Cały ten ukłąd zapłonowy w Polonezie jest z tyłka wyjęty -od aparatu zapłonowego poczynając, poprzez słynny zielony kabelek, do modułu. Cewka impulsatora uszkadza się, bo się zwyczajnie jeden koniec uzwojenia urywa.
Cewka w aparacie zapłonowym.
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Nie kupisz takich podkładek / sprężynek . Ja kiedyś coś kombinowałem z czegoś dopasować i znalazłem podobne w tłoczku hamulcowym z tylnej osi chyba vw albo pod płytą aparatu zapłonowego poloneza ew na wałku aparatu zapłonowego już nie pamiętam . Prawie każdy tłoczek hamulcowy z tylnej osi ma podkładki odpowiednio wygięte kwestia tylko otworu wewnętrznego...
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Jeszcze jedno: na wirniku masz taki jakby świderek i jeżeli masz na nim jakiś smar to go nie ruszaj, a jak to wymyjesz to posmaruj to smarem, bo jak nie to, jak jest już podtarty aparat, wytrze Ci go w szybkim tempie jeszcze bardziej co będzie skutkowało tym że palec w końcu złapie za kopulkę, resztę można sobie wyobrazić.
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Grubsza sprężyna miała luz. Pewnie ceweczki żeś nie sprawdził.
Witam ma problem z aparatem zapłonowym w polonezie 1.4:cry::cry:potrzebuję dokładny opis Aparatu zapłonowego bardzo prosze o pomoc!! dziękuje:D:D pozdrawiam gryzli99 Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Witam! Składam silnik do poloneza i był wyciągany aparat zapłonowy , kręcony wałem też był. Tak ja w temacie jak ustawić zaparat zapłonowy? silnik 1.6 gaźnik . Z góry dzięki Pozdrawiam!
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
A jak wysterować Hybryd H-161 ? Zmierzyłem rezystancję wejścia cewki aparatu i wyszło mi 10k między zaciskami i ok 50k dolnego do masy. Konkretnie co zrobić z drugim zaciskiem jeśli na pierwszy podam przebieg z 555? dać transformator?
Witam, jaki był fabrycznie montowany kondensator w aparacie zapłonowym? Chciałem go sobie profilaktycznie wymienić, obecnie mam tam wstawiony KPs-010-1 25µF. Jest to niby kondensator z aparatu zapłonowego od poloneza/fiata 125. Wstawić taki sam? Edit: Specjalnie dla fanów MF-70 taka oto tapetka mojego skromnego autorstwa: http://obrazki.elektroda.pl/5658389000_1...
wymien przewod aparat modol ten zielony i bedzie git a przy okazji sprawdz ceweczke w aparacie zaplonoeym
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Wiec jak wytłumaczyć ten fakt: polonez 1.6 1989r ... gaz podawany do gażnika poprzez 2 dysze (odwiert w gażniku)... Auto na trasie (ok.650km) spaliło 6.2 litra a w miescie (w okresie zimowym) 7.5-8 litrów max przy czym auto przy zmianie na drugi bieg potrafiło zerwac kołami...... Polonezy i 125p miały skopany aparat zapłonowy, w którym wyrabiały się...
Mam Żuka z tym silnikiem, rocznik 93 ma fabrycznie założony moduł zapłonowy z poloneza ale także inny aparat zapłonowy. Pali 21 litrów na 100 km więc zgadzam się z poprzednikiem zmień silnik...
Koledzy mają racje z kablem kosztule całe 12zł ale zdazająsie urwanprzewodziki które idą od cewki do końcówek w aparacie zapłonowym.Tam jest normalnie cewka z drutu miedzianego więć po zmiezeniu musisz mieć jakąś rezystancje a niema mozliwości zeby jej nie było. A nawet mozesz podłączyć woltomierz ustawić w mili Voltach to powinno ci się pokazać napięcie...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Jaki aparat?????
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
Sprawdź najpierw stan zielonego kabelka który idzie od modułu zapłonowego do aparatu zapłonowego.
O ile pamiętam to ta membrana służyła do otwierania przepustnicy drugiej gardzieli. Znalazłem nawet przed chwilą w mojej rupieciarni taki gaźnik. Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego?
Filtr gazu nie był wymieniany. Czy przyczyną może być cewka znajdująca się w aparacie zapłonowym?
Miałem poloneza SLE i nie było problemów z elektryką od czasu jak sam wykonałem kabel do aparatu zapłonowego/zamiast fabrycznego/.
Jeśli wiesz co to aparat zapłonowy (ten z kopułką), to spróbuj, czy da sie obrócić BEZ LUZOWANIA śruby mocującej (nawet na siłe, tylko nie za kopułke). Jak tak, to na bank się przestawił.
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Witam!Przyczną awarii jest zanik iskry. Kup i wymień przewód między modułem a aparatem zapłonowym ma niebieski kolor.Jeśli masz wersję z aparatem.
Witam Trafiłem ostatnio kopułkę aparatu zapłonowego który ma kształt i podobieństwo do kopułki od Polski Fiat 125p czy Poloneza jednak jest trochę mniejsza i ma w innym miejscu wycięcie do ustawiania jej "na swoim miejscu" na aparacie zapłonowym ma mniejszą średnicę wewnętrzną tj. 71mm wysokość całkowita 107mm z boku ma nawiercone dwa małe otwory co...
To chyba lepiej sie opłaci załozyc zwykly aparat zaplonowy
Miałem podobne objawy ułamane były przewody wychodzące od aparatu zapłonowego do modułu.
zadziala jakakolwiek wysokoprądowa cewka zapłonowa - uzwojenie niskiego napięcia ok 0.9 Ohm Cewki z uzwojeniem 3-4 Ohm nadają się do aparatów tradycyjnych z przerywaczem. U mnie w UAZie z ruskim modułem zapłonowym i aparatem bezstykowym chodzi cewka LUCAS i jakoś się nie gryzą.
jaki moduł?Do współpracy z aparatem zapłonowym czy z dwiema cewkami?
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Ja zjeździłem już 5 Poldków z czego 3 gaźnikowe ale w żadnym gaźnikowcu z modułem nie miałem problemów. Czasami pada cewka w aparacie zapłonowym i przy niskim napięciu nie będzie iskry . Dodano po 4 Jak cewka w aparacie ma przebicie między zwojowe to zmniejsza się jej rezystancja ja bym przejrzał aparat zapłonowy
Jeśli o to ci chodzi to masz tam aparat zapłonowy i tam go szukaj
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Pewnie że będziesz miał. GLE to gaźnikowiec - kolektor ssący nie pasuje z tego co pamiętam, zbędny aparat zapłonowy i pompka paliwa.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
a sprawdź ten przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego (czy nie jest uszkodzony)
tak ale moj palec to prosta zwykła blaszka wiec dlatego pozostaje cewka w kopułce
miałem kiedyś podobny problem rozwiązaniem -była poprawa pracy silnika krokowego (smarowanie)-wtedy było wszystko OK ale dopiero od momentu gdy silnik się nagrzał -odłączenie czujnika prędkości-wtedy zawsze było OK ale alarmowała kontrolka silnika (bez wpływu na jazdę :) w warsztacie dowiedziałem się że jedyna prawdobodobna przyczyna to element sterujący...
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Najprawdopodobniej - to częsta przypadłość poldków - przewód między aparatem zapłonowym a modułem (w aparacie łamie się przewód wewnątrz białej izolacji a czasem w czarnej).
Nie da się.Puszukać aparatu i modułu od transtortera.
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Sprawdź ciągłość przewodu sygnałowego pomiędzy aparatem zapłonowym a modułem, częsta przypadłość poldka.
Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka...
Kiedyś w "Poldku" miałem taki problem : Urwał się kabelek moduł zapłonowy - aparat (tuż przy silniku-chyba przy aparacie zapłonowym).Wyglądało jakby był cały , a jednak nie stykał.Może to?
A sprawdzałeś czy jest iskra , sprawdz też cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym często ona przerywa a jesli w aparacie zapłonowym masz przerywacz wyczyść styki i ustaw przerwe
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Witam. Mam pytanie ,otóż, Czy aparat zapłonowy z Poloneza Caro podejdzie do Fiata 126p (Malucha). Czy są takie same, czy są inne i czym się różnią ? W KTÓRYM MIEJSCU ONE SĄ ?Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :D :)
O ile dobrze pamiętem to na aparacie jest kostka z przewodem brązowym i biało-czerwonym lub czerwono-białym Sprawdz na tym drugim czy jest +12v. Pozdr. Zle napisałem: Chodzi oczywiście o Moduł a nie aparat.
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
O ile przewody będą tylko od Polonezów z silnikami FSO (aparat zapłonowy w tradycyjnym od lat miejscu), to napewno będą pasowały. A co do świec, to czytałem niedawno, że świece tego typu charakteryzują się większą odpornością na wypalanie elektrod (być może czymś jeszcze).
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Witam Mam problem z uruchomieniem mojego poloneza. Iskra jest, benzyny też nie brakuje. Wcześniej był uszkodzony aparat zapłonowy podczas jazdy rozsypał sie w drobny mak. Wymieniłem palec rozdzielacza i kopułke, a nadal nie pali... ma ktoś jakieś pomysły co może być tego przyczyną:?:
Od Poloneza podejdzie moduł GL118. Podłączenie znajdziesz w Google. Zakładałem taki do Toyoty, bo za oryginalny wołali siedem stówek. W aparacie była cewka impulsatora, nie halotron.
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
5 lat temu miałem poloneza i podobne problemy wymieniałem dwa kondensatory jeden na aparacie zapłonowym a drugi gdzieś obok – może to to
Ok. Kabel wymieniłem, co prawda przy aparacie zapłonowym ledwo się trzymał, ale to nie to. Odczepiłem także wężyk podciśnienia i także żadnych zmian. Cewka też jest raczej ok, bo jeśli była by ona z inną rezystancją uzwojenia to by nie chodziło wogóle. Trzeba kopać dalej... Jutro wymienię moduł, może to pomoże, a jak nie, to sam już nie wiem, aparat...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Spróbuj ewentualnie zmienić "zielony kabelek" łączący aparat zapłonowy z modułem, w gaźnikowym poldku jest on często przyczyną kłopotów.
Hej, Dzięki bardzo za informację, ja zakupiłem już aparat starego typu i moduł poloneza jak na zdjęciu wyżej (nie APE05 tylko GL 200, ma podobno najlepsze parametry ze wszystkich polonezwoskich). Jaki gaźnik wykorzystałeś? Regenerowałeś swój aparat zapłonowy? U mnie jest dosyć duży luz który wypadało by ogarnąć przed montażem.
Czujnik położenia wału sprawdzić trzeba. Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Nie ma tam żadnego czujnika wału, jest czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym - jak w gaźnikowym polonezie czy starej astrze 1.6
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Kupiłem do starego malucha silnik od eleganta, który nie ma aparatu zapłonowego.Czy moge w miejsce orginalnego modułu od malucha <elegant> założyć moduł od poloneza i podłączyć do czujnika i do cewki zapłonowej?Czy to będzie działać?.
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. nie ma bata skoro auto nie wyeksploatowane jak właściciel pisze to to jest właśnie to, miałem w owych czasach kiedyś taki sam problem, przewód idący od aparatu zapłonowego do modułu w takim niebieskawym peszlu wewnątrz idą dwa kabelki biały i czarny ja miałem przetarty od strony aparatu...
Ostatnio padła mi ta cewka w aparacie zapłonowym w Polonezie 1,6 GLE. U mnie stalo sie to praktycznie momentalnie , chociaz chwilową przerwę w pracy silnika miałem parę godzin wcześniej . Musiałem zostawic auto , wrociłem do domu , wziąłem miernik , drugą cewkę WN , cały aparat zapłonowy z zielonym kablem, moduł APE05 , omomierz wykazał brak przejscia...
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
Witam Jeżeli miałby to być komputer pokładowy to proponowałbym napisanie softu na jakiś mikrokontroler sterujący zapłonem a malinka mogłaby wysyłać komendy do przełączania map zapłonu , Samą malinkę zaprzągłbym do wyświetlania prędkości (np, z modułu gps ) ,obrotów ,temperatur (olej ,woda temp, zew. wew, ) ,ciśnienia oleju, biegów ,radia..... . Co do...
witam.jesli masz tylko 12V napięcie ladowania to stanowczo za mało ,ma być 14,5V, są 2 możliwości : albo coś z alternatorem(regulator napięcia,szczotki sie zurzyły) albo masz słabe styki(kable po nagrzaniu żle przewodzą) -najlepjej wymien przewody (klemy ) od akumulatora do aparatu ,sprawdż też kabelek do aparatu zapłonowego. Ja miałem coś takiego ,że...
ok rozumiem to poco te parametry 5_+1(0) jak ustawia się to tak manualnie i według znaków jak je sprawdzić???????????? Czy te podłączenie lampy które opisałem mam dobre?? Dodano po 27 panowie proszę o odpowiedzi bo informacje są mi potrzebne jak najszybciej będe pierwszy raz ustawiał więc jeszcze jedno pytanie trzeba włączyć zapłon i przekręcać kołem...
Witam! Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia. Cześć!
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Prawdopodobnie któraś ze świec nie pracuje tak jak powinna,przy tradycyjnym rozwiązaniu tzn, kopułka i palec rozdzielacza radziłbym zwrócić w pierwszym rzędzie uwagę na te dwie rzeczy ,a przy module zapłonowym tj, takie małe pudełko wykonane z aluminium i zbudowane jak radiator zwróc uwagę na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. przyczyn może...
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Czy ktoś mógłby podać opis wtyczki do modułu poloneza Gniazdo 2 wsuwki to wejście z cewki aparatu zapłonowego to wiem. Zostaje drugie gniazdo z trzema wsuwkami, które to masa, plus i wyjście na cewkę?? Chcę to założyć do innego auta a nie mam żadnego poldka pod ręką żeby sprawdzić.
Do kolegów podpowiadających: Polonez na Boschu ,niema modułu zapłonowego, niema też aparatu. Jeżeli podstawiałeś wszystko do drugiego , to pozostaje sprawdzić instalacje w/g schematu. Czy dochodzi do sterownika sygnał z czujnika wału ,zasilania ,masy, plus i minus do cewki zapłonowej. Ps. Może podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie ze stacyjki...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
Witam! Moduł jet raczej oki! A cała przyczyna tkwi w ustawieniu zapłonu, lub dzieje się coś z aparatem. Moduł nawet można założyc i od poloneza po niewielkich przeróbkach na kablach i też będzie silnik pracował.
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
Na dzień dobry sprawdź, czy jest ciągłość w obwodzie czujnika. Następnie zasilanie modułu miedzy 15, a 31 i czy nie ma przebicia między 15 i 16. Zastanawiam się, czy tam by nie podszedł moduł z poloneza lub jakiś podobny, bo i w jednym i w drugim aucie jest magnetoinducyjny aparat zapłonowy. Ale tutaj trzeba by sprawdzić metodą prób.
A cewka w aparacie i kabelek idący do niej OK?
Może swiece. Jeśli masz zapłon elektroniczny to przewodu dochodzace do aparatu zapłonowego lubią pękać, w wyniku poruszania sie przyspieszacza. Znam to z autopsji.
aparat zapłonowy polonez polonez przewód zapłonowy układ zapłonowy polonez
ekspres ariete airlive reset whirlpool zasilacz
zderzak naprawa zderzak naprawa
Telewizor Blaupunkt gubi kanały DVB-T2 – niestabilny sygnał, wzmacniacz antenowy, autoaktualizacja Opel Frontera A 2.4i C24NE – ustawienie aparatu zapłonowego, kąt 10° BTDC, ALDL, Motronic