Ewidentnie problem z paliwem. Szukaj.
Miernik przy niepewnym styku może cię okłamać, pomiar pod obciążeniem jest pewniejszy. (Jeden kabelek żarówki do plusa drugi kabelek do sprawdzanego przewodu masowego).
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
Polonez ma dużo większe to plastikowe koło odbiorcze w przekładni, przez co i zęby są masywniejsze ,więc na pewno trudniej je zerwać.Ja kupiłem dzisiaj jeden silnik od CORSY B na próbę w miejsce tego od malucha. Rozstaw otworów ma taki sam jak te od malucha, no i wydaje się , że ma trochę masywniejszą tą przekładnie.Sprawa druga to już teraz jest problem...
elektrit mylisz się to właśnie jugole nie wyły (cały zezpół przekładni z satelitami był wkładany w obudowę mostu co dawało odpowiedni i niezmienny naciąg łożysk kosza w zależności od obciążenia a poskie pod dużym obciążeniem "luzowały" kosz)
Zawsze w takich przypadkach winę ponosi brak dobrej masy lub zupełny jej brak. A gdzie to już trzeba szukać :P najlepiej z obciążeniem (żarówka). Skoro temat wyjaśniony ----> Zamykam
Witam . Jeżeli masz alternator Elmotowski z regulatorem,to odłącz przewód zielony regulatora od szczotko-trzymacza i ten zacisk na szczotko-trzymaczu połącz na masę. Uruchom silnik ,sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli tak to uszkodzony jest regulator. Jeżeli nie ,odłącz przewód ten wychodzący z alternatora do szczotko-trzymacza ,przyłącz napięcie na ten...
Rozrusznik E100N nie kręci zasprzęglony z kołem zamachowym. Jak jest podłączony na stole probierczym bez obciążenia chodzi jak nowy. Co to może być bo sam już nie mam pomysłów. (samochód do którego go podłączam to polonez caro plus gli z 1997 r.)
Czy w krytycznym momencie kontrolki na desce świecą, sprawdź czy na akumulatorze jest wogle napięcie pod obciążeniem (włącz zapłon i np światła) może ako ma oberwaną celę.
Do ilu zwiększałeś obroty? W większości aut jest tak, że alternator ładuje do ustalonego napięcia, różnie to jest - od 13,8 do 14,7 V na woltomierzu. Jak przysiądzie pod obciążeniem na wolnych obrotach to zwiększenie obrotów powoduje, że z powrotem dobija do nominalnego napięcia.
Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem pojawia się chyba w polonezach na wielopunktowym wtrysku a z tego co wiem w 97r. nie było wielopunktowego wtrysku tylko jednopunktowy BOSCH. Pewnie przedmówca ma rację, jeżdżę tylko wielopunktem. Natomiast co do samego mechanizmu ubytku wody to uważam że raczej będzie...
Dzieki za info połączenia są czyściutkie ten Polonez to taka perełka a nie autko na dorzynaniu, kontrolka oczywiście świeci po włączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika, zdążyłem dziś włożyć kolejny nowy regulator i uruchomić od początku ładowanie wynosiło 17.6V , aku sprawny przyjmuje prąd i trzyma pod obciążeniem sprawdzony na urządzeniu do...
Odepnij sondę na próbę, pójdzie wtedy w pętli otwartej, zobaczysz, czy problem ustąpi. Oczywiście będzie się świecił check. Zawór powietrza biegu jałowego zostaw na koniec, bo nie widzę związku między obciążeniem termicznym silnika a jego pracą. Co do "kręcenia śrubkami przy reduktorze" to doczytaj najpierw za co one odpowiadają :D
Temat ten ma charakter ogólny i poświęcony jest diagnostyce silnika przy pomocy programu diagnostycznego, w tle jest naprawa auta, która jednakże jest opisywana w innym wątku (Polonez GLI 1600 abimex - błąd 45, sonda dobra, za dużo pali, gaśnie na gorąco n ), jak na razie bez rozwiązania. oraz, po zmianie objawów uszkodzenia, w (- Polonez GLI abimex...
Witam Polonez Caro 1.6 GLE gaźnik -benzyna Borykam się z problemem który pojawił się samoistnie. -Gdy wciskam pedał gazu ok.10% otwarcia przepustnicy to ok.4na10razy łapie go dziura i obroty spadają do "zera" (krańcowa dolna granica pracy silnika) ale nie gaśnie tylko pyrka na granicy pracy. delikatna kontra gazem i obroty wracają do normy -Samochód...
A jednak kolega wypisuje bzdury - gdyby w pełni naładowany akumulator obciążyć tak żeby napięcie na jego zaciskach spadło do 10V to by ci go rozsadziło. Akumulator ładuje się do gęstości elektrolitu 1,28mg/l i wszystko. A stukanie?. Pęknięty wał, zatarta panewka, pasek rozrządu... . To że rozrusznik kręci na krótko, a pod obciążeniem nie ma siły, to...
Witam. W miejsce spalonego opornika drutowego wstawiłam zwykłą zworę i teraz układy działają od kilku tygodni bezawaryjnie, ten opornik miał za małą moc, silnik wycieraczek był zbyt dużym obciążeniem i palił go. Oczywiście teraz tranzystor nie jet odpowiednio zabezpieczony, ale układ pracuje i to jest najważniejsze. W sumie były trzy takie moduły i...
Teraz tak. Niezupełnie, po pierwsze rozrusznik musiał by się zazębić. Też prawda.Jednak Autor Wątku pisał,że kontrolki przygasają.Skojarzyłem to z dużym obciążeniem wynikającym z dojściem prądu na wirnik rozrusznika.Bo czy od samego zadziałania automatu kontrolki by przygasaly? samochód trzeba by było popchnąć do tyłu, chyba że wrzucimy bieg wsteczny....
To nic że odpala. Jak pompa zrobi pół atm. ciśnienia to odpali, bez obciązenia będzie się wkręcał na obroty, ale pod obciążeniem na biegu będzie kicha. Tak że zmierz to ciśnienie, i przy okazji zobaczysz czy tam jest benzyna czy brunatna berbelucha. Drugie-tam jest taki idiotyczny układ elektryczny, że jest wiązka dochodząca do baku, kawałek drugiej...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Parametrem decydującym o doborze mostka H jest prąd zwarcia silnika ( silnik zatrzymany ) a nie pod obciążeniem , dla silnika z wycieraczek będzie więcej niż 10A . Mostek H na TIP14X to max 10A przy idealnym wysterowaniu , oraz idealnym odprowadzeniu ciepła z tranzystorów , przy budżecie 20zł na mostek to jednym sensownym rozwiązaniem to mostek H na...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako że miałem przy sobie prostownik, podładowałem aku na stacji...
Ale nikt nie napisał, że masz go zmieniać. Powinieneś go po prostu sprawdzić. Jak to ktoś kiedyś napisał na tym forum - czasem Polonez lepiej jeździ od Mercedesa jeśli tylko jest sprawny. Trzeba go po prostu poprawnie pomierzyć pod obciążeniem i tyle.:) Osobiście to bym zrobił tak, mając Twój budżet, i tak zrobiłem, że poszukałem dobrej karty, z małym...
Polski producent samochodów- FSO, które zmotoryzowało ten kraj i eksportowało samochody na wszystkie kontynenty, prawdopodobnie w tym roku ostatecznie upadnie, co pociągnie za sobą upadek kilkunastu firm, utratę pracy przez tysiące osób, zmarnowanie wielomilionowej pomocy publicznej i likwidację jednej z najnowocześniejszych fabryk samochodów w Europie....
Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem) pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce) drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek...
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
adam20, przerobiłem tak celowo, miałem za duże obroty i za mały moment startowy, przekładnia z mostu poloneza. Bez obciążenia było 500v po mostku, teraz jest połowa tego i lepiej startuje. Ma prawie 4metry średnicy po tej modyfikacji.
Bardzo możliwe, że dobiegł resursu prosty komutator silnika. Proponuję sprawdzić silnik podając mu napięcie 2,5-3,5 V z pominięciem obwodu stabilizacji. Zaobserwować należy każdorazowy start silnika przy obciążeniu mechaniką i bez.
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
Słychać pompkę bo sieje zakłócenia do instalacji. Pewnie masa wzmacniacza podłączona na masę w bagażniku. Możliwe że się coś dzieje z alternatorem, podaj dokładne wartości napięcia, gdy nie pracuje silnik, gdy pracuje bez obciążenia, i z obciążeniem, mam tu na myśli odbiorniki elektryczne w samochodzie. Może winny jest wzmacniacz, który nie filtruje...
Sprawdź to napięcie na pompce jakąś żarówką czyli obciążeniem miernik może pokazywać napięcie a pod obciążeniem może być kicha. A pompke na krutko sprawdzałeś?
Czujnik możesz sprawdzić, czy załącza prawidłowo zanurzając go w gorącej (gotującej) wodzie, gdy się nagrzeje to powinien załączyć. Próbę trzeba zrobić pod obciążeniem i ostrożnie, aby nie zrobić zwarcia. Najlepiej na osobnym obwodzie.
Poruszam sie podobnym wehikułem, rozwiązanie 98 zamiast 95 i jedzie jak normaly pojazd średnie zużycia paliwa 95 >>>>> 11-12 l/100km 98 >>>>> 6,8-7,5 l/100km a poza tym normalnie reaguje na pedał gazu, nie ma duszenia i przewyania Pozdrawiam 8)
Jeszcze jedna sprawa kreciku. Dwu osiowa przyczepa znacznie bardziej przykuwa uwagę służb porządkowych, bo zazwyczaj potrzeba już mieć prawko kat.E, a częste kontrole chyba nie będą Ci potrzebne, prawda? Ja może przyczep nie produkuję ale uważam, że przy dużych obciążeniach na resorach są znacznie mniej obsługowe, niż na skrętnych belkach, itp. Tylko...
Napięcie trochę za niskie, ale może to też wynikać z błędu pomiaru. Czasami po prostu pasek jest słabo naciągnięty lub zużyty i się ślizga pod obciążeniem. Regulatora nie naprawia się, nowy kosztuje z dwie dychy, nie szkodzi że zamiennik.
Kazdy ma swoje zdanie na temat polonezowskich silnikow. Troffic-k"Zabawny jesteś nie ma co A wiesz ile wytrzymuje wał w Polonezie przy seyjnym obciążeniu?? Jeśli dla Ciebie 148tyś bez szlifu to dobry wynik to co powiesz na 300-400tyś??'' ja w to nie watpie ze te silniki tyle wytrzymuja. Sam widzialem takiego jednego. Zaliczyl 3 trasy Belgia - Polska....
Jest jeszcze możliwość wadliwego połączenie uzwojania wirnika z perścieniem ślizgowym. Miałem tak w C15. Przy większym obciążeniu kontrolka bardziej świeciła.
Regulator jest zrobiony według tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/40_12763715... Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A. Proszę o radę jak ,to najprościej podłączyć żeby ,można było pominąć regulator Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω ;). .Czy warto...
Lepiej zmierzyć nie brać na oko. maximiliantg ma rację co do wydajności. Jednak w rzeczywistości zależy sporo od tego jak długo będzie ta pompa musiała pracować z zasilaczem bez przerw. Przy krótkich pracach ciągłych to nawet zasilacz mniejszy wytrzyma, przy dłuższych pracach [kilkunastominutowych] lepiej się uzbroić w zasilacz o conajmniej 10% większej...
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
Powiedzmy, że DZ jest 4V7, i chcemy uzyskać 12V... Na R2 będzie 7.3V, czyli ma być 36R; R3=150, R4=300, R1=3k. Bez obciążenia na wyjściu będzie 12V, z obciążeniem ze 3A 11.7V. Q1 dałem BD912, Q2-BC337, R2 mocno się grzał więc zastąpiłem 3x110R, reszta tak jak napisałeś choć Q2 mocno się grzeje i myślę że warto by dać jakiś inny co da się przykręcić...
i sprzęgło elastyczne np od wału napędowego Polonez. Bardzo fajnie chodzi, dobrze przejmuje obciążenia i nie ma strat na pasach klinowych. Złe rozwiązanie z tym sprzęgłem. Rozruch ma być łagodny więc na paskach. Co do silnika to 1000/ obr bo ma większy moment obrotowy.
Parametry sprawdzałem wczoraj na Polonezie 1,6.Oto wyniki:wolne obroty,bez obciążenia-14,5V. Wolne obroty,włączone św.mijania,awaryjne,stop-13,8V. Obroty 2,5tys. obc.j./w. -nap 14,2V. Pomiar był dokonany na zaciskach akumulatora.
Rozebrałem cały prostownik sprawdziłem pod obciążeniem diody i niby wszystko ok a regulator chyba też jest dobry bo na anologowym voltomierzu widać ze jest ładowanie.
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
zmieniłem regulator napięcie faluje od 13,2 15,0V przed wymianą było tak samo żarzy się kontrolka ładow.na wolnych obrotach ładow =14,20V jednak pod większym obciążeniem gaśnie/przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby ,światła krótkie,halogeny/ŁADOWANIE =13,20V.połączenie pomiędzy masą a regulatorem jest ok. diody sprawdziłem też są ok gdzie szukać przyczyny....
Tez jeździłem na samym gazie w mróz ( FSO 1600 motor od poloneza). Na postoju na wolnych zamarzał, ale w drodze pod obciążeniem nim reduktor zamarzł, silnik zdążył sie nagrzać.
stuka obciążeniem chieftec obciążeniem reset obciążeniem
instalacja elektryczna alternatora kolumny numery regeneracja ogniw akumulator
stanley fatmax termostat bimetaliczny
Philips AZ 1508 – montaż pokrywy CD, zawiasy, sprężyna, mikrostyk, typowe usterki Dezaktywacja alarmu w Mitsubishi Outlander - instrukcje i porady