W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Korek paliwa likwiduje podciśnienie a ciśnienie jest spuszczane przez zawór na przewodzie opowietrzaiącym (ten mój niby filterek).Podobne tematy; http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... i http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?... czyli albo pomyłka przy montarzu albo samo sie zrobiło.]Link[/tex]
Nie koniecznie, te wtryski potrafiły i 500tys zrobić - no chyba że auto ma tyle :) . Zobacz na komputerze co się dzieje, sprawdź błędy i ciśnienia, filtr paliwa. Zobacz też czy nie ma problemów z odpowietrznikiem w zbiorniku bo robi się podciśnienie i pompa nie daje rady uciągnąć - pomaga delikatnie popuszczony korek wlewu.
Poluzuj, na próbę, korek wlewu paliwa. Jeżeli wtedy cycek pompki nie odskoczy to przytkane jest między zbiornikiem, a tą pompką ręczną. Dlatego ją podciśnienie pompki mechanicznej wsysa.
Sprawdź jeszcze uszczelki w całym układzie dolotowym, może gdzieś zasysa "lewe" powietrze. I tak dla spokojności (bo i z tym raz się spotkałem) - odkręć korek wlewu paliwa i sprawdź czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku paliwa.
Możesz w ten sposób wyssać, albo przy gaźniku zdejmij sobie wężyk i odkręć korek wlewu. Nie wiem czy masz w 2T kranik podciśnieniowy. Jeśli tak to na wężyk dochodzący z boku kranika musisz podać lekkie podciśnienie żeby się otworzył. Najprościej wyssać z baku przez korek, zalać do pełna 95 i w trasę póki weekend :)
gdy nie będziesz mógł go zapalic to odkręc korek od zbiornika z paliwem jeżeli będzie duże podciśnienie i zapalisz po tym samochód to nie masz odpowietrzenia baku.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
https://obrazki.elektroda.pl/2128460100_... Przedstawiona tu maszyna jest wynikiem gruntownej przebudowy i modernizacji szwajcarskiej wiertarki FK 300. Jest to wysokoobrotowa (od 24000 do 48000 obr/min) wiertarka odwrócona, mogąca pracować jako wiertarka „optyczna” (wymierzanie otworów przy pomocy mikroskopu) lub półautomatyczna kopiarka,...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Zipp Quantum nie odpala jak powinien.Motorower odpala tylko po podaniu paliwa do przepustnicy ,potem już normalnie chodzi.Nowy gaźnik,kranik na podciśnienie oraz korek zbiornika paliwa .Podciśnienie działa a paliwo nie ucieka z gaźnika .Jak naleje paliwo do przepustnicy to odpali .Jak postoi z 30min problem wraca
Będzie utrudnione, masz za wysoko parownik i zalanie go będzie stałym problemem. Webasto było dokładane czy z fabryki? BW50? Usuwając webasto doprowadź do stanu jak auto bez niego, webasto oznaczało tez dodatkowe zawory zwrotne i elektrozawór. Z głowicy powinno iśc na trójnik (LPG) i docelowo na nagrzewnice. (pompka jeśli jest a następnie elektrozawór)...
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Pompa wspomagania ma własny zbiornik oleju, podłączyłeś rozdzielacza z wyjściem wysokiego ciśnienia pompy. Na co drugi zbiornik oleju? Czy ten olej się cofa do zbiornika pompy jak pompa jest wyłączona, albo jak tłok wraca? Możesz objaśnić jaki jest obieg płynów? Już tłumaczę. W oryginalnym zbiorniku mieści się zbyt mało oleju i trzeba dorobić drugi....
Odma w tych silnikach jest zapięta pod przepustnice wiec kluczowa jest tu szczelność. Czyli korek wlewu, zaworek zwrotny pod nim no i z tylu puszka odmy i przewód do kolektora pod przepustnica. Jak odkręcisz korek na pracującym silniku to obroty będą wariować+ może wywalić Check'a. No i wartaloby sprawdzić czy polaczenie z serwem i samo serwo, czy nie...
Witam, Toyota Yaris, 2006, 1,3, przebieg 145 tys. km Około 22.08.25 (temperatura powietrza około 25°C) po zatankowaniu paliwa do pełna (tankowanie pod sam korek aż do odbicia pistoletu kilkukrotnego — robiłem już tak kilka razy na przestrzeni roku) zauważyłem wyciek paliwa pod tylnym lewym kołem. Wyciek był z górnej części wlewu paliwa. Patrząc od dołu,...
Nie. Gdyby był nieszczelny odpowietrznik, to by po prostu paliwo się wylewało po odwróceniu kosy „do góry nogami” (pozycja do wymiany narzędzia tnącego, ale o tym w instrukcjach nie piszą, jedynie Stihel). Zależy jeszcze czy jest zaworek tylko na podciśnienie (malutki gumowy „lejek”) czy także na nadciśnienie (gumka „z grzybkiem” jak z primera). Stihel...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
To np walnięte pierścienie nie będą puszczać oleju i powodować kiepskie sprężanie? Co jeszcze mogę sprawdzić? Zdjąć korek oleju na odpalonym i zobaczyć czy jest podciśnienie czy nadciśnienie? Chciałbym to w miarę zdiagnozować i naprawić samodzielnie. Remont przewyższa cenę auta. Ile tak w ogóle kosztuje przekładka silnika do takiego golfa?
Podciśnienie zbiornika paliwa , niesprawny korek / zbyt szczelny
Twoje przypuszczenia są raczej trafne. To albo dziura w dolocie ale raczej wygląda to na nie domykający się EGR (zostaje w pozycji otwartej ) ale raczej zawór EVAP dostał grudkami węgla aktywnego i nie domyka się. Bagnet i korek wlewu oleju szczelny. Bo w tym silniku w przestrzeni korbowej panuje podciśnienie i nieszczelność na tych elementach też daje...
Witam. proszę mi powiedzieć czy ten czujnik Jest gdzieś obok tego czujnika do temperatury płynu chłodniczego? Nie za bardzo rozumię pytanie. Jest koło termostatu zabezpieczony taka wsuwką. Czasem plastikową a czasem metalową. Taka rada, zimny silnik. lekko popuszczasz korek w zbiorniku wyrównawczym a tym samym ściskasz gruby wąż od układu chłodzenia....
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
witam posiadam Oleo-Mac GS350 mam z nią trochę kłopotów , jak odkręcam korek paliwa piralka ma podciśnienie w zbiorniku paliwa ? czy to dobrze ? drugie pytanie odpala na kilka sekund , gaśnie i juz nie odpala , Była w serwisie ale już nie chodzi tak jak rok temu
Przypuszczalnie znalazłem przyczynę. O ile dobrze rozumiem, układ pracuje na ciśnieniu ok 2 barów (wyższe jest upuszczane przez korek wlewu płynu), a przy wystygnięciu robi się lekkie podciśnienie (przy jakimś tam podciśnieniu korek wpuszcza powietrze do układu). Ja mam wyciek na króćcu znajdującym się pod kolektorem dolotowym, zaraz za zbiornikiem...
temat do zamknięcia. Sytuacja się uspokoiła. Właściwie nic nie zrobiłem. Chyba po prostu pompa potrzebowała kilku dni (włączeń/wyłączeń), żeby ustabilizować wody gruntowe i nitkę zasilającą. Po ostatnim moim poście na zalewałem pompę wodą, zauważyłem, że wlałem wody tyle, co wchodzi do samej pompy i kawałka rury do zaworu zwrotnego. Moim zdaniem największym...
Sprawdziłbym jeszcze czy nie robi się podciśnienie w zbiorniku.Jak zgaśnie auto to odkręcając korek wlewu posłuchaj czy nie syknie powietrze.
tym razem płyn wycieka przez korek zbiornika W pierwszej kolejności zmień tytuł postu; AUDI A6 C5 - podciśnienie w zbiorniku wspomagania kierownicy powoduje wyciek Bo na 100% PODCIŚNIENIE nie wysysa płynu przez korek na zewnątrz ;-)
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Może robi się podciśnienie w baku. Korek wlewu powinien przepuszczać powietrze. Może się coś zapchało. Sprawdź czy jak odkręcisz korek będziesz słyszał "syknięcie"
No właśnie mi tu dobry kolega poradził by dawkę mu zmienić rozrusznik kręci jak powinien czyli jest sprawny.Dostalem też info bym zobaczył czy w zbiorniku paliwa nie tworzy się podciśnienie oczywiście sprawdziłem korek odkreca się normalnie żadnych syków powietrza czy czego kolwiek. Zobaczę z tą dawką ale to już po świętach teraz to mi nikt tego nie...
Jak pisał kolega KarizmoGSM szukać wtryskiwacze. Ewentualnie nieszczelności na układzie dolotowym Może ... nie wiem czy powinienem . Znajomej podobny temat ale inne auto. Diagnoza telefoniczna tylko poleciłem wlać do baku preparat do czyszczenia i o dziwo pomogło prawie od strzała. Jeszcze takie pytanie - problem ze starszych punt. Popuść korek wlewu....
Odgrzeje. U mnie problem pojawia się z checkiem i gaśnięciem po każdym tankowaniu, wymieniałem regulator ciśnienia paliwa i filtr paliwa bo auto mi gasnelo. Silnik 2.0 HDi 90km. Wczoraj zero problemów, otworzyłem korek paliwa, usłyszalem sykniecie. Zalalem 20 litrów z bańki, załączam silnik a tu check i tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu tryb awaryjny...
Na pewno ok jest to że: 1. Chlapie po otwarciu korka oleju. Jeśli wałek jest blisko wlewu, to brak chlapania oznaczałby, że nie ma smarowania. 2. Podciśnienie zaysające korek oleju czy bagnet oleju. Brak podciśnienia to niedrożna odma lub duże przedmuchu. Masz jakieś inne niepokojące objawy?
e marcus[/quote]to jakiś żart ? Gościu pisze , że woda znika z syfonu w 10minut a walisz wykład o pompie próżniowej ? Gdzie się doktoryzowałeś ? Takie brodziki były robione zanim wymyślono jutube czy inne zmulające mózg portale . gchmurka zawsze stosuj proste rozwiązania : weź rurkę plastik 35 mm , okręć cieką rękawiczką aby uszczelnić odpływ , nalej...
Sprawdź czy nie wytwarza się podciśnienie w baku. Na początek pozostaw niedokręcony korek baku. Korek też trzeba sprawdzić czy otwory i układ niwelacji podciśnienia są drożne.
Panowie ale piszczy mi sygnal i wyswietla o zbyt niskim poziomie plynu chlodzacego.odkrece korek i jakies kilka dni jest dobrze.potem znowu to samo,
Sparawdz czy masz korek oryginalny - czy jakiś kombinowany. Jak wygląda odpowietrzanie zbiornika paliwa? Elektryczne czy jakies inne patenty.
Dziękuję za odpowiedź. Tak właściwie, jak "działa" wilgoć w układzie? Czy powoduje tylko pogorszenie sprawności chłodzenia poprzez zaburzenie przemian fazowych (np. efekt jak prawa część wykresu temp. zamrażalnika)? Czy może powoduje "lodowy korek" gdzieś w rurkach uniemożliwiający przepływ czynnika (choć nie wydaje mi się, przecież wewnątrz czasem...
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Sprawdź podciśnienie w silniku. Ciężko otworzyć korek oleju na pracującym silniku. Czasami membrana odmy jest zabrudzona i wysysa olej z silnika.
Problem rozwiązany. Przyczyna okazała się być dość powszechna dla tych pralek wg niemieckich forów - tzw "Luftfalle", czyli plastikowy zbiornik, połączony wężykiem z pompą (służy m.in. wyrównywaniu ciśnienia w zbiorniku podczas wypuszczania wody przez pompę). W tym konkretnym modelu, owo "luftfalle" jest zintegrowane w jedną całość ze zbiornikiem doprowadzającym...
Przewody sprawdzone były najpierw, zaworek ze zdjęcia też był przypchany ale też go wyczyściliśmy. Podciśnienie w zbiorniku paliwa wykluczyliśmy, bo na noc został ściągnięty korek wlewu paliwa. Jakie ciśnienie ma być na bloku ? A może ktoś obeznany na północnym mazowszu zająłby się autem ?
Zakręcasz napełniania wody do bufora redukujesz ciśnienie do zera w nim przez jakiś zawór i wykręcasz korek na grzałkę podstawiasz miskę chlupnie trochę wody a później bufor zassie powietrze wkładasz szybko grzałkę nie zapomnij i uszczelce i dokręcasz. Stracisz jak dobrze pójdzie litr wody jak gorzej pójdzie max 5 litrów chyba że wolisz sposzczać wszystko....
witam.panowie problem polega na tym iż ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym i to dosyć sporo.wycieków zewnętrznych nie widzę a stanu oleju za dużo.auto dopiero kupione więc obawiam się najgorszego.no i jak odpalam auto to słychać w środku po dodaniu gazu jakby się woda przelewała gdzieś w nagrzewnicy.dodam jeszcze że jak odkręcam korek od zbiorniczka...
W ZD915 myk jest taki, że kolba ma 80W 24V, a zasilacz daje bodajże 12V jak pamiętam. dokładnie 17. Wiem, bo zawierzyłem opisowi mówiącemu o 24V i w ten sposób spaliłem w krótkim czasie dwie grzałki. Kolega miał dokładnie taką stację (ZD915) i zmierzył. Kolba od WEP 948 to zupełnie inna klasa abstrakcji. Też wiem bo widziałem i to z całkiem bliska....
Było by to dziwne gdyby korek był szczelny - w miarę zużywania się klocków robiło by się podciśnienie w zbiorniczku czego raczej tam nie powinno być.
podciśnienie korek oleju podciśnienie korek paliwo volvo podciśnienie
ducato dmuchawa cewka powietrzna rdzeniowa moduł laserowy
zmywarka whirpool mruga start bateria parkside
Buderus GB062-24KW V2 czy Logamax plus GB172i.2-25 WH – wybór kotła jednofunkcyjnego do domu Doc Green ESA 5000: Brak reakcji na manetkę gazu po wymianie baterii