aha sprawdze ten bezpiecznik. chciałbym tez sprawdzić ten przekaźnik pompy paliwa mógł by mi ktoś wskazać który to jest?? z góry dziękuję
masz duży przebieg i luzy w układzie smarowania możesz zagęścić olej doktorem ale to na doraźnie pomogła by napewno wymiana pompy oleju
Albo zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku pompy hamulcowej.
Hmmmmnn A może ta kontrolka ma coś wspólnego z hydrolem w zbiorniczku na pompie hamulcowej??? :D
Ewidentnie brak zasilania komputera. Naprawisz to zadziała i lampka i pompa. Szukanie zaczynasz od stacyjki, i masy komputera.
Miałem takie przypadki,przecierała się wiązka biegnąca jak przegroda czołowa,poniżej pompy hamulcowej.
Leć kontrolka po kolei-- przekaźnik ,bezpiecznik i po wiązce w tył.
Rozumiem, że ta wiązka i korozja to jedyny trop? Nie nie jedyny ale podstawowy , od wyłącznika bezwładnościowego , przez stan pinów ECU i immo , ciągłość przewodów i stan punktów masy , przekaźnik pompy i wtrysku możesz zmienić obligatoryjnie , niczego się nie doszukasz na Twoim poziomie a bruździły potężnie , chociaż nigdy nie powodowały "migania...
Sprawdź pompę paliwa , silnik 1,4 16V 103KM, polonez rover nie ma kontrolki sterownika i nie było silnika 1,6 rovera w polonezie
Czy p[rzy rozruchu , kontrolki na zegarach gasną?
Zamontowałem w swoim aucie wyłącznik pompy paliwa. Świeci się kontrolka a ECU wskazuje kod 17. Ma ktoś może kody błędów i może napisać co oznacza 17 oraz co zrobić, żeby nie świeciła się kontrolka CHECK ENGINE gdy wyłącznik wyłączy pompę paliwa. Dziękuję i pozdrawiam
Immo jak najbardziej oryginalne /fabryczne-kontrolka w liczniku/. Elementy wykonawcze wszystkie ok. /przekaźniki pompy,wtrysku/. Ze zworą na przekaźniku pompa działa prawidłowo.
Nie wiem jak jest u Ciebie ale raczej tą kontrolką bym się nie przejmował. U mnie miga jak chce a na 100% nie było alarmu. Zacznij od bezpieczników, pompę masz w bagażniku pod metalowym deklem. Bez zdejmowania baku nie da jej się wyjąć chyba że rozetniesz trochę podłogę ;) Po włączeniu zapłonu powinno ją być słychać przez kilka sekund do czasu nabicia...
Sprawdż poziom i cisnienie oleju.W Gli jeśli nie ma ciśnienia oleju przekażnik pompy paliwa umieszczony za schowkiem wyłancz się powodując załancznie kontrolek tablicy wskażników...
Dodam jeszcze: Przy włonczeniu zapłonu kontrolka od pompy paliwa zapala się i pochwili gaśnie - lecz nie słychać tak jak powinno pracy popmki i uruchomienie silnika na bezynie jest niemożliwe. ?
Witam mam problem z kontrolką rezerwy. Żarówka sprawna, umarł czujnik przy pompie. Jak przerobić układ aby kontrolka była strowana nie po czujniku, a po rezystorze pływaka, tak jak to jest np. w polonezie? Myślę o jakimś układzie elekronicznym, który po wykryciu wzrostu rezystancji (ok. 300ohm), lub spadku napięcia, zapali żarówkę
imo gaśnie prawidlowo Dodano po 2 dodam ze mam czerwony kluczyk i na nim też brak wtrysku kontrolka silnika świeci nieprzerwanie
Jeżeli w silniku jest olej (to nie jest śmieszne), prawidłowy, miska nie jest wgnieciona, to powodów i tak może być wiele - począwszy od zużycia samej pompy oleju, przez problemy z obiegiem oleju, aż po zwyczajne ogólne zużycie silnika, np panewek - nie podałeś przebiegu ani innych szczegółów.
Witam. Rano wsiadam do Poloneza, próbuje odpalić... i nic. Dzień wcześniej było wszystko ok. Teraz nie słychać po przekręceniu zapłonu w ogóle działania pompy jak miało to zawsze miejsce i podczas kręcenia rozrusznikiem gasną całkowicie wszystkie kontrolki (nawet te od smarowania i ładowania, a zawsze gasły dopiero po odpaleniu auta) i nawet nie drgnie...
Mam też tak niekiedy w fordzie eskorcie 1.6. ja odpalam go na benzynie a pózniej przełączam na 0 ("automat") mówia żę jeżeli samochód jest jeżdżony na gazie to bak nie ma być pusty(przynajmniej rezerwa) bo się może zawiesić pompa paliwowa!! pozdrawiam
Kojarzę o czym mówisz samochodami na gaz 20 lat jeżdżę w Polonezie kiedyś tak miałem że na dwóch paliwach jechał.,..,,zakręcę ten gaz zobaczę co się stanie albo Wyjmę bezpiecznik od pompy paliwa i na samym lpg w obie strony., póki co dałem sterownik komputer do sprawdzenia bo miałem już kupić zestaw startowy
Dzieki za porady! Narazie nie miałem przyjemności diagnozowania bo się nic nie działo, ale wiem już na co zwrócić uwagę. Dam znać jak coś odkryję. Pozdr! -------------------- Dziś znowu się pojawił ten objaw, ale się mu przyjżałem dokładnie. - normalnie słychać załączenie się przekaźnika, przez chwilę pracę pompy paliwowej, i znowu dźwięk przekaźnika,...
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
Podobne cuda działy się w polonezach. Tam wystarczyło wymienić popalone żarówki w podświetlaniu albo dołożyć diodę prostowniczą na przewodzie kontrolki ładowania. W twoim przypadku zainteresowałbym się przekaźnikiem głównym sterownika silnika , i przekaźnikiem pompy paliwa.
Po pierwsze dzięki za odpowiedź . A więc tak wyłącznik bezwładnościowy nie jest to bo sprawdziłem no i kontrolka immo mówi co innego. Sprawdziłem połączenia na kabelkach między cewką na stacyjce a sterownikiem immobilizera i było ok .Następnie sprawdziłem połączenie 2 kabelków (bo tyle szło najprawdopodobniej do ECM) sterownika immo z komputerem i też...
Mam podobny problem, jestem bardzo ciekawy czy znalazłes przyczynę. U mnie w momencie zaistnienia podobnej usterki nie tylko nie kreci rozrusznik ale również nie pracuje pompa i wentylator na chłodnicy mimo że czasami powinien. W ogóle swiecą tylko kontrolki ale o uruchomieniu nie ma mowy. Po ostygnięciu oczywiście wszystko OK
Na to nie ma rady jak się ma uczulenie na paliwo. A teraz do rzeczy, multiprzekaźnik jest pod komputerem a wstrząsówka na lewym przednim nadkolu. Z tym uczuleniem na paliwo racja jestem żyła :) a potem holowanie no coż ja już tak mam że robie coś z niczego, zupełnie zapomniałem o tym multiprzekaźniku faktycznie jest, coś w rodzaju modułu no to cóż...
Witam Panowie pomóżcie w usunięciu immo z Poldka 1.6GSI 1997r. na sterowniku Delco. Auto posiada puszkę immo z pamiątką 93LC46 i ECM z motką 68HC11F1. Naprawiać immo nie będę bo auto stało dłuższy czas i ktoś kiedyś się dobierał bo wyrwana jest pętla immo razem z cewką. Nie kręci się pompa paliwa i wtryski nie ruszają. Kontrolka immo mruga podczas kręcenia...
ten stary jednak był zepsuty, w sklepie nie potrafili mi takiego dosztukować, jedynie facet chciał mi wcisnąć od poloneza zimniejszy "ale musi sobie Pan przelutować" to mu podziękowałem, wkręciłem ten uruchamiający wentylator w stanie wrzenia. Z kolei ten wkręcany w głowicę dał mi z czerwoną zapewniając, że "na sete jest dobry do seicenta", jak się...
sprawdź rozrusznik identyczny dźwięk wydawał mi silnik od nissana sereny 2,0 i dokładnie w granicach od 2000 do 4000 obrotów a na samym początku przy odpalaniu silnika to tez było słynne rechotanie co się okazało to rozrusznik się nie do końca się wyzębiał z kola zamachowego lub go owadzał podczas pracy nie śmiejcie się ale czasem szuka sie przyczyny...
w okolicach silnika nawiewu(schowka) przed kolanami pasazera jest zlacze diagnostyczne musisz zewrzec dwa piny AiB i wtedy przy przekreconym kluczyku kontrolka check zacznie migac powtarzajac trzykrotnie bledy pierwszy blad to 12 czyli brak impulsow z czujnika polozenia walu korbowego. Kontrolka blyska okolo 0,5 sek przerwa pomiedzy grupa blysku okolo...
witam jeszcze raz przeczytaj co napisałem i sprawdzaj po kolei 1) o ile kontrolka pulsuje przy włączonym zapłonie ,immobiliser odcina resztę prąd i paliwo dalsze szukanie jest bezcelowe. 2)wymontowanie dobrej pompy jest niepotrzebne i tak trzeba ja podłączyć szybciej w aucie jak nie masz długiego 4m przewodu można przenieść akumulator nie piszesz czy...
Dzemek - wjakim to Polonezie jest wylacznik bezwladnosciowy pompy paliwa?Oprocz 1,4 MPI oczywiscie. Piosiek - dowiedz sie dokladnie jakie masz autko - czy Polonez 1,4 multipoint(MPi),czy Plusa 1,6 z wtryskiem wielopunktowym Multec XM.Nie ma Polonezow 1,6 multipoint. Jezeli masz Poloneza z oryginalnym immibilizerem,to masz Plusa z minimum 98 roku z wielopunktem...
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Witam. Mam C15 z silnikiem DW8. Silnik przeszedł remont: głowica, pierścionki i została wymieniona pompa wtryskowa z Lucasa na Boscha (z Poloneza). Silniczek chodzi tak jak powinien, tylko gdy zrobiło się ciepło, zaczął łapać temperaturę i zapala się kontrolka od temperatury, a wiatraki się nie włączają. Wiatrakami steruje komputer, który wcześniej...
Hmmm...opisalem w sumie dwa problemy w tym pierwszym poscie - wariowanie obrotow na benzynie po odpaleniu silnika na benzynie oraz to ze jadac na gazie obroty od czasu do czasu spadaja mi na 400 silnik gasnie i nie mozna go uruchomic ani na gazie ani na benzynie - dopiero jak wylacze zaplon na jakies 3 minuty moge go odpalic. Prawde mowiac to ze wariuja...
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia. To do sprawdzenia w serwisie specjalizującym się w dieslach, a nie u pana mietka co się z diesel dopiero w FSO polonez spodkał.
WITAM mam na oku do kupienia poloneza caro z 96 roku 1.6 monowtrysk na gazie a problem tkwi w tym ze ma on klime fabryczną tylko nie ma gazu i jest odlaczony przewód od pompy klimatyzacji do jakiegos ukladu po lewej stronie komory silnika (jak sie patrzy od przodu) ale pasek z klimy nie jest sciagniety i nie wiem czy moze pompa chodzic na sucho bez...
Mam komputer z cala wiązka, pompa paliwa bedzie na wezyki, kolektor wydechowy jest z sonda. Chodzi mi o wyjścia z komputera na instalację samochodu (jakies kontrolki, inne podzespoły itp)
Pierwszym objawem problemu z pompą jest właśnie problem z uruchomieniem pojazdu, problem może też tkwić w wtryskach, ja mam tak właśnie w cinquecento, gdy postoi dłuższy czas po przekręceniu zapłonu świecą wtryski przez 5-10 sekund czasem dłużej, dopiero po zgaśnięciu tej kontrolki łapie od szczała inaczej ma problem.
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
Witam. Mam poloneza 1.6 gli na pojedynczym wtrysku. Wczoraj po powrocie do domu auto mi nagle zgasło, miałem problemy z ponownym uruchomieniem. Objawiało się to w ten sposób, że po przekręceniu stacyjki rozrusznik w ogóle nie "kręcił". Jakby akumulator był rozładowany. Po naładowaniu akumulatora nic się nie poprawiło. Kontrolki się pala, pompa paliwa...
Ja jeszcze wtrace swoje 3 grosze do postu cobrasa.Jestem bardzo ciekaw,jaka Ty masz pompke paliwa w tym Polonezie?Bo napewno nie firmy AC Rochester,tylko jakas chyba z kosmicznych materialow.Albo poprostu mylisz sie ,piszac,ze masz w baku 3,4 litry paliwa.Przy tej ilosci paliwa caly czas swieci ci sie kontrolka rezerwy.Paliwo w tej ilosci w baku jest...
Tak mam bosha, podcisnienie od pompy naprawilem ale nic to nie zmienilo. Dajac powoli gaz dochodzi do ok 6tys obr. dajac szybciej dlawi sie i strzela i w tym momencie zapal sie na chwile kontrolka ecu. Do tego zauwazylem ze obrotomierz dziwnie skacze czasami jakby zyl swoim zyciem. Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/2085851400_1...
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
Polonez na wielopunktowym wtrysku. Na LPG wszystko ok,natomiast na bezynie nie wkreca siee na obroty i nierowno pracuje na wolnych obrotach,a powodem jest za uboga mieszanka. Sonda lambda,pompa paliwa,czujnik temperatury wody (ten dwu pinowy)-sa nowe! TPS sprawdzony multimetrem,jest ok,modul elektroniczny (GENERAL MOTORS) do ktorego doprowadzone jest...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
co do tej pracy silnika to pracuje równo póżniej zaczyna (po ok. 3 min. lekko drać tak było przy pierwszym odpaleniu i zgasiłem ) jeśli chodzi o stukanie na wysokich obrotach to nic takiego się nie dzieje jak np: w polonezie że panewki słychać przez radio CB nawet. Zadnych szumów i jargolenia takie dzwięki słyszłem tylko po zaświeceniu się kontrolki...
Witam Podczas jazdy normalnie zapalily mi sie czerwone kontrolki cisnienia oleju i ladowania akumulatora. Silnik zgasl w czasie jazdy. Zjechalem na pobocze jescze na rozpedzie i przekrecilem kluczyn na OFF.No i juz nie chcial zapalic. Pompa paliwa dziala, akumulator naladowany, wszystkie kontrolki sie swieca normalnie. Bezpieczniki wszystkie dobre......
Witam. Panowie już nie mam siły do poloneza. Problem polega na tym że nie chce palić na benzynie. Jak już odpalił na gazie to wali w góre i w ogóle nie ma mocy. Zaczeło się od tego ze przestał jeździć na benzynie. Po tygodniu całkowicie stanął. Wczoraj gdy klient przyprowadził do mnie stwierdziłem że nie ma iskry na 2,3. Od razu zamieniłem moduł i autko...
Padł mi komputer(abimex) w poldku. Objawiało się to tym, że na początku podczas jazdy zapalała się kontrolka "CHECK ENGINE" i silnik pracował w trybie awaryjnym, czyli spadała mu moc itd... PO chwili wszystko wracało do normy. Stało się tak kilka razy. Sprawdziłem kody błędów i wyświetliło się 55 - uszkodzenie ECU. Po pewnym czasie komputer przestał...
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
Nie miał chłop kłopotu, kupił sobie Trucka 1,6 IM + LPG i od pięciu dni walczę z elektryką. Po zakupie samochodu jadąc nim do domu zatrzymałem się na stacji benzynowej, więc zgasiłem silnik. Po zatankowaniu, nie odpalił, rozrusznik nie kręcił, w momencie uruchamiania przygasały kontrolki na desce. Po spięciu na krótko kręcił, lecz automat nie wrzucał...
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
-Nacisnij lewą "8",tą ze strzałką w góre i trzymaj. -Przekręć kluczyk by zapaliły sie kontrolki. -Puść przycisk. -Naciskaj przycisk(ciągle przy swiecących sie kontrolkach). Na wyswietlaczu powinny wyskakiwac kolejne błędy. -Nacisnij znów "8" i trzymaj ci najmniej 10sek albo do "piknięcia". --Wyłącz kluczyk. Znów nacisnij "8" i kluczyk aż nie zaswiecą...
Nie mogę sobie poradzić z problemem, więc opiszę go na forum - może jest jakaś prosta metoda na jego rozwiązanie, której nie znam :) Nie wiedziałem gdzie umieścić tego posta, więc dałem go do CA. Samochód: Polonez (wtrysk + instalacja gazowa) Sprzęt: aku Weber 55 Ah (roczny), radio z cd, wzmacniacz ok. 2x30 - 2x35w (TDA7377 z przetwornicą) zasilający...
marcincar77: Ponawiam pytanie. To w Polonezie ATU GLI są dwa obiegi płynu chłodzącego silnik :?: Mały obieg i duży obieg :?: Tak jak chyba w 99,99% silników chłodzonych cieczą... Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika,...
Witam!!! Od nie dawna jestem posiadaczem autka jakie widnieje w tytule a mianowicie Poloneza ATU 1,6 GLI z instalacją gazową Tomasetto II Generacji założoną w 2001 roku. Autko ma na blacie 172349 km i jeździ na gazie z Orlenu i benzynce też z Orlenu 95. Mama ostatnio taki problem że gdy chce odpalić czasem zapala a czasem nie. Gdy nie chce zapalić to...
Witam !!! Przedwczoraj nie mogłem odpalić swojego atupoldka ('96). Próbowałem w automacie, na benzynie i na gazie. Nawet pomoc kolegów nic nie dała - "szelki" i na pych - efektów nie było wyładowałem zato całkowicie akumulator. Po podładowaniu spróbowałem jeszcze i.. tym razem (po wieeelu próbach) udało się, ale tylko na gazie. Co ciekawe po odpaleniu...
Witam Pisze w sprawie pomocy w naprawie silnika mojego Poloneza Caro plus 1,6 GSi rocznik 1997 z LPG. Jako że żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć naprawy mojego samochodu musze sam sobie z tym poradzić, doświadczenia nie mam dużego, ale może się uda :). Już raz przechodziłem naprawę tego silnika i na forum opisywałem tą "walkę". Mianowicie...
Witam uprzejmie Od razu powiem że naczytałem się wiele na temat usterki związanej z brakiem jakiejkolwiek reakcji immo w tym czerwonym poldolocie. Otóż nie znalazłem odpowiedzi a problem związany jest z brakiem zasilania immo i brakiem reakcji kontrolki na liczniku. Więc zacząłem trocheę błądzić po kabelkach i dodam że problem nie przerósł mnie ale...
Witam Jestem posiadaczem Poloneza Caro Plus rocznik 1998 z instalacja gazowa. Problem pojawil sie zima, gdy przyszly pierwsze przymrozki. Samochod nie chcial w ogole zapalic; krecil, krecil ale nic z tego. Dopiero po wzieciu go na hol odpalal ale juz po jakichs 4h postoju znow mial problem. Byl u 5 mechanikow, jeden wymienial swiece, inny kable od swiec,...
Witam. Posiadam poldka 1.6 na wielopunkcie i odkąd go mam czyli 2 lata chodzi nierówno na benzynie tzn telepie go, a z tyłu słychać jakby wypadały zapłony. Jakiś miesiąc temu wziąłem się za niego i tak: wymieniłem bak paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (daje 3.0 bar), wymieniłem filtr paliwa i doszedłem do wtrysków. Podmieniłem chyba z 5 kompletnych listew...
mam zapytnie czy pamietasz przy jakim stanie motogodzin wymieniales filtr oleju ,gdyz jest to filtr pelnoprzeplywowy i jesli zaniedbales sprawe wymiany to moze cisnienie spadac ,pracowalem kiedys jako mechanik samochodowy i mialem takie zdazenie z polonezem ,olej wymieniano ale zapomnial o filtrze,pryjechal na wymiane pompy bo twiedzil ze za niskie...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Przekaźnik świec żarowych Valeo, Polonez 1.9D, diagnozowanie. Auto to Polonez Truck 1.9D (Citroenowski XUD9A na osprzęcie m.in. Valeo) Od jakiegoś czasu był problem z odpalaniem, po przekręceniu kluczyka w pozycję włączenia rozrusznika ten startował dopiero po chwili, albo wcale, dopiero za którąś próbą, słychać było tylko uderzenie bendiksa i nic więcej....
Witam serdecznie, mam coraz gorszy problem z polonezen, przeczytałem wszystkie posty ale zaden mi nie pasuje, probowałem tez niektore rozwiazania wprowadzic ale bez skutku. Opisze najpierw poloneza: 1995, wtrysk Abimexu, ma instalacje gazowa Lavato, co 10 000 wymiana oleju, filtrow, przewodow wn, swiec regulacja zaworow - po prostu wszystko na czas....
Alternator leżał max 4 dni od licząc od dnia w którym padł silnik w lublinku to po 4 dniach włożyłem do ciągnika. Bo wcześniej było to już przerobione na alternator ale tamten był od Żuka i miał 50A ten jest mocniejszy, bo ma 70A. Pasek nie slizga, bo też na samym początku jak montowałem pompę od wspomagania też zwróciłem uwagę żeby oba paski dobrze...
Witam, tak jak w temacie przekładam z jednego poldka do drugiego wszystkie podzespoły i zastępuję gaźnik znanym systemem BOSCHA (robię to bo ten z BOSCHA już złom, a drugi ma przejechane 50km i jest zdrowiutki). Wszystko się wydaje piękne, poprzekładać podzespoły i dać główną wiązkę pod maskę, lecz w pewnym miejscy wiązka od silnika i komputera łączy...
kontrolka polonez polonez wymiana pompy pompy wspomagania polonez
zamek kabina wykrywac metali przestać działać włącznik światła
magneti marelli sklep dzwonek otwierania drzwi
Metody morfologiczne funkcji okresowych: dylatacja, erozja, otwarcie, zamknięcie Częstotliwość fali T - definicja, wzory, przykłady