Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
Witam. Nie przypuszczałem, że będę musiał tu napisać, ale francuska elektryka/elektronika okazała się tak zawiła i nieprzewidywalna, że zabrakło mi sił i pomysłów na wykrycie usterki w moim samochodzie. Dzieje się podobnie jak tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale ja mam tragedię na stałe od kilku tygodni. Będę uzupełniał dane...
Witam. Mam 307 2.0 16V z 2004 roku. Przedwczoraj założono mi do niej gaz. Jeszcze przed montażem, mechanicy mówili że coś jest nie tak z silnikiem, bo faluje na jałowym. W aucie od czasu do czasu pojawiały się błędy jakości spalin. No ale założyli i auto jedzie w miarę ok, pozatym że gaśnie przy redukcji. Powiedzieli mi że mam strasznie wysokie czasy...
Wydaje mi się że temat lewego powietrza przerobiłem dosyć dokładnie, dla pewności zamienię cały kolektor dolotowy gdyż mam drugi. Jeszcze raz sprawdzę podciśnienia chociaż nie wydaje mi sie ze to one są winne. Co do logów to nie wiem czy uda mi się je zdobyć, cieżko u mnie z komputerem diagnostycznym, ale popytam może jakiś znajomy będzie mógł mi pomóc...
Jest duży problem w samochodzi marki Abarth. Samochód odpala ale nie jedzie, nie może wejśc na wysokie obroty, dusi sie. Dodatkowo pedał hamulca jest twardy oraz na testerach nic nie wychodzi,żadna usterka. Ustaliliśmy, że podciśnienie w kolektorze jest zasłabe i ono gdzieś ucieka. Problem tylko gdzie. Zdemontowaliśmy kolektor i ciężko ustalić gdzie...
To chyba za niskie a nie za wysokie co? Zasada jest prosta ,im większa nieszczelność dolotu, to podciśnienie mniejsze. Do tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym.
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
witam, tak chodzi mi dokładnie o te przewody w stalowym oplocie,co jak po odkręcać by wyszedł kolektor z przepustnica i w ogóle jak ten układ działa bo o mechanicznym wtrysku szczerze mówiąc nie wiem nic,Wy macie już duuuużo więcej doświadczenia wiec jeśli ktoś mi nakreśli zasadę działania to będę szczęśliwy, coś mi świta samemu ale to nie jest to co...
Mam problem z autem przez ostatnie 3 lata nawet nie próbowałem jechać na benzynie bo zapalał na gazie nawet w mrozy. Ostatnio jechałem i usłyszałem lekkie puknięcie w okolicy silnika lub tłumika i skoczyły duże obroty i przestał reagować na pedał gazu. Jedynie mogę zmniejszyć je śróbą przed mieszalnikiem ale są nie równe i nie reaguje na otwarcie przepustnicy...
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
Wymiana czujnika położenia wału rozwiązała problem błędu p0008. Przyczyna wysokiego podciśnienia w kolektorze była sonda lambda nieznanej firmy, którą ktoś już wymieniał
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech. Czy w tym silniku jest MAP sensor ?
Podciśnienie w kolektorze ssącym MAP masz wysokie wg mnie. Ciśnienie gazu może być chociaż lepsze jest w granicach 1 bara .
Samochód nie chce się słuchać. Definitywnie (moim zdaniem) za słabo zasysa powietrze - praktycznie gdy zatkam ręką gaźnik i kręcę rozrusznikiem, to nie czuję by zasysał powietrze. Być może na rozruszniku ma za wolne obroty bym to poczuł, ale jak go zmusić do startu? Przy obrotach rozruchu podciśnienie w kolektorze dolotowym nie musi być wysokie......
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
To jeszcze niech zmierzy podciśnienie w kolektorze bez działającej klimatyzacji i poważniejszych odbiorników prądu. Btw trochę wysokie to ciśnienie sprężania jak na benzynę.
Napisz jaka to instalacja. Generalnie GOLF na gaźniku bez podłączonego podciśnienia nie powinien wogóle trzymać obrotów a ewentualnie co sie żadko zdarza mieć je bardzo duże. Podciśnienie tak czy inaczej musi być podłączone aby wszystko prawidłowo działało. Najprościej byłoby wywiercić dziurkę w kolektorze i tam poprzez wkręcenie odpowiedniej rurki...
Witam, w samochodzie podczas jazdy ze stałą prędkością powyżej 3500 obr/min oraz podczas trzymania gazu na postoju również powyżej 3500, następuje losowe wypadanie zapłonów. Podmieniono czujnik położenia wału i wałka rozrządu, Map sensor oraz czujnik spalania stukowego, świece zapłonowe oraz cewkę. Ciśnienie paliwa sprawdzone, łącznie z podmianą całego...
Zobacz co widać na przewodzie sygnałowym bo ECU krzyczy że w kolektorze jest złe ciśnienie (zbyt wysokie) albo ma zwarcie na przewodzie sygnałowym. Zobacz co jest na odpalonym silniku z czujnikiem i bez czujnika. Mierz do masy. Powinno być 5V gdy silnik nie pracuje. Czym niższe napięcie tym niższe ciśnienie w kolektorze (wyższe podciśnienie). W tej...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
Więc sprawdziłem kompresję ma równo na wszystkich na zimnym po 15 podciśnienie w kolektorze jest takie samo jak pokazuje komputer czyli za małe. Jakieś pomysły?
Sondę masz w "open loop" czyli nie ma sprzężenia z komputerem silnika i nie ma korekty map paliwa. Dlatego pali więcej bo ma sztywne czasy wtrysku a temperatura 38 stopni to jeszcze pewnie wzbogaca dawkę. U mnie w SC - sterownik podobny musi być temperatura cieczy 61 stopni kiedy sonda wejdzie w "closed loop" i wtedy czasy wtrysku są korygowane według...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Trzeba zmierzyć napięcie jakie wychodzi z MAP-sensora i podciśnienie. Np. jak zatkamy wydech to podciśnienie w kolektorze ssącym spada i MAP-sensor podnosi dawkę paliwa. MAP-sensor ma pracować zgodnie z wykresem zależności podcisnienie napięcie. Jak odłączymy podciśnienie od MAP-sensora ECU natychmiast zwiększa dawkę paliwa.
Turbina pracuje cały czas, w silniku doładowanym powietrze jest wtłaczane do cylindra a nie zasysane przez tłok. Kiedy turbina pracuje to w kolektorze dolotowym jak najbardziej jest ciśnienie i to wyższe od atmosferycznego, nie ma w nim natomiast podciśnienia. Jakąkolwiek "dziurą" w kolektorze będzie wydmuchiwane powietrze pompowane przez turbinę, nic...
Może ale LPG wprowadza takie anomalie że czasem trudno to racjonalne zrozumieć. A nie ma tam jakiegoś zaworu na magistrali benzynowej co reguluje ciśnienie i upuszcza nadmiar do baku. Często sterowane one są podciśnieniem z kolektora dolotowego i czy tam nie ma jakieś małej nieszczelności. A na wyższych obrotach podciśnienie większe i trzyma. To tylko...
Największe podciśnienie w kolektorze jest na biegu jałowym i podczas hamowania silnikiem. Jednakże przy twardych uszczelniaczach czasem jest tak że silnik pracujący na biegu jałowym w miarę nie kopci ale po dodaniu gazu puszcza dumą . Bez zdjęcia czapki się nie obejdzie.
Jak przepustnica zamknięta a obroty powyżej około 1500 to wtryskiwacze przestają całkowicie podawać paliwo dopóki obroty nie spadną. Na gazie tak samo jak na benzynie. Chociaż w sterowniku gazu może być opcja opróżniania ciśnienia, bo niektóre reduktory słabiej sobie radzą z utrzymaniem właściwego ciśnienia gazu (jest za wysokie) po zamknięciu przepustnicy...
cinekk2 ty lepiej zmień gazownika bo ten chyba nie wie co mówi i robi , prawdopodobnie teraz to ty masz coś z rozdzielaczem (o ile tam cos nie opatentowali to tylko brudne szczelinki ) jest jeszcze taka możliwośc ,że z reduktora przez podciśnienie idzie gaz i się po prostu przylewa na wolnych obrotach, sprawdz też przewody podciśnieniowe z reduktora...
Sztomel i tu się z Tobą nie zgodzę. W końcu widziałem to na własne oczy a nie opowiadam z drugiej ręki. Po dojściu do około 1500 obrotów, wąż pomiędzy coolerem a kolektorem zapadał się wyglądając jak zassany. Resztę opisałem powyżej. Niby czemu nie ma prawa tam się zrobić podciśnienie?? Gdy silnik podczas pracy zasysa więcej powietrza niż jest podawane...
Masz prawdopodobnie luźne masy na kolektorze ssącym.Szukaj odchodzące z wiązki dwa oczka z brązowymi kablami. Sprawdź czy nie obłamane/luźne/brudne.Ew. jeszcze sprawdź przewód podciśnienia od serwa czy nie pęknięty.
witam, dokładnie ten sam problem, jednakże poradziłem sobie po cięzkich bojach. sprawdz czujnik temperatury cieczy nowy 35zl, silniczek krokowy czy sie nie zanieczyścił,czujnik ciśnienia kolektora ssącego, i na koniec zapłon ustawić na lampe najleppiej, ewentualnie fałszywe powietrze moze łapac pod przepustnica , krokowym,no i w całej reszcie powiązanej...
Ukaniu rzeczywiście wie co w trawie piszczy ale wątpię szczerze, by pisał o występującym w "kaloszu"(najczęstsza nazwa potoczna) ciśnieniu. Szczerze powiedziawszy to występuje tam coś podobnego acz przewrotnie....odwrotnego, bo zamiast ciśnienia -podciśnienie i bankowo Ukaniu o tym wie. Jest ono skutkiem pragnienia silnika i jego apetytu na mieszankę...
Przewód podciśnienia idzie od parownika do kolektora ssącego, a czy auto kichnęło przy odpalaniu? jeżeli tak to mogło zapchnąć jakiś wężyk, trochę dziwne że akurat przy pustej butli, bo to nie ma nic do tego, ale według mnie to elektryka gazu coś szwankuje. Sprawdź kabel od gazu który owinięty jest na przewodzie wysokiego napięcia cewki albo podłączony...
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Witam, jeżeli przepustnica opuszcza się do końca to albo pęknięty (źle złożony) kolektor ssący, lub zapomniał Pan o jakimś wężyku z podciśnienia.
Dobra, to inaczej. Co to jest odma? Inaczej odpowietrzenie skrzyni korbowej, czyli wnętrza sinika. Odma jest podłączona do podciśnienia w kolektorze dolotowym. W sprawnym silniku podciśnienie jest wyższe niż przedmuchy z cylindrów do środka silnika, dlatego jak odma jest podłączona, to we wnętrzu silnika powinno być podciśnienie. Nadciśnienie jest przy...
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Jeśli uda mu się podnieś obroty to przy stałym otwarciu IAC podciśnienie wzrośnie/ciśnienie w kolektorze spadnie. Przy stałej średnicy kanału dolotowego im wyższe obroty tym większe podciśnienie.
Trochę mało. Potrzebujesz dostarczyć takie sygnały - - prędkość pojazdu, - obroty silnika, - obciążenie silnika. jak będziesz bazować na samych obrotach, to nawet stojąc i przegazowując układ będzie przełączał w górę. Sterownik musi widzieć prędkość pojazdu, obroty silnika, by na tej podstawie dobrać przełożenie, a do tego znać aktualne obciążenie silnika...
A jak sprawdzić czy zatkaniny jest jakiś sposób. Bo kicha jak kupie 2 i będzie nadal źle. Mierząc podciśnienie w kolektorze ssącym.
Muszą być. Każdy wtryskiwacz powinien mieć oring. Sprawdź czy podłączyłeś wężyk z podciśnieniem z kolektora do czujnika na ścianie grodziowej. Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
Na postoju jak lekko trzymasz na gazie po lekkim początkowym wzroście spada napięcie ponieważ podciśnienie rośnie w kolektorze,obroty masz wyższe silnik mocno ssie powietrze a przepustnica przymknięta prawie całkiem.
22 - za wysokie napięcie na przepływomierzu 27 - za wysokie napięcie na MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) 72 - błąd zaworu EGR (recylkulacji spalin) 71 - błąd zaworu dodatkowego powietrza. Wszystkie te błędy mogą sugerować "dziurę" w układzie dolotowym, poszukam bym nieszczelności- gdzieś "łapie lewe powietrze".
wysokie podciśnienie kolektor dolotowy wysokie podciśnienie podciśnienie kolektor
zmiana dekoder polsat zaklei samsung systemy zasilania budynku
myjka ultradźwiekowa myjka ultradźwiekowa
Przekaźniki w Volvo V70 2.5 TDI 1997: lokalizacja i funkcje Wpływ zamiany kabla wysokiego napięcia w Oleo-Mac 937 na pracę silnika