Miernik uniwersalny do łapki i sprawdzić woltomierzem czy dochodzi napięcie na silnik, następnie pomiar omomierzem uzwojeń silnika, pojemności kondensatora. Mając wyniki mamy obraz sytuacji. Zakładam że silnik nie ma dużych oporów przy obracaniu.
Kondensator można zmierzyć na pojemność, w silnikach mierzy się oporność uzwojeń (ale dobrze jest mieć z czym porównać - dane katalogowe) i przebicie do obudowy. Inna opcja to upewniasz się że wałek chodzi luźno mechanicznie, że wszystkie połączenia są ok, zasilasz, mierzysz prąd. Jak bierze więcej niż napisane (albo pali bezpiecznik) - zepsuty. Ogólnie...
Tak - pomysłów mam nawet kilka, doświadczenie też by się znalazło, tylko ciężko wróżyć z fusów. Bez urazy ale ty lubisz grać w totolotka?, bo zamiast zdiagnozować usterkę to wymieniasz co popadnie i rozbierasz co się da. Zamiast tego zawiłego opisu z którego ciężko coś wywnioskować, było wrzucić kilka fotek. Gdzie wyniki pomiarów: rezystancje uzwojeń...
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Silnik ma 2*n uzwojeń
Może wyższa pojemność kondensatora nagrzewa uzwojenie silnika i wyłącza wewnętrzny termik silnika, o ile w nim jest?
To silnik małej mocy, zacznij testy od dołączenia kondensatora o pojemności 2,2µF. Jeśli wciąż się przegrzewa, to jest uszkodzony, wtedy czuć też swąd z uzwojenia.
W pierwszej kolejności sprawdź kondensator . Ostatnio taką naprawiałem (pojemność kondensatora 3.75µF),sprawdź uzwojenia silnika. Następnym krokiem jest wymiana łożysk 6201 na łożyska 62201.Jednak należy podtoczyć wirnik o tą różnicę szerokości łożyska 62201 względem 6201. Przerabiałem w ten sposób kilka takich szlifierek z dobrym efektem.
Z mojego doświadczenia przy sterowaniu silników to nie ich indukcyjność jest problemem . Równoległe diody rozwiązują problem. Większy problem stwarza pojemność uzwojeń, która wymusza szpilki prądu w czasie załączania. Pomaga założenie pierścieni ferrytowych na przewody zasilające silniki. powodzenia
Oprócż samej impedancji kondensator z uzwojeniem silnika tworzy układ LC - który przesuwa w fazie prąd w jednym z uzwojeń (tworząc układ dwufazowy) - za mała lub za duża pojemność spowoduje nieprawidłowe przesunięcie "faz" i słabnięcie silnika. Kondek ma być jak fabryczny.
Za wyłącznikiem odśrodkowym jest taka blaszka odbijająca która go uruchamia , a na niej są 2 miedziane zgrzewy puknty , były poprzypalane , zeszlifowałem te przypalenia lekko papierem ściernym zamontowałem , kompresor działa jak nowy . Tak dla jasności aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników, te "miedziane zgrzewy", które czyściłeś to styki wyłącznika...
To jest silnik z tabliczką zaciskową w amerykańskim standardzie NEMA. Sześć uzwojeń wyprowadzonych niezależnie na zaciski. Przy 220 V masz po dwa uzwojenia połączone równolegle ze sobą, układ połączeń w gwiazdę. Jest to silnik trójfazowy, przerabianie go na jedną fazę może okazać się nieskuteczne, wymaga odpowiedniego dopasowania pojemności kondensatora....
Sam sobie postawiłeś prawidłową diagnozę. O ile oczywiście nie zastosowałeś kondensatora rozruchowego o sporo wyższej pojemności lub zbyt małej to masz uszkodzone uzwojenia silnika napędowego. Dodaj zdjęcie z tabliczki znamionowej. Powinna być na klapce filtra pompy odpływowej.
Źle zrozumiałeś to co przeczytałeś! Pojemność kondensatora roboczego wynosi 6-7uF na każde 100W mocy , lub 60-70 X Psil.Dla Twojego silnika będzie to-60(70)x2, 2= 132 (154) uF. Używamy 130-150uF. Pojemność kondensatora rozruchowego powinna optymalnie wynosić 2,5C kondensatora roboczego.Dla Twojego silnika będzie to 190-230uF.Ostateczny wybór pojemności...
Zasada jest dokładnie taka sama jak w wypadku silnika trójfazowego - wystarczy zamienić dwie fazy ze sobą. Tu dwie potrzebne fazy są wytwarzane przez indukcyjność uzwojenia i pojemność kondensatora. Czyli nadal należy traktować ten silnik jak trójfazowy, tyle ze z dwiema fazami sztucznie wytwarzanymi. A co do przydatności "robocika" (skądinąd dobra...
Formuła obliczenia kondensatora roboczego dla silnika trójfazowego w sieci jednofazowej - C = k * I / U. C-pożądana pojemność, k * - współczynnik (4800 dla połączenia uzwojeń trójkątem i 2800 - gwiazdą), I - prąd silnika. U -napięcie. Przy 220 V, trójkątnego połączenia uzwojenia i prądu silnika 8,6 A, pojemność kondensatora będzie wynosić C= (4800 x...
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Czy mógłbyś trochę bardziej rozwinąć co masz na myśli jako długotrwałe ? Dyplomatycznie odpowiem - zależy od wielkości przeciążenia ale i warunków w którym to przeciążenie występuje. Przy zimnym silniku (pierwszy rozruch) pojemność cieplna uzwojenia powoduje wolniejszy przyrost temperatury. Przeciążenie może trwać dłużej niż włączenie silnika po jego...
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
Dokładnie na 400V, nie ten parametr nie jest powiązany z innymi. tz. jest z charakterystyka U/F. Oczywiście sprawdź częstotliwość sieci zasilającej i częstotliwość silnika. Możesz zrobić autotiuning grupa BA par 20 zrób wszystko str 296. Ale jest taki myk odpaliłem ze 2000 tych falowników ze z jakiejś przyczyny co 200 sztuka nie przechodzi silnik, nigdy...
Czyli na czas rozruchu jest tylko zwiększana pojemność, ale nie są przełączane uzwojenia?
Z kondensatorem to nie warto przesadzać, bo gdy da się zbyt duży to silnik zacznie się grzać, a co do tego że nie chce pracować właściwie to czeba sprawdzić czy ma dobre jeszcze uzwojenia bo po takich próbach to nie wiadomo
W dziale Elektro Początkujący otrzymałeś już odpowiedź na swoje pytanie. Zalecana przez producenta silnika pojemność kondensata wynosi 5 uF. W moim podobnym silniku używany kondensator 6uF, ponieważ jego eksploatacja odbywa się przy maksymalnym obciążeniu. Przy minimalnym obciążeniu pojemność musi zostać zmniejszona, w przeciwnym razie uzwojenia zostaną...
Witam. Pierwszy jest kondensatorem pracy,zasilającym uzwojenie rozruchowe silnika. Pojemność 8 mikrofaradów, tolerancja pojemności 20%. Drugi podzespół to wejściowy filtr napięcia zasilania. 0.5 mikro pomiędzy wejściami + 2x 5n w szeregu, środkowe połączenie do masy+2x dławiki 1mikroHenr w torach głównych + rezystor 680k pomiędzy torami. Schemat połączeń...
Witam. W pierwszej kolejności sprawdz czy złącze silnika ma dobre połączenie ze złączem wiązki przewodów a następnie obwody uzwojeń (nie powinno być przerwy) oraz kondensator pracy (utrata pojemności).
Jeżeli ten twój ‘domniemany potencjometr’ jest jednak zwykłym przełącznikiem (co nadmieniono wyżęj,) a wiatrak jest zasilany z sieci AC, to popatrz uważnie z jakim elementem łącza się te kilka przewodów od przełącznika, zaczym niektóre trafią do silnika wiatraka. Czy jest tam jakiś element w kształcie ‘klocka’ zalany czarną masą podobną do smoły? Być...
Próbowałeś może mierzyć prąd rozruchowy (masz czym)? Czy ty do falownika podajesz prąd wyjściowy falownika czy znamionowe parametry silnika? Czy falownik wie, że ma silnik p=1? W jaki sposób obliczyłeś parametry silnika zastępczego i jakie parametry wpisałeś do falownika? A przede wszystkim jaki to falownik? A z tym prądem to facet w książce zaznaczył,...
Może jest to wina pojemności między uzwojeniami a korpusem silnika. Składowe prądu o wyższych częstotliwościach przedostają się na obudowę przez te pojemności. Udowodniono, że prądy upływu rozwalają łożyska, wiec bez uziemienia silnika mogą wywoływać napięcia tego rzędu (tak mi się wydaje).
Dobrym pomysłem jest zasilanie napędów i kontrolera z osobnego zasilacza lub chociaż stabilizatora. Na przewody doprowadzające zasilanie silników warto dołożyć pierścionki ferrytowe (od strony mostka) - zapobiega to szpilkom prądu wynikającymi z pojemności uzwojeń.
Jeżeli zastosujesz kondensator o wyższej pojemności to uszkodzisz uzwojenia silnika. Zastosuj nowy o identycznych parametrach. Możliwe, że po prostu oryginalny stracił już sporo pojemności lub coś się dzieje z łożyskami silnika.
Przy kondensatorze o takiej pojemności, uzwojenie w silniku na pewno będzie się przegrzewać. W skrajnym przypadku może nastąpić jego spalenie. Jak szybko to nastąpi to trudno powiedzieć bo to podajnik, a więc praca dorywcza.
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
KACZOREK trochę w tamtym temacie namieszał, podał błędne połączenie uzwojeń. Uzwojenie główne podczas "rozruchu" jest łączone w jeden obwód, a po przełączeniu na "pracę" jest łączone w dwa obwody równoległe. Stąd jego dwie połówki. Kondensator też powinien mieć większą pojemność niż 70µF. Według oryginalnej tabliczki znamionowej pojemność kondensatora...
Witam, mnie to wygląda raczej na silnik "dwubiegowy", gdyby potrzebny był kondensator to na tabliczce podana by była jego pojemność, jak możesz to pokaz foto uzwojeń albo zwróć uwagę czy nie ma tam zwartych zwojów wykonanych z grubego drutu.
Witam. Przewróć zmywarkę na tylną ścianę ( plecy ) rozkręć dolną część zmywarki i tam właśnie ją znajdziesz. Największy silnik. Zmierz uzwojenia stojana, zmierz pojemność kondensatora rozruchowego tej pompy, a jeśli brak przyrządu to wymień go na nowy ok. 5zł.
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Witam. Czy wymieniony kondesator ma taką samą pojemność co oryginał?
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
Może to być silnik S Fe-90L4 . Piszę może,bo jest podobny do tego co posiadam,ale nie mam całkowitej pewności,czy jest identyczny. Silnik posiada dwa uzwojenia : -uzw. robocze -uzw. rozruchowe. Oba łączy się równolegle. Uzwojenie rozruchowe jest wpięte szeregowo z kondensatorem o pojemności (z tabliczki) 125-150µF i wyłącznikiem odśrodkowym (to...
Wymontuj i sprawdź kondensator silnika pompy. Utrata pojemności tego kondensatora skutkuje trudnościami z rozruchem pompy i ... grzaniem się uzwojeń silnika.
chodzi mi o różnicę napięć i pojemności dla silnika 2.2kW?Jest mocą zbliżony do mojego i choć mniejszy a kondensatory mają większe pojemności a napięcia różne. Nie porównuj dwóch różnych silników, ich uzwojenia, materiał użyty na rdzeń stojana i wirnika itp. mogą się różnić i stąd te różnice w pojemności kondensatorów. Producent tak to zaprojektował...
Między mosfeta a silnik spróbuj wstawić pierścień ferrytowy z kilkoma zwojami. Pojemność pasożytnicza uzwojeń plus kondensator który dodałeś do silnika wymusza szpilki prądu o dużej amplitudzie. Mi kiedyś takie dławiki bardzo pomogły choć był to silnik bezszczotkowy.
Jeżeli mówimy o modelach karchera to nie w każdym, jeżeli o modelu k3.68M to w każdym. Najlepiej dokonać pomiaru pojemności kondensatora i wszystko wiadomo, a jak jest ok to test uzwojenia miernikiem powie wszystko.
W moim są dwa kondensatory 7.5µF,czyli razem o pojemności 15µF. Mogę w moim zrobić pomiar uzwojeń. Dodano po 43 Sprawdź pojemność kondensatora.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Pojemność kondensatora zależy znacznie od obciążenia - większe obciążenie, większa pojemność . Przy mniejszej pojemności traci się moc, przy zbyt dużej pojemności i małym obciążeniu uzwojenia zostaną nadmiernie podgrzane. Polecam użycie kondensatora 3.6 -4 uF.Przede mną leży silnik 220V 250W-Kondensator 3uF, co w przybliżeniu odpowiada 3.6 uF dla 300W.
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Witam. Obawiam się że żaden, ponieważ pojemność kondensatora zależy nie tylko od mocy i napięcia zasilania silnika, ale również od sposobu ułożenia uzwojeń w silniku, kąta przesunięcia uzwojenia rozruchowego względem roboczego, i.t.p. Z doświadczenia też wiem, że silniki o podobnych parametrach, ale różnych producentów, miały zastosowane różne pojemności...
Wygląda na to, że do pracy w górę (obciążenie) wykorzystany jest kondensator 10µF, a w dół 30µF Większa pojemność jest wykorzystywana przy podnoszeniu, mniejsza przy opuszczaniu. U Ciebie też na pewno tak jest tylko nie na te wyprowadzenia przełącznika patrzysz co potrzeba. dlaczego nie zastosować jednego kondensatora 30µF w obie strony?...
Kondensator silnikowy ARCOTRONICS na 420V / sprawny pojemność zmierzona prawidłowa. Wartości uzwojeń się nie zmieniły. Po odłączeniu kondensatora silnik dalej pracuje ale prąd nie maleje. Wydziela się przy tym duża ilość ciepła z silnika i gdzieś jest problem być może sam silnik jednak jest uszkodzony. Próby z większą pojemnością kondensatora może i...
Witam. Nie wiem dlaczego Kolega nie bierze pod uwagę, że w każdym silniku jednofazowym osie uzwojeń dwufazowych są przesunięte w przestrzeni o kąt prawie 90 stopni. Dopiero do tego, aby powstał moment początkowy koniecznym jest również przesunięcie prądów płynących przez te uzwojenia w czasie i tutaj nasuwa się pewna wątpliwość co do pojemności kondensatora.
Sprawdż kondensator rozruchowy, może mieć zadużą pojemność
W skrajnym przypadku może go nawet unieruchomić. Od pojemności kondensatora zależy natężenie prądu w jednej z cewek roboczych. Teraz to uzwojenie ma tylko małą część znamionowej mocy.
Witam, 1. drugi koniec uzwojenia wtórnego jest połączony z uzwojeniem pierwotnym i to właśnie przez nie łączy się z masą. 2. pojemność elektryczna.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Ziku5 , jeśli po moim wpisie (post 20), wyjaśniającym , że czarny (N) jest wspólnym punktem łączącym początki dwóch uzwojeń (środkiem szeregowo połączonych uzwojeń), a brązowy i niebieski są odpowiednio końcami tych dwóch uzwojeń, ktoś będzie chciał Ci komplikować ciąnąc tematykę niedokładnych pomiarów i straszyć uszkodzeniami uzwojeń, to okaż wyrozumiałość....
Jest tabliczka znamionowa, czy nie? Uparłeś się: znalazłem silnik indukcyjny na ~240 V Jakiej mocy jest silnik? Nie podałeś. Od tego zależy, o jakiej pojemności powinien być kondensator. Robiłeś pomiary rezystancji izolacji uzwojeń?
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Witam . Kondensatory dobiera się ze wzoru C = ( 60 do 70 ) P gdzie C- pojemność kondensatora w µ F , P - moc silnika w kW . Stosuje się tu kondensatory papierowe / blokowe / z krajowych dawnych typów to KBG -MN , BM , MPHP . Musisz na tabliczce znamionowej odczytać jak silnik ma być połączony czy w /gwiazdę / , czy w / trójkąt /. Jeżeli w / gwiazdę...
i na zaciskach silnika jest 370V, Na zaciskach uzwojenia pomocniczego lub kondensatora , co jest poprawną wartością, a bierze się ono właśnie z rezonansu indukcyjności uzwojenia oraz pojemności kondensatora. Nieco przewoltowane zasilanie, to silnik się trochę grzeje.
Kolego,Archon816! Wybrałeś złą metodę diagnozowania problemu! Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność uzwojeń stojana i dostarczanie napięcia do tego uzwojenia. Sprawność kondensatora sprawdzana za pomocą woltomierza (patrz zdjęcie ). Jeśli kondensator stracił nawet 3/4 swojej pojemności, po włączeniu do sieci silnik będzie się obracał lub próbował...
Teoretycznie dla tej pompy powinien być kondensator o pojemności około 27µF. Wynika to ze wzoru: C (µF) = 60 x √P Gdzie P to moc silnika wyrażona w kW. Ta pompa ma 0,32kW. Jeśli wartość kondensatora jest niższa, prąd uzwojenia będzie zbyt wysoki. Jeśli wartość kondensatora jest wyższa, prąd uzwojenia silnika będzie zbyt niski. Myślę,...
Cholera wie, może kompensuje indukcyjność silnika, żeby nie zawężać kąta wysterowania triaka. Ale wtedy by musiał być podłączony równolegle do silnika a to jest bez sensu*, szeregowo także , czyli wychodzi że jest podłączony jak w zwykłych silnikach asynchronicznych szeregowo do dodatkowego uzwojenia. I dobór pojemności z tabeli też wygląda podobnie...
Kolego aron20000 , podłączenie tego silnika to nie problem. Zasilanie - U1 i U2. Kondensator - U1 i Z1. Tam powinien być jeden kondensator, prawdopodobnie ktoś zamontował dwa o mniejszej pojemności. Podaj jakie są pojemności tych co masz. Mam sporo danych o takich silnikach, tam często ścierały się dane z tabliczki znamionowej. Jeżeli byś go rozebrał...
Zaraz, zwiększyć pojemność? Zakładając że przy zwiększeniu częstotliwości z 50Hz do 60Hz uzwojenie pracy zwiększy reaktancję o 20% to przesunięcie fazowe prądu zwiększy się (o ile nieważne). Podobnie musi być z uzwojeniem rozruchowym. Za to zmiana kondensatora na pojemniejszy znacząco zmniejszy jego reaktancję (raz, z powodu częstotliwości, dwa z powodu...
Zazwyczaj taki rodzaj zasilania stosuje się w silnikach klatkowych o mocy nie przekraczającej 2 kW. Poza tym moment znamionowy tego silnika przy zasilaniu 3~ to ok. 18 Nm a przy zasilaniu z jednej fazy spadnie ok. 3-krotnie, spadnie wydajność sprężarki. Dodatkowo należałoby połączyć uzwojenia w trójkąt, ale to najmniejszy problem. Pojemność kondensatora...
Musiałbyś podłączyć cewkomoduł od Suzuki, ponieważ na pewno nie będzie się zgadzała charakterystyka uzwojenia zasilającego do pojemności kondensatora w module. Tylko uważam że zapłon od Morini niezbyt nadaje się do silnika kręcącego 10000 RPM, gdyż charakterystyka zapłonu bardzo mocno się opóźnia wraz z obrotami. Nie było możliwości zastosowania zapłonu...
Kondensator raczej powinien zostać ten sam. Jego rola to przesunąć prąd płynący względem napięcia. Od jego pojemności zależy prąd w uzwojeniu pomocniczym. Z razi ze jest to silnik o dwóch identycznych uzwojeniach (tylko inaczej ułożonych) bo ma możliwość zmiany kierunku. I jego wartość nie jest tak kluczowa tym bardziej że silnik sam w sobie będzie...
może ci coś powie ten rysunek, nie prubowałem jeszcze obciazac cewek, tylko obciazałem kondensatory bo jakoc zapomniałem dopiero mi sie przypomniałem jak ten rysunek rysowałem.... ale jeszcze sie tym zajme, ciekawe jaki będzie efekt jeśli obciaze fazowo prądnice taj jak jest zaznaczone napiecie na rysunku. jak nie będzie efektu nawine nowy siulnik na...
Nie zabezpiecza tylko służy do odcięcia zasilania do uzwojenia rozruchowego po osiągnięciu przez wirnik prędkości umożliwiającej samodzielną pracę. Co do kondensatora to wyślij fote całego silnika z miarką orientacyjnie po wielkości określimy moc silnika i pojemność kondensatora.
Hm... całkiem możliwe, że U1/V1/W1 to początki uzwojeń - ja założyłem, że tylko U2/V2/W2 są podłączone do uzwojeń - a to pewnie był błąd. Sprawdź, co z czym jest połączone. Pamiętasz, jak było podłączone? Mam wrażenie, że w obu podłączeniach z tego rysunku w #6 zasilanie mają tylko dwa uzwojenia - U1-U2 i Z1-Z2 - a są jakieś układy, w których łączy...
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Witam . Do jakich kolorów masz podłączone zasilanie ,czy sprawdzałeś pojemność kondensatora?.Czy na poszczególnych przewodach jest przejście,jaka rezystancja uzwojeń .
Jednak zamontowanie kondensatora o właściwej pojemności nie zlikwiduje Ci nagrzewania uzwojeń, drgań i hałaśliwej pracy silnika. Zwiększy za to jego sprawność.
Informacje pomocne, do wykonania podłączenia motoreduktora "EGW711/4" przedstawiłem na załączonej ilustracji: http://obrazki.elektroda.pl/1589503900_1... Do określenia wartości pojemności kondensatora, został wykorzystany algorytm zamieszczony tu: http://www.badura.cz/vyp_kon/tec-moto.ht... Twój silnik indukcyjny, zasilany...
Witaj,wygląda na to że masz problem z uzwojeniem rozruchowym albo kondensatorem ,sprawdż uzwojenie i pojemność kondensatora .Pozdr
Overcurrent durring running. ,,Przekroczona wartość prądu podczas pracy''. Częściowe zwarcie uzwojeń silnika, Jeżeli ten komunikat wyświetla się natychmiast po załączeniu a silnik nie startuje, uszkodzenie falownika- mostek IGBT. Jeżeli podczas pracy, możliwa częściowa utrata pojemności kondensatora głównego. Tyle na początek. Z moich doświadczeń wynika...
Nie na płycie. Ten duży, biały, walcowaty element. Ale żeby go sprawdzić musiałbyś mieć miernik z pomiarem pojemności. Koszt takiego kondensatora jest niewielki, rzędu 10-15zł. Możesz go wymienić w ciemno, bo na 99% jest on przyczyną. Pozostały 1% to ewentualnie uszkodzenie uzwojenia pomocniczego w silniku.
W tej skrzynce jest kondensator, który może być uszkodzony(nie trzyma pojemności) i wtedy będzie wybijało termik( ten guzik pod ceratka). Ale cżęste wyrzucanie termika i ciągłe próby mogą doprowadzić do spalenia uzwojeń silnika.
Dla nawrotnego silnika z kondensatorem pracy rezystancje uzwojeń mogą być takie same. Wtedy wystarcza tylko przełącznik z trzema stykami. Na tabliczce znamionowej silnika powinna być podana pojemność i napięcie pracy kondensatora (typowo 400VAC).
Najprostszy sposób na zwiększenie mocy silnika to zwiększenie prędkości obrotowej, dlatego przy danej mocy silnik zaprojektowany do pracy z wyższymi obrotami będzie mniejszy. Moc po stronie mechanicznej to iloczyn momentu i prędkości kątowej, a po elektrycznej prądu i napięcia. Prąd maksymalny jest ograniczony przez budowę uzwojeń i warunki ich chłodzenia,...
Należy pomierzyć uzwojenia. Dwa białe najczęściej (prawie zero oporności)to czujnik termiczny. Pozostałe przewody zmierzyć opór, jeżeli na trzech przewodach opór jest równy (trzy pomiary) to jeden dajemy do zasilania a dwa pozostałe do kondensatora. Drugie zasilanie na jedną stronę kondensatora lub drugą zależy w którą stronę ma chodzić silnik. Jeżeli...
W poniedziałek rozbebeszę kondka i zobaczę jaką ma na prawdę pojemność. Potem rozkręcę silnik bo uzwojenia są na pewno trochę zdymiome. Bardzo ci dziękuję za info...reszta na PW
W tej zmywarce jest za pewnie taki silnik pompy myjącej: http://obrazki.elektroda.net/56_12884496... Z tego wynika, że kondensator powinien mieć pojemność 6µ (z reguły tolerancja +/-10%), klasa izolacji F, czyli temperatura uzwojenie nie powinna przekraczać temperatury 100-105°C. Podczas pracy silnik się nagrzewa.
Popieram poprzednia radę (brak rozruchu). A może łożyska staneły i kręca się w obudowie ponieważ dawno nie pracowały. Pole magnetyczne stojana musi się zrównać z predkością wirnika by uzyskać pełną moc, a przy braku rozruchu (uszkodzony kondensator lub uzwojenie rozruchowe) silnik elektryczny będzie buczał i stał w miejscu.:cry: Natomiast przy częściowej...
Nie można wykluczyć przerwy w połączeniu z kondensatorem . Lepiej by było zrobić pomiary , chociaż by omomierzem Sprawdzić ciągłość uzwojeń i pojemność kondensatora nawet nowego . :|
Problem dotyczy zmywarki Bosch SGI45M75EU. Czy sprawcą usterki może być kondensator? Jeśli tak, to w jaki sposób mogę go sprawdzić? Hm , jeśli chcesz mieć 100% pewności żeby sprawdzić silnik pompy musisz niestety podmienić ten kondensator na inny , z pewnego źródła, ponieważ pomiar pojemności multimetrem nawet odpowiedniej klasy, czasem daje błędne...
OK Zrobie ochronny. Tylko jaki kondensator powinienem kupić? Dodano po 2 w innym poście dowiedziałem się że to silnik Wiefamel, a kondensatory mają parametry rozruch 125uf pracy 20uF Ktoś może wyjaśnić skąd takie pojemności kondensatorów?
Witam! Jak piszą, że to silnik dwufazowy to pewnie tak jest. Sieć dwufazową 3-przewodową spotyka się sporadycznie (kiedyś były stosowane dwufazowe małe agregaty prądotwórcze). Silnik dwufazowy konstrukcyjnie różni się od jednofazowego z kondensatorem włączonym na stałe tylko tym, że posiada symetryczne dwa uzwojenia, (jednofazowy ma dwa różne uzwojenia)....
Jeszcze raz - nie ma żadnej regulacji. Tam jest zastosowany silnik prądu przemiennego 110V z kondensatorową fazą rozruchową - zasilany autotransormatorowo z połówki uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego. Jedynie co można zrobić, to ewentualnie sprawdzić/wymienić ten kondensator jeżeli utracił pojemność. Obroty zależą od częstotliwości sieci energetycznej...
teoretycznie silnik powinien mieć uzwojenie rozruchowe i to do niego się podłącza pojemność. podaj nazwę czy coś dotyczące zastosowanego silnika prądu przemiennego. pozdrawiam... p.s. w necie są schematy połączeń ale trzeba znać typ silnika...
Robi się na mostku H bo inaczej straty mocy na tranzystorach byłyby zbyt duże. Rozwiązanie o którym myślisz łatwo zrealizować, kupując odpowiednio wielki wzmacniacz głośnikowy oraz transformator dopasowujący poziom napięcia wyjściowego do silnika, ale to gra nie warta świeczki. Transformator w zasilaczu ATX przekaże moc 300W przy częstotliwości 20kHz,...
Szanowny kolego aby dać Ci wiążącą odpowiedz musisz napisać coś więcej na ten temat. 1.Jaki kondensator został podłączony do silnika (jaka pojemność)? 2.Jakie są oporności uzwojeń 5-4,5-3 oraz 5-1.5-6 3.Jak silnik sprawdzałeś (w pralce poza pralką)? 4.Jakie napięcie występuje (jeżeli to było badanie w pralce) na silniku (chodzi o napięcie zasilające...
:arrow: noplis Od pewnego czasu na rynku dostępne są wyłączniki różnicowo-prądowe dedykowane do przemienników. Na "zwykłych" różnicówkach umieszczony jest symbol: http://obrazki.elektroda.pl/2557781700_1... Na różnicówkach do przemienników jest taki: http://obrazki.elektroda.pl/6280229500_1... Te wyłączniki są dostępne od bardzo...
Dołożyłem jak kolega sp3ots radzi kondensator równolegle do U1 i U2 (ten nieznany, domyślam się ze mniejszej pojemności w myśl reguły którą gdzieś znalazłem 22uF/1kW). Cóż, tego stwierdzenia nie doczytałem się wcześniej w poście Stefana, było już późno więc pewnie był śpiący, pomylił się w pisaniu literek. :D Ten kondensator powinien być tak jak na...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Witam. Zmiana pojemności kondensatorna na minus powoduje: Skutki ujemne. - spadek mpmentu rozruchowego, - spadek momentu krytycznego, - zmniejszenie mocy wydawanej P2 na wale silnika. Zmiana pojemności kondensatora na plus powoduje: Skutki ujemne. - zwiększenie przyrostów temperatur uzwojeń, - wzrost prądu (szczególnie w fazie pomocniczej) Skutki dodatnie....
Witam! Zakładając , że ten silnik ma rozruch przez wyłącznik odśrodkowy, to musisz rozebrać silnik i sprawdzić styk na wył. odśrodkowym, jak również sam wył, czy swobodnie chodzi na wale wirnika, stan sprężyn. Połączenia w skrzynce przyłączeniowej chyba sprawdziłeś. Chyba że jest kondensator rozruchowy to sprawdż jego pojemność. Za mało informacji co...
pojemność pasożytnicza uzwojeń opór uzwojeń silnika oznaczenia uzwojeń silnika
klimatyzacja eberspacher pralka candy zapchana diagnozy komputera
VW New Beetle 2.0 1998 zwarcie do masy wtryskiwaczy i pompy EVAP – typowe przyczyny usterki Epson SX130 nie wykrywa czarnego tuszu po drukowaniu