Czyli nie ma możliwości zmiany na półoś z rozbieralnym przegubem? Musisz sprawdzić czy w twoim modelu występują też półosie ze ściąganymi przegubami jeśli tak to wtedy zostaje zakup dwóch sztuk (prawej i lewej) i wymiana ich z tymi nierozbieralnymi półosiami. Warunek jest tylko taki że występują 2 rodzaje w tej Twojej Thalii Z drugiej strony kupisz...
A na temat czego tu się wypowiadać? Skoro jest zbyt duży luz mechanizmu, to albo od razu szukaj skrzyni, albo rozbieraj starą jeśli czujesz się na siłach. Zbyt duży luz to często albo obcięte koło talerzowe, albo pęknięty/wytarty sworzeń satelitów.
Gwint prawy tam jest. Oklep ja trochę może pomoże. I odrdzewiaczem potraktuj. No i oczywiście jak wyżej większej rury użyj ;) Pozdrawiam ;)
Moim zdaniem nie ma to sensu bo przecież masz przeguby więc nie wiem jak Ty to sobie wyobrażasz (krzywa półoś a bicie) ale to nie realne.
Dużo różnych rzeczy. Na przykład urwanie półosi napędowej. Bez twojego wstępnego sprawdzenia komputerem diagnostycznym to będzie wróżenie z fusów. Co do tej pory zrobiłeś? Zajrzałeś przynajmniej pod auto aby stwierdzić wycieki płynów? Otwarłeś maskę aby sprawdzić wiązki?
Zależy w jakim samochodzie. W przednionapędowym konieczne jest odkręcenie/wyjęcie półosi napędowych, a z tym wiązały się różne rozwiązania: 1. Przeguby wewnętrzne przykręcane do półosi wystających ze skrzyni (na stałe) — olej się nie wyleje 2. Przeguby wewnętrzne włożone w skrzynię biegów — olej wylewa się przy wyjęciu. 3. Półosie symetryczne, o równej...
Podzespoły będą pasowały. W przekładni można wydłużyć półosie napędowe dodatkowo wprowadzając łożyska podpierające dla wzmocnienia i trwałości. Kwarce to nie problem kupujesz parami pod aparaturę i odbiornik. Staraj się robić jak najlżejszy dopiero na koniec możesz skorygować masę przez dociążenie ołowiem. Wytrwałości i powodzenia :)
"blachę" na silikonie położyć i będzie ok. Z drugiej strony wymienić łożysko obrotowe i sprawdzić czy gumy nie spękały. Z wymianą tego łożyska jest trochę zabawy, trzeba rozbezpieczyć przegub przy zwrotnicy.
[url=http://motomax.pl/www-1/instrukcje/...
Ten objaw możesz wywołać na biegach od 3 w górę jest to skrzynia szóstka i silnik 1,4turbo diesel jeśli dobrze poznaję? Jeśli tak to miałem coś takiego i ustąpiło po wymianie kompletnego sprzęgła. Usterka nie występuje jeśli silnik kreci się wyżej i pomija felerny zakres obrotów.
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
No to troche roboty ma ,bo tam hamulce są przy dyfrze i trzeba odkręcac pochwy półosi napędowych. A żeby to zrobic to trzeba wymontowac tylny most.A przy składaniu 30% szansy że nowe uszczelnienie się zetnie,bo angole zle zrobili fazke wejsciową.Więc od razu kup zapasowe uszczelnienia. Jakby co to zadzwon udostępnie książke serwisową bo inaczej mechanik...
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Zobacz czy ci w przegubie wew nie wypadła jedna z koronek.
Czy model w skali 1:10 czy 1:18? Sprawdź czy nie zgubiłeś półosi napędowej, oraz czy nie ścięte uszkodzone uzębienie na wale silnika i kole zębatym odbiorczym. Możliwe też że poluzowały się wkręty dociskowe. Na stronie nr 16 skali 1;18 lub na stronie 19 skali 1:10 instrukcji jest rysunek złożeniowy dla ułatwienia w obsłudze. Skala 1:18 http://www.himotoracing.com/index.php?ma...
Jak żyję to zawsze była to wina półosi napędowych, a w zasadzie ich wewnętrznych przegubów. Skrzynia nie ma nic w środku co mogło by powodować takie wibracje. Po drugie jeśli wibruje przy chamowaniu to sprawdziłbym też opony i tarcze hamulcowe.
Jak wymienić uszczelniacz ( simering) z prawej strony w skrzyni biegów od strony półosi napędowej. ( VW POLO IV ) Znajduje się tam zaślepka. Czy trzeba demontować całą skrzynie biegów do tej operacji. Proszę o jakieś porady w sprawie wykonywania tej czynności.
Sprawdź przeguby półosi napędowych.
Zależy co rozumieć pod pojęciem zespół napędowy. Jeśli półosie zawieszenie i ława ze silnikiem i skrzynią, może być te 600 kg.
skrzynie te różnią się przełożeniami. wilkw podam ci to na przykładzie JB1043 i JB1046 (JB1023 nie spotkałem jeszcze, ale różnica będzie tylko w przełożeniach). skrzynie serii JB1 są pięciobiegowe. skrzynia JB1043 w porównaniu z JB1046 jest długa, tzn. ma długie przełożenia. przykładowo na V biegu na skrzyni JB1043 mając 3200 obrotów na minutę silnika...
Mam pytanie czy w starym typie zawieszenia inne są półosie napędowe i wahacze? I jakie niespodzianki mnie czekają?
Taki objaw może być spowodowany przez luzy występujące na przegubach półosi napędowych. Warto dokładnie je sprawdzić, gdyż często zdarza się, że prócz poszarpywania nadwozia podczas puszczania gazu, nie wydają żadnych innych objawów w postaci stuków.
Nie wiem jak z wałem głównym,ale widziałem skracane półosie napędowe.(Czytaj:tylne mosty od żuka,Poloneza"zwężane dla potrzeb własnych").Wystarczy przeciąć półoś na połowe(oczywiście usunąć "naddatek długości").Wytoczyć w jednej części otwór,drugą "zebrać z zewnątrz"i całość połączyć/wcisnąć na np: tokarce.Potem dokładnie zespawać.Całość jak na warunki...
Nie, no źle. Brak jakiegokolwiek zawieszenia = jazda jak wozem drabiniastym. Hamowanie półosi napędowych zamiast kół - rychłe "szmacenie" łańcuchów i zębatek, tym bardziej że zastosowano 1/2x5/16 jak mi się zdaje. Z całej konstrukcji najlepiej wygląda kierowca testowy.
Ja miałem kiedyś podobną przypadłość, drgania pochodziły od skrzywionej półosi napędowej + nadmierne luzy.
Przeguby półosi napędowych prawdopodobnie do wymiany.
Troszkę sprawdzania będzie- po opisanych objawach poszły łożyska z przodu. Po roczniku może być to wersja 4 napędowa to jeszcze do sprawdzenia półosie i przeguby.
Luz kasujemy nakrętkami (lub podkładkami)na przekładni głównej kątowej ,a tu jest jest walcowa.Można tylko wymienić podkładki w mechanizmie różnicowym .Proszę sprawdzić luz w przegubach półosi napędowej .
Na podniesionym kolo nie stawia oporów a na opuszczonym tak , więc zerwany przegub półosi napędowej będzie rwał i przeskakiwał . Zwróć uwagę na osłony przegubów . :|
Witam. Czy zmieniał ktoś koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe, w tym silniku z manualną 6cio biegową skrzynią ? . Podobno Valeo robi takie zestawy. Jak to wygląda w praktyce, chodzi mi głównie o żywnotność układu napędowego , wibracje, drgania itp. Z tego co widziałem, to tarcza sprzęgła z takiego zestawu ma grube sprężyny co powinno w mniejszym...
Hej, Mogą to być zużyte/uszkodzone poduszki silnika lub skrzyni biegów, sprawdź też czy nie poluzował się element wyważający na prawej półosi napędowej
Może to ze strachu przed prędkością? ;) A tak serio to popieram kolegę powyżej, sprawdź półosie napędowe.
Niestety jest też poosiowy luz ( ok. 5mm) na wale. Można poruszać nim prawo-lewo za pomocą śrubokręta - Czy da się z tym coś zrobić ? na wale korbowym luz czy na półosi napędowej jak na półosi to jeżdzij jak na wale korbowym wymiana
Nikt nie jest wróżką , sprawdzić dokładnie półosie napędowe , działanie sprzęgła a póżniej zadawać pytania.
A może się zgubił ciężarek wyważający ?? Może przestawił - polużnił się ten pierścień -przeciwwaga na dłuższej półosi napędowej..... .
Tak czytam posty i zastanawiam sie czy ten magnes nie mógł by być zamontowany np na półosi napędowej (oczywiście jeśli nie jest obudowana) przy skrzyni biegów lub przy przegubie koła.
Zastanawiam się. Jesli będę miał taki silnik kompletny ze skrzynia biegów z una.Uchwyty mocujące skrzynie i silnik oraz półosie napędowe będą pasować np. od seicento 1.1?
Witam ponownie, rozwiązałem swój problem, okazał się czujnik prędkości w skrzyni biegów, w skrzyni manualnej znajduje się przy lewej półosi napędowej. Uważam więc temat za zakończony.
czy to wina krzyżaka Tak, a raczej półosi - do wymiany jak najszybciej.
Koledzy pytanie ,jak zdjąć przegub zewnętrzny z półosi napędowej? Ps. kupię książkę "sam naprawiam opel corsa":D Proszę o nieprzenoszenie tematu do kosza, to jest pilna sprawa:D
A marka/model auta do "wóz drabiniasty"? Jak pamiętam, mniej więcej podobnie wygląda podkładka mostkowa i śruba od przegubu półosi napędowej od strony skrzyni np. w starym Golfie. Przykład- https://obrazki.elektroda.pl/4166335500_... V.
Jestem po wymianie półosi napędowych z przegubami niestety drgania chociaż osłabły nadal występują. Powiedział bym że drgania osłabły o połowę ale nadal są choć nie tak mocne jak wcześniej . Jakieś pomysły co to może być , jeżeli po wymianie półosi się trochę uspokoiło ale nie do końca to problem może jest blisko. ?
Witam serdecznie. Jesli chcesz budować ciagniczek sam to uważam, że łańcuch do przeniesienia napedu nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem. Przy sporym obciążeniu będzie się wyciągał a z czasem zębatki na których pracuje mogą się wyrobić. Jeśli chcesz tak kombinować to 3x pasek klinowy 17 i będzie lepiej lecz najlepszym rozwiązaniem, najtrwalszym jest połączenie...
Zobacz na przeciwwagę półosi. Nie zawsze ale często są one montowane. Wygląda to jak gruba tuleja osadzona na gumie na półosi napędowej. Często od polskich dziur urywają się i powodują wszelkiego rodzaju bicia, stukania, pukania czy wręcz tłuczenie i szarpanie odczuwalne w całym aucie.
Witam, przy ostatnim przeglądzie pozimowym zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów - na wyjściu półosi napędowej. Jest luz góra dół na simmeringu :( . Pytanie takie - jakie tam jest łożysko? jest problem z jego wymianą? Dziwi mnie że nie słychać żadnych niepokojących odgłosów podczas jazdy.. https://obrazki.elektroda.pl/8707170400_...
Witam powodem bicia na kierownicy może być -krzywa felga -krzywa opona -krzywa piasta - -zatarty przegub półosi napędowej jeżeli chodzi o tarcze hamulcowe jeżeli są krzywe objaw występuje tylko przy hamowaniu pulsuje pedał hamulca i może pojawiać się wibracja na kierownicy
Problem rozwiązałem już jakiś czas temu klocek hamulcowy blokował się w prowadnicy zacisku /kilka lat nie czyszczone więc pewnie dlatego/. Wymieniłem tarcze i klocki hamulcowe na nowe i dokładnie oczyściłem jarzma klocków. …. cisza i spokój, żadnego stukania. Słuchając rad serwisów które odwiedziłem popłynąłbym na min. 1000-1500zł Żaden tak naprawdę...
Witam. Czy może przydażyło się komuś wyjmować skrzynię biegów z Yarisa 1.4 d4d 2004 r ? Jeśli możecie się podzielić wiedzą na w/w temat to proszę o pomoc. Pierwsza przeszkoda - demontaż półosi napędowych .Pozdrawiam.
Witam romulus551,nie dawno kupiłem okazyjnie freelander 1,8 w gazie,ale w raz z ceną było sporo drobnych usterek do usunięcia.Z większością sobie poradziłem,ale pozostał jeden problem,zimny silnik odpala po długim kręceniu rozrusznikiem,jak odpali jest wszystko ok.Jest też uszkodzony jakiś czujnik(mechanik nie umiał określić co to za czujnik),który...
Witam! Z części silnika posiadam tylko uszczelkę pod dekiel rozrządu. Pozostałe to: - krzyżaki do półosi napędowych 2szt. - cylinderki hamulcowe przód, bez odpowietrzników 4szt. - świeca webasto (uszkodzona) - wymienne plastykowe miski do sworzni układu kierowniczego Większość części nowa i oryginalna. Jeśli jest pan zainteresowany o szczegóły proszę...
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
Sprawa dość poważna, ale do naprawy. Uszkodzona jest część aluminiowa(tarcza) półosi napędowej - niektórzy mówią na to krzyżak. Element ten można wymienić i należy to zrobić jak najszybciej, zanim nie zostanie uszkodzona pokrywa zbiornika - mimośrodowość półosi powoduje jej ciągłe odkształcanie. No chyba że to któreś z łożysk wydaje taki odgłos :D W...
miałem 1.8 8v z fabryczną holenderską instalacją gazową. jeździłem raczej spokojnie w mieście a w trasie w granicach 130 km/h. Uwagę zwróć na sworznie wahaczy, półosie napędowe i stan drążków skrętnych w tylnym zawieszeniu (tam nie ma sprężyn ani resorów) jeśli za nisko stoi tyłem to naprawa może (ale nie musi) być dosyć kosztowna pozdrawiam.
Część. Jestem nowym użytkownikiem forum i chce wszystkich serdecznie powitać. Mam maly problem z moim autkiem renault scenik lift 1,6 16 v 2001 r .A mianowicie na zakrętach słychać charakterystyczny klekot i stawiam że to są przegu. Moje pytanie jest takie czy w tym modelu występują przeguby wymienne czy trzeba szukać całej półosi napędowej. Wiem tylko...
Żeby nie demontować półosi napędowej to można jeszcze taki trick spróbować: wszystkie 4 czujniki ABS są identyczne, wszystkie docierają w jedno miejsce, do licznika i prędkościomierza kabelek podpina się pod czujnik przedniego lewego koła. Teraz tak na chłopski rozum, jakby się nam udało odpiąć tym kabelkiem z panelu z jednego czujnika i podpiąć nim...
Koronka półosi z jakiegoś ciężkiego mostu napędowego - ciągnik, ciężarówka.
Witam. Mam niepewność co do stanu mojej skrzyni biegów. Skrzynia tak w ogóle zachowuje się dobrze, biegi wchodzą dobrze, tylko niepokoi mnie luz który jest na wyjściu półosi ze skrzyni. Będąc pod samochodem i ruszając (góra - dół )wypustami, czy jak tam inaczej nazwać nie wiem, na półosie jest bardzo wyraźny luz. Porównując to do normalnego łożyska...
Ja bym poszukał raczej silnika ze skrzynią z przednionapędowego auta z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Np. gaźnikowe Tico - mały i zwarty zespół napędowy o sporej jak na tą pojemność mocy. W takim układzie półosie napędowe łączysz z mostami za pomocą przegubów. Jesli mechanizm różnicowy w skrzyni byłby zbędny, to po rozbiórce po prostu spawasz dyferencjał...
2000 to w miarę max momentu obrotowego, więc cały układ napędowy i zasilania paliwem do sprawdzenia. Półosie, przeguby do sprawdzenia na początek - na nowym turbo może mieć więcej mocy i teraz to wychodzi. Drugi to do sprawdzenia wtryski i parametry na komputerze - może wtryski już nie nadążają albo turbo przeładowuje i upuszcza bokiem. Półosie i przeguby...
W zasadzie to nie ma potrzeby tworzenie magazynu części. Ale możesz zamówić koło atakujące, odbiorcze 48T, półosie napędowe zwróć uwagę na długość półosi. https://obrazki.elektroda.pl/8030618500_... https://obrazki.elektroda.pl/9137760000_... https://obrazki.elektroda.pl/1733301600_... https://obrazki.elektroda.pl/8967439600_...
Zacznij Kolego od sprawdzenia półosi napędowych,może to wcale nie skrzynia się rozsypała tylko ścieło frezy na półosi lub na przegubie koła.Dżwięki pięknie się rozchodzą aż do samej skrzyni a samochód jak stał tak stoi. Gdy "wypluje tarczę sprzęgła"a sprawnie działa samoregulator na lince to niekoniecznie odczujesz jakieś anomalie podczas wciskania...
Dla potomnych, jeśli autor poradził sobie z wyciekiem. Ja zrobiłem to tak: 1.kupiłem uszczelniacz corteco i skróciłem sprężynkę o jakiś 1 cm 2.po demontażu półosi wszystko dokładnie wyczyszczone razem z całą półosią 3. w miejsce gdzie wchodzi uszczelniacz dałem cienką warstwę silikonu (dookoła) 4. po zamontowaniu uszczelniacza, włożyłem delikatnie półoś...
Dziwi mnie troche ze na youtube gosciu pokazal instruktarzowo jak to zrobic w polo a w sumie prawie to samo i jemu kolumna schodzi normalnie i nie brakowalo mu miejsca ;/ Nie widziałem , nie oglądałem ale podejrzewam że pokazał lewą stronę a tutaj jest łatwiej . Krótka półoś napędowa , mało co wadzi przy opuszczaniu zwrotnicy. Z tej strony co robiłeś...
Tego Transola to chcesz łyżką nalewać? Do zwolnic nie będzie nic lepszego niż zwykły olej przekładniowy klasy GL-4 o lepkości 80W-90. W zwykłej C330 jest inne rozwiązanie uszczelnienia półosi napędowej, niż w wersji zmodernizowanej wprowadzonej jeszcze przed produkcją C330M. Nigdy nie miałem okazji oglądać jak to jest zrobione, ale podejrzewam że rozwiązanie...
Oddzielnie przeważnie wyjdzie drożej. Możesz jeszcze kupić używkę i przerobić zawieszenie wymiana wahaczy i półosi napędowych. Wtedy masz możliwość bezproblemowo założyć koła z oponami o większej średnicy. na przykład http://obrazki.elektroda.pl/1197092300_1... http://obrazki.elektroda.pl/1764352700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7932110400_1...
Dzień dobry. Posiadam renault megane I 1.6 16v cabrio automat 110KM, VIN: VF1EA040221679476 Mam problem w doborem półosi napędowej po VIN sprowadziłem już 3 sztuki wszystkie są jakieś 3~4cm za krótkie. Dobór na zmierzony wymiar całkowity jest niemożliwy ponieważ długości które podają producenci okazują się zupełnie inne od rzeczywistych. Wymiar całkowity...
Na 95% masz skrzywione przednie mocowane wahacza. Jest to nierozłączna część nadwozia tuż za półosią napędową. Nie zrobisz tego w warunkach domowych. Czeka Cię wizyta w zakładzie blacharskim. Jest to typowe uszkodzenie w takich przypadkach. Bardzo rzadko skrzywieniu ulegają same wahacze. Jeśli chcesz sprawdzić czy moja racja, to rozstaw między prawą...
Kolego na co komplikować konstrukcję i podrażać. Most od samochodu tylno napędowego, skrócić półoś. Na półosi tarcza do mocowania. Wał napędowy bez zmian, dostosować długość. Zmniejszenie obrotów ok 4-5 razy. Znalezienie silnika z falownikiem lub wariatorem to już prosta sprawa.
A klocki i zaciski z przodu ok?Nacisnij lekko hamulec jak stuka podczas jazdy.
Chciałem wymienić uszczelniacz półosi napędowej,ale w żaden sposób nie mogę odkręcić nakrętki piasty koła.Odgiąłem nakrętkę w miejscu gdzie była zaklepana,samochód stoi na kołach,na biegu,dodatkowo podłożyłem klocki pod koła,spryskałem nakrętkę WD 10,kupiłem dobrej marki nasadkę 30,do niej trzpień w kształcie fajki,odkręcałem w lewą stronę posiłkując...
Bardzo ważny jest też oring znajdujący się wewnątrz pierścienia nabijanego na półoś napędową. Trzeba go koniecznie wymienić. A co do uszczelniaczy od strony mostu. Jak kolega Grzegorz_madera radzi warto to zrobić ale uszczelniacz po stronie blokady można wymienić nie odkręcając pochwy. Deklem od blokady da się to zrobić. I jeszcze jedno ważne. Jak będziesz...
Mam takiego więc się wypowiem. Mylisz się kolego samych silników 2.4 D było 2 rodzaje : pięcio - cylindrowy i cztero - cylindrowy, które nie miały komputerów raczej, bynajmniej ja w aucie z 96 roku nie mam. Natomiast 2.5 TDi było 88 konne, 102 konne oraz 150 konne więc różnica jednak jest i bodajże dwa ostatnie mają komputer. Jeśli chodzi o samą zamianę...
Jakoś nie chcesz zdradzić o jakie przeguby chodzi. A tymczasem tyle zdań ile porad. Ja też mam wątpliwość czy chcesz konserwować kosiarkę czy też samochód. Chociażby z powodu owej odporności na zalewanie. Jakoś mie wyobrażam sobie zalewania przegubu półosi napędowej samochodu (osłona). W każdym razie pomysł zastosowania smaru grafitowego nie jest zły....
itajcie, od roku zmagam się z drganiami, które powstają przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu. (od 25 do 50km/h) -Wał był u specjalisty stwierdził ze nie wymaga wyważenia, krzyżaki super stan ale profilaktycznie wymieniłem podpory i gumowy tłumki drgań. -Mechanik stwierdził ze to wina skrzyni, skrzynię wymieniłem dałem nowe łożysko oporowe tak jaki i nowe...
Witam problem jak w temacie, jak wyjąć część półosi która pozostała w moście napędowym bez wyjmowania łba mostu.
"Gdy jadę po dziurach słychać stuki tak jakby od strony kierowcy z przodu"..niekoniecznie..czasem nawet bardzo doświadczony kierowca myli się z której strony coś stuka lub trzeszczy.. "Wymieniłem tuleje w wachaczach z tyłu"..a mówiłeś że stuka z przodu :D "zmieniłem amortyzatory przód"..czyli wewnętrzne uszkodzenie Mc.phersona odpada-dość częsta"niewykrywalna"...
Witam!! Mam problem z wymontowaniem półosi z mostu napędowego w transicie.. w celu wymiany łożyska. Za nic jednak nie chce ona wyjść. Mam więc Pytanie czy czasem nie trzeba rozbierać mostu..?? Auto jest z 1998 roku z silnikiem 2.4.. Jak ktoś wie co i jak z wymontowaniem to proszę o info.. Z góry dziękuję.. Przeniosłem z usterek...
rok i pojemność silnika przy drganiach karoserii nie ma żadnego znaczenia :D a tak serio: coś "jest niewyważone"..hmm..tylko co :?: najczęściej uszkodzone opony,niewyważone /skrzywione felgi czasem skrzywione półosie napędowe(nie wiem czy w tym modelu występują"przeciwwagi"na półosiach napędowych ale często lubią się odklejać/odrywać prowadząc do "cudów"...
Tutaj prawdopodobnie widać uszkodzenie osłony gumowej z maglownicy. Kolego to jest półoś napędowa a nie maglownica.
Tak jak prawie każda skrzynie w volkswagenie. Czyli odkręcasz półosie napędowe prawa musisz wyjąc cała, odkręcasz rozrusznik i tu zaczyna się problem bo nie pamiętam czy w tym samochodzie jest rozrusznik skręcony razem z poducha silnika, ale pewnie tak wiec musisz silnik na czymś podwiesić, odkręcasz poduchę z tyłu skrzyni. Teraz dwie osłony metalowe...
Twojemu sąsiadowi jeżeli chodziło o przegub wewnętrzny, to nie jest on wewnątrz skrzyni biegów, tylko na zewnątrz. Wymiana jest dość prosta z kanału lub podnośnika kolumnowego. Na upartego da radę nawet "pod blokiem", jednak trzeba auto podnieść, żeby móc obracać kołem. Ja osobiście przy wymianie przegubów staram się zawsze demontować jest razem z półosią,...
Mechatronic. Jak znam życie.dynamika pomaga a jak nie to płyta do naprawy,jest jeszcze jedna przypadłość półoś napędowa prawa ma luz w przekładni kątowej albo skrzyni jeśli autko nie ma napędów
przerost formy nad treścią, przerabianie na siłę malucha na quada ,konstrukcja przekombinowana będzie sprawiac kłopoty techniczne i eksploatacyjne,przesunięcie silnika do przodu pojazdu bez sensu bo zachowano napęd na tylne koła,teraz nawet po założeniu łańcuchów pojazd będzie miał problem z odśnieżaniem(odciążono koła napędowe)MALUCH to sprawdzona...
Dokładnie racja , tylko musisz pamiętać że jeżeli rozbierasz przekładnię główną to wszystkie elementy mają być tam założone gdzie były wcześniej {chodzi mi o pokrywy bieżni łożysk stożkowych mechanizmu różnicowego} ,najlepiej nie ściągaj ich wogóle z półosi napędowych , odkręć z każdej ze stron po 4 śruby M8 i lekko podważająć z użyciem młotka oddziel...
Witam Chciałbym wyciągnąć silnik z CC 700. Muszę go opuścić razem ze skrzynią biegów i tu pojawia się problem. Nie mam kanału w garażu. Skrzynia biegów zchodzi razem z półosiami i tu pojawia się problem. Moge wyciągnąć silnik na kanale u znajomego jednak po zdemontowaniu półosi auto zostanie unieruchomione (bez przednich kół), a naprawa silnika zajęła...
...ciachOśka się nie kręci???A np w samochodzie półosie napedowe to się nie kręcą.ciach... Tak oś jest częścią stałą, nie obracającą się! A że tak się mówi na wałek napędowy - "półosie" to już inna historia.
ale to się nadaje tylko do offroadu nie prawda, bo zwolnice posiadają także maszyny budowlane. Fakt, te cięższe. Rolnicze maszyny też mają zwolnice ale wracając do tematu to trochę informacji znalazłem tu http://firma4x4.pl/?page_id=431 i tu http://www.terenowo.pl/zmoty/2247-samura... ale to za bardzo...
Witam. Jak w temacie, dodając gazu auto ściąga w prawo a puszczając gaz auto ściąga w lewo. Im większa prędkość tym bardziej zjawisko to zauważalne. Przy hamowaniu auto jedzie prosto, jeśli się rozpędzę i wrzucę luz auto także jedzie prosto. Dodawaniu i odejmowaniu gazu towarzyszy stuknięcie chyba w przegubach. 500 km temu wymieniłem tuleje wahacza...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
A ile to auto ma przejechane? Ciężko mi to ocenić na odległość, jeśli elektrycznie jest ok, to szukaj w układzie napędowym, sprzęgło, półosie, przeguby. :?:
Witam serdecznie, posiadam Partnera I z silnikiem 1.4 8V, który ma zawrotne 75KM + instalacja IV gen., BEZ wspomagania kierownicy. Nie chcę zmieniać auta, gdyż 1.6 wychodziły dopiero po liftingu i to 16V. Mam okazję na auto od znajomego, mianowicie Citroen Xsara przed liftingiem, z silnikiem 1.6 8V 88KM ze wspomaganiem kierownicy hydraulicznym i dużo,...
Witam ! w fiacie punto 2 chcę wymienić uszczelnienie na wałku z obudową przegubu trójramiennego od strony kierowcy, zdemontowałem półoś napędową odkręciłem pokrywę łożyska i nie mogę wyciągnąć wałka, czy tam jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie? jak to zdemontować?
Używając zespołu napędowego od osobówki bez przekładni redukcyjnej się nie obędzie. Możesz zrobić jak napisał przedmówca. Możesz też obrócić zespół napędowy o 90°, zamiast półosi wyprowadzić wały napędowe (przedni i tylny) oraz zastosować mosty od jakiegoś małego 4x4 (Samuraj lub coś podobnego). Dyfer w skrzyni od osobówki będzie robił za międzyosiowy,...
Coś mi się zdaje że w Saab`ie 9-5 nie ma wału napędowego. Ułożyskowanie półosi i ewentualnie drążki kierownicze oraz zwrotnice.
Fiat seicento wały, przeguby, przekładnia główna, mechanizmy różnicowy. Ile przegubów posiada wał napędowy tego pojazdu? Coś na temat przekładni głównej, mechanizmu różnicowego oraz półosi oraz schemat kinematyczny układu napędowego. Potrzebuję to do porównania w sprawozdaniu z innym dowolnym pojazdem ciężarowym, a ciężko znaleźć mi informację na ten...
Bez przesady z tym linkiem że działa to oczywiste ale czy sam by na to nie wpadł? Weź umyj ten przegub żeby go ocenić czy nie jest już szrot, sam z siebie nie może wylecieć ot tak se. A i tak trzeba zdjąć część z półosi bo nie poskładasz inaczej.
A sprawdzałeś luzy na półosiach napędowych ?
Obudowa układu różnicowego z wyjściem na półoś napędową . :|
A po jakiemu ja piszę? :D Przeguby (przekładnie) homokinetyczne (równobieżne) to łączniki półosi napędowych z osiami kół, dość skomplikowane konstrukcyjnie, czasem zwane sprzęgłami kulowymi - coś takiego http://www.zssplus.pl/www_publikacje/pub... Umożliwiają skręcanie kół, które są napędzane, w przypadku Golfa masz tzw. przegub Birfielda....
mazda półosie polonez półosie półosie mercedes
demontaż zderzaka przód kontrolka volvo pomarańczowy typowe uszkodzenia transformatorów
pralka bosch chrysler pacyfica
Brak działania wszystkich gniazd HDMI, USB, antena w telewizorze LG, Samsung – diagnoza i naprawa Piaggio Zip 4T 50 cm³ – ustawienie koła magnezowego do regulacji zaworów, znaki T/F, wartości luzów