Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
W tym aucie jest podwójna cewka...Dochodzą do niej trzy przewody.Plus po zapłonie i sterowanie liniami AiB.Jeśli tak, to iskra przeskakuje jednocześnie na dwóch cylindrach np.na pierwszym zapala mieszankę a na czwartym oczyszcza świecę dokładnie w tym samym czasie.Analogicznie cylindry 2i3.Wniosek nasuwa się sam, siedzi cewka,przewód (zamiana z innym...
Pewne rozwiązania gdzieś tam podpatrzyłem, ale generalnie większość jest zmyślona. Zależy mi na tym obrotomierzu bo ma swoją obudowę i nie trzeba budować specjalnej, jak dla takich wyciągniętych gdzieś z deski rozdzielczej. W jednym i drugim przypadku jest silnik czterocylindrowy, tyle że w rzędówce podwójna cewka daje iskrę na dwóch świecach jednocześnie....
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Witma Kończę budowę modelu dwucylindrowego silnika spalinowego (jak na załączonym rysunku). Właściwie już go skończyłem, silnik działa, pojawił się jednak problem z układem zapłonowym. W silnikach jednocylindrowych stosowałem układy pozyskane z przerobionych elektronicznych zapalniczek do gazu (schemat dla 2 cylindrów w załączeniu). Pomyślałem sobie:...
No to się wysiliłeś na temat silnika do tego auta. Pewnie K7J. Więc cewka zespolona podwójna z iskrą traconą.
Cewka podwójna "przekazuję" iskrę do jednego cylindra albo do drugiego. Przy dwóch cewkach jedna iskra jest tracona. Będzie to pobierał ok dwa razy więcej prądu.
Jeśli brak iskry na jednym cylindrze to albo uszkodzony przewód wysokiego lub sama cewka...sama cewka jest cewką "podwójną" i iskra występuje jednocześnie na dwóch wyjściach...1/4 i 2/3
zapoznaj sie z budowa silnika 4T o 2T !!!! w silniku 1 cyl: 2t na 1 obrót wału jest 1 iskra 4t na 2 obroty jest 2 iskra A maluch ma DWA cylindry, przestawione względem siebie o 360', czyli JEDEN OWK. Ergo: iskra wypada raz na JEDEN OWK. W silnikach motorowerów i małych motocykli zwyczajowo NIE MA przekładni 1:2, gdzie następuje podział obrotów na 2,...
Dokładnie! Zakładamy, że jest to X20XEV, gdzie cewka jest podwójna i daje iskrę jednocześnie na cylindry 1+4 oraz 2+3 w takt pracy tłoków. Nie ma sensu dalej gdybać, jeśli nie wiadomo czy jest iskra i kompresja na wszystkich cylindrach. Rozrządu raczej nie da się spieprzyć (wszystko oznaczone jak na dłoni), no chyba że ktoś wałki zamienił miejscami....
https://obrazki.elektroda.pl/1785962700_... Lampa kupiona na ali... cena ok 150 zl służy do ustawiania zapłonu w silnikach spalinowych. Funkcje jakie posiada to praca dla silników 4T oraz 2T. Ustawianie kąta zapłonu (przyciski +,-) lub pomiar prędkości obrotowej. Ważna sprawą jest prawidłowe zapięcie klipsa pomiarowego , jeśli zapniemy...
Podwójną raczej ciężko "zakluczyć"
Mam opracować do szkoły zagadnienie kąta wyprzedzenia zapłonu w silniku benzynowym z podwójną cewką zapłonową z iskrą jałową. Kąt wyprzedzenia zapłonu zmierzyłem lampą stroboskopową i wynika, że jest on równy 90 stopni. Wiem że tą wartość trzeba podzielić przez dwa, bo cewka jest podwójna i podaję na cylinder iskrę jałową. Mój nauczyciel-teoretyk nie...
hm , lgy1 to powiedz mi dlaczego starsze auta maja problemy na 3 elektrodowych świecach z zapalaniem jak jest zimno . Zawsze myślałem ze to wina preskakiwania kilku iskier na raz. Hm a moze by zastosować inne cewki zapłonowe , moze to by coś zmieniło . Z tego co wiem to w 900 sa dwie cewki , w fiestach mk3 po 91 roku pojawił sie ukł zapłonowy DIS i...
Opiszę również mój wynalazek z podwójnym górnym pierścieniem celem unikniećja szlifów cylindrów i generowania sobie kosztów. Honowanie - to nie szlif. Przy jajowatym cylindrze - pozostaje tylko szlif. Przy jakiejkolwiek wymianie pierścieni, trzeba honować, inaczej to strata pieniędzy i czasu, pierścień się nie dotrze albo będzie to trwało tysiąc kilometrów......
zwykła podwójna cewka boscha, taka jak w polonezie nawet. Moduł można naprawić.
Jeśli masz tam podwójną dwubiegunową cewkę to uszkodzenie modułu można raczej wykluczyć. Sprawdź przewody WN i świecę. Jeśli są ok to najprawdopodobniej uszkodzona jest cewka.
Kolego, bo tam z pewnością ma podwójną cewkę dwubiegunową ( układ bezrozdzielaczowy, z iskrą traconą) i odłączenie przewodu z jednej świecy spowoduje całkowite otwarcie obwodu.
Jeśli miernik jest przystosowany do tradycyjnego przerywaczowego, bezrozdzielaczowego układu z jedną cewką na cylinder, to w układzie z podwójną cewką i iskrą traconą będzie miał 2x więcej impulsów, jeśli natomiast jest przystosowany do układu z pojedynczą cewką i rozdzielaczem zapłonu to będzie miał 2x za mało impulsów.
Jak piszesz wg tego rocznika masz cewkę podwójną więc albo nie pracują dwa cylindry i brak impulsów na jedną połowę cewki ,albo jeden cylinder nie pracuje mechanicznie.P
Może mi kolega robokop wytłumaczyć rezonans tej cewki WN bo jestem ciekawy skąd takie stwierdzenie. Druga sprawa to myślałem jak się wyłącza prąd to następuje przekok iskry na przerwie. Jak dla mnie to jeden cylinder jest słabszy i dlatego nie pali.
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
3 i 4 pali, a 1 i 2 nie Masz dwie podwójne cewki wysokiego napięcia, gdyby któraś zdechła, to nie było by iskry na 1-4 albo 2-3 Prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami Acha, w Renault liczy się cylindry od strony koła zamachowego
Uszkodzenie cewki zapłonowej na 99.9%. Gubi lub ma za słabą iskrę na 1i4 cylindrze. W silnikach 4-cylindrowych cylindry pracują parami 1-4 i 2-3. Co do cewki to jest to cewka podwójna czyli dwie cewki w jednej obudowie. Ps. To nie jest wcale bogata mieszanka,po prostu z powodu braku lub zbyt słabej iskry paliwo się nie spala i dlatego świece są czarne!
ale też tak felcia nie pracowała na pierwszy i drugi gar?? cewka wydaje sie być w porządku, po podłączeniu świecy do każdej fajki z modułu jest iskra z resztą tam jest podwójna 1 z czwartym i 2 z 3 to wydaje sie że jak by padła to nie chodziła by właśnie na te cylindry...
cewka w maluchu daje na obu cylindrach iskrę w tym samym momencie tylko ze w jednym jest akurat sów sprężania czyli mieszanka paliwa z powietrzem a w drugim cylindrze sów wydechu czyli spaliny które sie nie zapalają:) od przeskakującej iskry czyli taka podwójna cewkę traktuj jak pojedyncza z wejściem na dwa przewody wysokiego napięcia Dodano po 11 w...
Rozumiem ze taki system sprawdzilby sie tylko w silnikach dwucylindrowych. Bo taki jest właśnie w systemach dwucylindrowych. W czterocylindrowych są albo dwie podwójne cewki, dające po 2 iskry w jednym cyklu, albo 4 cewki, każda sterowana osobno, dla właściwego cylindra. Tutaj wymiana komputeraz z wiązką silnika, plus zintegrowana cewka - mało opłacalne...
http://www.youtube.com/watch?v=uXDco0P8O... http://www.youtube.com/watch?v=dN0Iesieb... i podobne filmiki. Zauważ, że są tam moduły z dwoma czujnikami i dwoma modułami - po jednym na każdy cylinder. Oraz z jednym czujnikiem i modułem wyzwalanym co 180' i podwójną cewką (układ z iskrą traconą).
Witam.Pilarka Shindaiwa 352 użytkowana przez cieślę,trafiła z gaźnikiem do czyszczenia.Pilarka zabrudzona totalnie próchnem(osławiony podwójny system filtracji Shindaiwy)..Zapłon sprawny,iskra jest,kompresja dobra.Tłok i cylinder w stanie bardzo dobrym,wydech sprawny.Co zrobiłem dotychczas?Mycie filtrów powietrza,oba zapchane próchnem.Mycie gaźnika,spray...
Witam Mam problem z Daewoo Tacuma silnik 2.0 DOHC rok 2000. Silnik pracuje tylko na cylindry 2 i 3 na 1 i 4 nie ma wogóle iskry. Cewka została podmieniona ale bez rezultatu. Do podwójnej cewki dochodzi 3 pinowa wtyczka na środkowym pinie jest +12 po zapłonie. Co powinno być na pozostałym, wogóle jak ta cewka jest sterowana? Zgłupiałem już. Komputer...
Witam. Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik chodzi nierówno. Nie wiem jak było przed wymianą, samochód dotarł do mnie już po. Utrzymuje wolne obroty w okolicach 1300 obr/min, przy dodaniu gazu dławi się i maksymalnie wchodzi na 2000 obr/min. Mierzyłem obroty sondą indukcyjną i na 2 i 4 cylindrze jest ok, na 1 i 3 pokazuje max 500 obr i to przy największej...
Nubira 1.6 z lpg 1999 r. Cewka jest podwójna ; 1 - daje iskrę na cyl. 1-4 2 - daje na cyl. 2-3 Cewki są w jednej obudowie z modułem zapłonu sterowane sygnałami A i B ze sterownika. Cewka 2 daje jedną iskrę druga jest bardzo słaba zauważalna dopiero przy szczelinie 0.4 Zamiana świec,kabli inna cewka (używana podobno dobra) nie zmienia sytuacji. Pozostałe...
Witam. Nie mogę nigdzie znaleźć uściślenia definicji cewki podwójnej, więc proszę o pomoc. Nie będę się rozpisywał na temat usterki samochodu, bo raczej siedzi w cewce lub komputerze, ale chciałbym się dowiedzieć, jak działa cewka podwójna w samochodzie takiej klasy, jak stara meganka 1.6 8v z roku 1997. Dokładniej to chodzi mi o to, że z tego co wiem,...
Wiec jest opcja ze padla jedna sekcja cewki? Cewke wyczaycilem na tyle ile bylo to mozliwe. Tak, jest możliwe. Mimo, że taka podwójna cewka jest sterowana jednym sygnałem (iskra tracona), w jej środku są dwie, niezależne cewki (z jednej ceweczki WN nie wytworzysz dwóch iskier). Dlaczego nie sprawdzisz, czy po prostu iskra strzela do masy (oczywiście...
Jak zamienić przewody ? Masz 2 podwójne (dwubiegunowe) cewki, możesz zamienić przewody przy jednej cewce, nie możesz zamieniać między cewkami. Czyli możesz 2 z 4 i 1 z 3. To jest układ z iskrą traconą (iskra jest jednocześnie na 2 cylindrach, ale do zapłonu dochodzi tylko w jednym z nich).
Silnik 600 ma 4 cylindry i w 2 cylindrach w jednym momencie jest iskra a w kolejnych 2 w w momencie i jak by tak wykorzystać te 2 impulsatorem i zrobić 2 instalacij i do 1 z instalacij podpiąć 2 cewki? Jakie silniki? Dwusuwowe, czterosuwowe? Jaki układ cylindrów w obu silnikach? (W obu, bo miałem motocykl dwucylindrową V-ke 125ccm - HONDA VT Shadow...
Witam. Regulację zaworów w tym silniku przeprowadza się prawdopodobnie tak jak w starszej wersji Ti-VCT wymieniając popychacze (lub jak kto woli szklanki) na inne o odpowiedniej grubości by ustalić w ten sposób odpowiednie luzy. Czasochłonna to robota gdyż należy demontować przy tym wałki rozrządu... A jak wyglądają STFT i LTFT dla bank1 i bank2 po...
Myślałem że nie odpiszesz, ale-to jest podwójny kabelek przychodzi we wtyczce na dwa pierwsze piny/biały i czarny / . Może widziałeś coś takiego,może to ma być na centr.zam.? Brak schematu na to makaroniarskie g.....Pozdrawiam.
Takj, istnieje zjawisko spadku energii iskry ze wzrotem obrotów. Dobrze myślisz.Spięcie cewek nic nie da. Jedyne moim zdaniem wyjście to przerobić zapłon na kondensatorowy. Poczytaj o CDI: Capacitive Discharge Ignition. Po polsku to jako "zapłon tyrystorowy" funkcjonuje. W skrócie: odpowiednio wydajna przetwornica ładuje kondensator do ok. 400V a w...
Czy obstawiam uszkodzoną cewkę ?, otóż nie. Masz w tym samochodzie dwie podwójne cewki oraz ich drivery jako jeden moduł. Uszkadza się zwykle jedna z nich, silnik pracuje wtedy na 2 cylindrach, Oczywiście możliwe jest uszkodzenie modułu, które daje opisane przez Ciebie objawy, ale imo jest to mało prawdopodobne. Warto było by jeszcze zdemontować pompę...
A i jeszcze jedno - skad masz ten schemat? Jeżeli tranzystor nie spali sie po pierwszym rozłaczeniu to napewnoi zrobi to w cioągu kilku następnych minut. Polecam na wyjściu zamiast tego IRF układ darlingtona (BU508 + MJE13007..9) i do tego transil 1.5KE równolegle do tranzystora - bo to sa tranzystory wysokonapieciowe i napewno wytrzymają takie warunki...
Przypadkiem wpadłem na temat. Chciałbym żebyś napisał co było przyczyną bo na 101% nie była to "iskra na dole". Przerywacz zwiera się kiedy tłok jest we właściwym położeniu - po srężeniu gazów. No i później MUSI się rozewrzeć co też powoduje skok iskry (podstawy elektrotechniki). Żeby nie nastąpił zapłon musi to nastąpić w momencie kiedy w cylindrze...
Witam Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim za zaineresowanie się moim problemem. Tak jak wszyscy stwierdzili będą dwie usterki. 1. Sprawa masy lub + zasilania. 2. Prawdopodobnie nie ma żadnej usterki w zapłonie. Podziękowania dla kolegi ;elektrykpp". Z tego co napisał o lampie stroboskopowej wywnioskowałem że to mógł być błąd pomiaru. Jaka to...
Na to wygląda, że Solo produkowali kilka rodzai.Mój jest najprawdopodobniej na podwójnym sprzęgle ,a nie na hydromatic.Żeby odpalić trzeba wcisnąć sprzęgło a ta blacha na zdjęciu wciska kulkę i blokuje sprzęgło. http://obrazki.elektroda.pl/8478895700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5629072100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7184430800_1...
W golfie 4 1.6 nie ma rozdzielacza zapłonu. Jest podwójna cewka sterowana dwoma sygnałami 5V. Po co mam kupować markową cewke z 1.8 za 500zl skoro markowa od 1.6 kosztuje 200zl? Cewka była już wymieniana 3 razy. Na początku wytrzymała najdłużej około 3 lata, potem cos po 2lata, niby działa ale widać że iskra słaba i wypada zapłon. Ta nieszczęsna cewka...
Jak widać (bo widać!) moderatorzy nie usunęli postu, co dobrze o nich świadczy.:D Temat jest interdyscyplinarny. Trudno go zaklasyfikować, więc niech się toczy tam gdzie się zaczął. gromleon jestem pełen podziwu dla Twoich działań. Projekt procesorowego systemu sterowania pracą silnika w Jawie jest bardzo ciekawy. Chciałbym zwrócić uwagę na jedną sprawę....
Na drugim cylindrze kiepsko pali. Komputer serwisowy pokazuje "wypadanie zapłonów na 2 cylindrze" ,elektryk zamieniał cewki, ale nadal był komunikat usterka na 2 cylindrze. Wtryskiwacze maja po 15ohm więc chyba są sprawne. Wcześniej była usterka w komputerze, ale znalazłem i wymieniłem tranzystor sterujący 2 wtryskiwaczem (uszkodzony tranzystor 2SC5664)...
witam. mój kumpel jest mechanikiem i remontuje motory.trafił mu sie ostatnio Suzuki GT250. zrobił kapitalke silnika i mechanicznie było by wszystko oki ale niestety prz próbie odpalneia motoru okazało sie ze ma uszkodzony modół od zapłonu. dał mi go do naprawy lecz jest on cały zalany w jakiejs zywicy. wiec stwierdziłem ze nie ma sensu tego naprawiac...
Witam wszystkich. Wtrące swoje 3 grosze do waszej dyskusji. Metoda obliczania ilości impulsów na sekundę (Hz) podawanych na świece pierwszego cylindra jest następująca: obr - ilość obrotów silnika na minutę a - co ile obrotów występuje zapłon na 1 cylinder (dla silnika 2-suwowego wartość ta wynosi 1, dla 4-suwowego wynosi 2) imp = ( obr / 60 ) / a czyli...
Jeden tylko błażej zwrócił uwagę że nie potrzeba czterech iskier na cykl a tylko dwie - w Twoim przypadku 1 i 4 cylinder pod jeden klucz a 2 i 3 pod drugi klucz. Do tego jeden przerzutnik typu D i jeden czujnik na wałku. resztę można wywalić. Otóż to, to jest bardzo dobre rozwiązanie stosowanie przez producentów jako następstwo układu z rozdzielaczem....
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz dokładnie, podstawilem też nowe przewody do wtrysków i nie jest to problem zapieczonego wtryskiwacza, zamieniając z innego gara słychać róznice w pracy silnika i kolektor cylindr nr2 odrazu zaczyna się nagrzewać. Zresztą jak pisałem wcześniej wtryskiwacz był zamieniany. Stan iskry jest ok bo jest to cewka podwójna i...
podwójna iskra iskra cylindrze polonez sadza cylindrze
elektryczny paralizator schemat kierunkowskazy megane konfiguracja ruter laptop
Jak podłączyć elektrozawór w spawarce MIG/MAG Partner 132? Radio w Peugeot 205 pika - przyczyny i rozwiązania