Witam, Zbierzmy najpierw więcej informacji: 1. Czy po uruchomieniu zimnego silnika (jak już zapali normalnie), ma on prawidłowe, podwyższone obroty ("ssanie")? 2. Czy po rozgrzaniu obroty spadają do normalnych? 3. Czy opisywane "duszenie sie" po dodaniu gazu, występuje tylko na zimnym silniku, czy zawsze, czy tylko sporadycznie? Pozdr.
W manualu do samochodu odpowiedzi nie znalazłem Samochód jak w temacie ma dość wysokie obroty na jałowym biegu po uruchomieniu jak jest zimny Objaw normalny. Jak silnik jest zimny, otrzymuje dodatkową dawkę paliwa. Dlatego te podwyższone obroty.
Czujnik może być dobry, a kable gdzieś np. pękły. Trzeba by sprawdzić jeszcze pseudo silnik krokowy - w nim jest czujnik 'naciśnięcia pedału gazu'. silnik krokowy jest dobry bo reguluje prace biegu jałowego, gdy silnik był zimny podczas zapalania nieznacznie zaciągał pedał gazu a dokładnie to coś do czego jest zamocowana linka gazu i wraz ze wzrostem...
no to zmień charakterystyki zapisane w ecu i będziesz miał ponad 1000obr/min i będzie lala
No jak jest zimno, silnik zimny obroty są podwyższone by temperatura silnika się zwiększyła. Jak silnik się zagrzeje, obroty się normują. Zauważ jaka temperatura jest na zewnątrz. Jeżeli masz auto dłuższy czas, to czy tak samo się działo w lato?
Po pierwsze - nie znam takiego, który jeździ na luzie ani sam NIE JEŻDŻĘ. Po drugie - każdy normalny jeśli chce się zatrzymać, a obroty już są dość niskie to by nie zdusić silnika rozsprzęgla go i wciska hamulec. W tej sytuacji obroty spadają mi do jałowych, a nie tak jak w innych multecach którymi miałem okazję jechać (m. in. c14nz, c16nz, chyba x16szr),...
Na pompie wtryskowej są dwa siłowniki podciśnieniowe. Z tego co pamiętam, jeden odpowiada za zatrzymanie silnika, a drugi do podciśnieniowej regulacji obrotów. Jest jeszcze czujnik podciśnieniowy do tzw. podwyższonych obrotów biegu jałowego przy zimnym silniku. Do stacyjki są doprowadzone przewody podciśnieniowe, które po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Chyba każdy samochód jak silnik jest zimny ma podwyższone obroty do czasu nagrzania.Kiedyś służyło do tego cięgło ssania,które wzbogacało skład mieszanki,później jego rolę przejęła elektronika.
1. Wolne obroty, silnik rozgrzany: 0,12 MPa 2. Podwyższone obroty: 0,4 MPa Na zimnym nie mierzyłem. Miska olejowa nie jest pognieciona.
Witam. Piszę w sprawie podniesionych obrotów Vw Craftera 2.5tdi bjl z 2007r. Zostało wymienione: -akumulator -filtr dpf nowy firmy jmj -czujnik różnicy ciśnień orginalny nowy Opiszę dokładnie: Odpalam zimny silnik i ruszam. Nie raz odrazu po wysprzęgleniu auto trzyma 1000obr i po chwili jak nieruszę dalej to auto samo zejdzie z obrotów. Ale gdy rusze...
witam jeszcze raz w passacie b3 1.8 pf 107km od zakupu tj 2 lata nie mam podwyzszonych wolnych obrotow na zimnym silniku od czego mam zaczac bo zbliza sie znowu zima i byly by one wskazane z gory dziekuje za pomoc[/b]
W czym masz problem, praktycznie każdy silnik na wtrysku będzie miał na zimno podwyższone obroty???
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Ile wyniosło Cię czyszczenie przepustnicy tak z ciekawości? Też nie maials podwyższonych obrotów na zimnym silniku, który od razu gasl?
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
Chodzi o to, że zimny silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego, które powoli spadają do normalnej wartości?
Dolot i podciśnienia posprawdzaj na początek. A te obroty miałeś wyższe, czy cały czas są takie niskie i po prostu chcesz je podwyższyć?
Chyba by mnie całkiem powaliło gdybym miał zrobić remont dobrego silnika tylko z tego powodu że nie ma podwyższonych obrotów na zimnym silniku, wolałbym się trochę poirytować z codziennym lekkim dodawaniem gazu niż wywaleniem pieniędzy na remont.
Kolego godzio7 masz prawidłowe obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku. Za podwyższone obroty na zimnym silniku głównie odpowiada czujnik temp. silnika. To na podstawie informacji od niego ECU wydłuza czas wtrysku benzyny i stąd mamy wyższe obroty. W miare nagrzewania sie silnika ECU skraca czas wtrysku i obroty spadaja. Przy zimnym silniku ECU nie...
Mam jeszcze problem z dawką rozruchową, wcześniej gdy odpalałem na zimnym silniku obroty były delikatnie podwyższone przez jakiś czas a od dłuższego czasu tego nie ma czy ciepły czy zimny przy odpalaniu ma takie same obroty. Jak to ustawić ???
Czy rozwiązał ktoś problem z podwyższonymi obrotami na biegu jałowym?
Jeżeli silniczek reguluje przepustnicę to jest stycznik, który informuje o zwolnieniu pedłu gazu i informuje sterownik-reguluj obroty jałowe. Taki typ regulacji wolnych obrotów występuje w lagunie przy wtrysku jednopunktowym. W wielopunktowym wtrysku silniczek reguluje przepływ powietrza omijającego przepustnicę i tam rzeczywiście jest informacja o...
Jak uruchomię silnik, spróbuję zmniejszyć mu obroty Silniki pilarek mają to do siebie, że chwilę po rozruchu zimnego silnika pracują na podwyższonych obrotach. Jeśli będzie palić bez problemów i po nagrzaniu się silnika jego obroty będą ok to nie dotykaj.
W Samochód nie traci na mocy. Jedynie zastanawia mnie fakt iż mimo nagrzanego silnika dalej na benzynie jak i gazie wydziela bardzo duzą ilośc spalin tak jak na zimnym silniku. Prosiłbym bym o porade kogos kto ma w/w typ auta i mial kiedys podobny problem Znaczy ,że pracuje ci cały czas na podwyższonych obrotach tak jakby był zimny silnik :idea:
A podwyższone obroty biegu jałoweo na zimnym silniku są, jak już uda mu się zapalić.
Na ścianie grodziowej(węże wodne wchodzą do kabiny)masz 1 odpowietrznik,drugi jeżeli jest powinien znajdować siś przy lewym reflektorze.Utrzymujesz podwyższone obroty silnika(około 2000)odkręcasz odpowietrznik(najwyżej umiejscowiony)-nie wykręcasz-dolewasz płynu,póżniej 2.Po usunięciu powietrza z układu pojawi się ogrzewanie w kabinie-nawiew.
Więc co Twoim zdaniem może być przyczyną jeżeli to nie automatyczne ssanie ktorego ponoc nie ma? Każde auto z wielopunktowym wtryskiem ma podwyższone obroty gdy jest zimny silnik, odpowiada za to komputer, czujniki temperatury i silniczek krokowy i to jest oczywiste że nieco więcej pali gdy jest zimny zwłaszcza zimą ale nie powinno to być duże spalanie...
Witam. Mam problem z autem rodzimej produkcji z FSC Lublin: Daewoo Lublin 2.4 diesel bez turbo. Usterka polega na tym, że silnik, gdy jest zimny gaśnie. Trzeba go trzymać na obrotach podwyższonych, a gdy się rozgrzeje jest już dobrze, nie gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Zrób prosty eksperyment. -dobrze rozgrzej silnik, do temp. nominalnej -skieruj nadmuch na "twarz" i weź siłę nadmuchu na "0" -wprowadź silnik na podwyższone obroty, około 2000 do 3000 rpm na około minutę -weź nadmuch na III lub IV i zobacz jak ciepłe leci powietrze z kratki pasażera Jeżeli na początku leci ciepłe i dosyć szybko jego temp maleje to oznacza...
Odebrałem auto od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą Przed remontem tak nie było a teraz jest tak że trzyma podwyższone obroty szczególnie na zimnym silniku oraz po puszczeniu gazu obroty są na 1500 i po chwili spadają na ciepłym silniku jest troche lepiej
Sprawdziłem jeszcze innym scannerem stan DPF. https://obrazki.elektroda.pl/6386598200_... Czy to jakiś stan mogący podnosić obroty jałowe w gorącym silniku? Dziś po trasie sprawdzę jeszcze napięcie przed i po wyłączeniu silnika. Na zimnym było 14,2 - 14,3V z uruchomionym oczywiście. Dodano po 7 Pomierzyłem po trasie, rozgrzany silnik...
Witam mam taki problem, ze po dluzszym postoju gdy silnik (1.8 ADR) jest zimny nie ma jakby ssania obroty praktycznie od razu na ok 850-900. Na vagu nie ma bledów. Moje pytanie takie ile w tym silniku jest czujnikow temp? zawsze myslalem ze jeden 4 pionowy a trafilem gdzies na forum ze jest jeszcze 2-pin dla ECU - potwierdzi to ktos?
Podwyższone obroty na zimnym to tylko załączyli się ssanie silnik dostaje wzbogacona dawkę paliwa żeby się szybciej nagrzał jest to zupełnie normalne i prawidlowe
Wolne obroty to 950, przy niższych temperaturach silnik ma obroty podwyższone do 1100- oczywiście przy zimnym silniku. Dodano po 8 Viper555, jak chcesz błyszczeć wiedzą, to chętnie posłucham. Bo to forum dla potrzebujących pomocy. Prąd od alternatora do akumulatora to nie prąd od akumulatora do odbiorników. Czy może o co innego chodzi.
Wiem o tym DOSKONALE!!, że silnik zimny musi mieć podwyższone obroty. Chodzi mi o to, że po dodaniu gazu i rozpędzaniu samochodu na poszczególnych biegach do zadanych obrotów np. 3500 rpm POZOSTAJE! przy tych obrotach a powinien ZEJŚĆ! z tych obrotów do 1200 a nie pozostawać przy wysokich. Przy ciepłym silniku wszystko jest ok schodzi do błyskawicznie...
Niestety - dalej martwię się podwyższonymi obrotami na zimnym silniku. Zauważyłem ze jak podwyższa się temperatura silnika obroty spadają - zaczyna się to tak od 65 stopni. Po przełączeniu na gaz - instalacja sama przełącza - obroty nadal są bardzo wysokie zamiast spadać, bo przecież temperatura wzrasta - po jakimś czasie jak temperatura silnika osiąga...
Wydechu nie zrobiłem ale sprawdziłem uszczelkę pod przepustnicą! Niestety zasysa lewe powietrze tamtędy. Kupiłem środek do odpalania samochodów na zimno, prysnąłem nim w okolice uszczelki pod kolektorem (między kolektorem a przepustnicą).efekt - samochód wyraźnie próbował mi zgasnąć. Powtórzyłem tą czynność dla uszczelki pod kolektorem dolotowym i nie...
W tico jest elektrozaworek który zamyka paliwo wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem, duże podciśnienie za przepustnicą. Gażnik jest bardzo skomplikowany. Żadko który samochód ma katalizator na gazniku. Przez dziesięć lat przejechałem 350 tys i nigdy nie miałem kłopotu z kopułką . Przewody wysokiego napięcia wymieniałem trzy razy. Szczególnie dziadoskie...
Właściwie mógłbym dojść to 6000.. A co to diesel że nie wolno ??? . Zwykła 16 zaworowa benzyna . Kręć aż do odcięcia. Pewnie jest gdzieś między 6 - 7 tyś. obr/min gdy odpalam samochód mam obroty 1300 raczej prawidłowe/ podwyższone obroty na zimnym silniku Potem ustają na 1000 na liczniku czy odczytane przyrządem diagnostycznym ? chciał pojechać szybciej...
Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym też ma podwyższone obroty i też jak jadę na biegu i puszczę...
ja bym obstawiał zbyt ubogą mieszankę na rozruchu silnika. To znaczy, że nie załącza się automatyczne ssanie. Sam piszesz, że po "przegazowaniu" auta, samochód nie gaśnie. Miałem kiedyś sytuację odwrotną,: auto pracowało na ssaniu "non stop". Objawy były odwrotne do twoich, czyli ciągła praca silnika na wysokich obrotach i podwyższone spalanie. Generalnie...
Witam, do mnie na warsztat trafiła Astra H z z16xep 2004. Na zimnym silniku odpala, ma standardowo podwyższone obroty i po 2-3 sekundach gaśnie. Dzieje się tak tylko na zimnym bez dodawania gazu. Przy odpaleniu wystarczy pomóc mu pedałem gazu na około minutę i objaw ustępuje. Nie ma broblemu z wkręceniem się na obroty. Zmierzone luzy zaworowe na kompletnie...
Odnawiam temat,bo mam jeszcze problem z ogrzewaniem wew. samochodu. Po nagrzaniu silnika na wolnych obrotach z nawiewów wydostaje się zimne powietrze, lecz gdy obroty się podwyższą leci ciepłe powietrze. Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Jakiego rzędu są te "podwyższone"obroty?
Jeżeli silnik nie jest ciepły to w początkowej fazie są podawane większe dawki paliwa, a co za tym idze to podwyższone obroty. Pozdrawiam.
jest tam automatyczne ssanie, coś na wzór termostatu, gdy się zagrzeje membrana się domyka i kasuje podwyższone obroty. prześledz pracę tego urządzenia.
Podsumowując: mały obieg działa bo ogrzewanie jest, a płyn z przewodu zwrotnego w zbiorniczku nie tryska, a powinien. Uruchom zimny silnik z otwartym korkiem zbiorniczka wyrównawczego, jeśli pompa wody jest sprawna i przewody drożne - to po dodaniu gazu woda powinna wypływać silnym strumieniem z przewodu zwrotnego (oczywiście do wnętrza zbiorniczka)....
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Dzisiaj sprawdzałem czy działa mi wentylator na chłodnicy i wentylator działa ale gdzieś nie ma styku na kabelkach. To jest jakaś większa sprawa. Na pewno czujnik mam do wymiany. Aha gdy już jest silnik rozgrzany to w momencie gdy dojeżdżam np. do świateł i się zatrzymuje to obroty są podwyższone po czym spadają i tak za każdym razem
Witam, Od pewnego czasu diagnozuje u siebie szarpanie silnikiem w 2.0 TDI BKD 140km. Auto na zimnym chodzi perfekcyjnie, po dogrzaniu zaczyna szarpać silnikiem, nierówno pracować a obroty skaczą pomiędzy 870-903rpm (obroty są podwyższone na 900obr na biegu jalowym). Podczas szarpiącej pracy silnika zaobserwowałem, że wtrysk na 2 cylindrze ma bardzo...
tak właśnie tak u mnie jest ale co to jest to nie mam pojęcia coś jakby go przyduszało silnik ale tylko przy podwyższonych obrotach np na trójce do 60 km/h puszcze gaz i szarpie ale tylko na zimnym silniku póki się nie nagrzeje.
Sonda jest jednoprzewodowa, mierzę na gorącym i zimnym silniku, na wolnych obrotach i podwyższonych. Mierzę wypiętą sondę z ecu. Sam przewód sygnałowy.
A co mają zegary,do temperatury jaką widzi ecu?Pewnie termostat,bądz czujnik temperatury. W d4d nie ma jak Ty to napisałeś ssania.Zapewne chodzi Tobie o podwyższone obroty jakie są na zimnym silniku,a jest to spowodowane tym że masz włączony "klimatronik" i silnik próbuje jak najszybciej nagrzać płyn biegnący do nagrzewnicy.Wyłącz przed porannym uruchomieniem...
Witam. Postów na ten temat jest wiele ale na mój problem nigdzie nie znalazłem odpowiedzi. Może teraz. Posiadam Kalosa 1,4 16V T200(chyba T200), od pewnego czasu występują podwyższone obroty, około 1400-1700, a czasami i 2000. Wymieniłem silnik krokowy i przeprowadziłem procedurę programowania(dwa razy), przeczyszczona została przepustnica, wymieniony...
Parametry skrzyń biegów są obecnie tak dobrane, że rozsprzęglanie następuje jedynie, gdy zimny silnik ma podwyższone obroty. Podczas wolnych obrotów na poziomie 600-700 straty mocy są naprawdę znikome. Głównie chodzi o to, aby jedynka była cały czas zasprzęglona i nie dochodziło hamowania turbiny i oleju przez włączenie biegu. Ciekawostka, jeśli jest...
Cześć , mam problem z niskimi obrotami , podczas jazdy gdy dam na luz uczymują mi się podwyższone obroty prawie 1600 a nawet więcej i nie ma reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Regulamin pkt 11.1. Popraw temat! <Błażej>
Jeżeli jest to faktycznie gaźnik 2E2 sprawdź szczelność podciśnienia w korektorze ssania ( czarna puszka na dwa wężyki podciśnieniowe ) . Jeżli jest uszkodzona nie robi uchylenia przesłony ssania i może zalewac silnik , stąd te niskie obroty. Gorzej jeżeli ktoś grzebał przy termiku woskowym i ruszył ustawienie podwyższonych obrotów , wówczas jest trochę...
Witam A czy jak już odpali na tym zimnym silniku to ma podwyższone obroty świadczące o działaniu ssania ? Jeśli nie, to proponuje sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( ten który podaje sygnał do kompa zapłonu ), tak ja to napisał kolega we wcześniejszych poscie. Ponadto jesli na przepustnicy jest silnik krokowy do kanału wolnych obrotów...
Wie może ktoś który kabel prowadzi informacje do sterownika od alternatora lub akumulatora? Skąd to mamy wiedzieć? Nikt tego nie wie, i nikt Ci nie powie, bo wróżkami nie jesteśmy. Wrzucasz na forum suche błędy z vaga a nie potrafisz nawet podać danych auta. Problemy związane z w/w błędem to podwyższone obroty powinny być ok. 800 a są podwyższone do...
Uruchamiając nagrzany silnik kontrolka grzania świec pali się dość długo a uruchomiony slinik ma podwyższone wolne obroty. Na zimnym silniku wszystko jest ok.: kontrolka pali się krótko a obroty są stabilne. Podejrzewam uszkodzenie jakiegoś czujnika temperatury ale kompletnie nie wiem gdzie się znajduje i jak go sprawdzić.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i się zastanów, zanim następnym razem coś napiszesz. węże są równo ciepłe przy zdjętych przewodach z nagrzewnicy uruchomionym silniku na podwyższonych obrotach trochę chlapnie płyn , na wolnych prawie nic nie leci Przecież to zaprzecza jedno drugiemu! Jeśli płyn nie ma obiegu, to ewentualnie tylko jeden przewód...
Jak kupiłem auto miało 132 tys i te szorowanie łańcucha wydaje mi się było już słyszalne. Ogólnie nie przeszkadzało mi to,ale teraz z czasem się to nasiliło. A co do wycia to pojawiło się to niedawno z rok temu. I nie ma reguły kiedy się pojawia można powiedzieć ,że losowo,bez różnicy czy silnik ciepły czy zimny,ale tylko na wolnych obrotach i zanika...
Nie, nie, robiłem pomiar przy zgaszonym silniku. i kolejny Twój post Przy zgaszonym silniku nie sprawdziłem akumulatora, w sumie nie pomyślałem...o tym... ... ----------------------- Wracając do problemu pracy na benzynie. Jeśli nagrzany silnik pracuje Ci prawidłowo na benzynie, a tylko zimny gaśnie lub się trzepie od za małych obrotów jest duże prawdopodobieństwo,...
Jeżeli VAG pokazuje złą temperaturę zimnego silnika komputer wzbogaca dawkę paliwa dlatego obroty są podwyższone po korekcie wraca do normy sprawdzić co będzie jak odłączysz kostkę od czujnika
Przy 90stopiach ma mieć 50 Ohm a 300ohm na zimnym jak teraz.Może masz nie taki typ od denso a ten jest taki sam jak w oplach.A jakiego koloru masz ten czujnik?
zainstaluj inna wersje vaga ta wszystkiego ci nie pokazuje. Może czujnik podciśnienia źle działa sprawdź w vagu czy parametry jego mieszczą się w zakresie np na obrotach jałowych. Co do temp silnika, gdy silnik zimny i do nagrzania do 90C parę km potrzeba, czy zrobisz 3km czy 5km zależy od czynników. Tu masz info na temat 533 00533 - Idle Speed Regulation:...
Występuje przede wszystkim na zimnym silniku, ale czasami i na ciepłym. Testy przepustnicy nie były robione. Na podwyższonych obrotach pracuje równo.
Witam. Golf II 1.6 PN na gaźniku Pierburg 2EE, samochód posiada LPG. Ostatnio mam ogromny problem z rozruchem zimnego silnika. Początkowo myślałem, że ssanie nie działa, ale kiedy już samochód udaje się uruchomić, to praca silnika pozostawia wiele do życzenia. Na benzynie obroty falują od 1 tys do nawet 3,5 tys. Na gazie trzymają się równo ale na poziomie...
Na pierwszym filmie prawidłowa praca sondy , dopuki nie złapie 300 *C , nie działa , a do tego ze względu na temnp. silnika obroty są podwyższone bo dawka paliwa zwiększona. Ciekawe zjawisko na drugim filmie, sonda stoi. Czy silnik njuż był rozgrzany , czy jechałeś te 100 m na zimnym? Sprawdz omomierzem czujnik temp. silnika na zimnym i ciepłym.
Odradzam trzymania zimnego silnika na podwyższonych obrotach- może to spowodować uszkodzenie turbosprężarki a w dalszej kolejności silnika. Dymienie na biało i nierównomierny bieg jałowy w fordzie może być spowodowany: 1. błędna kodowanie wtryskiwaczy - wpisać IMA kody 2. zanieczyszczone wtryskiwacze ( brak odpowiedniej pracy dysz wtryskowych ( końcówek...
Przesyłam zdjęcie komory silnika. Mam zaznaczony urwany króciec przy którym nie ma żadnego elektrozaworu oprócz czujnika ciśnienie w kolektorze, więc zapewne był podłączony tylko nie wiem do czego. Widać jeszcze jakąś dorobioną zaślepkę na kolektorze. Nie wiem czy coś tam miało (było) podłączone czy nie. Przypomnę że samochód jest przez kogoś pogrzebany....
Temat stary i zapomniałem o nim , nie wchodziłem tu na forum . Motorek mam nadal i ma się bardzo dobrze . Ostatnio znalazłem rozwiązanie przypadkowo , jest to banalne . Dźwigienka przy gaźniku ustawiona do góry - ssanie (poz.1) -||- -||- na środku - pół ssanie (poz.2) -||- -||- na dół - ssanie wyłączone , normalna praca (poz.3) Zimny silnik odpalam...
mam taki problem: gdy odpalam silnik na mrozie ok-8 i więcej, zapala się kontrolka silnika i obroty mocno falują. Gdy po ok 5 sekundach zgasze i odpale na nowo jest ok. Przy temperaturze jak dzisiaj czyli okolice zera, kontrolka nie zapala sie, ale obroty są jednostajnie podwyższone. ODPALANIE PO NOCY. NA ZIMNYM. Od czego zacząć sprawdzanie?
Witam posiadam opla astre 1 1.6 8v 75km auto ma taki problem iż na zimnym silniku posiada podwyższone obroty ok 1500 gdy się rozgrzeje spadają tak do 1100 trzeba go zgasić i zapalić od nowa aby obroty spadły do normalnego poziomu i gdy wciskam sprzęgło obroty spadaja do 500 i zaraz wracają do 900 dzieje się tak na gazie i na benzynie w aucie zostały...
Mam problem z nierównomierną pracą silnika,zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku.raz silnik pracuje na normalnych obrotach,raz na dużo podwyższonych(1800-2000),innym razem obroty skaczą mu od 800 do 1000,od 1000 do 800.Czasami też tak się zdaża że np. przy dojeżdżaniu do świateł po wyrzuceniu na luz auto samoczynnie gaśnie.Co może być tego przyczyną...
Kurcze coś się stało. Auto straciło moc i miało podwyższone obroty. Do 1500. I nie było reakcji na gaz. Mogłem naciskać do deski. Pojawił się błąd jazdy awaryjnej i samochód z kluczykiem. Wróciłem do domu będąc na samych biegach. A gaz sam się dodawał :) Może to po tym plaku który psikałem za pierwszym razem do dolotu tak mu odwala. Wziąłem komputer...
Witam, mam problem z pojawiającym się błędem P0110 błąd czujnika temperatury powietrza wlotowego co objawia się podwyższonymi obrotami zimnego silnika po odpaleniu -czyli przez kilka minut są one na poziomie : 1700-1500 obr./min. Czujnik znajduje się z kolektorze dolotowym i wskazuje podciśnienie (typowy MAP sensor) (jego wskazania są właściwe), oraz...
Ustawiając kąt na pompie najlepiej robić to na zimnym silniku :idea: ,i jeszcze jedno pytanie jakie masz obroty gdy go odpalisz na zimno z rana pierwszy raz :idea: ,są podwyższone czy szarpie i ma wolne stałe obroty aż do nagrzania :?: ,świece lepiej sprawdz i załóż tylko takie jakie ford zaleca :idea: :idea: ,no i to co najważniejsze do tego silnika...
Witam wszystkich. Od miesiąca borykam się z problemem podwyższonych i falujących obrotów w mojej Megance, ale od początku. Samochód to Renault Megane Classic 98r 1.6 8v + gaz Brc Just II generacji. Problem powstał podczas jazdy. Zaświecił się zygzak i zaraz obroty podwyższyły się na 1500. Po przejechaniu jakiś 5 km zatrzymałem się zgasiłem samochód...
Witam.Potrzebuje podpowiedzi w temacie błedu położenia wałka rozrządu czujnik zakupiony wymieniłem (czujnik używka sprawdzona ) autko nie zbiera sie od razu z pełnym gazem lecz z pewnym opóznieniem, kontrolka raz swieci raz nie, obroty faluja na postoju a na zimnym silniku sa podwyższone a po chwili spadają, do normalnych , temp 90 st komputer dalej...
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
Witam Jakiś czas temu (2 lata) założyłem instalację gazową Elpigazu z kompem Leonardo Pro 01. Auto jeździło i jeździ na gazie bardzo dobrze. Pojawiły sie natomiast problemy z obrotami na biegu jałowym, zamiast utrzymywac się na ok 850 obrotów są w zakresie 1500-2000. Po założeniu gazu problem ten pojawiał sie tylko na długich trasach (powyżej 100 km...
Autko jak w temacie. Problem jest i na gazie i na benzynie, na zimnymi na ciepłym silniku, na zimnym po zapaleniu przez minute jest dobrze ale wedy ma podwyższone obroty i tego nie słychać. Autko na wolnych obrotach chodzi jak by podbiegało na pół obrotu silnika i zachwile spadało. Obroty trzyma stabilnie tylko schłychać jakąś nierównomierność w jednym...
Gdzie jest umiejscowiony czujnik gazu w ciągniku Case Farmall 85A? AI: Dlaczego potrzebujesz zlokalizować czujnik gazu w ciągniku Case Farmall 85A? Czy chodzi o konserwację, naprawę czy wymianę? Świeci się kontrolka kod błędu 3003. AI: Czy zauważyłeś jakieś problemy lub objawy związane z czujnikiem gazu, które mogłyby pomóc w diagnozie? Podwyższone...
»ustawieniami immo, skasują sie czy nie?? jeśli tak, to jak je później przywrócić. chciałem zapytać jak prawidłowo powinien pracować silnik?? u mnie na zimnym, telepie silnikiem i falują obroty w zakresie 600-1000 nie ma podwyższonych obrotów jak to zwykle w innych autach ze na zimnym jest ok 1500. czasem na ciepłym mam problem z odpaleniem, trzeba...
Zimny silnik w fazie nagrzewania ma podwyższone obroty i idzie równo i stabilnie, problem pojawia się gdy silnik osiągnie swoją temperaturę pracy; silnik ma spore wahania obrotów. Podczas podglądu parametrów nic niepokojącego nie zauważyłem, poza dwoma parametrami- kąt wyprzedzenia zapłonu (skacze od 5 do 20 stopni) oraz generator field- wahania od...
Jeśli rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo (nie gaśnie i ma podwyższone obroty) to czujnik jest OK. Można wtedy sprawdzić podłączając kontrolkę na wyjście z modułu sterujące bezpośrednio wentylatorem, czy sprawny jest wentylator i przewody do niego. Jeśli wszystko to działa to niestety uszkodzenie jest w sterowniku silnika.
Witam. Samochód: Escort VII kombi 1.6 16V 1997r. Sporo czytałem o falujących obrotach i samoistnym dodawaniu gazu przez samochód, ale nie znalazłem bardzo zbliżonego problemu do mojego. Więc go opiszę: Gdy silnik jest zimny, chodzi przez około 10-30 sekund normalnie (podwyższone obroty), następnie obroty zaczynają wariować - falują od 500 (przyduszenie)...
Sprawdzę w najbliższym dniu świecę ale spodziewam się właściwego koloru ponieważ skuter jest mocny szybko się zbiera i szybko jeździ więc przypuszczam że mieszanka zbliżona do stechiometrycznej jest zachowana. Ssanie automatyczne działa prawidłowo, tzn. jak zimny to ma podwyższone obroty i nie gaśnie na jałowych. Jak zagrzeje się to gaśnie. Nie odpinałem...
1. Podwyższone wolne obroty po odpaleniu zimnego silnika benzynowego to norma. Sterownik wzbogaca mieszankę i utrzymuje wyższe obroty aby szybciej podgrzać - chyba wydech (pewności nie mam). W autach gaźnikowych służył do tego przełącznik/dźwigienka ssania. W silniku sterowanym elektronicznie funkcję tą realizuje sterownik. Gdyby tego nie było, w niskich...
Witam !!! Mam taką historię w Audi A3 8P 2.0 TDI 140KM 2003 rok silnik BKD. Gdy odpalę samochód zimny mam obroty biegu jałowego ok 860 obr/min po jakimś czasie obroty biegu jałowego podnoszą się do ok 1060 obr/min. Podczas jazdy raczej utrzymują się 1060, chwilami spada do 860. Jest to uciążliwie w momencie postoju samochodu na krzyżówce, jazdy w korku...
Dodam, że czasami (przed gaśnięciem) miałem podwyższone obroty przy wciśniętym sprzęgle. Gdy je puściłem obroty spadały (było ciszej). Może to być czujnik temp. do komputera ? Jeśli tak to jaką powinien mieć rezystancję ?
Pisałeś wyżej że jak odłączyłeś czujnik temperatury to zapalił bez problemu , czyli symulowałeś rozruch na zimnym silniku, może czujnik jest do d...y i niskie temperatury oszukuje ,w tedy głupieje sterowanie i nie chce palić albo nie ma podwyższonych obrotów jak jest zimny. u mnie zazwyczaj zaczyna palić na dwa gary to wiem że pora go zmienić .A co...
Super tamto auto oddałeś a to sprzedasz. Ciekawe tylko czy za niewielką kwotę czy będziesz udawać że wszystko super.... Ja nie będę ściemniał, że jest super, jak nie jest. Ale muszę coś z grubsza ogarnąć, bo tak stare auta się sprzedają tylko jak są na chodzie. Inaczej będę się tylko oganiać od handlarzy-rozbieraczy, co to "daję 800 i za godzinę jestem"....
Witam, auto dziwnie się zachowuje. Przez kilkaset kilometrów jeździ w porządku, następnego dnia po odpaleniu nie ma prawidłowej mocy. Po odstaniu np 20minut silnik znowu pracuje prawidłowo po czym po kilkunastu kilometrach po ponownym odpaleniu silnik znowu nie ma mocy. Dodam, że nagłe spadki mocy nie występują podczas jazdy, a silnik jeśli pracuje...
Świece sprawdziłem jeszcze raz i są ok, firma ngk. Pod komputer postaram sie podłączyć jutro samochód. wydaje mi się że oleju teraz nie bierze, gdyby palił olej to by kopcił na czarno albo niebiesko, a on tylko zakopci na siwo kiedy go odpalam na zimnym silniku. Kiedy auto już zagrzane to normalnie pali na dotyk i nic nie kopci. Może to mieć związek...
Na zimnym silniku obroty wysokie nawet bardzo,a po zapaleniu zimnego silnika chodzi jakby po zalaniu albo na 3 cylindry dopiero po przegazowaniu takim mocnym zaczyna w miarę normalnie chodzic ale ma mocno podniesione obroty. Dopiero na swojej normalnej temperaturze chodzi w miarę płynnie ale ma podwyższone obroty. Nie mam obrotomierza więc nie wiem...
Podobnie jak kolega adam7009 widzę sporo niekonsekwencji w Twoich opisach... Może nie niekonsekwencji, lecz niedokładnego opisu. Silnik ma popychacze - szklanki pod wałkiem rozrządu. Z reguły w takim układzie stosowane są podkładki na zewnątrz szklanek, które należy dobrać, aby ustawić luz. Tutaj wydaje się, że górna krawędź szklanki jest lekko stopniowana,...
Najlepszą metodą na sprawdzenie tego jest: Kup sobie samostarat, odpal silnik i "fukaj" samostartem po całym kolektorze ssący, wtrysku, przewodach podciśnienowych. Jeżeli silnik sam doda gazu (podwyższą się obroty) to ciągnie lewe powietrze
Mam taką przypadłość w nowo zakupionej Fabii III 1.0 TSI/95Km (2019r, 160.000km): Po starcie na zimno jak i na ciepło obroty biegu jałowego są znacząco wyższe niż powinny być- wynoszą ok. 1450rpm. Po ok 70 sekundach od zimnego startu spadają, ale tylko do ok 1200rpm. W czasie rozgrzewania silnika i po rozgrzaniu ( na zegarach 90 stopni C) obroty dalej...
podwyższone obroty silnika podwyższone obroty astra astra podwyższone obroty
impedancja głośników amplitunera cewka gwarancja lusterka elektrycznie
Peugeot 206+ 2010 – kabel diagnostyczny OBD-II, ELM327, Lexia 3, Diagbox, PSACOM Citroën Jumper 2.8 2002 – przewód sygnału prędkości, kolor, pin, schemat licznika