Po części się zgodzę z tym, że dla dobra ogółu społeczeństwa wskazane jest oddać w ręce fachowca to, co trzeba oddać, szczególnie dla bezpieczeństwa swego i otoczenia... Ale czy nie zauważasz, że ogrom produktów tak jest konstruowany, żeby naprawa bez fachowej interwencji była niemożliwa i to nie dlatego, że istnieją tańsze i prostsze rozwiązania, ale...
Generalnie z tymi rezystorami to jest tak: Służą one do podniesienia oporności niskoomowej cewki zapłonowej podczas normalnej pracy silnika. To rozwiązanie stosuje się w celu ograniczenia prądu płynącego przez uzwojenie pierwotne cewki i przerywacz. Jeśli mamy niskoomową cewkę i zasilimy ją bezpośrednio - z pominięciem rezystorów - duży prąd będzie...
Pacjent Mercedes w124 przyjechał z zainstalowaną klimatyzacją na podłączenie sterowania do niej. Po podłączeniu panelu oraz sterownika sprężarki załącza się na 2-3 sekundy po czym rozłącza do następnego uruchomienia silnika bądź wyciągnięcia sterownika sprężarki. Do sterownika podłączyłem zasilanie +15,masę -31 przewód do cewki sprężarki zacisk 87 czujnik...
No to według życzenia: Przewód fioletowy wychodzi ze stacyjki (2,5 kwadrat) i idzie do takiej poczwórnej kostki znajdującej się na lewej bocznej płaszczyźnie nagrzewnicy (nad lewym bokiem radia, nie wiem jak to określić) Jest to podłączenie do automatycznej skrzyni biegów (umożliwia zapalenie silnika tylko na P i N oraz załącza światła wstecznego biegu)....
Nie wiem, czy się panowie obydwaj nie mylicie co do modelu, bo ze zdjęcia wydaje mi się, że to jest ta duża "nerka", a w tych, o których piszecie były chyba już te mniejsze. Jestem jeszcze w pracy, po południu biore sie za rozbieranie. Ogólnie rzecz biorąc zaden ze schematów a przejzałem juz wszystkie prestigo nie pasuje. Ponieważ czujniki ruchu i...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
Witam. Panowie jak podłączyć kable do cewki +- i do tego mostka obok? Potrzebuje podlaczyc kable od modułu zapłonu: 1.pojedynczy żółty 2.pojedynczy czerwono - czarny 3.pojedynczy brąz 4.pojedynczy czarny Oraz, kable z instalacji: 5.pojedynczy zielony 6.podwojmy czarno-czerwony 7.potrojny brąz 8.potrojny zolto-zielono-czarny Mercedes sec 380, 1982rok...
Witam wszystkich.Kupiłem jakiś czas temu w/w autko,jeździł fajnie dopóki nie padła cewka zapł.Byłech u facha i stwierdził że ta którą mam jest od opla-przejdę do sedna: kupiłem orygiał i tu powstał problem :cry:,w cewce dotychczasowej były podłączone 4 kabelki i oczywiście ten główny w cewce którą kupiłem jest tylko 2 miejsca żeby podłączyć przewody(jak...
Podłączam domofon WiFi ma on akumulator, chce wpiąć ładowarkę samochodowa pod obieg 12v na stałe. Domofon będzie na zewnątrz w słupku ogrodzenia. Kupiłem ładowarkę samochodowa 800mA i gniazdo zapalniczki. Podpowiedzcie pod który pin że zdjęcia dać czerwony przewód zasilający a pod który masę dzięki
Witam pod który kabel podpiąć kabel wzbudzający od wzmacniacza ? Mercedes c klass w 203 https://obrazki.elektroda.pl/2326549100_... https://obrazki.elektroda.pl/6576962400_... https://obrazki.elektroda.pl/2047526900_...
W zależności od typu cewki podwójnej, stosowało się bez lub z przewodem oporowym. Najczęściej jednak występowała cewka, która do pracy tego przewodu wymagała. Podłączenie jej bez niego, doprowadzi do jej uszkodzenia. Jednak chwilowe pominięcie tego przewodu podczas uruchamiania silnika, ułatwia rozruch. Były nawet specjalne przewody z diodą do tego...
Witam. Mam problem potrzebuje podłączyć cewkę zapłonową w Mercedesie R107 5.0 1982 r . Silnik włożony, kręci, brak iskry, nie wiem jak podłączyć cewkę, niestety nie opisałem sobie kabli. Zdjęcia by były najlepszym rozwiązaniem.
Podłącz osobno dobry i pewny kabel masowy do cewki, tam nie powinno być żadnego napięcia.
Nie wydaje mi się żeby szukanie „na piechotę” było w tym przypadku najlepszym wyjściem. Podłącz komputer - będziesz miał podgląd danych z czujników, sprawdzisz czy da się wysterować kompresor. Tak przy okazji kompresora: dosyć często dochodziło w tym modelu do urwania kabelka doprowadzającego prąd do cewki kompresora.
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Po kolei: 15 cewki na 15 modułu i na plus za stacyjką 1 cewki na 16 modułu Masa wiadome, na 31 Na okrągłą podepnij transformatorek, tak z 10 V, może być mniej, może być więcej. Wali iskra?
No i po co to, wystarczy cewkę przekaźnika pod lampy
https://obrazki.elektroda.pl/4077833700_... Tak, zgadza się. Z kondensatora wychodzą dwa przewody, jeden podłączony jest do platynę, a drugi gdzie? Do cewki na "+" ?
Witam Problem rozwiązany,padłmoduł zapłonu ten przykrecony do natkola,pozdro
Witam.Uważam,że można taką cewkę na próbę podłączyć.Czy ten mercedes z roku 84 ma zapłon bezstykowy?W tym czasie cewki były podobne.Na nasadkach świec mogą występować przebicia.Czujnik lampy podepnij na kabel 1-cylindra.
Co to znaczy ekranowany Panowie? Czyli jak to podłączyć? Jaka grubość zyły?
Ja stawiałbym na uszkodzenie jednej sekcji cewki zapłonowej, po rozgrzaniu gubi styk i brakuje iskry na jednej sekcji...sprawdź kostki podłączone do cewki i jeżeli masz od kogo podmień cewkę zapłonową.
Dziękuję tylko jest tak słaba jakość tego zdjęcia że ja nie mogę rozszyfrować które przewody wychodzą z cewek do świec. Mogę prosić o opis lub lepsze zdjęcie ?
1. Podpinasz się pod remote lub sterowanie anteną. W instrukcji radia na pewno jest zaznaczone które to kable. 2. podłączasz pod in rear i in front. Pamiętaj żeby podpiąć wyjścia z radia odpowiednio sub pod rear a front pod front. Innaczej nie będziesz miał sterowania subem z radia. 3. Podłącz tak jak na zdjęciu. dsk pod fl,fr a suba pod rl - i rr +....
Spojrzyj sobie na schemacik, który jest na obudowie - działanie tego ustrojstwa jest naprawdę proste: Ale ja doskonale wiem jak działa ten przekaźnik, z postu autora zrozumiałem, że chce sprawdzić cewkę przekaźnika i styki robocze a nie wysadzać w powietrze bezpieczniki więc napisałem mu, że ma podłączyć do cewki stałe napięcie 12V, nie jakieś początkowe.
Po zdemontowaniu palca i czarnego plastikowego kółka pod nim mamy klasyczny czterogarbikowy wałek współpracujący z przerywaczem. Zamiast czerwonej kostki zamontowałem przerywacz od mercedesa W123 i kondensator, iskrę już mam.
Chodzi mi o listwę lub cewkę WN.Po zagrzaniu silnika podłączyłem drugą cewkę razem ze świecami i stąd wiem na których świecach była słaba iskra.Komputer nie pokazuje błędów.
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Proszę o pomoc. Mercedes W203 2.0 benzyna nie działa, pompa paliwa, bezpiecznik dobry, nie załącza się przekaźnik pompy. Na stopce 85 przekaźnika, gdzie jest masa cewki, po załączeniu zapłonu pojawia się napięcie 12 V, przed załączeniem zapłonu jest tam masa. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc i...
w a160 prawdopodobnie coś sie stało z immobilaizerem bo został wyłączony z kluczyka i już nie chciał odpalic na desce pokazał sie napis start reszta została sprawdzona przez podłączenie komputera. Jak można sprawdzi immobilaizer może coś z cewką przy stacyjce
To nie jest oprnik, napisz jeszcze jak był oon podłączony do anteny, w szereg czy jendym końcem do masy. Wygląda mi to na cewkę, ewentualnie kondensator.
Zamówię cewkę i zobaczymy co dalej ? Ale pomoc dalej wskazana. ======================================== Sprawdziłem wtrysk.Po podłączaniu przerywanego zasilania 12v , słychać pykanie. Czekam na cewkę , ale nie jestem jeszcze przekonany , że to ona jest winowajcą ?? ========================================... Chciałem sprawdzić , czy wtrysk...
Próbuję uruchomić auto z 1970 roku, stało ponad 10 lat. Jestem przy cewce zapłonowej - podpowie ktoś jaką powinna mieć rezystancję na uzwojeniu pierwotnym? Szukałem w necie, ale mam bardzo różne informacje, w zależności od typu układu zapłonowego, i nie mam co do niej pewności... Ile powinna mieć w układzie wtrysku elektronicznego D-jetronic? Cewka...
Po tej stronie zdjęcia, to jest tylko przetwornica napięcia. Daj zdjęcie z drugiej strony, i przeczytaj napis na tym układzie scalonym. Głośnik trzeba sprawdzić omomierzem, bo jakiś dziwny jest, widzisz te linki wychodzące od skrajnych pinów do membrany? To zapewne cewka głośnika, czy środkowy pin też ma coś takiego?
Jeżeli jest to głośnik 2 - cewkowy to powinien mieć cztery wejścia ( 2 plusy i 2 minusy) Jeżeli tak jest to musisz to połączyć normalnie z tym że zgodnie z oznaczeniem, a jeśli nie ma oznaczenia to trzeba pokombinować ( najlepiej rozebrać woofer i zobaczyć jakie kable do jakiej cewki) by otrzymać pełną moc Jeżeli nie będzie różnicy w mocy gdy podłączysz...
Witam .Mechanicy elektrycy rozkładają ręce przy moim w124 m111 . Problem jest tego typu że nie mam iskry na jednej cewce. Niby banał lecz problem jest tak jak by z masą która wychodzi z wiązki silnika do cewek . Cewki zostały wymienione kable naprawione profesjonalnie wiązka silnika przepustnicy cewek . Powracając do problemu z wiązki silnika idzie...
Witam immobilizer układ cały znajduje się obok stacyjni w stronę silnika, jak zdejmcież pokrywę plastikową pod kierownicą to po prawej stronie na wysokości stacyjki będzie pisało Simens to jest właśnie immobilizer a cewka znajduje się z razem z stacyjką
Problem udało się rozwiązać. Faktycznie układ jest ciśnieniowy, w moim przypadku uszkodzona była cewka od "odwracania ciśnienia" czyli było tak,ze cały czas pompka produkowała podciśnienie, zamiast ciśnienia, cewki nie udało sie wymienić a na przwijanie też sie nie zdecydowałem, bo wymagało to wylutowania wszystkich cewek z kanałami powietrznymi. W...
Jeśli tak to chyba najłatwiej będzie zastosować dla przewodu sterującego diodę i kondensator elektrolityczny.podłączony do masy. Dalej szukałbym możliwości podłączenia się pod przełącznik świateł. Przekaźnik z powodu własności cewki może zakłócić pracę układu kontroli.
https://obrazki.elektroda.pl/5311259600_... Dawno temu kolega przywiózł zdekompletowaną motorówkę z czterocylindrowym silnikiem Volvo Penta. Silnik miał aparat zapłonowy Bosch wg numerów był z jakiegoś Mercedesa. W miejscu przerywacza była przykręcona taka kostka, na krzywkę założony okrągły plastik. Ta kostka była podłączona BEZPOŚREDNIO...
Jeżeli ma jeszcze central pneumatyczny to wlutuj się w cewki przekaźników na pompie. w nowsztch c klasach są elektryczne i w każdych drzwiach jest sterownik CAN'owy
Proponuje zebys sprobowal odciac czujnik halotronowy , w merolu powinien juz byc , tylko najpierw sprawdz odpinajac od niego wtyczke czy auto odpali , wiekszosc aut , przynajmniej TDI nie chce odpalac , ale zanim zaczniesz to robic to sprawdz , jak nie odpali to uwierz ze to najlepsza metoda , nie bedzie zaplonu , zlodziejaszek bedzie grzebal przy cewce...
Witam wszystkich! Mam problem z podłączeniem sensorowej blokady zapłony, którą kupiłem na allegro. Samochód to mercedes 190e 2.0 na wtrysku ke-jetronic 1991r. Proszę o wskazówki, w które miejsce mam podłączyć przewody które na schemacie podłączenia urządzenia producent nazwał g"ruby czerwony i gruby czarny".:| Schemat podłączenia blokady: http://images23.fotosik.pl/144/0676189f5...
Wywaliłem oryginalna cewkę z elektronika ja jakąś zwykła o takich gabarytach i podłączyłem jej zasilanie pod stacyjkę jak w maluchu i jak narazie jeżdzi. Powodem uszkodzenia były źle podpięte klemy.
Mercedes Vito - rozpiska kabli do alarmu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Central - pod schowkiem jest sterownik zamka centralnego (małą czarna skrzynka z białą naklejką), wymontuj go, wyjmij elektronikę z obudowy, podłącz kostki, i próbnikiem żarówkowym zapnij się o masę i dotykaj po kolei styki pod podwójnym przekaźnikiem,...
https://obrazki.elektroda.pl/1054245300_... Narysowałem który przewód do którego pinu, mostek i +- do wzmacniacza. Poniżej zdjęcie kostki. https://obrazki.elektroda.pl/7478628900_... Po zmostkowaniu 0,003 kohm, osobno każda cewka 0,001 kohm. Grało całkiem dobrze, ale krótko:( Znalazłem taki schemat. Może tak podłączyć?
Że stacyjki EZS wychodzi sygnał 12V na fioletowym cienkim przewodzie w pozycji rozruchu. Problem w tym, że ten sygnał nie jest podłączony do cewki przekaźnika rozrusznika. Ten przekaźnik jest połączony prosto do ECU. Czy zwierając przekaźnik rozrusznika lub podając na niego prąd na krótko silnik ma odpalić, czy ECU wysteruje wtryskiwacze itd ?
Najprościej będzie użyć przekładnika (cewka z kilku-kilkunastu zwojów na przewodzie od WN świec) tak jak stroboskopach do ustawiania zapłonu. Nie znam tego silnika, jeżeli sterowanie cewkami jest elektroniczne to elegancko i na dłuższa metę pewniej, można się podłączyć pod sygnały sterujące cewkami - zależy od modelu komputerka sterującego niektóre...
masa na budzie jest, bo z akumulatora klema bezpośrednio idzie na karoserię auta, na silniku raczej też jest masa bo rozrusznik kręci na krótko i przy podpięciu delphi kręcił cały czas, ale rano spróbuję i dam masę bezpośrednio z aku na silnik, chociaż myślę aby znaleźć wszystkie punkty masy w aucie i je przeczyścić IPA, papierkiem sciernym i podłączyć...
Witam serdecznie. Mam problem z Mercedesem Actrosem mp1. Auto wróciło, zostało zgaszone i już nie odpalało. Problem początkowy był taki, że cewka załączająca obwód akumulatorów się nie wzbudzała, przez co nie było prądu po przekręceniu stacyjki. Cewka została ominięta (doraźnie), prąd po przekręceniu stacyjki jest (świecą się kontrolki itd.), lecz przy...
Również bardzo proszę o podanie sposobu sprawdzenia kluczyka "rybki" posiadam dwa kluczyki + cienki klucz matka. W moim przypadku działał już tylko ten ostatni ale i on się zepsuł. Myślałem już o zrobieniu cewki żeby wzbudzić kluczyk i sprawdzić w ten sposób czy świeci ale jakoś bez skutku. Czy istnieje możliwość podłączenia ze sobą stacyjki z blokadą...
85 i 86 zasilanie cewki przekaznika 30 i 87 styki zwierne Nie wiem jak ci wytłumaczyć Pod 85 i 86 podłączyć 12V Pod 30 i 87 potraktuj jak zwykly włącznik
1) masz się czym do tego podłaczyć i widzisz prędkość pojedynczych kół "na żywo"? 2) czy zgłasza błąd owego czujnika? 3) podepnij tam oscyloskop, najlepiej przy wtyczce sterownika i zobacz, najlepiej porównawczo z innymi kołami 4) jak masz 1) to możesz zamienić czujniki miejscami czy pokrzyżować kable i zobaczyć co wtedy ps. jak sprawdzaliście komputer?...
Trzeba podłączyć do SD i sprawdzić, przepustnicę, przepływkę, wartość podciśnienia. Rozciągnięty łańcuch też można sprawdzić przez ustawienie punktów wszystkich. Jeżeli zapłon wypada prawie na wszystkich cylindrach to zamiany cewek nic nie dadzą bo raczej mało prawdopodobne żeby wszystkie padły. Może jeszcze jest za słaba masa na silniku.
mercedes cewki podłączenie mercedes cewki cewki mercedes
niebieski matryca blaupunkt hyperx genesis zabezpieczenie elektroniczny drzwi
taśmy niklowe skoda fabia komputer pokładowy
Opis kostek ISO do podłączenia radia samochodowego Schemat płytki drukowanej ładowarki FERM FASL-1800K2 – poszukiwanie dokumentacji i typowe usterki