Przede wszystkim ustal przyczynę dla której tak gruby drut nawojowy się spalił ? Przezwoić samemu można oczywiście, ale izolować preparatami do tego przeznaczonymi a nie ,,lakierem do paznokci i w żadnym przypadku nie używać kleju na gorąco!
Do 1 i 2 zasilanie. Do 2 i 3 kondensator 50 µF. Do 2 i 4 kondensator 160 µF.
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
pomocne info o wykonaniu cewki ponizej (nic nie podales: prad max, indukcyjnosc, material rdzenia): http://www.amg.gda.pl/~gred/ele/faqcewki... + ewentalna 'pętelka' do obserwacji na oscyloskopie.
Nie wspomniałeś o napięciach na wyjściu zasilacza (za diodami). Podaj je proszę nie pracuje Q601 Dlaczego tak twierdzisz? gdyby nie pracował, to masz przerwę (lub zwarcie). W pierwszym przypadku przez trafo nie płynie prąd zmienny, brak indukowania napięcia na uzwojeniu pomocniczym (ty masz tam 11V). W drugim przypadku zwarcie przepala bezpiecznik lub...
Spaliła się cześć uzwojenia stojana w małym agregacie. Odpowiada ona za zasilanie elektroniki inwertera. Pozostałe uzwojenia, w tym główne nie są uszkodzone. Uszkodzenia widoczne na zdjęciu. Najchętniej Warszawa i jej zachodnie okolice. 1257335 1257336
Witam - czyli na razie jest bałagan , lużne przewody . Proponuję kupić i zamontować odpowiednią tabliczkę zaciskową -kostkę i ją odpowiednio podłączyć . Proszę napisać jakie oznaczenia i na jakich kolorach one są ? Natomiast co wiemy biały - biały 0Ω wyłącznik uzwojenia pomocniczego Czerwony - czerwony 32Ω uzwojenie pracy . Czarny - czarny 73Ω uzwojenie...
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Skoro w przetwornicy jest to 2 uzwojenie pomocnicze służące do zasilania samego układu sterowania to po co ten rezystor skoro i tak napięcie zasilania będzie z tego uzwojenia pomocniczego? Podczas pracy tak ale po załączeniu zasilania kiedy przetwornica jeszcze nie działa układ scalony musi dostać zasilanie. Układ scalony jest przystosowany do takiej...
Mniejsza rezystancja to uzwojenie robocze, większa rezystancja to uzwojenie pomocnicze i ono właśnie powinno być przez kondensator.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
Jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym. Tylko autotransformator. Poszukam.
No dobrze, ale skoro nie mam tego wyłącznika do rozruchu to co teraz ? Btw. Oba uzwojenia w szereg i prosto do sieci ? Dobrze rozumiem ? Połącz np. tak: N- uzwojenie robocze -L N- uzwojenie pomocnicze- przycisk dzwonkowy - L albo tak: Przełącznik 0- rozruch -praca Ten silnik potrzebuje cały czas zasilanie uzwojenia roboczego. Uzwojenie pomocnicze musi...
Regulację prędkości lepiej zostawić. Idź śladem czerwonego przewodu aż znajdziesz rozdział na dwa uzwojenia, rozłącz połączenie, znajdź koniec uzwojenia pomocniczego (którego drugi koniec jest zakończony białym przewodem) i zamień początek z końcem tego uzwojenia.
Sprawdzić kondensator i sprawdzić uzwojenie pomocnicze. W zależności od wyniku - wymienić kondensator lub silnik rozdrabniacza, lub rozdrabniacz.
Jeżeli chodzi o kwestię prądu rozruchowego, taka prądnica najprawdopodobniej w ogóle nie posiada uzwojenia pomocniczego - jak więc ruszyć takim silnikiem? Tu nie chodzi o uzwojenia pomocnicze. Tu chodzi o prąd Ir Ir=(3-7)xIn
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Nie działa uzwojenie pomocnicze (rozruchowe), być może jest przerwa na w obwodzie -uszkodzony kondensator.
Witam zasilacz po upadku proszę sprawdzić uzwojenie pomocnicze po stronie pierwotnej prawdopodobnie ma przerwę .Naprawiałem kilka takich zasilaczy z podobną usterką.pozdrawiam
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Jest to silnik jednofazowy z cewką pomocniczą kondensatorową. Zasilenie czyli 230 V i zero należy podłączyc do uzwijenia o mniejszej oporności. Następnie jeden koniec uzwojenia o większej oporniści ( uzwojenie pomocnicze) do 230 V , drugi koniec do kondensatora, odejście z kondensatora do zera. Zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez zamianę końców...
Witam.Są to schematy pokazujące jak zmienić obroty silnika.Czyli zamiana miejscami przewodów uzwojenia pracy zmienia kierunek obrotów silnika. Capacitor Cr to kondensator konieczny do wytworzenia rozruchu i działania uzwojenia pomocniczego. Primary to uzwojenie pracy .
Skoro już tyle włożyłeś to może chociaż jeszcze pomierzyć (swoją drogą od tego trzeba było zacząć). Poza tym co wyżej, proponuję sprawdzić czy napięcie zasilania kontrolera (jaki tam jest?) nie pulsuje. Może nie ma zasilania z uzwojenia pomocniczego. Do sprawdzenia R12, dioda pod R11 i uzwojenie.
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Uszkodzenie transformatora impulsowego to bardzo rzadkie zjawisko, szczególnie że drut uzwojenia pomocniczego ma zazwyczaj przekrój dużo większy niż wynikało by z prądu i mało zwojów, nie da siego przepalić podczas pracy, można go urwać. Czy drut nie jest przerwany na połączeniu z nóżką? Widzę puste miejsce w oknie rdzenia, zmieścił byś nowe uzwojenie...
Uzwojenie pomocnicze (5,7V) jest pojedyncze , a nie symetryczne (2x5,7) . Zanieś to trafo do przezwojenia , powinno wyjść taniej .
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Ja bym stawiał niestety na trafo przetwornicy. Miałem kilka takich przypadków w Grundigach 100Hz, że po nagrzaniu robiła się przerwa na uzwojeniu pomocniczym po stronie pierwotnej. Gdy ostygł, sam się włączał. To samo było, gdy trafo wymontowałem i grzałem suszarką.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Tego typu układy "odczytują" napięcie z uzwojenia pomocniczego, które w tradycyjnych rozwiązaniach służyło tylko do zasilania. Tu pełni obie funkcje, spójrz sobie na schemat aplikacyjny i podłączenie FB i separującą diodę. Niebieskie to kondensator przeciwzakłóceniowy pewnie o lepszej normie do pracy między stroną niską a sieciową.
Pierwszy link pokazuje error 404, ale w pozostałych na schematach też jest uzwojenie pomocnicze. Schematy obu przetwornic są proste i sprawdzone. Tej na 2N3055 ma nawet mniej elementów i jest prostszy.
Sprawdź, czy nie ma niekontaktów na kondensatorze umieszczonym obok silnika sprężarki(przesuwnik fazowy). A może sam kondensator stracił pojemność? (na to właśnie wygląda, że w uzwojeniu pomocniczym płynie zbyt mały prąd)
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Patrzę na schemat, który narysowany jest na kartce papieru i nie zgadza mi się zasilanie UC38XX, powinien być zasilany z uzwojenia pomocniczego transformatora impulsowego, a trnasoptor powinien być dołączony do napięcia wtórnego. Napewno poprawnie przerysowałeś schemat ?
Uzwojenie rozruchowe działa tylko w czasie rozruchu silnika i jest przewidziane do pracy krótkotrwałej(duży prąd-grzeje się) a uzwojenie pomocnicze, to też uzwojenie rozruchowe, ale tak obliczone,żeby mogło pracować ciągle,a tym samym zwiększać moc silnika. czy sam kondensator (przesunięcie fazowe o kąt 90*) załatwia sprawę ? Właśnie o to chodzi.
Tak, ten przewód do którego były dołączone druty to powinien być wyłącznik termiczny i powinien mieć przejście do czarnego wyprowadzenia. Pozostałe dwa wyprowadzenia (czerwony i biały) plus dwa nowo powstałe od uzwojeń, to uzwojenie robocze (grubszy drut uzwojenia) i pomocnicze (cieńszy drut uzwojenia).
Wstukaj sobie symbol КД-60-2/45Р w google a znajdziesz schemat podłączenia tego silnika asynchronicznego. Uzwojenie pomocnicze , te o większej rezystancji to będzie w szeregu z C.
Coś źle pomierzyłeś, bo jeżeli Brązowy i czarny miernik pokazuje 0 oma to pozostałe podane pomiary powinny mieć taką samą wartość. Zakładając, że niebieski, jest neutralny, to czarno-niebieski będzie uzwojeniem roboczym, a brązowo-niebieski będzie uzwojeniem pomocniczym, wtedy między czarnym i brązowym miernik powinien pokazać 450Ω. Jeżeli tak jest,...
Kondensator rozruchowy 25 mF/500V Kolego rybok_999 , nie słuchaj tych nieprzemyślanych podpowiedzi. Do tego silnika oryginalnie jest stosowany kondensator 12 µF, tym 25 µF usmażysz uzwojenie pomocnicze.
Musisz się dostać do czarnego przewodu zasilającego i tam będziesz miał 3 druty podłączone do tego przewodu, dwa zostawiasz a trzeci drut odcinasz uzwojenia pomocniczego. Są dwa druty bo uzwojenie pracy jest robione dwoma drutami równolegle i ich nie rozłączaj tylko połącz razem pod przewód czerwony.
podłączyć uzwoić pomocniczy uzwoić główny pomocniczy generator pomocniczy
wyzerowanie dysku pilot chassis emulacja sterownika
bezpiecznik piszczy bezpiecznik piszczy
Kantowe blaszki w klockach hamulcowych Passat B5 1.9 TDI 90KM kombi Kody błędów diodowych pralki Polar PFL 1009