kostka stacyjki
to raczej napewno coś z czujnikien obrotów lub urządzeniem sterującym (komputer) albo okablowanie (połączenia, przewody, kostki)
Witam, chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć radio w Polonezie, kupiłem kostki ISO, ale nie wiem jak podłączyć je do starej instalacji?
Zobacz czy dochodzi na styk na wsówke na rozruszniku napiecie jak bedziesz prówował odpalać, ja bedzie to coś z rozrusznikiem jak nie to prwnie kostka w stacyjce.
Woltomierzem możesz sprawdzić który kabel jest od czego :lol: Nie jestem w 100% pewny, dwa czerwone (gruby i cienki) oraz jeden gruby czarny.
TYPOWA USTERKA. Uszkodzoną masz kostkę stacyjki. Tak jak w Polonezie, Żuku, Nysie, Tarpanie. W kostce stacyjki są osobne styki na "ZAPŁON" i drugi na "ODBIORNIKI" (stop, kierunki, zegary, wycieraczki). Przestaje wtedy działać wszystko zasilane +15 poza zapłonem.
W każdym Polonezie,Fiacie 126p znajdziesz takie kostki ale najprościej obciąc kostkę i założyć standardową wtyczkę ISO. Co do "ciągnięcia" głośników.Weż je poprostu przenieś do tyłu samochodu:D.Przewody do głośników z tyłu daj pod tapicerkę a następnie pod osłona progu(łatwo się odkręca ten plastik).Schemat pewnie masz.Do dzieła.
Równolegle do żarówki stop (czyli napięcie zasilające żarówką) podać na cewkę przekaźnika, na styki zwierne z jednej strony zasilanie a z drugiej wyjście na siłownik. Siłownikowi trzeba podać masę. Siłownik ze sprężyną powrotną- jak nie ma napięcia puszcza (mogą być sprężyny szczęk). Dodano po 7 Dość popularny jest przekaźnik od Poloneza (kostka 3x3...
A jak pompka zasilająca?? Sprawdzałeś?? Przekręć kluczyk i słuchaj czy słychać coś przy zbiorniku paliwa. Jeśli nie to może to być pompka. lub brak jej zasilania. (bezpiecznik, kable.) Jeśli słychać to może filtry paliwowe. Kiedy ostatnio je wymieniałeś?? Czy w momencie jak nie chce odpalic jest iskra?? (może kostka stacyjki szwankuje:)
Otóż kupiłem sobie właśnie radyjko do mojego Poloneza jeśli to ważne to ma on 13 latek . w polonezie jak tata mówi jest radio fabryczne czyli z taką kostką http://obrazki.elektroda.net/33_12523555... http://obrazki.elektroda.net/46_12523556... A przy moim radyjku jest taka kostka http://obrazki.elektroda.net/31_12523556...
witam zlocze diagnistyczne w polonezie monobosch jest w okolicach serwa kostka na 3 piny pozdr
Zdemontuj zegar możliwe że masz zaśniedziałe styki na kostkach i dlatego i obrotomierz nie działa i kierunki .
Oczywiście - czyli masa jest niezbędny dla kondensatora za dławikiem. Oczywiście nie jest to fitlr dla radia 4x100W- były stosowane przy safarii, skaldach itp. dla gaszenia zakłóceń od zapłonu czy aternatora w maluchach i polonezach..... Pozdr.J.
Chciałbym Ci pomóc ale niedokońca rozumiem Twoje pytanie... Radio->Kostka ISO->Krótkie przewody wychodzące z kostki ISO->kostka elektryczna do podkręcania przewodów z dwóch stron->Przewody głośnikowe->Głośniki. Ale nie jestem pewien czy odpowiedziałem na Twoje pytanie. Spróbuj sprecyzować problem. Pozdrawiam :)
Właśnie wróciłem z garażu i składałem do kupy taki moduł, ale niestety też niemam żadnego schematu. Kabelki urwane na obu kostkach. Też chętny jestem na taki schemacik.
Pewnie skończyła się kostka w stacyjce albo przewody na alternatorze nie łączą. Pozdrawiam.
Tak tylko te stacyjki były takie same w źukach fiatach polonezach ale kostki się różniły- którą masz?
Witam... moze juz temat nieaktualny, a schematy do polonezow moge podeslac... Tomez
Słaby styk kostka stacyjki.
A tak na marginesie: to na pewo jest pęknięcie, czy moze tylko skaza na odlewie? Gdzie ono dokładnie jest? czy kluczyk wchodzi i wychodzi ze stacyjki normalnie? Przekręca się bez oporów i innych problemów? blokada działa? Jak tak, to wymień tylko tę kostkę i po sprawie.
Nic to nie da, grzeje się kostka. Trzeba przewody przylutować bezpośrednio, z pominięciem kostki.
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
To odkręcasz plasikowy boczek na lewym słupku, dostajesz się do kostki łączącej wiązkę przednią z tylną i wyciągasz pin z kostki. Albo przecinasz kablel.
Poszukuję dokładnego opisu kostki diagnostycznej od Poloneza 1,6GSI. W opisach interface diagnostycznych często spotyka się opis podłączenia: masa, +12V, Data. Jaką literką na kostce oznaczone jest złącze Data?
Na 99% w samochodzie uległ uszkodzeniu mostek prostowniczy.Typowa usterka alternatorów Lucas.Problem zresztą poruszany na forum. Sigi-styki w kostce o której wspominasz się przeplają,owszem,ale nie w polonezie MPI 16V,a w GLD ( dieslu).Polonez-Rover takowej kostki nie ma,ale raz miałem zdarzenie ze była wypalona kostka ze stykami,ta która nachodzi bezpośrednio...
Może też być kostka stacyjki.
dzisiaj rozkleiłem wiązkę od poloneza i okazuje się że ta czerwona kostka to jest to masa łączy się z innymi grubymi kablami kolory brązowy 2 kable jeden cienki drugi gruby 2 czarne kable jeden cienki drugi gruby i jeden cienki czerwony 2 rzecz to od kable od kostki h4 lewej lampy i prawej h4 idzie bezpośrednio do puszki bezpiecznikowej do bezpiecznika...
A oświetlenie wnętrza ma zwłoke? Jak tak, to do pomiaru nie wystarczy wyjąć żarówkę. Trzeba zdjąć kostkę.
Przy instalacji gazowej kostka ma większe obciążenie i wypala się. Pasuje od Opla vectry A i chyba Poloneza. Pozdrawiam.
Po pierwsze , to skąd mamy wiedzieć , co Ty masz w aucie (same kable , czy jakąś kostkę) ? Może warto dołożyć te 30zł na montaż u elektryka ?
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
Wszystkie przewody WN, czy WSZYSTKIE przewody pod maską, a szczególnie kostki wydmuchałeś?
witam.objaw uszkodzonej kostki stacyjki.pozdr
Uciąć bo raczej takiej przejściówki z seryjnej poloneza na ISO nie znajdziesz.
Z wymianę nie będziesz miał problemu to "pudełeczko" jest podłączone na kostce i przykręcone śrubą do karoserii. Pasuje od każdego poloneza caro, atu (oprócz plusa), jak będziesz wkładał używane to sprawdź oprócz wycieraczek, czy włącza się ogrzewanie szyby i czy działają kierunki i awaryjne.
Sprawdż kostkę stacyjki.
Musisz zastosować najprostszy "wydłużacz" sygnału na przewodzie z centralnego zamka. Ja do tego celu stosuję... przekaźnik czasowego wyłączania oświetlenia z poloneza - taka kostka wielkości przekaźnika. Wpinasz ją SZEREGOWO w przewód zamykania centralnego wychodzący z alarmu (najlepiej wykonać pełne podłączenie tej kostki do wszystkich pinów).
Wypalony włącznik świateł stała przypadłość tych aut. Jak sprawdziłeś ze to nie kostka stacyjki?
witam wszystkich, mam problem z polonezem 1.6mpi z 2002 roku, padla kostka pod stacyjka, po wymianie kostki i stacyjki samochod nie dziala, nie zapala, ma fabryczny immobilizer, prosze o pomoc.
żeby sprawdzic głosniki prostym sposobem to odkręć obudowę głosnika i zobacz jakiego koloru idą przewody góśników lub omomierzem wtedy powinno być 4 ohmy na każdej parze do radia proponuje podciągnać nowe przewody od akumulatora oczywiscie zabespieczone bespiecznikiem co do koloru żółtego i czerwonego możesz go zmostkować razem i podac +12
Ja bym ugryzł stacyjkę /kostkę/ . Pozdrawiam.
Kontrolka ta jest powiazana scisle z wtryskiem paliwa jeszcze mozna sprawdzic kostke od czujnika cisnienia atmosferycznego ta czarna kosteczka z zielona chyba kostka
dokładnie
O ile w większym rozmiarze przekaźników (rozmiar "kostka do Poloneza") jest spora dowolność i różnorodność wewnętrznych "bebechów" to ten mniejszy rozmiar którego szukasz ma w zasadzie tylko jedną rozpiskę pinów. No - powiedzmy dwie. Druga to cztery piny i brak styku rozwiernego 87a którego nie potrzebujesz. Opornikiem się bardzo nie przejmuj - ma za...
Poeksperymentujesz i trafisz !! A w "sziku" kupowałem kiedyś kosztował dokładnie 30 zł do poloneza, to mała kostka, otwór w desce jakieś 20 x 40 mm.
Możliwe ze kostka przy stacyjce padła.
ok odp....spaliła się kostka stacyjki pozdr
Moim zdaniem usterka tkwi w samym sterowniku abimex lub w jego oprzyrzadowaniu.Jeszcze dla pewności ewentualnie usunąć patyne ze styków w kostkach elektrycznych.
Sprawdż czy wychodzi zasilanie ze stacyjki po przekrEceniu na rozruch.Często przyczyną jest wypalenie styków na włączniku stacyjki[tzw kostka stacyjki]
Czasami jest to też wina kostki stacyjki. Pozdrawiam.
ani pod maską ani pod schowkiem nie ma żadnych bezpieczników, są jedynie pod deską od strony kierowcy, rozbebeszyłem już wszystko co się dało . Zaczynam podejrzewać kostkę stacyjki ...
Czyli na kostce iso z radia połączyć czerwony do żółtego i czerwony z poloneza połączyć z czerwonym co mam w kostce zasilającej którą kupiłem a resztę zaizolować.
Pewno trzeba posprawdzać połączenia przewodów (kostki) i masy. Na pierwszy rzut wygląda na wadliwe zasilanie przy pulpicie kierowcy. Gdzieś istnieje zwiększona oporność połączenia.
Witam serdecznie. Kiedyś w Polonezach często sypały się kostki stacyjki bo nie wytrzymywały dodatkowego obciążenia. Może u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam.
Wiadomo, że chodzi o napiecie rozruchu ze stacyjki. Jest to napięcie na kostce, czy nie ma? Tu masz schematy do Poloneza, szukaj: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
I kostki połączeniowe od stacyjki.
sprawdzilbym polaczenia na kostkach oraz na puszce bezpieczników-
Kostka pod stacyjką do wymiany.
Kolega też tak sprawdzał na kostce było a za kostką juz nie.
W napędzie wycieraczki jest zainstalowany układ hamowania wirnika i układ podtrzymania. Jest on wykonany na bazie mikrowyłączników lub płytki ze stykami. Trzeba zdemontować i rozkręcić napęd, obejrzeć i sprawdzić co jest nie tak. Przed demontażem warto poruszać i poprawić kontakt złączek silnika, bo problem może tkwić w kostkach.
Chodzi ci o tę kostkę co jest w panelu???
Pasować Ci będą zwykłe końcówki konektorowe męskie od malucha czy poloneza, do tego kostka plastikowa, w którą je wsuniesz. Dostaniesz w każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym. Dodano po 1 Jesteś z Warszawy, chcesz zadzwoń, załatwimy sprawę.
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Jak zdemontujesz licznik to masz tam takie śrubki M8(Jak dobrze pamiętam). Na nich musi być napięcie i sygnał z cewki zapłonowe. Pewnie śrubka zaśniedziała lub kostka licznika.
Witam. Szukam schematu wewnętrznego Wyłącznika czasowego (oświetlenie kabiny) EWZ-10 montowanego w polonezie. Ewentualnie opisu nózek, wyłącznik w formie kostki przekaźnika 5 konektorów męskich na podstawce. ewentualnie fragmentu schematu instalacji polonez z takim rozwiązaniem (na elektrodzie brak) Pozdrawiam
Witam zgodzę się z panem Nik xxl żeto najprawdopodobniej szczotki , tulejki w rozruszniku jednak stawiał bym na kostkę w stacyjce
czujnik temp. znajduje sie poniżej kopulki, najlepiej ją odkręcić, wtedy jest widoczny, kostka na dwa piny
Kostka stacyjki do wymiany i tyle
Nikt nie wspomniał o kostkach na żarówkach które są tam jakie są.
Te przewody o których mowa powyżej są raczej grube i jednokolorowe. W Polonezie często je podłączali do tej kostki (lub jej okolicy) z której biegną przewody do stacyjki. Niezbyt rozumiem twoje stwierdzenie, że "rozrusznik kręci ale coś go blokuje".
Witam Na kostce nie ma napiecia. Co moze byc przyczyna?
Takie problemy przeważnie generował mikroprocesor, ta niebieska kostka w skrzynce bezpieczników. U mnie było tak że silnik nie gasł nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Dało się go tylko zgasić światłami awaryjnymi :)
ok a gdzie to jest i jak to wygląda?ten moduł czy to jest taka kostka w skrzynce z bezpiecznikami???czarna
Witam, potrzebuje opis lub schemat podpięcia kostek licznika Poloneza 1.6 abimex z 1994 roku.
No dzięki za info jeśli chodzi o tą kostkę z Poloneza to pierwszy raz o tym słyszę, ja znam tylko tą nazwę jako moduł . Wtyk nr 5 to chodzi o bezpiecznik nr 5 ? a styk 12 lub 13 to nie mam pojęcia o co chodzi ale jeśli jest tylko 1 żółty to go znajdę. Ale mam jedno pytanie czy pod tym kolorem żółtym prąd będzie jeśli włączę światła mijania ? Jak będzie...
odłącz kontrolkę przy alternatorze i sprawdź czy zgasły kontrolki jeżeli nie wygasły po wyłączeniu kluczyka rozbierz obudowę stacyjki odkręć kostkę od stacyjki i będą ta 3 plastikowe "przyciski" sprawdź czy przestały świecić kontrolki jak nie to rozłącz kostke i pacz czy zgaśnie...
dzieki za pomoc okazalo sie że za wszystko byla winna kostka pod stacyjka pozdrowienia
Wyłącznik stacyjki tzw. kostka. Sprawdzić też złączkę tej wiązki od strony instalacji.
ok, już wiem okazało się ze kostka była spalona, zakupiłem nową i działa.
Witam serdecznie.Zanim kupisz komputerek sprawdź kostkę stacyjki.Często lubi paść.Pozdrawiam.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Fabrycznie były montowane takie urządzenia w polonezach z napisem patent USA. Składało się to z plastikowego pudełka i dwóch kwadratowych kostek przyklejonych na lakierze na nadkolu za amortyzatorem przednim. Kostki były połączone przewodem z tym pudełkiem. Kiedyś na szrocie zdemontowałem to i gdzieś leży. Oceniając tego poloneza to był zgnity, najbardziej...
Witam! Mam problem z autem POLONEZ Caro Plus 1,6 GLI rocznik 2001. Problemem jest brak iskry. Ale może od początku: 2 tygodnie temu profesjonalny serwis samochodowy założył mi w nim instalację gazową LPG. Autko działało bez najmniejszych problemów. Tydzień temu wysiadła mi w nim kostka od stacyjki - wymieniłem na identyczną pojeździłem 3 dni bez problemu....
Witam serdecznie. Tam masz dwa moduły w jednym. Iskra jest parami tak jak masz napisane na cewkach. Obydwa raczej nie padły. Jest od tego bezpiecznik obok tego od pompy. Możesz okręcić wszystkie świece i położyć je na obudowie silnika by sprawdzić iskrę. Kostka stacyjki sprawna? Pozdrawiam.
juchu polonez znowu królem szos:d okazało się że była odczepiona kostka od modułu i dlatego nie było iskry doszedłem do tego przez przypadek. Dzięki chłopaki i dziewczyny (jeśli takie tu są) za pomoc może gdzieś kiedyś na piwko skoczymy;]
Witam mam problem ze swiatłami w polonezie caro 1994 rok. Objaw jest taki ze działaja swiztła pozycyjne a nie ma drogowych i mijania. Na tablicy rozdzielczej pala sie kontrolki swiateł długich i mijania jednoczesnie. Bezpieczniki są sprawne, przekazniki tez....prosze o sugestie.. Dodano po 35 zarówki są sprawne, włącznik świateł i kostka równiez...
Mam SAM -a na główkach toczonych pod piasty tylnej osi z passata B3 ,felgi 13"-pióra z poloneza ,paka 2000x1000 .Była już na niej paleta kostki brukowej .
Jeszcze zostaje kostka w stacyjce. Sprawdź czy bolce sie nie wytarły.
zobacz czy kostka styka wyczyść ja popatrz czy przewód się nie przetar.
witam autko jak w opisie, nie ma iskry, immo najprawdopodobniej działa ponieważ pompa paliwa działa w momencie przekręcenia kluczyka. Samochód miał wymienianą stacyjkę, kompa i immo, po wymianie działał, dopiero po nocy przestał odpalać, cewka i impulsator sprawdzane w innym polonezie i są sprawne, na kostce cewki pojawia sie +12. w czym może tkwić...
Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki. Prawdopodobnie kostka pod stacyjką jest przegrzana, Dodano po 17 Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki. Prawdopodobnie kostka pod stacyjką jest przegrzana,
Jeśli dobrze widzę, to czujniki są połączone bezpośrednio z ECU. A sprawdzić bardzo prosto, możesz na samym czujniku/kostce, jeśli Ci się uda, podłączyć multimetr.
Takie coś do wymiany : http://www.swistak.pl/a4693462,Kostka-st... Auto da się uruchomić aby mogło dojechać do Ciebie, wystarczy zmostkować odpowiednie przewody i awaryjnie dojedzie, ale aby zgasic samochód to trzeba wyjąć mostek lub zdusić silnik czego nie polecam :)
Posiadam radyjko na cd jak w tytule, i mam taki problem ze dosc czesto jest tak ze gra i nagle przestaje tzn na wyswietlaczu wyswietla sie wszystko jak powinno a w glosnikach glucha cisza, mam Poloneza caro jak wiadomo kostki tam nie ma wiec musialem wszystko laczyc kabelek do kabelka ale jest to zrobione solidnie czy moze wie ktos co moze dolegac radyjkowi...
To nie w sterowniku tylko obok jest wisząca wiązka przewodów zakończona złączem(kostką). tam spinasz piny A i B
Problem nr.1)Róznice w kostkach.Musisz deske przekrosować.Ja to robiłem tak że do złączy nowej dolutowywałem kable i kostkami na starą instalację. Problem nr 2)Linka.Stara nie pasuje.Trzeba kupić nową i puścic inna drogą-trzeba wiercić dziurę w przegrodzie czołowej.Puścisz starą drogą-braknie dosłownie 5cm pancerza.Linka bedzie chrobotać. Problem nr...
Kostka nie łączy tak ze 30-40cm od pompy,omiń ją.
to radio nie będzie działać w polonezie
Wracamy do przekaznika pompy. Jest sterowny minusem, a sprawdzałeś czy w czasie rozruchu jest na uzwojeniu przekaznika PLUS? Jeżeli nie ma , kostka stacyjki do przeglądu lub wymiany.
Troszeczkę trzeba podocinac ale ja problem rozwiązałem stosując opornicę od poloneza plusa, układ pinów pozostaje taki sam tylko kostkę trzeba zmienic
polonez kostka stacyjki kostka wtryskiwacza kostka hyundai
silnik briggs zawora aplikacja blokuje ekran łączyć kabel ziemia
Jak uruchomić samo wirowanie w pralce Amica? Płyta główna EAX64891 w telewizorach LG - szczegóły i usterki