To właściwie z czym masz problem?. Alternator 9 diodowy- prościzna.
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
tu masz prosty schemacik zrozumiałem,że masz alternator 9 diodowy z wmontowanym regulatorem
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora. Alternator 6 diodowy, jaki regulator zastosować i jak zrobić kontrolkę ładowania https://obrazki.elektroda.pl/8245231200_...
cze nie zapomnij ze w ciapku masz plus na blache a minus na kabelki kontrolka też bęndzie tylko musisz podpiąć .
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Witam. To jest alternatur z uaza, 6 czy 9 diodowy?
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Jest to alternator 6 diodowy, do pełni szczęścia potrzebujesz przekaźnik kontrolki.
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Ciebie to nie dotyczy. Stosuje się to tylko do alternatorów 6-diodowych.
No i obowiązkowo masy na obudowę alternatora i regulatora. Wpisz sobie w google "podłączenie alternatora sześciodiodowego" i przełącz na obrazki. Wyskoczy ci właściwy schemat podłączenia.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
1 kW - bardzo problematyczne. Jaki alternator: 6-, 8-, 9-diodowy?
a ja widzę 2 alternatory 9-diodowe
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
Poszukaj czegoś nowszego jak regulator wibracyjny. Sprawdź napięcie czy Dniepr miał 12V. Regulator od alternatora 6 diodowego.
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
9 diodowy, 12V 70A
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
no u mnie i zarowka nie świeci i nie ładuje - przywiozłem już trzeci alternator i kiszka. A czym się różni 6cio diodowy od 9cio? Jakim podłączeniem?
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Witam. Mam kłopot z alternatorem Denso z regulatorem mechanicznym , chce go zastąpic elektronicznym jednak że alternator jest 8 diodowy i potrzebuje schematu do niego czy ktoś możę mnie naprowadzić na taki schemat , pozdrawiam
Najlepiej zastąp go alternatorem Elmot z Poloneza, Żuka, Fiata 125p itp. Jeśli już jakiś będziesz miał, wtedy dopiero będzie można powiedzieć jak go podłączyć, ponieważ 6 i 9 diodowy wymagają innego podłączenia.
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
A skąd mam wiedzieć czy regulator jest do 9 czy 6 diodowego alternatora , bo chyba ten co mam jest 9 diodowy tak mi się wydaje
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Nie zakładasz czasem reglera od alternatora 6 diodowego ?
A czy przypadkiem nie jest tak podłączone? Może ktoś narysuje coś konkretnego, bo wydaję mi się, że inaczej nie dojdziemy do konsensusu. Dodano po 2 Na pewno jest to alternator 6-cio diodowy ??
Lampka ładowania podłączona?. Jeżeli jest 9 diodowy to bez lampki się nie wzbudza.
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
Zasilanie regulatora z mostka diodowego.
Jak zwykły alternator 9 diodowy* z zewnętrznym regulatorem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... *- jesteś pewien, że to alternator 9 diodowy? Tu masz schemat podłączenia alternatora z zewnętrznym regulatorem http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... Oznaczenia literowo cyfrowe, które występują na alternatorze,...
to jest alt 6-cio diodowy.
Jest to możliwe aby takie coś naprawić? Dla lajkonika tak , wymienić tarczę diodową.
Kupił bym nowy altek ale troche kosztuje idlatego tak kompinowałem. Spróbuje moze diody odwrotnie podłączyć?
Poszukaj schematu połączenia alternatora od żuka 6-cio diodowego, schematy są na elektrodzie.
to widocznie mielismy spotkania z innymi altkami Nie mogłeś mieć bo alternatory 3-diodowe nie istnieją.P
Możeś zamontować alternator ten co podajesz. Jednak bez małej przeróbki się nie obejdzieje. W Twoim przypadku musisz sprawdzić czy nie poknociłeś coś z kontrolką ładowania.Należy sprawdzić jak jest podłącxony regulator z alternatorem, czy jest 6-cioci, lub 9-cioci diodowy.
Okazało się ze alternator jest jednak 9 diodowy, Dobrze opisałem sposób podłączenia regulatora elektronicznego do mojego 6 diodowego alternatora? To co w końcu masz? Bo jakby się plączesz w zeznaniach...
A co mam zrobić z pozostałymi kablami nie muszę ich nigdzie wpinać? Pozatym z tego co się troche oriętuje to mój alternator jest 6 diodowy a tam jest pokazane jak podłączyć 9 diodowy
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Ale o czym ty teraz piszesz? Bo mogę ci pokazać alternator radzieckiej produkcji, który oprócz wyprowadzonej szczotki (druga na masie), miał jeszcze wyprowadzone dwie fazy sprzed prostownika. A i regulatory mieli ciekawe, bo np 8 diodowe.
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Panowie a jak jest z regulatorami napięcia czy do alternatora 6 diodowego mogę podpiać 9 diodowy czy tylko 6 diodowy i czy do alternatora 9 diodowego mogę podpiąć 6 diodowy czy tylko 9 diodowy czy to mam jakieś znaczenie?
Witam odgrzewam temat. Ale mam odwrotne pytanie. Mam alternator HITACHI z opla z uszkodzoną płytą 6 diodową a chciałbym wstawić 8 diodową bo taką mam akurat. Stojan ma 3 uzwojenia więc jedno podłączenie w mostku zostanie puste. Będzie działać?
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Wszystko jasne. Alternator masz 6 diodowy, regulator zewnętrzny. Można założyć regulator polskiego producenta JezPol i będzie ładował poprawnie.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Tadzik daj foto tego regulatora co kupiłes. Bo alternator w uralu jest 6 diodowy.
:arrow: fafiko A co tam masz prądnice czy alternator (6 czy 9 diodowy)?
Nie może mieć 6-diodowy bo ma podłączoną tylko kontrolkę.P
Chłopie,przecież to alternator 6-cio diodowy!!!! Sprawdzałes czy masz plus za stacyjką na tym węższym styku? Szerszy jest do kontrolki.
Dla rzwiązania problemu możesz zastosować przekaźnik 12V z stykami przełącznymi i w ten sposób podłączyć kontrolkę.Takie rozwiązanie było stosowane w alternatorach 6-cio diodowych ELMOT.Do tego celu był dedykowany przekaźnik kontrolki. Tylko że ten przekaźnik był zasilany ze środka gwiazdy uzwojenia, wątpię by w alternatorze autora ten punkt był wyprowadzony.
Po pierwsze masa alternatora na brązowym kablu musi być podłączona. Po drugie trzeba sprawdzić mostek diodowy.
Pytanie zasadnicze to jaki stan kolega chce uzyskać w samochodzie? Mianowicie inaczej wygląda podłączenie alternatora 6-cio diodowego a inaczej 9-cio diodowego. I to właśnie w rejonie lampki kontrolnej. Piszesz, że wymieniłeś środek. Czyli co? Mostek prostowniczy, czy regulator? A może oba elementy? Dla rozwiązania 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
To alternator od amerykańskiego forda. Tak jak piszesz to alternator 9-cio diodowy typowy więc można podłączyć każdy regulator pod ten typ. Oryginalne regulatory chwilowo niedostępne. To nie jest alternator od chłodni chociaż może pracować. Jeżeli dobrze podłączałeś regulator i nie działał to wygląda na uszkodzony.P
Z pierwszego postu wnioskuję, że chce założyć regulator stosowany w Renault/Volvo ( dwie wsuwki) do alternatora stosowanego w PSA. Nie da się, alterantory Renault są 6-cio diodowe, w PSA 9-cio.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to poprzez przekażnik jeśli 9-diodowy to do kontrolki a dalej...
wystarczylo dac na poczatku opornik i by bylo wszystko ok o ile bylo polaczenie szeregowe a alternator nie robil kosmicznych skokwo napiecia
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Do każdego alternatora musi być podłączona kontrolka, nie ma znaczenia czy stary czy nowy, kontrolka służy do wzbudzania alternatora i jeśli jej nie będzie grozi to uszkodzeniem alternatora. Wyjątek jest tylko przy alternatorach 6 diodowych które były montowane w wiekowych pojazdach ale tam zamiast kontrolki był tylko amperomierz. Wyłącznik stop podpinasz...
Alt 6-cio diodowy, musi być przekaźnik lampki ładowania.
Będę naprawiać instalacje w c-330 Nic elektronicznego nie pójdzie w tej maszynie, żadne radio, Alternator,łądowarka, niektóre żarówki diodowe.
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za pomoc. Kluczem do sukcesu okazała się wymiana kontrolki diodowej na zwykłą żarówką 4W.
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Tak jest to 6 diodowy alternator. Pieszczenie kontrolą nic nie dało ale podłączenie 6V zasilacza od wkrętaka akumulatorowego obudziło regulator.
Witam Przy alternatorze 6-diodowym ,podłączenie z regulatorem z Malucha ,jak podaje kolega jpna100 nie będzie działał.To podłączenie jest do 9-diodowego.Twój schemat podłączenia przekaźnika jest zły(oczywiście gdy nie zrobiłeś pomyłki w rysunku).Zacisk 86 przekaźnika łączysz na masę ,nie pod bezpiecznik ,reszta jest dobrze.Kontrolka pod zacisk 87a (rozwierny)nie...
gdy alternator jest odłączony od instalacji, nie można odpalić silnika i zmierzyć napiecia na alternatorze zupenie bez obciążenia? Pytam, bo nie wiem, ale chetnie się dowiem. Jak wspomniałem, zupełnie poza tematem. Alternatory 9 diodowe wzbudzane za pomocą napięcia (a właściwie prądu )na zacisku D+, jak uruchomisz bez obciążenia akumulatorem zacisku...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 Więc nie tylko odrestaurowuje ale i modernizuje. Trochę szkoda takich ingerencji. Ale skoro upieracie się to przecież wiadomo jakie regulatory współpracują z tym alternatorem. A wskaźnik w niczym nie przeszkadza pracy alternatora. Ponieważ alternator jest 6 cio diodowy to musi mieć regulator zewnętrzny elektromechaniczny...
Niebieski kabelek jest podłączony do końcówki jednego z uzwojeń fazowych. Alternator jest 6-cio diodowy.
Witam mam alternator od dużego fiata 6cio diodowy chce go podłączyć do C360, czy jedo podłączenie będzie takie same jak tego od poloneza czy czymś się będze różnić
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Dziekuje za pomoc, alternator laduje, zrobilem tak jak pisalem-podpialem diodowy wskaznik napiecia z allegro
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
Jest to więc wersja alternatora 3 -diodowa. Nie było, nie ma i nie będzie alternatorów 3-diodowych. Te trzy które widzisz to diody wzbudzenia, diody główne są po przeciwnej stronie od koła pasowego. Przez błędne podłączenie, diody wzbudzenia się usmażyły.
Witam. Kupiłem wyciągarkę do Mitsubishi Pajero. Chcę podłączyć ale okazuje się, że jest na 24V? Pytanie moje jest takie: czy można w jakiś sposób ładować oryginalnym alternatorem dwa spięte ze sobą szeregowo akumulatory? Np przez jakiś system z diodowy?
Na schemacie nie jest ale na zdjęciu 4 widać że masę ma z obudowy. jeżeli jest to alternator 6 diodowy to myślę że ten regulator też nie jest odpowiedni. czy ilość diod da się określić bez jego rozebrania.
Panowie, potrzebuję pomocy przy podłączeniu alternatora z mechanicznym regulatorem (oba chyba pochodzące z Tarpana na zdjęciach w załączniku) do Ursusa c-360. Nie mam pojęcia czy jest to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy. Jaki będzie odpowiedni schemat podłączenia???
dziękuję za odpowiedź, dlaczego właśnie taki regulator? Dobrałbym któryś z poloneza ale nie wiem ilu diodowy jest ten alternator, ponadto oryginalny regulator jak dla mnie jest trochę dziwnie podłączony i tutaj mam "zagwozdkę"
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Witam W starym ; 15 zasilanie czyli (+) po kluczyku ,lub gdy alternator 9-diodowy to do zacisku D+ alternatora.Do tego zacisku jest podłączona kontrolka ładowania w wyżej wymienionym alternatorze. Zacisk 67 -czyli wzbudzenie (zasilanie wirnika) Ten drugi ; 54-zasilanie po kluczyku D+ kontrolka ładowania i dodatkowo zacisk D+ alternatora DF wzbudzenie...
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
alternator diodowy podłączyć alternator poloneza diodowy diodowy alternator
szczotka bosch oryginalny włączający wentylator mondeo szukanie stacji radiowych
Nagrzany drut w odpływie wody w lodówce - funkcje i problemy Schemat TH77 - szczegóły i poszukiwania