To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Masz zły odbiór WN z cewki,stąd resetuje się monomotronic. Ten typ tak ma. Uwierz. Możliwa przyczyna to świece.Mają być rezystancyje. No albo za duża odległośc pomiędzy elektrodami. Pomierz jeszcze cewkę,czy nie jest rozwarta na wtórnym. W każdym razie trzymaj się uporczywie góry układu zapłonowego
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Tak,pod warunkiem że transoptor jest w układzie dioda-fototranzystor
Sprawdzić układ zapłonowy.
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Na początek sprawdz dobrze układ zapłonowy
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Na pierwszy rzut oka to jakiś konektor nie łączy. Albo przy stacyjce albo przy komputerze, albo układzie zapłonowym.
Ludzie, czytajcie! Napisał w pierwszym poście, że wymienił platynki. Słynny zielony kabelek też dawał podobne objawy, ale nie w tym układzie zapłonowym.
A może byś tak poszukał w googlach. Mam linka ale żeby nie łamać regulaminu wyśle ci na pw Pozdr.J.
Czy ktoś miał problem z silnikiem 1,6 GSI w polonezie - chodzi o zapalenie się kontrolki o uszkodzeniu układu wtrysku,układu zapłonowego :(
Napięcie wyjściowe 10 kV z cewki zapłonowej można by uzyskać, pod warunkiem sterowania uzwojenia pierwotnego impulsem o napięciu 25 - 30 V... Myślę , że przy częstotliwości 4 Hz ( a nie jak omyłkowo napisałem 4 kHz ) powinno się udać, byle by impuls był odpowiednio krótki rzędu pojedynczych ms....
No ale by wypadało napisać czy to jest ATU czy ATU PLUS,bo to są różnice w układzie wtryskowo-zapłonowym.
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
Jeśli sprawdziłeś układ zapłonowy - wymień sondę.
Ja musiałem widzieć jakiś inny artykuł Stefana Roguskiego, bo tam były cztery ramiona wirnika, więc pewnie był to zapłon do Poloneza lub 125p. Może ten?
jest to sterownik układu wtryskowego i zapłonowego
Witam Cewki zapłonowe stosowane w różnych instalacjach zapłonowych w różnych pojazdach mają różną oporność czynną i przekładnię. Najmniejszą oporność czynną mają cewki zapłonowe stosowane w tranzystorowych układach zapłonowych stosowanych w samochodach osobowych np: FSO Polonez 1500. Możesz założyć na próbę inną cewkę zapłonową zamiast oryginalnej....
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
To,że produkuja badzieiwe to racja.Ale nie jest panowie normalne to,ze wymiana następuje co pół roku.Bez przesady.Ja miałem 6 Polonezów z modułami(począwszy od tego w którym nie z tyłu tej bocznej szybki i światła z przodu były prostokatne) jeździłem nimi dość dużo i w żadnym nie padł mi moduł.Przyczyna tego może być np. przegrzewanie się modułu.Może...
Jak sprawdzić która uszkodzona? Ja sprawdzam oscyloskopem, mam od razu wgląd na pracę całego układu zapłonowego. Ty możesz wymieniać pojedyńczo i patrzeć-efekt minął, lub przeciwnie-występuje nadal.
W zestawie pracuje jednostka centralna, elektryczna pompa paliwa, potencjometr CO, czujnik prędkości, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia zewnętrznego, czujnik sterowania biegu jałowego, czujnik położenia przepustnicy, czujnik temperatur w kolektorze ssącym, kilka przekaźników. Oczywiście zespół przepustnicy wraz z wtryskiwaczem. Bez...
Witam Należy odłączyć układ zapłonowy silnika.
Instalacja działała tak samo jak w jednopunkcie, silnik zasysa gaz razem z powietrzem i nie ma znaczenia czy jest to wielopunkt przy wielopunktach zastosowanie instalacji mieszalnikowych wiąże się z ryzykiem strzelania w kolektor dolotowy ale to tylko jeżeli układ zapłonowy ma przebicia.
Biorąc pod uwagę jaki postęp dokonał się w motoryzacji - raczej z nim do muzeum. To coś kiedyś amerykanie ze wschodu stojący i sprzedający na rynku mieli w swojej ofercie . Pomijam jakość tego , spory rozrzut parametrów . Jest on dedykowany do aut wyposażonych w tradycyjny stykowy układ zapłonowy. Podłączenie go np. pod elektroniczny układ zapłonowy...
Jeżeli nie ma wcale iskry to prawdopodobnie modół zapłonowy. Miałem to samo... koszt nowego 250zł.
Myślę, że jest to dobry pomysł. Musisz tylko sprawdzić, jak ten gotowy moduł ma być podłaczony do instalacji i do tego dopasować układ wejściowy z Hallem. Potrzebny jest schemat układu zapłonowego z auta (Poloneza). Pytanie, czy ten gotowy moduł robi coś jeszcze, np. czy ma funkcję regulacji opóźnienia zapłonu itp ? Najtrudniejsze będzie rozwiązanie...
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
Chyba ktoś źle poradził, jest to samochód z zapłonem elektronicznym i ingerencja w układ zapłonowy (tak jak w maluchu czy polonezie) nie jest praktykowana.
Sprawdź bezpieczniki układu wtryskowo-zapłonowego.Są w okolicy sterownika,czyli za schowkiem(po prawej stronie)
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
A jaki tam masz układ zapłonowy może cewka na ciepło niedomaga. Może któryś przekaźnik.
jezu ludzie ale wy jesteście marudni :/ ja mam pytanko do autora cewke masz podłaczoną pod jaki układ ??? ja mam od poloneza zapłonową może coś rusze tylko szkoda żę aż200wat trafa trza :/
Trzeba sprawdzić cały układ cewki, tj. masy napiecia przed modułem i po,
To jest układ zapłonowy z tzw. iskrą traconą, jedna cewka obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3, w momencie gdy przykładowo w 1 cylindrze następuje zapłon mieszanki, iskra skacze również w 4, gdzie kończy się suw wydechu
Witam.Standardowo sprawdził bym czy jest iskra i czy komory spalania w cylindrach są wilgotne. Wszystkie wtyczki elektryczne w układzie zapłonowym potraktował bym preparatem do czyszczenia styków.
Pewnie przegrzana elektronika szwankuje. Na początek sprawdź układ zaplonowy
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Witam posiadam poloneza gsi 1.6 w lpg i nie chce odpalić. Sprawdziłem układ zapłonowy, świece wszystko działa poprawnie bezpieczniki równiez pompa paliwa, wtryski wiec co może byc przyczyna? Próbowałem odpalić awaryjnie na gazie i nic.
Witam posiadam poloneza gsi 1.6 w lpg i nie chce odpalić. Sprawdziłem układ zapłonowy, świece wszystko działa poprawnie bezpieczniki równiez pompa paliwa, wtryski wiec co może byc przyczyna? Próbowałem odpalić awaryjnie na gazie i nic.
Chyba każda sekwencja LPG ma możliwość odpalenia awaryjnego z gazu - gdyby główny układ paliwowy (benzynowy) uległ uszkodzeniu. Poczytaj o swojej instalacji LPG. Patrz pod kątem błędu który ustaliłeś - czy wtryskiwacze przy odpalaniu podają paliwo. Spróbuj samostartem psiknąć (podobno plak jest też dobry) wtedy gdy odpali wyeliminujesz układ zapłonowy...
Silnik kręci, słabo , ale kręci. Nie odpala więc układ zapłonowy, paliwowy to podstawa. Nie odpala gdy wilgotno - czyli przewody.
Profesjonalizm tego forum mnie powalił... Przyczyną okazał się palec rozdzielacza.
Sprawdź układ zapłonowy palec (musi być bez opornika)kopułka, ustawienie zapłonu ,rozrząd.
Tylko jedna mała uwaga-będzie to działało z modułem GL118 produkcji Telpod.Z innymi mudułami (APE 05,GL 181,Hybryd czy Jezpol) robionymi na układzie MC3334 to wam nie zadziała.
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
Porównaj układy zapłonowe obydwu silników .....są zupełnie inne
Odkręć czujnik , podłącz omomierz do wyprowadzeń i zbliżając do niego jakiś kawałek metalu obserwuj zachowanie miernika. Zwróć jeszcze uwagę, czy nie są utlenione połączenia przy module zapłonowym. Wkłócie się przez izolację do przewodu daje prawidłowy odczyt a na utlenionym złączu jest duży spadek napięcia i silnik pracuje nieprawidłowo. W Polonezie...
Żeby wzmocnic abexim wystarczy wywalić katalizator jeśli był i zmienić mape wtrysku oraz zapłonu - osiągnie się podobny efekt. W oplach z lat 90 po podłączeniu pod komputer w serwisie ponoć można było wybrać jeden z 3 programów: - economy - normal - sport. Moze w polonezie też coś jest
Jeżeli chcesz kupic nową cewkę do poloneza z modułem,to polecam taką: http://www.biazetei.pl/go.php?link=ofert... Moduł musi współpracować z cewką niskorezystancyjną,cewka układu klasycznego niespecjalnie się nada
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Układ przypomina zapłon typu CDI, dlatego sądzę że lepiej byłoby zastosować cewki przeznaczone do zapłonu CDI lub inne niskoindukcyjne (np. 4226 od Poloneza).
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
przeczyści styki na module zapłonowym, sprawdzi czy paliwo dochodzi do układu wtryskowego a jak to nie pomoże to może mechanik;>??
Tak, czy inaczej, jest to typowe dla poldków, nawet tych serwisowanych, z zadbanymi świecami, kablami, zaworkami itd. Po prostu moduły są do d...y, albo jest jakiś błąd konstrukcyjny w układzie zapłonowym. Ostatni raz wymieniałem moduł w Polonezie kolegi, jakieś trzy lata temu i pamiętam, że kosztował 350zł, jednak był do kupienia nieoryginalny, ale...
wszystkie wyścigówki maja układy zapłonowe oparte na tyrystorach jadynie te układy podają napięcie nawet przy 20 tys obrotów.
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden z przewodów cewki to pokazuje mniej więcej 1/2...
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
Czy jest możliwość uzyskania zapłonu bez komputera i głównej wiązki silnika? To właśnie ECU steruje cewką zapłonową, raczej mija się z celem wynajdywanie układu zapłonowego od nowa, najtaniej chyba i tak będzie uruchomić docelowy sterownik.
W aucie w orginale sierdzi jeden kondensator 0,25uf i 600V, ale te kondensatory co teraz robią to jednorazówki. Kondensator tak małej wartości to zapewne kondensator przeciwzakłoceniowy/przeciwiskrzeniowy potrzebny w układzie z przerywaczem mechanicznym. Kondensator ten spowalnia narastanie i obniża wartość szczytową napięcia napięcia, na stykach przerywacza...
Nie są to usterki układu zapłonowego.Ten na wilgoć reaguje w jeden sposób-nierównomierna praca silnika (tzw."traktorowanie"-słyszalny odgłos braku zapłonu w jednym lub kilku cylindrach).Na pewno wzrost prędkości obrotowej biegu jałowego nie jest spowodowany złą pracą układu zapłonowego. Skupił bym sie w układzie zailania w paliwo ,lub dolocie powietrza.
Dziwaczne przemyslenia,bo jak padnie czujnik to nie ma iskry na wszystkich garach.Czujnik ten jest podstawowym sygnałem inicjującym.Ma po prosto przebicie w cewce -wtórne do pierwotnego.Cewka w układzie transformatorowym-układ DIS-z iskrą traconą.
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
To jest z tego zo wyczytałem układ darlingtona ale zaznaczam że oba tranzystory dobry i zły są fizycznie odcięte od płytki. Tranzystory nie mają żadnych oznaczeń
Witam na samym początku pisałeś że iskra na 2 cylindrze ok a reszta słaba. nie rozumiem? Abimex ma dwie cewki zapłonowe na 4 świece , jeśli padnie świeca to na dwa cylindry iskra padaka a chodzi wtedy na 3 cylindry. Apropo sondy lambda to czujnik informujący komputer jak spala auto. Jeśli napięcie sondy wyjdzie poza tolerancję to komputer wskakuje na...
mam taki wóz jak w temacie z zapłonem bezstykowym indukcyjnym, jak w polonezie. w urządzeniu zwanym:moduł elektroniczny znajduje się układ scalony w obudowie DIP8 steruje on darlingtonem, podającym napięcie na pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej na scalaku są oznaczenia:MC3334P jest on wyprodukowany przez motorolę . w bazie elektrody znazazłem układ...
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Zakładam, że to ten poniżej ponieważ 2 konektory po prawej są dedykowane cewce odpowiedzialnej za zapłon w cylindrach nr 2 i 3. Gdyby ktoś był uprzejmy poradzić krok po kroku jak przeprowadzić pomiar, jak uporać się z żelem którym zalany jest układ, jaki zamiennik tranzystora zakupić i czy to możliwe. Jak wyjąc płytkę nie uszkadzając jej, ewentualnie...
Witam. Chcę skonstruować taki układ który będzie dawał impulsy na cewkę zapłonową np na cewkę od poloneza, tak aby uzyskać iskrę na świecy. Przekaźnik w układzie odpada bo potrzebuję dość dużej częstotliwości mniej więcej takiej jaka jest na świecy w samochodzie przy 6tyś obrotów lub wyższej. Myślę że tyrystor był by tu dobry. Cewka nie musi być od...
Komputer ci nic nie wykryje, prędzej oscyloskopowa diagnoza układu zapłonowego. Swiece wymień. Cewka tylko Delco, jest taka sama ja w polonezie MPI, jeżeli jesteś ambitny to podłożysz cewkę od opli na z astry z silnikiem X16SZ.
Widzę, że wcześniej założyłeś drugi wątek (szkoda, że nie wspomniałeś o tym): jaclew bardzo ładnie pokazał obliczenia dla obrotomierza z układem CS8190. Z tym, że on jeszcze zmierzył sygnał wychodzący z układu zapłonowego motocykla. Dlatego wszystko to obliczono zakładając, że układ zapłonowy Twojego motocykla dostarcza założone parametry, a sam obrotomierz...
To wszystko zależy jaka to śruba. Na jakim zakresie obrotów pracuje. To bez znaczenia, jeśli zostaje ta sama, silnik od Poloneza dokręca się do 7 tys obr, czyli każdy inny o zblizonej mocy będzie się nadawał - może być nawet słabszy jeśli ma mniej palić (łódka będzie wolniej pływac). Generalnie rozglądałbym się za np. Oplem - silniki stoją pionowo,...
Z grubsza ujmując obrotomierz "poloneza", to multiwibrator monostabilny wyzwalany impulsem z cewki zapłonowej. Do wyzwolenia multiwibratora potrzebna jest odpowiednia energia, w twoim układzie jest ona najprawdopodobniej za słaba przy wysokich obrotach. Spróbój skorygować elementy w układzie wyzwalania.
Co prawda, „do tablicy” został wywołany Kolega Enauto (najmocniej przepraszam), lecz jeśli mogę zapytać – czy ja dobrze rozumiem: mierzy Kolega napięcie na obu zaciskach niskonapięciowych (wtórnych) cewki i lampka nic nie pokazuje? Naturalnie, jeśli tak Kolega mierzy to tak ma być. To nie jest radio czy reflektor; to właśnie masę łączy...
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
Witam. Auto to 125p z zeswapowanym 1.8 VVC 145KM (z MG F/Rovera 200Vi). Obrotomierz podłączony jest na pewno dobrze, sprawdzałem kilka razy czy na pewno to ten pin w sterowniku i czy przewód nigdzie nie ma przerwy. Wcześniej w aucie siedział silnik 1.4 Rovera z Poloneza, w którym układ zapłonowy oparty jest na pojedynczej cewce zapłonowej, jak w gaźnikowych...
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Pisałem o kolejności zapłonów, czasy Poloneza. Klient kupił komplet nowych kabli zapłonowych, wyciągnął wszystkie stare naraz i założył nowe bez patrzenia na kolejność zapłonów. Nadlewka z numerami na bloku. Efekt znany.
2N3055 PIĘKNIE znosi jedną cewkę zapłonową... więc nie widziałem potrzeby myślenia o mosfecie... z resztą mam driver do lampy plazmowej na IRF840 (reszta układu podobna) i z nim działa hmm gorzej :( może ktoś zaproponować coś na DWIE cewki na mosfecie ? rezystancje uzwojeń muszę znaleźć ... ale chodzi o cewki z poloneza...
Witam. Mam problem z instalacją zapłonową w tym aucie. Zaczeło się od tego że podczas oczekiwania w korku auto mi się nagle wyłączyło (nigdy wczesniej nie miał takich objawów). Po zepchaniu na pobocze i odczekaniu kilku minut uruchomił się normalnie i pracował regularnie jakby nigdy nic przez ok 10 min. Po drugim takim zgaśnięciu zaczełem sprawdzać...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Witam. Objawy jakie przedstawiłeś wskazywałyby na uszkodzenie układu zapłonowego, a szczególnie modułu lub czujnika położenia wału. W tych autach jest to bardzo często występująca usterka. Pozdrawiam.
po co sobie życie komplikować? Za 30-70zł (zależnie od wersji) możesz kupić gotowy układ do malucha dedykowany do danej cewki. Zajrzyj tu: http://republika.pl/digitech2/
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Może coś źle liczę? Raczej na pewno. Zwróć uwagę, że obrotomierz z tematu który przytoczyłeś ma inny zakres pomiarowy (do 9000 obr./min.), czyli jest od benzyniaka. Autor podlinkowanego postu wyraźnie pisze, że impulsy pobiera z układu zapłonowego (1 impuls na 1 obrót silnika), Ty z alternatora - zupełnie inna częstotliwość.
Najgorszą zmorą Poldków GLI z układem ABIMEX jest modół zapłonowy ( to ten pod cewkami zapłonowymi) jeśli masz możliwość pożyczenia od znajomego takiego modółu to spróbuj . Steruje on nie tylko cewkami zapłonowymi ale także przyspieszeniem zapłonu i innymi rzeczami. Przykręcony jest tylko trzema śrubami
Sorki za wprowadzenie w błąd,ale mechanik twierdził że tam są układy Boscha,teraz gdy przeglądam książeczkę samochodu to widze że są w nim podzespoły inej firmy,podam to co znalazłem w książeczce: -urządzenie wtryskowe TBI 700 f-my AC ROCHESTER -komputer sterujący ECM f-my DELCO ELEKTRONICS -cewka zapłonowa f-my DELCO REMY Jest to Polonez Caro 1,6GLI...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Przy sprawnym układzie zapłonowym nie trzeba stosować sBrisk Silver, jeśli występują problemy to można się nimi ratować (mają przerwę 0,55mm gdy "zwykłe świece zazwyczaj od 0,7 do 1 mm). Reszta "cudowności" to marketing. Gaziarze je polecają (ze względu na tą mniejszą przerwę) żeby mieć profilaktycznie "kłopot z głowy" w przypadku gdy w aucie jest mało...
Witam! A co ze spalaniem sprawdzał ktoś czy spalanie spadło? Bo dlamnie jest to problem piorytetowy żeby spalanie było jak najmniejsze w swojej JAWIE350TS zamontowałem elektroniczny moduł i spalanie spadło o około 1l/100km tylko ja mam tam zastosowany moduł zapłonowy z POLONEZA natomiast tu widzę prosty układ który tylko zastępuje styk, z tego co wiem...
Na moje oko padł ci moduł sterujący zapłonowy. Co często się przydarzało poldkom. jannaszek albo sterujący, albo zapłonowy - to dwie różne rzeczy. To układ z tzw. iskrą traconą, jeśli iskra bije tylko na 2 cylindrze to cewkomoduł do wymiany.
Otrzymałem od znajomego w wersji elektronicznej taki oto schemat i proszę mnie poprawić jeśli się mylę: aby sprawdzić czy wychodzą impulsy z cewki muszę włączyć żarówkę z pomiędzy plus zasilania a przewód biało-żółty, na schemacie to "Z" ? Żarówka powinna mrugać tym częściej im większe są obroty silnika ??? 1) Oznaczenie "Z" na schemacie sugeruje,...
w poldku ale jakim na gażniku z modułem zapłonowym czy na wtrysku jeżeli ten pierszy to sygnał wychodzi z modyłu a za licznikiem marz układ jeżeli ten drugi to sygnał wychodzi z centralki sterującej sprawdz kable zacinanie się wskazówki a raczej mikroamperomierza który nią kręci jest mało prawdopodobne powodzenia :D:D:D:D
Obecnie wszystkie koncerny półprzewodnikowe oferują dedykowane do układów zapłonowych tranzystory IGBT. W ilosciach masowych są tanie jak barszcz ale na otwartm rynku detalicznym są w zasadzie neidostępne. W 1998 roku skradziono mi z samochodu (moze raczej wyrobu samochodopodobnego) Polonez Caro moduł zapłonowy. Moduł był koszmarnie, potwornie drogi....
potrzebuję informacji na temat kontrolki na desce oznaczającej awarię układu wtrysku i układu zapłonowego - dlaczego się zapala i jakie mogą być konsekwencje tego - zapaliła mi się i zgasła ale od tamtej pory silnik dziwnie pracuje - spadają obroty :(
Witam. Na sto procent masz żle ustawiony aparat zapłonowy. Wykręć świece i ustaw by cylinder 1 tłoka był u góry i by zawory były na nim zamknięte wtedy włuż aparat by na 1 kabel świecy poszła iskra. Powinna być poprawa. Ja raz miałem pękniętą sprężynkę w aparacie zapłonowym a druga rozciągnięta że hej, i nie umiałem ustawić zapłonu bo na wyżzych obrotach...
polonez przewód zapłonowy schemat zapłonowy polonez polonez aparat zapłonowy
rozebrać klapa pralka mikrofon komputera wzmacniacz rodzaje instalacji elektrycznych
Zamiennik diody SMD S638 - SS34, MBR340, SB340 Naprawa wzmacniacza Unitra WS503 w Krakowie