Tak oba te oporniki są dobre. Sama sobie produkuje napięcię do własnego zasilania? No takiego układu jeszcze nie widziałem. Ja myślałem że na Vcc ma dostać napięcie z trafa prze D608 a na OUT ma wyjść napięcie z niej. Dostaje trochę prądu z rezystora startowego R615, na "rozruch". Działa wtedy "na pół gwizdka" kluczując z niewielkim wypełnieniem Q601...
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Do 1 i 2 zasilanie. Do 2 i 3 kondensator 50 µF. Do 2 i 4 kondensator 160 µF.
pomocne info o wykonaniu cewki ponizej (nic nie podales: prad max, indukcyjnosc, material rdzenia): http://www.amg.gda.pl/~gred/ele/faqcewki... + ewentalna 'pętelka' do obserwacji na oscyloskopie.
Witam - czyli na razie jest bałagan , lużne przewody . Proponuję kupić i zamontować odpowiednią tabliczkę zaciskową -kostkę i ją odpowiednio podłączyć . Proszę napisać jakie oznaczenia i na jakich kolorach one są ? Natomiast co wiemy biały - biały 0Ω wyłącznik uzwojenia pomocniczego Czerwony - czerwony 32Ω uzwojenie pracy . Czarny - czarny 73Ω uzwojenie...
Najwygodniej będzie dać transformator pomocniczy z uzwojeniem pierwotnym na 400V http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80... Ta twoja spawarka pokazana na zdjęciu jest zasilana napięciem między fazowym 400V . Pozdrawiam .
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Skoro w przetwornicy jest to 2 uzwojenie pomocnicze służące do zasilania samego układu sterowania to po co ten rezystor skoro i tak napięcie zasilania będzie z tego uzwojenia pomocniczego? Podczas pracy tak ale po załączeniu zasilania kiedy przetwornica jeszcze nie działa układ scalony musi dostać zasilanie. Układ scalony jest przystosowany do takiej...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym. Tylko autotransformator. Poszukam.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
No dobrze, ale skoro nie mam tego wyłącznika do rozruchu to co teraz ? Btw. Oba uzwojenia w szereg i prosto do sieci ? Dobrze rozumiem ? Połącz np. tak: N- uzwojenie robocze -L N- uzwojenie pomocnicze- przycisk dzwonkowy - L albo tak: Przełącznik 0- rozruch -praca Ten silnik potrzebuje cały czas zasilanie uzwojenia roboczego. Uzwojenie pomocnicze musi...
Sprawdzić kondensator i sprawdzić uzwojenie pomocnicze. W zależności od wyniku - wymienić kondensator lub silnik rozdrabniacza, lub rozdrabniacz.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
Jeżeli chodzi o kwestię prądu rozruchowego, taka prądnica najprawdopodobniej w ogóle nie posiada uzwojenia pomocniczego - jak więc ruszyć takim silnikiem? Tu nie chodzi o uzwojenia pomocnicze. Tu chodzi o prąd Ir Ir=(3-7)xIn
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Nie działa uzwojenie pomocnicze (rozruchowe), być może jest przerwa na w obwodzie -uszkodzony kondensator.
Witam zasilacz po upadku proszę sprawdzić uzwojenie pomocnicze po stronie pierwotnej prawdopodobnie ma przerwę .Naprawiałem kilka takich zasilaczy z podobną usterką.pozdrawiam
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Uzwojenie pomocnicze (5,7V) jest pojedyncze , a nie symetryczne (2x5,7) . Zanieś to trafo do przezwojenia , powinno wyjść taniej .
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Skoro już tyle włożyłeś to może chociaż jeszcze pomierzyć (swoją drogą od tego trzeba było zacząć). Poza tym co wyżej, proponuję sprawdzić czy napięcie zasilania kontrolera (jaki tam jest?) nie pulsuje. Może nie ma zasilania z uzwojenia pomocniczego. Do sprawdzenia R12, dioda pod R11 i uzwojenie.
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Z reguły uzwojenie rozruchowe powinno posiadać większą rezystancje. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/7_122298668... Dodano po 19 Tutaj lepsza jakość zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/7_122298799...
Tego typu układy "odczytują" napięcie z uzwojenia pomocniczego, które w tradycyjnych rozwiązaniach służyło tylko do zasilania. Tu pełni obie funkcje, spójrz sobie na schemat aplikacyjny i podłączenie FB i separującą diodę. Niebieskie to kondensator przeciwzakłóceniowy pewnie o lepszej normie do pracy między stroną niską a sieciową.
Ja bym stawiał niestety na trafo przetwornicy. Miałem kilka takich przypadków w Grundigach 100Hz, że po nagrzaniu robiła się przerwa na uzwojeniu pomocniczym po stronie pierwotnej. Gdy ostygł, sam się włączał. To samo było, gdy trafo wymontowałem i grzałem suszarką.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Pierwszy link pokazuje error 404, ale w pozostałych na schematach też jest uzwojenie pomocnicze. Schematy obu przetwornic są proste i sprawdzone. Tej na 2N3055 ma nawet mniej elementów i jest prostszy.
Sprawdź, czy nie ma niekontaktów na kondensatorze umieszczonym obok silnika sprężarki(przesuwnik fazowy). A może sam kondensator stracił pojemność? (na to właśnie wygląda, że w uzwojeniu pomocniczym płynie zbyt mały prąd)
Uszkodzenie transformatora impulsowego to bardzo rzadkie zjawisko, szczególnie że drut uzwojenia pomocniczego ma zazwyczaj przekrój dużo większy niż wynikało by z prądu i mało zwojów, nie da siego przepalić podczas pracy, można go urwać. Czy drut nie jest przerwany na połączeniu z nóżką? Widzę puste miejsce w oknie rdzenia, zmieścił byś nowe uzwojenie...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Patrzę na schemat, który narysowany jest na kartce papieru i nie zgadza mi się zasilanie UC38XX, powinien być zasilany z uzwojenia pomocniczego transformatora impulsowego, a trnasoptor powinien być dołączony do napięcia wtórnego. Napewno poprawnie przerysowałeś schemat ?
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Kondensator rozruchowy 25 mF/500V Kolego rybok_999 , nie słuchaj tych nieprzemyślanych podpowiedzi. Do tego silnika oryginalnie jest stosowany kondensator 12 µF, tym 25 µF usmażysz uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie rozruchowe działa tylko w czasie rozruchu silnika i jest przewidziane do pracy krótkotrwałej(duży prąd-grzeje się) a uzwojenie pomocnicze, to też uzwojenie rozruchowe, ale tak obliczone,żeby mogło pracować ciągle,a tym samym zwiększać moc silnika. czy sam kondensator (przesunięcie fazowe o kąt 90*) załatwia sprawę ? Właśnie o to chodzi.
Musisz się dostać do czarnego przewodu zasilającego i tam będziesz miał 3 druty podłączone do tego przewodu, dwa zostawiasz a trzeci drut odcinasz uzwojenia pomocniczego. Są dwa druty bo uzwojenie pracy jest robione dwoma drutami równolegle i ich nie rozłączaj tylko połącz razem pod przewód czerwony.
Coś źle pomierzyłeś, bo jeżeli Brązowy i czarny miernik pokazuje 0 oma to pozostałe podane pomiary powinny mieć taką samą wartość. Zakładając, że niebieski, jest neutralny, to czarno-niebieski będzie uzwojeniem roboczym, a brązowo-niebieski będzie uzwojeniem pomocniczym, wtedy między czarnym i brązowym miernik powinien pokazać 450Ω. Jeżeli tak jest,...
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
Nie na płycie. Ten duży, biały, walcowaty element. Ale żeby go sprawdzić musiałbyś mieć miernik z pomiarem pojemności. Koszt takiego kondensatora jest niewielki, rzędu 10-15zł. Możesz go wymienić w ciemno, bo na 99% jest on przyczyną. Pozostały 1% to ewentualnie uszkodzenie uzwojenia pomocniczego w silniku.
W przetwornicach zazwyczaj działa to tak że niewielki prąd płynący przez rezystory ładuje kondensator, kiedy napięcie na kondensatorze wzrośnie powyżej progowego przetwornica podejmuje próbę startu, napięcie szybko spada, ale po chwili pojawia się napięcie z uzwojenia pomocniczego. Oczywiście napięcie podzieli się po równo pomiędzy trzy rezystory, uszkodzenia...
że pracowała na sporych spadkach napiecia można by rzec, że uzwojenie pomocnicze zakończyło żywot. Mam rację? Na fotografii widać przegrzanie. Pomiar napięcia na kondensatorze rozstrzygnie. Miernik... pokazuje wartosc znamionowa w Faradah. Miesci sie w zakresie +/- 5% Uhhhhhh :cry:
Do sieci podłączasz czarny i pomarańczowy (oznaczone jako "0" i "220". To jest strona pierwotna. Po stronie wtórnej masz 15V - 0 - 15V. Jako uzwojenie pomocnicze masz jeszcze 27V (uzwojenie o niewielkiej wydajności prądowej, może być zastosowane do zasilania jakiekolwiek elektroniki). Po wyprostowaniu przemiennego 15V - otrzymasz ok. 20V prądu wyprostowanego....
Wymień go i powinno działać. Dodano po 21 Wymień go i jak ruszy to posprawdzaj czy napięcie zasilania IC403 przełącza się na uzwojenia pomocniczego transformatora. Ten rezystor służy tylko do rozruchu przetwornicy, więc trochę dziwne że uszkodził się ona podczas użytkowania.
O którym tranzystorze mówisz? Pewnie sterowany przez TL3842P. Nota aplikacyjna tego układu wystarczy, dużo elementów do sprawdzenia tam nie ma... Sprawdź diodę na uzwojeniu pomocniczym transformatorka - blisko bezpiecznika. Jak OK to kondensator na zasilaniu układu.
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Takiego układu uzwojeń silnika sprężarki nie znalazłem u siebie, nawet wymiary rdzenia się nie zgadzają. Dla przykładu coś takiego: 24 żłobki, długość rdzenia 91 mm, średnica wewnętrzna rdzenia 77 mm, średnica zewnętrzna rdzenia 145 mm. 2,2 kW, 2800 obr/min., kondensator 70 µF. Uzwojenie...
Jakie oporności wychodzą po przyjęciu jako wspólnego wyprowadzenia przewodu czerwono-białego . Jeśli zmniejszy się oporność uzwojeń wolnoobrotowych i uzwojenia pomocniczego to właśnie on jest wyprowadzeniem wspólnym . Reszta połączeń pozostaje bez zmian . i wówczas podłączenie silnika przedstawia się tak jak w załczniku .
Podłącz silnik bez kondensatora , podaj napięcie i na chwilę zewrzyj przewody gdzie był kondensator.Jeżeli silnik ruszy to wina jest w kondensatorze , a jak nie ruszy to zakręć silnikiem i jeżeli będzie się kręcił to wina leży w uzwojeniu rozruchowym.
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
W jaki sposób jest zasilany driver (w moim przypadku) UC3843B ? W pierwszym momencie i po włączeniu się zasilacza pomocniczego ? Zarówno tranzystor MOS K3878 jak i układ UC3843B jest uszkodzony mają zwarcie. Czy spotkał się ktoś z podobną usterką ? Kpisz czy o drogę pytasz? Aplication note pobierz, a tam masz wszystko wyłożone wręcz łopatologicznie....
Jeśli chodzi tylko o wtórne to jest dosyć łatwo, zmieniać napięcie zmieniając liczbę zwojów , ale kierunek nawinięcia musi pozostać jaki był, trzeba zadbać jeszcze o naskórkowość (druty zbyt grube dla danej częstotliwości pracy, zamienia się na kilka cieńszych), porządne wykonanie izolacji pierwotne-wtórne, oraz to żeby uzwojenie wypełniało większą...
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
W Polonezie (20lat temu) miałem jedno uzwojenie pomocnicze odłączone. Tylko ja umiałem zapalić ten samochód. Po naprawie - śmigał jak nowy.
Jedno trafo w zupełności ci wystarczy, to nie spawarka tylko zasilacz. Szkoda że nie ma odczepu ani uzwojenia pomocniczego, dobrze kombinujesz dać step-down na przetwornicy ale za nią jeszcze daj stabilizację liniową i będzie niezawodny zasilacz o dobrych parametrach. W bezpieczniki elektroniczne nie ma co się bawić, ograniczenie prądowe i tryb stabilizacji...
Nie zmienisz łatwo obrotów w tym silniku.Trzeba by zmienić kierunek nawinięcia cewki, do której podłączasz zasilanie.
W koszulce, pomiędzy drutami uzwojenia roboczego a pomocniczego w czołach uzwojenia.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Witam! Walczę i nie mogę dojść do ładu z tym wystartowaniem tego silnika. :) Udało mi się go ruszyć jednak na uzwojeniu pomocniczym (po chwili pojawił się dym :D ), a jak podłączam teoretycznie na na głównym silnik buczy. Nie ma ktoś schematu połączeń? Dodam, że do silnika podłączona jest cewka. Pozdrawiam!
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Silnik z fazą rozruchową zwartą /ze zwartym uzwojeniem pomocniczym/. http://obrazki.elektroda.pl/8309007400_1... Interesują mnie 2 szt. takich silników - warunek - muszą (powinny być) identyczne !. moc: 25 - 50W napięcie zasilania: 220-240V Silniki te mogą nieznacznie konstrukcyjnie różnić się od silnika prezentowanego na załączonym...
Witam ! Sześć przewodów wychodzi ze silnik- zgadza się. Dwa przewody uzwojenie robocze. Dwa przewody uzwojenie pomocnicze. Dwa przewody od wyłącznika odśrodkowego. Czy na przewodach są koszulki z oznaczeniami np. R1 ? Sam musisz rozpoznać które pary przewodów są uzwojeniami, wyłącznikiem odśrodkowym. Jeśli wszystkie przewody nie mają oznaczeń potrzebny...
Teraz to się zgadza. 5,6-2,3 uzwojenie robocze 1-4 uzwojenie pomocnicze Martwią mnie te mega omy, proponuję wysuszyć stojan co najmniej na słońcu, lub na 1godzinę do piekarnika termostatem na 60stopni C ( termoobieg ) Tak połącz uzwojenia: https://obrazki.elektroda.pl/1417088200_...
Badaj flybacka (standby) może kondensatory? Uzwojenie pomocnicze? Ja bym wszedł z oscyloskopem na scalak.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Ja bym podłączył raczej U1 U2. Z1 Z2 przyjęto oznaczać uzwojenie pomocnicze, ma z reguły więcej zwojów cieńszym drutem (większą rezystancję) i powinno być w szeregu z kondensatorem.
Co Ty nie powiesz? Jeszcze napisz że kondensator rozruch owy pracuje non-stop i dlatego coś Ci tu i ówdzie słabnie. Typowe na elektrodzie: coś nie działa to zaczynamy od wymiany kondensator. Nie ironizuj kolego, nie ironizuj. Masz tu silnik o dwu uzwojeniach- roboczym i rozruchowo- pomocniczym, gdzie po rozruchu kondensator przejmuje rolę z rozruchowego...
Zakładam, że pulsowanie jest spowodowane tym, że transoptor EL817 informuje stronę kluczowania, że czas przerwać pracę Jest trochę inaczej. Zmniejszanie napięcia to węższy impuls sterujący z kontrolera. Zmniejsza się także napięcie uzwojenia pomocniczego podtrzymującego pracę kontrolera i dlatego dochodzi do przerwania ciągłości. Kolego autorze. Masz...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Pod obciążeniem też napięcia pływają? Uzwojenie pomocnicze ma przejście?
On ma 4 uzwojenia. Wszystko przecież pięknie widać na serwisówce. Dwa pierwsze są symetryczne, 2x 11,5V. To jest do zasilania wzmacniacza i elektroniki. Potem masz wysokonapięciowe - 60V (po prostowniku jest 30V, za filtrem 42V czyli tyle co na schemacie) I na końcu uzwojenie pomocnicze zasilające wyświetlacz. Możesz śmiało założyć 3V. Moc transformatora...
ile zwoi powinno mieć uzwojenie sterujące transoptorem na poniższym schemacie Transoptor jest sterowany z uzwojenia wtórnego, bo pracuje w układzie sprzężenia zwrotnego. może idzie ci o uzwojenie pomocnicze zasilające tranzystor transoptora przez diodę D2? Zajrzyj do datasheetu... gdybym chciał zmienić wartość napięcia wyjściowego zasilacza na 28V,...
Kontrolery do przetwornic zasilanych z sieci pobierają znikomy prąd kiedy napięcie jest za niskie, wtedy kondensator ładuje się przez rezystor, kiedy napięcie przekroczy próg kontroler startuje rozładowując kondensator, jednak zanim kondensator straci ładunek, przetwornica wystartuje i dalej zasila się z uzwojenia pomocniczego, z 555 będzie trudniej...
Witam Ale coś zle jest w tej chwili połączone nie wiadomo które jest uzwojenie pomocnicze . Jak był podłączony? ktoś już grzebał sciagnoł mostki ?
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Ten element zwany pozystorem służy do rozruchu silnika i pomiędzy załączeniami musi ostygnąć co trwa około 10-15 minut, w zmywarce to nie problem bo jej elektronika to wie ale Ty skoro pierwszy raz o tym słyszysz to nie wymuszaj ponownego startu pompy przed tym czasem bo uszkodzisz silnik . On musi ostygnąć zanim ponownie zacznie przewodzić prąd żeby...
W tym silniku sa 2 uzwojenia - robocze i pomocnicze. oba są połączone z jednej strony razem i podłączone do sieci(jeden koniec wtyczki). Z drugiej strony uzwojenie robocze jest też podłączone do sieci(drugi koniec wtyczki). Do tego drugiego końca wtyczki podłączony jest kondensator,a jego drugi wtyk jest podłączony do uzwojenia pomocniczego. Oczywiście...
Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń: roboczego i pomocniczego. Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą, Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego. W obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
To jest transformator impulsowy .Oprócz uzwojeń pierwotnego i wtórnego ma jeszcze uzwojenia pomocnicze .Bez schematu ładowarki raczej ciężko będzie go sprawdzić. Dodano po 4 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... tu masz link ze sczematem tej ładowarki i opisem naprawy. Dodano po 25 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... tu masz...
LD7576GS zasilany jest z uzwojenia pomocniczego? Sprawdziłeś czy to uzwojenie ma przejście? Co się dzieje jak obciążysz wyjście zasilacza?
Coś niskie to napięcie, a ile masz na wyjściu wtedy i jakie jest napięcie zasilania IC701 mierzone na elce za diodą z uzwojenia pomocniczego na pierwotnej? To co teraz naprawiasz to jest właśnie najtańsza ładowarka 42v/2A
podejrzewam , że to 46ohm to suma rezystancji obu uzwojeń. Czerwony to pewnie środek. Mogło by tak być, rezystancja uzwojenia pomocniczego 46Ω to może trochę za dużo ale pewności nie ma, tym bardziej, że kolega grochol3 tak ma właśnie ten silnik podłączony i stwierdził wcześniej: te podłączenie nie jest fabryczne, to podłączył mój szwagier i to...
rezystor rozruchowy dałem 270 Ohm Tam raczej powinno być jak już 270 ale Kom! tak to znowu Kolega uszkodzi układ, Nie wiem czemu nie ma napięcia na uzwojeniu pomocniczym transformatora. Bo przetwornica nie działa więc jak transformator ma tam wyprodukować napięcie,rezystor rozruchowy tylko ''inicjuje'' przetwornicę a potem za zasilanie odpowiedzialne...
Ile przewodów z niego wychodzi? Należałoby zamienić końcówki uzwojenia pomocniczego.
- przed rezystorem startowym prowadzącym do nogi 7 UC3842 napięcie wynosi 190V, za - 2,5V, O ile pamietam ta aplikacje to te uklady do startu i stabilnej pracy potrzebowaly ok 12-16V. Czy dokladnie posprawdzales galaz zasilania tego ukladu - chodzi mi o uzwojenie pomocnicze i elementy z nim wspolpracujace. Mi w zasilaczu na pododnym ukladzie padla...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
podłączyć uzwoić pomocniczy generator pomocniczy wyłącznik pomocniczy
podkaszarki elektryczne wyciek oleju pompy wspomagania serwo skoda
Choinka kontrolek w Audi A2 - przyczyny i diagnostyka Brak uruchamiania C.O. bez błędów - przyczyny