Witam, Ostatnio byłem na wyregulowaniu zaworów (były 2 podparte konkretnie i 2 tak sobie), telepało strasznie w kabinie i silnik chodził jak traktor. Zostały wyregulowane i od tego czasu zrobiłem około 3tyś. km i powoli znowu zaczynam słyszeć zawory, sądzę że 1szy się podparł (kiedyś miałem taki objaw i był dokładnie 1 podparty - ale dużo na tym nie...
Przede wszystkim sprawdź zawory. Bardzo często jest któryś podparty i są takie objawy jakie opisujesz.
sprawdz i ew. wyrególuj luzy zaworowe bo objawy wskazują na podparte zawory.
Błąd układu paliwowego to przypuszczalnie błąd wygenerowany przez sondę lambda. Powody? tu trzeba by zajrzeć co ta sonda widzi, za ubogo czy za bogato? Kulejący wtryskiwacz, świeca, cewka, wypalony zawór, podparty zawór, brak kompresji na garze - wszystko to może wygenerować zacytowany przez ciebie błąd i dać opisane objawy. Pojedż na rzetelną diagnostykę,...
Totalnie nie znam się na mechanice, ale kiedyś miałem identyczny objaw w "Maluchu", powodem były podparte zawory.
W układzie grzania jest ten jeden główny przekaźnik. Natomiast ustalmy pewne fakty. Czy za każdym razem przy próbie rozruchu świece pobierają prąd o wartości 58-68 A jak kolega zmierzył. Jeśli tak to jak długo? Jeśli za każdym razem świece pobierają prąd to sterownik jest dobry - mówię tu o sytuacji, gdzie panuje niska temperatura, która powoduje zadziałanie...
Witam; Niestety kompresji nie udało mi się jeszcze zmierzyć. Odłączyłem akumulator oraz instalacje gazową i po nocy po podłączeniu akumulatora ( do gazu nie wkładałem bezpiecznika ) objawy są takie jak były na wstępie. Ale dzisiaj wieczorem ( na zimnym silniku - auta nie ruszałem od wczoraj ) pomierzyłem luzy zaworowe szczelinomierzem. Oto wyniki: I...
W tym konkretnym przypadku, skoro objaw ustąpił, obstawiałbym ciasno spasowaną prowadnicę zaworu wydechowego. Niedomykający się zawór wypuszczał ogień do kolektora wydechowego który nagrzał się do czerwoności. Ale dzielni woje stukakąc breszką po deklach klawiatury no i oczywiście temperatura rozgrzewającego się silnika, uwolniły tzpień i maszyna zagadała...
Proszę o pomoc. Maluch ELX ma zapłon elektroniczny. Czasami przy zimnym silniku mocno strzeli przy zapalaniu. Strzela chyba w tłumik. Jak zapali pracuje prawidłowo z małym wyjątkiem. Sporadycznie jak jadę na wysokich obrotach i zdejmę nogę z gazu a potem dodam gazu to strzela w tłumik. Jaka diagnoza? Myślę że trzeba skorygować zapłon gdyż coś się rozstroiło....
No wiec tak na kompie gaz działa od 17,5 % do 48,9% do podparcia jej na kolektorze gdzie jest taka śruba której ustawień nie dotykam. (śruba na imbus). Dziwi mnie trochę kąt wyprzedzenia zapłonu, czy nie za duzy na wolnych? A co do kata to wcześniej u mnie wystąpiła taka myśl, dodam że ostatniego tłumika nie mam, jest tylko blacha, a wnętrzności wywalone...
Ostatnio robilem 2 starsze korolki i byl podobny objaw-byly podparte zawory wydechowe-auta zagazowane od dawna . Naszczescie dla klijenta pomogla regulacja zaworów. Który rok auta bo moze u ciebie terz sa zawory regulowane plytkowo.
Rozmiar swiecy identyczny? Może wali o którys tłok? Ja miałem identyczny objaw ale na gazniku. Jesli ustawiasz przerwe w swieci a po chwili ci "ją zmienia" to swiece moga byc za długie. Jeszcze takie objawy są podobno gdy zawór jest podparty. Wiecej ci nie pomoge bo też nie jestem mechanikiem a z takim problemem pomagał mi tata :) i przekazuje co zapamietałem...
O metodzie sprawdzenia sondy znajdziesz na forum. Silniczek krokowy... Nie zlokalizuje. Jeśli chodzi o sprawdzenie, jak podaje "mądra książka" w czasie pracy silnika "brzęczy i drga". Bardziej fachowe sprawdzenie, w przypadku mojego auta (R21 1,7B) wygląda następująco. Uruchomić silnik, odłączyć złącze zaworu. U mnie jest 3-pinowe. Łączymy środkowy...
1.Jaki jest efekt za dużego luzu a jaki za małego? Objaw zbyt małego luzu (podparte zawory) to niemożność uruchomienia zimnego silnika, objaw zbyt dużego luzu to głośna praca rozrządu ("klepanie" zaworów).
Wpierw poszukalbym lepszego warsztatu z komputerem, gazownika tez bym zmienil. Znaczne wachania napiecia sondy lambda na biegu jalowym przy zasilaniu gazowym oznaczaja niestabilny i nie prawidlowy sklad mieszaniki, czyli komputer i uklad zasilania gazem nie radza sobie z ustawieniem prawidlowego stosunku LPG / powietrze. Patrzac na to z innej strony...
Kompresję sprawdzałeś na zimnym silniku... obejrzyj wałek (czy krzywki się nie starły i mają odpowiedni skok) i popychacze, sądzę że na ciepłym silniku zawory albo są podparte albo się za mało otwierają. Przeczytaj też to: - wymieniałeś też sterownik tego gaźnika? - czy po dalszym rozgrzaniu do 90*C objawy ustępują? - wymieniałeś aparat zapłonowy?
Dziś osłuchał silnik jeden mechanik stwierdził ze: 1.albo zawory albo 2.uszkodzony tłok lub zbyt duże luzy w cylindrze (tylko że silnik mi nie bierze oleju nic a nic) co do pompy to owy objaw miganie lampki smarowania wystepuje tylko po długim postoju co najmniej 12 godzinnym więc pompę oleju wykluczam na ciepłym silniku nic już nie miga. Co do wałka...
witam podłączam się do tematu, mam forda clx 1.8d z91r i od paru tygodni dzieje sie coś dziwnego. Samochód zaczął ciężko palić i jak już zapali to chodzi jakis 30 sek i powoli gasnie, tak jakby brakowało mu paliwa albo jakby się coś zacierało. Jest to bardzo dziwne bo jeszcze miesiąc temu silnik chodził jak zegarek. chodzi nierówno i telepie przy odpalaniu....
A kopułke i palec posiada?Kompresja do pomiaru. No jak dla mnie ie posiada. Jaka powinna być i jak za niska to co wtedy zrobić? Dodano po 5 Ja to sie już spotkałem że pasek rozrządu przeskoczył o 2 ząbki i taki właśnie był objaw tak więc sugieruje sprawdzic to na początek. Jak to sprawdzić, ząbki są jakoś ponumerowane? Ma być jakoś specjalnie założony?...
Przy podpartych zaworach nie było by ciśnienia w cylindrach, 2. Objawy byłyby w pełnym zakresie obrotów. 3. Narastały by wraz ze wzrostem temperatury.
Witam po długiej przerwie. Temat jest nadal aktualny. Dzisiaj miałem chwilkę i pomierzyłem kompresję: 1 - 18 2 - 7 3 - 11 4 - 11 To był pierwszy pomiar i od razu zrobiłem drugi - wyniki po około 11 na każdym. Za duże ciśnienie na pierwszym jak sądzę może być wynikiem nienabitych popychaczy, za małe ciśnienie na drugim jak sądzę podparty zawór. Silnik...
Przeczytałem wszystkie wątki które znalazłem na forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Już od dłuższego czasu mam problem ze swoim Clio. Silnik 1.4 E7J710 na monowtrysku Chodzi o problem z uruchomieniem zimnego silnika, jego nierówną pracę i spalanie w okolicy 10-12l w mieście. Kiedyś pamiętam, że spokojnie miesciłem się w 7,5-8. Dodatkowo jak...
Kolego "georgesgr" dzięki za konkrety, mechanik u którego było auto tak własnie zdiagnozował moją pompe że jest nieszczelna jednak nie pokazał mi gdzie byćmoże sam dokładnie niewie, stwierdził to po ropie która znalazła sie na podłodze:) napewno też zawory ssace były podparte i wymienił mi podkładki na odpowiednie ( luż zaworowy 0.15 ssace 0.30 wydechowe)...
Witam, Taki objaw daje podparcie zaworu , lub zblokowanie w prowadnicy. Takie zdarzenie może skutkować zgięciem zaworu i jego zablokowaniem . Należy sprawdzić czy jest smarowanie klawiatury , ,luzy pomiędzy dźwigienkami a trzonkami zaworów oraz czy zawory nie są zablokowane w prowadnicach.
Mam problem z ustaleniem przyczyny braku mocy (Xsara Picasso 2.0 HDI 90 kM 2001r.) Na diagnostyce wychodził błąd wałka rozrządu, czujnik wymieniłem na nowy (Boch) sprawdziłem wiązkę (ok), ale nadal występuje błąd 0340 (Synchronizacja wałka rozrządu do wału korbowego - Uszkodzony czujnik Halla wałka rozrządu). Auto nie ma mocy puki nie wejdzie na obroty...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie tak dawno temu przyszło mi otwierać niemal identyczny sterownik w poszukiwaniu właśnie przerw na łączeniu pinów wtyczki z ceramiką na której oparta jest płyta. Połączenia są "włoskowate" i zalane żelem. Niestety w tamtym przypadku poległem i oddałem pracę specjaliście wyposażonemu w dobry warsztat pracy. Natomiast...
Witam opisz cos wiecej nr sterownika na jakiej podstawie diagnoza uszkodzonego sterownika itp Pzdr Nr sterownika to A 628 153 19 79 Błąd to P2001 check N3/9 (controller CDI) reference voltage. Wtryski sprawdzone, Zawór ciśnienia podmieniony na drugi. Ciśnienie na listwie paliwowej na wolnych obrotach 450 Bar po czym auto gaśnie. Jak przytrzyma się...
A może po prostu zawór rozprezny sie skończył. Teoretycznie przy powrocie z parownika dużego chłodu powinien zamykać sie po stronie HP. Wtedy cisnienie rośnie w układzie i wysterowana jest sprężarka. Takie tam gdybanie. Tak gdbanie... i to teoretyczne(!). Tak się dziwnie składa że diagnozowanie układów chłodniczych na tym polega. Trzeba jednak mieć...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
No to masz podobną sytuację jak ja. Z jednej strony masakra, ale z drugiej ja już to traktuję jako jakieś tam doświadczenie życiowe, hobby (tylko szkoda, że kosztuje tyle zdrowia, nerwów, czasu i pieniędzy, ale może kiedyś karma wróci :D ). Też miałem myśli żeby go pogonić jak jest, ale " to przecież tylko sprzęgło, reszta jest git, zrobię i będzie...
No właśnie to długa histioria. Samochód używany przez córkę z dala od domu, uległ awarii. W czasie powrotu z pracy do domu wystąpiły objawy przegrzania silnika, pomimo pracującego wentylatora. Mechanik w tamtym mieście stwierdził podparte zawory (?). Regulacja nie pomogła. Kolejna diagnoza to uszkodzony sterownik silnika. Próbowali zamontować używkę...