Masz chyba oryginalne gniazdo na "pulpicie" obok obrotomierza. Nr 10 na schemacie. http://obrazki.elektroda.pl/7274507000_1...
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Prąd nie może się zmieniać że od pozycji jest raz na jednym bezpieczniku potem na drugim i na trzecim.Od pinu 58 podłącz kabel do bezpiecznika i tam podłącz też przewód od świateł pozycyjnych.
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
W tym temacie masz zdjęcie jak jest podłączona ta pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... i zdjęcie takiej pompy. http://static.elektroda.pl/attach/201705... Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego je zmieniono wprowadzając zaworek ciśnieniowy do pompy, który dodatkowo odpowietrzał pompę wtryskową. Powrót z wtryskiwaczy...
Podłączony jest minus do ramy Ok. Czyli minus na masie. Czarny przewód halogenu do masy a czerwony, za pośrednictwem włącznika, do plusa akumulatora.
Zadziała, jednak zwróć uwagę na przekrój przewodu łączącego zacisk 30 stacyjki z akumulatorem. Kabel ten zasila wszystkie odbiorniki i dodatkowe obciążenie może spowodować jego przegrzanie. Ja podłączyłbym dodatkowy przewód do klemy lub do zacisku na rozruszniku.
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
Jest prawie dobrze. Kontrolka do alternatora jest podłączona prawidłowo ale jej drugi przewód ma być podłączony do plusa po stacyjce a nie do masy jak jest narysowane.
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
A skąd mam wiedzieć? Zakładam, że działało przed wymianą stacyjki. Człowieku zrozum, że z taką ilością danych, które podajesz nie da się tego zdalnie naprawić. Musisz wiedzieć, który przewód masz podłączony do bezpiecznika od kierunkowskazów i ten przewód podłączyć do 54.
Czarny przewód do kontrolki, styk z prawej zasilanie po zapłonie.P
Teraz zostało tyko pytanie gdzie podłączyć ten czerwony przewód, drugi przewód jest podłączany do stacyjki.
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Mają 55W. Jaki bezpiecznik bym musiał założyć i jaki gruby przewód?
Zwyczajnie wygodniej odłączać przewód masowy instalacji (oczywiście mowa o takich pojazdach jak ciągnik Ursus).
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Pozostałe przewody podłączone powinny być pod ten zacisk, do którego podłączałeś prostownik czyli do grubego kabla łączącego akumulator z rozrusznikiem. Domysły Jaśka są słuszne z jednym wyjątkiem - w tym ciągniku świece żarowe montują użytkownicy. Jeśli biały przewód masz połączony z włącznikiem rozrusznika, to wszystko będzie działać.
Przewód do czujnika jest dobry? Jak wskaźnik jest dobry i dobrze podłączony to jak zetkniesz przewód czujnika do masy to powinien wskaźnik wskoczyc na czerwone pole.
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
Tak zrobie. Dzięki za sugestje. Podłącze ten przewód S do B+ i będzie jak książka pisze.
A gdy już musi być ten maleńki regulatorek 15TRb od Fiacika to: * odlutować przewód ze szczotkotrzymacza idący od szotki do masy (D-) i połączyć go z zielonym przewodem regulatora. * czarny przewód regulatora dać do masy. * żółty przewód regulatora, przewód z drugiej szczotki (DF) i zacisk D+ alternatora oraz przewód z lampki kontrolnej połączyć razem...
Masz źle podłączone przewody.
Masz 2 styki B+, oba czerwone kable do + akumulatora, chodzi o mniejsze obciążenie prądowe konektorów i możliwość zastosowania 2 cieńszych przewodów
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Czyli po włączeniu stacyjki czarną końcówkę miernika dotykasz do masy ciągnika - ( czysta blacha śruba żeby był dobry kontakt) a czerwona końcówką miernika sprawdzasz wszystkie przewody na tym wyłączniku. Miernik ustawiony na 20V DC ( symbol linii ciągłej i przerywanej przy oznaczeniu V ) . Na jednym z nich powinno pokazać ok. 12V to jest przewód który...
A jak odlaczysz przewód to lampka gasnie?
Można zdjąć tylni dekiel, wypuścić na zewnątrz przewód i normalnie podłączyć. Dość popularne w starszych alternatorach.
Przewód do pompowania podpina się do odolejacza od dołu, jak na twoim zdjęciu. Jeśli kompresor używasz tylko do pompowania to zbiornik jak i reszta instalacji nie potrzebna. Wszystko za odolejaczem jest zbędne. Wyjście ze zbiornika prowadzi do zaworu pod hamulcami.
Chodzi Ci o przewód łączący czujnik z wskaźnikiem?
Zielony przewód idzie do stacyjki, a żółty, wpięty pojedynczo, idzie do alternatora. Zielony + ze stacyjki. Żółty do alternatora. Ten drugi żółty (wolny) zaizoluj dobrze bo jak gdzieś dotknie masy to też będzie świecić. To na zdjęciu to raczej żarówka tylko okopcona jakaś.
Witam, Z rysunku wynikałoby, że ścieżkę połączeń opisałem prawidłowo tylko kierunek przepływu cieczy jest odwrotny. Przewód z zielonym paskiem jest powrotem płynu a nie zasilaniem. Dobrze myślę ? Pozdrawiam vper
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
Najpewniej jest to przewód kontrolki i idzie do przekaźnika.
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Nie podałeś o który to model Ursusa chodzi. Jakoś mi nie pasuje aby obciążać włącznik świateł typu "stacyjka" światłami mijania oraz światłami roboczymi. Jeśli to prawda, że przyłączasz dodatkowo 192 W to marnie z bezpiecznikiem i przewodami. Aż się prosi dedykowany przewód zasilający i sterowanie przekaźnikami.
No, Kolego! To powinni wykładać w tym "technikum" mechanicznym, że kropka na linii oznaczającej przewód określa miejsce stałego łączenia przewodów (lutowanie, zgrzewanie, zagniatanie); w odróżnieniu od punktów rozłączalnych, mających oznaczenia złącz, wtyczek czy innych. Takie samo złączenie jest na drogowych (czarny) i mijania (zielony). Tam poprostu...
A co ma rozrusznik do tego jakie mają akumulatory? Tak mam duży stary rozrusznik. A jak dam dwa Aku 12v podłączone równolegle?
Lepiej zrób całkiem nową wiązkę. Po co obciążać dodatkowo istniejącą instalację? Przewód 2.5^2. Możesz się podłączyć do klemy lub do zacisku prądowego rozrusznika, czy skąd tam jest brane zasilanie na instalację. Pamiętaj o rzetelnej masie do tych świateł.
Zmierz napięcie na reflektorach i tam gdzie podłączyłeś przewody.
Spróbuję ci pomóc chociaż już masę lat nie naprawiałem tych instalacji od czasu jak PGR-y zlikwidowali to nie było już co naprawiać Niebieska kontrolka sygnalizuje włączone światła szosowe tzn długie.Jeden koniec przewodu tej lampki jest podłączony na masę ciągnika drugi przewód tej lampki powinien być podłączony pod przewód wychodzący z pod stacyjki...
Wszystko się zgadza gwint na świecy od MF jest calowy, ale jest go tam 2 do 3 zwoje, można zastosować nakrętkę koła od Skoda-Liaz, ona jest metryczna ale pasuje, ma gwint 22x2. Co do elektryki może być przycisk taki jak od zapalania lub stacyjka od MF (dobre rozwiązanie). Stacyjka od MF likwiduje pewne problemy które występują w stacyjce Ursusa. Orginalna...
Witam przy tym odłączeniu powinien działać pod warunkiem,że zielony przewód idzie do kontrolki ładowania i gdy dotkniesz nim do masy kontrolka ma świecić.
Tak przewód idzie bezpośrednio na kontrolkę potem z kontrolki mamy przewód , który podłączamy do plusa po stacyjce.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Musiałbyś wykorzystać trzy przewody wchodzące w skład standardowej instalacji pod prądnicę, tj. czarny, niebieski i zielony, do połączenia alternatora z regulatorem napięcia (zamontowanym pod deską rozdzielczą w miejscu oryginalnego regulatora prądnicy). To są połączenia: D+ (zielony, tak jak do kontrolki), DF i masa. Masa pomiędzy alternatorem a deską...
Pokombinowałem trochę sam i podłączyłem radio bezpośrednio pod przewód + akumulatora i wszystko działa jak należy.
witam kupiłem wskaźnik plus czujnik temperatury cieczy chłodzącej od zetora i mam problem mianowicie nie wiem który przewód gdzie podłączyć do wskaźnika załączam zdjęcie wskaźnika. z góry dziękuje za pomoc
Alternator jest z fiata 125p. Sprawdziłem i przewód z rozrusznika idzie do akumlatora na plus.
Witam, odgrzewane trochę temat. Zakładam nową instalację i nie wiem w którym miejscu przy rozruszniku podłączyć przewód od tego wyłącznika bezpieczeństwa. Czy trzeba go połączyć z przewodem od rozruchu, czy powinien być podłączony do jakiejś innej śrubki? Będę wdzięczny za pomoc!
Mam alternator jak na załączonych fotkach i chce go podłączyć do ursusa c360. Wiem że od złącza na śrubę przewód ma iść do rozrusznika na +, ale co z wtyczką 2- pinową? W samochodzie dochodziła do niej wtyczka z białym i czerwonym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/2460043200_... https://obrazki.elektroda.pl/8577632800_...
Kondensator przeciwzakłóceniowy. Podłączenie tego alternatora jest bardzo proste ,podłączasz na śrubę 30 akumulator (śruba na elektromagnesie rozrusznika ) i przewód do lampki z wolnego styku szczotkotrzymacza.
Tak trzeba robi jako sense. Może to być 12V poprzez kontrolkę, czy musi być osobny przewód ze stacyjki po kluczyku? Dodaję zdjęcie tego regulatora co założyłem z tym właśnie przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/2279465900_... Dodano po 29 W przypadku podłączenia tego regulatora z trzema przewodami, czerwony przewód należy podłączyć...
Czy ten alternator ma wbudowany już regulator, jeżeli tak to tutaj gdzie masz czerwony przewód do + akumulatora najlepiej przy rozruszniku, aten fioletowy do lampki kontrolnej , aleobaiam się, że alternator nie ma regulatora. :?: :|
To zależy czy na masę masz + czy -. Jak masz - na masę to podłącz +. Jak masz + na masę to podłącz -. Dodano po 13 Tak wodóle jak boisz się podłączać że coś uszkodzisz to odłącz ten przewód od elektromagnesu, do któego idzie przewód od włącznika rozrusznika i podłącz go do jakiejś żarówki 12V a jej drógą nóżkę do masy i wtedy sprawdź. Jeśli przy prubie...
Miernik do ręki i trzeba sprawdzić który przewód czujnika jest masą a który wychodzi z regulatora czujnika. Chociaż z czujnika powinien wychodzić jeden przewód . Masa zbiornika paliwa powinna być prowadzona inaczej.
Witam . Zaciski; -58 światła postojowe -56a światła mijania -56b światła drogowe Zakładając, że kolega dobrze to zmierzył, prawdopodobnie uszkodzona jest stacyjka i źle są podłączone przewody do stacyjki. Może być że przewód zasilający przerywacz kierunkowskazów jest źle podłączony do skrzynki bezpiecznikowej ,czyli podłączony do bezpieczników świateł...
tak stało się to po wymianie stacyjki więc źle podłączono stacyjkę. Przewód do kontrolki podłączyłeś pod zły zacisk i dlatego zasilany jest stale, zamiast po włączeniu kluczyka.
Podłącz odwrotnie przewody.
Teraz musi byc dobrze. B+ podpinasz pod rozrusznik a D+ pod kontrolkę a drugi przewód od kontrolki pod napięcie +12 V do stacyjki.
Masz tam 2 przekaźniki 12V 30A. One będą odpowiednie. Masz na nich nawet rozpisane piny. Wystarczy doprowadzić przewód +, masowy, sygnałowy, i zasilanie na halogeny. Większej filozofii nie ma.
Między zerowaniem a masą ciągnika będzie przejście - tam ma iść przewód zielono żółty czyli PE. Na dwa pozostałe zero i faza. Jak dalej nie rozumiesz to nie dotykaj 230V tylko daj wioskowemu elektrykowi na browara. Teraz zadanie dla gimnazjalisty, żarówka 12V, jeden przewód do + akumulatora, drugim przewodem sprawdzasz te 3 styki i na tym na którym...
Jeszcze raz sprawdź wszystkie możliwe połączenia łącznie z uszczelką pod filtrem paliwa. Ewentualnie by wykluczyć pompkę ,podłącz jej zasilanie przewodem elastycznym prosto do zbiornika.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Dopiero teraz mi się przypomniało o temacie więc napiszę. Alternator jest 6 diodowy co okazało się przy rozbieraniu przy okazji zmiany łożysk. Przewód niepodłączony jest napewno pozostawiony do podłączenia kontrolki ale nie ma przekaźnika...i tyle w temacie!
Kolego . W żadnym wypadku nie możesz zwierać zacisku B+,D+ z masą kategorycznie.Masz podłączoną (jeden koniec kontrolki)do zacisku D+ alternatora .Drugi przewód kontrolki musisz podłączyć do zacisku stacyjki tam gdzie jest napięcie ,jak dasz kluczyk na zapłon ,nie rozrusznik .Jak masz częściowo uszkodzoną stacyjkę to do stałego (+),lecz wówczas musisz...
Nie, nie może tak zrobić. Nie będzie wystarczającego ciśnienia do przepchnięcia wody przez obieg nagrzewnicy, a obieg grawitacyjny tutaj nie zadziała. Co do zdjęcia - wpisz w google grafika "pompa zetor" zobaczysz - oprócz głównego górnego wylotu obok jest gwintowany otwór, gdzie poprzez wkręcaną redukcję dokręcany był przewód metalowy prowadzący do...
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Mój ojciec w swoim ciągniku też miał problem z czujnikiem ciśnienia oleju(oryginalny działał wiele lat, a następne co chwile się psuły). Najgorsze było to że nie dość, że trzeba było kupować nowy to nigdy nie było pewności że ciśnienie jest w porządku. Po którejś awarii czujnika ojciec kupił wskaźnik ciśnienia od c 385 i przewody. Trzeba było dać dotoczyć...
Ten alternator powinien mieć wbudowany regulator napięcia. Wtedy podłączasz kontrolkę do D+ a do B+ podłączasz przewód prądowy. Wstaw zdjęcie tylnej pokrywy wtedy będzie wiadomo jak go podłączyć.
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Witam Kolejny problem to środkowy styk z regulatora jest nigdzie nie podpięty, gdy wpiołem go do stacyjki pod zacisk 54, bo tam szedł przewód od rozrusznika, pod zacisk 30 też jeden idzie, to przewód cały się zwęglił i spalił. Jak podpinałeś na zgaszonym silniku ,to może być sklejony styk wyłącznika prądu zwrotnego . Jeżeli podczas pracy ,to należy...
Prawdopodobnie nie ma "masy" - sprawdź połączenie żarówki z metalową obudową lampy, jeśli jest do niej podłączony, bądź do innego metalowego elementu ciągnika, do którego ten przewód jest przykręcony
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Ten przewód jest podłączony pod górną śrubę wyłącznika elektromagnetycznego i dalej wchodzi pod zacisk stacyjki nr 30 Ten przewód poprzez stacyjkę zasila wszystkie odbiorniki prądu w ciągniku.Przewód ten powinien być o odpowiednim przekroju nie mniejszym niż 6mm2 Przewód podłączony pod górną śrubę rozrusznika jest na tej samej śrubie przykręcony co...
Mój problem rozwiązałem następująco: Miałem wolny pin 30 więc tam podłączyłem kabel, który przez bezpiecznik 5A został poprowadzony do włącznika, który ma maksymalne obciążenie 6A więc nie stosowałem przekaźnika. Następnie poprowadziłem przewód do halogena o mocy 55W. Wszystko ładnie świeci.
Z numeru na stacyjce 54 podłącz pod numer na stacyjce 15 i zobacz czy będzie efekt. Jeżeli będzie efekt osiągniesz stop i sygnał to wymiana stacyjki.Zwróć jeszcze uwagę na to iż przewód ze stacyjki nr 54 jest z ww numeru zabezpieczony bezpiecznikiem w tablicy bezpieczników i z bezpiecznika idą przewody na stop i sygnał. Dodano po 2 Zwróć uwagę iż po...
Faktycznie stan informacji niepewny i człowiek stracił orientację, Aż boję się dalej mącić, Lecz próbuj tak jak sugerowałem już dawno. Mianowicie łączysz zacisk 30 alternatora z zaciskiem prądowym na włączniku rozrusznika (bezpośrednio przewodem np 4 mm kw). Na razie ten brązowy po prostu odłączasz i zabezpieczasz przed zwarciem. Sprawdzasz czy przewód...
Zainstalowałem alternator od poldka z regulatorem, zmieniłem biegunowosć (dałem minus na masę). Przewód ładowania podłączyłem do rozrusznika(omijając stacyjkę żeby sie nie przegrzała:) ). Wszystko działa jest 14V2 na akumulatorach:)
Usuń przewód z pina stacyjki 54 który idzie na pin 57.W tym modelu pin 57 powinien być wolny bez podłączenia. Sam postój przód i tył jest podłączony z pina stacyjki 58 i ww przewód jest podłączony pod dwa bezpieczniki gdzie z jednego jest zasilany przód postojowe a z drugiego tył postojowe światła.Pin 57 na stacyjce kiedyś był wykorzystywany i występuje...
Z opisu wynika, że źle podłączone są przewody w skrzynce bezpieczników. Prawdopodobnie, przewód w skrzynce, ze złącza nr 54 podłączony jest w do styku nr 30 w skrzynce. Do sprawdzenia, najlepiej posłużyć się schematem instalacji: https://obrazki.elektroda.pl/7254455800_...
Witam, mam podłączyć świecę płomieniową do C385, koncepcja jest taka by kupić świecę od Perkinsa, i tu mam pytanie: gdzie ją podłączyć do instalacji wtryskowej? W Perkinsie jest małe ciśnienie paliwa na świecę, chyba O,2 atm, w Ursusie jest dziesięć razy większe, czy nie będzie problemów z kapaniem ropy ze świecy?? Mógłbym założyć na przewód paliwa...
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Masz na myśli halogen na tyle? Przecież tam jest tylko jeden przewód! Zasilający plus idący z akumulatora po przez bezpiecznik - dochodzi do włącznika i idzie do lampy. Minus jest na błotniku gdzieś w punkcie masy.
Witam, mam problem z kierunkowskazami. Po włączeniu lewego kierunkowskazu kontrolka świeci przez cały czas a po włączeniu prawego słychać w przerywaczu pyknięcie. Przez cały ten czas światła w ogóle nie świecą. Podłączyłem też nowy przerywacz i jest tak samo. Co może być przyczyną? Ewentualnie mógł być źle podłączony przerywacz, jest tam (+), (L) i...
Przewód kontrolki ma zacisk konektorowy, ten po lewej stronie. Jak kontrolka zgaśnie po odpaleniu, daj średnie obroty, odłącz ten przewód kontrolki od alternatora. Przyłóż miernik do tego zacisku, sprawdź jakie jest napięcie. Powinno być takie samo , jak na zacisku śrubowym zasilającym alternator z akumulatora.
Nie wiem jaka jest tam pompa bo u mnie leży na warsztacie jakaś pompa i jest to 2 sekcyjna z silnika c-330.(Gdy był robiony remont to miałem 5 lat czyli 10 lat temu ale ciągnik przez ten czas po remoncie mało robił.) Tam z bloku wychodzi taka rułka i jest tam przykręcony czujnik może tam wkręcić ten przewód co wychodzi z bloku i jest podłączony do filtra...
Kontrolka ładowania musi być podłączona do + po przekręceniu stacyjki , a drugi przewód z kontrolki do zacisku do zacisku 15 regulatora i diod wzbudzenia alternatora - jak kolega zauważył zacisk obok szczotek .
W fabrycznych 30-kach był plus na masę. Masz rzeroboną instalacę i masz "-" podawany na masę? Zobacz na klemę masową przy prawym aku, jaki styk akumulatora jest tam podłączony? Jeli "-" to tak podłanczasz prostownik, plus na przewód przy rozruszniku a minus na masę.
Montuje dodatkowe oświetlenie do mojego ursusa. 1214. 2 lampy 48W z przodu oraz 2 lampy 48W z tyłu. Całość planuje zbudować jako oddzielny układ. Mała (4 pozycyjna ) wyspa bezpiecznikowa. 2 bezpieczniki na włączniki, 2 bezpieczniki na przekaźniki. Pytanie z mojej strony skąd mogę podłączyć zasilanie na cały układ. Myślałem o: - stacyjka - przewód podłączjący...
Witam! Powoli przymierzam się do wymiany instalacji elektrycznej w c-360 i w związku z tym mam kilka pytań (być może banalne, ale dla mnie nie do końca): jak połączyć ze sobą dwie lampy robocze? Obie planuję zamontować na wspornikach tylnych lamp. Całą instalację chcę podłączyć wg poniższego schematu. Czy z każdej lampy muszę ciągnąć przewód czerwony...
Dobrze.
Sprawdzałeś przewód od rozrusznika? Wymieniłeś który? Prowadzący do akumulatora bezpośrednio, czy ten od startera do kabiny? Grzanie grzaniem a może stacyjka (klamka) się wypaliły styki wewnątrz. Chyba że stacyjka z kluczykiem padła. Spróbuj podłączyć osobnym przewodem od +Baterii do małej śrubki na rozruszniku czy załapie.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Witam. Teść odbudowuje Ursusa C335- kabina w miarę szczelna, pasuje zatem jakieś ogrzewanie. Jest nagrzewnica z osobówki, wsadzona w miejsce po jednym aku i zagwozdka- jak wpiąć się w układ wodny? Jeden koncept to otwór w głowicy pod czujnik temperatury (jakaś tulejka z trójnikiem), drugi to krótki przewód między pompą wody, a termostatem. Oba rozwiązania...
ursus podłączyć ursus podłączyć prądnice podłączyć alternator ursus
buderus logamax płyta główny volvo silnika schemat klawiatury telefonu
Ustawienie kąta wtrysku w silniku Lombardini LDW 502 Odbieranie YouTube na dekoderze ZGEMMA H8.2H