Zasysa caly czas... Tylko raz mocniej raz nie...zależy od obrotow silnika (otwarcia przepustnicy) Jesli odepniesz powinny spasc obroty silnika...
w zasadzie od zabytkowych do epoki fiat 125 został dodany 1.odśrodkowy regulator kąta zapłonu 2. podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu (zapłon stykowy oczywiście) potem to już czujniki indukcyjne i Halla i elektroniczne moduły końcowe a jeszcze potem to komputerowe sterowniki wtrysku zintegrowane ze sterownikami zapłonu (jedno urządzenie) ale to już...
Sprawdź podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu w aparacie zapłonowym. Możliwe jest złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu. Jak odpala na zimnym silniku?
Witam. Jakiś mieśiąc temu nawalił mi aparat zapłonowy i co pożniej zauważyłem, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu też był nie sprawny. Aparat dostałem na szrocie ale tam ciężko o taki ze sprawnym przyspieszaczem. Ogólnie mam wrażenie, że samochód za dużo pali jak na swoją pojemność, czy może to być spowodowane tym niesprawnym przyspieszaczem i czy...
O ile dobrze myślę, to układ cewki wysokiego napięcia na pierwotnym jest zwarte (płynie prąd), a dopiero w momencie wysterowania zapłonu (elektroniczny lub podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu) pierwotne jest rozwierane i dochodzi do przepięcia i mamy zapłon. Proponuję sprawdzić napięcie na cewce (i samą cewkę) przewody od cewki do kopułki (wyzwalające...
witam!!! po pierwsze uno 1.0 będzie tyle palił w mieście na krótkich odcinkach jazdy to znaczy do pracy i z powrotem. Po drugie wymienił bym przyspieszacz zapłonu podciśnieniowy - to ta satelitka na aparacie zapłonowym . a po trzecie wyczyścił kopułkę od aparatu zapłonowego i sprawdził bym stan świec i kabli wysokiego napięcia.
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa. Śmiem dyskutować - przyspieszacz podciśnieniowy działa w momencie wdepnięcia gazu, czyli nijak to się ma do prędkości...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
99% usterek czujnika halla w tym modelu objawia się tym, że rozgrzany silnik gasnie i nie daje się uruchomić do ostudzenia. W starych aparatach zaś urywały się przewody idące do halla na wskutek ruchów płyty nośnej która zaś była poruszana podciśnieniowym przyśpieszaczem kąta zapłonu.
Co to jest opóźnienie oraz przyśpieszenie zapłonu oraz w jakim celu się je stosuje jakie są konsekwencje każdego z tych zabiegów i co to jest spalanie stukowe wiem że na necie jest tego pełno ale nie dokonca to rozumiem mógłby mi ktos to wyjaśnic? ;)
Najkorzystniejszy jest najwcześniejszy zapłon tuż przed spalaniem detonacyjnym. Ustawisz doświadczalnie. W maluchu mi najbardziej brakowało podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.
Sprawdzić czy nie jest pęknięta membrama w podciśnieniowym przyśpieszaczu zapłonu.
Tak. Praca zaworku sterującego podciśnieniowo przyspieszaczem zapłonu jest poprawna. Na biegu jałowym podciśnienie z silnika jest zamknięte przez zaworek a przyspieszacz zapłonu jest otwarty do atmosfery. Po dodaniu gazu podciśnienie pojawia się w rurce przyspieszacza.
Tylko że tam silnika krokowego nie ma :lol: Dwa-niekoniecznie sprężynki i kamienie, w tych uno notorycznie była przedziurawiona membrama podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. No chyba że tam już ma Digiplexa.
ja u siebie podejrzewam podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ale jak na razie tego nie sprawdzę po padł mi dodatkowo komputer :( nie jestem tylko pewny czy komputer podawał mi sygnał na wtryskiwacze bo silnika mi ani razu nie zalało do czasu kiedy popsuł mi się komputer
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
Dotyczy jednego i tego samego pojazdu-zostały założone już trzy aparaty i każdy został uszkozony w ten sam sposób-rozasdzenie przeciwciężarów, zatarcie tulei płyty nośniej czujnika indukcyjnego tak, że zerwało okablowanie czujnika i zaczep podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Na foto pokazane to się stało z ośką przeciwciężaru, jest aż wygięta....
Silnik zapala z pół obrotu na zimnym i na gorący, nie gaśnie. przyspiesza i nie kopci ale pozostaje kwestia zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym jak lewarek jest w pozycji P (ok 1500obr/min), jak włożę D to spada do 900 obr/min. Jak zjadę z dawką paliwa i w pozycji P mam 900 obr/min to jak włożę D to samochód gaśnie i ciężko odpala. Wzbogacam mieszankę...
Witam posiadam auto Kia Pride silnik 1.3 53kw na pełnym wtrysku problem jak w temacie za dużo pali na początku gdy zaczęła dużo palić spalanie nie spadało poniżej 20-21l/100km po kombinowałem trochę tzn; najpierw została wymieniona sonda lambda nic to nie dało potem podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu a teraz wtryski po wymianie wtrysków spalanie spadło...
Witam! Mam taki problem - w Golfie II (gaźnik Pierburg 2E, ssanie wodne-bimetal) po przekreceniu kluczyka na stop, silnik próbuje przez chwile dalej chodzić...Prychnie, pierdnie i dopiero zgasnie. Samochód również duzo mi pali, a spaliny sa gryzące. Auto np jadąc ok 60-70 km i depnięcie na trzecim biegu na maxa - idzie, ale tak jakby chciało a nie mógło...
Może spadło połączenie puszki podciśnieniowej z płytką przyśpieszacza.
jeśli dobrze pamietam jest tam przyśpieszacz zapłonu pompka podciśnieniowa. do 90 km normalnie się rozpedza ??
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
8) Może też być sonda, bo jak sonda nie będzie dawać napięcia , a powinna dawać gdzieś do 1 V z częstotliwością 1Hz, to komputer będzie uznawał ze jest zabogta mieszanka, ale wtedy na bęzynie odrazu w takim przypadku świeci kontrolka silnika chekengin, zaś na gazie jak zapodasz amona ten programik do centralki AL 700 to odrazu widać czy sonda pracuje...
Zatkany, albo źle złożony. Również w escorcie i również w 1,3 (ale gaźnik był inny) spotkałem się ze złym zmontowaniem po czyszczeniu. Konkretnie była to kuleczka i sprężynka - rodzaj zaworka. Zostały włożone do kanalika w odwrotnej kolejności i efekt był podobny. Nie wiemy, czy usterka pojawiła się po grzebaniu, czy samoistnie. Druga sprawa, to regulacja...
siemka sprawdz czy weżyk podciśnieniowy do aparatu jest drożny i czy zmienia sie coś po jego odłączeniu uno są czułe na tym punkcie czasem wymienisz pompke przyspieszacza zapłonu a tu weżyk daje popalić pozdro
bo w tym silniku aparat zapłonowy ma być bez odśrodkowego i podciśnieniowego przyspieszacza - odpowiedni kąt wyprzedzenia ustala kalkulator inaczej mówiąc aparat to tylko czujnik obrotów i rozdzielacz zapłonu
Szanowni koledzy ratunku!!! Męczę się z tym problemem już z pół roku;(( A mianowicie posiadam passata b3 z silnikiem RP (1.8l) autko jest zagazowane. Jak silnik jest zimny, no tak 20-40 stopi C to pali elegancko, wręcz na dotyk na benzynie jak i na gazie, a nawet na gazie lepiej.:?:, problemy zaczynają się dopiero jak autko się zagrzeje wtedy przy rozruchu...
witam auto mam od niedawna zapłon jest oploski lecz napewno nie od tego motoru poniewa posiadam silnik typu 13nb a w tych motorach nie było montowanych aparatów zapłonowych z podciśnieniowym mieszkiem tylko był przyspieszacz zamontowany na ścianie grodziowej a muj ma taki aparat (ktoś dłubał) gażnik mechaniczny z ręcznym ssaniem
Jeszcze tak dopisze odnośnie odśrodkowego przyspieszacza zapłonu. Parę lat temu zepsuł się takowy regulator,ale z powodu że musiałem jeździć samochodem cały czas to zaspawałem ten regulator na stałe. I jeździłem tak prawie dwa miesiące,silnik cały czas działał normalnie,nie miał wyczuwalnego spadku mocy,ani zwiększonego spalania.Dodam jeszcze że regulator...
Jest to właściwe odpowiedz do kolegi Electrit.Mimo wielkiej wiedzy nie ma kolega racji.Passaty z silnikiem RP nigdy nie miały podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu.Tak samo sprawa dotyczy ustawiania zapłonu.Udostępniam,na potwierdzenie moich racji skany z książki serwisowej w moim serwisie,dotyczących ustawiania zapłonu.W pierwszej części pokazane...
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Myślę że z częściami będzie duży problem, mam gdzieś instrukcje serwisową do tych silników w języku angielskim. Jeżeli jesteś zainteresowany, to poszukam. A masz jakis pomysl, ktore miejsce przyjac jako wyjsciowy punkt do ustawienia zaplonu? Co do instrukcji to jesli bys mial instrukcje do tych starych tecumeshow to super. Bo ja w sumie mam pdf.a do...
sprawdz uklad przyspieszacza zaplonu. Nie wiem jak to jest w uno ale albo podcisnienie albo czujnik odsrodkowy albo tak jak pisalem stukowy. ew. bardzo zle paliwo:). Moze tez przestawil Ci się caly aparat zaplonowy. pzdr. wmr Odłączyłem wężyk od podciśnieniowego przestawiłem zapłon i to samo, przez 5-10 min jazdy ok i znowu stuki, po jakimś czasie...
Co do znacznika, to chyba na tym forum ktos pisal, ze niestety nie w kazdym autku jest i wtedy trzeba miec specjalny przymiar.Ale podejrzewam ze w Poldku powinien byc (choc kwestia czy dobrze widoczny). Przerwa: zdejmujesz kopulke rozdzielacza, palec itd - pod spodem masz takie ustrojstwo - styk na sprezystej blaszce, zwierany i rozwiarany z drugim...
Więc jest tak. "Komputerek" rozebrałem , i objawy po braku masy były takie jak pisze większość. Przepalona ścieżka i rozdęta dioda prost. 1N4002(wizualnie) tranzystory niby pod multimetrem ok. Naprawiłem usterki ale jednak efekt żaden. Zdecydowałem się pojechać na szrot bo na gazie jest ok, jak pisałem.Wymieniałem po kolei 3 szt i wyobrażcie sobie ,...
W zasadzie samo podłączenie podciśnieniowych przewodów nie powinno odgrywać wielkiej roli w tym przypadku.Jest tam dość proste połączenie.Z głównego przewodu podciśnienia rozdziela się w zasadzie tylko na aparat zapłonowy poprzez włącznik/zawór termiczny,oraz na włącznik obciążenia który powinien być na tylnej ścianie komory silnika.Piszę że nie powinno,ponieważ...
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
kines17 dzieki wielkie za zainteresowanie tematem, ale to jest od wersji z podcisnieniowym przyspieszaczem zapłonu - taką membranką i węzykiem gumowym, powszechnie stosowany w wersji B3 1.8L,
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Dokładnie to chciałem napisać, układ ssania ma tłoczek, który po uruchomieniu silnika zubaża ssanie. Czy problem z gaźnikiem pojawił się w jakimś momencie, czy problem występuje od remontu silnika? Gaźników było stosowanych kilka wersji. Gaźnik ma dwie gardziele, czyli dwa komplety dysz które różnią się między sobą i można je pomylić. Tak samo każda...
W układzie zapłonowym nanoplex jest czujnik podciśnieniowy który wybiera jedną z dwu charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Właśnie przy przyspieszaniu (obciążeniu silnika) powinien się przełączyć i zmienić wyprzedzenie zapłonu. Można go pomierzyć multimetrem
Sprawdziłeś podciśnieniowy regulator wyprzedzenia? Pisałeś, co wymieniłeś, a jak ustawiłeś zapłon? Jesteś pewien, że poziom paliwa ustawiony poprawnie? Sprawdziłeś stan zużycia aparatu zapłonowego?
Wszystko zalezy od silnika - te najstarsze maja kat staly. Te nieco nowsze maja kat regulowany przyspieszaczem np podcisnieniowym (cisnienie z kolektora dolotowego). Te calkiem najnowsze - elektronike. POzdrawiam Giuseppe
rozkalibrowany zapłon sprawdź przewody podciśnieniowe czy któryś nie jest pęknięty i katalizator bo myślę że też sprawdziłeś a komputer nie raz wystarczyło zasilanie od akumulatora odłączyć i błędy się kasowały ale tu nie jestem pewien
[quote="sokol251"]jest na aparacie zapłonowym regulator podciśnienia. taka mała puszeczka z membrana w srodku. jak czytam takie banialuki to zastanawiam się jak w tym kraju ma być lepiej... to kolego jest podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu.do gażnika niech zajrzy ktoś co ma o nich pojęcie.może ssanie nie otwiera do końca?
Gdzie polonez a gdzie honda!!! Polonez ma zapłon bateryjny z przyspieszaniem odśrodkowo-podciśnieniowym a xlka cdi... Sprawdź na zwarcia miedzyzwojowe cewkę zasilającą CDI - znajduje sie pod lewym deklem. To typowa przypadłość tych maszyn. Uważaj bo cewek jest kilka - ładowanie, światła i ta właśnie o której piszę. Po kolejne pod prawym deklem jest...
Witam ponownie. Goldwinger - byłeś blisko. Przyczynę odkryłem przypadkowo, odłączając przewód gumowy między gaźnikiem a podciśnieniowym regulatorem zapłonu - poprawa była znaczna. Po ponownym podłączeniu okazało się, że regulator zamiast stopniowo przyspieszać zapłon w zależności od położenia przepustnicy, od razu przestawiał się na maksymalne wychylenie....
Zastanawiam sie czy po prostu uniaki tak nie maja, bo jest jakas fabryczna wada. Jeździłem parę lat takim Uno 1.4 i nic takiego nie miało miejsca. Usterki upatrywałbym w układzie zapłonowym - miałem coś takiego w Pandzie i winowajcą była cewka. Nie wiem czy w tym silniku jest regulator podciśnieniowy - czy prawidłowo przyspiesza zapłon w momencie zmiany...
to że komputer nie pokazał błędów to o niczym nie świadczy, w moim przypadku też nie pokazał błędów a silnik głupiał i czujnik był uszkodzony - po wymianie wszystko ustąpiło. Sprawdź jeszcze stroboskopem wyprzedzenie kąta zapłonu, czy prawidłowo przyspieszany jest kąt zapłonu, czy nie ma dziury w wężyku (i okolicy) podciśnieniowym? czy silnik na luzie...
podciśnieniowy przyspieszacz zapłon pompa przyspieszacz przyspieszacz internetu
modelarski ładowarka świece dłużej grzeją praca dyplomowy
tokarka bernardo tokarka bernardo
Gramofon Unitra Adam - przyczyny braku obrotu talerza Bezpiecznik świateł cofania Renault Scenic 2001 diesel