Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
Raczej nie powinno mieć znaczenia który z białych gdzie. To napięcie AC .
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
Na takiej kompozycji elektrycznej jakiej teraz on stoi (zostańmy przy opcji iż to chińczyk) silnik pali bez problemu i śmiga aż furczy, brakuje tylko ładowania, ciekawostka jest taka iż po odpaleniu jak odłączę akumulator działa bez niego, aha i ma opcję palenia na kopa. Chcę tylko by mi aku ładował więc potrzebuje opinii czy ten regulator co mam mogę...
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Schemat coś pomoże https://obrazki.elektroda.pl/32_11771590... oraz www.elektroda.pl/rtvforum/topic813961.ht... dalej miernik w dłoń i działać Na przerywaczu B to + po statyjce ,L to wyjście na lampy( kierunki). Regulator ma jakiś napis?
Jak można "palić światła"? Najpierw naucz się poprawnej polszczyzny, potem zmierz napięcie po podłączeniu nowej żarówki, potem napisz, ale zapewne masz regulator napięcia do wymiany
http://yamahadt.net/jak-podlaczyc-chinsk... z tej strony brałem schemat podłączenia regulatora napięcie zależy od obrotów silnika im wieksze obroty tym większe napiecie
Trzeba sprawdzić na schemacie
aqu szmelc lub słabo doładowany, standard to 12.80 +- 0.2v. z podłączonym aqu wepnij regulator i zobacz czy jest spadek napięcia.
Mierzyłem cewki bezpośrednio na końcach uzwojeń, ale nie wyciągałem bo aby wybudować uzwojenie musiałbym wyciągnąć silnik. Jest to przejście do masy. Na podpiętym oryginalnym regulatorze pomiędzy fazami jest napięcie zmienne ok 10-11 V podłączyłem na próbę ten nieoryginalny uszkodozny regulator od YAMAHY jak się okazało daje on napięcie w okolicy 14...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Podepnij je pod wyjście regulatora napięcia, co by nie generować spadków napięcia.
Teraz proszę sprawdzić omomierzem, czy któryś zielony ma połączenie z masą silnika. Jeżeli tak, to jest alternator dwufazowy, jeżeli nie, to jednofazowy. W zależności od wyniku, powiem co i jak podłączyć.
wg mnie nie można, wygląda na to że BR ma więcj wspólnego z + niż z masą. Może dlatego nie ładuje? :) Podłącz ten regulator tak jak na schemacie
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Zobacz w schemat. Sprawdź jakie masz żarówki. Sprawdź czy po włączeniu długich przypadkiem nie świecą sie obie. Sprawdź styki. Odłączenie regulatora napięcia => spalenie wszystkich żarówek podłączonych bezpośrednio pod cewki po lekkim zwiększeniu obrotów silnika.
witam Koledzy zwróćcie uwagę na fakt że kolega Miras pisał w pierwszym poście że szybko wyparowuje woda z akumulatora ,może tu trzeba szukać usterki.Czasem bywa że podczas pierwszego podłączenia niefortunnie pada regulator napięcia i ładuje akumulator prądem przemiennym .
To brakujące "coś czarne" to pewnie stabilizator na 5 lub 3,3V. Piny wyświetlacza mogły wyglądać na słabo polutowane, ale to jest PCB z metalizacją i piny są osadzone w tulejkach i nie potrzebują dużo cyny widocznej na powierzchni. A na pewno nie było to przyczyną spalonej ścieżki. Gdzieś nastąpiło zwarcie (w liczniku), ew. zawiódł regulator napięcia...
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
Tak. Dokładnie. Tak działa amperomierz z bocznikiem o rezystancji w postaci kabla :D o nieznanej bliżej wartości. Mało tego. W tej sytuacji nie jest ona istotna... Chodzi o pomiar jakościowy a nie ilościowy. Czy w ogóle szukałeś schematu? A może jego fragment stworzysz sam. Chodzi o cewkę(ki) pradnicy i kolory kabli z niej wychodzące. Zmierz napiecie...
Po podłączeniu żarówki napięcie dochodzi do 13v czyli jest bardzo słabe ładowanie. Ktoś ma jakieś pomysły od czego można dopasować regulator ?
Witam. Posiadam motocykl yamaha xt 600 , model lc4 z 1984r. Potrzebuje uproszczony schemat instalacji elektrycznej :podpięcie przewodów do lamp-przód i tył oraz wyłącznik motocykla. Mam moduł, regulator napięcia oraz cewkę (od iskry). Chciałbym to podłączyć najlepiej bez akumulatora. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Witam, mam problem z silnikiem zaburtowym Yamaha 25 czterosów z 2003r. Nie wiem jak podłączyć regulator napięcia. Regulator posiada 6 przewodów: 2 żółte, 1 szary, 1 czarny, 2 czerwone. Łączę je kolorami i zostaje mi jeden wolny -czerwony. Ładowania nie ma i brak impulsu na obrotomierz.Nie wiem czy mój regulator jest odpowiedni do tego silnika. Podejrzewam...
1 Czyli mierzę prąd na odłączonej kostce alternatora z regulatorem, prąd przemienny powinien sięgać kilkudziesięciu volt 2 Podłączasz regulator i mierzysz napięcie miedzy fazowe na obciążonym alternatorze, napięcie z wyjścia regulatora czyli prąd oddawany. Rozumiem że tak mam to wykonać? Dodano po 3 Kostki już dawno nie mam mam podłączone same przewody...
Witam wszystkich serdecznie . Kupiłem niedawno silnik Yamahy xs 400 dohc potrzebował bym schemat układu elektrycznego a tak dokładnie nie wiem jak podłączyć moduł , regulator napięcia alternator i cewki zapłonowe bo nie posiadam wiązki elektrycznej . Jak ktoś by mógł opisać albo podać schemat po polsku bardzo bym był wdzięczny za pomoc . Z góry dziękuje...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Sprawdź impulsator miernikiem, jeśli ma kilkaset Ω do 1 kΩ to jest to na pewno czujnik indukcyjny, jeden przewód do masy, drugi do modułu (który gdzie sprawdzisz doświadczalnie). Jak zamontujesz prostownik/regulator napięcia trójfazowy oraz akumulator, to możesz zastosować moduł DC-cdi, możesz również użyć modułu AC-cdi i zasilić go z dedykowanej...
Odradzam robienia takich prób z modułem zapłonowym. Ryzyko uszkodzenia. http://quadhub.com/yfz450/images/a/a8/20... Potwierdza się rodzaj układu ładowania. Ze schematu podejrzewam że regulator ma kostkę wyprowadzoną na przewodach. Gdyby miałby być zastosowany regulator od skutera, to jeśli alternator ma moc powyżej 100W to potrzebny...
Poprawka, sprawa się nieco skomplikowała, po podłączeniu prostownika i zmierzeniu napięcia stałego na wyjściu okazało się, że panuje tam od 20V na wolnych obrotach, do 230 V przy 11.5 tys obr.
Naprawa przetwornic wymaga już trochę wiedzy i poza tym to praca przy napięciu >315V ! Jakie są napięcia na Q414 i IC403 - jest to zasilanie regulatora i drivera . Nie mając 15V na wyjściu IC403 nic nie ruszy .
Oryginały mają to do siebie, że często są drogie i trudno dostępne. Jeśli masz taką możliwość, to pożycz od kogoś i podłącz dowolny regulator 12V (np. regulator od dużego fiata pasuje do motocykla ETZ). Co do przerywacza, to poszukaj na necie schematu przerywaczy na układzie NE555.
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
regulator napiąć yamaha yamaha regulator napiąć regulator napiąć podłączyć
plamy ekranie cieknie pralki obroty silnik diesel
ustawienia cccam kenwood uszczelka
Mercedes W211 722.6/722.9 – skrzynia biegów w trybie awaryjnym przy 80°C, ATF, chłodnica, mechatronika Mercedes W202 C180 automat – brak wstecznego biegu po odpaleniu silnika, skrzynia 722.6/722.4