pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Wtam Kolego pisałeś ze miales schemat instalacji od Amerykanskiej wersji Vitary takiego wlasnie poszukuje dokladnie Vitara 1.6 16V 94r jesli jeszcze posiadasz to poprosze o kontakt lub maila
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Musiałbys przełozyc wiazke razem ze sterownikiem,najszybciej przerobisz to mechanicznie ,trzeba przełozyc w odpowiedni sposób płetwe aparatu
Czesc, temat już dawno nie aktualny i trochę rozkopuje groby, ale z czego jest zaadaptowany jest podciśnieniowy aparat zapłonowy?
Nie
16 na plus.
|Podaj dokładne oznaczenia obu aparatów zapłonowych.
uszkodzona ceweczka w aparacie zapłonowym. Podłącz omomierz, delikatnie ruszaj kablem.
Chcesz zielony, dwużyłowy przewód z modułu zapłonowego podłączyć pod ten aparat? Tak prusto nie będzie. Zauważ różnicę w budowie obu aparatów.
kolejność załączników jest odwrotna pierwsze nowy drugie stary
Witam, sprawdź poprawność podłączenia aparatu zapłonowego - przewody.
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
Zle podłączyłeś aparat zaplonowy właśnie poprawiam po tobie. Przyczyną była uszkodzona elektroda zapłonowa a stary automat dziala.
Zgadza się, i kosztuje 270 USD.Potrzebujesz schamat samego aparatu,czy podłączenia do aparatu?Tak nawiasem mówiąc, oryginalne aparaty były słabe.Nie były odporne na wysoką temperaturę, i padały.Ulepszona wersja tego aparatu jest już pozbawiona tej wady.
A mam pytanie,jak podpiąć fajkę,bo nie wiem? góry dziękuje;)
Tam podłączasz cewkę. Drugi koniec cewki na plus. Pomyliłem się. Cewkę pod śrubkę, a to pewnie jest kondensator, więc też do śrubki.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Serdecznie dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam. Dodano po 2 witam, u mnie oznczenie na trój podłączeniowym konektorze na górze jest literą B, na dole C. Który wtyk ma zostać wolny, ten od strony podłączenia aparatu zapłonowego, czy ten po przeciwnej stronie. Bardzo dziękuję za pomoc.
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Tu opisane podłączenie modułu zapłonowego.
Zapłon możesz ustawić za pomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V/4W. ustaw tłok w górnym martwym punkcie(znak na kole pasowym pokrywa się ze strzałką na na pokrywie rozrządu). Cofasz tłok na znaki 10° Jeden koniec kontrolki połącz na masę, drugi koniec podłącz do aparatu zapłonowego. Przekręć aparat w prawo(kontrolka nie świeci), cofaj delikatnie aparat...
Jeżeli kondensator masz przy aparacie zapłonowym ,to dodatkowe kondensatory wydają się zbędne.
W N15 16 16V przewód impulsowy od sterownika LPG jest podłączony do aparatu zapłonowego gdyż w nim jest cewka zapłonowa.:D
A może po prostu - podczas wymiany tłumika - przez przypadek urwał sie przewód zasilaący (podłączony do aparatu zapłonowego
Ja mam podobny problem tylko że w moim Kadecie jest silnik benzynowy i rozważam podłączenie pod aparat zapłonowy lecz niestety w dieslach raczej niema aparatów zapłonowych ;D
Jeżeli chodzi o automat rozruchowy, to myślę, że naprawa nie pomoże, bo on się w środku wyciera i zacina się, nie dociskając styków. Jeżeli chodzi o gaśnięcie, to miałem taki przypadek, że urwany był przewód w aparacie zapłonowym, który podłączony jest do ruchomej płytki przy regulatorze podciśnieniowym, i jak się dodawało lub ujmowało gazu, to przerywał....
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Jak prawidłowo podłączyć kable w aparacie zapłonowym Widlak Nissan h20?
Bo nie musisz mieć zwarcia, możesz mieć przerwę. Przerwy raczej nie ma. Bo jak mam obrotomierz podłączony zaraz za aparatem zapłonowym do ignitera i dalej kabel odcięty do licznika to działa poprawnie. Ale jak podłączę drugi obrotomierz w desce to świrują jeden i drugi.
Ustaw wycięcie koła pasowego na pierwszą z lewej kreskę na obudowie łańcucha rozrządu włącz zapłon , podłącz małą żaróweczkę 12v między masę a tą śrubkę od aparatu gdzie podłączony jest kabelek do cewki zapłonowej. w łóz aparat tak żeby przerywacz jak go wsadzisz był zwarty i kręć aparatem w lewo(odwrotnie niż wskazówki zegara) az żarówka sie zaświeci-...
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Wymontowujesz katalizator a świecę podłączoną do aparatu zapłonowego przez przełącznik wkręcasz w tłumik końcówy ot cała filozofia (chodzi o dopalenie mieszanki). pozdrawiam
ma aparat zapłonowy podłączony do cewki. Z cewki jest napięcie a aparat zapłonowy rozbierałem i czujnik Halla spawdzony na mierniku, podaje impuls więc działa. Muszę jechać na komputer, ale problem w tym że portafi zgasnać a co gorsza skończył mi się przegląd.
Po kolei: Do Elektrit: strone opalnet przelecialem wszerz i wzdłuż i schematy tam na stronie są z książki jakiegoś francuskiego autora, którą miałem zanim wogóle zaglądałem do netu, i tam jest tylko jakiś biedny schemat do rocznika 85-86, a to calkiem inny modół. Do mkos1: mam kompletny silnik OHC więc podłączenia mnie nie interesują, a sam podłączyłem...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Witam! Mam z kolega pewien problem! Chcąc wymienić przewody wysokiego napięcia nie zwróciliśmy uwagi na podłączenie ich do aparatu zapłonowego. Bardzo prosimy o sposób podłączenia przewodów od świec do aparatu.Sprawa jest bardzo ważna. Z góry dziękuje za wszystkie porady.:!:
Cewka to jest 2-pinowa a 6-pinowy jest moduł który jest do niej przymocowany. Jak chcesz tą drugą podłączyć to przewody z pinów 1 i 2 razem do pinu 1, z pinów 3 i 4 razem do pinu 2, z pinów 5 i 6 do pinu 3. Kolorów przewodów nie podam bo podejrzewam błąd w schemacie który mam. Osobiście bym tam jednak wstawił niezawodną cewkę butelkową i jeszcze bardziej...
jak podłączyć cewkę zapłonową z aparatem co ma czujnik hala. gdzie mase a gdzie plus do cewki idą trzy kable a do aparatu tylko 2. pomocy bo nie ma czym jeżdzić......
To kręć aparatem zapłonowym aż będzie pracował równo do tego możesz podłączyć stroboskop i sprawdzić punkt zapłonu.
Czy przewody wysokiego napięcia są podłączone do aparatu zapłonowego? Czasem podobne efekty daje przebicie na kopułce. Trzeba zdjąć i zobaczyć jak wygląda w środku. Poza tym przebicia słychać w komorze silnika. Choć podejrzewam, że to może być coś poważniejszego.
Jak jest podłączona żaróweczka do aparatu zapłonowego, bo to jest ważne. Jeśli w szeregowo (plus do żarówki, a drugi biegun żarówki do aparatu zapłonowego), to takie działanie jest poprawne. Zapłon nastąpi po rozwarciu styków, czyli kiedy żarówka zgaśnie. Proponuję użyć lampy stroboskopowej, wtedy będzie wiadomo kiedy następuje zapłon.
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Przerobić to da się wszystko:D ale w tym przypadku samo przykręcenie cewek niewiele da bo pod co je podłączysz? Normalnie aparat zapłonowy powoduje "rozdzielenie" iskry na poszczególne cylindry, przy samych cewkach kolejność zapłonu przejmuje na siebie sterownik silnika który różni się zapewne między jednym a drugim silnikiem, więc nici z tego. pozdr
A kabel do aparatu zapłonowego podłączony? jest na nim napięcie?
Podpowiedziano mi aby podłączyć się do czujnika Halla (pod aparatem zapłonowym). Będzie to działać? dodano: Podłączyłem działa!!!
Na "rysunku" przedstawiam przód modułu zapłonowego od fiata 125p rocznik'89.Moje pytanie brzmi: co mam podłączyć pod wtyk męski nr3 i czy dobrze podłączyłem pozostałe przewody? 1-B+ z cewki 2-do cewki 4i5-do aparatu zapłonowego
To chyba lepiej sie opłaci załozyc zwykly aparat zaplonowy
Dasz radę odczytać, przepisać dokładne oznaczenie modułu i aparatu zapłonowego?
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
żółty podświetlenie + Niebieski sygnał z aparatu zapłonowego czerwony + po stacyjce czarny masa Płytka montowana za obrotomierzem jest nieoryginalna, nie wiem co to jest...
tylko z tego co zauważyłem to z kabelka od kondensatora wyglądało tak jakby się wylewało coś przed zalaniem i po utopieniu zaczęło się iskrzyć na całym aparacie zapłonowym
Aparat zapłonowy podłącz do instalacji samochodowej tak jak był podłączony oryginalnie, a że masz go wyjęty z silnika to połącz masę aparatu z masą silnika. Dalej postępuj tak, jak opisałem poprzednio.
Jaki tam siedzi silnik (symbol)? Uszkodzenie może być proste. Sprawdź kable masy przykręcone w okolicach termostatu. Mogą być poobrywane, lub źle przykręcone (obluzowane) - jeden z nich jest podłączony do aparatu zapłonowego. Sam w ten sposób "strzeliłem sobie ostatnio w kolano"... Może to być również czujnik temperatury płynu chłodzącego (ten z dwoma...
Witam. Silnik stacjonarny Volvo 4 cylindry ma zdekompletowany układ zapłonu. Aparat zapłonowy Bosch 0 231 178 010 nie ma przerywacza ani halotronu wewnątrz jest kostka z dwoma przewodami: czerwony i czarny a na ośce jest plastikowy czarny pierścień. Wygląda to podobnie jak na zdjęciach na stronie: http://www.hot-spark.com/1-volvo-penta.h... Nie znalazłem...
Miałem podobny problem z brakiem iskry - raz była a raz nie. Winny okazał się poluzowany przy śrubce kabelek (zielony) podłączony do obudowy aparaty zapłonowego - jakby masa ? Śrubka poluzowała się od wibracji silnika. Po dokręceniu wszystko wróciło do normy.
Ma być taki kondensator [url=https://sklep.regmot.com.pl/kondens...
Czujnik w aparacie zapłonowym !!! po podłączeniu pod tester, powinien być błąd czujnika prędkości silnika.
berti jak masz moduł cewke i aparat to chyba najprostrzym rzwiązaniem będzie podłączyć silniczek z reg obrotów do aparatu zapłonowego i jusz np.wiertarka
Witam wymieniłem świece ,kable . teraz jak zamontować palec rozdzielacza nie zauważałem poprzedniego ustawienia jak zdejmowałem , myślałem ze jak w innych samochodach ma tylko jedna pozycje włożenia a tu są aż trzy możliwości wejście w kształcie trójkąta. Nie chce palic strzela . kable między cylindrami a kopułką dobrze podłączone .jak ustawić palec...
Znany układ 555 plus parę elementów, na końcu tranzystor i masz gotowy iskrosypacz bez aparatu zapłonowego.
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Podłączenie jest dziecinnie proste: do rozrusznika podłączasz się tak, jak się podłączyłeś. nie zapomnij o porządnej masie na obudowę silnika! Dodatkowo podajesz jedynie plus na cewkę zapłonową, którą z drugiej strony spinasz z wyjściem aparatu zapłonowego. I w sumie silnik powinien ruszyć. Możesz mieć jeszcze elektrodyszę w gaźniku. Ją też zasilasz...
Podłącz żarówkę szeregowo między aparat a cewkę zapłonową i wtedy sprawdzaj pozdrawiam.
Sprawa jest prosta, usterka w aparacie zapłonowym. Przed podłączeniem nowego wykonać należy pomiar oporności cewki.
Przewody są dobrze podłączone, dzisiaj bede szukał aparatu zapłonowego, podstawie inny zobaczy sie. Ps. Uprasza się moderatorów o nie zamykanie tematu gdyż problem jeszcze nie jest rozwiązany.
Kondensator przy cewce jest po to, żeby zniwelować zakłócenia. Podłącz go do + zasilania cewki. Kondensator przy aparacie zapłonowym potrzebny jest do prawidłowej pracy układu zapłonowego. Zwykły, przeciwzakłóceniowy 0,1-0,22µF (oczywiście "samochodowy" z podłączonym do obudowy jednym biegunem).
Został wymieniony cały aparat zapłonowy, auto zostało również podłączone pod komputer ale zero błędów i auto dalej przerywa. :|
Witam jest to silnik 2 cylindrowy od zapłonu wychodzą 2 czarne przewody ma 2 cewki i 2 przerywacze i nie wiem gdzie je podłączyć Dodano po 29 Mam taki aparat zapłonowy
Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego? Przewód ten jest podłączony od gaźnika do aparatu zapłonowego i słurzy do podciśnieniowego wyprzedzania kąta zapłonu. Na kolektorze ssącym pod gaźnikiem od strony aparatu jest tłoczek i od niego wychodzi wężyk który jest zaślepiony, z tego co sie doczytałem...
Skoro odpalił, to znaczy, że jest dobrze ustawione. Teraz tylko trzeba się upewnić, że chodzą wszystkie cylindry, czyli, że przewody są podłączone do odpowiednich cylindrów. A potem trzeba dokładnie ustawić aparat zapłonowy, obracając go przy pracującym silniku o bardzo mały kąt, by uzyskać optymalne wyprzedzenie zapłonu i równą pracę. Do tego przydała...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
W kostce cewki jest to połączone tak: U U jeden zielony do komputera, drugi zielony do modułu (kluczowanie cewki), druga zwarta para to czerwony do zasilania modułu i pomarańczowy, czyli plus po stacyjce, cewka zwiera te dwie pary przewodów, czyli wiarygodny pomiar można robić tylko przy podłączonej wtyczce, ale skoro napięcie nie zanika, to stawiam...
Witam wszystkich!!! Jestem właścicielem Peugeota 205 i wczoraj pojawił sie problem a mianowicie: Jadąc w trasie sutko nagle zaczeło tracić moc i prędkość a na sam koniec zgasło. Po docholowaniu samochodu do garażu zaczołem patrzeć co sie stało. Tak więc: odkręciłem wszystkie świece i próbowałem odpalać zobaczyłem że nie ma iskry w ani jednej świecy....
Mam złą wiadomość, a mianowicie uszkodziłem cylinder podczas wiercenia :( , z budowy silnika nic nie wyjdzie, dziękuję za chęć pomocy, pozdrawiam. Nie poddawaj się tak szybko. Idź na złom po następną sprężarkę i do dzieła - można się sporo nauczyć przy takiej zabawie. Prócz sprężarki, potrzebujesz jakiś prymitywny "gaźnik" gdzie będzie wytwarzana mieszanka...
No do aparatu zapłonowego oczywiście:)
zacznij od podstaw rozrząd musi być na znaki, zapłon - palec musi wskazywać na wycięcie w obudowie aparatu zapłonowego. podłącz go pod VAG- i sprawdź czy nie ma błędów. sprawdź ustawienie czujnika położenia przepustniy - jeśli jest to wtrysk jednpunktowy . instrukcja jest na forum.
Sprawdz czujnik "położenia wału" w jednej wersji masz go w aparacie zapłonowym i to jest po prostu impulsator razem z modułem zapłonowym,wtyczka nie podłączona bo to jest wyprowadzony czujnik wału ale tylko do diagnostyki auta i normalnie nie jest wykorzystany,ale ja mysle ze ze masz inny model ,w tym wypadku czujnik masz nad kolem zamachowym jest podlaczony...
mi chodziło o kierunek na aparacie zapłonowym :)
Te co widać na zdjęciu są dobrze podłączone, ten zaznaczony możesz zaślepić jak do niczego nie potrzebny(fabrycznie raczej go nie było). Z przedniej części korpusu przepustnicy idą jeszcze 2 wężyki, jeden do przyspieszacza w aparacie zapłonowym, drugi do zaworu od par paliwa.
Najpierw sprawdź lampką kontrolną, czy do uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej dochodzi zasilanie. Jeśli tak, to wyłącz zapłon, ściągnij konektorek z zacisku minus cewki zapłonowej i pomiędzy ściagnięty konektorek, a plus zasilania z dowolnego miejsca podłącz żarówkę próbnik (żarówka nie powinna być większa jak 5W). Inaczej mówiąc w miejsce cewki...
Koledzy potrzebuję schemat podłączenia modułu zapłonowego do vw polo 86c 1.0. Moduł jest ma 7 pinów oraz nie wiem z jakiego powodu na kostce do aparatu zapłonowego na wszystkich pinach (jest ich trzy) jest napięcie po włączeniu zapłonu
Nie wiem czy masz tam tylko czujnik Halla w aparacie (czujnik położenia wałka) czy masz dodatkowo czujnik położenia wału - warto sprawdzić jego/ich działanie (oscyloskop). Nie ma tam ani Halla, ani czujnika wału, to zapłon EZF-i, z cewką impulsatora w aparacie zapłonowym. Manometr podłączony poprzez trójnik do zasilania monowtrysku, ma być mniej więcej...
Nie wiem o klikaniu, natomiast wałek obraca się na pewno. Czy to klikanie upewniałoby, że w stacyjce jest wszystko O.K? Czy to pewne, że można sprawdzać iskrę pokręcając wyjętym aparatem zapłonowym i podłączyć świecę kablem wprost do cewki? Jeśli nie ma czujnika położenia wału, to powinna być to prawda. Obudowę aparatu tzreba by podłączyć do masy.
A silnik z którego masz roku, ma aparat zapłonowy?
musi on być podłączony z modułem zapłonowym
W drugą stronę masz bardzo prosto. Wstawienie aparatu zapłonowego i podłączenie go do Twojej cewki. Z drugiej strony cewki zasilanie po stacyjce z przewodem oporowym lub dwiema diodami z 2 zł. Wszystko! Dodano po 5 Jeśli masz nowy silnik, ale leżał kilkadziesiąt lat, to wszystkie uszczelnienia masz do wymiany, nie wiadomo czy korozja nie dostała się...
Witajcie, mam problem. Odłączyłem całkowicie przewody zapłonowe no i mam problem. Nie wiem jak je podłączyć, czyli z jakiego palca w aparacie zapłonowym do której świecy. Dam rysunek, aby było łatwiej. Chodzi mi o to, że który palec z aparatu zapłonowego do której świecy. Z góry dzięki za pomoc. http://fooh.pl/images/wo0wdrjb13l95nu9rl... Jakby ktoś...
Wszystko ruszyło. Szczerze to nie wiem w czym był problem, może w przewodzie od modułu do aparatu zapłonowego. Ale za informacje o sposobie podłączenia dziękuje. Zamykam temat
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
Podłącz pod ten przewód co idzie do silnika, czyli do aparatu zapłonowego.
Z którego roku ten maluszek jest? Aparat zapłonowy z przerywaczem, czy bezstykowy?
Witam! Tak jak sam napisałeś popalony obrotomierz to niema co go sprawdzać. W obrotomierzu typowym od Fiata 125 wszystkie detale są dostępne i łatwe do wymiany.Modół obrotomierza to MS1-051 I tak od strony pr jest tranzystor t4 BC109/zanim są dwa tranzystory BC108A T3 i D4 jest to dioda zenera 7,5v /troche dalej tranzystor T2 BC108A/ przy T2 jest dioda...
Czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym. Ale nie wydaje mi się że od niego takie są problemy, podłącz kompa i zobacz jakie błędy wyskoczą.
schemat aparatu zapłonowego naprawa aparatu zapłonowego diagnostyka aparatu zapłonowego
lusterka elektrycznie nokia trybie offline siłownik wywrotu
hulajnoga elektryczny manetka pasta lutownicza
Bezpiecznik lusterek zewnętrznych Renault Megane 1.4 TCE Grandtour 2009 Hulajnoga elektryczna jedzie do tyłu - co robić?