Miernik do ręki, ustawiony na pomiar natężenia, na wyłączonym silniku wepnij go między akumulator i klemę i po kolei wyciągaj bezpieczniki. Będziesz wiedział jaki obwód zżera Tobie prąd.
Nie napisałeś czy te silniki są obciążone np przekładnią bo wyniki wskazują na to że pierwszy jest bardzo mocno hamowany. Nie ma większej różnicy w rezystancji uzwojeń więc to nie będzie raczej uszkodzenie elektryczne. Jesli chodzi o uszkodzenia - zwarcia powodują pobór dużego prądu a co za tym idzie grzanie silnika, wolne obroty lub ich brak, albo...
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Ti gi wymień ,albo jak masz pojęcie to rozbierz i sprawdź czy są jeszcze powierzchnie stykowe i je oczyść - powinno jeszcze podziałać - w moim Caro raz miałem ten problem przez 10 lat - więc jeżeli u Ciebie często występuje to znaczy że coś bierze za dużo prądu
Panowie, mam nowy (fabrycznie nowy) alternator 100A z Alfy Romeo. Zamontowany dwa lata temu. Skoro on przez krótki czas pobiera max 75A to zostaje mi 25A. Myślę, że wtryski aż tyle nie pobierają prądu.
najlepiej miernikiem
Na masie masz problem na 100 procent, bo wszystko było OK do próby rozruchu. Sprawdź wszystko dokładnie od minusa akumulatora do masy karoserii, żeby wszystko grało styki muszą być dobrze oczyszczone, nie sugeruj się że dokręcenie rozwiąże problem, problem wróci. Możesz już nie kupować miernika. Wiem to po tym co napisałeś w ostatnim poście. Dodano...
Jeżeli nikt nic nie przerabiał, to sprawdź przewód od akumulatora do skrzynki bezpieczników. Nie ma tam głównego bezpiecznika.
Witaj.Nie napisales ktory rok tego Poldusia.Ale przypuscmy ze nie jest to model Plus tylko zwykly na wtrysku.Od strony pasazera pod pulka jest komputer.Obok komputera sa 4 bezpieczniki z ktorych 3 tez sa zasilane bezposrednio z akumulatora.Jest to wtryskiwacz,cewka zaplonowa,styk 30 przekaznika pompki paliwa,pozatym jest tez zasilany z nich komputer...
Polonez ma słaby obwód prądu masy . Wystarczy z tylnego dekielka alternatora podłączyć przewód 6mm2 prosto do - klemy.
Jaki prąd pobiera możesz zmierzyć amperomierzem
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
Ten "duży czerwony element"to warystor na 17 V wpiety równolegle do napiecia zasilania.Pełni on role zabezpieczenia nadnapięciowego.Mozesz go po prosty usunąć z obwodu.Ja tak robię. Spawara jak spawara-napiecie ponad 20V,poszło po kablach i warystor zwarł.
Post był raportowany. Przeniosłem z: Usterki Samochody
Wypnij przerywacz i zmierz prąd.
Alarm był ale został odłączony właśnie z powodu zbyt dużego poboru prądu.
Odłącz wtyk od alarmu, przestanie ci pobierać prąd i osiągniesz, co zamierzałeś
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Dokładnie, chodzi o układ stabilizacji prądu.
Witam MAm małe pytanko. Spalił mi sie automat od rozrusznika. Wymieniłem go i na krótko rozrusznik działa . W samochodzie po przekręceniu stacyjki na rozruch nie ma reakcji . Nie dochodzi wogóle prąd do tego kabelka co daje (impuls) sygnał na rozruch. I tu moje pytanie czy kabelek który idzie od stacyjki do rozrusznika to czy on jest gdzieś łazony...
wyciągaj bezpieczniki po kolei tak jak radzi Błażej i dojdzisz do celu, a iskrzy z powodu tego "niechcianego" poboru prądu
Co do dmuchawy, to może silnik jest przytarty i pobiera zdecydowanie za duży prąd.
to możę rozrusznik tez tak miałem musiałem kleme zdjemowac :D ale teraz zmieniłem i działa i nie pobiera prądu
Witam U ojca co jakiś czas, zwłaszcza w zimne dni, akumulator ulega rozładowaniu. Zmierzyłem prąd spoczynkowy i wynosi aż 1A! Akumulator 62Ah, tak teoretycznie, bo od rozładowania (11,7V) do intensywnego gazowania pochłania ładunek ok. 25Ah. Ładowanie prądem 2,5A przez 10h. Pytanie brzmi: jak szybko i sprawnie znaleźć upływ prądu? Może pojedynczo wyciągać...
Panowie alternator daje 14V i nawet jak cela niema przejścia to i tak miernik pokaże 14V chyba że będzie miał mega zwarcie ale w tedy by wogule nie trzymał prądu
Spróbuj lm2941. Max prąd 1A. Moż a zastosować kilka szt. I tak musisz odprowadzić ciepło.
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Niezgodzę się że 0.2A to normalny pobór, poprawnie przy pomiarze prądu należało by odczekać parę minut aż wyłączą się wszystkie odbiorniki w samochodzie, moduły lampki itd. W poldku Spróbuj odłączyć całkowicie radio(chyba to ten sam bzp co zegar) jeśli aku potrafi jeszcze zakręcać rozrusznikiem po nocy to nie jest tak źle ja mam też 5letnii i jest sprawny.
czarny zasilanie 12V,brazowy masa,niebieski wyjście.Przebieg prostokatny o amplitudzie zblizonej do napięcia zasilania.Wyjście typu OC.
Znaczenie ma napiecie.
Sprawdź obwód masy. Czy w tym aucie działa jakikolwiek odbiornik prądu? Czy klemy akumulatora mają dobry styk, są czyste?
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
Napewno nie zamarzł, mi polonez nigdy nie zamarza :) skoro prąd dochodzi to pozostaje huknąć go młotkiem być może szczotki nie łączą albo coś, jak nie pomoże to wyjmuj i do regeneracji zawieź.
sam zaniżasz cwaniaczku, co to jest skarbnica wiedzy i prowadzenia za rąsie nieudaczników życiowych? Zreszta napisałem wyraźnie: Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Jak taki lamerek jak ty nie umie z tego zrobić pożytku,...
Witam. Nie załącza się wentylator, prawdopodobnie brak prądu. Ktoś pomoże.
Problemy z masą / przeciekająca izolacja gdzieś w okolicy przekaźników ? Lub majsterkowanie poprzednika, np tzw "światła dzienne" montowane metodą "szwagier potrzymaj piwo". Przez 30 lat to niejedną przeróbkę miał pewnie. Auto ma znaczący pobór prądu jak jest wygaszone ?
Przewód do wzmacniacza to musi być dobry kawał miedzi. Serio. Jeśli masz wzmacniacz np. 4X100W=400W, więc na kablu masz prąd rzędu 33A. Przekrój każdej z żył powinien być przynajmniej 2.5mm2. Słaby kabel może spowodować pożar. Heh.. Pokaż mi wzmacniacz, który ma 4x100W w RMS.. Fakt są takie - ale nawet jeśli to nie jest to moc ciągła.. Za cienkie kable...
trzeba sprawdzic przerywacz czy jest elektroniczny czy ten metalowy na bimetalu , ale zacznij od tego a najlepiej daj nową mase do żerówki i wtedy , ale ja bym najpierw sprawdził przewód plusowy od przerywacz na mierniku i masz pewnośc wtedy ze nie przewód albo on, a jak przewód cały to nowa masa do żarówki z karoserii, a jak to niepomoze to przerywacz...
A napiecie na alternatorze mierzy sie pomiedzy sruba ta co idzie do plusa i ....??? Właśnie, jak kolega mierzył to napięcie? Ja mierzyłbym między tą śrubą co idzie do plusa (chyba M8, o ile dobrze pamiętam) i obudową alternatora, bo to jest miarodajny pomiar. Jeżeli jest różnica między tym pomiarem i pomiarem na klemach aku to trzeba sprawdzić styki...
Mam pytanie bo popraiło się z obrotami są równe. Ale np: jak rozpędze się do 80km/h lub wjadę pod jakąś górkę to zapala się check engine błąd 12. A jak zwolnie do 40km to gaśnie. Co to może być? brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic36... A jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego czy da...
Po uruchomieniu silnika, napięcie na klemach spada poniżej 12 V, a kontrolka na desce świeci. Czyli jest obwód wzbudzenia. Zamontuj w aucie i podaj napięcie na przewód kontrolki. Zmierz prąd płynący.
Gdybyś jescze nam wyjaśnił czym się różni prąd od prądu roboczego, to bylibyśmy w domu.
Musisz zastosować dwa przekażniki i co najmniej dwa bezpieczniki no i dwa wyłączniki.Jeden halogen H3ma moc 55W , więc prąd pobiera ok5 A ,a dwie odpowiednio więcej .Przekażniki z Poloneza można zastosować.Myślę że w c360 masz alternator. Powodzenia.
Jeśli nie pomieszałeś kabli wn to może ci wypadł ten węgielek ze sprężynką który doprowadza prąd do palca.
Sprawdź czy nie masz jakiegoś dodatkowego wyłącznika pompy paliwa(rozwiązanie popularne w Polonezach z LPG) - może został przypadkiem wyłączony albo uległ uszkodzeniu. Druga możliwość może w polonezie masz zamontowany immobilizer który odcina także pompę paliwa i akurat uległ uszkodzeniu.
Wymień elektrolity w alarmie poloneza.
kolego akumulator musi być 55ah, i proponuję sprawdzić jaki pobór prądu jest pobierany przy stojącym samochodzie. to na początek.
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Witam. Jeżeli kontrolki działają po przekręceniu kluczykiem,to sprawa jest bardzo prosta. Zrobiłem szagrowi taką prowizorkę w fordzie, jeździ i odpala tak juz dwa lata :D Należy postarać się o przełącznik mogący przełączac prąd ok 10A, poprowadzic napiecie bezpośrednio z akumulatora do przełacznika.do drugiego styku przełącznika poprowadzić przewód...
Mistrzu, dostań się do złaczki kostki pod stacyjka ( dostęp po odmontowaniu spodniej osłony kolumny kierownicy) i zobacz czy po przekręceniu kluczyka będzie prąd na wszystkich kablach oprócz czerwonego ( czerwone to rozruch). Jak sądze nie będzie na niebieskim.
Mało na postoju. To nie Polonez. Zacznij mierzyć prąd.
jeżeli cewka ma taką samą rezystancje to prąd sie nie zmieni. z prawa ohma I=U/R
Przerywa na wysokich oborotach, jest to prawdopodobnie usterka związana z prądem. Prosze o pomoc.
Przyczyną dużego prądu może być za wysokie napięcie, dokonaj pomiaru napięcia na tej żarówce.
Alternator jest obcowzbudny tzn musi płynąć prąd przez uzwojenie wzbudzenia aby wytworzyć strumień magnetyczny w którym kręci się wirnik wytwarzając prąd.
Tylko po co wiesz, jakie prądy tam płyną. Bo bardzo niewielkie. Czyli co według ciebie zakładaj do Poloneza koła od traktora, a że nie wejdą, to nie do ciebie pretensje.
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
45Ah jest w sam raz dla poloneza. Ja przez tydzień jeździłem mondeo na 35Ah kilku letnim więc z tym nie było by problemu. Stukanie przy odpalaniu to po prostu elektromagnes w rozruszniku. Coś stawia opór ale bardziej możliwe, że nie dostaje odpowiedniego prądu z akumulatora.
W starych autach po deszczu w wilgotne dni lubi się pojawiać "złodziej prądu", który trudno złapać multimetrem.
stacyjka jest ok. Próbowałem odpalić "na krótko" ale podobny efekt. Myśle że coś sie rozłączyło tylko dlaczego dwa razy przepaliło bezpiecznik?? Zwarcie może być za bezpiecznikiem, bezpiecznik strzela i wszystko jasne... tylko dlaczego później nie ma prądu przed nim??
Brak masy zgarów pod deską.
wystepuja kleje w sklepach z elekrtonika do napraw pasków grzejnych kosct ok11 zł klej ten przewodzi prąd
Majczęstszy błąd to odwrotne założenie widełek. Odpisz w jaki sposób próbujesz ten rozrusznik. Może ma za mało prądu do prawidłowego działania.
nie dostaje napięcia, gdy zimny mnie ma prądu na wtyczce od pompy,
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Podczas startu pobierają duży prąd, nie ryzykował bym sklejenia styków i dał drugi przekaźnik. Pozostaje dyskusyjna kwestia, po co, jeździsz nim w defiladzie? Czy może układ chłodzenia jest taki zasyfiały że nie daje rady?
Może by tak założyć alternator 200A?? 90A -100A to max co pasek klinowy 10mm uciągnie. Nie problemem jest prąd alternatora tylko jego sprawność w niższych zakresach obrotów. Kolego jak byś chociaż liznął poloneza to byś wiedział że alternatory 70 i 80 A mają mniejsze koła pasowe niż te 55A. I po drugie mają inne większe stojany i wirniki i większą...
Ile powinno wynosić napięcie na akumulatorze przy włączonych wszystkich odbiornikach na biegu jałowym, przy jakich obrotach powinno wzrosnąć i do jakiej wartości? Samochód: Polonez 1.6 GSI rocznik 98 Jaki jest nominalny prąd alternatora w tym samochodzie?
Ja bym sprawdził czy zapalniczka nie świni - jak jest często używana zgodnie z przeznaczeniem, czyli do odpalania fajek.
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Zamiast dwóch szóstek spokojnie da rade jeden 12v, jednak potrzebny będzie akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym i należy zadbać o odpowiednie ładowanie najlepiej alternator zamontować (od poloneza chyba pasuje bez zabawy z mocowaniem). Połączenie 12V i 6V szeregowo myślę, że nie jest najlepszym rozwiązaniem, nie będzie zdrowe dla rozrusznika...
Witam. Tak, jak Desoft napisał. Najprawdopodobniej problem z przewodem od czujnika temperatury do wskaźnika. Sprawdź jeszcze czy te "skoki" nie towarzyszą jakiemuś poborowi prądu.
Więc jak wytłumaczysz fakt, że jego wirnik wygląda jak wirnik zwykłego silnika, nie ma magnesów ( bo łapałby wszystkie śrubki), daje to 230V i 1.4kW mocy. w alternatorze samochodowym także nie ma magnesów, wystarczy prąd płynący przez żarówkę o mocy 2W żeby to wzbudzić. Ja jak powiedziałem na wstępie nie znam się na konstrukcjach silników, i nie muszę,...
No widzisz, tu nie można podłączyć się fejsem ani nie ma krokowego. Byś się zdziwił, jaki kombajn był do kompleksowego sprawdzania silników gaźnikowych. Łącznie z kontrolą sprężania poprzez pomiar prądu rozrusznika.
Można zrobić silnik z alternatora, tylko że układ sterowania będzie droższy od nowego altelnatora.Chcesz silnik to kup na szrocie prądnicę od "malucha" to jest dobry silnik prądu stałego.
Czy ja mam oryginalnie podłączone jak zapale światła to mi idzie prąd na lampke w bagażniku ?
To by wogóle nie ładował.Skąd by wziął prąd na zasilanie uzwojenia wirnika?
Witam. Jak sprawdzić cewke aparatu zapłonowego, która znajduje się w środku aparatu zapłonowego i daje impuls do modułu? Jak dotykam do tych kabelków miernikiem to nie ma sygnału że przewodzi prąd. Sprawa dotyczy poloneza 1.6 gle czyli gaźnikowego. Ściągałem aparat po to żeby zdjąć głowice. Po złożeniu silnika okazało sie że nie ma iskry, a nic nie...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
Gościu nie daleko mnie kiedyś przerabiał regulator od c 330 do c 360 i działał Polegało to na tym że rozebrał jeden i drugi i zamienił gdzieś w środku styki wzorując się na drugim regulatorze i działało dopóki sie prądnica nie rozleciała a teraz ma alternator od poloneza Jeśli to nowa prądnica i nie jeździsz dużo w nocy to powinna parę lat wytrzymać...
Witam ! Sprawdź najpierw bezpieczniki a potem będziemy się martwić o reszte . Dodano po 7 Jeżeli poldek jest na wtrysku to po stronie pasażera pod pułką jest komp. a koło niego 3 bezpieczniki --- może to któryś z nich ?
Wyciągnąłem go, sprawdziłem napięcie-nie daje prądu. Założyłem drugie szczotki i to samo. Coś mi się wydaje że jego czas dobiegł końca :(
:arrow: obet: Ale wiatr nie zawsze wieje. Jeśli pogoda jest jak drut, to może i lodówka być ciepła. Pozdrawiam. no i poto właśnie akumulator jeśli jest sprawny to zawsze na jakiś czas wystarczy sam kombinuję takie coś złożyć robiłem narazie pruby na starym UPS-ie wsadziłem doń akumulator od poloneza i ładowałem go dynamem działa
Ok to jescze bogusdr musi nam powiedzieć jaką moc mają żarówki z poloneza, albo ile prądu ciągną bo inaczej tego nie policzmy. Ja liczyłem dla tych pierwszyszych. Pozdrawiam
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Witam, wymieniłem przekaźnik, nie pomogło, poprowadziłem nową instalację, wstawiłem nowy przekaźnik,zewnętrzny, poza urządzeniem mikroprocesorowym, poprowadziłem nowy przewód do tyłu samochodu, do ogrzewania szyby, o większym przekroju, odporniejszy na większy prąd, przekaźnik w urządzeniu mikroprocesorowym nie włącza już bezpośrednio szyby a steruje...
Witam! gl 200 to wzmacniacz iskry z poloneza. a co do do zmiany biegunowości to musze zostać przy tym rozwiązaniu wymogi konserwatora zabytków
Poszukaj stycznika świateł (przekaźnik) i wymień go na nowy. stycznik się klei i dopiero jak go odłączysz od prądu odłączając akumulator odskakuje. Dawno już nie mam poloneza ale na 99% to przekaźnik. Gdzieś przy bezpiecznikach szukaj
Na nic te wasze pomysły gdyż rozrusznik np malucha pobiera podczas rozruchu prąd około 100A,a poloneza ob 250 do 300.Tak że nie zawracajcie sobie głowy żadnymi przetwornicami i niczym innym oprócz sprawnego akumulatora.Proponuję temat zakończyć.
Witam ja też muszę podłączyć jakiś regulator do motocykla Kawasaki KLR 250, nie ma tam wcale regulatora a potrzebuję prąd nie wiem jak to zrobić? Czy regulator od malucha czy poloneza będzie pasował? Z góry dzięki za odpowiedź.
Witam jestem elektrykiem samochodowym ale nie chodzi mi o naprawy cudzych aut tylko mojego sportowego poloneza :) nie dawno założyłem ze szrotu nową pompe paliwa jest sprawna i ciśnie 6 barów :) ale to tak na marginesie, pewnego dnia jechałem do roboty na gazie bo regulowałem gaz i chciałem sprawdzić ile spali noi gaz się skończył przełączyłem na benzyne...
Tzn ale ja chcę zasilać prądem stałym tylko 2 silniki wycieraczek od poloneza, resztę czyli oświetlenie to jest około ok 300 W będę zasilać prosto z trafa, silniki to ok 40W jeden więc taki mostek na 35A chyba wystarczy i może nie będzie się grzał :)
no ale autor napisał że prąd do włącznika dochodzi więc co to pomoże
Witam to ci się szczotki podwiesiły w rozruszniku lub ich koniec poluzował się przewodzik sterujący ,lub brak prądu do rozrusznika (sterującego) od co .
Dzięki za odpowiedź, co sądzicie o tych regulatorach są tam chyba zamontowane polskie kondensatory ceramiczne. Ile prądu może to przenosić?
A do poloneza lepiej dać siłowniki 6 kg. Szczególnie z tyłu. Te 3.5 kg mogą być za słabe.
Koło zbiornika wyrównawczego cieczy chłodzącej. Może też być brak przejścia na przekaźniku pompy paliwa. Pompa pobiera duży prąd i zdarzają się wypalenia styków.
prąd rozrusznika polonez chłodnica polonez polonez chłodnica mikroprocesor polonez
numer telefon satel huawei mobile windows schemat magnetofon
sztuka elektroniki odkurzacz xiaomi
Jak włączyć Bluetooth w radiu Grundig? Instrukcja naprawy silnika Piaggio Hexagon GT 250 4T