To chyba za niskie a nie za wysokie co? Zasada jest prosta ,im większa nieszczelność dolotu, to podciśnienie mniejsze. Do tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym.
Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu EGR, stamtąd do okolic kolektora ssącego, tam też brak podciśnienia. Wężyk powinien być podłączony do króćca na kolektorze ssącym i na pracującym silniku powinno być w nim podciśnienie odpowiadające podciśnieniu w kolektorze ssącym. Tam się nie ma co zepsuć, pompy podciśnienia tam nie ma.
małe podciśnienie w kolektorze ssącym max powinno być na jałowym 380mbar luz zaworowy trza sprawdzić
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
JAk by tak mi ktoś przybliżył jego zasadę działania oraz konsekwencje przy uszkodzeniu będę wdzięćzny Zawór DV ma za zadanie ograniczenie efektu hamowania wirnika turbiny przez powietrze odbijające się od zamkniętej przepustnicy (przy przyspieszaniu) W momencie naciśnięcia pedału gazu podciśnienie w kolektorze ssącym maleje, pojawia się nadciśnienie...
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
Wlasnie tak to wyglada, ale jest sens w takim razie stosowania 4 wtryskiwaczy skoro i tak sa otwierane wszystkie naraz w jednym czasie?? Chyba tylko "prostota" sterowania - wiecej tutaj nic nie widzę. To rozwiazanie jest stosowany także przez innych producentów pojazdów. Jednak jakbyś chciał sterować każdy wtrysk oddzielnie to musiałbyś rozbudować...
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Jeżeli układ dolotowy do przepustnicy jest drożny to faktycznie wymień ten przewód o którym piszesz. W kolektorze ssącym wytwarza się duże podciśnienie więc ten przewód musi być sprawny.
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Podciśnienie w kolektorze ssącym MAP masz wysokie wg mnie. Ciśnienie gazu może być chociaż lepsze jest w granicach 1 bara .
Audi A3 8L 1.8T hamulce duży problem Witam, od 3 miesięcy jeżdżę, rozpędzając się fajnie, gorzej hamując. Pacjent to Audi A3 8L 1.8T 2001 rok i problem dotyczy miękkiego pedału hamulca (zakładam temat, bo takiego przypadku to świat nie widział). Klocki przód i tył nowe Textar, tarcze przód i tył nowe Mikoda GT, przewód kolektor - serwo nowy, prowadnice...
Podciśnienie powinno być jak wszystko ok to -1 bar bodajże, ale -0,8 też będzie ok. Ważne żeby i zaworek był szczelny i żeby przy hamowaniu nie spadało za bardzo i szybko wracało do prawidłowego.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Można podmienić MAP sensor a jak to nic nie da to podłączyć do kolektora wakuometr i sprawdzić czy podciśnienie zmienia się zgodnie z prawidłowym. Robiłeś próbę z odkręconym wydechem ??
Sonda lambda wymieniona na nową i problem dalej występuje. Regulacja z sondy lambda wynosi ok -15. Podciśnienie w kolektorze ssącym 420 mBar. Kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od -2 do +2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
W kolektorze dolotowym w szyb do którego wpięta jest rurka od EGR nie ma jakiegokolwiek czujnika badającego skład mieszanki. Czujnik takowy znajduje się w dolocie przed filtrem. Stamtąd pobierany jest pomiar ilości powietrza. Kolejny czujnik jest nad przepusticą a wspomniana rurka od egr pod przepustnicą. Czyste powietrze mieszane jest ze spalinami...
Sprawdź na lewe powietrze, kolektor, połączenia gumowe, odma, EGR. Może podasz nam jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach.
Czujnik ciśnienia bezwzględnego tzw. MAP Sensor jest czujnikiem który wykorzystuje podciśnienie w kolektorze ssącym podając sygnał o obciążeniu silnika. W przypadku uszkodzenia skutkuje to zwiększonym spalaniem (silnik pracuje w trybie awaryjnym, tzn. paliwo jest podawane na sztywno) Dodano po 3 Tu masz ładnie opisane:[url=https://teamtotal.pl/artyku...
Witam, w samochodzie podczas jazdy ze stałą prędkością powyżej 3500 obr/min oraz podczas trzymania gazu na postoju również powyżej 3500, następuje losowe wypadanie zapłonów. Podmieniono czujnik położenia wału i wałka rozrządu, Map sensor oraz czujnik spalania stukowego, świece zapłonowe oraz cewkę. Ciśnienie paliwa sprawdzone, łącznie z podmianą całego...
W ssącym to podciśnienie raczej Dobrze napisałem. Jak w dieslu z turbina wyobrażasz sobie podciśnienie w kolektorze ssącym? W przypadku zacięcia przepustnicy, sterownik silnika, przechodzi w tryb awaryjny, ogranicza moc, nic się nie stanie. Wcześniej pisałem jakie są założenia konstruktora.
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Kolego jak nie podasz błędów czy choćby podstawowych parametrów to nikt ci tu nie pomoże . Jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym ? czy przepustnica widzi bieg jałowy ?
na dobrą sprawę wystarczy dosłownie założyć turbosprężarkę i dostosować dawkę paliwa. W mtz-tach silnik wolnossący a uturbiony praktycznie niczym się nie różni. Samo turbo jest proste bez jakichkolwiek zaworów i innych gadżetów, zmieniony jest tylko tłumik i filtr powietrza (z rzeczy mających wpływ) założony podciśnieniowy korektor który też jest średnio...
Witam towarzyszy. Dane pacjenta: VW Touran 2007r 1.4TSI 103kW BMY Auto zakupione z rozebranym silnikiem w kartonach. Bliższa historia auta nie jest znana oprócz powodu rozebrania silnika, którym był rozrząd. Kolizja z zaworami. Po złożeniu silnika jest problem z jego odpaleniem. Zaskakuje na chwile obroty idą ~1200 obr/min (rozruch silnika) następnie...
Przy zamkniętej przepustnicy w kolektorze ssącym tworzy się podciśnienie (nigdy nie jest on w 100% szczelny bo dochodzi odma, minimalna szczelina na przepustnicy) ale tłok nie ma skąd zassać powietrza do cylindra i wynik pomiaru kompresji jest zaniżony. Jak przestaniesz kręcić na chwilę rozrusznikiem, to kolektor znów się "napowietrzy" i pierwszy pomiar...
Chodziło mi o podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym silniku.
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Poczytaj o module zapłonowym nanoplex montowany był w cc 700 i 126p el tam kąt przyspieszenia zależny jest od podciśnienia w kolektorze ssącym
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym ? odkąd pamiętam powodem zamieszania w obrotach w tym silniku zawsze była nieszczelność na oringach przepustnicy .
Przepustnica jakieś luzy , szczelność kolektora , jakie podciśnienie w kolektorze ssącym .Nastawnik otwiera przepustnicę bo tego żąda sterownik z jakiegoś powodu .
Podciśnienie w kolektorze ssącym ma być 650 mbar.
Jak do tej pory nie napisano a niby oczywiste. Czy w kolektorze ssącym występuje podciśnienie (czy zasysa)? I kolejne pytanie czy były próby z samostartem? Bowiem jeśli cieknie paliwo z gaźnika a kolektor ssący suchy to coś z rozrządem lub nieszczelności na ssaniu.
W sprawnym samochodzie na zagrzanym do normalnej temperatury pracy silniku, bez obciążenia (wyłączona klima) itp ( pomijając wynalazki typu Vanos THP itp) podciśnienie w kolektorze ssącym ma wynosić między 320 a 370 milibarów licząc wartości bezwzględne. Większe wartości to niesprawny silnik, nadpalone gniazda zaworowe, ciasne luzy, rozrząd, EGR, nieszczelnośći...
Jak podciśnienie w kolektorze ssącym widzi jak chodzi na wolnych? Cisnienie paliwa ok?
Co ma zrobić napisanie "up" na forum? Podbicie postu do góry? Ja ci chętnie pomogę, tylko daj sobie pomóc. Odpuść sobie ten EGR, gdyby zostawał otwarty to by było kilka innych objawów. Pomijam już to, że spaliny się wtedy nie "cofają", wręcz są wpychane do dolotu. To rozumie każdy mechanik, który rozróżnia podciśnienie w kolektorze ssącym od nadciśnienia...
Witam. Auto jak w tytule. Podczas przyspieszania czuć szarpnięcia, jest też efekt jak bym delikatnie odejmował nogę z gazu potem znowu wciskał. Jak się zagrzeje jest lepiej ale chwilami dalej jest to odczuwalne. Dzieje się to i na benzynie i na gazie. Co wymienione: -Świece. -Kable. -Czujnik położenia wału. -Czujnik położenia wałka. -Czujnik temperatury....
Czujnik podciśnienia załatwi sprawę. Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie. Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.
Dalej , już na silniku jest regulacja poprzez zawór EHA oraz zawór membranowy połączony z kolektorem ssącym który reguluje ciśnienie paliwa w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. To by się zgadzało, podciśnienie podłączone pod przewód pokrywa zaworów(przewietrzenie)-filtr powietrza.Co do sterowania wolnymi też na schemacie widzę oddzielny...
tak na prawdę prawie każdy dostępny ze sterowników na rynku jak się go doregulowuje co jakiś czas będzie spełniał swoje zadanie, dobrze jak sterownik ma opcje samemu się uczenia i wraz z amortyzacją silnika, a co do samej mapy 3d to nic innego jak czasy otwarcia wtryskiwaczy i podciśnienie w kolektorze ssącym czyli mapa RPM
Sprawdź ciśnienie sprężania + podciśnienie w kolektorze ssącym być może masz wypalony zawór. Silnik 2.0?
Nie pytałem o kompresję tylko o podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Błąd sondy B1S2 nie wpływa na pracę silnika. (zmierzyć oporność grzałki, jeżeli niewłaściwa wymienić sondę).
Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki: 1) podciśnienia V i 2) ciśnienia P nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013. No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia? Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu: Jest podciśnienie/nie ma. Ma ktoś może opis do tego AEB...
Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze ssącym dodatkowo wyprzedzało zapłon. Opóźniało, im niższe ciśnienie w kolektorze tym bardziej wyprzedza. Oprócz AC EuropeGAS ma też uniwersalne wariatory, ale ceny podobne.
co moze powodowac za małe podciśnienie w kolektorze ssącym map odczytuje 350-400mmHg
Tak ma być - jak jedziesz i puszczasz nogę z gazu, wtedy wzrasta podciśnienie w kolektorze ssącym i dopiero wtedy prawidłowo działa serwo.
Wiem ,że wina leży w PB.Tylko chodzi mi czy na podstawie tej mapy można przeprowadzić wnioskowanie w którym kierunku udać się w poszukiwaniu usterki PB. W/g producenta instalacji gazowej: Oś Y dla wykresu benzyny to podciśnienie w kolektorze ssącym. Oś X to czas wtrysku benzyny. Komputer gazowy zbiera informacje dla Y swoim Map sensorem a dla X z podpięcia...
A od kiedy przy 2,5 jest przepływomierz....? Jest czujnik mierzący podciśnienie w kolektorze ssącym wbudowany w komputer, wężyk sparawdzałem, jest drożny.
cały silnik jest na 100% szczelny nie dostaje lewego powietrza To jedno mamy z głowy. Przepustnica, przepływomierz powietrza, rury plastikowe od przepływomierza do przepustnicy i do odmy, wszystkie wężyki od podciśnienia, uszczelnienie kolektora, świece, Kable zapłonowe Do kompletu brakuje czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym - o nim nic nie było....
Jakie powinny być ciśnienia przy min. i max. otwartej przepustnicy? Możesz jasniej? Bo nawet dzieci wiedzą, że na zgaszonym silniku podciśnienie w kolektorze ssącym bedzie wynosiło tyle, jakie jest aktualne ciśnienie atmosferyczne, zaś na pracujacym przy zamkniętej przepustnicy poniżej 40kPa.
Bardzo ważne spięcie rozrządu sprawdzałeś?Ząbek w tą ząbek w tamtą stronę ale przy tym zmienia się podciśnienie w kolektorze ssącym i parametry na przepływomierzu prawda?Pozdrawiam.
Witam! przyczyna tej usterki jest banalie prosta: Dolot do filtra powietrza skierowany jest do kierunku jazdy ( do przodu samochodu) w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty silnika maleją podciśnienie w kolektorze ssącym maleje i reduktor zmniejsza dawkę gazu samochód w tym czasie jeszcze jedzie i "połyka" dość dużą ilość powietrza przez dolot to powietrze...
Przecież, to oczywiste, że maleje podciśnienie w kolektorze ssącym i przestaje podnosić membranę regulatora. Ściągnij z niego wężyk i manometr będzie stał jak chłopu....
Spotkałem się z diagnostą, przy pomocy komputera odczytał że podciśnienie w kolektorze ssącym przekracza 3 krotnie ciśnienie które powinno w rzeczywistości tam panować. Teraz pytanie co to powoduje ? Będę szukał nieszczelności...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
robisz jedną mapę gazową w takim zakresie jak zebrałeś mapę benzyny, czyli w możliwie pełnym zakresie obciążeń. Nie chodzi więc o obroty ale o obciążenie , którego przejawem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i odpowiadający mu czas wtrysku. Praktycznie , to wyjedź na prosty odcinek drogi i jedź kolejno na każdym biegu na tych samych obrotach np....
Czyli jego działanie z moją instalacją LPG nie jest najlepsze ???? zmniejsza podciśnienie w kolektorze ssącym ??? ) Jeśli tak to założe mu jeszcze podkładke pod niego, bez przelotów żeby go całkiem zaślepić !!!!!:idea:
A rzeczywiste ciśnienie oleju było w jakiś sposób sprawdzane ? Może po prostu pompa oleju się kończy ? Nie wiem jakie rozwiązanie jest w tym silniku, ale w 1.6 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu, jest za to DEPHIA. Generalnie sprowadza się to do wytwarzania odpowiednich impulsów przez cewkę zapłonową. Zresztą przedstawione objawy wskazywałyby...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Witam, Panowie borykam się od dłuższego czasu z błędem P0300 w owym peugeocie. Sprawdzone / podmienione zostało: cewka, świece, listwa z wtryskami, kompresja, luz zaworowy, ciśnienie paliwa, szczelność dolotu. Na zimnym silniku: podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 0,55 bara i wskazówka pulsuje dość rytmicznie; KWZ skacze od 0 do 12 stopni; czas...
Śmierdzi paliwem z wydechu? Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło. Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
Już pisłaem na forum że mam problemy z wolnymi obrotami tzn bardzo szarpie i auto nie ma mocy, wymienione przewody WN, kopułka, palec, auto nie ma w ogóle podciśnienia w kolektorze ssącym , jeśli uruchomię go przy odłączonym regulatorze biegu jałowego ma przynajmniej stabilne obroty na gazie ( na benzynie zawsze gaśnie) sprawdzałem prąd sterujący regulatorem...
Sprawdź podciśnienia, uszczelki kolektora ssącego i wszystko co jest po drodze może to jakaś nieszczelność na dolocie.
[quote] Ad 2. Aż tak źle jest? Ciśnienie słyszałem zmniejszyć tak do 1-1.1 bara?[quote] Ciśnienie powinno być ustawione 1bar + podciśnienie w kolektorze ssącym na biegu jałowym co w zależności od samochodu i stanu silnika daje ok 1,3 -1,5 bara
Kolego szanowny, nowy katalizator to wydatek kilku tysięcy złotych, więc po cóż chcesz w nim w ciemno grzebać? Mało istotne czy jest jeden czy dwa, dla oceny tego czy jest zapchany wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i wykręcić sondę. Brniesz na slepo, bez jakiejkolwiek diagnostyki.
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP jest to jeden z głównych czujników do określenia dawki...
A wcześniej tak nie było? Bo jak silnik na wysokich obrotach ma zamkniętą przepustnice to ma wysokie podciśnienie zarówno w kolektorze ssącym jak i w cylindrze zaraz po otwarciu zaworów wydechowych.
W kolektorze ssącym jest map sensor, czujnik podciśnienia, jak egr otwiera się, to podciśnienie maleje, stąd sterownik "wie" o jego pracy (sam egr ma w sobie czujnik położenia) Teraz w przypadku jakiejś anomalii, np przytkany filtr powietrza lub w drugą stronę, nieszczelność kolektora wartości odczytane z map-a nie mieszczą się w mapie zapisanej w pamięci...
Ku.... Cewkę ci mechanik wymienił bo tez była uwalona. Kto wymieniał rozrząd? Kto wymieniał krokowy? dlaczego był wymieniany krokowy? Podciśnienie w kolektorze ssącym jakie jest? Temperatura sie pokrywa? Ciśnienie w cylindrach jakie ? jaka jest mieszanka gdy samochód kuleje. Jak sprawdzisz to dopiero pisz. A jak nie jesteś w stanie sprawdzić takich...
Mała dygresja na temat padniętych uszczelniaczy zaworów. Przy padniętych uszczelniaczach zaworów ssących olej jest zasysany do kanałów ssących w czasie pracy silnika, a szczególnie intensywnie na wolnych obrotach, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe (stąd błękitny dymek przy zmianie biegów). Przy zaworach wydechowych raczej spaliny...
mam taki czujnik i mam zamiar na jego podstawie zrobić coś w rodzaju ekonomizera mam take coś w wersji mechanicznej pokazuje podciśnienie w kolektorze ssącym i wpadłem na pomysł coby tosamo zrobić w wercji elektronicznej wienc do tego czujnika dołorze troche elektroniki jkąś linijke diodową i jest gotowe Dzięki za informacje co do wyprowadzeń a i jak...
na zimnym silniku czy na ciepłym bo jeżeli nie ma różnicy to możesz mieć strzelone jakieś podciśnienie ,albo nieszczelność na kolektorze ssącym
Wszystko się zgadza owszem benzyniaki nie maja pompy vacuum ale wolno ssące, te z turbo mają! , spadek podciśnienia może wpływać na falujące obroty, a nie koniecznie na hamulec w takim stopniu. Problem z hamulcem znaczy twardy pedał hamulca i dużo więcej siły aby zahamować. Jak on snobie nazwie miernik podciśnienia jego sprawa. Proponuje poprosić mechanika...
Próbowałeś bez przepływomierza go przegazować?Druga sprawa to to że mając prawidłowe ciśnienie paliwa na wolnych wcale nie oznacza że pompa jest ok.Podłącz zegar do listwy paliwowej otwieraj delikatnie przepustnice i obserwuj ciśnienie paliwa.Trzecia sprawa to masz małe podciśnienie w kolektorze ssącym skoro ciśnienie na jałowym masz 2,6bara.Wychodzi...
Hany i stag 300 poprawnie założone chodzą w tym aucie elegancko. Oczywiście przy poprawnie działającym silniku na benzynie. Twój nie działa poprawnie i problemem jest najprawdopodobniej nieszczelność w obrębie kolektora ssącego / podciśnień.
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
W starszych pojazdach nie było pomp podciśnienia, a serwa były podłączane na zasilaniu kolektora ssącego silnika. Sprawne serwo potrafi utrzymać podciśnienie na kilka wysprzęgleń po zgaszaniu silnika. Sądzę że wiele pojazdów ciąągle ma takie układy wspomagania, a pompy podciśnienia stosowane są głównie przy silnikach z turbo doładowaniem, bo na zasilaniu...
czy czujnik podciśnienia może powodować taką nierówną pracę silnika. Nie. Możesz go odłączyć zaślepiając przewód. Nie ma wpływu na wolne obroty. To ja napiszę inaczej. Ten czujnik podciśnienia właśnie na biegu jałowym i małym uchyleniu przepustnicy jest załączony i wybiera charakterystykę punktu zapłonu dla niepełnego obciążenia a z chwilą większego...
sprawdz napiecie wyjsciowe z czujnika według tego wykresu wyżej napiecie powinno zmieniac sie płynnie .jeżeli bedzie sie zmieniało to jest ok .Dalej :poszukaj złącza od sądy rozgrzej silnik podłacz miernik i sprawdz co dzieje sie z mieszanką przy dodawaniu gazu jezeli sygnał spada na ubogo Dodano po 1 warto też sprawdzić podciśnienie w kolektorze ssącym...
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
Cześć. jak lpg jest na gwarancji to niech magicy od gazu odkręcą śrubę wolnych obrotów ok 1/4 ( z kontrolą na analizatorze spalin ) omijającą zaworek sterowany membramą i podciśnieniem w redutorze nie mylić ze śrubą do napięcia membramy która przeważnie znajduje się bliżej osi reduktora . Wiem jak jest jak coś przykręcą to potem zapomną odkręcić bo...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły. Przed odpaleniem na zimno czy ciepło podłącz komputer i sprawdź temperatury czujników jakie podciśnienie w kolektorze ssącym (także po odpaleniu) I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten...
jakie dokładnie czujniki można podłaczyć zamiast czujnika temperatury zewnętrznej, oraz czujnika temp oleju. ceny w sklepie mnie zadziwiły (200 zł za temp zewn :( ) mam też problem ze wskazaniami spalania .. na zimnym silniku pokazuje jeszcze jakieś logiczne spalanie ale po nagrzaniu spada do 0.samochód ma zamontowany gaz. Temat jest o tyle typowy,...
Witam. Bagnet na pewno ucięty albo złamany. Kolega ,, Dziarski Hank " ma rację. Dla porównania opis skrzyni w 190 2.0 . https://obrazki.elektroda.pl/6619242600_... https://obrazki.elektroda.pl/1023512300_... Pętelka na końcu ma za zadanie lepsze prowadzenie przy wprowadzeniu bagnetu do rurki / nieregularny kształt /...
przepraszam jeśli poczułeś się dotkniety , ale kultura (techniczna w szczególności) tu również precyzja wypowiedzi. Sprzężenie zwrotne to nie samoadaptacja . Każdy regulator działa ze sprzężaniem zwrotnym , którego najprostszym przykładem jest podciśnienie w kolektorze ssącym i czas wtrysku paliwa. Tak w uproszczeniu ( bo jest jeszcze kilka innych parametrów)...
1 stopień dostaje płynny jeszcze gaz i rozpręża go aż do odparowania. Potrzebuje do tego od cholery ciepła bo zamarznie. Stąd za ścianką ma gorący płyn. Regulujesz stopień drugi przy wyłączonym zapłonie, zakręconej iglicy wolnych obrotów (pamiętaj ile wkręcasz) i 12V podanych na cewki elektrozaworów. Regulujesz 2 stopień, aby ciśnienie wyjściowe było...
Można też zerknąc na podciśnienie w kolektorze ssącym.
Witam :D Wciąż męczę się ze swoim Stilonem od ponad roku ;/ Sprawa wygląda tak, że kiepska jest kultura pracy silnika, buja nim tak aż telepie kabinom. Nie ciągnie tak jak powinien bo robi takie jakby "kangurki". Dodaje filmik jak silnik zachowuje się kiedy chce go potrzymać na jednych obrotach. Nie da się utrzymać ponieważ obroty sobie pływają tak...
ciśnienia kolektorze ssącym grzałka kolektorze ssącym nagar kolektorze ssącym
drukarka termiczna rs232 skasować licznik bizhub zewrzeć przewód fazowy
megaman zarowka megaman zarowka
Pozostawienie bojlera podłączonego do prądu podczas urlopu - ryzyka i zalecenia Kod błędu TCO 570 w Scania - przyczyny i rozwiązania