Dzięki za zainteresowanie się moim tematem :) Z wyżej opisanym problemem byłem już u kilku mechaników oraz serwisie citroena. Do chwili obecnej wymienione zostały: -wszystkie filtry, (sprawdzony był dolot i czyszczona przepustnica) - świece + cewka zapłonowa - listwa wtryskowa+wtryskiwacze - wariator - sprawdzany był moduł sterujący a dodatkowo w serwisie...
Na pewno ok jest to że: 1. Chlapie po otwarciu korka oleju. Jeśli wałek jest blisko wlewu, to brak chlapania oznaczałby, że nie ma smarowania. 2. Podciśnienie zaysające korek oleju czy bagnet oleju. Brak podciśnienia to niedrożna odma lub duże przedmuchu. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
Zawsze jest jakieś minimalne podciśnienie ,nawet w valvetronic. Dziura w dolocie,sprawdź uszczelkę korka oleju.
Sprawdź podciśnienie w silniku. Ciężko otworzyć korek oleju na pracującym silniku. Czasami membrana odmy jest zabrudzona i wysysa olej z silnika.
czyli bez komputera się nie obejdzie ? tylko skąd ropa w oleju i czemu wytwarza się podciśnienie i pakuje z korka wlewu oleju >.
Witam. Kolego odkręć dekiel na zbiorniku oleju, ten z korkiem wlewu i smokiem zasilającym pompę wspomagania ukł.kier. Następnie wyczyść smok. Prawdopodobnie zapchany smok powoduje powstawanie podciśnienie na pompie, co z kolei jest przyczyną zasysania oleju przez ową pompę za skrzyni. Pozdrawiam.
To np walnięte pierścienie nie będą puszczać oleju i powodować kiepskie sprężanie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zdjąć korek oleju na odpalonym i zobaczyć czy jest podciśnienie czy nadciśnienie? Chciałbym to w miarę zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Remont przewyższa cenę auta. Ile tak w ogóle kosztuje przekładka silnika do takiego golfa?
Jakby odma była zatkana to wtedy by skakał korek (przedmuchy większe niż podciśnienie) albo jak już bardzo duże przedmuchy (większe niż pobór powietrza przez odmę).
Nie miałem takiego przypadku, więc tylko teoretyczne rozważania: gdyby była zatkana odma, to ciśnienie w skrzyni korbowej mogło by zbijać podciśnienie wakupompy, stąd jego spadek przy doładowaniu. Można na próbę przejechać się z odkręconym korkiem wlewu oleju, tylko jakoś to zabezpieczyć, żeby nie zachlapało wszystkiego
Miałem coś podobnego w Astrze H, uszkodzony był zawór w odmie, w silniku robiło się podciśnienie i zasysało powietrze uszczelniaczami wałków. Sprawdź, czy po odkręceniu korka oleju dźwięk ustaje.
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Zasysa korek wlewu oleju, czasami aż kopci, gaśnie na zimnym silniku. Wymieniona membranka w pokrywie, była pęknięta i nadal to podciśnienie po zdjęciu węża z pokrywy czy przepustnicy. Wszędzie piszą o tej membrance... Błędów brak.
Posiadam Opla Insignia. Świeci się check the engine i wyświetla się błąd 59. A w silniku wytwarza się takie podciśnienie, że nie można odkręcić korka wlewu oleju. Czy to jest spowodowane zapchaną odmą? I w jaki sposób można ją naprawić?
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
A poziomy wlew oleju to idiota napewno wymyslił.,w tym modelu. To akurat wymyślił producent silników GX160 - Honda, a inne firmy to skopiowały w swoich "klonach GX160". silnik gaśnie co chwila .,dusi się jak okresla to mąż Teoretycznie brak oleju spowodowałby nagłe odcięcie zapłonu (nie duszenie), ale może warto szukać w tym kierunku (za mało oleju?)...
Prawdopodobnie nieszczelny układ dolotowy lub jeżeli jest to może być uszkodzony zawór odpowietrzający skrzynię korbową stwierdzisz to po odkręceniu korka wlewu oleju przytkaj go dłonią jak będziesz miał podciśnienie to on do wymiany opis masz tu.
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
Twoje przypuszczenia są raczej trafne. To albo dziura w dolocie ale raczej wygląda to na nie domykający się EGR (zostaje w pozycji otwartej ) ale raczej zawór EVAP dostał grudkami węgla aktywnego i nie domyka się. Bagnet i korek wlewu oleju szczelny. Bo w tym silniku w przestrzeni korbowej panuje podciśnienie i nieszczelność na tych elementach też daje...
Rezystancji ani bezpieczników nie sprawdzałem. Napięcie powinno być na obu białych kablach ? bo na obu białych oscyluje wartość od 0 do 1,5 V. Komputer na starych sondach pokazał złe parametry sondy lambda oraz zwarcie w obwodzie grzałki. Może wiązka być gdzieś uwalona? Jeszcze się dopatrzyłem że odma jest jakoś dziwnnie podłączona. w taki sposób że...
Pompa wspomagania ma własny zbiornik oleju, podłączyłeś rozdzielacza z wyjściem wysokiego ciśnienia pompy. Na co drugi zbiornik oleju? Czy ten olej się cofa do zbiornika pompy jak pompa jest wyłączona, albo jak tłok wraca? Możesz objaśnić jaki jest obieg płynów? Już tłumaczę. W oryginalnym zbiorniku mieści się zbyt mało oleju i trzeba dorobić drugi....
Jedno mnie dzisiaj trochę zadziwiło mianowicie podciśnienie w skrzyni korbowej i słyszalny syk powietrza , korek wlewu oleju nie bardo chciał się podnieść , ale jak to by wpływało na prace zaworu nad miarowego . Po zdjęciu korka i przegazowaniu ciśnienie na zegarze bez zmian .
BBZ czyli na pewno podciśnienie w skrzyni korbowej tak jak pisałem wcześniej nieszczelność (korek wlewu ,bagnet ,odma ).
Witam Z racji zbliżającej się zimy pomyślałem nad modyfikacją odmy w moim aucie aby nie mieć problemów z zamarzaniem odmy. Pomysł zaczerpnąłem z poprawionego silnika 1.4 BBY. Odmę z tego modelu założyłem zamiast oryginalnej i podpiąłem ją jak w silniku bby do podciśnienia z kolektora ssącego. Silnik pracuje ok, jedynie po odkręceniu korka oleju pojawiło...
Z odmy nie powinny. Ani z korka oleju również nie. Wiadomo że jakieś tam ciśnienie i podciśnienie szczątkowe zawsze będzie w komorze korbowej, jeśli masz spaliny sprawdź ciśnienie sprężania i pierścienie.
A możesz mi wytłumaczyć co to znaczy podciśnienie??? Nie znam się na tych pojęciach, na co to wpływa
Dzisiaj założyłem kolejne nowe świece i nowe cewki NGK i na zimno znowu tragedia na gorąco trochę lepiej. Teraz po odpięciu odmy także od czasu do czasu przerywa i wypada zapłon na 3 cylindrze, na gorąco na każdym z cylindrów po 10 barów. Zauważyłem pewną zależność: jak się odepnie odmę i wciśnie gaz to wydech praktycznie nie dmucha, co innego jest...
Bez rozpoławiania to można tak sprawdzić: odkręcając korek wlewowy oleju i przykładając palec do otworu i kopiąc kopniakiem jeśli pojawi się ciśnienie lub podciśnienie to wina simeringu. Ale przy niewielkiej nieszczelności może być to trudne do diagnozy tą metodą.
Problem inny ,nie mechaniczny. ? przepustnica sama w sobie uszkodzona ? Czemu nie schodzi poniżej tych 1000rpm nawet gdy jest w pełni rozgrzany. Oddme zaślepiałem i wygląda że to nic nie zmienia. Korek oleju zassysa b. mocno jakoś nie pamiętam by tak było w tych silnikach. Pociśnienie mówisz że prawidłowe te 380mBar? Też mi się pamieta może zle że...
Panowie może zakończcie , bo widzę, że nie macie pojęcia a możecie sobie tylko dodatkowych kosztów przysporzyć. Inna sprawa-do zbiornika paliwa doprowadzone jest podciśnienie i jeżeli otworzysz korek wlewu to silnik nawet może zgasnąć(to samo jeżeli otworzysz korek wlewu oleju). i za chwilę: Przy odkręcaniu należy UWAŻAĆ, bo układ paliwowy jest pod...
Za dużo. Masz nieszczelność, za małe luzy zaworowe, wypalone zawory lub źle ustawiony rozrząd. Auto ma pewne 132 tyś przebiegu, w tym silniku są hydrauliczne kasatory luzu więc to chyba nie to, rozrząd robiony 2000km temu, jedynie co kilkaset kilometrów pojawia się Check z błędem małej wydajności katalizatora, czy to może być powodem wzrostu podciśnienia?...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
Witam wszystkich obeznanych w temacie i proszę o małą pomoc. Jak w temacie podczas pracy silnika wyjmuje szabelkę oleju lub odkręcam korek wlewu i obserwuje ze podciśnienie wciąga je do środka.Wymieniłem kilka zaworków zwrotnych które były uszkodzone i objawy się pomniejszyły ale nie zniknęły. Problem jest w tym ze auto ma kilka innych problemów pobocznych...
Sprawdź stan rozrządu. Rozrząd sprawdzony, wszystko się zgadza. Zmierzyłem dodatkowo podciśnienie w kolektorze vacumetrem i na wolnych obrotach wynosi około 0.28 bar, ciśnienie abolutne w kolektorze według czujnika jest takie samo. Ponownie sprawdzałem szczelność dolotu i bez zastrzeżeń, po otworzeniu filtra powietrza jakakolwiek rzecz w świetle przepływomierza...
witam.panowie problem polega na tym iż ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym i to dosyć sporo.wycieków zewnętrznych nie widzę a stanu oleju za dużo.auto dopiero kupione więc obawiam się najgorszego.no i jak odpalam auto to słychać w środku po dodaniu gazu jakby się woda przelewała gdzieś w nagrzewnicy.dodam jeszcze że jak odkręcam korek od zbiorniczka...
Szukaj dalej dziury w całym. To normalne że skrzyni korbowej jest podciśnienie. Tak się teraz projektuję silniki. Ma to kilka zalet. Mniej wycieków bo jest podciśnienie. Mniejsze opory/straty niby niewiele ale zawsze coś. Lepszy rozbryzg mgły olejejowej i jej szybsze opadanie. Brak powietrza to brak wilgoci = mniej skrapaljacej się wody = mniej "masła"...
Znalazłem jeszcze taki rysunek w necie https://www.google.pl/search?q=pcv+delet... Wnioskuję z tego że tym nie oryginalnym "PVC delete kit" całkowicie zaślepie ujście...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Hej, od jakiegoś czasu borykam się prawdopodobnie z jakąś nieszczelnością, która powoduje turbo laga i lekki spadek mocy. Robiłem test szczelności dolotu i wszystko ezczelne. Niewiem jak sprawdzic odmę, w każdym razie wymieilem zaworek w trojniku, kolanko odmy i jeden sparcialy waz. Doczytałem też, że mozna niiewielkim ciśnieniem dmuchnąć w odme. I...
Najlepiej sprawdzić połpżyć korek na wlew jak podskakuje to ok. jak zleci to już problem bo za mocny przedmuch Jak lekko to normalne ponieważ tłoki wykonują ruchy posuwisto zwtotne raz jest podciśnienie a za chwilę nadcisnienie.
Tak to wygląda na filmie. Na 100% na forum nie do sprawdzenia. Np: u mnie zaraz za korkiem jest wałek rozrządu, odrobina pary w misce olejowej ten daje podobny efekt, jeszcze bryzga olejem, ale w układzie jest podciśnienie. Ta chmurka jaki ma zapach? Bo to może być para, opary płynu (ale jak rozumiem nie znika) lub spaliny. Odłącz odmę i zobacz. Masz...
Mam ostatnio problem i jeśli ktoś się z tym stykał i ma lekarstwo na problem proszę o pomoc. W Astra h 1.6 twinsport 2005 kupiłem przy 185 tys km (montaz gazu) przy 205 tys wymieniłem pasek rozrządu wraz wymiana oleju wlałem mobil syntetyk i zaczął się po dwóch dniach problem. po kolei: przeciekła czujnik oleju wymiana, później zaczął brać więcej oleju...
Witam... Bardzo proszę o pomoc... Po podłączniu pod komputer (taki uniwersalny) wyrzuca mi błąd p0171 System Too Lean (Bank 1) Czy jesteście mi w stanie podpowiedzieć gdzie szukać jego przyczyny? Sprawdzałem co tylko dałem radę i nie wychwiciłem jakiejś nieszczelności lub zasysania lewego powietrza.... Dodam,że zuwarzyłem bardzo dziwny objaw w moim...
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
Mam taką sprężarkę 3JW60 którą robiłem od podstaw. Szlif wszystkich cylindrów, nowe tłoki oraz nowe pierścienie. Wymienione zawory w głowicy, nowe uszczelki. W pojemniku wypełnionym olejem leży mi jeszcze drugi wał do niej. Z tej dziurki na uciekać powietrze gdyż odpowietrza Ci skrzynię korbową. Zatkanie tej dziurki może skutkować wyrzucaniem oleju...
Sprawdzałem przed chwilą przytykając palec zamiast korka i myslę że nie powinno wypchać go,daje się wyczuć nawet lekkie podciśnienie czyli jak by wciągało palec jak się go blisko dotknie,tylko strasznie kopci i to mnie najbardziej martwi,ale czytałem o przypadku że komuś równiez kopciło też w cinquecento 700 o ile dobrze pamietam i po jakimś czasie...
Dla kodu silnika D 5244T ciśnienie oleju silnik 100 stopni - tak jest podane 1 atm/800 obr i 3,5 atm /4000obr . Wygląda że za wysokie . Zobacz czy w skrzyni korbowej nie ma zbyt wysokiego podciśnienia - czy możesz zdjąć korek wlewu oleju przy pracującym silniku .
Nie powietrza lewego nie dostaje W płynie nie ma plamek oleju Jednak teraz zajmuje mnie bardziej obecność płynu w oleju w postaci tej mazi na korku Wiem ze ten temat nie powinien sie tu znależć ale dzisiaj mam jechać w trase i musze postanowić co robić. Myśle ze moderacja to zrozumie :D Czemu jest takie podciśnienie przy korku olejowym? Teraz pytanie...
Witam Uszczelka jakby była walnięta to są następujące objawy : płyn przedostaje się do oleju i mamy tzw. emulsję olej jest biały , drugi objaw płyn idzie do wydechu i z rury idzie para wodna kopci na biało , spaliny są wilgotne , trzeci objaw robi na się podciśnienie węże są twarde jak kamień i płyn nam wybija przez zbiornik na zakręconym korku. To...
Wczoraj walczyłem dzielnie cały dzień, szczelność dolotu sprawdzałem z użyciem wytwornicy dymu i podałem gęsta mgiełkę pod ciśnieniem 1,5 bara w przewód evapu do przepustnicy (oczywiście góra przepustnicy szczelnie zaślepiona), nieszczelności absolutnie żadnych, ciśnienie powolutku spadało ale dym nigdzie się nie pojawił, pewnie zawory go przepuściły.......
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Silnik N55B30A zapisuje w sterowniku silnika błąd 28A0 lub 10400 ( to to samo). W skrzyni korbowej jest podciśnienie, pytanie brzmi: Czy jest to prawidłowe? Z analizy konstrukcji silnika dochodzę do wniosku, że nie jest do niczego potrzebne, ale może konstruktor miał na ten temat inne zdanie. Po poluzowaniu korka wlewu oleju odczyty przepływu powietrza...
Sprawdziłem, VAG pokazał już tylko jeden błąd 16786 zawór EGR nadmierny przepływ, (recyrkulacja spalin) błąd skasowałem, jutro pojadę na próbę, i sprawdzę, może są jakieś nieszczelności, napięcie na pinach i odmę. Zawor EGR raczej do wymiany. Po prostu sie konczy. Odme warto sprawdzic, ba, nawet trzeba. Jest opcja, ze moze byc przytkana. Nie masz masla...
Pompa przesunięta najbardziej od silnika jak się tylko dało. Jest dużo lepiej, choć jeszcze na niebiesko dymi na zimnym. Ja trochę kombinowałem wcześniej - dwa dni temu, zanim się wziąłem za pompę, zacząłem ustawiać zawory. W necie nie ma informacji na ile mają być ustawione. Jedni podają 0,25mm, inni 0,35 mm na gorącym. Wyszło mi 0,35 na ciepłym, nie...
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..? przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie...
Ta nie denerwuj się. To nie chodzi tyle o Twoje finanse co wiedzę składającego. Ze coś tam trzeba popatrzeć, pomierzyc, nawet przetrzeć ręczna honownica i dalej powinno się kręcić. A takie pytanie, odma jest oczywiście sprawna i drozna? Nie rośnie ciśnienie w skrzyni korbowej? Kolego lukasz12345678910 sprawdziłem właśnie odmę i całkowicie nie spełnia...
Witam. Podczas jazdy wywaliło mi większość płynu chłodniczego, silnik nie przegrzał się ale komputer wszedł w tryb serwisowy i nie pozwolił dalej jechać po kilku minutach odpala i jedziemy (po uzupełnieniu płynów). Zrobiłem test na CO2 i wyszło OK, płynu nie ma w oleju, wycieków też brak no i pali na dotyk. Auto od lutego jest po wymianie rozrządu łącznie...
Jeśli to była beczka, taka 200 l-- po oleju, paliwie itd., to do przewiezienia jej napełnionej trzeba było ją zamknąć szczelnie, by się nie rozlewało. Po dojechaniu w odpowiednie miejsce, otwarto zawór spustowy, najczęściej duży. Ciecz wypływa dużym strumieniem i jeśli nie otworzy się zaworu(korka) u góry może powstać duże podciśnienie, które potrafi...
Volkswagen Transporter T4 2002r. 2,5 Tdi 102KM oznaczenie AUF (odmiana ACV dla automatycznej skrzyni biegów) Witam. Mam problem. Objawy: Silnik kopci na szaro / biało / błękitno. Dzieje się to podczas jazdy pod górkę, podczas wciśnięcia mocno pedału przyspieszenia z jałowych obrotów, i czasem podczas parkowania (Drive, Reverse na automacie - zwiększone...
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
Kolega Asterix27 wymienił praktycznie cały osprzęt. Skupiłbym się głównie na mechanice np jeszcze raz na kompresji. Ciśnienie sprężania jest duże, jak na silnik z przebiegiem 200tyś km. 17 Barów jest prawidłowe ale dla nowego silnika. Najprawdopodobniej olej doszczelnia pierścienie/cylindry i stąd tak duże ciśnienie sprężania. Jak dużo oleju zużywa...
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Witam. Mam nietypowy problem, a mianowicie samochód wchodzi w tryb awaryjny (wyskakuje komunikat EPC), na oko 70% dzieje się to przy ruszaniu, rzadziej na 2 biegu, bardzo rzadko na 3 biegu. Jeżeli przebrnę do 3 biegu i komunikat nie wyskoczy to potem jest ok i można jechać przez 50 km autostradą 100-140 km/h, ale po zatrzymaniu się na bramkach i ruszaniu...
Mam auto na gaz i ostatnio mialem to samo ale nie powiedzil bym ze to sa krotkie dystansy przejechalem ponad 100km auto bylo dogrzane bo mam czesciowo zaslonietom chlodnice, po nocy postoju na dworze tez zrobila sie kasza a na dodatek zamarzl odpowietrznik silnika i wystrzelala mi miarka od oleju(podcisnienie w silniku) odkrecilem troche korek od wlewu...
Ręce mnie swędzą! Coś nowego chyba trzeba zacząć robić. Rower śmiga, motór śmiga... Kolega zakupił z tablicy ostatnio silnik do Pucha M50, 3 albo 4 biegi. Ma ktoś jakieś wiadomości o tym silniku? Edit: No i przechwaliłem. Jak silnik się dobrze rozgrzeje, zaczyna zachowywać się tak, jakby brakło paliwa, regulacja gaźnikiem nie daje efektów (próbowałem...
Witam Panowie Proszę o pomoc. Silnik chodzi idealnie , ma moc odpala. Na zimnym falują obroty, przez chwilę coś jakby piszczało. Potem jak sie rozgrzeje jest duzo lepiej . Niestety obroty sa czasem jałowe 900-1100 rpm i robi sie podcisnienie takie ze na pracujacych silniku nie mozna odkrecic korka oleju,a po wyjeciu bagnetu slychac syk. Niby poprzedni...
Witam serdecznie Panowie.... Jestem pod wrażenim ilosci podpowiedzi... Więc odpowiem na kilka pytań które Panowie mi zadali. 1. Oleju nie przybywa (na moje oko.Oleju jest na połowie zagłębienia na bagnecie). 2. Dziwne ale korek czuć paliwem... 3. Spalanie i jazda jak na w/w silnik jest Ok. 4. Sonda NOWA sprawdzałem czesto VAG'iem czy są błędy. BRAK....
Witam mam taki problem przy bardzo wysokich mrozach zatyka mi sie rurka odpowietrzajaa wał korbowy, w wyniku czego stwarza sie podcisnienie i wyrzuca mi olej przez korek wlewu oleju i miarke pomiaru poziomu oleju. Jaka z tym rada? prosze o odpowiedz.
Vitara z silnikiem PSA mam mały problem bo kopci na biało/niebieskawo na biegu jałowy tylko po rozgrzaniu wystarczy też że przejadę dłużej i przestaje podczas jazdy do ponownego postoju na jałowym. Ogólnie poza dymem żadnych problemów nie ma. Płyny nie ubywa, oleju nie stwierdzono po 3tyś ubytku. Czy ktoś jest wstanie coś powiedzieć na temat w bloków...
Jak w temacie Silnik popchał 3 stany oleju do zbiornika (wylewało się korkiem) - diagnoza: oringi na sekcjach. Zamontowano pompę wtryskową po zregenerowaniu i dalej to samo. szukając przyczyny podłączyliśmy bańkę z paliwem w celach obserwacji kiedy się paliwo z olejem zmiesza (nie było jakiegoś wyraźnego efektu) i żeby go zgasić zacisnęliśmy wężyk zasilający....
Witam. Mam problem z autem. Megane III, 1,5dci, 110KM, 97tyś przebiegu (udokumentowany corocznymi fakturami z przeglądów u Zdunka) Niestety bierze mi olej. Około 0,75L na 1000km. Skutkiem tego jest błyskawiczne zatykanie się FAP. Turbina jest cała od oleju, aż morkry jest blok silnika. Jeszcze turbina nie była wyciągana. Mechanik z zewnątrz sprawdził....
Witam, mam taki problem z Renault Clio 2 , 2002r. silnik 1.2 8V 43kW , oznaczenie silnika D7F 746. Silnik raz na jakiś czas gaśnie i jest po zgaśnięciu problem z odpaleniem, gaśnięcie silnika występuje najczęściej stojąc w korku na wolnych obrotach. Odczytałem Clipem błąd DF045 czujnik ciśnienia w kolektorze . Błąd powraca po każdorazowym skasowaniu...
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Poziom płynu chłodniczego w normie. Żadnych ubytków, baniek powietrza, śladów oleju. Korek wlewu oleju - czysty - bez "majonezu". Nic nie wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Podgląd tego, co się dzieje na przewodzie podciśnienia, to dobry pomysł - sprawdzę . Podłączę też analizator spalin.
Pokrywa zaworów z uszczelką i śrubami jest nowa (oryginał), gdyż ciekło. Sprawdzałem, czy zawór odmy nie przepuszcza na biegu jałowym (hałas, ssanie z otworu, itp.), ale nic niepokojącego nie zauważyłem. Można to jakoś inaczej przetestować? Otworzyć delikatnie korek wlewu oleju przy pracującym silniku - nie powinno być znacznego nadciśnienia ani podciśnienia...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
BMW e46 m43b19 problem z zasysaniem przewodu odmy rozwiązany. Objawem było zasysanie węża odmy oraz nierówna praca silnika do tego stopnia, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy silnik gasł przy dojechaniu do świateł itp. Przewód zassany aż płaski, obroty na biegu jałowym od 400 do 900 i tak skakały. Problemem był sam zawór odmy, sprawny jeśli dmuchamy...
Jestem już po pierwszej w życiu samodzielnej wymianie oleju wysysarką pneumatyczną.Zdecydowałem się na zakup wysysarki nie jak planowałem wcześniej ze zbiornikiem 80L tylko 30L. Dla osoby, która robiła wymianę za pomocą takiego sprzętu setki razy moje ,,wypociny literackie '' będą pierd...łami.Pomocne będzie dla kogoś kto tak jak ja na początku miał...
a gdzie znajduje się ten regulator mniej więcej? ale czy to powodowało by też większe spalanie na gazie? po kupnie przeglądałem przewody podciśnienia czy są suche i drożne, kiedyś w innym aucie miałem zatkane, to ciśnienie szło przez korek od oleju i cały silnik był mokry
Cześć, posiadam taki problem, że nie mogę rozwiązać problemu bogatej mieszanki. Próbowałem chyba wszystkiego, oprócz wtrysków. Tutaj moje zapytanie: czy ktoś się spotkał z czymś takim? Auto rocznik 2002 na niskich obrotach, ale podczas ruszania trochę trzęsie. Muszę mu dać więcej obrotów. Obroty jałowe perfect, ale jak chcę utrzymać obroty na biegu...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Niebieski korek na górze zbiorniczka wyrównawczego zawiera dwa zaworki: nadciśnieniowy (ustawiony na 1.1 bara i połączony z rurką) oraz podciśnieniowy. Ten zaworek podciśnieniowy ma za zadanie uchronić system przed podciśnieniem po ostygnięciu silnika. Wymień ten niebieski korek. W XF105 zużyte (nawet bardzo) dolne łożysko kulowe filtra odśrodkowego...
Witam, mam problem z układem chłodniczym w moim citroenie 1.4hdi tzn. dolewam płyn chłodniczy do zbiorniczka, po przejechaniu około 50km komputer sygnalizuje niski poziom płynu. Po wychłodzeniu doleję i dalej to samo. Odkręcając korek na gorącym silniku płyn wraca, ale po krótkim czasie znowu go ubywa. Podkreślam iż korek wymieniłem na nowy (tyle że...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
dzień dobry, Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Ile oleju Pali Twoje auto na 1000 km? -Co do błędów to nie ma ani jednego. sprawdziłem dziś po dłuższej przerwie i czysto. https://obrazki.elektroda.pl/2487057100_... -Natomiast jeśli chodzi o olej to wychodzi na to, że ok 300ml na 1K km. Olej 5W30 GM. I tak wiem, że powinienem wlać...
Manualna też ma blokadę. Trochę źle myślisz, to że na dworze jest poniżej 5stC nie oznacza że ciągle blokuje, w korkach jest rozgrzana komora silnika i czujniki zostaną podgrzane, wtedy odblokuje sprężarkę.. Poprawka drobna, temp poniżej +2 stopni sterownik klimatyzacji u niemożliwi start sprężarki dla w/w auta. Twoja teoria ma lekki sens, ale tylko...
Generalnie chciałbym wypłukać z niego ten cały "syf" spowodowany skandalicznym zaniedbaniem. Pewnie zaczął klekotać i ktoś to auto spisał na straty. Natomiast pierwszorzędną sprawą jest wyciszenie jego pracy. Powyżej 3 tys obr praca silnika jest nie do przyjęcia. Plan mam taki. Wypłukać silnik płukanką i zalać półsyntetykiem. Oraz wyregulować zawory....
Witam Auto mam od 2 tygodni . Problem jest taki że po zakupie odpalało od pierwszego , postanowiłem wymienić olej na 5w40 bo był jakiś słaby 10w40 I i po 2 dniach od wymiany na zimnym załapie i zgaśnie za drugim razem pali od strzała na gorącym też idealnie Silnik ma objawy "piston slap" (stukanie tłoków) ale nie bierze oleju , ten dzwiek jest czesty...
Witam, fakt gaźnik Aisan częśto wszystkim dokucza, kilka rzeczy które sa problematyczne w tym systemie to podciśnienia, odma która idzie od korka oleju, bardzo częst peka zaraz przy samym kolektorze ssącym pod gaźnikiem no i oczywiście sam gaźnik a dokładnie kanalik który jest zaraz pod górna pokrywa gaźnika wraz z blaszka bimetalową, ten kanalik bardzo...
W moim przypadku nie pomogły mapy, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy. Poza tym, mechanik psikał łatwopalnym sprayem we wszystkie miejsca, z których potencjalnie mogło dostawać się lewe powietrze. Komputer wyświetlał błędy p0106 i p0171. Sprawdziłem także zawór oparów paliwa poprzez odkręcenie wlewu paliwa na odpalonym silniku, co nie wpłynęło...
Witam posiadam Passata b5 2003r. 130km avf auto ma przejechane (tak pokazuje licznik)200 .000 od jakiegoś czasu czuję na kierownicy i drążku zmiany biegów duże wibracje wiem że wątków na ten temat jest pełno ale wszystko co sugerowali forumowicze zostało sprawdzone (dwumas sprzęgło działa poprawnie ,korekcje poprawne ,rozrząd po wymianie brak poprawy...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Hej! Opis błędu to wykrycie niespójności pomiędzy informacją o podciśnieniu w kolektorze ssącym a położeniem przepustnicy. Jak napisano uszczelka przepustnicy może być, ale też do kolektora ssącego dochodzi odma spod pokrywy zaworów stąd wcześniejsze sugestie Kolegi, że może być korek wlewu oleju. Ta odma może być pęknięta (ma delikatny peszlowaty odcinek),...
Witam Proszę o pomoc osób które miały podobny problem lub znają się na rzeczy... Przeszukałem forum, auto było u 2 mechaników i nadal to samo... dodam że auto posiada gaz sekwencję, która załącza gaz kiedy silnik osiągnie 37 stopni. jak dawałem auto do zagazowania to problemy już były 1. Pierwszy problem to jest taki że, po odpaleniu zimnego silnika,...
Kolego. Wężyk, który zaznaczyłeś na zdjęciu, to wężyk paliwowy zasilający. W tym samochodzie wszystkie elementy sterowania w ukł wentylacji/klimatyzacji realizowane są przez nastawniki (czyt.) silniczki elektryczne. Żaden element tego ukł nie wykorzystuje podciśnienia z silnika. Błąd, który masz, tak jak kolega napisał wcześniej, świadczy o nieszczelności...
Inaczej. Sprawdź czy świst wynika z podciśnienia. Odkręcić korek i o ile to możliwe ocen czy zasysa powietrze czy dmucha. Jak zasysa to może to być problem z przepustnicą, z regulacją biegu jałowego.
podciśnienie korek podciśnienie oleju korek oleju
bateria aliexpress wideodomofon otwarcie rygiel kontrolka oleju cieplym silniku
Scania R450 – wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia, test CO₂, uszczelka głowicy, diagnostyka Understanding the Shunt Inductor in CMT2310A Balun Design