Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Witam - czyli na razie jest bałagan , lużne przewody . Proponuję kupić i zamontować odpowiednią tabliczkę zaciskową -kostkę i ją odpowiednio podłączyć . Proszę napisać jakie oznaczenia i na jakich kolorach one są ? Natomiast co wiemy biały - biały 0Ω wyłącznik uzwojenia pomocniczego Czerwony - czerwony 32Ω uzwojenie pracy . Czarny - czarny 73Ω uzwojenie...
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Z reguły uzwojenie rozruchowe powinno posiadać większą rezystancje. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/7_122298668... Dodano po 19 Tutaj lepsza jakość zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/7_122298799...
No dobrze, ale skoro nie mam tego wyłącznika do rozruchu to co teraz ? Btw. Oba uzwojenia w szereg i prosto do sieci ? Dobrze rozumiem ? Połącz np. tak: N- uzwojenie robocze -L N- uzwojenie pomocnicze- przycisk dzwonkowy - L albo tak: Przełącznik 0- rozruch -praca Ten silnik potrzebuje cały czas zasilanie uzwojenia roboczego. Uzwojenie pomocnicze musi...
W tym silniku sa 2 uzwojenia - robocze i pomocnicze. oba są połączone z jednej strony razem i podłączone do sieci(jeden koniec wtyczki). Z drugiej strony uzwojenie robocze jest też podłączone do sieci(drugi koniec wtyczki). Do tego drugiego końca wtyczki podłączony jest kondensator,a jego drugi wtyk jest podłączony do uzwojenia pomocniczego. Oczywiście...
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Do czego służy pomocniczy kondensator 100v? To nie jest kondensator pomocniczy tylko kondensator wzbudzenia i jest on podłączony pod uzwojenie pomocnicze na którym jest napięcie ok 100V.
Kondensator musi być podłączony do uzwojenia pomocniczego szeregowo. Jedno uzwojenie (nawinięte grubszym drutem, jeżeli jest różnica w grubości, jest podłączone bezpośrednio do sieci), a pomocnicze poprzez szeregowy kondensator. Jak podłączysz odwrotnie, nic nie powinno się stać.
U mnie sa inne kolory Wstawiłeś 3x to samo zdjęcie. Pokaż zdjęcie "innych kolorów" bo jak na razie nie wiadomo z czym masz problem - z uzwojeniem głównym czy z którymś z pomocniczych.
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Nie da się silnika który ma tylko dwa uzwojenia połączyć w trójkąt :D Nawet gdybyś podłączył go pod falownik to wraz ze zmianą częstotliwości musiałbyś zmieniać pojemność kondensatora, bo jego opór zmienia się wraz z częstotliwością. Podłączenie uzwojenia pomocniczego pod inną fazę falownika również nie pomoże bo przesunięcie fazowe prądu między uzwojeniami...
Ja bym podłączył raczej U1 U2. Z1 Z2 przyjęto oznaczać uzwojenie pomocnicze, ma z reguły więcej zwojów cieńszym drutem (większą rezystancję) i powinno być w szeregu z kondensatorem.
Musisz się dostać do czarnego przewodu zasilającego i tam będziesz miał 3 druty podłączone do tego przewodu, dwa zostawiasz a trzeci drut odcinasz uzwojenia pomocniczego. Są dwa druty bo uzwojenie pracy jest robione dwoma drutami równolegle i ich nie rozłączaj tylko połącz razem pod przewód czerwony.
Podłączyć równolegle do uzwojenia pomocniczego kondensator? Dodano po 4 Ma ktoś schemat podłączenia 1fazówki silnika asynchronicznego jako prądnicy?
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Efekt jest taki, że silnik buczy, nie zawsze chce wystartować i strasznie wibruje. Dodatkowo nie zawsze kręci się w tę samą stronę. Po próbie podłączenia wg drugiego schematu jest to samo. A ja nie jestem pewny czy dobrze odczytałeś który to U1 /U2-Z1/Z2 . Czy przypadkiem nie odwróciłeś sobie schematu. Jeśli masz multimetr zmierz bo uzwojenie robocze...
Witam Ale coś zle jest w tej chwili połączone nie wiadomo które jest uzwojenie pomocnicze . Jak był podłączony? ktoś już grzebał sciagnoł mostki ?
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Coś źle pomierzyłeś, bo jeżeli Brązowy i czarny miernik pokazuje 0 oma to pozostałe podane pomiary powinny mieć taką samą wartość. Zakładając, że niebieski, jest neutralny, to czarno-niebieski będzie uzwojeniem roboczym, a brązowo-niebieski będzie uzwojeniem pomocniczym, wtedy między czarnym i brązowym miernik powinien pokazać 450Ω. Jeżeli tak jest,...
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Jeśli pomyłkowo odwrotnie podłączyłeś uzwojenie pomocnicze to faktycznie UC mógł otrzymywać sporo ponad 30V. Wartość rezystora rozruchowego nie jest krytyczna, równie dobrze może być 300k - wtedy start zasilacza będzie trwał trochę dłużej. Nie ma co się przejmować rozlanym mlekiem - mi też zdarzyło się spalić 2 szt. UC gdy robiłem próbne pomiary na...
Zacznij od sprawdzania bezpieczników na płycie sterownika, może warystory zatrzymały to za wysokie napięcie. Sprawdź transformatorek (uzwojenie pierwotne) zasilajacy sterownik. Jeżeli jest na 115 VAC, to trzeba będzie zastosować zewnetrzny pomocniczy transformator, albo wymienić stary na właściwe napięcia.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Domowe wzmacniacze lampowe doskonale sobie radzą bez wymuszonego chłodzenia. Napięcie zmienne 6,3V możesz zawsze wyprostować, wygładzić kondensatorem i podłączyć coś innego. Osobiście nie jestem zwolennikiem zasilania elementów pomocniczych wzmacniacza, z tego samego uzwojenia z którego, w tym przypadku, żarzone są lampy. Albo osobne uzwojenie transformatora,...
Witam . Skoro wolne obroty są ok. , a z zachwania wynika że w czasie wirowania silnik otrzymuje napięcie na uzwojenie robocze to jedyną przyczyną uszkodzenia jest przerwa w obwodzie zasilania uzwojenia pomocniczego 2800obr/min . Prawdopodobnie przy wymianie programatora przewód z tego uzwojenia wylądował na innym styku programatora . Spróbuj prześledzić...
morrisDJ - skoro masz przejście po stronie pierwotnej ( 2-3 ) , to prawdopodobnie masz całe uzwojenie . Po stronie wtórnej też wygląda dobrze (1-2-3 , symetryk 32V + 4-5 powinno być uzwojenie pomocnicze) . Zaznaczyłem Ci na niebiesko , jak wyglądało fabryczne podłączenie , a na czerwono - jak ma wyglądać teraz . Podaj napięcie z sieci (daj bezpiecznik)...
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Tego typu układy "odczytują" napięcie z uzwojenia pomocniczego, które w tradycyjnych rozwiązaniach służyło tylko do zasilania. Tu pełni obie funkcje, spójrz sobie na schemat aplikacyjny i podłączenie FB i separującą diodę. Niebieskie to kondensator przeciwzakłóceniowy pewnie o lepszej normie do pracy między stroną niską a sieciową.
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
Ten silnik musi mieć kondensator 7,5 µF podłączony razem z uzwojeniem pomocniczym na stałe. Podłaczenie innego kondensatora spowoduje uszkodzenie uzwojenia pomocniczego.
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Myśle o takim podłączeniu: pod uzwojenie 2-3 podaje zasilanie,następnie podaje napięcie pod uzwojenie pomocnicze 2-1 gdzie jest podłączony w szereg kondensator.Po uzyskaniu odpowiednich obrotów odłączam zasilanie z uzwojenia pomocniczego 2-1 Co sądzicie o taki podłączeniu?
uzwoić pomocniczy uzwoić główny pomocniczy podłączyć uzwoić silnik
silniki literatura instrukcja obsługa samsung zmywarka uszkodzić
klucze jonnesway centrala schrack
Filtr górnoprzepustowy LC typu pi: zasada działania i projektowanie Zamiennik dla Intel Core 2 Duo E8500 na Socket 775