Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Tu potrzebny jest układ sporej mocy - prąd 1-2A. Najlepszym sposobem będzie źródło prądowe, które stabilizuje prąd (na wartości odpowiedniej dla taśmy LED) regulując napięcie jej zasilania. To źródło musi być tak skonstruowane aby min. spadek napięcia na nim był jak najmniejszy - aby w sytuacji gdy napięcie w instalacji spadnie do ok. 12V taśma jeszcze...
Nie ma z tym kłopotu, jest to system z tzw. iskrą traconą. Iskra zawsze pada w tych cylindrach w których tłoki wznoszą się i opadają razem, tak jak wykorbiony jest wał, a więc 1-4 oraz 2-3, jak w jednym padnie w suwie pracy to w drugim w suwie wydechu. Ważne, abyś sobie znalazł tylko parę, dwa skrajne idą na jeden bank tłoków czyli 1 i 4, nie ważne...
Współczesne mechaniczne napinacze mają sprężynę, ona reaguje na zmiany napięcia paska. Natomiast w starych samochodach tak było, ustawiało się raz i koniec. Stare samochody w ogóle nie miały połowy zbędnych pierdół, i jakoś jeździły. A co powiedzieć o Polonezie, gdzie wcale nie było napinacza? Ta mała rolka jest minimalnie przez pasek naciskana, ją...
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
obserwuje pulsowanie żarówek(małe skoki napięcia) przy wyższych obr stabilizuje się sprawdziłem wszystko diody ok podmieniałem wirnik stojan trzy regulatory w tym jeden od poloneza dajacy napięci 14,4 to samo Druga sprawa to ciekawy przypadek kiedy akumulator sie naladuje dosc dobrze na obr około 700 co jakis czas mugnie kontrolka ładowania ale tylko...
Na kierownicy nie ma być napięcia bo sygnał sterowany jest minusem.
Według opisu wymiany paska rorządu w polonezie z silnikiem rovera. Napięcie paska ustala sprężyna napinacza.
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
zacznij od przekazników świateł czy dochodzi do nich napięcie
Czyli problem jest głębszy i nie wiem czy da radę Kolega to wykryć. Bo jeśli napięcie na cewce i module jest, a żaróweczka nie miga - przyczyną może być czujnik obrotów bądź sam moduł. Najpewniejszym sposobem wykrywania "w domu" takich awarii to podmiana części z drugiego, sprawnego i stojącego obok ( :D ) Poloneza. Kupowanie aż się "trafi" jest zbyt...
Za schowkiem masz 2 bezpieczniki, jeden od zasilania sterownika, drugi od pompy, jak nie pojawia się tam napięcie, to szukaj pomiędzy nim a stacyjką (włącznie z kostką stacyjki)
tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
Witam. Jskrzenie przy załączaniu klemy to jak najbardziej normalne. W samochodach jest trochę elektroniki, i w zespołach takich jak zegarek, szybkościomierz, radioodtwarzacz, przerywacz kierunkowskazów i inne są tam kondensatory, które po przerwie w zasilaniu,w momencie załączania powodują widoczne iskrzenie. Spadek napięcia przy dodaniu gazu wskazuje...
Nura pod schowek i są tam 4 bezpieczniki.
tyle to ja już zrobiłem bezpiecznik, przekaznik są ok a chodzi mi o to czy do pompki cały czas powinno dochodzić napięci b na kostce przy pompie go nie ma oczywiście po włączeniu zapłonu
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Czy to chodzi o poloneza?
Sprawdzałem przed chwilą i napięci jest takie same. A jakie? Powinno być 14V na pracującym.
Dobrze by było sprawdzić, czy przy próbie rozruchu, na wsuwce wzbudzenia automatu jest odpowiednie napięcie. Może np. kostka stacyjki nawala? A ładowanie jest? (pasek napięty?) Masę i przewód prądowy też wypadało by sprawdzić! Pozdrawiam !!
Układ czasowy przerzutnika wyzwalany podaniem masy. Zresztą na rysunku poglądowym widać - w stanie spoczynkowym oba przekaźniki zwarte do masy. Po pobudzeniu z któregoś przerzutnika przekaźnik przełącza na zasilanie. Po czym, po chwili z powrotem powinien opaść.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
opornośc każdej gałęzi to około 60 om,silniczek mozna sprawdzić w samochodzie zwierając styki A i B gniazdka diagnostycznego,jak przy odpytywaniu pamięci usterek,ale nie wymontowywac go ,mo moze po prostu za daleko wysunąć trzpień,i tak go słychać.Do sprawdzania na "na stole" służy specjalny przyrządzik,ja stosuje to: http://www.jacekgrabowski.pl/wlasne.htm#...
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Najlepiej to daj gaz do dechy i wtedy zciąg kleme bo na wolnych obrotach to alternator może jeszcze przeżyć. A potem zapraszam bo ładowania napewno nie będziesz miał a moze jeszcze czegoś. ps: za to właśnie kocham to forum im więcej doradców to wiecej roboty
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
Musi być do masy.
Na każdym przewodzie w kabinie pokazuje zaniżone wartości w stosunku do akumulatora. Sprawdzę jeszcze plusy z masą bezpośrednio z aku, bo może słabe przejście jest.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Witam! Pracuję nad pewnym układem do zamocowania w Polonezie i mam w związku z tym kilka pytań. 1) Jak wygląda przebieg impulsów wchodzących do obrotomierza w Polonezie? 2) Jaka jest amplituda napięć tych impulsów oraz maksymalne napięcie tam występujące? 3) Jaka jest maksymalna obciążalność prądowa tej linii? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Podmień regulator napięcia.
jak wbudowany do cholery, nie opowiadajcie pierdół, ok?
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
masz problemy z wysokim napięciem lub czujnikiem na wale korbowym
Na bank stacyjka.
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Sprawdź regulator napięcia
Do wymiany regulator napięcia.
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Witam. Mam pytanie do forumowiczów, czy znacie jakiś dobry patent na montaż sprężyn w polonezie. Mam ściskacz, męczę się z tym drugi dzień i nie mogę ich wsadzić. Nie odkręcam belki zawieszenia ani wahacza. Może jest do tego jakiś inny ściskacz? Po ściśnięciu normalnym na max długości i zwoje ściśnięte do maxa tzn jeden przy drugim sprężyna się nie...
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Zawór oparów paliwa ,wysokie napięcie.
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
mam problem z polonezem mpi,napięcie ładowania wzrosło do 50V w skutek czego przepalił się komputer. próby łatania ścieżek nic nie dały.Wiem że komputera używanego się nie założy,ponieważ imobilajzer jest zakodowany do starego komp. wymiana całości jest bardzo kosztowna Dowiedziałem się że można wyczyścić używany komp.lub odłączyć w nim imobilajzer...
A gdzie jest wzbudzenie w rozruszniku?
nie ten rocznik tzn model.powinni wymienic w sklepie.ewentualnie mozna przerobic
Ciekawy pomysł - niby elektronika odcina zasilanie, ale to jest układ czasowy, a myślę, że pomiar napięci sprawdzi się lepiej. Myślę, że im prostsze tym lepsze rozwiązanie. Proste porównanie napięcia (może jescze pomiar prądu - oryginał już ma, nie zauwazyłem) i efekt założony osiągnięty. Pobór prądu przez układ nie musi być aż tak niski - samochód...
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
No to albo wysiadł wtryskiwacz albo nie dostaje napięcia.
czy starszy regulator napięcia w polonezie to taka czarna skrzyneczka wielkości ok 7cm na 5cm?
Kod 13 to "sonda lambda-brak sygnału lub brak zmian napięcia."
czy może ktoś się orientuje czy można wstawić do matiza przewody wysokiego napięcja naprzykład od poloneza czy może malucha lub jeszcze innego samochodu
Witam Ja bym przyjrzał się jeszcze świecom i przewodom wysokiego napięcia.
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Pasek był dobrze naciągniety, konkretnych wartości nie pamiętam , bo pomiarów dokonywałem juz kilka miesięcy temu. W weekend będę w domu to pomierze ponownie. Ale bardziej chodziło mi o odpowiedź : "nie da się" , albo "wystarczy wymienic np. stabilizator, czy cos innego".
Wyglądają jak w Polonezie ,bo są to takie same żarówki. Żarówki bezcokołowe 12V. Sprawdź napięcie na zaciskach zasilających listwę. Koniecznie !!!!!!!!! Podaj wynik.
Napięcie mierzone na zaciskach aku, pomiarz chwilowy. Przy 2500 obr/min 14.3-14.4V
Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje...
Pierwsze polonezy niestety nie miały przekaźników na światła mijania, musisz dołożyć. Pozdrawiam.
... na przykład od poloneza caro.
Według opisów kodów z Poloneza z silnikiem 1,6 MPI kod 49 to zbyt wysokie napięcie akumulatora
masz w tym prostowniku amperomierz? jak tak to napisz co się dzieje tzn. prąd maleje podczas ładowania czy nie i czy wzrasta napięcie?
Układ przypomina zapłon typu CDI, dlatego sądzę że lepiej byłoby zastosować cewki przeznaczone do zapłonu CDI lub inne niskoindukcyjne (np. 4226 od Poloneza).
Auto z lpg? A bez.. Sonda jakie napięcie podaje?
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Mam, bo widziałem już taki moduł po jakimś czasie użytkowania. Wypalone złącze, przegrzany przewód. Dla dobrej pracy - wymiana: wywalić to złącze, wlutować kawałki przewodu 1.5 i 2.5 mm^2 (w zależności od pinu) i ewentualnie zakończyć samochodowym złączem konektorowym.
Jakie jest napięcie ładowania?
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
autem jezdze sporadycznie Pewnie jeszcze na krótkich odcinkach? Jakie jest napięcie ładowania?
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
jeszcze jedno pytanie czy w/w podjedzie bez problemu alternator od poloneza caro
Jak mogę sprawdzić elektromagnes? Nie bardzo rozumiem co oznacza "brak sterowania"? Inaczej brak napięcia na kablu idącym od stacyjki do rozrusznika.
Witam, podobne objawy występują przy uszkodzonej stacyjce.Należało by również zmierzyć napięcie ładowania,
Witam Może jako jedyny, napiszę coś NA TEMAT i przepraszam przedmówców ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na dole strony. Po drugie, wyszukiwarka 'nie boli' ! Pozdrawiam
Najczęściej jest to wina świec i usterki na wysokim napięciu. Pozdrawiam.
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
To jeden piernik , jaki załozyłeś tak był....
Witam. Chce wykonać układ wysokiego napięcia którego źródłem będą 2 cewki zapłonowe od poloneza. Mam tytanie jakim maxymalnie napięciem DC mogę zasilić te cewki bez ich uszkodzenia. Widziałem układy na formu które działały pod napięciem 250V ale to chyba dość niebezpieczne...... Stąd moje pytanie, napięcie strony pierwotnej będzie rozłączane za pomocą...
Sama reakcja alternatora jest prawidłowa pod warunkiem, że celem jest tylko test od jakiej prędkości obrotowej alternator zaczyna ładować i przy jakiej najmniejszej przestaje. To od jakiej prędkości alternator zaczyna ładowanie jest zależne od jego konstrukcji i materiałów i zwykle zaczyna się się od 1000 obr/min lub wyższej. Dodam tylko, że mam na...
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Witam po prawej od pasażera stronie za schowkiem , masz przekażńiki i bezpieczniki od wtrysku zacznij tam .:D
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
15 to napięcie po włączeniu zapłonu.
Moja cewka zapłonowa od Poloneza daje większe napięcie niż trafo z telewizora. Zasilam ją z sieci 230V Jak by nie przebicia wewnątrz to napięcie było by jeszcze większe. Słychać iskierki w środku.
regulator napiąć polonez polonez regulator napiąć chłodnica polonez polonez chłodnica
prądnica pierścieniowa usterka telewizor philips kolory vectra błędy komputera
Volkswagen T4 2.4D 1995 – lokalizacja przekaźnika rozrusznika, solenoid, przekaźnik X Vaillant atmoMAG MAG – wymiana baterii R20 w starszym piecyku gazowym krok po kroku