zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
ja bym sprawdził głowicę objawy te co napisałeś to objawy pękniętej głowicy
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
Dokręca się z siłą 98 niutonometrów.Według kolejności ze zdjęcia.Oczywiście jeżeli jest tam Polski silnik. http://obrazki.elektroda.net/85_12350469...
nie chcę przekładać kolektora dolotowego Śruby w głowicy i tak nie pasują więc nie tak prosto wymienić kolektor. Po drugie jak masz cały osprzęt na silniku to go po prostu podepnij.
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
czasy gazy masz stanowczo za długie, więc albo za mała przepustowośc wytyskiwaczy albo za małe ciśnienie gazu - nic o tym nie piszesz. Tak prawidłowe zestrojenie instalacji ma istotny wpływ na wszystkie wymienione parametry - można dołożyć jeszcze pewność że silnik nie pracuje na ubogiej mieszance i nie grozi wypalenie zaworó , głowicy czynawet tłoków...
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
Sprawdzałeś zapłon i jego ustawienie?
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
parownik jest podgrzewany z kolektora a nagrzewnica jest z głowicy podłączona
Może nie był to polonez, ale zasada jest taka sama: jak paliwo się nie spala w cylindrze to dopala sie gdzie indziej.. Ciekawy jestem z jakim silnikiem porównałeś silnik Poloneza :D :D Nie wiedziałem że wystarczy tylko taka sama zasada i usterki są te same :D :D Zawsze mi się wydawało że budowa silnika ma też znaczenie :D :D Dodano po 8 Wypadanie zapłonu...
Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
0,8 L/1000 km? czym się martwisz przy polonezie z gazem to norma i zostaw to w spokoju a co do głowicy są identyczne jedyną różnicą jest dodatkowe prowadzenie do montażu głowicy ale moźna to ominąć
Nie opowiadaj bajek.Hydro popychacze są cieńsze niż zwykłe szklanki, a od dołu musiałbyś wyciągać wałek. Nie wiesz, nie pamiętasz ,nie jesteś pewny? Nie krytykuj. Taak i luzniej latają w prowadnicach,a nadlewy w głowicy same się rozejdą na boki.Takie tam cuda na kiju.Wiem,pamiętam,pewny jestem.Nie krytykuje jeszcze.Stawiam browara każdemu kto wyciągnie...
Ma być tak głowica wyj. jak orginał do nagrzewnicy powrót do parownika dolny wyjście górne do rurki obok kolektora ssącego to połączenie z podgrzewacza ssącego to obieg tylko z połowy głowicy i to jest błąd w sztuce.
Koledzy jeśli było przepraszam. Mam problem z moim poldkiem. Od dłuższego czasu temperatura cieczy chłodzącej w moim polonezie jest wyższa niż kiedyś. Autko bardzo szybko nagrzewa się do temperatury przekraczającej 90st. a w korku potrafi czasem podejść blisko czerwonego pola. Wentylator oczywiście się włącza. ten problem trapi mnie od dłuższego czasu...
Możesz mieć nawet uszkodzone tłoki,bez zdjęcia głowicy i tak niczego nie sprawdzisz.
Nie wiem co zrobić ponieważ silnik od żuka ma sprężanię 7,5 a od poloneza 9,2 co prawda żuk ma 2150cm³ a polonez 1600cm³ Sprężarka chce dobijać max do 8 bar :lying: Mówisz o stopniu sprężania? Jeśli tak to i tak to wszystko zależy od głowicy jaką zastosujesz. Nie będzie miało znaczenia jak zastosujesz głowice z płyty stalowej , jak te opisane...
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
Uszczelkę spod głowicy jak by co możesz łatwo sprawdzić robiąc test chemiczny na zbiorniczku wyrównawczym. Uważam jednak że to termostat lub zamarznięta woda jest przyczyną twojej usterki.
W kanałach dolotowych głowicy silnika 1.6GLI Poloneza jest nagar i czarny nalot. Co może być tego przyczyną? Proszę o szybką odpowiedź.
Wody w paliwie nie ma nie odpalił by na LPG .Stawiam na brak paliwa z wtryskiwacza gdy by nie miał iskry nie odpalił by na LPG. Bez paliwa w komorze spalania nie odpali.Do styków może być WD40 ,a czujnik w głowicy cylindrów.
Po co była zdejmowana głowica ? Mierzyłeś sprężanie po zrobieniu głowicy ? Masz zwykłe popychacze czy hydrauliczne? Czy sprawdzałeś czy nie szronieje parownik? Jaki alarm i czy masz jakieś dodatkowe odcięcie? sprawdź napięcie na wtryskiwaczu, sprawdź czy iskrę podaje. Bezpieczniki od wtryskiwaczy?
Witam, z opoisu wynika że jednak masz uszkodzoną uszczelke pod głowicą to że uszczelka była wymieniana miesiąc temu nie świadczy o tym że jest dobra, z poldkami mam do czynienia na codzień i często jest tak że ktoś wymienia uszczelke a nie sprawdza czy głowica jest prosta. Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem...
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Witam może trzeba sprawdzić luzy na zaworach w głowicy jak za małe to właśnie takie objawy na ciepłym silniku
Woda wypychana jest z głowicy przez pompe wodną gdyby ten zaworek puszczał na zewnątrz silnika to by robił fałszywy obieg płynu. Obieg płynu jest z dołu z przodu silnika do góry do tyłu silnika i tam jest najcieplej i tam wywala silikonowe ścieżki z powodu zmian geomeri głowicy spowodowanej różnicą temperatur. W polonezach wywala częściej bo jest debilny...
Lubię jak post ma precyzyjne zakończenie więc piszę co było. Sprawdziłem cały system wtrysku, wszystkie parametry idealne. Więc przyszła kolej na mechanikę. Okazało się że ciśnienie sprężania na 2 cylindrze wynosi 0,5 atm. Po zdjęciu głowicy okazało się że prawie nie istnieje gniazdo zaworu wydechowego i zawór nie miał do czego przylegać. Po prostu...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów. No gdzie, w aucie z hydropopychaczami? Skoro klepie, to albo któryś jest uszkodzony, albo wyszedł poza zakres regulacji. Zasadniczo, w trakcie całego okresu eksploatacji nie reguluje się, przy naprawie głowicy czy wymianie szklanek opróżnia się je z oleju i ustawia luz na 4mm - po uruchomieniu,...
gdzieś przy głowicy po prawej od przodu jak otworzysz maskę 2000-3000ohm na zimnym 200-300 na ciepłym
polonez '92 po generalnym remoncie silnika i głowicy + nowy gaźnik. problem jest taki ze przy dzisiejszej temp (ok-12) jezeli go odpalam na ssaniu to zapala i od razu gasnie, troche podpapuje gazem i znow zapali-gasnie (bez gazu jak i z wcisnietym lekko gazem) po kilku 4-5 probach odpala i juz nie gasnie. (czy winna moga byc wypolerowane doloty w glowicy...
to uwazaj abys za 2-3tys nie robił głowicy bo po spalaniu gazu to wygląda na ubogą mieszanke ale moge sie mylic.pozd
I jak poszło na tego świstackiego ?? Całkiem zapomniałem o tym wątku. Polonez już jest po remoncie. Okazało się, że winna była uszczelka pod głowicą. Auto brało już nawet płyn chłodniczy. W tej chwili wszystko jest super. Panowie wymienili mi też wszelkie inne uszczelki, gumy, końcówki, łożyska, itp. Oczywiście tylko te, które budziły jakieś podejrzenia....
A ja bym jednak sprawdził czy jednak nie idą bąble w chłodnicy, to że nie leci nic z rury wydechowej nie oznacza że uszczelka jest ok. Nie napisałeś co pokazuje wskaźnik temperatury, wskazówka nie wariuje, nagrzewnica grzeje? Sprawdz drożność reduktora oraz metalowy łącznik wzdłuż głowicy czasem też się lubi zapchać.
Dziękuje za cenne informacje. Czyli zakładając dość głupi problem, a mianowicie: Jadę jak staruszek - samochodzik idealnie chodzi, polatam bokiem - poskacze na obrotomierzu do 6tyś to samochód traci prawie całkowicie wolne obroty = można zakładać iż silniczek krokowy zwykły do wymiany? Dodam także że rozkręcając z moim tatuśkiem gaźnik/filtr powietrza/krokowy...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Cewkę powinno sprawdzać się na specjalnych testerach z iskiernikiem na długość iskry, w warunkach domowych możesz sprawdzić tylko w innym samochodzie tego samego typu. Pomimo prawidłowych rezystancji cewka może mieć zwarcia wewnętrzne, przebicia do masy lub upłynność na głowicy - tego nie sprawdzisz w warunkach domowych.
kolego oby tylko uszczelka pod głowicą bo może być coś gorszego (pęknięcie jakiegoś elementu silnika) dobrze by było przy wymianie sprawdzić czy nie jest potrzebne planowanie głowicy no i nie zapomnij wymienić również oleju bo na 100 % dostał się do niego płyn chłodniczy
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Z chlodnicy ubywa wody! wlasnie chyba dlatego poprzedni wlasciciel korzystal z wody a nie plynu. Sprawdź szczelność chłodnicy i przewodów. Jeżeli nigdzie nie kapie to obawiam się o uszczelkę pod głowicą. To dość częsta usterka przy gazie i niestety trochę kosztuje. Uszczelka 20-30 zł, planowanie głowicy od 50 zł, robocizna zależ, ale 150-200zł trzeba...
No to teraz mamy dwie możliwe przyczyny: 1 Przycierający się zawór w prowadnicy. 2 Osłabiona lub pęknięta sprężyna zaworowa. Sprężyny można pooglądać lecz nic więcej bez demontażu głowicy zrobić się nie da. Można sytuację zignorować i na własną odpowiedzialność jeździć dalej lub szukać przyczyny do skutku.
nie jestem pewien, ale chyba można zastąpić hydrauliki zwykłymi szklankami, zmierz jeszcze średnicę jednych i drugich, z tym, że musisz też wymienić laseczki... tak czy siak bez zdjęcia głowicy nie zrobi się zwróć uwagę na wałek... Ostrzeżenie za wypisywanie głupot
Na str 3 tego schematu masz głowicę UKF na tranzystorach TR201 wzm.w.cz. TR202 mieszacz i TR203 heterodyna(generator lokalny).TR 201 i 202 to dwubramkowe MOS-FET-y. Opis podobnej głowicy znajdziesz w serwisówkach tunerów DIORY np. AS-946, tylko u Ciebie przestrajanie jest ręczne (pojemnościowe)-tak odczytuję ze schematu. Na str.4 masz tor p.cz. FM-u...
Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie.Nie wyrównałeś(splanowałeś) głowicy, i jest tego efekt.Na 100% wywalona uszczelka pod głowicą.
Cewkę wymieniałeś na nową czy używaną? To nie jest praca w trybie awaryjnym, jeśli sonda cały czas pokazuje 0,8 V to jest uszkodzona i lub ewentualnie uszkodzony czujnik temperatury , bo mieszanka za bogata. Na gazie silnika pracuje idealnie? Jesli tak to zapieczony, lub uszkodzony wtryskiwacz. Jesli też kuleje lub wtrysk jednopunktowy, zapchany katalizator,...
uszczelka głowicy polonez polonez planowanie głowicy wymiana uszczelki głowicy polonez
hasło netia pogodynka czujnik uszkodzenia skrzyni
samsung wd0804w8e politechnika poznańska
Brama skrzydłowa otwiera się, ale nie zamyka - przyczyny Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi - przeskok na zimnym silniku