Odpinałem pojedynczo każdy kabel zapłonowy i praca silnika była jeszcze gorsza. Sprawdzę skąd dokładnie wydobywają się te stuki. Zapomniałem dodać że nie ma reakcji na odpięcie czujnika położenia wałka rozrządu. Podmiana na inny też nie pomogła.
Jedna cewka na zewnętrzne (1-4), druga na wewnętrzne (2-3), kolejność kabli na pojedynczej cewce bez znaczenia
Jeżeli czarny to plus zasilania po kluczyku. Coś mi się przypomina, że ów pojedynczy przewód szedł do kondensatora przeciwzakłóceniowego umocowanego z boku na głowicy, ów kondensator tłumił zakłócenia jakie ewentualnie mogła generować cewka zapłonowa, ale nie był stosowany zawsze.
Nie dasz rady zamienić cewki numer 2 z cewką numer 3. Nikt nie da rady zmienić bo tam są kable zapłonowe a nie pojedyncze cewki na każdy cylinder. Zajął bym się wtryskiwaczem ale LPG na 2 cylindrze choć kable też możesz profilaktycznie zmienić jeśli dawno nie były zmieniane (nie polecam Bosha za to Beru jak najbardziej). Dlaczego źle odpala to już chyba...
Myślałem o tym też ale mając pojedyncze cewki które nie są już aż takie drogie eliminuje kable zapłonowe. A i sa praktycznie nie widoczne. W komorze silnika jest ciasno więc cokolwiek po za silnikiem nie bardzo gdzie jest upchnąć.
Mam dość nietypowy problem ze skuterem ponieważ usterka nie jest w wyniku "eksploatacji" lecz ciekawości. Skuter ma przejechane 700km Otóż ostatnio bawiłem się kabelkami przy module zapłonowym i w czasie pracy silnika wyjmowałem pojedyncze piny (kabel zielony oraz jeszcze jakiś - nie pamiętam). Zaznaczę w tym miejscu iż posiadam moduł zapłonowy na dwie...
Trzeba podłączyć lampę stroboskopową na pierwszy kabel i zobaczyć czy daje iskrę w tym momencie kiedy powinien. Jeśli ma rozdzielacz to pewno ma pojedynczą cewkę. Potem trzeba cewkę sprawdzić bo może ma przebicie. I wypadało by zajrzeć do modułu zapłonowego. I rzucić okiem na impulsator, który jest w aparacie zapłonowym. Trochę opcji i miejsc do zajrzenia...
Co rozumiesz przez "obliczony poziom"? Do momentu zapalenia rezerwy wskaźnik pokazuje ilość paliwa napodstawie pomiaru, po zapaleniu wskazanie benzyny zmniejsza się wraz z przejechanymi kilometrami mimo jazdy na gazie. 1.4 na pojedynczych cewkach we Fabii był już zanim weszła na rynek Ibiza 6L. Ten silnik wszedł do fabii w 06r, wcześniej montowali...
witam ponownie jak wcześniej sam sobie sugerowałem, zrezygnowałem z usług tamtej ASO i pojechałem do gościa poleconego mi przez szwagra kumpla ze strony stryja itd. Rzucił tylko okiem, przejechał się kawałek i mówi "wilgoć w elektronice"-faktycznie wielożyłowy kabel wchodzący do modułu zapłonowego w komorze silnika był cału zaśniedziały, niektóre styki...
Zmieniane już były świece, cewki, kable z fajkami Rozumiem, że w tym motocyklu są dwie pojedyncze cewki na każdy cylinder? Myślę, że najprościej komputer byłoby sprawdzić oscyloskopem, sprawdzić jaki jaki jest przebieg napięcia sterującego jedną a potem drugą cewką i porównać... Kształt przebiegu może być też zmieniony przez uszkodzenie cewki, ale...
Odgrzebuje wątek. Przedwczesna radocha. Niestety, po tym jak napisałem że to był problem, simson znowu przestał kręcić. Jak już mowiłem wcześniej iskra jest chaotyczna na tyle, że trudno tu mówić o iskrze pojedynczej a o kilku skaczących jak im sie podoba - raz sa raz nie ma. Kiedy już simson zapalił, to słaby był jak cholera i przerywał. Mija powoli...
W silniku 139QMA 4T bardzo popularnym w skuterach chińskich mam odcięty dziwnie wyglądający czujnik. Jest zakończony pojedynczym czarnym kabelkiem i ten kabel jest wpięty do wiązki kabli które idą po prawej stronie siedzenia (tam gdzie idą kable do tylnego światła i moduł zapłonowy). Czujnik posiada jeden "cycek" metalowy wyglądający nieco jak główka...
Witam wszystkich. Potrzebuję informacji i pomocy przy zakupie oscyloskopu do zastosowań przy samochodzie oraz drobnych kontroli przy domowej elektronice. Głównie oscyloskop chciałbym używać przy diagnostyce podzespołów własnego samochodu, ewentualnie rodziny i znajomych. Generalnie chciałbym go używać do sprawdzenia w razie potrzeby np czujników i przetworników,...
Przepraszam że odkopuję stary temat, ale mam jedno pytanie odnośnie tej cewki. Do czego jest ten pojedynczy biały przewód? Mam zamiar zrobić lampę plazmową i chcę wykorzystać tą cewkę w celu podwyższenia napięcia. Z tego co widziałem po odkręceniu cewki od modułu to te dwa zaciski co są przykręcanie do modułu - są oznaczone jako - i +. A środkowy zacisk...
Witam a ja mam taką samą cewke pojedyncza co na 1 zdjęciu i tam są tylko 3 kable i mam problem bo nie mam iskry na żadnej świecy. Kontrolka od immo gaśnie pompka paliwa po przekreceniu stacyjki pompuje przez chwilę i się wyłącza czyli ok ale nie odpala bo brak iskry czujnik wału podmieniłem w komputerze brak błędów co można jeszcze sprawdzić przewody...
"Patent" z "podwójną" cewką jest stosowany od bardzo dawna. Patrz Maluch (126p). W każdym cyklu skaczą dwie iskry, co jest i tak lepsze niż powrót do rozdzielacza zapłonu w którym też przeskakiwała iskra i powstawały luzy zmieniające punkt zapłonu. Jak mierzyłeś napięcie cewki ładującej? Czy odciąłeś kabel czarno-czerwony od wtyczki cewki WN? Nie wiem...
Podłącz pod diagnoskop. To cykanie (prócz zaworów ale one by klepały) może być spowodowane wtryskiwaczem (lub kilkoma wtryskiwaczami gdyż nadal nie podałeś typu zasilania silnika pojedynczy wtrysk czy wielopunkt). Jeśli przy większym obciążeniu brakuje mocy i przerywa to poddaj kontroli ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku.Manometrem badanie u mechanika...
WITAM. 2 miesiące temu kupiłem alfe. w sylwestra zaczęły mi się wystrzały z kolektora ssącego. pewien mądry diagnosta zlecił mi wymianę świec i przewodów, tak też zrobiłem założyłem i przewody i świece Boscha (myślę że nie jest to najgorsza firma) okazało się że jedna świeca była nadpalona a przewody rozleciały mi się w rękach w momencie demontażu....
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Najbardziej fachowy sposób wiąże się niestety z ingerencją w środek sprzętu lecz jest to najpewniejszy sposób - należy odnależć kondenatorek o pojemnośći pojedynczych pikofaradów który lączy kabel słuchawkowy z obwodem wejściowym radia i odłączyć go od słuchawek a podłączyć do anteny zewnętrznej. Drugi sposób bezinwazyjny lecz mniej sprawny ale może...
Wszystko mozna wywiltrowac . I nie mozna filtrowac radia bo to zazwyczaj nie pomaga. zakłócenia w tych nowych autach sa powodowane wieloma elementami które sa sterowane szerokoscia impulsu. Dawniej była generalnie cewka zapłonowa i lub tylko alternator na który pomagał kondensator lub ekranowania kopułki. dzis mamy: 1.wtryskiwacz-lub cze w mpi. 2 .w...
Witam. Mam poloneza 1.6 gli na pojedynczym wtrysku. Wczoraj po powrocie do domu auto mi nagle zgasło, miałem problemy z ponownym uruchomieniem. Objawiało się to w ten sposób, że po przekręceniu stacyjki rozrusznik w ogóle nie "kręcił". Jakby akumulator był rozładowany. Po naładowaniu akumulatora nic się nie poprawiło. Kontrolki się pala, pompa paliwa...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Posiada w swojej budowie jak dla mnie dziwny układ cewek, mianowicie składa się z dwóch części: Nie wiem dlaczego uważasz taki uklad za "dziwny". Może nie jest on typowy, ale nie dziwny. Przynajmniej dla mnie. Najprawdopodobniej układ zapłonowy został rozdzielony (jak w np. w niektórych skuterach) na część zasilającą i część wytwarzającą WN - cewka...
Witam pisze w imieniu kolegi który ma takie samo auto jak moje czyli w140 v12 1991r oznaczenie silnika M120.980.Problem polega na tym że jak silnik osiągnie temperaturę około 40stopni silnik przestaje pracować na 6 cylinder (przestaje dostawać paliwo). czas wtrysku 0ms Co było zrobione: -sterowniki LH zamienione miejscami bez zmian -drugi moduł EGAS...
Witaj blade9999 ,w favoritkach jest automatyczne ssanie , więc to co piszesz jest objawem normalnym, na biegu jałowym powinieneś mieć ok 800obr.ale to jest do podregulowania. co do opisywanego przez ciebie przypadku to jeśli nie zamieniles ( jak piszą poprzednicy) połączeń miedzy aparatem zapłonowym a świecami to moze masz rozregulowany kąt zapłonu(...
Witam mam dziwny problem z chińskim quadem atv200st, często miewał problemy z zapaleniem ale pewnego dnia zgasł już na dobre. Był u mechanika który nic nie wywnioskował tylko popalił kilka modułów (ewidentnie były mniejsze od oryginału). Zacząłem badać sprawę sam i tak: Cewka i świeca sprawne, rozrusznik kręci, impulsator działa (sprawdzone diodą),...
Posiadam widoczny na zdjęciach traktorek Husqvarna i problem polega na tym, że po każdym koszeniu akumulator się rozładowuje. Przed koszeniem muszę podłączyć go do prostownika, a każde wyłączenie kosi... Krótka odpowiedź Najczęściej w traktorach Husqvarna z silnikiem Briggs & Stratton 15 HP winny jest regulator-prostownik lub pojedyncza dioda na...
Mam problem z Oplem Vectrą 1a 1994 (z pojedynczym wtryskiem). Parę dni temu rano (może to przez niską temperaturę lub rosę) silnik nie zapalił, jak go kręciłem to nie miał ochoty na start, po kilkunastu sekundach kręcenia jakby od czasu do czasu pojedynczy cylinder zapalał a po kolejnych kilkudziesięciu sekundach w koncu wystartował (w czasie startu...
Jarcyk napisał: Przy mniejszych mocach same przewody zasilające silnik potrafią działąć jak kondensatory(odpowiednio długie). Czy ty się zastanowiłeś co napisałeś? Ile kilometrów musiałby mieć taki kabel zasilajacy, aby jego pojemność własna skompensowała niski cosinus silnika? Dla kompenascji mocy biernej nie ma problemu od jakiej mocy powinno się...
Od początku. Posiadam skodę z serii 130. Znajomy zrobił dla mnie tzw. swapa - zamiast oryginalnego silnika gaźnikowego mam w aucie silnik 1.3 mpi z felicii. Oba silniki są niemal identyczne pod względem konstrukcji, różnica obecnie jest tylko w sposobie zasilania paliwem (wtrysk zamiast gaźnika) oraz tym, że w MPi jest listwa zapłonowa zamiast świec...
co do janmorow kolego to sie z toba zgadzam, sentechy tez lubia miec na dzien dobry usterke, ale jesli chodzi o klepanie swiec....? lepiej zostawic takie jakie sa ale zeby byly nowe i katalogowo dobrane do auta! Nie mów hop,w autach gdzie nie ma przewodów zapłonowych tylko pojedyncze cewki to co byś zrobił?? Miałem kiedyś takiego klienta... zjeździł...
Witam! Jestem w trakcie SWAPa AAM>ADY. Wstawiony silnik 2.0 8v 115km o symbolu ADY, wyjęty z anglika razem z wiązką. W wiązce przedłużałem kostki do: czujnik temp. zasysanego powietrza, przepływomierz, zawór/czujnik? par paliwa, lambda, cewka zapłonowa, czujnik poziomu płynu hamulcowego. Problem polega na tym, po przekręceniu zapłonu, nie załącza się...
Dzień dobry Od jakiegoś czasu pojawił mi się problem z palnikiem Weishaupt - działa tylko w trybie awaryjnym? Aby zacząć od początku - w budynku gospodarczym posiadam piec Buderus Logano G115 z centralką Logamatic. Pierwotnie piec działał z palnikiem olejowym, jednak 3 lata temu zdecydowałem się na podmianę na palnik gazowy (wymiana i strojenie przeprowadzone...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
A, oczywiście. Zapłon obecnie na pewno jest i iskra jest silna - ma niebieski kolor przy przeskoku z odległości pół centymetra. Miałem bardziej na myśli, że może zapłon jest w niewłaściwym momencie i dlatego gaśnie. Ale może i masz rację – trzeba by może sprawdzić ciśnienie paliwa… Jeśli chodzi o ten kabel, który idzie z ECU do tego czegoś,...
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem i potrzebuje pomocy. Silnik odpala za pierwszym obrotem, na wolnych obrotach pracuje idealnie, problem pojawia się przy około 2000 do 3000 obr/min,przy dalszym dodawaniu gazu silnik kopci na czarno i nie wchodzi dalej na obroty(dym raczej nie pachnie spalonym olejem tylko chyba pochodzi z nieprzepalonej...
LAMBDA GAS JUST część 2 KALIBRACJA SYSTEMU Kalibracja i uruchomienie systemu może odbywać się na dwa sposoby: - konfiguracja i uruchomienie systemu oparte wyłącznie na przełączaniu i współpracy z DIAGNOSTIC BOX BRC; - możliwość pogłębionej kalibracji poprzez program komputerowy. W tym rozdziale zostanie opisana dokładnie pierwsza możliwość, przy użyciu...
No i widzie ze nikt nie ma nic do powiedzenia , hm rozebrałem aparat i smierdzi z niego spalenizna . Auto generalnie chodzi dopuki sie nie rozgrzeje elektronika później podczas jazdy silnik traci obroty i zapala sie kontrolka od silnika . hm nieźle nie ?? Sprawdziłem wszystkie wiązki i wyglądaja ok poszarpałem kablami i zadnych zmian . Generalnie jest...
Witaj! Polonez nie pali. To za mało. Podaj jaki masz aparat zapłonowy. Tradycyjny to znaczy z typowym przerywaczem czy elektroniczny. Jeśli z przerywaczem to oczyść styki przerywacza ustaw przerwę na o.4/ Zapłon możesz sprawdzić kręcąc wałem tak by znaki obudowa wału /dekiel/ i koło pasowe pokrywało się w okolicy pierwszej kresce. Przerywacz ma być...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
pojedynczy kabel kabel zapłonowy kabel zapłonowy przebicie
bateria wkrętarka naprawa termostat lodówka turystyczna moduł sterujący pralka mastercook
hulajnoga skymaster hulajnoga skymaster
Zmywarka: Bojler działa, grzałka komory myjącej nie grzeje Agregat prądotwórczy do dwóch młotów Hilti TE 70