Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Witam. Jeśli nowy regulator daje 17.6V, to pewnie on nie ma masy lub jest uwalony. To nie jest wina alternatora. Za wysokość napięcia odpowiada tylko regulator.P. Dodano po 1 PS. Sprawdź miernik.
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Witam. Od paru dni zajmuje się polonezem caro. Jest to 1.5 gaźnikowy 92r. Miało iść na złom ale odkupiłem je bo było mi szkoda. Auto jest w bardzo dobrym stanie tylko co pewien czas trzeba doładowywać akumulator. Przed chwilą sprawdziłem mu ładowanie i chyba znalazłem przyczynę. Przy obrotach lekko ponad 1000 napięcie bez włączonych świateł wynosi ok...
Jak w temacie zależy mi także na sposobie doboru elementów i opisy itp...materiały które pomogą mi zaprojektować taki regulator lub jakieś gotowe projekty {samochodowy} Z góry dziękuję za pomoc!!! Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
bardzo szybko potrzrebuje rozwinięcie oznaczen regulator napiecia boscha 0 333 402 006 ma na sobie końcówki: 31, 86, 15, K, 50, G
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
regulator napięcia daje mniejsze napięcie niż powinien, wymieniłem element układu ale dalej widzę że zamiast oczekiwanego napięcia 3,3V dostaję 1,7-1,8V czyli o połowę mniej. Co to może powodować? Układ scalony z długopisu 3d polaroida
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
Witam zbudowałem regulator napięcia do motoroweru według takiego schematu: http://obrazki.elektroda.net/24_12551970... http://obrazki.elektroda.net/100_1255196... Wartości elementów: C1,2,3 0.033 uf 10% 100v R1,4,7 750 Ohm 1/8 Watt 1% R2,5,8 1.0k Ohm 1/8 Watt 1% R3,6,9 10k Ohm 1/8 Watt 1% VR1,2,3 6.8V Dioda-Zenera 1N4736A 1W U1,2,3 2N6507...
Witam. Może mi ktoś powiedzieć, jak jest podłączony regulator napięcia do prądnicy w PF126? Jakiś schemat poproszę lub dokładny opis.
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Witam. Proszę nie namawiać mnie na alternator bo właściciel nie chce nieoryginalnych części w swoim "ciapku" rok produkcji 1978. Proszę o pomoc w wyregulowaniu i wyjaśnieniu działania regulatora. Obecnie prąd ładowania zawiera się w granicach 1-3A a górny pojedynczy styk w regulatorze iskrzy od około 800RPM silnika. Prądnica raczej jest ok , gdy przycisnę...
Mam trzy mechaniczne (wibracyjne) regulatory napięcia do Bizona RC1/28. Dwa ładują za mocno, a jeden nie ładuje wcale. Chciałbym naprawić chociaż jeden z nich. Czy za pomocą woltomierza i zasilacza regulowanego 20-30V można by było ustawić progi napięć przełączania styków. Do regulacji służą: -Dolne mocowanie sprężyny, który można doginać. -Po z luzowaniu...
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Witam w regulatorze napięcia spalił się tranzystor sterujący ,nie da się odczytać oznaczeń. Poszukiwałem w rożnych tematach zamienników lecz nic nie znalazłem. W moim mieście regulator kosztuje 30 zł więc wole wymienić sam tranzystor. Jakim tranzystorem można zastąpić oryginalny tranzystor?
Regulator napięcia - nie szczotki....
Ma Problem tego typu iz: miałem akumulator i często mi padał wiec postanowiłem zainwestować w nowy ale dalej mi sie wyładowuje po dłuższej jeździe wiec doszedłem do wniosku ze chyba jest problem z alternatorem wiec zainwestowałem w nowy pasek bo myślałem ze może na starym sie ślizga i tylko na niskich obrotach podaje prąd ale nadal jest to samo wiec...
Sprawdź regulator napięcia
Podmień regulator napięcia.
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
No popatrz, polonez (ostatnie wersje) miały regulator PWM i w radiu nie było słychać wiatraka.
tak więc już mam 12 v z prądnicy . SPOSÓB - plusową szczotkę przez większą diodę podłaczamy do plus aku . plus po stacyjce podłączamy do wzbudzenia ALE w szeregu OD STRONY STACYJKI wstawiamy regulator napięcia starszego typu fiat , polonez i następnie dodatkowo rezystor dużej mocy taki aby w momencie gdy regulator przepuszcza pełne 12V { przy niepracującym...
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
Witam ,miałem problem z polonezem mechaniczny dla tego temat zamarł,wymieniłem regulator napięcia i kontrolka braku ładowania w końcu się zapaliła ale nie gaśnie po odpaleniu, nadal brak ładowania co dalej?hmm
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
alternator nie jest samowzbudny- musisz podlączyć akumulator i regulator napięcia jezeli jest to wersja alternatora bez regulatora.Najlepiej wykonaj podłaczenia zgodne ze schematem instalacji w samochodzie.
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
Z braku pomysłów, wszystko, co zostało porozkręcane, zostało w odwrotnej kolejności tak samo poskręcane, a co rozlutowane - tak samo zlutowane. Jedynie regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem wymieniłem na nowy. Wygląda na to, że właśnie dzięki temu problem braku ładowania ustąpił, bo niczego innego nie zrobiłem tak naprawdę. Najśmieszniejsze, że próby...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Ja bym dodatkowo sprawdził regulator napięcia na alternatorze, nie robota a może akurat pomoże.
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Regulator napięcia wysiadł, Musisz wymienić. Chyba że wolisz dalej szukać przyczyny gdzieś indziej.
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
Zacznij od sprawdzenia pewności połączeń masowych,później możesz podmienić regulator napięcia nie musisz od razu kupować,no i sprawdzić alternator połączenia szczotki.
Po pierwsze regulator napięcia i szczotkotrzymacz. Po drugie mostek prostowniczy. Żaden schemat ci nie będzie potrzebny. Trochę się nagimnastykujesz wyjmująć alternator. Aha, alternator jest włoski - Magneti Marelli.
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
A czy regulator napięcia mógł się popsuć po docięgnięciu paskow? Bo mechanik sprawdzał napięcie ładowania przed oddaniem mi samochodu i mówił, że jest dobre 14,4 dokładnie. Dziekuję za pomoc, samochód pójdzie najprawdopodobniej do mechanika.
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
moim zdaniem może być uszkodzone: - instalacja do lampki - regulator napięcia - szczotki się skończyły - wirnik ma przerwe. Nic innego nie daje takich objaw.
Być może regulator napięcia za alternatorem, który zawyża napięcie ładowania. Dokonaj pomiaru napięcia na aku, na zgaszonym i zapalonym silniku a się dowiesz .
Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji. A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
regulator napięcia polonez regulator polonez polonez regulator
oporność głośnik samsung firmware download ekspres krups konserwacja
chevrolet czujnik temperatura chevrolet czujnik temperatura
Naprawa zepsutej diody w czajniku elektrycznym Przestrojenie radia Unitra Diana Stereo DST-301