Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
tak, zazwyczaj po planowaniu głowicy daje się grubszą uszczelkę zwłaszcza do silników diesla. Co do splanowania głowicy 3mm oczywiście da sie to zrobić ale to już ciężka sprawa ponieważ trzeba skrócić zawory zeby nie waliły o tłoki. silnik sie zuzywa to sie zuzywa wiec dlatego raczej takie rzeczy sie robi w polonezach i fiatach bo duzo nie kosztuje...
No ten akku nowy czy nie? Rozrusznik kręci czy nie, czy może tylko stuka? Jeśli zapalił na pych to znaczy że raczej świece/kable/pompa ok. Więc albo akku albo rozrusznik... Podaj więcej info: poldkami się najeździłem... teraz mam 'komfuter' jak toto nie zapali... laweta! Zmierz napięcie na naładowanym akku: ile wynosi, ten termin 'przeładowany' to mnie...
Co do kolegi "misiotaki" to może i ma racje z tym planowaniem głowicy, ale problem pojawia się chyba w polonezach na wielopunktowym wtrysku a z tego co wiem w 97r. nie było wielopunktowego wtrysku tylko jednopunktowy BOSCH. Pewnie przedmówca ma rację, jeżdżę tylko wielopunktem. Natomiast co do samego mechanizmu ubytku wody to uważam że raczej będzie...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
Po co była zdejmowana głowica ? Wydmuchało uszczelke, głowica byla planowana i sprawdzana pod kątem szczelnosci. Mierzyłeś sprężanie po zrobieniu głowicy ? Nie, ale gołym okiem widać że dobrze zapala jak mu się poda paliwo. Masz zwykłe popychacze czy hydrauliczne? Hydrauliczne sprawdź napięcie na wtryskiwaczu, sprawdź czy iskrę podaje. Bezpieczniki...
Witam wszystkich - postaram sie bardzo dokladnie opisac problem jaki mam ze swoim autem - moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory zaznaczam ze przed naprawa bylo wszystko ok a teraz nie mam jak zlozyc reklamacji u mechanika bo wyjechal zagranice Jakis miesiac temu zaczela mi "bulgotac" woda w zbiorniczku wyrownawczym i ciagle jej ubywalo - okazalo sie...
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Z chlodnicy ubywa wody! wlasnie chyba dlatego poprzedni wlasciciel korzystal z wody a nie plynu. Sprawdź szczelność chłodnicy i przewodów. Jeżeli nigdzie nie kapie to obawiam się o uszczelkę pod głowicą. To dość częsta usterka przy gazie i niestety trochę kosztuje. Uszczelka 20-30 zł, planowanie głowicy od 50 zł, robocizna zależ, ale 150-200zł trzeba...
Panowie!!! Dlaczego z prostej sprawy jaką jest uszczelka pod głowicą wychodzi prawie remont kapitalny silnika. to są bardzo dobre silniki jedyną wadą jaką mają to pompa wodna która przecieka i uszczelka pod głowicą jest tego nastepstwem. te silniki bez problemu kręcą po 200000 km i zadnych luzów na prowadnicach nigdy nie miałem. zrobiłem takich uszczelek...
No kurcza palica bo już czytać tego się nie da. Głowica była planowana czy frezowana?? Tak czy inaczej zmienił się jej wymiar (wysokość) tak?? Czyli zbyt długie stały się laski popychaczy. Trzeba tylko odkręcić śruby na konikach o taką odległość o jaką została splanowana głowica. Zakres regulacji kasatora w Mulonezie to coś chyba 0,9mm. Kiedy jest napompowany...
kolego oby tylko uszczelka pod głowicą bo może być coś gorszego (pęknięcie jakiegoś elementu silnika) dobrze by było przy wymianie sprawdzić czy nie jest potrzebne planowanie głowicy no i nie zapomnij wymienić również oleju bo na 100 % dostał się do niego płyn chłodniczy
węże ot tak sobie nie spadają. sprawdź nagrzewnic /znowu/. Pęknięta/przegniła nagrzewnica, standardowo zresztą, a co do bloku w tych silnikach to potrafią się one mocno powyginać na górnej płaszczyźnie i też trzeba je planować, a jak już pękały to między kanałami wodnymi na długości, ale to ewidentnie widać po zdjęciu głowicy. Bzdura, solidny odlew,...
Tak sobie myślę czy wszystkiemu nie jest winna uszczelka pod głowicą, tyle że w mojej okolicy nikt sie nie zajmuje planowaniem głowic... W sobotę sprawdze ten wałek. Chyba na wiosne pomyśle nad wymianą silnika bo coś czuje że tak będzie prościej i taniej... Dziękuje i pozdrawiam.
Witam, Posiadam Poloneza Caro rocznik 95 1.6 GLI abimex z instalacją LPG Landi (coś pomiędzy 2001-2003r montowane). Problem jest dość durny, gdy jadę normalnie bez szaleństw silnik chodzi jak marzenie, obroty pięknie trzymają ok. 1000, nic nie gaśnie nie stuka nie szarpie, lecz problem zaczyna się gdy postanawiam wyjść za to zielone pole na obrotomierzu...
Hejka po pierwsze czy te stuki masz na gazie czy na benzynie? Czy sa to napewno stuki z klawiatury czy spalanie stukowe- to wazne.Czy sa tylko przy szybkiej jeździe czy na każdym biegu powyżej 3500obr. Czy planowałeś głowicę? Sprubuje Pomóc ale na te pytania odpisz.
heja... u mnie regulatory walą niemiłosiernie jak jest zimny. czasami gorący +80 stopni ucichną, wczesniej pękł mi pasek rozrządu po założeniu nowego problem znikł, więc dochodze do wniosku, że to jednak wałek już dostał swoje po dupie... jeżdżę na takim silniku już ponad 3 lata, bo kasy na wymiane tych cudeniek nie mam :/ około 800 zeta same regulatory...
Witam, Dzięki za pomoc, z niecierpliwością czekam na szczegółowe rady, a teraz nadmienie tylko (bo coś nawiązujesz do silnika) że poldus miał remont silniczka (planowanie głowicy i takie tam jeszcze dziwne naprawy) w maju 2004 roku (po tym jak poszedł pasek rozrzadu), wymiane wtryskiwaczy, a ostatnio miał wymianę alternatora, więc mam nadzieje że to...
a głowicę planowałeś. Jak nie to masz odpowiedź tanio znaczy 2razy.
Przekładni na krótszą to tak łatwo nie zmieni, zdaje się że tylni most dla silników 1,4 w Polonezie miał już fabrycznie krótsze przełożenia. Planowanie głowicy odpada, bo w tym silniku NIE JEST to przewidziane. Dawno temu Tomasz Pirowski z V-techu zamontował turbo do takiego poloneza. Jeżdziło to jakoby bezproblemowo ale szczegółów nie znam. Podkręcanie...
Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania...
Wtam mam problem z poldasem.Po uruchomieniu na zimno wypalam szluga a woda ma już 90 stopni po czym zaczyna sadzić wode ze zbiorniczka wyrównawczego.Poszedłem na łatwiznę zmieniłem termostat:nie.dalej sprawdziłem pompę wody:nie.Zmieniłem nawet uszczelkę pod głowica jak bóg przykazał planowanie 0,25 mm fakt stare śruby,ale każda dobita na 7do8 kg/m i...
Mechanik powiedział że zawory są ok. Sugerował wymianę czujnika położenia przepustnicy, no więc wymieniłem, ale żadnej poprawy nie widzę:| W przyszłym miesiącu mam zamiar oddać głowicę do planowania (a może to coś pomoże) Pozdrawiam
W weekend będe targał głowice i się okaże co mu jest, ale mam nadzieje że to tylko uszczelka (koszt 20zł plus planowanie)
Dziękuje za cenne informacje. Czyli zakładając dość głupi problem, a mianowicie: Jadę jak staruszek - samochodzik idealnie chodzi, polatam bokiem - poskacze na obrotomierzu do 6tyś to samochód traci prawie całkowicie wolne obroty = można zakładać iż silniczek krokowy zwykły do wymiany? Dodam także że rozkręcając z moim tatuśkiem gaźnik/filtr powietrza/krokowy...
To planowanie pewnie odłoze chociaz bede szlifowac zawory to moze byc konieczne. Dziekuje za rady.
Zgadzam się z Kiperem że lepiej już chyba kupić Poloneza bo wczesniej miałem Poloneza i nie maiłem z nim większych problemów nie licząc wiecznie zapiekających się hamulców i ciągłej rdzy więc zachciało mi się kupic coś zagranicznego, a że strasznie podobał mi się Passat B3 kombi a że jakos trafił się doś ładny w dobrej cenie więc sie skusiłem. Wersja...
w silnikach Skody bardzo ważne są podkładki miedziane pod mokre tuleje cylindrowe, zakłada się je tak, aby każda tuleja ileśtam delikatnie wystawała ponad blok i żeby one wszystkie wystawały podobnie (serwisówka podaje to dokładnie wszystko) dopiero dokręcanie głowicy zrównuje te tuleje na równo z blokiem. Mało kto o tym wie, a jak ktoś wymieniał tuleje...
Nie wiem co zrobić ponieważ silnik od żuka ma sprężanię 7,5 a od poloneza 9,2 co prawda żuk ma 2150cm³ a polonez 1600cm³ Sprężarka chce dobijać max do 8 bar :lying: Mówisz o stopniu sprężania? Jeśli tak to i tak to wszystko zależy od głowicy jaką zastosujesz. Nie będzie miało znaczenia jak zastosujesz głowice z płyty stalowej , jak te opisane...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
Ja też właśnie buduje kompresor na sprężarce od jelcza hs31, tylko że ja do smarowania wykorzystam samochodową pompe wspomagania, żeby ta sprężarka działała na rozbryzgowo to trzeba jeszcze nawiercic otwory w korbowodach ale nie wiem jak bedzie z żywotnością. Jak masz silnik 4kw to możesz dac przełożenie 1:1 i spokojnie sobie poradzi, jak dasz 2:1 to...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...