Do mojego rejestratora (a w zasadzie wyrobu rejestratoropodobnego) pasuje bateria od Nokii 3110 (BLC-2 bodajże). Przy czym kupowana w Oszonie bateria kosztowała więcej, niż wygrzebany ongiś z kosza w tymże Oszonie ów "rejestrator". Padającą z powodu notorycznego niedoładowywania baterię co jakiś czas wyjmuję i ładuję "na chama" z zasilacza laboratoryjnego....
Rozrusznik pobiera sporo prądu więc następuje spadek napięcia. Daj mały akumulator na bufor połączony do instalacji przez diodę lub podłączony tak by był odłączany od instalacji na czas rozruchu.
Czasówka się zgadza, ale pod jednym warunkiem , nie używamy niczego do czasu rozruchu silnika. Możemy sobie używać wszystkiego do woli. Nawet lodówki i telewizorka z pornolkami. Dopiero uruchomienie silnika, po paru sekundach uruchomi tajna aparaturę Zgredzia :D Poza tym nie wierze, by odseparowany diodą Schottky'ego 1 amperogodzinny LiPo nie zapewnił...
Witam Z mojego doświadczenia (agregat na bazie silnika Perkins, prądnica F.G. Wilson 12,5 kVA) agregat od rozruchu do pełnej wydajności potrzebował 30 sekund. Pozdrawiam Krystian Tokarski
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
jest tam jakaś elektronika (inwerter) Tylko po co ona (ta elektronika) tam jest? Do rozruchu silnika czy do stabilizowania napięcia wyjściowego z prądnicy?
Niedawno był temat o dodatkowym akumulatorze do podtrzymania zasilania jakiegoś "ustrojstwa" w czasie rozruchu - szukaj. Obcinasz schemat o przekaźnik i całą resztę "w dół" od diody. Nie wiadomo jakie ramka ma zapotrzebowanie na prąd, ale pewnie ze 500milifaradów by wystarczyło na jej podtrzymanie na rozruch. Nic z tego. Przecież podano, że 1A, więc...
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Szukasz dziury w całym... większość odbiorników samochodowych wyłącza się na chwilę w czasie rozruchu silnika i nie jest to wada. Radio ma się wyłączyć jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 10.5V
Witam! Dokładnie tak to wygląda jak opisał kolega Sławek.Wielu producentów stosuje zasadę że podczas rozruchu zasilanie ma być doprowadzane tylko do niezbędnych elementów takich jak np.sterownik silnika czy immobiliser.Niektórzy producenci owszem stosują dodatkowe małe akumulatorki ale one z kolei służą (tak myślę)do nieco odmiennych funkcji typu podtrzymanie...
Jednak powiedzcie mi jeszcze proszę, jak dużych (pod względem amperażu) szpilek można się spodziewać (orientacyjnie) w urządzeniach indukcyjnych do 1kW (AC) Po "rozwarciu" styków prąd płynie taki sam jak przed rozwarciem 4,3A (uwzględniając wartość szczytową i cos fi może być ze dwa razy więcej) , problemem jest przepięcie, indukcyjność da napięcie...
w sposób taki żeby dodać przekaźnik, coś mi tu nie pasi po co tu przekażnik ? , to że dzwoni dzwonek , z info , uwaga start maszyny OK tak musi być , co do rozruchu pominę gwiazda trójkąt , i zasadnicze pytanie , Drugi obrazek to jedyne na co wpadłem, nie wiem jak przerobić to żeby pozostało podtrzymanie przycisku. właśnie , a może to , Jeżeli ugryzłeś...
No właśnie nie chcę na stałe dawać zasilania bo panel odwraca się o 180st. Ciężko jest potem znaleźć ten punkt w którym trzeba przycisnąć- na panelu. Pilot jest do tego ale nie ma funkcji on/off więc klapa. Akumulator ma niespełna rok więc to wykluczam, a podpięcie radia jest w wiązce w miejscu do tego przeznaczonym. Sprawdzę jeszcze czy napięcie spada...
A czy akumulator żelowy może dostawać napięcie 14,2V? Nie powinien czasem max 13.8V dostawać? To zależy od rodzaju pracy akumulatora. Podtrzymanie 13,5 - 13,8 V, praca cykliczna 14,4 - 15,0 V. Tak jest napisane na moim. Moim zdaniem możesz je spokojnie ładować z instalacji, nie używałbym zapalniczki tylko zrobił dedykowana linię zasilającą. Przy rozruchu...
To zależy od poboru prądu. Jeśli chodzi o podtrzymanie napięcia dla pamięci to moze wystarczy kondensator i dioda.
Mam taki problem ponieważ za każdym razem kiedy mam włączone radio i chce odpalić samochód to wyłącza się radio. Najbardziej to denerwuje jak słucham płyty CD. Myślę że jest to wina małego napięcia w instalacji podczas rozruch silnika. Potrzebuje jakiegoś pomysłu na to podtrzymanie. Radio w stanie pracy pobiera ok 3A przy 12V.
Po to by odciążyć główny akumulator. Uchronić go od uprzedzeń prądowych podczas rozruchu lodówki i klimy. Zapewnić stabilne zasilanie na biegu jałowym i umożliwić podtrzymanie zasilania podczas postoju bez uruchomionego silnika. Takie przetwornice mają 1,4-1,6kW mocy ciągłej
Jest taki produkt który zapala światła po rozruchu silnika nie bada napięcia. opis działania po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon ustaweia podtrzymanie ( nie zapala jeszcze świateł) czeka na impuls + do rozrusznika, czyli czeka na przekręcenie kluczyka w pozycję rozruch po uruchomieniu silnika i powrocie automatycznym kluczyka w pozycję zapłon...
Lub po prostu sterownik wyświetlacza nie jest przystosowany do pracy przy napięciu poniżej 12V. Po powrocie napięcia powinno się normalnie zachowywać, jeżeli nie to radio uszkodzone i tutaj nie ma nic do tego czy chińskie, czy japońskie. Czasami dostawałem radia z podobnymi objawami, i zawsze była jakaś przyczyna. A niektórzy twierdzili że "to radio...
Kondensator 25µF musi być podłączony na stałe. Ze zdobyciem oryginalnego włącznika będą raczej kłopoty. Można spróbować przerobić jakiś z włączników typu Łuk: http://www.elektromet.com/laczniki/produ... Można się pobawić w dorobienie przekaźnika rozruchowego, podobnego do stosowanych w lodówkach. Jeśli...
Witam Odkopuje temat. Otrzymałem taki sam silnik z rozwalaonym właśnie takim wyłącznikiem. Moje pytanie się pojawia czy można zrobić w nim rozruch na stycznikach ? przyciski start i stop jeden stycznik z podtrzymaniem do pracy a drugi tylko na czas rozruchu w czasie trzymania przycisku start. Pozdrawiam
Po co Ci ten transil czy zener? Radio jest przystosowane do pracy w aucie więc przepięcia nie są dla niego groźne. To że radio wyłącza się podczas rozruchu to nie po to by zabezpieczyć radio tylko po to żeby wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu na czas rozruchu silnika. Pamiętaj o tym że ten układ zadziała w dwie strony - po wyjęciu kluczyka ze...
Co się tyczy podłączenia zasilania w większości sprzętu car audio : Zasilanie bezpośrednie z akumulatora - podtrzymanie pamięci itp . Zasilanie ze stacyjki - sprzęt jest wyłączany podczas rozruchu silnika . Zasilanie podświetlenia - działa przy włączonych światłach. Wyjścia z radia: Automatyczne wysuwanie anteny po włączeniu sprzętu jako radio. Sterowanie...
Cel jest zrozumiały ale po co dioda skoro bez niej mamy to samo /przy zasilaniu 58 bezpośrednio zza stacyjki /Jest to ciągle wersja pod tytułem : pozycyjne zawsze za stacyjką/. Chwilowe rozłączenie stacyjki przed ponownym rozruchem spowoduje oczywiście chwilowy brak świateł pozycyjnych /w obu przypadkach/, ale tylko na czas "cofnięcia" kluczyka. Do...
a ja polecam kondensator podtrzymania napięcia przy procesorze:) działa na 100% Jeszcze nie spotkałem sie by radia traciło pamięć u mnie gaśnie podczas rozruchu silnika i po chwili ... gra dalej:)
Nie rozumiem w jaki sposób dodanie Twojego układu eliminuje spadek napięcia na zaciskach zasilających radio podczas rozruchu silnika. Rozumiem, że może eliminować spadek napięcia na zacisku odpowiedzialnym za podtrzymanie pamięci, bo dodałeś tam kondensator. Ale samo zasilanie? No chyba, że chodzi o to, że na końcówce żółtego przewodu są mniejsze spadki...
Dołączyłbym elektrolita do podtrzymania na parę sekund, bo każde wyłączenie zapłonu (przy ponownym rozruchu, np. po zgaśnięciu silnika) wyłączy przekaźnik i trzeba będzie za każdym razem jeździć magnesem po desce. I druga sprawa - żeby układ zadziałał musi być najpierw włączony zapłon, więc magnes w breloczku odpada.
Witam Podłączyłem silnik 1-fazowy za pomocą stycznika 3-fazowego (ponieważ akurat taki posiadałem), tak jak na załączonym schemacie. Jednak pojawił się problem z rozruchem uf silnika. Mianowicie po naciśnięciu przycisku załącz cewka stycznika nie może podtrzymać styków. Czasami uda się załączyć po kilku naciśnięciach a czasami za pierwszym razem. Co...
Problem rozwiązany bez przekaźnika ! Założyłem 4 diody wymontowane z zasilacza PC i dwa mniejsze kondki, o wartości 470uF i 1000uF. Po 2 diody na linię oraz większy kondek na podtrzymaną linię zasilaniem. Teraz wszystko śmiga jak trzeba, nie przygasa przy rozruchu silnika w ogóle, do tego radio po wyciągnięciu kluczyka gra teraz tylko kilka sekund,...
Gdybym zastosował dwa kondensatory 1F 5V połączone szeregowo http://www.tme.pl/kondensator-podtrzyman... układ działałby poprawnie?
po rozruchu przełączam silnik w trójkąt. Bzdury i herezje, Szanowny Kolego! Gdzie i czym, skoro do silnika doprowadzone masz tylko trzy przewody? To się powinno zrealizować na czterech stycznikach i dwóch przekażnikach czasowych, jeżeli chcesz uzyskać zmiane kierunku obrotów i samoczynny rozruch Y/Δ wraz z opóźnionym ponownym załączeniem. Schematów...
Witam. 24V AC również może być. I wystarczy wtedy transformator ( Moc transformatora to suma mocy rozruchu największego stycznika + moc podtrzymania wszystkich pozostałych. Jeżeli ma z tego być zsilana sygnalizacja to też trzeba ją uwzględnić) Pozdrawiam.
Mam podobnie co kolega... Jednak do tego wszystkiego dochodzi problem w zimie - gdy auto bylo nieuruchamiane przez jeden dzien, to nastepnego trzeba bylo bardzo uwazac. Po rozruchu silnika samochod chwile dzialal normalnie, po czym nagle przygasal, dusil sie... i praktycznie niemozliwym bylo podtrzymanie go przy pracy. Ze dwa, trzy razy mi sie udalo...
witam!pytanie kieruje do elektronikow-czy istnieje jakis schemat elektroniczny ukladu,ktory podtrzymywalby napiecie 12V w momencie rozruchu silnika?(w momencie rozruchu napiecie spada do 9,3V i zmieniarka "zawiesza sie")czas jaki wystarczalby to okolo 2 sekund.jezeli jest taki schemat ,prosze o udostepnienie.pozdrawiam!!
witam odnosnie akumulatora w ciagnikach polskich stosowano dwie 6v ze wzgledu na miejsce lokalizacji ,w nowszych ciagnkach stosowane sa 12v akumulatory najczesciej umiejscowione z przodu kolo filtra powietrza pojemnosc takiego aku. nie moze byc mniejsza niz 100ah gdyz silnik diesla potrzebuje duzej sily uderzenia cis.sprezonego powietrza dochodzi do...
Tak, wiem że zastosowano dwa różne akumulatory :-) - akumulator "duży" - i "zwykły", "mały" akumulator samochodowy na 12V Pytanie po co to zrobili, skoro jest już w samochodzie duża bateria? Co do wymiany akumulatora, to jak nie masz wyjścia to kup o większej pojemności. Prąd rozruchu nie jest istotny, o ile jest większy od tego z oryginalnego akumulatora....
Zdjęcia samego silnika nie mam ale na pewno idą do niego trzy przewody L + N + PE, z czego chyba L podłączony jest jeszcze do kondensatora pracy. Kondensator rozruchu nie występuje na pewno. Sam silnik pracuje normalnie tylko ten wyłącznik nie ma podtrzymania cewki i przy wciśniętym zielonym przycisku silnik działa ale jak się puści to się wyłącza....
A więc tak: silnik pompy ma 8 kW, dla jasności dodam, że aby maszyna działała( wraz z grzałkami itp)potrzebowała zabezpieczenia prądowego w skrzynce na ok. 63/50 A. To spora maszyna. Przypuszczam, że prąd pracy będzie mniejszy niż wspomniane 20A, przy rozruchu jest chwilowo pobierane max natężenie, potem jak zawór ciśnienie odblokuje to i mniej prądu...
Witam Jakie są zasady odłączania akumulatora podczas napraw we własnym zakresie? Mój Peugeot ma dwa akumulatory, jeden przy silniku rozruchowy (który chyba służy tylko do rozruchu samochodu), i drugi w bagażniku serwisowy do podtrzymania życia elektroniki. Czy np do odpięcia kabli sterujących fotelem kierowcy, musi któryś z tych akumulatorów odpięty?...
Czy kolega JTA widział pajaców odpalających auto z elektr. 12V DC, z 24V DC? Coś takiego może spowodować poważne uszkodzenia pojazdu odpalanego! W ciężarówkach stosuje się instalację 24V ze względu na mniejszy prąd rozruchu, w stosunku do do 12V. Rozrusznik do silnika Diesla o pojemności skokowej 6-u litrów na 12V musiał by być wielkości małego wiadra....
Witam wszystkich. Zaznaczam że jestem troszkę w sprawach elektroniki cienki bolek. Mam pytanie do wszystkich. W samochodzie marki Cadillac, Mercedes spotkałem się z czymś takim jak automatyczne odpalanie silnika, no może prawie automatycznie. Włączamy zapłon, następnie w pozycję rozruchu wystarczy przekręcić na chwilę a rozrusznik kręci póki silnik...
(at)^ToM^ podaj konkretnie jak pojemność jest potrzebna w każdych warunkach by uruchomić dowolne wybranie auto. A nie wstawiasz tabelki. Bo najmniejsze akumulatory do samochodów mają jakieś 10-20Ah mniejszych się nie da by zapewnić odpowiedni prąd rozruchu. Przecież napisałem. Pojemność jest potrzebna taka, aby pokryć z zapasem zapotrzebowanie na energię...
Rozumiem, że "adapter" to nie jest przejściówka ISO, którą już założyłem? Może da się to jakoś ominąć? W tej chwili podpiąłem radio w ten sposób, że połączyłem masę radia do masy kostki fabrycznej (brązowy, pin 16) i podtrzymanie z radia (żółty) pod pin 11. Radio gra, ale po ok godzinie się wyłącza. Trzeba je ponownie uruchomić włącznikiem. No i to...
Po taniości popełniłem agregat dla samego siebie. Silnik ze skutera 4T napędza alternator. Do tego mały akumulator. Rozruch oczywiście elektryczny, w moim przypadku nawet automat. Do tego przetwornica 2kW. Jak mi prąd wyłączą to samoczynnie startuje rezerwa. Koło kilowata mam dopóki paliwa starczy a w szczycie do 2kW. Koszty, silnik ze skutera miałem...
Dzięki za naprowadzenie.Linkę obserwowałem -w momencie odpalenia gruszka podciąga kawałek linkę.Obroty są OK.Ale dosłownie po chwili spadają...Spróbuje ją jeszcze poobserwować.Wina leży w podtrzymaniu tych obrotów zaraz po rozruchu zimnego silnika,ale to chyba właściwy trop.Dopatrywałem się problemu w kącie wtrysku... Dodano po 1 Byłem teraz przy aucie...
No to sobie kolego zrobiłeś kłopot - oryginalny układ działa w ten sposób, że duży prąd rozruchowy silnika powoduje załapanie hamulca, a później po rozruchu natężenie spada i mniejszy prąd w hamulcu pełni funkcję podtrzymania. Przy osobnym zasilaniu należy podać napięcie zapewniające natychmiastowe zwolnienie hamulca. Jeśli hamulec będzie się przy dłuższej...
Dzień dobry, Mam następujący problem: Zamontowałem w samochodzie odbiornik bluetooth. Niestety ma on też funkcję nadajnika a przełączanie między funkcjami działa tak,że w ciągu 10 sekund należy 2x podłączyć adapter pod zasilanie USB,wtedy zmienia się tryb z odbiornika na nadajnik i odwrotnie. I tu jest mój problem, ponieważ przekręcając kluczyk włączam...
Jeszcze takie pytanie ; Czy przekaznik priorytetowy zabezpieczyłby przetwornicę przed zbyt dużą mocą?Chodzi mi o ustawienie powiedzmy 6-7A , przełączenie na sieć i ponowna detekcja po kilku sek. Niewiem ile milisekund trwa przerwa między przeskoczeniem styków dodatkowego przekażnika , przełączającego ZE na instalacje foto, ale myślę że przetwornica...
Od roku mam nowy, jeszcze nieużywany i lekki agregat max 2 kWh Sprawdziłeś ten agregat? Według mnie nie uciągnie tego. Tzn pompa nie wystartuje. On chyba nie ma AVR'a ale 100% to ja nie dam głowy. W instrukcji napisali Pmax=2kW ;-) a pompa szarpnie min Pnom czyli 0,9kW * 5 >= 4,5kW Te obliczenia są mocno uproszczone, więc proszę mnie za rękę nie łapać...
W samochodzie idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie napięcia zasilania pompy paliwa, gdyż istnieje ono tylko wtedy gdy silnik pracuje Nie. Pompa załącza się na kilka sekund po włączeniu zapłonu. W czasie rozruchu też pracuje, chyba że czujnik położenia wału jest uszkodzony to wtedy nie ma podtrzymania i się wyłączy.
Sama różnicówka nie jest problemem Czy aby na pewno? Podaj typ UPS'a oraz schemat połączeń. piec ma moc znamionową koło 1.5 kW ( główny odbiornik to pewnie podajnik) Piec (a w zasadzie kocioł) ma moc znamionową o wiele większą, zapotrzebowana moc elektryczna to nie jest moc pieca/kotła. Osobiście nigdy nie spotkałem podajnika z silnikiem 1,5kW, najczęściej...
czy ten przekaznik zmagazynuje tyle "energii" , aby podtrzymac dwa monitory w zaglowkach na ustawiony czas , +/- 5-8 min , po wylaczeniu zasilania /wyciagnieciu kluczyka? Przekaźnik niczego nie magazynuje, przekaźnik tylko przekazuje... na jego wejścia zasilające podajesz stałe zasilanie (30) i masę (31), na wejście sterujące podajesz zasilanie po...
Witam 1. F3 - styk pomocniczy zabezpieczenia zwarciowego silnika 2. F2 - styk przekaźnika prądowego silnika (zabezpieczenie prądowe silnika) 3. S0 - przycisk "STOP" (zatrzymuje silnik , czerwony) 4 S1 - przycisk "START" (uruchamia proces rozruchu, zielony) 5. K1, K2, K3 - styczniki z cewkami na napięcie 230V, które oznaczone są na schemacie A1 i A2...
Tak sobie obserwuje ten wątek i się ciągle zastanawiam - po co tak kombinować. Piszę tak bo nie bardzo rozumie, nie wiem jak to fizycznie u Ciebie wygląda u Ciebie... Jakie auto, radio... Jak masz to radio podłączone?? Poprzez złącze ISO??? czy jakoś inaczej??? Jeśli poprzez złącze ISO to.... Są tam między innymi dwa przewody żółty i czerwony. Jeden...
Czy jest sens robić coś w stylu immobilisera na tyrystorze (Daję napięcie na bramkę poprzez chwilowe przyciśnięcie microswitcha - i mam obwód zamknięty) ? Jak bardzo niezawodny jest to element? Chodzi mi o to czy auto nie zgaśnie przy wyprzedzaniu czy na skrzyżowaniu Witam. Kilka lat temu mój kolega kupił samochód VW " Scharan " w którym był zabudowany...
Może inaczej. Jak włączam silnik za każdym razem włącza się auto i wentylator żre prąd przy rozruchu. Dlatego po przejściu w tryb off wolał bym żeby po przekręceniu stacyjki ponownie. A szczyt szczęścia dla mnie to jak by by zawsze przechodził w off można go jakoś przeprogramować albo zrobić podtrzymanie pamięci ??
Witam Problem dotyczy konkretnie Octavii, ale przypuszczam, że we wszysthich Volksvagenowatych jest tak samo. Chciałbym dowiedzieć się jakie urządzenia powinny być odłączane w czasie rozruchu silnika - o ile wiem to światła, radio, nawiewy. Dzisiaj odkryłem problem związany z tym, że w czasie rozruchu zawiesza mi się odtwarzacz CD (fabryczny Swing)....
Im bardziej chwytliwa (niezrozumiała) nazwa, im bardziej atrakcyjna obudowa, tym mniej do powiedzenia ma głos rozsądku i tym bardziej magiczne działanie sprzętu. Wiedza pozwalająca zrozumieć zależności między mocą, napięciem, prądem, oporem jest podawana w szkole podstawowej. Nikt się tego nie uczy, więc później musi prowadzić badania na sobie albo...
Do azibik: Bzdury Waść piszesz , kłania się znajomość kinetyki - wzrost prądowy w początkowej fazie rozruchu jest ważny , równie ważne jest podtrzymanie tego , przy założeniu że siła elektromotoryczna wprawiła w ruch dość ciężki obiekt , i jej kierunek jest zgodny z ruchem obrotów. Po to się właśnie stosuje kondensatory dość dużej jak na automatykę...
Z opisu mi wynika, że chodzi o napęd nawrotny czyli muszą być dwa styczniki: LEWO i PRAWO z podtrzymaniem i wzajemnym blokowaniem się (zapobieżenie możliwości włączenia obu kierunków na raz). W układzie powinny być zainstalowane zabezpieczenia - zwarciowe (wartości zabezpieczenia zależne od typu rozruchu) - przeciążeniowe - zanikowe (uniemożliwienie...
Witam. Wyłączniki rozruchowe mają cewkę,którą włącz się szeregowo z fazą głóną.W momencie rozruchu płynie prąd rozruchowy silnika (tzw zwarciowy) wtedy przekaźnik zwiera swój styk załączając uzwojenie rozruchowe silnika .Po dokonaniu rozruchu prąd spada do wartości znamionowych przekaźnik rozwiera swój styk (zwoje w tym przekażniku muszą być tak dobrane...
Witam, proszę o pomoc, otóż mam taki problem (znowu:)). Mam agregat 50KW diesel 4 cylindrowy. Do rozruchu używam akumulatora 200Ah-12V. Tylko teraz aby on pracował w trybie AUTOMATYCZNYM (nie ma energii w sieci to odpala się sam i jak jest to wygasza się) to musi mieć włączony kluczyk w pozycję START a wtedy panel i diody i żaróweczki kontrolek pobierają...
5A życzę powodzenia. :D 5A było gdyż aku był naładowany. A nawet gdyby było 5A i mając aku 55Ah to jest ok. Jeśli Ty ładujesz notorycznie aku 10-12A prądem to ja ci życzę powodzenia. Chyba, że masz aku około 100-120Ah, ale jakie są dla aut z silnikami diesla o dużej pojemności. Pewnie napiszesz, że ty takiego masz hehe.. Ponadto prostowniki rozruchowe...
(...) Podczas jazdy kiedy akumulator sie naładuje po momencie nie płynie przez niego żaden prąd po za tym wywołanym tętnieniami jak w kondensatorze filtrującym w prostowniku. Samochód raczej ma zabezpieczenia w postaci kondensatorów w środku. Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Alternator jest głównym źródłem energii w samochodzie podczas...
Wykonałem powyższą czynność. 21 W żarówkę na napięcie znamionowe 12 V połączyłem jej stykami roboczymi za pomocą cienkiego przekroju przewodów do styków spalonego wcześniej bezpiecznika ( dla ułatwienia wpięcia się w gniazdo i uniknięcia ewentualnego zwarcia z innymi przewodami w panelu bezpieczników instalacji). Efekt był następujący. Od momentu wpięcia...
Podłącz krańcówkę szeregowo z silnikiem i zasilaniem. Tak żeby rozłączała silnik po jednym obrocie. Równolegle do styków krańcówki podłącz styki przekaźnika. Do sterowania przekaźnika zastosuj prosty układ czasowy. Przykłady masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic73... Jeden układ z wykorzystaniem kostki 555 a drugi na jednym tranzystorze....
Witam. Odświeżę temat następującym pytaniem. Agregat prądotwórczy z silnikiem Volvo Penta o pojemności 16 litrów i mocy 590 - 670 km. Do rozruchu użyte są 2 akumulatory Moll 12V 180Ah - 680 032 100 połączone szeregowo. Pracują buforowo. Napięcie podtrzymania ustawione było na 26,4V. Niestety pomiar gęstości elektrolitu wykazał całkowite rozładowanie....
Planujemy kupić jakiś agregat prądotwórczy dla firmy dla podtrzymania pracy w razie braku prądu w sieci gdyż zakład jest czynny 24h na dobę. W firmie jest sporo różnego rodzaju odbiorników od komputerów i lodówek, przez dużo świetlówek do kilku silników 3 f o mocach od 2 kW do 7,5 kW niektóre z rozruchem pośrednim. Zacznij od wykonania pomiarów obciążenie...
Napięcie akumulatora mówi o stanie jego naładowania. Wartość 12,5V lub 12,6V jest przyjmowana jako progowa przy której należy doładować baterię akumulatorów. W samochodzie z baterią o napięciu 12V powinieneś mieć ok. 12,6V napięcia. Przy próbie rozruchu spada ono do ok. 9V i po uruchomieniu silnika rośnie do 13,8-14,5V w zależności od tego jaki jest...
Co do załączania rozrusznika, to generalnie sprawa wyglada tak, że wszystkie japończyki pozwalają włączyć rozrusznik bez wyłączania zapłonu (nie znaczy to, że zawsze można właczyć rozrusznik - czasem stosowane jest sterowanie od komputera i jak silnik pracuje to nie ma rozruchu), w prostszych konstrukcjach (Grupa VW, GM) blokada rozruchu jest mechaniczna...
Kolego każdy układ z tyrystorami tak działa że po włączeniu tyrystora tracimy na chwilę kontrole nad nim i sobie przewodzi aż napięcie chwilowe spadnie do 0 . Ta utrata kontroli jest większa, bo nie napięcie chwilowe, a prąd tyrystora musi spaść poniżej prądu podtrzymania. Czyli od kilku do kilkuset mA w zależności od wielkośco i kontrukcji tyrystora....
Ja mam dokladnie to samo jak jezdze na krotkich odcinkach i alternator (mimo ze wstawiony mocniejszy) nie zdazy w pelni uzupelnic energii ktora zjadl rozrusznik. Na dluzszych trasach niema problemu, albo po odpieciu auta z prostownika. Za to po miescie na zakupy, krotkie odcinki, srednio po 3ch odpaleniach juz zaczyna siadac radio ze wzmakiem przy rozruchu....
Mam to samo dalej z przygasaniem radia podczas rozruchu. Przeprowadziłem szereg prób i wniosek jest jeden. Kondensator musi być o wiele większy niż 15 000 uF :) Pierwszy obwód zrobiłem na przekaźniku, który rozwierał prąd płynący do rozrusznika. Na czas rozruchu przekaźnik odcinał kondensatory i diody od całej instalacji auta. Niestety kondensatory...
Kilka porad: Tego typu zabezpieczenie powinno być wykonane na zasadzie podtrzymania przekaźnika po włączeniu stacyjki na tzw.'15' czyli "zapłon , który nie zanika podczas rozruchu, co powoduje, że nie trzeba pamiętac o uzbrojeniu ustrojstwa przy każdym wyjściu/wyłączeniu silnika- uzbraja sie samoczynnie. Najważniejsze jest "wcięcie " w instalację i...
1. Każdy prosty układ z tyrystorem czy triakiem typu "ściemniacz" może służyć do regulacji niewielkich silników czy transformatorów (rzędu 100 W), szczególnie obciążonych wentylatorem czy pompą odśrodkową. Przy b. małej mocy silnikach (kilka - -naście W) dla stabilnej pracy może być konieczne wstępne obciążenie żarówką, stąd minimalna moc podawana w...
Tak jak napisałem do podtrzymania napięcia podczas programowania sterownika w samochodach. Głównie tyczy się to BMW. Przy napięciu poniżej 13V sam program na laptopie juz mi krzyczy i blokuje wykonywanie działań. Podczas samego wgrywania potrafią się włączyć lampy, radio i inne dziwnie funkcje jednocześnie, które naprawde żrą prąd a skok napięcia może...
Chyba, że źle podłączyłem Rozrysuj po swojemu jak połączyłeś a potem porównaj z rysunkiem: https://obrazki.elektroda.pl/5981211500_... PS. Szanuj forumowiczów, bo dostaną kręczu szyi... Na drugiej grafice oznacz numery pinów i opisz gdzie prowadzą przewody pod PAINTEM aby można Ci było pomóc: https://obrazki.elektroda.pl/7804355200_...
Czy to normalne, że układ gasikowy zrobiony z kondensatora 150nF/630V + rezystor 33om/1W delikatnie brzęczy? Normalne, zwłaszcza w okolicach szczytu sinusoidy, ale to triac brzęczy, nie gasik. Jeszcze jedna sprawa, co myślicie o tym prądzie rozruchowym? Może on uwala triaki? Sterujesz procesorem - zrób powolny, miekki start silnika - jeden problem...
Autor mi wysłał pytanie na PW, po czym powiedziałem mu jak odblokować temat. To jak mamy moment obrotowy jest prawie równy zero z prędkością równa polu magnetycznego to jak tak mały moment jest w stanie potrzymać tą prędkość jak są możliwe opory (mechaniczne) których mała siła nie będzie w stanie to podtrzymać. Dajmy na to opór powietrza który na pewno...
PCU 511 nie nadaje się - ustawia się w nim jeden czas (praca=pauza); jak już to: PCU 507 lub PCU 520 (~130 PLN). Nie tak dawno wymieniłem PCR 513 (używany ok. 3 lat), który był w rozruchu silnika 7,5 kW (gwiazda -trójkąt). Jego uszkodzenie: na ułamek sekundy tracił zasilanie i zaczynał swą pracę od początku. Chyba nie muszę tłumaczyć co działo się ze...
W tym rozwiązaniu powtarzalność wydaje się być bez znaczenia. Tzn. jeżeli raz silnik obróci się przez 0.6s a innym razem przez 1.1s - nie ma to znaczenia. Ważne jest, aby stosunkowo szybko ładował się kondensator, był niewielkiej pojemności i potrafił podać impuls na silnik. Jeżeli użytkownik stwierdzi, że silnik zadziała zbyt krótko (pompa przepompowała...
akumulator chyba już zepsuty :( naładowałem ładowarką automatyczną go do 14.8v napięcie po odłączeniu 13.20v gęstość 1.25 ... Kuzyn przywiózł ten prostownik agri co o nim w temacie bo ma sprawny. Podłączyłem go pod niego ustawiłem 2A po 10 minutach dobił do 16v i przeszedł w stan podtrzymania a gęstość dalej 1.25 to już po akumulatorze.Próbowałem go...
Witam wszystkich na wstępie chciałem przeprosić jeśli gdzieś przeoczyłem podobny temat. Przeglądałem forum ale tematy które znalazłem nie wyczerpują lub nie spełniają moich oczekiwań. Więc do rzeczy. Mam problem ze spadkami napięć w sieci. Mam taką małą rozdzielnię na stycznikach Siemensa które zasilają mi kilka silników 380V~. Napięcie sterownicze...
Nie, wskazania z podobnego multimetru pokrywają się z odczytami na http://www.mainsfrequency.com/ w czasie rzeczywistym. Z kolei zegar jaki miałem ostatnio w Corsie C strasznie się spóźniał Masz słaby akumulator, podczas rozruchu silnika napięcie w instalacji spada na tyle, że zegarek się zatrzymuje. Wpadłem na to przypadkiem - odłączyłem akumulator...
chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko zmiana. już z czystej ciekawości znalazłem instrukcje serwisową epica http://www.giordanobenicchi.it/tecnica%2... DCU Diesel control unit komputer ESOS–Electric Shut Off Solenoid zaworek A Silnik nieruchomy, stacyjka włączona. DCU dostarcza niewielki prąd, aby sprawdzić integralność...
Witam Mam pewien problem i zwracam się z prośba o poradę. Mianowicie w samochodzie muszę zasilić pewne urządzonko, które wymaga stałego napięcia na poziomie 13,5-14,5V. Wiadomo, że po włączeniu silnika napięcie w instalacji samochodowej jest na tym poziomie, lecz problem jest taki, iż poziom ten musi już być przed uruchomieniem silnika. I tutaj moje...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Tak powinno być. Jak się boisz to mogę Ci nagrać filmik jak to w moim e46 wygląda - jest bardzo podobnie (startuje z ok 1000 obr/m, w zimie 1100 obr/m), a nawet gorzej, bo stabilizacja wolniejsza i mniej dokładna (jak opadną to chwilę schodzi zanim dokładnie dobije do nominalnych 900 obr/m, taka uroda BMW, inne modele mają podobnie). A Yaris z kolei...
Jeśli chodzi o świece pierwsza moja relacja z tym samochodem ktory jakimś cudem dało się zapalic to byla właśnie kontrola świec, kontrola zasilania z kompa nawet rezystancji, sprawdzenie ich poprawności co do modelu i sprawności. 3byly spalone. Zakupiłem 4 nowe. Świece rozgrzewają się w chwili gdy świeci się kontrolka czyli ok 10 sekund od przekręcenia...
Instrukcję obsługi udało mi się znaleźć i nie ma tam wzmianki o takiej funkcji :( Ogólnie instrukcja wygląda na uproszczoną/okrojoną, ale chyba o czymś takim by wspomnieli... Może jest jakiś "myk" z tym, jakieś przeprogramowanie, soft czy coś, może jakieś magiczne przyciski trzeba wcisnąć? Bo nie ukrywam, że trochę to dziwne, żeby w sprzęcie z odtwarzaniem...
Nie ma co teoretyzować. We współczesnym samochodzie użytkownik ma do dyspozycji dwa napięcia. Jedno z nich to BAT (czasami nazywa się B+), które jest zawsze ponieważ jest galwanicznie podłączone do akumulatora. Dość często z tego napięcia zasilane jest w całości radio i spokojnie pobiera prąd rzędu kilku amperów. Nie sądzę żeby podczas rozruchu silnika...
I może wtedy mają odrobinę inaczej ustawiony regulator prądnicy. Tak, żeby doładowywać akumulator jak najszybciej, jak najwyższym prądem. W samochodzie z systemem start stop przy jeździe w cyklu miejskim akumulator musi wykonać nawet kilkadziesiąt rozruchów w ciągu godziny. Jakby chcieć ładować grzecznie prądem 0,1 C to jedna dłuższa rundka po mieście...
Kondensatory będą miały za zadanie podtrzymać napięcie na szynie zasilania, gdy będzie się uruchamiał mały silniczek. mały silniczek wentylatora znamionowo pobiera 160mA. zawsze możesz sprawdzić jaki prąd pobiera w trakcie rozruchu, lub czy faktycznie występuje spadek napięcia na szynie zasilania - oscyloskopem. A tak w ogóle - co jeszcze masz zasilane...
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Wznawiam temat. Agregat kupiony (3-f). Moc szczytowa 3kW, znamionowa 2,8kW, silnik 6,5HP, rozruch elektryczny i ręczny, AVR. Próbowałem na UPSie 1000VA. Na wszystkich trzech gniazdkach 1-fazowych, ups nie widzi zsilania. Próbowałem obciążać różnymi rzeczami, jednakże nic. Robiłem tak, że odłączałem UPS, odpalałem agregat, podłaczałem UPS. Raz jednak,...
Witam, posiadamy w pracy 6 pojazdów ciężarowych, które w zimę służą do odśnieżania i posypywania solą. Są to pojazdy z instalacją 24V (2 akumulatory 12V połączone w szereg). Pojazdy w temperaturach dodatnich odpalają bez problemu, gorzej w ujemnych. Problem jaki zauważyłem jest taki, że pojazdy nieraz stoją tydzień lub dłużej (w oczekiwaniu na wyjazd)...
W zasadzie wypowiedź mojego przedmówcy, jaga134, podsumowała temat, ale zwrócę uwagę na pewne sprawy: I tak, autor tematu zaznaczył, że jest to prostownik do szybkiego doładowania "padniętego"- moje zdanie, akumulatora , a tylko zaznaczył,że uruchamiał silnik bez jego odłączania. I wszystko się zgadza, ten prostownik nie daje 30A bo by się bezpiecznik...
Cześć. Mam problem z radiem Ossuret S8, 8 rdzeni, 8 GB RAM w moim Mercedes S211. Właściwie to problemy są dwa, ale jeden jest dyskwalifikujący. Mianowicie co któreś odpalenie auta nie mam dźwięku. Tutaj moje pierwsze pytanie - czy wiecie do czego w takich Androidach służy kondensator? Na wielu stronach sprzedawcy chwalą się jaki to ich Android ma kondensator....
Rozumiem że jak zmierzyłem napięcie gdy silnik jest zgaszony i wyszło mi 12,84V to akumulator jest dobry. Tak na moją logikę to jest dobrze, ale dzięki chciałem się upewnić. Jeśli akumulator po całej nocy w autku kręcił rozrusznikiem bez problemu to nic mu nie jest. Po nocy przy -20, próbowałem 7-8 razy odpalić autko. Rozrusznik kręcił i to dość długo...
Kompresor do piaskowania więc raczej pod nadzorem A później silnik spalony bo zapomniał wyłączyć i rozruch na mrozie się nie odbył, albo luźny przewód i brak fazy itp... Ja bym dodał wyłącznik silnikowy z członem zwarciowym na przewodach zasilających pierwszy stycznik z nastawą na 1.1 In (nie w przewodach silnikowych 0.58 In) do niego kontrolka zadziałania....
podtrzymanie silnika kondensator rozruchu silnika akumulator rozruchu silnika
candy instrukcje obsługi pompa ciepła usterka antena pokojowa sonus
uziemienie działki siemens edukacyjna
Zmiana loga startowego w OpenATV - jak to zrobić? Termistory w przetwornicy Volt Polska 3000W: montaż i funkcje