Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
1. Zgadza się. Jednym z regulatorów jakie można spotkać w radiach samochodowych jest HA13164A. Mamy tam wejście MEMORY IN oraz ACC IN. MEMORY IN to zasilanie radia gdzie bez tego nie będzie podtrzymania pamięci. ACC IN służy tylko i wyłącznie do tego by wysterować regulator by ten podał resztę napięć. 2. Tak, są dwie ścieżki ale jedna zasila regulator...
Może ta dioda uszkodzona, wlutuj zwykłą prostowniczą. Tak jak radzili zmierz na odpalonym aucie napięcie na tym małym akumulatorze a później na zgaszonym.
Radio to pioneer KEH-P4800R, ze schematem to niestety mogę mieć problem bo instrukcja oryginalna gdzieś mi niestety wsiąkła:( A z tym dodatkowym kablem, to nie wiem, pamiętam tylko że ma 2 na plus, z tym że jedno to ACC, więc nie wiem czy sie nada.
Mysle ze na tej stronie zaspokoisz swoja ciekawosc http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Tak na szybko bo na razie nie mam czasu... https://obrazki.elektroda.pl/5786708300_... C i P to czerwony i pomarańczowy. Napięcie na zasilaczu ATX ustaw takie, jak ładowanie buforowe akumulatora. Możesz dać szeregowo z diodą odpowiednio dobrany rezystor. Jak wolisz dać osobny mały zasilacz zamiast akumulatora to wepnij go w miejsce...
Szukasz dziury w całym... większość odbiorników samochodowych wyłącza się na chwilę w czasie rozruchu silnika i nie jest to wada. Radio ma się wyłączyć jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 10.5V
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Witam wszystkich Mam problem VW Passatem z 2005r Zmieniłem fabryczne radio ( kaseciaka ) na radio z cd i aux niestety po zamontowaniu radia nie mogę zamknąć auta z pilota . Po odłączeniu radia wszystko wraca do normy . Proszę o jakieś rady schemat instalacji Pozdrawiam Gabriel.
Wymieniłem radio fabryczne Clarion ze zmieniarką na 6CD, na radio nie fabryczne. Skorzystałem z przejściówek, podłączyłem sterownie z kierownicy. Wszystko działa jak chodzi o funkcje radia. Za to po wyjściu z pojazdu, kluczyk nie zamyka samochodu. Trzeba poczekać kilka minut i dopiero po dłuższej chwili samochód da sie zamknąc. We wtyczce jest styk...
Witam! Słuchajcie tak ostatnio myślałem jak zabezpieczyć radio przed jego ukradzeniem...chodzi mi o jakieś mocowanie żeby uniemożliwiło jego wyciągnięcie.ma ktos takie coś moze zrobione? myślałem nad jakimiś obejmami albo coś w tym stylu ale nie iwem jakby to szło podczepic..czekam na sugestie:) pozdro samochód - fiat 126p Porządnego Polaka uprasza...
Nastała wiosna, więc chciałem wymienić radio w samochodzie, a przy okazji zmodyfikować podłączenie zasilania radia tak aby nie wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka za stacyjki i aby nie milkło na kilka sekund podczas rozruchu silnika. przekaźnik bistabilny, PL-12 dioda prostownicza, 20A kondensatory 4700 mikroF – dwie sztuki Funkcjonalność Po...
Witam Mam problem z radiem ponieważ po przekręceniu stacyjki w aucie wszystko naraz się załącza: radio, wzmacniacz, tuba. Wiąże się to z poborem dużego prądu na starcie. Czy można zrobić, żeby radio załączane było tylko z palca a wyłączane razem z kluczykiem stacyjki? Jeśli to nie to które kable muszę zmienić, żeby radio było niezależne od stacyjki....
witam jak w temacie zalozylem filtr lecz teraz wystapił inny problem pzeczy glosniej i radio tzeszczy a jak go wyjme jest ciszej i radio gra ni9eziemsko
Dzień dobry. Co mogę zrobić ze swoim radiem aby odbierało stacje. Zatrzymuje się na fali gdzie powinna być jakaś stacja lecz nie słychać nic.
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Wystarczy poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic64...
Dzień dobry! Czy istnieje w radiach samochodowych możliwość podtrzymania pamięci po wyjęciu z kieszeni. Pozdrawiam
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Witam co ukradli bez panela chyba po złości pozdrawiam ps jednak bateryjka lub akumulatorek jest wskazany. Znalazłem coś takiego poszukaj tematu" jak zrobić podtrzymanie pamięci w radiu samochodowym". http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r...
Nie znam się ale nie rozwale ich gdy podłącze radio a one będą się ładowały. Chyba że dioda półprzewodnikowa ale jaka i na jak długo wtedy starczą te baterie
Power antena - tam jest zasilanie na antenę, pozostaw nie podłączone. Ignition - +12V Memory - podtrzymanie pamięci Ground - masa
Podtrzymanie zasilaniem wewnętrznym miały radia kieszeniowe. Podłącz prawidłowo to będzie trzymał ustawienia
Podtrzymanie pamięci w tunerze Yamahy i kiedyś w jakimś radiu samochodowym, a także na płycie gł. sterownika Siemensa. To tylko kond. taki sam jak inne, padające jak muchy.
Kupiłem z niższej półki radio i zamontowałem je w kombajnie, problem jest , że w miejscu zamontowania jest tylko zasilanie 12V po stacyjce, no i w przy każdym wyłączeniu kluczyka resetuje mi zapamiętane stacje. Czy można stworzyć jakiś dodatkowy prosty układ żeby podtrzymywał pamięć w tym czymś bez przeciągania przez cały kombajn dodatkowego przewodu...
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
Przecierz tego typu radnia maja dodatkowy +12 wlasnie na podczymanie pamieci sprawdz dobrze
Więc sprawdź czy nie masz zamienionych kabli od zasilania i podtrzymania pamięci.
No to szukaj po bezpiecznikach w aucie, bo B+ gdzieś na kostce być powinien. Bez tego nie ma podtrzymania pamięci...
jw. Jak to wygląda i ew jak to zamontowac w radiu zeby był mozliwość wyjecia całego radia z auta.
WG naklejki z radia masz: A7 +12V Powinno być ze stacyjki. Wyłączasz radio gaśnie. A8 -12v (masa) schwarz czarny/biały A4 +12v Poza stacyjką z akumulatora podtrzymanie pamięci stale +12V Geib (Żółty)
Potrzymanie pamięci w radiu to raptem kilka a max kilkadziesiąt mA więc praktycznie nawet zasilacz od anteny telewizyjnej wystarczy a nie wiem czy znajdziesz kogoś kto na pamięć zna konstrukcję akurat takiej instalacji alarmowej i zna jej zasilanie a także wie coś radiach samochodowych. Tak jak pisałem, szczególnie nieco starsze konkretne konstrukcje...
Brązowy (najgrubszy) - Masa zasilania (pin8); Czerwony z niebieskim paskiem - ACC+ po kluczyku (pin4); Czerwony - BAT+ podtrzymanie (pin7). Kolorystyka może się różnić więc najlepiej podaj jakie masz kolory.
Witam. Wiem że temat podtrzymania w radiach samochodowych był juz poriszany na forum, ale ja mam jedno pytanie. Konkretnie chodzi mi o radio Pioneer DEH 2300R. Problem jest w tym, że chciałbym akumulatorek umieścić w radiu i w związku z tym pytanie: Czy mogę zamast akumulatroka 12V uzyć jakiegoś 3,6 lub 4,8 użyc wpinając się gdzieś w płytę główną??...
Jest to radio LIFETEC 4x45
Czy radio masz prawidłowo podłączone w samochodzie,czy podane są prawidłowo napięcia; zasilanie , podświetlanie , podtrzymanie,masa
Chyba za bardzo panikujesz, jedyne co to bym dodał po bezpieczniku w linii stałego 12 V, czyli z akumulatora i z zasilacza. Skoro masz napięcie 13,8 V to bym jeszcze dodał diodę prostowniczą między plus z zasilacza a plus z akumulatora, wtedy zawsze byś miał doładowywany akumulator, akumulator także w funkcji podtrzymania wystarczy 1,2 Ah.
Jak w temacie posiadam takowe radyjko i nie mam zielonego pojęcia jak zrobi c podtrzymanie pamięci Sorki jestem nowy i nie znalazłem podtrzymania ani schematów do tego radia Pozdrawiam Krystian
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
Chodzi mi o radio nowsze które można całkowicie pozbawić zasilania bez utraty ustawień Takie radia są już nie produkowane. Choć też chciałbym wiedzieć czemu jest taki pobór. czy wszystkie te nowsze tak mają? Nie wszystkie. W Twoim wypadku coś jest nie tak z radiem, zbyt duży pobór prądu na samym podtrzymaniu.
NiMH nie lubi przeładowania, ale nie wybuchnie szybko z tego powodu. Jednak wzrost ciśnienia w obudowie jest możliwy i wysadzi czy otworzy się zawór bezpieczeństwa. Akumulator straci wodę i przestanie działać poprawnie. NiCd bez zaworów może rozerwać - kolega ciągle ładował akumulator NiCd prądem 10 godzinnym (jeśli dobrze pamiętam) i w końcu go rozsadziło....
Radyjko nie pamięta mi zakodowanych stacji jak wyłączę stacyjkę. Chyba mam coś nie tak z instalacją w aucie. I teraz pytanie. Czy mogę połączyć w kostce iso zasilanie z podtrzymaniem? Będzie to działać.
A podtrzymanie pamięci masz podłączone
atx to ciągły szum wiatraka, niższe napięcie więc i moc radia spadnie, ale ogólnie nadaje się. Wyłącznik dajesz między zielonym i czarnym w złączu do płyty, przy dobrych checiach możesz +5v Standby wykorzystać do podtrzymania radia
Zamiana nic tu nie da, obydwa są rozłączane i zasilanie i podtrzymanie. Podtrzymanie pamięci ma być podłączone cały czas, powinien być kolor żółty. Nic dziwnego tutaj nie ma po odłączeniu zasilacza od sieci tracisz podtrzymanie. 2. Czy bezpieczne jest podpięcie drugiego zasilacza o mniejszej mocy 830mA, + do przewodu czerwonego z kostki ISO i zmostkowanie...
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Wyjście słuchawkowe z palmtopa, moża podłączyć do wejścia telefonicznego w radiu samochodowym. Aby wyciszyć radio trzeba na wejście MUTE podać odpowiedni sygnał. W zależności od typu radia, jest to zwarcie do masy lub +12V. Skoro miało by to być automatyczne, należało by dorobić układ elektroniczny, który wykryje nadchodzący komunikat , czyli poprostu...
.Czerwony 5V ,czarny masa, zółty 12V podłącz radyjko podtrzymanie i 12V podłącz do zółtego a czarny do czarnego.jeżeli jest to zasilacz ATX, to aby go odpalić należy zewrzeć styki 14 i 13 (Zielony i czarnym)
Wobec tego, jeśli tak chcesz kombinować, odwiedź stronę naszego kolegi z forum: http://studio24.prv.pl/. Wejdź w dział CAR AUDIO i w menu po lewej wybierz FAQ. Jest tam pytanie jak dorobić podtrzymanie pamięci radia, jest prosty schemacik i wszystko opisane. Z układem ładującym akumulatorek oczywiście. Napisz czy o to Ci chodziło.
W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)
Warto by sprawdzić do jakiego poziomu spada napięcie podczas rozruchu samochodu. Zauważyłem taki objaw w swoim samochodzie podczas dużych mrozów, w czasie uruchamiania skasowały się ustawienia, co prawda stało się to tylko raz w moim przypadku ale jest to możliwe. Teraz mamy cieplej może problem ustąpi. Jeśli nie to trzeba sprawdzić obwód podtrzymania...
Poszukaj na forum. Temat chyba był omawiany jako: Podtrzymanie pamięci w radiu samochodowym. Zawsze przed rozpoczęciem tematu użyj przycisku Szukaj. Temat zamykam.
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Kolega wyżej wspominał coś o obcieczeniu zasilacza O czym? W zasilaczu namierzasz +12V i masę. Do +12V podłączasz + radia i cieńszy przewód plusowy odpowiadający za podtrzymanie pamięci radia.
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
podtrzyma radio podtrzyma kondensator radio podtrzyma zasila radio
sterować przekaźnikowy regulator obrotów silnika ne555 huawei k3765
minolta 2300w klawiatura nożna
CozyLife Smart Plug Models: HomeKit, Energy Monitoring, Tuya-Based Outlets Usterka przekaźnika zasilania Audi A3 8P - kod 19528