Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Jeśli jest sprawny czujnik (MAP sensor) i przewody całe to wystarczy podłączyć komputer i będziesz widział aktualne podciśnienie w kolektorze.
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
17961-Sygnał czujnika wysokości n.p.m. / podciśnienie w kolektorze ssącym, niedopuszczalna wartość sygnału.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Można podmienić MAP sensor a jak to nic nie da to podłączyć do kolektora wakuometr i sprawdzić czy podciśnienie zmienia się zgodnie z prawidłowym. Robiłeś próbę z odkręconym wydechem ??
1,5V na biegu jałowym 51pin ECU, 1,2V przy 2000orb/min. To ile obrotów wedle Ciebie jest na biegu jałowym? 2500? Ja zawsze myślałem że czym mniejsze ciśnienie w kolektorze (większe podciśnienie) tym mniejsze napięcie na czujniku. 5V to okolice ciśnienia atmosferycznego, czym ciśnienie bliżej 0bar tym napięcie niższe. Czym bardziej uchylisz przepustnice...
A od kiedy przy 2,5 jest przepływomierz....? Jest czujnik mierzący podciśnienie w kolektorze ssącym wbudowany w komputer, wężyk sparawdzałem, jest drożny.
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Czujnik ciśnienia bezwzględnego tzw. MAP Sensor jest czujnikiem który wykorzystuje podciśnienie w kolektorze ssącym podając sygnał o obciążeniu silnika. W przypadku uszkodzenia skutkuje to zwiększonym spalaniem (silnik pracuje w trybie awaryjnym, tzn. paliwo jest podawane na sztywno) Dodano po 3 Tu masz ładnie opisane:[url=https://teamtotal.pl/artyku...
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Spójrz na odczyt przepływomierza - nic dziwnego, że mieszanka jest zbyt bogata - przez ten silnik, przy tych obrotach może przejść max 35kg/h powietrza... ale przy w pełni otwartej przepustnicy/zerowym podciśnieniu. Nie pokazujesz odczytu z czujnika MAP (podciśnienie w kolektorze), ale masa powietrza jest bardzo "nie taka" jak ma być. Sterownik widząc...
wydaje mi się, że gauge mierzy względem ciśnienia atmosferycznego od 0 do 250kPa, więc zmierzę tylko doładowanie(nadciśnienie) a chcę też podciśnienie.
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Monowtrysk to nie wszystko.potrzebny jest jeszcze sterownik silnika pompa paliwa,czujnik podciśnienia w kolektorze i przeróbka instalacji elektrycznej.nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy,ale chyba zwykły czyli też do wymiany,nie wspominając już o wałku rozrządu czy kosztach robocizny.To wszystko przekroczyłoby koszty zakupu nowszego modelu z wtryskiem.
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
No do sprawdzenia wartości ciśnienie atmosferyczne , ciśnienie (podciśnienie) w kolektorze. Ewentualnie jak czujniki wskazują poprawnie to szukać dziury w dolocie.
Przed chwilą czytałem podobny wpis tutaj. Jak 1.6 golf III to AEE silnik, tutaj był 1.6 Falicja też nie miała innego silnika VW jak AEE (ten sam silnik cordoba,ibiza,octavia I,polo starsze). Pan o felicji napisał o czujniku wody, chyba temp cieczy chodziło. Ale w tym modelu bywają zużyte przepustnice, powód mieszanka nieprawidłowa, kolektory pękają...
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Więc z tego co rozumiem to czujnik map w Merivie to jest też czujnik doładowania ? Czujnik MAP mierzy ciśnienie w kolektorze to wszystko. Czy jest to czujnik doładowania czy podciśnienia oba są MAP, tylko że jeden mierzy podciśnienie a drugi ciśnienie . Oba "startują " z pozycji ciśnienia atmosferycznego około 1000hpa. Dlatego na samym zapłonie masz...
Napisałem - podciśnienie w kolektorze dolotowym. Zazwyczaj jest to zrobione jako dziurka w kolektorze dolotowym za gaźnikiem. A potem jakiś elektroniczny czujnik ciśnienia. http://warsztaty.samochodowka.internetds... A może wystarczyłby sam przełącznik maksymalnego obciążenia, jak to jest w monoplexie......
Jest gdzieś nieszczelność w ukł ssącym. Jeżeli było coś robione „obok” i widzisz powiązanie z wystąpieniem obecnego problemu, to zacznij szukać w tej okolicy. Jest również prawdopodobieństwo usterki czujnika podciśnienia w kolektorze, ale w tym przypadku raczej minimalne. Co do nagarów, to z reguły zjawisko to nie wiąże się z występowaniem...
Program LPG podaje że masz nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym- sprawdź przewód do czujnika podciśnienia i sam czujnik . Jeśli sterownik gazu widzi nieprawidłowe podciśnienie to źle dawkuje wtrysk gazu
Spox, tylko przewód podciśnienia idzie do ECU, boję się, że to tam jest czujnik :/
Kolego to raczej chce sprawdzić nadciśnienie , a nie podciśnienie.
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
Witam, Skoro układ szczelny to może kwestia czujnika w kolektorze dolotowym. Podciśnienie adaptacja wysokościowa. W Twoim aucie to prawdopodobnie: BOSCH:0 280 101 001 OE: 853 919 562 Dobrze by było gdybyś mógł podłożyć na próbę... Sporo jeździ tego sprzętu.
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
tu masz wszystko na temat czujnika podciśnienia kolektora dolotowego: [url=http://warsztaty.samochodowka.inter... podciśnienia kolektora dolotowego
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
Sprawdź podciśnienie Zawór N75 I czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
A czujnik podciśnienia kolektora ssącego?
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Zobacz co widać na przewodzie sygnałowym bo ECU krzyczy że w kolektorze jest złe ciśnienie (zbyt wysokie) albo ma zwarcie na przewodzie sygnałowym. Zobacz co jest na odpalonym silniku z czujnikiem i bez czujnika. Mierz do masy. Powinno być 5V gdy silnik nie pracuje. Czym niższe napięcie tym niższe ciśnienie w kolektorze (wyższe podciśnienie). W tej...
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu. Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych,...
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
EPC jest to czujnik ciśnienia, a dokładniej w tym przypadku pewnie bedzie to czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym.
OK, zrobię zdjęcia sondy po wyjęciu i dam znać. To samo chcę zrobić z czujnikiem podciśnienia w kolektorze i zajrzeć do przepustnicy, czy nie ma syfu.
Borek Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany...
Spokojnie, tylko zapytałem. Mam taką samą sytuację jak kolega wyżej. Czujnik nie jest połączony z kolektorem, ani też nie znajduje się w kolektorze. Jeśli ktoś zna budowę takiego silnika, będzie w stanie racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego czujnik jest umiejscowiony w tym właśnie miejscu. Dziwna sprawa, że u mnie i u kolegi jest tak samo. Dodano po 1...
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Witam Peugeot 307 1.4 benzyna 2007r na zmiennych faz rozrządu przebieg 130tys Problem polega na zbyt dużym podciśnieniu w kolektorze dolotowym przez co obroty falują a jak auto jest zimne to szarpie przerywa czasem zgaśnie ale tylko na zimnym silniku na ciepłym jest normalnie, minimalnie obroty czasem przyfaluja Sprawdzony kolektor na szczelność dymiarka...
Sprawdź wężyk między kolektorem a czujnikiem podciśnienia kolektora, wyczyść jeszcze ten słynny silniczek koło przepustnicy i wysteruj go clipem.
Zgadza się panowie tylko co się stanie gdy w aucie z czujnikiem wału przyśpiesze zapłon przesuwając koło foniczne,co z napełnianiem cylindrów.
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Z korektami nie było problemów + odłączałem akumulator, to się zerowały. Udało mi się go na tyle rozgrzać, że się przełączył na gaz i było to samo, więc zasilanie paliwem mogę wykluczyć. Zacząłem drążyć temat sensora MAP i zrobiłem jego "emulator" z potencjometru. Po ustawieniu sygnału równego 30kpa - czyli jak na biegu jałowym odpala bez problemu,...
Nie wiem jak sobie to wyobrażasz na mapsensorze od gazu. masz tam dwa króćce jeden mierzy ciśnienie drugi podciśnienie. To są dwa osobne czujniki. W takcie pomiaru oba ulegną zniszczeniu. Czujnik od pomiaru ciśnienia zniszczy podciśnienie a czujnik od pomiaru podciśnienia zniszczy ciśnienie. Potrzebujesz czujnik który mierzy jednocześnie ciśnienie i...
Chwilę mnie nie było ale dodam jeszcze może komuś się coś uda podpowiedzieć. Po dalszym zagłębianiu się w silnik a dokładnie w sondy okazało się że po ich wykręceniu są białe 🙆 więc niestety ale całkowicie był rozsypany Kat i zatkał częściowo wylot do tłumika. teraz jest go brak (chwilowo) ale problem pozostał tylko tyle że się zmieniło to że występuje...
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
problem powrócił po przekroczeniu 2 tys. obrotów wyłącza się turbo czujnik ciśnienia wymieniony - są z niego odczyty podczas gazowania do ok 2bar kolejny raz wymieniony N75 tym razem z nowego na sprawny używany , nowe wężyki i wszystko sprawdzone ręczną pompką próżniową z zegarem , trzyma podciśnienie Błąd diagnostyczny VCDS pokazujący kody usterek...
Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj to w VW wyciagnij węzyk ssący z czujnika nastepnie podłącz do niego inny węzyk ale tamten z kolektora zatkaj :), następnie spróbuj zassać powietrez przy włączonym silniku MAP Sensor to czujnik podciśnienia w kolektorze,jeśli działa prawidłowo, to zwięszając podciśnienie (np. przez zassanie powietrza z tego...
A ja bym sprawdził czujnik podciśnienia w kolektorze no i wężyk idący do niego.
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie kolektor-czujnik ma być na 200% szczelne(czujnik...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
nie chodzi mi o to ze na juz ma mi ktoś powiedzieć czy też tłumaczyć co i jak.. czytałem o tym troche. błędy wszystkie sobie odnalazłem , odczytałem. tylko wyczytałem że czasami jedna rzecz może sprawic ze wyskoczy pare błędów, a nie moge sobie na to pozwolić żeby wymieniać wszystko po kolei tylko ten błąd z czujnikiem mnie zastanawia ; (17961 -Sygnał...
o tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym. To tez sprawdziłem wiadomo zawsze 1 to robię czy czujnik działa ok, pokazuje dobrze ciśnienie atmosferyczne okolice 980. No i tak za wysokie ale tak minimalnie że zastanawiam się na tym rorządem jutro go chyba sprawdze. Bo usterka wystąpiła z...
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Map sensor mierzy ciśnienie różnicowe : jedno to różnica ciśnienia gazu i ciśnienia w kolektorze ssącym, drugie to podciśnienie w kolektorze względem atmosferycznego, Jeśli masz brak wskazań ciśnienia to instalacja nie będzie prawidłowo działać z powodu braku korekt od ciśnienia - i nic tu nie da ustawianie na manometr . Napraw lub wymień map. Najlepiej...
MAP - Mainfold Absolute Pressure Sensor, czyli dosłownie: czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. Sam termin MAP Sensor nie określa zatem czy jest to czujnik dla silnika wolnossącego (tylko podciśnienie) czy doładowanego. Mierzy on ciśnienie bezwzględne, a nie różnicę ciśnień. Czujnik barometryczny (BARO PRESSURE) mierzy natomiast ciśnienie...
Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Przed odpaleniem na zimno czy ciepło podłącz komputer i sprawdź temperatury czujników jakie podciśnienie w kolektorze ssącym (także po odpaleniu) I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten...
W kolektorze ssącym jest map sensor, czujnik podciśnienia, jak egr otwiera się, to podciśnienie maleje, stąd sterownik "wie" o jego pracy (sam egr ma w sobie czujnik położenia) Teraz w przypadku jakiejś anomalii, np przytkany filtr powietrza lub w drugą stronę, nieszczelność kolektora wartości odczytane z map-a nie mieszczą się w mapie zapisanej w pamięci...
Czyli logi dynamiczne i statyczne sobie na razie odpuścić? A to, że EGR jest opluty olejem może mieć znaczenie? Jak sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania z okablowaniem, węże od turbiny do kolektora i podciśnienie do sztangi? Bo o ile węże i kable pewnie wzrokowo... To podciśnienie do sztangi i czujnik ciśnienia doładowania to nie mam zielonego pojęcia...
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Witam Mam samochód mercedes sprinter 2.7 CDI mój problem polega na tym że gdy jadę dodaje gazu odcina na chwilę mu moc jak by go przytykalo błąd jaki zgłasza p0105 czujnik ciśnienia map w kolektorze dolotowym czujnik został zamieniony instalacja sprawdzona wszystko jest dobrze podciśnienie ma turbina po regeneracji czujnik tzn binderek został podmieniony
Czujnik ten sam, problem inny trochę, u mnie map jest włożony w kolektor bez wężyków, mierzy bezpośrednio podciśnienie.
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
W kolektorze dolotowym w szyb do którego wpięta jest rurka od EGR nie ma jakiegokolwiek czujnika badającego skład mieszanki. Czujnik takowy znajduje się w dolocie przed filtrem. Stamtąd pobierany jest pomiar ilości powietrza. Kolejny czujnik jest nad przepusticą a wspomniana rurka od egr pod przepustnicą. Czyste powietrze mieszane jest ze spalinami...
Sprawdzić czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Ja uważam, że winny jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Te czujniki są dosyć awaryjne, lubią się zawieszać. Tym bardziej że komputer na niego wskazuje.
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP jest to jeden z głównych czujników do określenia dawki...
Sprawdź czy nic nie dzieje się z przewodami czujnika wewnątrz aparatu- po uruchomieniu silnika rośnie podciśnienie w kolektorze i obraca się podstawa, gdy dodajesz gazu podciśnienie spada i podstawa wraca, aż wzrosną obroty- to tylko hipoteza, ale coś takiego miałem w borewiczu z elektronicznym zapłonem: wymieniłem cały aparat.
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Czyli masz ubity pedał gazu. Trzeba by go pomierzyć ale wygląda na to że on robi zwarcie. A odepnij pedał gazu i sprawdź czy EGR i czujnik temp zasysanego powietrza oraz MAP (czujnik podciśnienia w kolektorze) zaczną działać prawidłowo.
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Owik nie myl czujnika cisnienia atmosferycznego z czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym!
ja miałem podobny problem okazalo sie że nie łączyla wtyczka od czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (zamocowany jest na tym samym wsporniku co komputer) odłącz ją i sprawdż cz wśrodku nie ma syfu. Żeby się upewnić czy to ten czujnik to kiedydy zapali się lampka poruszaj za wtyczkę
Mam 2 extra sztuki n75 na wszystkich tak samo czujnik W kolektorze sprawdzałem jest ok później wrzuce filmik z pracy turbo z podlaczonym podcisnieniem zauważyłem również ze podlaczajac podciśnienie korekty wtryskow dosyć dużo wzrastaja Dodano po 5 http://file.diagreport.com/app_services/... http://file.diagreport.com/app_services/...
P0704 - czujnik pedału sprzęgła P1555 - czujnik pedału hamulca P0235 - czujnik podciśnienia w kolektorze
U mnie dalej ten sam problem. Wymieniłem przepustnicę, czujnik temperatury, podciśnienia w kolektorze dolotowym i lipa. Ma ktoś z was jeszcze jakieś pomysły ?????
Sonda lambda wymieniona na nową i problem dalej występuje. Regulacja z sondy lambda wynosi ok -15. Podciśnienie w kolektorze ssącym 420 mBar. Kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od -2 do +2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Między innymi z czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Bląd z opisem Pomiar obciążenia................ często wynika z brudnej przepustnicy
podciśnienie kolektor czujnik podciśnienie kolektor ssać czujnik podciśnienie kolektor peugeot
atmel 24c64 kondensator pobór prądu dioda schottky anoda
Lokalizacja termostatu w zamrażarce Whirlpool AFB829 Wałek przesłony w projektorze 8mm ciężko się obraca - przyczyny i rozwiązania