zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
każdy regulator hydrauliczny ma pokrętło do regulacji ręcznej,jest nią karbowana obudowa tego regulatora
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
Nie on. I problem nie tam. I ten co zaproponował regulator z poloneza niech se coś weźmie na odmulenie.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Nie koniecznie w tym przypadku musi byc uszkodzony wtryskiwacz.Moze byc uszkodzony zawor regulacji cisnienia paliwa,ktory jest zamontowany z lewej strony obok wtryskiwacza.Niestety zawor ten jest fabrycznie wyregulowany i nie ma mozliwosci jesgo regulacji.Wtryskiwacz mozesz przemierzyc miernikiem,ale nie pamietam jego charakterystyki.Moze na ten temat...
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Te? http://obrazki.elektroda.pl/3766238100_1... mam je akurat "na warsztacie"; wszystko opisane - ciężko pomylić :D A Kolega Motronic ma te same?
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Regulator np od poloneza jest OK. Ale jak u ciebie laduje z odlaczonym wzbudzeniem to pewnie masz gdzies we wiazce zwarcie miedzy kablem fazowym a wzbudzeniem, albo cos w tym rodzaju. A masz schemat tego motorka ?
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
No w takim układzie można by było pokusić się o wymianę regulatora.
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Kol. Motronic regulatory polonez regulowały 4A i były na BUZ 11.
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
Dzięki w poniedziałek wymienię regulator
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Nie nada się, kupić szczotkotrzymacz od poloneza i regulator też od poloneza.
Uszkodzona dioda główna. Zaden tam regulator.
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Pompka dziala w sensie podaje paliwo na rozruch jak ja sprawdzic dalej i jak sprawdzic wtryskiwacz z regulatorem?
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Wykręć alternator, polutuj diody, zmień regulator.
dlaczego regulator od poloneza
zamontuj diode na przewodzie niebieskim do regulatora napiecia i po kłopocie. Katodą w strone regulatora.
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
Do Adam 20 zaciski regulatora poloneza 15 do akumulatora a 67 na prądnice
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Sprawdz regulator cisnienia paliwa i samo ciśnienie.Powinno być około 350kPa.
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Przez 15 regulatora na masę.P
Kiedyś z powodu niedoładowywania akumulatora, na próbę założyłem stary regulator (na elektromagnesach). I on właśnie się tak zachowywał: światła płynnie się ściemniały i rozjaśniały! Więc readziłbym abyś rozpoczął od podłożenia sprawnego regulatora!
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia. I od tego przepalał się bezpiecznik, którego nie ma w obwodzie regulatora?
Pasek był dobrze naciągniety, konkretnych wartości nie pamiętam , bo pomiarów dokonywałem juz kilka miesięcy temu. W weekend będę w domu to pomierze ponownie. Ale bardziej chodziło mi o odpowiedź : "nie da się" , albo "wystarczy wymienic np. stabilizator, czy cos innego".
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Regulator, bądź zła masa na regulator
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
najprostszy to regulator dmuchawy od Poloneza kosztuje chyba 28zł.
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Sprawdź regulator napięcia
Sprawdź wodę w akumulatorze i wymień regulator ładowania.
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
połaczenia masy sprawdziłem,wszystko jest poprawne,napiecie sprawdzałem miernikiem cyfrowym i analogowym,róznica błędu wynosiła około 0,1V ,kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie przed rozruchem zapala sie po rozruchu gaśnie i nie zapala sie w trakcie jazdy.Czy moze być to przyczyna samego alternatora?wykluczam aby sprzedano mi uszkodzony regulator.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Podmień regulator napięcia.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza. Pokażesz o którym mówiłeś regulatorze?
oki dzięki Panowie, pokombinuję jeszcze wg waszych wskazówek, jeśli dalej coś nie będzie działać odpalam go i wsadzam z regulatorem od poloneza.
Ta sprężynka to blokada ,której celem jest to aby dźwignia przełącznika zatrzymywała się w określonych pozycjach.Może jej nie być.Sprawdź tego V-Mosa,wstaw BUZ 10,11,12
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Zapewne regulator, który został użyty nie jest oryginalny i ma oznaczenia na stykach 15 i 67 A czy to jest polski regulator z poloneza?
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
ciśnienie było sprawdzane?, zawór zwrotny albo regulator ciśnienia
Wielkie dzięki za wyjaśnienie skrótu CFM :) Mam pytanie czy z Was forumowiczów ma schemat regulatora dmuchawy w Polonezach MR '93 - to jest klawisz włączania dmuchawy - a jak go się wyciągnie to za nim zaraz jest cała elektronika do dmuchawy ??? Nie wiem czy mi się opłaca wydać 36 zł właśnie za taki regulator do Poloneza :) Czekam na odpowiedzi :)
szkoda czasu i pieniędzy i tak nie będzie działać (w każdym razie nie zbyt długo)
Manometr podpiołem za listwą na wyjściu regulatora paliwa.
Witam, Czy mogę prosić o opis wtyków do regulatora pracy wycieraczek PW-1 z FSO 1500/Polonez. Próbowałem go podłączać na różne sposoby, ale bez efektu. Chcę wykluczyć ewentualne uszkodzenie, dlatego niezbędny jest opis poszczególnych wtyków (cztery) we wtyczce. Leszek
Zamontuj stary elektromechaniczny regulator z poloneza, ewentualnie rozmontuj ten regulator co go uszkodziłeś i wymień tranzystor na mocniejszy, są dwa rozwiąznia-BDX53C lub 2N6107 Na zewnętrznym radiatorze wstawisz coś mocniejszego.
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Mierzysz cisnienie pompy za zatkanym węzyku czy pracującej w układzie gdzie jeszcze jest regulator cisnienia?
Witaj, a nie łatwiej gotowy regulator np. Polonez. Jeżeli chodzi o satysfakcję zbudowania czegoś samemu to zmień dział na DIY Zrób to sam.
Do regulacji prędkości wystarczy prosty regulator PWM. http://obrazki.elektroda.net/28_12469920...
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Wie ktoś co to za alternator, albo gdzie szukać zamiennika? fiat 125p. Wejdzie/podpasuje od poloneza plusa(jest mocniejszy), tylko te mają już regulator wewnątrz i obecny będzie trzeba usunąć.
Tak tylko, że jeszcze trzeba wiedzieć jaki to regulator. Na ten przykład przy regulatorze od malucha podłączamy żarówkę też jednym końcem do szczotki a drugim do plusa, regulator od poloneza - tak jak podał motyl22, czyli miedzy jedną ze szczotek a minus. Więc z jakiego auta ten regulator?
Oj kolego. Musisz zbudowac generator PWM (np na nieśmiertelnym 555) plus klucz (np BUZ11A) Nie lepiej kupić regulator do poloneza?
Z ciekawości policzyłem na silniczku od wycieraczek i regulatorze (może być Polonez) bo jest zabudowana kostka nie w komputerze. Do powrotu silniczek na pełnych obrotach x2 czyli wróci po 6 godzinach.
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
regulator napięcia polonez regulator napiąć polonez regulator alternatora polonez
wykorzystać wyświetlacz radia obliczanie transformatora impulsowego radio kondensator trzeszcz
Gaźnik BVF 30N2-5 do motocykli MZ ETZ 250 i 251 Mercedes V12 - Jak określić lewy rząd cylindrów?