Masz chyba oryginalne gniazdo na "pulpicie" obok obrotomierza. Nr 10 na schemacie. http://obrazki.elektroda.pl/7274507000_1...
Jeśli w instrukcji jest napisane że takie blokowanie jest dopuszczalne, stosowane między innymi do silników hydraulicznych, mało tego fabrycznie 60-ki były wyposarzone w blokade to o co chodzi temu mechanikowi? Poza tym masz zamiar korzystać równocześnie z podnośnika i hudr. zewnętrznej? Rozdzielacz bardziej dostaje w dupe jak go urzywasz a od otwarcia...
Ja bym nie dawał tego regulatora ponieważ RNA-2 jest to wersja elektroniczna która owszem szybciej reaguje i trzyma stabilne napięcie lecz wystarczy słaby styk na kablach czy też na chwilkę zanik masy i się uszkadza. Sam robię elektrykę w wielu ciągnikach i kombajnach i średnio takie regulatory wytrzymują od tygodnia do roku co mnie nie dziwi bo takowe...
No dokładnie tak jak na zdjęciu , a tak na marginesie to jakiej średnicy i długości są to siłowniki ,bo ta pompa w c330 to nie jest za wydajna.
Wpisując w google hasło: "podłaczenie alternatora mitsubishi" znalazłem takie coś https://obrazki.elektroda.pl/2140431800_... myślę, że powinno pomóc.
Z drugiej 30 idzie na skrzynkę bezpiecznikową (dopiero stąd można podłączyć halogen, najlepiej przez przekażnik). A mi sie jednak wydaje że nie. Jest tak jak pisał (at)max-energy, czyli pod jeden pin napięcie z rozrusznika, a pod drugi regulator napięcia. Skrzynka bezpieczników jest podpięta pod pin nr.15. Kolego (at)Dareko99 jeśli masz wolny drugi...
Proszę; http://obrazki.elektroda.pl/8649147600_1...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Masz jakikolwiek miernik (omomierz) aby sprawdzić które złącza (piny) i jak się załączają ?.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Czyli jak powinno być ? Mogę prosić o zdjęcie ? Mirr
Pytanie: co pod WOM podłączyłeś?
Przewody na przerywaczu źle podłączone. Podłącz do dwóch równoległych konektorów.Na Twoim zdjęciu oznaczone L i P
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
na zdjęciu są zaciski uzwojenia wzbudzenia, na zacisku wzbudzenia powinno być tak jak piszesz 3V-9V na wyższych obrotach a nie żadna masa. Styk z trzema zwojami powinien wibrować, a ten drugi powinien być zwarty. Napisz dokładnie jaki typ prądnicy i regulatora P20d i RG15d, czy jakieś inne wynalazki??? Z tym 16/18 to chyba za ślepy jestem. wrzucę schemat...
jak podłączyć kable żeby mi alternator ładował akumulatory w ursusie 60????????
Dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny do Ursusa C 385 Panowie, jak prawidłowo podłączyć dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny do Ursusa C 385? Gdzie podłączyć zasilanie i powrót?
30 czyli we zasilania na tę poziomą śrubkę na końcu.Z boku będą pozycyjne a następny wy. na przełącznik mijania/drogowe. Z porcelany wychodzi na podświetlenienie wskażników regulowane obracaniem gałki.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
Lampka kontrolna spadku ciśnienia powietrza.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42...
Znajde zdjęcia to ci podrzyce. Ale wymiary to będziesz musiał się pytać autorów.
No jak to gdzie pod styk "15" masz przecież rozpisany pinout stacyjki numerkami.
Zależy w jakim stanie jest twoja instalacja. Może wystarczy wymienić kilka przełączników, wsuwek i oczek, poczyścić punkty masowe i będzie wszystko działać. Jeśli jednak instalacja jest niebezpiecznie przestarzała i trzeba ją wymienić to polecam samemu zrobić wiązki przewodów. Wtedy będziesz mógł wykonać instalację "po swojemu" uwzględniając przeróbki...
jak to sprawdzić Sprawdzić, który biegun akumulatora jest podłączony do "ramy" ciągnika.
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Napisałem wcześniej czy aż tak ciężko poszukać schematu instalacji. Ale niech Ci będzie zrobiłem to za Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/6615461600_1... Tu masz jeszcze opisy. 1.Lampa przednia lewa 2.Lampa przednia prawa 3.Sygnał dźwiękowy 4.Złącze przednie 5.Alternator Żuk 6.Świece żarowe 7.Czujnik ciśnienia oleju 8.Skrzynka bezpieczników...
Źle. Tak to będą cuda.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
W korpusie tylnego mostu MF 255 /3512 jest kilka korków, ten o którym mówisz jest od sprawdzania ciśnienia na cylindrze podnośnika tylnego (max ciśnienie na wewnętrznej pompie). Tu można podłączyć zasilanie podnośnika tylnego i sterować rozdzielaczem hydrauliki zewnętrznej podnoszenie i opuszczenie ramion. Jest opcja 1-sza: Podłączamy zasilanie z zaworu...
Masz schemat? Masz miernik?
Przewód do pompowania podpina się do odolejacza od dołu, jak na twoim zdjęciu. Jeśli kompresor używasz tylko do pompowania to zbiornik jak i reszta instalacji nie potrzebna. Wszystko za odolejaczem jest zbędne. Wyjście ze zbiornika prowadzi do zaworu pod hamulcami.
Jak ma mi to pomóc?? Podpiąć przewody do stacyjki z Ursusa.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Rozrusznik będzie działał normalnie, to że działają światła nie znaczy że w stacyjce jest wszystko podpięte wg. schematu. Masz schemat podłącz wszystko wg. niego.
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Taniej będziesz miał przerobić przyczepę na jednoobwodowe. Kupić zawór sterujący jakieś 140 zeta i około 80 zawór regulacji. Przewody powinieneś wykorzystać stare.
Kolego nie tak.Musi znaleźć przewód od kontrolki co dochodzi na przekaźniki. Odłaczyć od przekaźnika i połączyć go z przewodem 67 który dochodzi do regulatora,oczywiście ten przewód musi być zajęty z regulatora.Drugi koniec tego przewodu dochodził do szczotkotrzymacza ,więc teraz ten przewód musi podłączyć do zacisku D+ alternatora.
Przecież tam bez problemu daje się przemagnesować prądnice w 2 stronę - żeby "-" był na masie. Wystarczy akumulatory podłączyć na odwrót.
Na to pytanie nie można odpowiedzieć jednoznacznie, bowiem wszystko zależy od użytego siłownika. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Jeśli założymy wyżej to będziemy mieli większy moment zamykający i otwierający a co za tym idzie będziemy mogli zamykać łyżkę przy większej masie nabranej. Minusem tego rozwiązania jest fakt, że im wyżej będziemy zakładać...
Zrób tak: http://obrazki.elektroda.pl/9978601700_1... Gdyby przekaźnik załączał się po zapłonie to mocniej napnij sprężynkę w przekaźniku.
W tym temacie masz zdjęcie jak jest podłączona ta pompa: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... i zdjęcie takiej pompy. http://static.elektroda.pl/attach/201705... Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego je zmieniono wprowadzając zaworek ciśnieniowy do pompy, który dodatkowo odpowietrzał pompę wtryskową. Powrót z wtryskiwaczy...
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Patryk, weź Ty zrób fotę rozrusznika z widocznymi przyłączami to się nakreśli Ci jak to podłączyć, żeby zakręciło.
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Czy podłączyłeś wszystko prawidłowo,podałeś zasilanie na regulator.Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę.
Zdjęcie niewyraźne. Tak gdzie nakrętka to jest biegun dodatni, a męski konektor jest do kontrolki ładowania.
W pozostaje wolny, B+ główny przewód do rozrusznika na śrubę gdzie przychodzi "główny" prąd z akumulatora. Lampka kontrolna na zacisk D+, będzie to najmniejszy z tych trzech konektorków. Regler dotychczasowy wyrzucamy. Przewód najlepiej dać "linkę" 10mm² - to nie żart i nie ma przecinka, dziesięć milimetrów! http://obrazki.elektroda.pl/4898386600_1...
Tak najlepiej, można też pod plus stały z akumulatora,ale wtedy będzie cały czas pobierał prąd.
Nie 110W prądu a mocy. Prąd będzie ok 9A, powinien wystarczyć bezpiecznik 10A, a jeśli będzie się przepalał to wstaw 15A.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Tak, możesz się upewnić i sprawdź gdzie one biegną. Ja obstawiam że jeden do prądnicy, a drugi do stacyjki lub bezpieczników.
Witam, nie znam się na ciągnikach, a dzisiaj zacząłem samodzielnie montować ładowacz czołowy, do ładowacza została dołączona instrukcja montażu(nic mi nie pomogła-pełno błędów elementy w instrukcji nawet nie były podobne do tych które dostałem, ale dałem radę), mam problem z zamontowaniem rozdzielacza. Dostałem taką instrukcję: http://obrazki.elektroda.pl/7241307900_1...
Elektryka w Ursusie C385. Ostatnio podłączyłem lampy LED 2x64 W na przekaźniku. Była to gotowa instalacja z przekaźnikiem z Allegro. Dlaczego po włączeniu LED-ów zaczynają one piszczeć, a gdy zapalę wszystkie, tzn. przód, tył i światła drogowe, przestają? Czy coś mogłem źle podłączyć, czy jest to normalne? AI: Czy możesz opisać, jak dokładnie podłączyłeś...
Panowie czy moglibyście prościej... :) Nie jestem w tych tematach biegły. Krok po kroku opisać, który kabel z jakiego wyjścia gdzie podłączyć. Dodano po 51 Patrząc na schemat podłączenia z jednego z powyższych linków, widać podłączone tylko dwa przewody do alternatora. Czy to wystarczy? http://i57.tinypic.com/4kiiyg.jpg Jak chcesz to możesz sobie tez...
Poszło nawet nieźle- foty w linku: [url=http://jarekstryszawa16.strefa.pl/o... Dzięki za rady!
wpisz w wyszukiwarce schemat podłączenia alternatora do URSUS C-360 tam będzie wszystko pokazane.
Jeżeli chcesz to zrobić, na przycisk to wystarczy znaleźć stałe 12 V, po włożeniu kluczyka do stacyjki. Bierzesz próbówkę, multimetr, żaróweczkę z kabelkami i szukasz, wg powinien być to zacisk 54, ale tam masz pewnie kierunki, STOP, może być też zacisk 30. Lub 54. :D Przycisk musi być solidny, przewody też bo przez nie będzie płyną duży prąd do świec....
Jak podłączyć siłowniki dwustronnego działania w c330 bez konieczności montowania nowego rozdzielacza Mission imposible.
Konektory zostaw w spokoju. Podkręć tylko przewód z oczkiem pod nakrętkę.
Nie ma znaczenia, były różne konfigurację podłączenia.
Powrót jest do pompy płynu chłodzącego. Tam powinna być podłączona metalowa rurka.
Na zew rozdzielacz jest wyjscie, normalnie jest połączone rurką z boku do góry rozdzielacza.
odłączyłem regulator zeby wymienić na nowy i pomieszały mi sie kable moze mi ktos napisze jak mają być
No to tak obrazowo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... i tam jest obrazek.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Luz, cewka działa, a jak podłączyć ją? Mam silnik wyjęty, stacyjkę od 33 Ursusa wezmę, tylko jak podłączyć? Pomożesz??
Czy waszym zdaniem umieszczenie skrzynki z przekaźnikami bliżej lamp będzie łatwiejsze do zrobienia? przy lampach bezpośrednio będę widział przewody do nich idące więc będę wiedział co jest co. Atego włącznika już bym nie ruszał. Jedynie plus będę musiał do nich dociągnąć.
Witam podłączam instalację w swoim ciapku i pomyślałem nad pewnymi zmianami, mianowicie. Chciałbym stop podłączyć pod styk 58 stacyjki, wówczas stop świecił by tylko po przekręceniu kluczyka od pierwszego położenia w wzwyż. Światła mijania podłączyć pod 2 położenie stacyjki a światła drogowe pod 3 położenie. Kontrolka świateł "długich" była by jednocześnie...
czy z tego samego zestawu to nie wiem bo facet dał mi taki czujnik i powiedział że pasuje do c 330 i dał zegar od zetora. także nie wiem. Mianowice jeśli chodzi o wskaźnik to mam podłączone że znak takich trzech kresek dane na masę. następnie oznaczenie B-zasilanie a oznaczenie T- czujnik.
Musisz zastosować osobny przekaźnik do kogutów i osobny do lamp ledowych. Jeśli chodzi o bezpieczniki to warto najpierw zmierzyć pobór prądu przez jedną lampę, ponieważ często w rzeczywistości pobierają mniejszą moc niż ta która pisze na opakowaniu.
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Trzeba zainwestować w przełącznik 12/24 jak w starach 266 czy dużych ciągnikach "Ursus".
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
dzięki za rade jutro tak podłączę nara
Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY, ...".
Zazwyczaj silniczki maja 3 kable Podłączysz masę gdzieś do kabiny + po kluczyku do silniczka bezpośrednio [stacyjka zacisk 45 lub 15] i do jednego z pinów np przez przełącznik lampki nocnej Tak że po wyłączeniu klawiszem silniczek będzie się zawsze zatrzymywał w bocznym położeniu Zasilanie należy puścić przez bezpiecznik ze względów bezpieczeństwa
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Posprawdzaj podłączenia mas w lampach.
Brak lub słaba masa.
Schemat przykładowy alternatora do fiata
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Najprościej zapiłować. Kolor powie wszystko.
Aha czyli na + regulatora też muszę podać +12V i ma działać. Nie wiem czy wszystkie t25 tak maja ale u mnie stacyjka służy wyłącznie do załączania świecy żarowej i rozrusznika. +12V jest podawane na stałe wszędzie a jedynie jest duży odłącznik masy który jak się załączy to palą się kontrolki i wszystko działa.
57/58- światła pozycyjne 30- napięcie ze stacyjki 56a- światła drogowe 56b- światła mijania 49- sygnał co do 56a i 56b mogę się mylić na pewno są to światła tylko mogą być odwrotnie Nie do końca! 30 to zasilanie STAŁE, czyli zasilanie stacyjki idące z akumulatora. Zasilanie po stacyjce to 15. 49 to wejście przerywacza kierunkowskazów, a nie sygnał!...
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Dobrze.
- jest na masę
Skoro działało, to logiczne jest, że źle podłączyłeś. Podłączanie starej nic nie da.
Witam nie wiem gdzie podłączyć ten niebieski kabelek. Miernikiem sprawdziłem to jest na nim 9V https://obrazki.elektroda.pl/9452696400_...
podłączyć przewód ursus ursus podłączyć prądnice podłączyć alternator ursus
buderus logamax płyta główny czyszczenie lasera drukarka unitra dioda
whirlpool awm6081 blokada drzwi polski volvo instrukcja obsługi
Wpływ oświetlenia ulicznego LED na jakość energii Błąd U115 w urządzeniach Zoeller - komunikacja CAN