Sprawdź stacyjkę. Pozdrawiam.
W polonezie obrotomierz nie był napędzany od alternatora a z czujnika wału.
poszukaj dobrze wtyczki do tego czujnika, powinna być, przynajmniej jest w oryginale, no chyba że ktoś obciął Wtyczkę na przewodzie do czujnika mam. Nie mam tylko części, która prowadzi do zegarów. Tylko pytanie do bardziej kumatych w elektryce Poloneza diesla - przewód idzie od razu od czujnika do obrotomierza, czy po drodze przechodzi przez jakieś...
nie smieje sie bo kazdy moze nie doczytac.. zazwyczaj w starych dieslach jest obrotomierz zasilany z fazy tj zacisk w a w polonezie cos mi sie kojarzyło z tym dodatkowym czujnikiem na potrzeby obrotomierza
Hm, ja nigdy nie widziałem poloneza diesla z obrotomierzem. Zawsze tam miał puste pole. Na desce pisało nawet diesel. Komuś pewnie się nudziło i wsadzi szafę od benzyniaka.
Przekaźnik od świec żarowych można podłączyć zamiast cewki zapłonowej .O ile ten ma czasowy wyłącznik.I czy czujniki spasują czy można bedzie przełożyć z benzynowego do diesla ? Jeżeli nie można przełożyć to czujniki z diesla nie będą pasowały do zestawu wskaźników silnika benzynowego.
Gdzie znajduje sie czujnik temperatury potrzebny do wskaźnika w Polonezie Caro 1.6 Diesel ?
Witam. Niewiedziałem w jakim dziale opisać problem więc pisze tu jeśli to zły dział proszę o przeniesienie. Mój problem polega na zamontowaniu obrotomierza. Potrzebuję zamontować obrotomierz w silniku diesla, który nie posiada alternatora. Obrotomierze (zegarowe) dostępne na allegro są montowane w silnikach diesla ale do działania potrzebują wyjścia...
jeszcze może być tak opcja że masz np. obrotomierz od poloneza 1,9 diesel a chcesz podłączyć go do altka (a w wymienionym tutaj poldku obrotomierz bierze sygnał z czujnika położenia wału
W 405 tak, z koła zamachowego. Polonez z silnikiem XUD9 też tak miał.
Do PSA najłatwiej założyć oryginalny czujnik położenia wału jak miał Polonez z silnikiem Peugeota, na kole w 205 powinny być wycięcia, ale sprawdzę to.
Impulsy z alternatora albo czujnika położenia wału przychodzą na zegary, Z alternatora w dieslu, w benzynie impuls sterujący do cewki zapłonowej.
W Dieslu - od alternatora - zacisk W - czyli odczep z uzwojenia przed mostkiem prostowniczym. Ale szczerze mowiac - to nie przeczytales regulaminu. Wystarczy uzyc SZUKAJ!!!!!! Akurat nie w Polonezie. Tutaj czujnik obrotomierza jest hallotronowy zbierający impulsy z koła zamachowego . Z tego co się zorientowałem to był montowany we wszystkich poldkach...
Jeśli masz nowy typ chłodnicy (wąską, montowaną od 1995 roku) to są w niej dwa miejsca na czujnik. Jeden był fabrycznie wykorzystany, i włączał jeden wentylator. Drugie miejsce było przeznaczone na drugi czujnik, który włączał wentylator przy wyższej temperaturze, kiedy pierwszy nie dawał rady. W polonezach z silnikiem diesla dwa wentylatory były standardem....
Witam Zaobsewowałem coś takiego . Jeśli są swiatła właczone wszysko jest ok jesli nie to zapala sie lampka. Jesli swiatła są włącone nawet po zapaleniu silnika nie zapala sie kontrolka. a i jeszcze jedno nie zawsze nie ma wstecznego swiatła. czy to może mie jakiś wpły. (chyba czujnik sie zacina mam nowy to właże zobacze co sie bedzie działao) Pozdrawiam
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
W tej chwili mogę odpowiedzieć ,że ta kontrolka jest ostrzeżeniem błędu, może byc to zwiazane z silnikiem lub z czujnikami wszelkiego rodzaju,jest to sygnał z procesora o nieprawidłowościach w ukladzie silnika .Moze to byc np. uklad chlodzenia (tez sa czujniki).później napisze wiecej. O Jeeeezuuuniuuu!Jaki procesor nadzoruje pracę tego starawego diesla...
witam tylko dzięki forum elektroda mam sporo informacji niemożliwych do uzyskania w inny sposób. Bardzo dziękuję wszystkim życzliwy osobom odpowiadającym na pytania stawiane na tym forum , pozwala to zyskać trochę wiedzy Dodano po 46 odnośnie ostatniego wpisu pana nawracająca zgaga to czujnik położenia wału mają polonezy z wtryskiem benzyny ... mam...
To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali. Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może...
Witam! Rzadko się wypowiadam ale teraz chętnie zabiorę głos. Miałem kilka samochodów z gazem, skoda favorit 1.3, BMW 525, Opel Omega B 2,3 jak dobrze pamiętam transporter t3 silnik 1,9, i obecnie BMW 316. Z punktu ekonomicznego, gaz był ciekawym paliwem, lecz koszty spalania zależały od wielu czynników, pogoda (wilgotność, temperatura), jakość paliwa,...
Zdjołem deske rozdzielczą i znalazlem tam wlutowany w kable od stacyjki "alarm" albo jakies antyzlodziejowe dziadostwo, cos na zasadzie imo jak w polonezach tylko ze czujnik z czewona diodą byl zmostkowany i w jakis cudowny sposob mostek sie rozpiol. Podjolem decyzje o zdemontowaniu "imo" i problem sie rozwiązal Dodano po 2 Wiec szukaj przerwy w drutach....
Ja w swoim Polonezie trucku dieselku oczywiście zrobilem obrotomierz w prosty sposób. Zastosowalem czujnik położenia wału od forda transita, moduł zaplonowy od poldka benzyniaka i zegary od benzyniaka z obrotomierzem. Silnik Citroena ma fabrycznie wykonane w kole zamachowym naciecia nadajnika impulsów (2) na 1 obrót wału 2 czyli na obrót wałka rozrzadu...
Czujnik cieczy-to przede wszystkim wg niego komp. ustala ile mu polać żeby szyko odpalił i nie mulił się gdy jest zimny i później nagrzany. Oczywiście wszystkie są ważne, ale przecież ty ssania nie zaciągasz tylko komp na podstawie czujnika temp. silnika ma zaprogramowane ile czasu otwierać dłużej wtryski jak jest zimny i rozgrzany(korekta do tego co...
No to na początek zacznę od poinformowania wszystkich miłośników alternatywnych źródeł zasilania, że każdy diesel można zasilać OR bez różnicy czy ma pompę Luckasa czy Bosha, oprócz HDI, z piezowtryskiwaczami. Żeby nie być gołosłownym... sam mam Citroena BX Diesla 1.9 z pompą Luckasa i jeżdżę na OR przez praktycznie cały rok (z wyjątkiem mrozów <-20...
Co do Peugeota, to awaryjna i droga w naprawie tylna belka. Nagminne jest padanie opornicy w dmuchawie i koszt oryginału to przeszło 700zł, a zamiennik około 500zł. Na szrotach znają te ceny, wiec sobie też za to nieźle liczą. Co do naprawy tego nie jest to proste i nie każdy się podejmuje. Co do silników, to nie wiem jak w 206, ale ogólnie ja więcej...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
Witam. Temat był już wcześniej poruszany ale według mnie nie do końca wyjaśniony więc go opisze jak to wyglądało w moim przypadku a może się komuś przyda. Założyłem sobie instalację gazową firmy Tomasetto, sterownik firmy Stag 100, Silniczek krokowy. Dodam jeszcze, że Polonez jest z 1998r. i miał przejechane 62000Km. i nie było z nim żadnych problemów....
polonez silnik diesla obrotomierz polonez diesla obrotomierz diesla czujnik
dioda selenowa hasło wygasa elizabeth sanyo
solar bateria kamera włącznik sieciowy technics
Stihl kosa spalinowa gaśnie po rozgrzaniu – przyczyny, cewka, gaźnik, simmeringi Manta DVD – tacka wysuwa się i chowa od razu, DVX-001, DVX-022, wymiana paska, czujnik OPEN