Witam mam problem z polonezem GSI mianowicie nie pali na benzynie. swieci sie kontrolka na desce silnika błędy pokazują zbyt niskie napięcie na pompie paliwa, zbyt wysokie na sonde. sprawdziłem pompe pompa dziala bez zarzutu i jak sie ja podepnie na krotko to silnik pali. jezeli przełącze go na gaz pali i kontrolka od silnika gaśnie. co może być tego...
Jest kilka przyczyn. Prawdopodobnie silnik ma już spory przebieg. Luz na panewkach jest już pewnie duży i pompa nie daje przez to odpowiedzniego ciśnienia. CO do pompy to też może być ale to raczej nie jest główną przyczyną, chyba że ktoś nie zmieniał oleju na czas. Spawdź też zawór ciśnieniowy. Jest on zamocowany w pompie olejowej. To jest taka sporra...
Sprawdź pompę paliwa , silnik 1,4 16V 103KM, polonez rover nie ma kontrolki sterownika i nie było silnika 1,6 rovera w polonezie
Yyy, jaka kontrolka pompy paliwa ? 8O Jeśli mówisz o tej bursztynowej po lewej stronie tablicy rozdzielczej, to jest to kontrolka osprzętu elektronicznego silnika (wtrysku) i te zaświecenie a potem zgaszenie jej to najzupełniej prawidłowy objaw - komputer auta testuje układ wtrysku paliwa. Powtarzam raz jeszcze: sprawdź elementy o których pisałem wcześniej...
Witam. Panowie już nie mam siły do poloneza. Problem polega na tym że nie chce palić na benzynie. Jak już odpalił na gazie to wali w góre i w ogóle nie ma mocy. Zaczeło się od tego ze przestał jeździć na benzynie. Po tygodniu całkowicie stanął. Wczoraj gdy klient przyprowadził do mnie stwierdziłem że nie ma iskry na 2,3. Od razu zamieniłem moduł i autko...
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
Witam serdecznie, mam coraz gorszy problem z polonezen, przeczytałem wszystkie posty ale zaden mi nie pasuje, probowałem tez niektore rozwiazania wprowadzic ale bez skutku. Opisze najpierw poloneza: 1995, wtrysk Abimexu, ma instalacje gazowa Lavato, co 10 000 wymiana oleju, filtrow, przewodow wn, swiec regulacja zaworow - po prostu wszystko na czas....
Witam. Rano wsiadam do Poloneza, próbuje odpalić... i nic. Dzień wcześniej było wszystko ok. Teraz nie słychać po przekręceniu zapłonu w ogóle działania pompy jak miało to zawsze miejsce i podczas kręcenia rozrusznikiem gasną całkowicie wszystkie kontrolki (nawet te od smarowania i ładowania, a zawsze gasły dopiero po odpaleniu auta) i nawet nie drgnie...
WITAM mam na oku do kupienia poloneza caro z 96 roku 1.6 monowtrysk na gazie a problem tkwi w tym ze ma on klime fabryczną tylko nie ma gazu i jest odlaczony przewód od pompy klimatyzacji do jakiegos ukladu po lewej stronie komory silnika (jak sie patrzy od przodu) ale pasek z klimy nie jest sciagniety i nie wiem czy moze pompa chodzic na sucho bez...
Witam !!! Przedwczoraj nie mogłem odpalić swojego atupoldka ('96). Próbowałem w automacie, na benzynie i na gazie. Nawet pomoc kolegów nic nie dała - "szelki" i na pych - efektów nie było wyładowałem zato całkowicie akumulator. Po podładowaniu spróbowałem jeszcze i.. tym razem (po wieeelu próbach) udało się, ale tylko na gazie. Co ciekawe po odpaleniu...
Witam. Mam poloneza 1.6 gli na pojedynczym wtrysku. Wczoraj po powrocie do domu auto mi nagle zgasło, miałem problemy z ponownym uruchomieniem. Objawiało się to w ten sposób, że po przekręceniu stacyjki rozrusznik w ogóle nie "kręcił". Jakby akumulator był rozładowany. Po naładowaniu akumulatora nic się nie poprawiło. Kontrolki się pala, pompa paliwa...
Witam!!! Od nie dawna jestem posiadaczem autka jakie widnieje w tytule a mianowicie Poloneza ATU 1,6 GLI z instalacją gazową Tomasetto II Generacji założoną w 2001 roku. Autko ma na blacie 172349 km i jeździ na gazie z Orlenu i benzynce też z Orlenu 95. Mama ostatnio taki problem że gdy chce odpalić czasem zapala a czasem nie. Gdy nie chce zapalić to...
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
ten stary jednak był zepsuty, w sklepie nie potrafili mi takiego dosztukować, jedynie facet chciał mi wcisnąć od poloneza zimniejszy "ale musi sobie Pan przelutować" to mu podziękowałem, wkręciłem ten uruchamiający wentylator w stanie wrzenia. Z kolei ten wkręcany w głowicę dał mi z czerwoną zapewniając, że "na sete jest dobry do seicenta", jak się...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Hmmm...opisalem w sumie dwa problemy w tym pierwszym poscie - wariowanie obrotow na benzynie po odpaleniu silnika na benzynie oraz to ze jadac na gazie obroty od czasu do czasu spadaja mi na 400 silnik gasnie i nie mozna go uruchomic ani na gazie ani na benzynie - dopiero jak wylacze zaplon na jakies 3 minuty moge go odpalic. Prawde mowiac to ze wariuja...
Padł mi komputer(abimex) w poldku. Objawiało się to tym, że na początku podczas jazdy zapalała się kontrolka "CHECK ENGINE" i silnik pracował w trybie awaryjnym, czyli spadała mu moc itd... PO chwili wszystko wracało do normy. Stało się tak kilka razy. Sprawdziłem kody błędów i wyświetliło się 55 - uszkodzenie ECU. Po pewnym czasie komputer przestał...
Dzieki za porady! Narazie nie miałem przyjemności diagnozowania bo się nic nie działo, ale wiem już na co zwrócić uwagę. Dam znać jak coś odkryję. Pozdr! -------------------- Dziś znowu się pojawił ten objaw, ale się mu przyjżałem dokładnie. - normalnie słychać załączenie się przekaźnika, przez chwilę pracę pompy paliwowej, i znowu dźwięk przekaźnika,...
Miałem takie przypadki,przecierała się wiązka biegnąca jak przegroda czołowa,poniżej pompy hamulcowej.
Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie. Piosiek - dowiedz sie dokladnie jakie masz autko - czy Polonez 1,4 multipoint(MPi),czy Plusa 1,6 z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Nie ma Polonezow 1,6 multipoint. Jezeli masz Poloneza z oryginalnym immibilizerem,to masz Plusa z minimum 98 roku z wielopunktem...
Witam Podczas jazdy normalnie zapalily mi sie czerwone kontrolki cisnienia oleju i ladowania akumulatora. Silnik zgasl w czasie jazdy. Zjechalem na pobocze jescze na rozpedzie i przekrecilem kluczyn na OFF.No i juz nie chcial zapalic. Pompa paliwa dziala, akumulator naladowany, wszystkie kontrolki sie swieca normalnie. Bezpieczniki wszystkie dobre......
Polonez na wielopunktowym wtrysku. Na LPG wszystko ok,natomiast na bezynie nie wkreca siee na obroty i nierowno pracuje na wolnych obrotach,a powodem jest za uboga mieszanka. Sonda lambda,pompa paliwa,czujnik temperatury wody (ten dwu pinowy)-sa nowe! TPS sprawdzony multimetrem,jest ok,modul elektroniczny (GENERAL MOTORS) do ktorego doprowadzone jest...
Zamontowałem w swoim aucie wyłącznik pompy paliwa. Świeci się kontrolka a ECU wskazuje kod 17. Ma ktoś może kody błędów i może napisać co oznacza 17 oraz co zrobić, żeby nie świeciła się kontrolka CHECK ENGINE gdy wyłącznik wyłączy pompę paliwa. Dziękuję i pozdrawiam
Immo jak najbardziej oryginalne /fabryczne-kontrolka w liczniku/. Elementy wykonawcze wszystkie ok. /przekaźniki pompy,wtrysku/. Ze zworą na przekaźniku pompa działa prawidłowo.
Witam Jestem posiadaczem Poloneza Caro Plus rocznik 1998 z instalacja gazowa. Problem pojawil sie zima, gdy przyszly pierwsze przymrozki. Samochod nie chcial w ogole zapalic; krecil, krecil ale nic z tego. Dopiero po wzieciu go na hol odpalal ale juz po jakichs 4h postoju znow mial problem. Byl u 5 mechanikow, jeden wymienial swiece, inny kable od swiec,...
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
Witam mam problem z kontrolką rezerwy. Żarówka sprawna, umarł czujnik przy pompie. Jak przerobić układ aby kontrolka była strowana nie po czujniku, a po rezystorze pływaka, tak jak to jest np. w polonezie? Myślę o jakimś układzie elekronicznym, który po wykryciu wzrostu rezystancji (ok. 300ohm), lub spadku napięcia, zapali żarówkę
Witam uprzejmie Od razu powiem że naczytałem się wiele na temat usterki związanej z brakiem jakiejkolwiek reakcji immo w tym czerwonym poldolocie. Otóż nie znalazłem odpowiedzi a problem związany jest z brakiem zasilania immo i brakiem reakcji kontrolki na liczniku. Więc zacząłem trocheę błądzić po kabelkach i dodam że problem nie przerósł mnie ale...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
Na to nie ma rady jak się ma uczulenie na paliwo. A teraz do rzeczy, multiprzekaźnik jest pod komputerem a wstrząsówka na lewym przednim nadkolu. Z tym uczuleniem na paliwo racja jestem żyła :) a potem holowanie no coż ja już tak mam że robie coś z niczego, zupełnie zapomniałem o tym multiprzekaźniku faktycznie jest, coś w rodzaju modułu no to cóż...
Kolego przekaźnik pyka jak trzeba, włożenie nowego nie pomaga mam na podmianę nowiutki akurat to jak Ci pyka to masz problem z wiązką od przekaźnika do pompy. Wiele Ci nie zostało do sprawdzenia. Jak kolega napisał: Leć kontrolka po kolei-- przekaźnik ,bezpiecznik i po wiązce w tył. Na wysokości pedału sprzęgła pod wykładziną masz dwie kostki którymi...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Sprawdż poziom i cisnienie oleju.W Gli jeśli nie ma ciśnienia oleju przekażnik pompy paliwa umieszczony za schowkiem wyłancz się powodując załancznie kontrolek tablicy wskażników...
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
Witam Panowie pomóżcie w usunięciu immo z Poldka 1.6GSI 1997r. na sterowniku Delco. Auto posiada puszkę immo z pamiątką 93LC46 i ECM z motką 68HC11F1. Naprawiać immo nie będę bo auto stało dłuższy czas i ktoś kiedyś się dobierał bo wyrwana jest pętla immo razem z cewką. Nie kręci się pompa paliwa i wtryski nie ruszają. Kontrolka immo mruga podczas kręcenia...
Witku kontrolka od immo gaśnie po jakimś czasie ale pompa i tak nia działa myślałem że wystarczy tylko dać sygnał na pompe ale wygląda nat że chyba to nic nie da Dodano po 7 Jeszcze iedno pytanko jak odczytać kody błedów i czym czy musze jachać do ASO
Mam komputer z cala wiązka, pompa paliwa bedzie na wezyki, kolektor wydechowy jest z sonda. Chodzi mi o wyjścia z komputera na instalację samochodu (jakies kontrolki, inne podzespoły itp)
Mam podobny problem, jestem bardzo ciekawy czy znalazłes przyczynę. U mnie w momencie zaistnienia podobnej usterki nie tylko nie kreci rozrusznik ale również nie pracuje pompa i wentylator na chłodnicy mimo że czasami powinien. W ogóle swiecą tylko kontrolki ale o uruchomieniu nie ma mowy. Po ostygnięciu oczywiście wszystko OK
Czy p Tylko delikatnie przygasają. Proszę wszystkich o zwrócenie uwagi na mój pierwszy post,w którym napisałem o okresowym braku sygnału na przekaźnik silnika ,co powoduje brak zasilania dla pompy paliwa.Sprawdzałem połączenia mechaniczne czujników(kostki). oraz kable szukając uszkodzenia ,i nic nie znalazłem. Coraz bardziej skłaniam się do awarii...
Hmmmmnn A może ta kontrolka ma coś wspólnego z hydrolem w zbiorniczku na pompie hamulcowej??? :D
Pierwszym objawem problemu z pompą jest właśnie problem z uruchomieniem pojazdu, problem może też tkwić w wtryskach, ja mam tak właśnie w cinquecento, gdy postoi dłuższy czas po przekręceniu zapłonu świecą wtryski przez 5-10 sekund czasem dłużej, dopiero po zgaśnięciu tej kontrolki łapie od szczała inaczej ma problem.
witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu. Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale nie mam problemów z akumulatorem jak chce jechać...
Witam. Posiadam poldka 1.6 na wielopunkcie i odkąd go mam czyli 2 lata chodzi nierówno na benzynie tzn telepie go, a z tyłu słychać jakby wypadały zapłony. Jakiś miesiąc temu wziąłem się za niego i tak: wymieniłem bak paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (daje 3.0 bar), wymieniłem filtr paliwa i doszedłem do wtrysków. Podmieniłem chyba z 5 kompletnych listew...
co do tej pracy silnika to pracuje równo póżniej zaczyna (po ok. 3 min. lekko drać tak było przy pierwszym odpaleniu i zgasiłem ) jeśli chodzi o stukanie na wysokich obrotach to nic takiego się nie dzieje jak np: w polonezie że panewki słychać przez radio CB nawet. Zadnych szumów i jargolenia takie dzwięki słyszłem tylko po zaświeceniu się kontrolki...
Rozumiem, że ta wiązka i korozja to jedyny trop? Nie nie jedyny ale podstawowy , od wyłącznika bezwładnościowego , przez stan pinów ECU i immo , ciągłość przewodów i stan punktów masy , przekaźnik pompy i wtrysku możesz zmienić obligatoryjnie , niczego się nie doszukasz na Twoim poziomie a bruździły potężnie , chociaż nigdy nie powodowały "migania...
Tak mam bosha, podcisnienie od pompy naprawilem ale nic to nie zmienilo. Dajac powoli gaz dochodzi do ok 6tys obr. dajac szybciej dlawi sie i strzela i w tym momencie zapal sie na chwile kontrolka ecu. Do tego zauwazylem ze obrotomierz dziwnie skacze czasami jakby zyl swoim zyciem. Dodano po 2 Ta srodkowa rurka byla urwana, ale ona tylko zmienila wolne...
Ja jeszcze wtrace swoje 3 grosze do postu cobrasa.Jestem bardzo ciekaw,jaka Ty masz pompke paliwa w tym Polonezie?Bo napewno nie firmy AC Rochester,tylko jakas chyba z kosmicznych materialow.Albo poprostu mylisz sie ,piszac,ze masz w baku 3,4 litry paliwa.Przy tej ilosci paliwa caly czas swieci ci sie kontrolka rezerwy.Paliwo w tej ilosci w baku jest...
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia. To do sprawdzenia w serwisie specjalizującym się w dieslach, a nie u pana mietka co się z diesel dopiero w FSO polonez spodkał.
Kojarzę o czym mówisz samochodami na gaz 20 lat jeżdżę w Polonezie kiedyś tak miałem że na dwóch paliwach jechał.,..,,zakręcę ten gaz zobaczę co się stanie albo Wyjmę bezpiecznik od pompy paliwa i na samym lpg w obie strony., póki co dałem sterownik komputer do sprawdzenia bo miałem już kupić zestaw startowy
Podobne cuda działy się w polonezach. Tam wystarczyło wymienić popalone żarówki w podświetlaniu albo dołożyć diodę prostowniczą na przewodzie kontrolki ładowania. W twoim przypadku zainteresowałbym się przekaźnikiem głównym sterownika silnika , i przekaźnikiem pompy paliwa.
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
-Nacisnij lewą "8",tą ze strzałką w góre i trzymaj. -Przekręć kluczyk by zapaliły sie kontrolki. -Puść przycisk. -Naciskaj przycisk(ciągle przy swiecących sie kontrolkach). Na wyswietlaczu powinny wyskakiwac kolejne błędy. -Nacisnij znów "8" i trzymaj ci najmniej 10sek albo do "piknięcia". --Wyłącz kluczyk. Znów nacisnij "8" i kluczyk aż nie zaswiecą...
Witam. Mam C15 z silnikiem DW8. Silnik przeszedł remont: głowica, pierścionki i została wymieniona pompa wtryskowa z Lucasa na Boscha (z Poloneza). Silniczek chodzi tak jak powinien, tylko gdy zrobiło się ciepło, zaczął łapać temperaturę i zapala się kontrolka od temperatury, a wiatraki się nie włączają. Wiatrakami steruje komputer, który wcześniej...
Nie mogę sobie poradzić z problemem, więc opiszę go na forum - może jest jakaś prosta metoda na jego rozwiązanie, której nie znam :) Nie wiedziałem gdzie umieścić tego posta, więc dałem go do CA. Samochód: Polonez (wtrysk + instalacja gazowa) Sprzęt: aku Weber 55 Ah (roczny), radio z cd, wzmacniacz ok. 2x30 - 2x35w (TDA7377 z przetwornicą) zasilający...
sprawdź rozrusznik identyczny dźwięk wydawał mi silnik od nissana sereny 2,0 i dokładnie w granicach od 2000 do 4000 obrotów a na samym początku przy odpalaniu silnika to tez było słynne rechotanie co się okazało to rozrusznik się nie do końca się wyzębiał z kola zamachowego lub go owadzał podczas pracy nie śmiejcie się ale czasem szuka sie przyczyny...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...