W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
czy ktos wie jak zdjac blokade obrotow z modulu od poloneza teraz wkreca sie do ok 6000 obr a potrzebuje ok 12000 obr oczywiscie niechce tak wkrecac poloneza
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
To,że produkuja badzieiwe to racja.Ale nie jest panowie normalne to,ze wymiana następuje co pół roku.Bez przesady.Ja miałem 6 Polonezów z modułami(począwszy od tego w którym nie z tyłu tej bocznej szybki i światła z przodu były prostokatne) jeździłem nimi dość dużo i w żadnym nie padł mi moduł.Przyczyna tego może być np. przegrzewanie się modułu.Może...
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Witam posiadam zuka 82 rok mam problem ze zlokalizowanie modułu nie wiem czy w tym roczniku występuje u kolegi jest moduł obok zbiorniczka wyrównawczego u mnie go brak nie ma też charakterystycznego niebieskiego kabelka jak w polonezie.
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
http://obrazki.elektroda.pl/4379440800_1... Dodano po 16 W tych Polonezach niekoniecznie wysiadają cewki czasem uszkadza się moduł zapłonu lub impulsator w aparacie zapłonowym a przeważnie jego kabel łączący się z modułem zapłonu.
Do modułu dochodzi stałe zasilanie ,pod schowkiem są bezpieczniki skrajny to właśnie moduł ale jak będzie przepalony to zwarcie na module.P
Witam to znowu ja :-) Doszedłem ze to jednak padł moduł na 100%. Teraz mam dylemat, czy kupić nowy oryginalny DELCO czy nasz (po regeneracji) firmy AEP http://www.ape.com.pl/ ten moduł na końcu strony. W APE kosztuje on 165 zł. Czy Ktoś z Was miał moze do czynienia z tymi modułami, i wogóle wyrobami AEP ??? POZDRAWIAM
a moze podasz dokładne dane twego auta nawet w polonezie było kilka wariantow zapłonu
no nie przesadzaj.40-45 zł nowy moduł do poloneza. Najlepiej Jezpol.
częsta usterka to moduł z cewkami,tylko podmiana wchodzi w grę jeśli chcesz mieć 100%pewności
kup uzywany ja kiedys chciałem naprawic i mnie szlak trafił,na giełdzi 20zł
Temat jakis czas długo wałkowany, tym szpecem od naprawy modułów jest Elektrit, dogadaj sie z nim.
Lepiej zapala,nie musisz często kontrolowac ust. zapłonu,same plusy. Ja wykorzystałem podzespoły z łady samary:czujnik,moduł zap.,cewkę zapłonową od poloneza(z elektronicznym zapł.).Chyba znalazłes opis.Ekranowac musisz czyjnik od wpływu pola magnetycznego "magneśnicy".Ja tego problemu nie miałem,koło pasowe do napędu alternatora umieściłem na miejscu...
przyczyną najprawdopodobniej jest zielony kabelek (ten od rozdzielacza zapłonu do modułu zapłonowego)
Siema, mam nadzieje że macie na uwadze to, że każdy silnik potrzebuje modułu z inną mapą zapłonu? Jak możesz włożyć moduł poloneza czy tam innego auta do MZ skoro kazdy z nich ma inną mapę zaplon!!Moduł musisz mieć oryginalny albo jak już dobierasz od czegos innego to musisz do niego wpisać mapę zapłonu pasującą do silnika MZ!
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
zabezpieczony darlington NPN.Typowa usterka tego modułu-brak zapłonu w 2 i 3 cylidrze.Moduł łatwo naprawialny,około 1,5 godziny wystarcza. Zrobiłem ich juz około z 500.
Czy zasilanie modułu Abimex w polonezie, czyli przewód biały z czerwonym paskiem jest odłączane po wyłączeniu stacyjki? Według schematu w książce jest ono na stałe ale schemat ten źle podaje opis przewodów do Abimexu. A w tej chwili po wyłączeniu stacyjki z kluczyka, silnik zachowuje się jak rozgrzany maluch. Dostaje jeszcze kilku zapłonów. Jeśli zasilanie...
Według schematu silnika D15B1 to waparacie zapłonowym są dwa czujniki indukcyjne z których sygnały idą do sterownika benzyny i zapłonu , a moduł bierze sygnał ze sterownika który reguluje też kątem zapłonu. Jeżeli wykorzystałeś jeden z czujników indukcyjnych do sterowania modułem poloneza a moduł orginalny jest odłączony to sterownik nie wie że jest...
Luzy w aparacie zapłonowym , słaba masa w module elektronicznym od zapłonu . W moim polonezie miałem takie usterki .
Silnik s-21 musi tyle palić (15-20l) na to jest jedna rada wymiana silnika na zupełnie inny. Ja tego silnika nie widze w terenówce. Co do mocy to tylko przez zwiekszenie "spozycia" a ty chcesz obniżyć. "Wsadz" diesla 3 litrowego z osobówki. Moduł zapłonu jaki posiadasz od poloneza na pewno nie będzie pracował poprawnie z przerywaczem.
To rzeczywiście klops, zastanawiam się jak ustawiali w polonezach z elektonicznym ( bezprzerywaczowym) zapłonem. :):) Co to za uno- z modułem na aparacie czy z modułem microplex, bo widziałem dwa rozwiązana?
Czujnik położenia wału korbowego w tych polonezach jest żywotny za to moduł zapłonu pod cewkami niestety nie, palą się też czasami cewki. Sam moduł to mniejszy koszt od kompletu. Sprubuj z kimś zamienić całość. Ewentualnie weź spryskiwacz i popryskaj odrobine wody w czasie pracy silnika na cewki - najlepiej w nocy, jeśli zobaczysz przeskok iskry to...
Prościej załozyć moduł od poloneza.
Cewka to temat mi nieznany . Moduł padał, brak zapłonu w 2 i 3 cylindrze. To w Abimexie.
strzelanie w gaźnik występuje jeszcze w sytuacji gdy iskra występuje na dwóch (niewłaściwych) - trzech albo wszystkich świecach jednocześnie np na skutek przebić lub uszkodzenie modułu zapłonu (w przypadku braku rozdzielacza)
Witam. Potrzebuje schematu do modułu zapłonowego (przerywacza) do JAWY 350 lub jakiegoś innego rozwiązania (np. moduł z samochodu). Może ktoś instalował coś takiego do swojej maszyny ? Znalazłem schemat zapłonu do POLONEZA. Czy będzie on działał ? http://obrazki.elektroda.net/77_12391965...
Witam! Jeśli posiadasz wersję 1,6 GLI, to nie masz aparatu. w tym typie najczęściej wysiadał moduł zapłonu. Dlatego sprawdź czy jest iskra na wszystkich świecach.
Panowie Przyczyna takiego stanu jest bardzo prosta a mianowicie cewki z modułem są zasilane stałym napięciem a nie po stacyjce i dopóki obraca się wał korbowy silnika będzie iskra.Proponuję zamontować przekażnik na przewodzie zasilającym cewki i wysterować go tak aby po wyłączeniu stacyjki rozwarł obwód zasilania ceweki modułu.
Po pierwsze quad był ściągnięty z Francji i obudowa nie istnieje(zniszczona). Jedynie wiem że to "chińczyk". A po drugie pytam o opis wyprowadzeń tego modułu ze zdjęcia. Oryginalnego modułu nie mam, a na module z poloneza quad jeździ, ale brak mu "wigoru", prawdopodobnie to wina braku przyspieszacza zapłonu. Dlatego pytam o moduł a nie o quada. Czytaj...
Jeżeli wtrysk opracowany przez Delco,rosyjska nazwa Janwar czy tak jakoś,to zespół cewek taki sam jak w lanosie albo polonezie GSI.Cewki sa tam takie szare,coś tak jakby wpadające w lekki fiolet?
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Witam! Moduł jet raczej oki! A cała przyczyna tkwi w ustawieniu zapłonu, lub dzieje się coś z aparatem. Moduł nawet można założyc i od poloneza po niewielkich przeróbkach na kablach i też będzie silnik pracował.
a sprawdziłeś cewkę w generatorze imusów halla (chyba ta to się pisze) jest ona w aparacie zapłnowym ( ten model nie ma już młotka i kowadełka) ona odpowiedzialna jest za generownie impusów do cewki a z tamtąd na świece przez to może ci szaleć silnik lub moduł zapłonu ale to można szybko sprawdzić
Więc tak blokada zdjęta i dalej to samo nic nie zmieniło. Auto dalej odpala jak się mu chce. Po wymianie świec,kabli wn, kopułki, palca, zielonego kabla, podmianie cewki zapłonowej na inna i sprawdzeniu 3 modułów dalej nic. Jakies sugestie?
Jeśli w module nie ma zaszytej jakiejś mapy zapłonów, to można spokojnie podmieniać, a nawet wymienić na bateryjny. Podejrzewam, że moduł z poloneza APE05 dałby sobie radę, pracując na tej cewce wyzwalającej (jeśli masz instalację 12V w tym motorku oczywiście).
Padł moduł zapłonu (pod kopułką) - Mitsubishi J170 - taki sam jak montowany w MAZDA 121 r.90+ i MAZDA 323 r.89+ - w sklepach z częściami do Japończyków około 135zł, w DU - okolo 270 (lekka przesada), druga przyczyna to uszkodzenie przewodów w czujniku impulsów (obok modułu) - od 61 to 77 zł. ps. podobno zamiast modułu zapłonu J170 można wstawic od Poloneza...
A gdy kręcisz obrotomierz się podnosi czy nie bo jeżeli nie to nie ma sygnału na cewce. Pewnie ci się zepsuł przewód od zapłonu do modułu bo to częsta awaria w tych typach.
Trudno mi wnioskować na podstawie zachowań Poloneza co się psuje, ale jak nie chciał zapalić szkoda że nie wykonałeś jakiegoś pomiaru zwykłą probówką czy w czasie kręcenia rozrusznika jest zasilanie na moduł zapłonu. Bywa dość często w Polonezie, że w położeniu kluczyka na rozruch stacyjka nie podaje prądu na zapłon. Kontrolki na tablicy będą się świecić...
Wygląda na awarię modułu bezpośredniego zapłonu,zobacz oscyloskopem czy leca impulsy na obrotomierz,przebieg prostokątny o amplitudzie 5V
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
dzieki za podpowiedz ale powiem szczerze jak opowiadalem objawy znajomym , ktorzy pracuja w warsztacie to wlasnie wskazywali na moduł zapłonu ale nie byli pewni. wiec dzieki za podpowiedz moze cos da pozdrawiam
Z tego co wiem komputer pod schowkiem steruje wyprzedzeniem zapłonu i wtryskiem, a moduł cewek jest samowystarczalny do wygenerowania odpowiedniej iskry. Więc ten temat cały to zagadka .
Udało się zrobić. Okazało się że moduł zapłonu do wymiany. Mimo że palił na wszystki cylindry to jednak okazał się wadliwy. Po przełożeniu modułu , autko zaczeło chodzić na benzynie i już nie strzela. pozdrawiam
rzecież musicie zdublować moduł pracujący z czujnikiem magnetycznym. Najprostszy to gl 118 z poloneza. Podejrzewam, że gdzybyście podłączyli dwa APE 05, też z poldożera (tam jest czujnik magnetoindukcyjny, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu i dodatkowo rozdzielacz, czego u was nie ma - dlatego dwa moduły), to silnik by odpalił.
Czy wielkość okna w przesłonce ma wpływ na iskrę, czy ma np. wpływ na długość rozładowania cewki, czy może na coś innego ? Nie ma, bo nie ma prawa mieć. Takie moduły o jakie pytasz na początku to tylko w takich prymitywnych bublach jak Maluch czy Polonez. Włóż np DET3 to sobie wystroisz mapę jaką będziesz chciał.
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
pasiastty - jak będzie pasował to od Mz 250 - 251 ( pewności nie mam nie widziałem silnika od trophy) alkojestok - Z modułem od golfa czy astry sobie daruj ( mapa zapłonu , koło impulsowe , brak rozdzielacza zapłonu w cezecie) Tobie są potrzebne dwa moduły na 6V ( od poloneza też działają na 6v i z przerywaczem - opis w necie)
Reanimuję starego GSX550ES z 1985 roku. Okazało się że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Ceny nowego przyprawiają o zawrót głowy (ok. 600 Euro), a używany ciężko trafić, a jak jest to za 700 zł. W związku z tym chciałbym zapytać czy byłaby szansa włożyć inny moduł zapłonowy, od innego pojazdu? Jest to typowy moduł DC, dwa impulsatory, 2 dwustrzałowe...
U mnie podobne objawy były gdy moduł od zapłonu nie miał "dobrej" masy . Oczyściłem połączenie , dokręciłem i zaczął palić "na dotyk".
Cewkę podstaw inną, podejdzie z poloneza-elektronika ( gaźnikowego), cewka 4226, albo każda cewka Boscha do zapłonu TZ ( cewka z zieloną nalepką).
Nie wiem co robić. Odcina zapłon przy 3000obr./min zarówno na paliwie jak i na gazie. Podmieniłem już trzy cewki, dwa moduły i rozdzielacze zapłonu. Przewody sprawdzone. Nie wiem już do czego się przyczepić. Pomóżcie.
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Założyłem [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... osobny wątek, ale ktoś najwyraźniej nie miał już o co się przyczepić i temat trafił do kosza. Pytam więc jeszcze raz, w pokrewnym wątku, już istniejącym. Trudno; najwyżej mnie zbanują. Czy w polonezie 1,6i+kat z modułem Abimex istnieje możliwość przestawienia zapłonu, jeśli chce się...
Myślę, że jest to dobry pomysł. Musisz tylko sprawdzić, jak ten gotowy moduł ma być podłaczony do instalacji i do tego dopasować układ wejściowy z Hallem. Potrzebny jest schemat układu zapłonowego z auta (Poloneza). Pytanie, czy ten gotowy moduł robi coś jeszcze, np. czy ma funkcję regulacji opóźnienia zapłonu itp ? Najtrudniejsze będzie rozwiązanie...
Kod 42 to albo Hall albo DIS - moduł zapłonu. Problem omawiany juz wczesniej , poszukaj moich postów. Ale trzeba zaczac od odłaczenia i ponownego wpięcia wszystkich kabli do modułu zapłonu, równiez te od czujnika halla. najczestrza przyczyna braku zapłonów to uszkodzenie modułu, pali wtedy na 1-4 lub tylko 2-3 cylindry i stąd te strzelania i trudny...
Kod 42 to brak elektronicznej regulacji zapłonu. Winny zazwyczaj jest moduł, sprawdź czy masz oryginalny. Jezeli masz podróbkę, np APE, Echlin itp. to szukaj oryginału.
Witam. Mam problem z cewką WN. Przerobiłem swój motor z oryginalnego zapłonu na zapłon od Poloneza (gl-118) Wszystko gra, moto działa, teraz potrzebuję mniejszej cewki WN żeby schować ją pod zbiornik. Wielkość, połowę tej od poloneza. Od czego można założyć cewkę do tego modułu? Proszę o pomoc bo ciepło idzie a moto by się przydało odkurzyć ;)
Ostatnio w moim polonezie 1.6i pojawił się problem z brakiem iskry na 2 i 3 cylindrze. Udało się ustalić, że winny jest moduł zapłonu. Chcąc zaoszczędzić trochę grosza postanowiłem go naprawić. Kierując się wskazówkami szanownego forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... zakupiłem tranzystory BU941ZP (takie akurat były w sprzedaży) 2 sztuki,...
Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik). Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem w książce naprawczej tj: - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla), zwierałem kolejno styki...
DjPolska - grzebałem już w wielu autach i jakoś nie przypominam sobie, by można było stabilnie zamocować palec rozdzielacza w innej, niż właściwa pozycja. Trzeba by sie mocno starać i stosować rozwiązania siłowe, by coś takiego było możliwe. :rybka02 - wybierz się na szroty i do utylizatorni samochodów. Tam bez problemu dostaniesz potrzebne podzespoły....
Nowa cewka 4226 jest chyba niedostępna,w każdym razie nie widzę jej w ofercie Zelmotu http://www.zelmot-electric.pl/ Więc pozostaje ta z Biazetu,jednak nowa to koszt ponad 45zł.Więc nie pozostaje nic innego,jak udac się na złom,i butelkę "zupki chmielowej" wycyganić jakąś cewkę od poloneza elektronika-powinna mieć oznaczenie 4226,oraz nalepkę z napisem...
W tym aparacie nie ma przerywacza ,ma już moduł zapłonowy.Sprawdził bym tak jak pisze kol.teskot ustawienie zapłonu,prawidłowe podłączanie przewodów wysokiego napięcia(kolejność 1,3,4,2) ,kopułkę(a w niej węglik) i palec.
Chcę zamontować w swoim samochodzie moduł komfortu, DOŚWIETLANIE DROGI DO DOMU Z PILOTA - COMING HOME z allegro, włączający reflektory po zamknięciu/otwarciu centralnego zamka. Chciałbym aby włączały się światła mijania i światła wsteczne. oraz zamontować przełączniki którymi będzie można wybrać które światła mają się zapalić (mijania,cofania lub oba...
(2 czujnik położenia wału) i (4 komputer)( plus 1 i masa1) . jeśli robisz odcięcie zapłonu to kombinuj z tymi dwoma pierwszymi . rozłączenie pozostałych uszkodzi moduł zapłonowy pod cewkami a to kosztuje ponad 100zł
masz tam może moduł zapłonu z dwoma cewkami i czujnik na kole fonicznym?? to ta wersja? jeśli tak to z własnej praktyki wiem że padały na różne sposoby
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Witam, jak przedstawia się moduł zapłonu (napisałeś że sprawdzałeś cewkę)? czy jest sprawny, z tego co się orientuję w poldkach wywalało moduł i te strzały to może być przypadek że pracowały dwa gary na full a dwa od czasu do czasu i w momencie przekroczenia obrotów cewka stawała i nadmiar mieszanki nie spalonej dostawał się do kolektora pod wtryskiem...
Po co go sprawdzać w domu - wyjmij świece i zobacz co się dzieje - w tych modułach to nagminne. Poszukaj na forum ostatnio też była dyskusja jak naprawić taką usterkę. Ale właśnie sobie przypomniałem wystarczy że wyjmiesz sam moduł razem z cewką indukcyjną i po podaniu zasilania i odpowiednim podawaniu impulsów na wejściu powinien działać. W koncu to...
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa.
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Nie czytacie tego co napisałem, nie chcę denaturatu w benzynie, ani dobrych filtrów, ani wyjaśnienia skąd w silniku 1.1 mieści się 1.3 ... Gaźnik jest do dupy (przepraszam, ale musiałem) nie chcę automatycznego ssania, które działa jak chce (od 500-3500rpm) nie chcę gaźnika wogóle! Chcę wtrysk, a nie dobrych rad jak regulować gaźnik i co dolewać do...
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
kod 42 to brak impulsów odniesienia z modułu bezpośredniego zapłonu . czyli masz uszkodzony moduł lub coś w nim nie łączy i objawy wskazują na brak połączenia Dodano po 1 elektri ma racje
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Drut oporowy nie jest niezbędny dla pracy kontrolnej układu. NAjwiększy problem to podanie z modułu kluczowanego minusa na drugi koniec podłączonej do + cewki.... Ten aparat to rozumiem tylka dla "wizualizacji" bo nie wstawiony do silnika nie ma sensu. Dlatego pytanie o jego dalsze podłączenia też. Musisz dowiedzieć się co wychodzi z silnika jako sygnał...
Kolego teoria, teorią, a z praktyki się żyje i bardzo dobrze byłoby gdyby jedna z drugą szły w parze. Ja w swoich polskich samochodach (maluchy, fso1500 i polonezie) na zimę zmniejszałem przerwę na świecach do 0.5-0.6 mm, a to wszystko dlatego, żeby zimą przy ciężkim rozruchu nie męczyć za bardzo akumulatora. Przez zmniejszenie przerwy tworzyłem lepsze...
To jeszcze napisz co to było - może innym w przyszłości pomoże. A tak na marginesie to gdyby nie wtrysk paliwa to wystarczy odpiąć przewodzik od modułu zapłonowego do kompa i silnik też by chodził. Ale ponieważ impulsy do wyzwalania wtrysku też idą z modułu zapłonowego to i wtrysku niebędzie. Moduł sam steruje kątem wyprzedzenia zapłonu do jakichś 450...
Witam Jak mam się pozbyć alarmu fox 900t z mojego poloneza. Miałem ustwiony tylko centralke na pilot bez syreny ale pilot nie zadziałał to otwarłem kluczykiem, od tego czasu sieci sie migacz prawy bo lewy nie swiecił nigdy przy alarmie i odcielo benzyne, dzięki Bogu wrociłem na gazie gaz :) 2 piloty nie działaja a baterie na 100% ok i diodki swiecą....
Witam. Za tą usterkę odpowiada moduł zapłonowy. Jest umocowany do aparatu zapłonowego. Jest to typowa usterka, gdzie przy wysokiej temperaturze zanika iskra. Oryginalny moduł firmy magneti marelli kosztuje ok 300zł, zamiennika nie spotkałem. Z powodzeniem można zastosować moduł z poloneza, koszt ok 45zł. Wykonałem cztery takie przeróbki i nie ma reklamacji....
Podpinałem nową świece pod przewód wys. napięcia na każdym cylindrze i kręciłem silnikiem i nie było iskry na 2,4,6 cylindrze na pozostałych była. Podpinałem też świece pod przewód idący z cewki i kręciłem silnikiem,iskra była przez cały czas kręcenia silnikiem.Kolejność zapłonu jest dobra.Dziwne bo przecież palec rozdzielacza rozdziela iskrę na poszczególny...
Jeśli myślisz o założeniu zapłonu z eleganta do zwykłego malucha, to moze nie wyjść, bo jest tam kilka przeróbek, których nie widać gołym okiem: zmieniona głowica, zmienione fazy rozrządu - inny wałek. Nie wiem czy silnik ze zwykłego malucha wytrzyma zapłon o dwóch przełączanych wyprzedzeniach. Poza tym do modułu potrzebnych jest kilka dodatkowych czujników,...
Sprawdziłem voltomierzem i rzeczywiście przeskakują mi cyferki na wyświetlaczu jak kręce ośką aparatu. A na jednym zacisku cewki po przekręceniu zapłonu jest napięcie 10,55V a na drugiej 10,50V. Czy jest to prawidłowe, czy rzeczywiście od uszkodzonego modułu tak sie dzieje. Bo zostaje jeszcze cewka
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
najlatwiej Ci będzie wykozystac edis forda albo dis z GM (moduł z poloneza ) . Żaden z nich nie będzie działał bez sterownika silnika, bo EDIS4 obrabia sygnał z czujnika wału, wysyła do EEC IV, ten zaś oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i jako zmodyfikowany sygnał zapłonu odsyła do EDIS.
Mam silnik MZ150 + zapłon elektroniczny + impulsator z cewki. Modu zapłonowy pochodzi z Poloneza (Moduł GL118). Impulsator na początku był wykonany z cewki od pilarki + magneto. Zapłon ustawiałem na oko i silnik pracował bez zarzutu... aż do momentu "ulepszenia" :) Obecnie wykonałem impulsator z cewki przekaźnika 12V a jako magnes na kole (z plastyku)...
Co do samego oddzielenia to się po prostu wypina wtyczkę sterującą i dorabia prosty układzik. Kiedyś była taka strona z poradnikiem obdii i tam były przedstawione przebiegi z układu pod cewkami - tam też są wpisane mapy i można zmusić urządzenie żeby działało bez głównego sterownika ecm. Kiedyś to analizowałem przy montażu immo do poloneza. Ale uważaj...
Jest to polonez z wtryskiem Boscha i prawdopodobnie masz zainfekowany komputer w aucie.Zresetuj go przez zdjęcie ujemnej klemy z akumulatora.Jeżeli pomoże i samochód zacznie bezbłędnie pracować na benzynie to należy domontować moduł firmy Protec Digital PD55 resetujący kompa automatycznie.Dostaniesz go u gazowników.
Witam Jeżeli miałby to być komputer pokładowy to proponowałbym napisanie softu na jakiś mikrokontroler sterujący zapłonem a malinka mogłaby wysyłać komendy do przełączania map zapłonu , Samą malinkę zaprzągłbym do wyświetlania prędkości (np, z modułu gps ) ,obrotów ,temperatur (olej ,woda temp, zew. wew, ) ,ciśnienia oleju, biegów ,radia..... . Co do...
pewnie że moduł.
Witam. W sumie to prawda ale czy taki czujnik będzie aż tak precyzyjny jak oryginalny czujnik halla? Mój kuzyn zakładał zapłon bezstykowy do jawy 350. Był to zapłon z poloneza tylko zeszlifował 2 rogi tego namagnesowanego "śmigiełka". Załozył moduł zapłonowy i cewke chyba z malca. Napisz ilo cylindrowy jest ten motocykl. Jeśli potrzebujesz taki aparat...
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
pozdrawiam jakiś czas temu tak z ciekawości badałem takie autko, 0 błędów, wszystkie parametry w normie i nie wychodził poza 32 (chyba ; +- 2) stopnie, więc chyba tak powinno być. Poza tym 45 stopni to bardzo dużo jak na silnik z wałem podpartym w 3 miejscach, podejżewam że to było jednym z czynników zmiany układu sterowania z multec na bosch (multec...
Problem taki jak w temacie a dokładniej to słychać jak załapuje ale nie odpala, czasem załapie na dwa cylindry i pochodzi parę sekund. W poldku wymieniałem uszczelkę pod głowicą, może coś źle poskładałem. Musiałem wyjąć aparat zapłonowy bo przyciąłem sobie głowicą blaszkę, na którą zapina sie kopułkę. Jest jakiś sposób na ustawienie choćby z grubsza...
dopiero wczoraj zamieniłem moduł i sie okazało że to właśnie on był przyczyną wszystkiego. Więc jeśli macie kłopoty z zapłonem proponuje saprawdzić moduł. P.s. moduł kupiony 1 listopada 2005 roku czyli pół roku temu, szybko mi się popsuł na szczęscie na gwarancji. TEMAT ZEMKNIĘTY
moduł zapłonu polonez polonez zapłonu polonez moduł
wzmacniacz zabezpieczenie przeciążenie wyłączyć dźwięk philips regulacja obrót szlifierka
odkurzacz xiaomi zmywarka wirpool
Lokalizacja przekaźnika świateł ksenonowych Toyota Avensis T25 2008 Oryginalny kod do radia Renault Laguna II - jak go znaleźć?