To niestety nieodpowiednie forum , przeczytaj regulamin .
Witam Ja chce pare słów nt ustawienia poziomu paliwa w gaźniku kaszlaka: ustawiene poziomu na odległość pływaka od pokrywy komory nie jest właściwe, bo nie uwzględnia rzeczywistego ciśnienia paliwa podawanego przez pompkę paliwową (szczególnie w wykonaniu rzemieślniczym). W związku z powyższym należy poziom regulować tak, aby po wyjęciu pokrywy z pływakiem,...
Gaźnik i jego regulacja jest opisana zarówno w "Sam naprawiam FSO Polonez", jak i w "Sam naprawiam FSO 1500" - z obszernym opisem budowy i działania gaźników 34DCHD/DCMP/S2C. Nie ma zresztą tam żadnej filozofii - jedyna regulacja w Polonezie to położenie pływaka, skład mieszanki wolnych obrotów i ich wysokość. Ani położenia 2 przepustnicy się nie reguluje,...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Gaźnik do czyszczenia, regulacje, kable i świece do wymiany. To prosty silnik, poszukaj poradników w necie
Powinieneś mieć klapkę (przepustnicę) nad wlotem paliwa do gardzieli. W starych VW miałem to sterowane sprężyną bimetaliczną, u Ciebie sądząc po zdjęciach z neta może być mieszek i podciśnienie. Jak wrzucisz kilka zdjęć z różnej strony będzie łatwiej pisać. Kiedyś się na to wkurzyłem, wywaliłem bimetal i podłączyłem pod linkę od poloneza ;)
Pytanie. Jeżeli zapłon jest za wczesny to w skrajnym przypadku może walić w gaźnik a jeśli za późny w wydech?? Dobrze rozumuje czy jest odwrotnie ?? Pozdrawiam
Witam serdecznie. Pacjent to fiat 125p z silnikiem 1.5 115C z 84r(prawdopodobnie). Na starym, czarnym oleju, starym gaźniku, starej wodzie, starych przewodach do świec pracował dobrze choć nie zawsze równo(delikatne wachania obrotów). Po wymianie przewodów, kopułki, palca kopułki, oleju(zalany lotos 10W40), wody na płyn K2 oraz gaźnika z 34DCHD(z podcisnieniowym...
[quote="dymek83"]cześć mam problem z poldkiem jak go zapale na benzynie to przez chwile chodzi ale jak dam gazu to gaśnie i na gazie jest to samo co mam robić może ktoś mi pomoże jakieś regulacje gaźnika były robione??
Ja bym zaczął od regulacji zaworów i zapłonu dopiero wtedy można coś robić z gaźnikiem
Nie wiem czy ta recepta na ustawianie składu mieszanki biegu jałowego jest właściwy. W samochodach z silnikami gaźnikowymi inaczej się to robiło. Dokładnie już sobie tego nie pamiętam, ale tam przy ustawianiu składu mieszanki na wolnych obrotach używało się na przemian - śrubki składu mieszanki i śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Zakręcenie...
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi wymieniłem zestaw naprawczy parownika i zrobiłem regeneracje gaźnika i wszystko wróciło do normy.A z zapłonem w poldkach to jest tak jak mówił krzychol66
średnicę przelotów chyba najlepiej dobrać jak najbardziej podobną do oryginalnego pierburga? nawet jeśli jest od wersji 1.1 - 1.3 i resztę korygować dyszami? w przypadku fosów montowanych do vw mało kto wymienia dysze, bez żadnych regulacji silnik odpala i chodzi stabilnie, wystarczy tylko "doregulować".
Cześć, ja mam Samarę 1500 z gazem BRC. Śrubą na parowniku ustawia się zawsze maksymalne obroty na biegu jałowym - kręcąc w lewo i prawo. O obrotach decyduje ustawienie gaźnika na benzynie. Sprawdź jeszcze gaźnik u diagnosty. No i te membrany - zwłaszcza przy odpalaniu zimnego silnika na gazie w zimie. Pozdrowienia.
mój poldek "umarł" w wieku 16 lat ( zajechałem głowicę) ale śmigał bez remontów jeżdżony był praktycznie codziennie problem z pol.gaxnikami to obrabianie się śrubki do regulacji obrotów przez co lubia sie rozregulowywać :)
Przypuszczenie: Jak dla mnie to objaw podobny do problemów (nieobrażając nikogo, w końcu z tego żyjemy) starych samochodów. Regenerowałem gaźniki w starych Maluszkach, Polonezach, Fordach, Oplach to dlaczego w twoim przypadku miałoby być inaczej. Fałszywe powietrze na przepustnicy. Zła regulacja wolnych obrotów. Lampka się zaświeca jak silnik zgaśnie,...
Nie przypominam sobie żeby w potrójnej wtyczce były trzy kable, ale jak jest to będzie to masa. To telepanie to może być wina złej regulacji gaźnika. Sprawdzałeś dysze, gaźnik ma zawór podłączany pod napięcie? Co to za pompka?
chodziły słuchy ze map sensor abimexa wywala błąd przy doładowaniu ale sprawdzone organoleptycznie ze nic sie nie dzieje (uczestniczyłem przy budowie tego gli turbo z forum ptk ) . Co do gaźnika to zależy od układu jaki chciałbyś zastosować jeśli gaźnik za turbo to masz możliwość założenia intercoolera jednak trzeba specjalny gaźnik np. z renault 5...
atrix55: czyli robiliście komorę wstępną jak w dieslu ;) co do Poloneza to nie wiem kto wymyślił te miksery w postaci tych 2 rurek wchodzących w gaźnik, to taka beznadzieja była że nie wiem, jak zdobyłem na złomie z jakiegoś DFa/Poloneza taki mikser "palnikowy" czyli z dziurkami jak w kuchence to Duży Fiat od razu lepiej zaczął zapalać i jeździć, parowniki...
Gumowy wąż skierowony do tyłu jest specjalnie wygięty, aby silnik nie gasł, w czasie jego wyluzowania. Chodzi o to, aby powietrze było zasysane bez naddmiernego nadmuchu w czasie szybkiej jazdy. Trójnikiem reguluje się ilość gazu wpływającego do gaźnika(?), powinna być jeszcze śrubka przy parowniku, reguluąca wolne obroty, być może tam jest przyczyna....
Jesli to jest na gaźniku to jest OK. Jak chcesz podkręcić to na lince gazu powinna być śruba od regulacji (musisz odpowiednio ją podkręcić na chodzącym silniku-widzisz efekty) - bynajmniej tak mam w polonezie :)
Nie jestem w stanie wykonać żadnych pomiarów ponieważ nie posiadam takiego sprzętu specjalistycznego a wyłącznie: 2 zestawy kluczy płaskich i oczkowych, śrubokręty oraz młotek. Po odkręceniu korka wlewu oleju wylatują jedynie opary rozgrzanego oleju silnikowego a przynajmniej nie wygląda mi to na spaliny. Jeżeli jest to wina regulacji gaźnika to które...
maluch na jałowym chodzi równo tylko przy całkowicie wkręconej śrubce do regulacji mieszanki ale wtedy gdy daje gazu to gaśnie Kolego pomyśl logicznie. Jak masz całkowicie wkręconą śrubkę od składu mieszanki i chodzi równo, a gaśnie przy jej wykręcaniu, to świadczy nie o lewym powietrzu tylko o tym że gdzieś bokiem dostaje benzynę, akurat tyle, że...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Problemów ciąg dalszy... Ostatnio wszystko chodziło w miarę dobrze, ale dzisiaj będąc rozpędzonym wrzuciłem na luz, obroty spadły i zgasło. Próbowałem uruchomić i sporadycznie daje radę, jednak tylko na wysokich obrotach — przy niskich od razu gaśnie. Czy to może być kwestia regulacji gaźnika? Czy może to ten nieszczęsny moduł? A może tak jak...
Witaj! Polonez nie pali. To za mało. Podaj jaki masz aparat zapłonowy. Tradycyjny to znaczy z typowym przerywaczem czy elektroniczny. Jeśli z przerywaczem to oczyść styki przerywacza ustaw przerwę na o.4/ Zapłon możesz sprawdzić kręcąc wałem tak by znaki obudowa wału /dekiel/ i koło pasowe pokrywało się w okolicy pierwszej kresce. Przerywacz ma być...
mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. . Jeżdziłem kilka lat na takim silniku i znam ten ból... :D Jest to silnik VW, gażnik pierońsko wredny na zanieczyszczenia paliwa. Zapycha się dysza wolnych obrotów i to powoduje kłopoty. Jedyna rada: dobry filtr paliwa i czyszczenie...
Mój ojciec miał metodę jak były kanały bardzo brudne to gotował gazik w occie a następnie płukał w spirytusie gazik wyglondał jak nowy i tak sam opracował po wszystkim ustaw pływak i regulacja robił tak w polonezie i dużych fiatach ponieważ tez miał problemy z odpalaniem a powietrzem nie zawsze da przedmuchać metoda skuteczna w 100% tylko trzeba zdiońć...
Teoria o tyle błędna,że przepustnica jest zamknięta wiec jak te podwyższone obroty mamy uzyskać. A kolega to lekcji nie odrobił. Wstyd. A kolega pamięta poloneza, fiata, ładę, skode na gaźniku, i jak się przyśpieszało zapłon to obroty rosły? I przepustnicy nie trzeba było ruszać.Przepustnica tam nie jest zamknięta całkiem.
Witam wszystkich! Kilka dni temu zanabyłem poloneza gaźnikowca z instalacja LPG i mam kilka problemów, mianowicie: Nie wiem jak należy odpalać zimny silnik, czy załączenie ssania ma jakiekolwiek znaczenie jeśli silnik chodzi na gazie ?? dopóki sie nie nagrzeje do ok 50 st C nie pracuje równomiernie i spontanicznie gaśnie zarówno na gazie jak i na benzynie,...
Problem taki jak w temacie.Najpierw szarpał,strzelał i dusił się i zgasł.Podmieniłem moduł zapłonowy z cewkami,czujnik obrotów wału korbowego,silniczek krokowy i dalej to samo.Po odczytaniu błędów poprzez gniazdo diagnostyczne pokazało błąd 12,33 i 35.Przy tym kod 12 to brak impulsów czujnika wału korbowego,33 zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia w...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
Co tutaj nie zagrało ? Kuzyn poprosił aby uruchomić poldka który stał dwa lata .Ok . Na pierwszy rzut poszła pompka paliwa . Obsypała się przepona i farfocle dostały się pod zaworki . Płytki ebonitowe wypracowane więc wymiana głowiczki . Dobra wymieniamy . Wymieniamy również gażnik bo zatarta przepustnica drugiego stopnia . Po wymianach i regulacji...
Witam Serdecznie, mój problem tyczy się tego iż jak zapale ją bez względu na to czy jest zimny czy ciepły silnik i rozpędzam ją czy to na 1, 2, 3, 4, czy 5, jest taki momet przy około 4000 lub nieco mniej obrotach że efekt jest taki jak bym zdjoł nogę z pedału gazy i używał chamowania silnikiem, a w rzeczywistości pedał ledwie wcisnełem do 70%. Wim...
Jak wyregulowac reduktor Lovato RG 80 do gaznika, podcisnieniowy? Glownie chodzi mi o poloneza 1.6.
...ale najlepsze jest to gdy przychodzi klient i mówi ze jego polonez 1.5 gaznik za duzo pali gazu bo benzyny nu palil 7-8l az mi się slabo robi sam mialem kiedys poldka i palil 12-benzyny a o gazie nie wspomne... A mnie się z kolei robi słabo kiedy szłyszę wypowiedź, że komuś polonez pali 12 litrów na 100km. Ja mam polonezy: 1.6GLE (gaźnik) - spalanie...
Otóż: Zmodyfikowałem dolot Wymieniłem świece Wymieniłem przewody zapłonowe Rozkręciłem + przeczyściłem silniczek krokowy (ogólnie cały gaźnik zdjąłem razem z filtrem itd itd) Zamiast dwóch rur w filtrze powietrza jest jedna duża (tak, rozwaliłem tą podwójną końcówkę i zastosowałem jedną dużą w miejsce oryginalnego węża lecz bez tego co przestawia w...
Przyczyny mogą być następujące: - gaz nie lubi ciepłego powietrza i może być uszkodzony termostat we filtrze powietrza, dla pewnośći możana zablokować klapkę w pozycji dolotu tylko zimnego powietrza - za mało gazu jest wyciągane z reduktora i kwestia regulacji (lub też gaźnik łapie fałszywe powietrze) Warunek jest jeden że samochód chodzi bez problemu...
Witam Więc zacznę od tego iż samochód pracuje już bez ssania na benzynie . Aczkolwiek zanim to nastąpiło , pojawiła się sytuacja taka że po odpaleniu rano silnika , pracował jak by był na ssaniu i to zarówno benzyna jak i LPG . Obroty 2 tysiące , ssanie jednak było wyłączone i już nie miałem wyjścia jak podjechać na warsztat . Na żadną regulację obrotów...
Małe sprostowanie, w polonezie ZHS odcinał tylko część paliwa, tą która szła przez dyszę przez niego zatykaną. Paliwo które szło przez kanał z wkrętem regulacji składu mieszanki nie było odcinane przy hamowaniu silnikiem i dostawał on wtedy w efekcie mocno zubożoną mieszankę, co skutkowało przy hamowaniu silnikiem na długich zjazdach strzałami w tłumik....
Jestem właścicielem samochodu Daewoo Tico SX 1998 od nowości. Nigdy nie miałem kłopotów z gażnikiem i spalaniem, do tej pory średnio spalał mi 5litrów paliwa. Niedawno zaczął mieć za duże obroty. Pojechałem do mechanika, który wymienił mi zaworek od regulacji obrotów. Następnie co się okazało zaczął palić 10l/100km. Nie wiem dokładnie co mechanik grzebał...
kontynuuję temat po długiej przerwie, wreszcie doszedłem co było nie tak. Wymieniłem kopułkę rozdzielacza - była mocno nadpalona. Poprawiło się znacznie. Myślałem, że wszystko w porządku, aż tu po zimniejszej nocy znowu były rano problemy. Odpalał od razu, ale chodził jakby go zalewało przez kilkanaście sekund. Przeczyściłem gaźnik i nic :( Wymieniłem...
Moje Maluchy, a miałem ich 2 szuki potrafiły schodzić w trasie do 4,3l/100km. Ale wymagało to aby raz w miesiącu wyregulować aparat zapłonowy, który miał tendencję do ciągłego rozregulowywania. Jak aparat się rozregulował to Maluszek potrafił spalić nawet prawie 8l/100km Czyli jednak potwierdza się moja wiedza, bo ilu użytkowników takie regulacje w...
jest to poldek z silnikiem gaźnikowym (GLE) z instalacją levato czy jakoś tak to sie nazywało. nie paliły sie kontrolki bo coś sie stało z kostką przy stacyjce. wymieniłem ją i juz jest dobrze. Mam jeszcze pytanie do osób znających sie troszke na gazie. Jeśli przez przypadek pokręciłem tymi regulacjami i teraz mi gaśnie samochód odrazu jak odpali (o...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Problem polega na tym,ze sonda generuje cały czas sygnały bogatej mieszanki-napięcie na niej około 0,931V ( widziane przez sterownik).Samochód przy nagłym naciśnięciu gazu wogóle sie nie zbiera,i z dolotu słychac odgłos jakby zapłon stał w miejscu,albo polonez na gaźniku z uszkodzona pompką przyśpieszenia.Błędów w pamieci brak,ECT i MAP-prawidłowo....
miałem na myśli przepływomierz ultradźwiękowy, ale sprawa jest trudniejsza, bo coś musiało by te ultradźwięki wygenerować i odczytać. co do poprzedniego kolegi, to się zgadzam, potrzebny by był pomiar temperatury odniesienia. a to: "pomiar nie jest wykonywany bezpośrednio a np. poprzez zmianę wydatku prądu przepływającego przez platynowy drucik wywołanego...
A tak wogole pojechales na regulacje ??? moze powiesz co to za polonez jaki silnik ?? gaznik ? wtrysk ??? jaka instalacja ??? jakie sterowanie atutator czy sruba?? (tzn. instalacja z komputerem czy nie) Pozdrawiam Nikos Wariat
Wszystkie silniki obecnie produkowanych seryjnie silników benzynowych wymagają paliwa o liczbie oktanowej co najmniej 92. Liczba oktanowa to odporność na spalanie stukowe. W ogólnej dystrybucji nie ma na chwilę obecną paliw o niższej liczbie oktanowej. 35 lat temu była jeszcze benzyna o liczbie oktanowej 78 (niebieska), a 25 lat temu 86 (zielona) która...
witam. przejdę może od razu do rzeczy: posiadam poloneza caro 1.6 GLI wtrysk jednopunktowy GAZ problem polega na tym ze gdy go odpalę (na gazie bo benzyny nie mam, pompka się skończyla..:/) obroty idą od razu do góry ale to dlatego pewnie ze przy paleniu dodaje gazu i gdy spadną obroty do tak mniej więcej 1200 pracuje ładnie aż temperatura cieczy dojdzie...
Witam. Kupując poloneza byłem pełen obaw o słuszność tej decyzji. Opinie o paliwożerności tych aut utarte są od lat. Dotyczą jednak jak się przekonałem tylko tych gaźnikowych i starych zużytych hebli. Z doświadczenia jakie mam powiem że nie jest aż tak źle jak sie mówi. Mam podobny silnik GLI na jednopunktowym wtrysku (abimexa) i też na podobnym sterowniku...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mam silnik od fiata 125p w pojeździe własnej konstrukcji(buggy, rurak). Silnik niby pracuje dobrze, obroty nie falują ale za to nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika w ten sposób aby palił mało paliwa oraz nie dławił się i nie brakowało mu mocy czyli tak jak powinno być. Fabrycznie był zamontowany gaźnik...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
więc PROSZĘ nie mówcie więcej że jak auto na gazie nie chodzi jak powinno to powinienem wymienić świece , przewody WN , palec i kopułkę . Pozdrawiam To powiedz mi proszę co należy zrobić kiedy auto zaczyna sporadycznie kichać na gazie zwłaszcza przy rozruchach? A na Pb nie? Czym się kończą często takie kichnięcia wiesz zapewne z opowiadań jako posiadacz...
A jak z regulacjami i wymianami? Kiedy robiłeś zawory? Czy wymieniałeś lub czyściłeś świece? Przewody zapłonowe w jakim są stanie? Ja bym najpierw tutaj szukał - niby drobiazgi, ale w Poldku gaźnikowym to podstawa. Później szukałbym głebiej. Kiedyś miałem podobną sytuację - magik podejrzewał elektrozawór. Niewiele się znając zacząłem jednak od wymiany...
Witam może temat banalny ale jeśli ktoś chciałby udzielić jakiś wskazówek to z góry dziękuję. Autko to nasz poczciwy POLONEZ caro 1.5 GLE ( gażnik ) z instalacją LOVATO. Instalacja jest po pełnej regulacji na analizatorze ( spalanie trasa 8,8 l / 100 ) więc ustawiona jest dobrze . wymienione świece , kable , filtr gazu i powietrza , regulowany zapłon....
No ale system podgrzewania całości .. wraz z odcięciem płynu... hmm pomijając koszta zupełnie chyba fajny pomysł.. Do tego regulacja pracy silnika na gazie za pomocą przełącznika Econo/Normal/Sport.. hehe sterowanie zapłonem (elektroniczny zapłon w silniku gaźnikowym) + fajne gaźniki webera.. i taki dajmy na to polonezik mógłby być niezłym eksperymentem.....
Tabsior - Quaki juz przyznal ze z wtryskiem gazu... :):):):)) - he,he Ale widzialem juz kilka aut ktore na instalacji I lub II generacji mialy parametry silnika bardzo zblizone lub troszke wieksze niz na benzynie. Oczywiscie pomiar na hamowni na PB byl robiony z wyciagnietym calkowicie mikserem z dolotu. znam Subarke (niestety teraz niedzialajaca -...
wueska - stary VW to i pewnie żal pieniędzy na regulację ;-), nowy 306 to jeszcze trzyma ustawienia fabryczne, piszesz 6 l, mój ma 1.8 l i pali 5.25, z komputerami w sprzęcie powszechnego użytku (także samochodami) jest tak, że robi się klientów w balona, sąsiadka kupiła kuchenkę z komputerem - jak wysiadł scalak to wolała kupić nową (taką cenę beknął...
Witam. Widzę, że są ludzie zainteresowani sprawą. Za chwilę wkleję list, który wysłałem na skrzynkę do urzytkownika "lisztwank" Tak więc będzie on w stylu odpowiedzi do jednej osoby. Wstyd mi sie teraz zrobiło, bo Pytasz, jaką instalację posiadam w swoim samochodzie. Tak rzadko zaglądam pod maskę, że zapomniałem, ale zaraz zobaczę do papierów i podam...
polonez gaźnik gaźnik polonez regulacja gaźnik
25pt4423 dławik finlux chassis zgrzyt biegu
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Wymiary pasków gumowych do Technics RS-TR474 Topografia wyprowadzeń tyrystora BT258