyczy miękkiego pedału hamulca (zakładam temat, bo takiego przypadku to świat nie widział). Klocki przód i tył nowe Textar, tarcze przód i tył nowe Mikoda GT, przewód kolektor - serwo nowy, prowadnice...
Dzięki, kolego, za zainteresowanie, wpiszę tu skopiowany tekst z innego forum, gdzie to pisałem. Napiszę, co do tej pory zrobiłem: rozrząd, luzy w normie, rozrząd nowy i pompa wody, filtr powietrza i oleju nowy, uszczelka pod kolektor prostokątna nowa i pod kolektor te trójkątne też nowe, map sensor nowy, sonda lambda przed katalizatorem nowa, za katalizatorem...
Aktywny bieg jałowy Teraz moje pytanie bo miałem dzisiaj Fiorino i tam podciśnienie właśnie 400mbar Czemu brak podciśnienia w c3 znaczy jest 620 kompresja po 12 kolektor sprawdzony Czy możliwe aby zawory przepuszczały przy takiej kompresji ?
Teoretycznie nie słyszałem żeby były ku temu przeciwskazania. Choć to mocno ogólna opinia bo IMHO należy zwrócić uwagę na zakres ciśnienia roboczego, rodzaju uszczelnień wewnątrz siłownika itp. No i zastanów się czy aby podciśnienie wytworzone z silnika samochodu nie będzie za słabe... ? Musiałby być zainstalowany jakiś akumulator podciśnienia moim...
Oczywiście, można zmierzyć podciśnienie w układzie wakuometrem
Zawór EGR podmieniony membrana szczelna, podciśnienia założone dobrze, kolektor czyszczony, podciśnienie jest ok sprawdzane miernikiem, elektrozawory też podmieniane i nic
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Wymieniłem kolektor ssący, bo w starym wkrętki od LPG były zamontowane po dziadowsku i nic. Zamontowałem osobno Magic Jet-y pod kolektorem (wcześniej były w listwach) i teraz auto na Pb jak i LPG śmiga tak samo a podciśnienie wynosi 0,46. Następnie podmieniłem przepustnicę z TPS-em i wężyk do regulatora ciśnienia- podciśnienie 0,44. Takie samo E34 tylko...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Polecam Plaka w dłoń i na pracującym silniku psikać do okoła układu dolotowego jeśli jest nieszczelność to na bank silnik zareaguje zmianą obrotów i będziesz wiedział gdzie szukać. Ta metoda nigdy nie zawodzi a co do małego pęknięcia o którym piszesz to naprawić, zasmarować, zakleić cokolwiek zrobić na czas testu bo każda nieszczelność jest niepożądana....
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
1️⃣ Ciśnienie paliwa – pompa tandemowa Silnik BMN nie ma klasycznej pompy CR, lecz pompę tandemową, która dostarcza paliwo do pompowtryskiwaczy i generuje podciśnienie dla układu wspomagania. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie – jeśli pompa tandemowa nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtryski mogą nie pracować poprawnie. 2️⃣ Problem z uszczelnieniem...
Witam, dziękuję że zajrzałeś do mojego tematu. Mam problem z w/w autem którego nie umiem rozwiązać. Pacjent to Seat Leon z 2002r., z silnikiem 1.9TDI 110 koni, kod silnika ASV, Ogólnie z autem nie ma problemów - pali w normie, odpala "na widok kluczyka", nie kopci. Jest jednak strasznie słabe, jeździ prawie jak wolnossak - nie ma tego charakterystycznego...
Witam, auto jak w temacie, po rozgrzaniu silnik szarpie na wolnych obrotach, moc ma odpowiednią, podczas jazdy nic nie przerywa. Wymieniłem rozrząd poskładany na blokady, 3 razy sprawdzany, podmieniony EGR, map sensor, cewka, nowe świece, ciśnienie sprężania równe na każdym cylindrze w granicach 15 bar, ciśnienie paliwa 3,5 bar, sterownik podmieniany,...
To kolektor ssący, ma tam otwór montażowo-pomiarowy- normalnie podciśnienie tam powinno być, jak go wyjmiesz na włączonym silniku to powinien się wkręcić na wyższe obroty. Tylko nie ułam.
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Chodzi o odseparowanie odmy, od układu dolotowego. Żeby przedmuchy nie wpływały na pracę przepływki. Ubywa Ci płyn? Ciężko będzie bo do odmy muszę ściągnąć kolektor ssący. Z odmy idą 4 przewody, dwa do bloku jak widać na zdjęciu gdzie jeden to spływ oleju a drugi też pewnie jakiś spływ. Jeden górny wchodzi w pokrywę głowicy a czwarty to podciśnienie...
Witam towarzyszy. Dane pacjenta: VW Touran 2007r 1.4TSI 103kW BMY Auto zakupione z rozebranym silnikiem w kartonach. Bliższa historia auta nie jest znana oprócz powodu rozebrania silnika, którym był rozrząd. Kolizja z zaworami. Po złożeniu silnika jest problem z jego odpaleniem. Zaskakuje na chwile obroty idą ~1200 obr/min (rozruch silnika) następnie...
Witam. Nie przypuszczałem, że będę musiał tu napisać, ale francuska elektryka/elektronika okazała się tak zawiła i nieprzewidywalna, że zabrakło mi sił i pomysłów na wykrycie usterki w moim samochodzie. Dzieje się podobnie jak tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale ja mam tragedię na stałe od kilku tygodni. Będę uzupełniał dane...
Trzeba by obejrzeć ten sygnał na oscyloskopie. I to podciśnienie w kolektorze? Jakie jest podciśnienie na zapłonie?
Przy zamkniętej przepustnicy w kolektorze ssącym tworzy się podciśnienie (nigdy nie jest on w 100% szczelny bo dochodzi odma, minimalna szczelina na przepustnicy) ale tłok nie ma skąd zassać powietrza do cylindra i wynik pomiaru kompresji jest zaniżony. Jak przestaniesz kręcić na chwilę rozrusznikiem, to kolektor znów się "napowietrzy" i pierwszy pomiar...
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Auto pochodzi z Belgii, norma EURO 5 Masz motor 651.955. Trafia się sporo usterek układu podciśnienia silnika. Pierwsze to sprawdzasz podciśnienie w systemie - powinno się utrzymywać nie mniejsze niż ok. 600 milibarów. Jak jest mniejsze, lub momentami się traci to szukamy winnego. Może to być uszkodzony element, a może przetarta lub "wypadnięta" rurka....
Tak coś koło tego, dzisiaj zrobię wydruk, i napisze. Wartość na rozgrzanym silniku do 80 stopni: http://obrazki.elektroda.net/67_12724365... Czy wie ktoś jaka wartość podciśnienia ma być w tej skodzie? Po podpięciu vakuoemtra pod kolektor ssący, mam wartość ok 0.5 mbar na biegu jałowym, tylko że trzęsie troszkę wskazówką. Na obroty wchodzi bez problemu....
Następnie elektryk stwierdził niskie podciśnienie w mapsensorze. Zalecił sprawdzić jak cylindry trzymają ciśnienie. Mechanik zrobił test, wychodzi 11,11,11 i 8 bar. Czyli silnik jest jeszcze wydolny. Następnie silnik zaczyna świszczeć charakterystycznie przy dodawaniu gazu. Uszkodzony kolektor dolotowy powietrza i (zamówiona wizyta u mechanika) To...
Jak do tej pory nie napisano a niby oczywiste. Czy w kolektorze ssącym występuje podciśnienie (czy zasysa)? I kolejne pytanie czy były próby z samostartem? Bowiem jeśli cieknie paliwo z gaźnika a kolektor ssący suchy to coś z rozrządem lub nieszczelności na ssaniu. To jest stary silnik z 47r. Tak próbowałem z samostartem. Jutro zmierzę jeszcze kompresję...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Nie jeżdżę cały czas na rezerwie. To podciśnienie tworzy kolektor ssący. Kumpel ma astre tylko motor 1.6 i nie ma żadnego wężyka od kolektora i serwa do zbiornika. Musiałem nawiercić korek wiertłem 4 mm z powodu jutrzejszego wyjazdu. Wystarczy minuta i zbiornik wciągnięty. Ewidentnie jest coś nie tak.
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam. Mam 307 2.0 16V z 2004 roku. Przedwczoraj założono mi do niej gaz. Jeszcze przed montażem, mechanicy mówili że coś jest nie tak z silnikiem, bo faluje na jałowym. W aucie od czasu do czasu pojawiały się błędy jakości spalin. No ale założyli i auto jedzie w miarę ok, pozatym że gaśnie przy redukcji. Powiedzieli mi że mam strasznie wysokie czasy...
Sprawdź podciśnienia, uszczelki kolektora ssącego i wszystko co jest po drodze może to jakaś nieszczelność na dolocie.
Wiem Renault Master 2010 r. 2,3 Pod kolektorem ssącym jest taka prostokątna puszka, na której z boku po prawej jest zaworek sterowany za pomocą linki na podciśnienie. Co to jest, bo nie mogę tego znaleźć. Problem w tym, że główka, gdzie jest zamontowana linka, się zerwała, wyrobiła i spadła, i klapa w środku się nie otwiera ani nie zamyka I np. czy...
Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
Podciśnienie bezpośrednio z kolektorem dolotowym, czyli od góry.
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot. Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował. Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar. Powinno być takie niskie? Raczej jakby...
wysokie podciśnienie kolektor niski podciśnienie kolektor czujnik podciśnienie kolektor
programator kuchence ramię gramofonu daniel ekranowanie subwoofera
yamaha qs300 watomierz analogowy
Koparka Volvo EC180D zgasła i nie odpala - diagnostyka Błąd P1187 po wymianie podkładek wtrysków