Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Ewidentnie problem z paliwem. Szukaj.
adam20, przerobiłem tak celowo, miałem za duże obroty i za mały moment startowy, przekładnia z mostu poloneza. Bez obciążenia było 500v po mostku, teraz jest połowa tego i lepiej startuje. Ma prawie 4metry średnicy po tej modyfikacji.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
Bardzo możliwe, że dobiegł resursu prosty komutator silnika. Proponuję sprawdzić silnik podając mu napięcie 2,5-3,5 V z pominięciem obwodu stabilizacji. Zaobserwować należy każdorazowy start silnika przy obciążeniu mechaniką i bez.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Miernik przy niepewnym styku może cię okłamać, pomiar pod obciążeniem jest pewniejszy. (Jeden kabelek żarówki do plusa drugi kabelek do sprawdzanego przewodu masowego).
Alternator od Poloneza obciążony w połowie rozładowanym akumulatorem 45Ah nie chciała ukręcić wiertarka o mocy 700W. Taki wytwarzał hamujący moment elektrodynamiczny.
można przyjąć że dla Temp. silnika > 80* oraz w zakresie małych obciążeń masz zamkniętą.
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje...
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
Przy instalacji gazowej kostka ma większe obciążenie i wypala się. Pasuje od Opla vectry A i chyba Poloneza. Pozdrawiam.
na podniesionym tego łożyska nie sprawdzisz, musi być obciążony. jak bedziesz wymieniał sprawdź pochwę i półoś, czy się nie obróciło, bo to zazwyczaj wtedy tak "cyka".
Poruszam sie podobnym wehikułem, rozwiązanie 98 zamiast 95 i jedzie jak normaly pojazd średnie zużycia paliwa 95 >>>>> 11-12 l/100km 98 >>>>> 6,8-7,5 l/100km a poza tym normalnie reaguje na pedał gazu, nie ma duszenia i przewyania Pozdrawiam 8)
Kazdy ma swoje zdanie na temat polonezowskich silnikow. Troffic-k"Zabawny jesteś nie ma co A wiesz ile wytrzymuje wał w Polonezie przy seyjnym obciążeniu?? Jeśli dla Ciebie 148tyś bez szlifu to dobry wynik to co powiesz na 300-400tyś??'' ja w to nie watpie ze te silniki tyle wytrzymuja. Sam widzialem takiego jednego. Zaliczyl 3 trasy Belgia - Polska....
elektrit mylisz się to właśnie jugole nie wyły (cały zezpół przekładni z satelitami był wkładany w obudowę mostu co dawało odpowiedni i niezmienny naciąg łożysk kosza w zależności od obciążenia a poskie pod dużym obciążeniem "luzowały" kosz)
Brak masy w tylnej lampie,sterownik wykrywa niewłaściwe obciążenie przez to.Możliwe też że jest wciśnięty klawisz "jazda z przyczepą",lub błędnie podpięte światło trzeciego stopu.
Regulator jest zrobiony według tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/40_12763715... Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A. Proszę o radę jak ,to najprościej podłączyć żeby ,można było pominąć regulator Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω ;). .Czy warto...
Jest jeszcze możliwość wadliwego połączenie uzwojania wirnika z perścieniem ślizgowym. Miałem tak w C15. Przy większym obciążeniu kontrolka bardziej świeciła.
Sprawdź to napięcie na pompce jakąś żarówką czyli obciążeniem miernik może pokazywać napięcie a pod obciążeniem może być kicha. A pompke na krutko sprawdzałeś?
Zawsze w takich przypadkach winę ponosi brak dobrej masy lub zupełny jej brak. A gdzie to już trzeba szukać :P najlepiej z obciążeniem (żarówka). Skoro temat wyjaśniony ----> Zamykam
i sprzęgło elastyczne np od wału napędowego Polonez. Bardzo fajnie chodzi, dobrze przejmuje obciążenia i nie ma strat na pasach klinowych. Złe rozwiązanie z tym sprzęgłem. Rozruch ma być łagodny więc na paskach. Co do silnika to 1000/ obr bo ma większy moment obrotowy.
Parametry sprawdzałem wczoraj na Polonezie 1,6.Oto wyniki:wolne obroty,bez obciążenia-14,5V. Wolne obroty,włączone św.mijania,awaryjne,stop-13,8V. Obroty 2,5tys. obc.j./w. -nap 14,2V. Pomiar był dokonany na zaciskach akumulatora.
Rozrusznik E100N nie kręci zasprzęglony z kołem zamachowym. Jak jest podłączony na stole probierczym bez obciążenia chodzi jak nowy. Co to może być bo sam już nie mam pomysłów. (samochód do którego go podłączam to polonez caro plus gli z 1997 r.)
Czujnik możesz sprawdzić, czy załącza prawidłowo zanurzając go w gorącej (gotującej) wodzie, gdy się nagrzeje to powinien załączyć. Próbę trzeba zrobić pod obciążeniem i ostrożnie, aby nie zrobić zwarcia. Najlepiej na osobnym obwodzie.
wywnioskować diagnozę z tego nagrania będzie trudno. Czy stukanie jest jednolite w całym zakresie obrotów? Czy stukanie zwiększa natężenie przy obciążonym silniku?
Jeszcze jedna sprawa kreciku. Dwu osiowa przyczepa znacznie bardziej przykuwa uwagę służb porządkowych, bo zazwyczaj potrzeba już mieć prawko kat.E, a częste kontrole chyba nie będą Ci potrzebne, prawda? Ja może przyczep nie produkuję ale uważam, że przy dużych obciążeniach na resorach są znacznie mniej obsługowe, niż na skrętnych belkach, itp. Tylko...
Napięcie trochę za niskie, ale może to też wynikać z błędu pomiaru. Czasami po prostu pasek jest słabo naciągnięty lub zużyty i się ślizga pod obciążeniem. Regulatora nie naprawia się, nowy kosztuje z dwie dychy, nie szkodzi że zamiennik.
Tez jeździłem na samym gazie w mróz ( FSO 1600 motor od poloneza). Na postoju na wolnych zamarzał, ale w drodze pod obciążeniem nim reduktor zamarzł, silnik zdążył sie nagrzać.
Witam serdecznie. Kiedyś w Polonezach często sypały się kostki stacyjki bo nie wytrzymywały dodatkowego obciążenia. Może u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
Mam poloneza i ostatnio gdy jechalem na trasie docisnąłem go prawie do 150km\h (jeszcze przy dużym obciążeniu) i zaświeciła się kontrolka "CHECK ENGINE',wydaje mi się,że to odcięcie paliwa,bo gdy zwolnilem to zgasła. Jak to ominąć?
Problem rozwiązany. Wystarczy dołożyć opornik między przewodem LH a modułem i sprawa rozwiązana. A co do wyłącznika ten typ rozpoznaje przyczepkę po dodatkowym obciążeniu w układzie świateł stop.
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Witam. Potrzebuje transformator/zasilacz, aby móc z gniazdka za jego pośrednictwem zasilić silniczki od wycieraczek samochodowych, konkretnie od Poloneza. Niestety nie dysponuje przyrządem do sprawdzenia natężenia prądu pod obciążeniem ale z tego co znalazłem w internecie to: 12 V zasilania, ok. 2A prądu bez obciążenia. Obciążone nawet ponad 5A. Aktualnie...
Lepiej zmierzyć nie brać na oko. maximiliantg ma rację co do wydajności. Jednak w rzeczywistości zależy sporo od tego jak długo będzie ta pompa musiała pracować z zasilaczem bez przerw. Przy krótkich pracach ciągłych to nawet zasilacz mniejszy wytrzyma, przy dłuższych pracach [kilkunastominutowych] lepiej się uzbroić w zasilacz o conajmniej 10% większej...
Czy w krytycznym momencie kontrolki na desce świecą, sprawdź czy na akumulatorze jest wogle napięcie pod obciążeniem (włącz zapłon i np światła) może ako ma oberwaną celę.
Nie to nie tak. Jak pyknę dzwiegienkę tylko na krótko żeby wycieraczki przeleciały bez spryskiwacza np. podczas jazdy w deszczu to gdy jest płyn chodzą dobrze, gdy nie płynu ma to występuje opisany problem. Próbowałem w najróżniejszych okolicznościach i zależy to tylko od tego czy jest ten płyn czy nie. Tak jakby chodziło o obciążenie pompki.
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Kolego napisz dokładnie, ponad 14,7V to ile? Bo ponad to może być nawet i 10kV... Jeśli ładuje 14,8V to nie jest wcale tak źle, radzę wsadzić DOBRY akumulator nawet od samochodu "na próbę" i wtedy sprawdzić ładowanie bez obciążenia. Lepiej byś zrobił kupując alternator od Poloneza na szrocie i dorobił mocowanie z płaskownika. Części tanie jak barszcz...
Obliczając wstępnie mój siłownik musi się wysunąć na około 18-20 cm silniczek z poloneza ma przy 14v, 70 obrotów na minute. Wiec widząc jaki jest skok śruby trapezowej przy jednym obrocie można by było wyliczyć łatwo skok tłoka bez obciążenia. Jeśli by ktoś policzył jaki jest skok śruby trapezowej w lewarku z poloneza byłbym wdzięczny http://obrazki.elektroda.pl/3214813600_1...
Ja radze od razu sprawdzić cały mostek prostowniczy (trzeba go rozebrać i każdą diodę mierzyć osobno bez obciążenia i z obciążeniem). A swoją drogą, to sprawny alternator 9 diodowy (późne fiaty i polonezy) można już kupić za 50 zł lub nawet mniej. A przy odłączaniu klem regulator mógł się przenieść do nieba regulatorów.
Wiem że działa na tej samej zasadzie tylko są następujące problemy: aparaty z regulatorami odśrodkowymi zazwyczaj kręcą się w przeciwną stronę.Do budowy oczywiście zastosuje części z różnych aparatów np odchudzone ciężarki z 126p zamontowane na odwrót , sprężyny chyba z poloneza. Silnik nawet po remoncie pod obciążeniem miał spalanie stukowe (nawet...
Czy potencjometr z boku służy do regulacji czasu przez jaki podawane jest napięcie na silniczki w drzwiach ? Nie czasu, tylko obciążenia. Jest to Langeford
a czy wytrzyma on obciążenie tego silniczka, bo jest to silniczek od poloneza, a ten układ jak jest zasilany chyba prądem stałym ??
Powiedzmy, że DZ jest 4V7, i chcemy uzyskać 12V... Na R2 będzie 7.3V, czyli ma być 36R; R3=150, R4=300, R1=3k. Bez obciążenia na wyjściu będzie 12V, z obciążeniem ze 3A 11.7V. Q1 dałem BD912, Q2-BC337, R2 mocno się grzał więc zastąpiłem 3x110R, reszta tak jak napisałeś choć Q2 mocno się grzeje i myślę że warto by dać jakiś inny co da się przykręcić...
Witam, posiadam dwa polonezy i w obu po dłuższym postoju problemy z elektryką. Polonez Truck 1999r Po wyłączeniu kierunkowskazów nadal pikają, znaczy żarówki nie migają, ale słychać pikanie tylko szybkie, takie jak mamy gdy jest przepalona któraś żarówka. Przestaje dopiero po wciśnięciu hamulca. Ale w momencie działania kierunkowskazów, jak wyjmiemy...
Ja dla odmiany jestem za i przeciw. Za dlatego ze na "trasie" przy słonecznym dniu auto z "zapalonymi" światłami mijania jadące z przeciwka jest lepiej widoczne - zwracające uwagę; ogólnie samochód z włączonymi światłami jest "lepiej widoczny" w dzień. Przeciw wzrasta zużycie paliwa, palące sie "szybciej" żarówki, policja więcej zyska. Co do akumulatora...
Rozebrałem cały prostownik sprawdziłem pod obciążeniem diody i niby wszystko ok a regulator chyba też jest dobry bo na anologowym voltomierzu widać ze jest ładowanie.
Witam wszystkich! ;) Mam problem z doborem odpowiedniego scalaka lub schamatu do sterowania kierunkiem obrotu silnika do mojego robota (platforma zwiadowcza). Robot ten jest napędzany dwoma silnikami od wycieraczek (Polonez). Pobór prądu wynosi ok.5-10A. (bez obciążenia - z obciążeniem). Szukałem już wszędzie i niestety nic nie znalazłem co przypadło...
Może się do czegoś przyda, jak nie to trudno. W każdym razie dane dotyczą Poloneza Caro 1,9 GLD z tymże silnikiem Prędkość maksymalna z pełnym obciążeniem na drodze płaskiej: I-36 km/h II-70 km/h III-104 km/h IV-136 km/h V-140 km/h Mam nadzieję że ma kolega chociaż ogólny zarys interesujących go danych. Pozdrawiam
zmieniłem regulator napięcie faluje od 13,2 15,0V przed wymianą było tak samo żarzy się kontrolka ładow.na wolnych obrotach ładow =14,20V jednak pod większym obciążeniem gaśnie/przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby ,światła krótkie,halogeny/ŁADOWANIE =13,20V.połączenie pomiędzy masą a regulatorem jest ok. diody sprawdziłem też są ok gdzie szukać przyczyny....
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Witam Uaz ma rację z tym wzm op. -może jako wtórnik na wyjściu dzielnika. Rezystancja potencjiometru w przypadku czujnika firmy Delco w Polonezie musiałaby być większa od 50kohm - wartość obciążenia z danych katalogowych. Dobrze byłoby znać parametry czujnika stosowanego u Ciebie. Uważaj przy takich przeróbkach samochodu -pewne elementy i ich awaryjność...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie . Do badania alternatorów służą specjalne stanowiska...
Dzieki za info połączenia są czyściutkie ten Polonez to taka perełka a nie autko na dorzynaniu, kontrolka oczywiście świeci po włączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika, zdążyłem dziś włożyć kolejny nowy regulator i uruchomić od początku ładowanie wynosiło 17.6V , aku sprawny przyjmuje prąd i trzyma pod obciążeniem sprawdzony na urządzeniu do...
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
które podobno nie wyły Nie podobno, a na pewno; Mechanizm różnicowy i przekładnia hipoidlana osadzone w sztywnej, nie pracującej i nie odksztąłcającej się obudowie, całe obciążenie nadwozia oparte na blaszanej sztywnej kontrukcji.
Rozwiązanie mocowania wieszaka resora do ramy raczej będzie mało trwałe. Lepiej było zastosować tuleję metalowo gumową. Jak próby pod obciążeniem wypadły? Tylne mocowanie resora chyba troszkę za bardzo do przodu przesunięte. Wydaje mi się że przy sporym obciążeniu wieszak resora będzie miał tendencję do składania się do poziomu. Resory z osobowego poloneza...
Ech zdjęcia traktora daj. Skrzynia biegów na luzie wcale nie musi dać luz na pełnych obrotach wału. Ściągnij wał napędu i wtedy sprawdzaj blokowanie przycieranie. Do tego hamulec jarzmo też ściągnij. Ma być samo koło półosie. Wtedy masz lepszą ocenę. A jeszcze lepiej jak oba koła będą w powietrzu. Kręcąc wałem zobaczyć czy oba koła równo idą. Bo ten...
Posiadam Poloneza Caro 1.6 GLi. W zimie mam małe problemy z akumulatorem. Jesli samochód stoi parę dni akumulator się wyładowuje. Sprawdziłem prąd jaki jest pobierany z akumulatora podczas postoju. Wynosi on 300mA. Jest to chyba za duża wartość, ale nie jestem tak dobrym elektrykiem żeby szukać układu, który pobiera zbyt duży prąd. Nie posiadam radia...
Więc na próbę generalną wrzuciłem rozrusznik z powrotem na swoje prawidłowe miejsce, przekręcam kluczyk i znowu puszcza albo się nie wysuwa. Tak to się możesz bawić do śmierci. Uszkodzony rozrusznik bez obciążenia może kręcić. Ładnie to wyglądają kwiaty na rabacie. Oddaj do naprawy.
A jednak kolega wypisuje bzdury - gdyby w pełni naładowany akumulator obciążyć tak żeby napięcie na jego zaciskach spadło do 10V to by ci go rozsadziło. Akumulator ładuje się do gęstości elektrolitu 1,28mg/l i wszystko. A stukanie?. Pęknięty wał, zatarta panewka, pasek rozrządu... . To że rozrusznik kręci na krótko, a pod obciążeniem nie ma siły, to...
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
Witam, zrobiłem ostatnio napęd do drzwi garażowych z 2 silników wycieraczek od poloneza, oczywiście 12V nie wiem jaka moc ale przy obciążeniu amperomierz pokazuje mi 10A bo tyle mam maks na nim Do tej pory zasilałem ładowarką do akumulatorów, stąd też wiem ile amper idzie, ale mam trafo 12V 500 VA i chcę to jakoś wyprostować. Wiem że na pewno mostek,...
Mardors , gdyby Ci się udało zdobyć silnik wentylatora chłodnicy od poloneza (od łady krótszy). Wtedy i Ty byś tym popływał... ;) Silniki typu wiertarka, rozrusznik itp. nie są tu najlepsze, gdyż są konstruowane do pracy krótkotrwałej z dużym obciążeniem.
--> Mariusz281079 To se wypnij wtyczkę od krokowca , jest na wtrysku i zobaczysz czy ci bedą falować czy nie krokowiec wcale nie jest potrzebny do życia silnika. Nie doczytałem PB czy LPG? Sygnał z czujnika prędkości idzie do ECU pin A10 i nie ma nic wspólnego z problemem. Jak jedziesz to masz obciążenie i ci obroty spadają.
Odepnij sondę na próbę, pójdzie wtedy w pętli otwartej, zobaczysz, czy problem ustąpi. Oczywiście będzie się świecił check. Zawór powietrza biegu jałowego zostaw na koniec, bo nie widzę związku między obciążeniem termicznym silnika a jego pracą. Co do "kręcenia śrubkami przy reduktorze" to doczytaj najpierw za co one odpowiadają :D
Sterownik zamka podaje plus przy zamknięciu na silniczek siłownika. Najprościej ten sygnał wykorzystać. Chyba, że mamy dostęp do dokładanego alarmu, który to steruje masami istniejącą centralkę. Do wspomnianej czasówki z poloneza należy dodać przekaźnik, bo oryginalnie elementem załączającym jest tam niewielki tranzystor. I na pewno nie wytrzyma obciążenia...
Można, ale będziesz miał problem z ładowaniem akumulatora, oczywiście w przypadku pełnego obciążenia alternatora ( światła, dmuchawa, ogrzewanie szyby itd. ). Nie będzie miał on odpowiedniego zapasu energii i może się uszkodzić.
Nie pamiętam dokładnie instalacji ale czy przypadkiem nie przechodzi to całe obciążenie przez stacyjkę. Jeśli styki są wypalone to też cuda się będą działy.
Dzień dobry wszystkim.Mam pytanie a zarazem problem... elektrownia jaką zbudowałem wymaga przekładni 2:1 co najmniej. Stosowałem na początku tryby proste ale strasznie było słychać, druga przekładnia to był pasek zaznaczam ze jeden pasek , ślizgał sie strasznie przy obciążeniu. trzeci sposób to przekładnia z rozrządu od poloneza i okazuje się ze przy...
To już lepiej 4 wentylatory nawiewu Polonez + na pełnej mocy biorą 25A każdy. A energia wytracona w ruch powietrza.
Witam O ile dobrze zrozumiałem potrzebny jest włącznik który włączy obciążenie jak będzie pracował alternator czyli pow 14,2V. Ile dobrze pamiętam w POLONEZIE chyba CARO był taki włącznik do włączenia ogrzewania tylnej szyby
Polonez pusty ważył lekko ponad tonę, do tego 500 kilogramów "ładunku" ; teraz można przyjąć rozkład obciążeń 50/50% i mamy ledwo 750 kg nacisku na taką oś. Dlatego wybałem Truck'a, samej ładowności miał 1 TONĘ! nie było mu bardzo ciężko tylko że przy hamowaniu pchała niesamowicie Naturalnie, uciąg mają niesamowity, jest tylko kwestia bezpieczeństwa,...
Akumulator Topla nie wiem nawet jakiej to produkcji ma 12 lat wcześniej w oplu kadecie 1,7 diesel teraz w oplu combo 1,7 diesel używany praktycznie codziennie w ostatnie mrozy nie wyciągany z auta i działa!!!!Niewiarygodne co? Ja miałem akumulator Topla to wytrzymał 9 lat. 5 lat w oplu 1,7 gdzie opel bardzo ciężko palił, przy -5st.C już trzeba długo...
Witam! Zegarek może pobierać taki prąd. Wszak to jest tylko 1,2W. Taki pobór nie ma znaczenia dla życia akumulatora. Skoro po wyłączeniu wszystkiego prąd zmalał do zera, to winą obciążył bym jednak akumulator. Ile ma lat?
W mauluchu na pewno nie. Akumulator 38 Ah, czyli przez godzinę ok 450 watów. Czyli przez kwadrans 2000 watów. Odpada. W polonezie akumulator ma 50 Ah, czyli przez kwadrans 2500 watów. W Polonezie jest rozrusznik 1,5 KM , czyli około 1,2 kW. Ale ta moc tego wzmacniacza chyba przesadzona i podana pod obciążeniem 4 ohm, albo coś. Moc RMS, to w porządku....
Przecież nikt normalny nie jeździ polonezem na co dzień tylko na zloty i o niego dba. Mój dziadek ma fiata sjenę z przebiegiem 400 tys i wygląda jak nowy (oprócz blach) więc JAK DBASZ TAK MASZ. Dodano po 12 U mnie w okolicy jeździ całkiem sporo polonezów, tak że każdego dnia widzę jakiegoś. Mam znajomego złomiarza który ma 3 polonezy ze sprawnymi silnikami,...
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
A co z wytrzymałością mechanizmu różnicowego. Przecież satelity nie są przystosowane do ciągłej pracy. Nie mają łożysk, osadzone są tylko na sworzniach Tak że moim zdaniem po kilku bardziej obciążonych przejazdach olej w przekładni będzie bardzo nasycony stalą.
Witam. Posiadam silnik jak w temacie. Dane z tabliczki znamionowej: Typ 1AP100L-4S Moc 2,2kW Cos fi 0,82 I 5,1/8,8 A Obr 1480 obr/min Trójkąt/gwiazda 380/220V Silnik ma zastosowanie w małej DIY tokarce do metalu. Problem polega na jego rozruchu, dość ciężko startuje , czasem muszę mu ręką pomoc. Start ma pod częściowym obciążeniem przekładni pasowej...
Jeśli Polonez to tylko z silnikiem rovera 1.4, faktem jest, że jak coś ci w nim pójdzie to ciężko bo części mega drogie, ale to jedyny silnik w Poldku który jakoś napędza tą budę. 1.9 od francuzów odpada, bo most nie wytrzymuje obciążeń silnika. A co do rdzewienia, to jak każdy samochód który ma +10 lat. Każdy jakoś rudego złapie i to nic nowego.
Mam Poloneza Caro 1,5 GLE z 1994 roku i wyszedł mi w ostatnich dniach problem z rozrusznikiem, a dokładniej mówiąc bendix po włączeniu się silnika nie wraca do swojej pozycji spoczynkowej. Silnik już odpalił, ale dalej słychać, że rozruch nie wygłusza. Taki stan trwa dobre kilkanaście sekund. Wyjąłem rozrusznik, rozebrałem go na atomy i wygląda, że...
Witam ! Ustaliłem, że jednak to wina regulatora - po podłączeniu na krótko nawet przy obciążeniu daje z 18V Kupiłem Regulator RNA2 do poloneza i podłączyłem plus ze stacyjki na zacisk 15, z 67 poszedłem na obwód wzbudzenia, drugi zacisk wzbudzenia alternatora podłączyłem do masy i regulator-obudowa też do masy. Światła pomrugały i teraz idzie maks i...
Ok w porządku dzięki za typ, ale takiego akurat nie mam; a jak by to wyrazić w omach ? Znasz impedancję obciążenia, czyli głośnika. Wynosi 5Ω. Znasz przekładnię tego transformatora oraz ilości zwojów w obydwu uzwojeniach. Po co Ci więcej danych?
Nie, no to schemat do TBLa w miarę znam, także spoko. Tak jak napisałem, jeżeli same siłowniki to się nie da tak prosto jak myślisz. Musiałbyś się wbijać w centrakę alarmu do środka. Poza tym styki tych maleństw nie wytrzymałyby obciążenia siłownikami. Ja w takich sytuacjach montuję taki wyłącznik jak do szyb elektrycznych w polonezie http://www.conda.pl/product.php?id=134&k...
Jest jeszcze jedna metoda do wypróbowania. w starych dużych fiatach i polonezach były takie małe przerywacze do kontrolek od ssania i zaciągniętego ręcznego. Taka mała puszka aluminiowa z bimetalikiem. miała wprawdzie wybite 12V/10W ale może będzie pracować przy 6V i większym obciążeniu...
To jedzie się do warsztatu gdzie naprawiają diesle i wiedzą jak one działają, a nie do stodoły, gdzie tanio Polonezy naprawiali. Oprócz sprawdzenia błędów, patrzy się w parametry - czy ciśnienie na magistrali rośnie w trakcie kręcenia i czy osiąga wartość wymaganą do startu, potem jak zachowuje się w trakcie obciążenia silnika. Bo równie dobrze może...
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
A jak będziesz hamował łańcuch żeby się nie cofał i potem jak zamierzasz go opuszczać? Sam silnik za słaby nie będzie, ale musisz go trochę przerobić jeżeli chcesz zmieniać kierunek pracy. No i ten silnik bez obciążenia nabiera dużych prędkości, co może być minusem. Lepsze do takich rzeczy są silniki z przekładniami ślimakowymi, bo po zatrzymaniu trzymają...
Klemę ściągałem jakiś czas temu ponieważ czyściłem styki na akumulatorze i nie pomogło , ale spróbuję jeszcze raz na dłuższy czas. Dodano po 5 No i wyszło szydło z worka. Po "sztucznie" stworzonym ciśnieniu ręcznie okzało się że silnik pracuje poprawnie , czyli pompka nie daje wymaganego ciśnienia.Próbę wykonałem na jałowych i około 3000 obr/min bez...
Sorry, że tak późno odpisuje, ale miałem strasznie mało czasu. Regulator jest produkcji polskiej. Z tego co wiem to był montowany w polonezach i dużych fiatach. Ładowanie jest, ale żeby było prawidłowe trzeba obciążyć alternator. Bez załączonych odbiorników na biegu jałowym jest 13,4V a na wyższych obrotach ok 16V. Klient jeździ i nic się nie dzieje....
Tzn co tak masz? Pasek od Poloneza a może Żuka? A to, że piszczy to była mowa. Albo bardzo duże odchylenie osiowości kół pasowych, albo słaby naciąg, albo wysokie obciążenie przekraczające standardowe obciążenie paska. Poza tym chyba coś pokręciłeś. Pamiętam jak onegdaj w Passacie albo Mazdzie piszczał mi pasek ale kiedy wjeżdżałem w kałużę. Powtórzę,...
Na maluchowskich silnikach robią ciągniki to i od tico da radę. Chodź, żeby 2 skiby ciągnął w orce bez szwanku to przydało by się kilka koni zapasu. Silniki benzynowe mają nieco inną charakterystykę niż ropniaki. A te ciągnikowe mają jeszcze specjalne regulatory obrotów które automatycznie zwiększa dawkę paliwa przy zwiększających się obciążeniach....
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
stuka obciążeniem chieftec obciążeniem reset obciążeniem
phison firmware ps2251 deska rozdzielczy iveco zacisk hamulcowy ręczny
Najmniej awaryjne silniki TSI: 1.4 TSI EA211 i 2.0 TSI EA888 Gen 3 Laptop nie widzi sieci Wi-Fi, telefon tak - rozwiązania