napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Pasek był dobrze naciągniety, konkretnych wartości nie pamiętam , bo pomiarów dokonywałem juz kilka miesięcy temu. W weekend będę w domu to pomierze ponownie. Ale bardziej chodziło mi o odpowiedź : "nie da się" , albo "wystarczy wymienic np. stabilizator, czy cos innego".
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
... na przykład od poloneza caro.
Witam Może jako jedyny, napiszę coś NA TEMAT i przepraszam przedmówców ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na dole strony. Po drugie, wyszukiwarka 'nie boli' ! Pozdrawiam
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
czy starszy regulator napięcia w polonezie to taka czarna skrzyneczka wielkości ok 7cm na 5cm?
dlaczego regulator od poloneza
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
Pierwsze polonezy niestety nie miały przekaźników na światła mijania, musisz dołożyć. Pozdrawiam.
Do wymiany regulator napięcia.
Witam! Nie chce chodzić bez tego? Jeśli tak, to albo rozrkręć alternator, albo zainwestuj 20zl i zastosuj od poloneza.
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.
Sprawdź regulator napięcia
Podmień regulator napięcia.
Krótko: alternator do naprawy
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
kolego w polonezie na bank to wina regulatora i nie potrzeba gdybać więcej
Najprostszym rozwiązaniem jest dołożenie do mostka prostowniczego 3-ch diod wzbudzenia co rozwiąże problem kontrolki i zależnie od zastosowania szczotkotrzymacza / szczotki odizolowane-regulator z malucha, jedna szczotka zwarta do masy-regulator fiat, żuk polonez/.P
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
No niestety objaw wskazuje na regulator, chyba że regulator ma słaba masę
Regulator napięcia - nie szczotki....
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Kol. Motronic regulatory polonez regulowały 4A i były na BUZ 11.
zmierzyliśmy napięcie i miało ono wartość prawie 17 V! Okazało się, że regulator padł zupełnie. Raz w Polonezie GLI padł mi regulator napięcia, dając 16,9V na akumulator (a przy wyższych obrotach na pewno więcej). Objawy - podczas jazdy, po puszczeniu gazu komputer utrzymywał przez chwilę podwyższone obroty silnika (ok. 2500rpm) no i radio Sony przestało...
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
No to właśnie z taką waczyłem.Uszkodzony regulator.Cena nowego około 1200 zł.Takie pudełeczko wielkości połowy paczki fajek.Bez regulatora paliła żarówki.Zarówka na 6 V,więc jak założe 12woltową bedzie ok.NIskie obroty-ok.Cały gaz-i błysk z żarówki.No to następny etap-żarówka 12V i dioda w szereg.Niskie obroty-ciemno jak ze świeczki.Średnie-ok.Cały...
Tak, jest to alternator od poloneza z integrowanym regulatorem napięcia. Patrząc na pierwsze zdjęcie gdzie ukazany jest tył alternatora jest zacisk śrubowy oznaczony B+ a pod nim złącze konektorowe męskie czyli tzw "wsuwka". Do śruby oznaczonej B+ podłączasz plus z rozrusznika (lub akumulatora) najlepiej przewodem nie mniejszym niż 6mm2 a do tzw wsuwki...
Mam zapytanie co zrobić aby alternator nie ładował aż 15V, bo jeżeli dobrze myślę nie jest to najlepsze dla akumulatorów alternator mam założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
zamontowałem alternator od poloneza i śmiga do dziś...
ale mi chodzi oto co w reglu powoduje ograniczenie prądu bo mam 4 w sumie i żaden nie spełnia swojego zadania i prąd dochodzi do prawie 20V mam 2 oryginalne elektroniczne niemieckie takie niebieskie jeden polski dedykowany i ,też polski od poloneza
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach (:) jeszcze fabryczne ) zamierzam poprostu odwrócić akumulatory...
ten wyżej to maluch - polonez, a ten niżej ciągnik MF co dokładnie potrzebujesz?
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Witam Projekt praktyczny i ciekawy, zastanawiam się tylko w jakim celu budować regulator napięcia, skoro już w polonezach z 1993 roku montowano alternator z wbudowanym elektronicznym regulatorem napiecia. Może w USA jescze do tego nie doszli.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł.
Mają w Cargo, ale jak pisałem cena ponad 230. No i dopiero na środę. Zastanawiam się, czy nie zrobić opcji wlutowanie diod wzbudzenia+regulator od malucha\poloneza. Jak klient się zgodzi to tak zrobię.
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego...
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
No i na co Tobie interfejs? Kup nowa pompę, wymień filtr paliwa i tyle. Sądzisz że jakikolwiek "fejsik" jak kula magiczna wskaże bezpośrednio usterkę? Tak samo ze światłami - fejsik nie pokaże uszkodzenia regulatora napięcia.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
w polonezie i fiacie dużym jest ten sam regulator schemat będzie ciężko dostać ale użądzonko jest proste
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Oprócz problemu "prawnego" to sam pomysł jest ...dziwny, gdyż właściciel obawia się awarii regulatora napięcia alternatora, przy której może wzrosnąć do 16V to spalenie taśm będzie najmniejszym problemem. Stabilizacja na plusach będzie wymagała dwóch takich układów (dla każdego koloru, to tylko kilka elementów więc bez większej różnicy), stabilizacja...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Cześć, <E>, pisze z drugiego konta, bo tamto mi zablokowali przez ~taką jedną~. Musisz znaleźć wyprowadzenie szczotek dołaczyć do zacisku 67 klasycznego regulatora np z Poloneza, zacisk 15 regulatora dajesz na plus po stacyjce.
Witam! Co do pytań o tą moją usterkę: rok poloneza 88 import z Finlandii, altarnator 9-cio diodowy, regulator napięcia elektroniczny na błotniku, a brak ładowania zmierzyłem w bardzo łatwy sposób! Mianowicie multimetrem na zaciskach akumulatora .
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Mistrzu, sprawa jest prosta-obłażą z izolacji pręty uzwojenia wirnika pod pieścieniami ślizgowymi. Siłą odśrodkowa robi takie heca jak są-teraz zalezy który zwiera z osią wirnika, jeżeli ten "od dołu " to całe wzbudzenie leci z pominięciem regulatora napięcia. Sprawa znana w polonezach jak i CC. Naprawa łatwa, nie trzeba do tego ściągać pierścieni.
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
jak nie działał regulator napięcia ten od poloneza , to musisz sprawdzić omomierzem diody prostowniczego , kiedyś miałem jedną z diód uszkodzoną w ładzie samarze , ładowanie zachowywało się podobnie . Jeszcze jedno jest 6 czy 9 diód w tym alternatorze.
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Alternatory mogą być też od VW na pasek "13" - czyli np. Golfa 2. Podłączanie jest jeszcze prostsze, bo mają regulatory napięcia już wbudowane - w Polonezach nie każdy to ma.
akumulatory mają 2 lata. Pobór prądu jest tak wysoki dlatego że pracuje dość spory nawiew (ok 15A ) do tego podczas pracy nocą 6 szt. halogenów i elektryczna regulacja sit oraz klepiska. Do mczapski : kombajn zbożowy John deere produkcji amerykańskiej .Podzespoły instalacji elekt. marki Bosh silnik 150 KM. Myśle że 70 A wystarczy, 80 A było troche przesadzone....
regulator napięcia polonez regulator polonez polonez spadek napięcia
wygrzewanie elektrod przegub wewnetrzny diody wnioski
kubota skrzynia odkurzacz piorący
Harman Kardon AVR 660 - Podtrzymanie Pamięci i Superkondensator Kontrolka "M" w Mercedes Tourismo - co oznacza?