Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Ma Problem tego typu iz: miałem akumulator i często mi padał wiec postanowiłem zainwestować w nowy ale dalej mi sie wyładowuje po dłuższej jeździe wiec doszedłem do wniosku ze chyba jest problem z alternatorem wiec zainwestowałem w nowy pasek bo myślałem ze może na starym sie ślizga i tylko na niskich obrotach podaje prąd ale nadal jest to samo wiec...
Witam. Jeśli nowy regulator daje 17.6V, to pewnie on nie ma masy lub jest uwalony. To nie jest wina alternatora. Za wysokość napięcia odpowiada tylko regulator.P. Dodano po 1 PS. Sprawdź miernik.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Cześć Mam poldka z 88 roku 1.5 zapłon nowego typu, elektronik. Jakiś czas temu stracił iskrę. Kupiłem już podstawowe elementy: kable WN, świece, zielony kabelek. Przeglądałem aparat i pierwsze ci rzuciło mi się w oczy to to że był zablokowany regulator odśrodkowy. po psiknięciu wd odblokował się ale sprężyny są luźne. Zastanawiam się jaki wpływ na działanie...
Witam, mam do sprzedania regulator napięcia. Dla zainteresowanych zdjęcia prześle na e-mail :)
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
witam mam problem z ładowaniem akumulatora a dokładnie w ogóle nie mam ładowania kupiłem niedawno samoróbka http://obrazki.elektroda.net/97_12472510... i zmontowałem od nowa całą elektrykę ponieważ nic tam nie działało. Ale jak go kupowałem to facet sprawdzał miernikiem ładowanie i było no a teraz go niema i jeszcze jedna uwaga wyście z akumulatora...
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
regulator napięcia daje mniejsze napięcie niż powinien, wymieniłem element układu ale dalej widzę że zamiast oczekiwanego napięcia 3,3V dostaję 1,7-1,8V czyli o połowę mniej. Co to może powodować? Układ scalony z długopisu 3d polaroida
Witam. Od paru dni zajmuje się polonezem caro. Jest to 1.5 gaźnikowy 92r. Miało iść na złom ale odkupiłem je bo było mi szkoda. Auto jest w bardzo dobrym stanie tylko co pewien czas trzeba doładowywać akumulator. Przed chwilą sprawdziłem mu ładowanie i chyba znalazłem przyczynę. Przy obrotach lekko ponad 1000 napięcie bez włączonych świateł wynosi ok...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
Sprawdź regulator napięcia
Podmień regulator napięcia.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
to rzeczywiście duża kasa E to wręćz szokująca kasa. Serio było i jest kilka rozwiązań tego reglatora bdx54 często spotykam. Ten regulator u mnie kosztuje 17zł brutto.
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
tak więc już mam 12 v z prądnicy . SPOSÓB - plusową szczotkę przez większą diodę podłaczamy do plus aku . plus po stacyjce podłączamy do wzbudzenia ALE w szeregu OD STRONY STACYJKI wstawiamy regulator napięcia starszego typu fiat , polonez i następnie dodatkowo rezystor dużej mocy taki aby w momencie gdy regulator przepuszcza pełne 12V { przy niepracującym...
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
No popatrz, polonez (ostatnie wersje) miały regulator PWM i w radiu nie było słychać wiatraka.
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
alternator nie jest samowzbudny- musisz podlączyć akumulator i regulator napięcia jezeli jest to wersja alternatora bez regulatora.Najlepiej wykonaj podłaczenia zgodne ze schematem instalacji w samochodzie.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
Z braku pomysłów, wszystko, co zostało porozkręcane, zostało w odwrotnej kolejności tak samo poskręcane, a co rozlutowane - tak samo zlutowane. Jedynie regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem wymieniłem na nowy. Wygląda na to, że właśnie dzięki temu problem braku ładowania ustąpił, bo niczego innego nie zrobiłem tak naprawdę. Najśmieszniejsze, że próby...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Ja bym dodatkowo sprawdził regulator napięcia na alternatorze, nie robota a może akurat pomoże.
Może jedna z faz nie działa, stąd i wydajność nie "nadąża" za poborem? jak to sprawdzic? a moze to regulator napiecia walniety?
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Regulator napięcia wysiadł, Musisz wymienić. Chyba że wolisz dalej szukać przyczyny gdzieś indziej.
Zacznij od sprawdzenia pewności połączeń masowych,później możesz podmienić regulator napięcia nie musisz od razu kupować,no i sprawdzić alternator połączenia szczotki.
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
Masy i połączenie dodatnie altka z aku sprawdzić, regulator napięcia sprawdzić, szczotki sprawdzić, potem pisać dalej! Po co kupować, najpierw dojść przyczyny!
moim zdaniem może być uszkodzone: - instalacja do lampki - regulator napięcia - szczotki się skończyły - wirnik ma przerwe. Nic innego nie daje takich objaw.
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
Po pierwsze regulator napięcia i szczotkotrzymacz. Po drugie mostek prostowniczy. Żaden schemat ci nie będzie potrzebny. Trochę się nagimnastykujesz wyjmująć alternator. Aha, alternator jest włoski - Magneti Marelli.
Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji. A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
problem samego ładowania rozwiązany okazało się że prostownik coś nie domaga bo jak wsadziłem tam swoją samoróbkę którą dziś skleiłem to odrazu ładuje natomiast pozostał problem regulatora bo teraz ładuje mi napięciem od 14 do nawet 19. Stary regulator działa jak zworka poprostu płynie przez niego prąd jak zwykłym przewodem natomiast ten co kupiłem...
A czy regulator napięcia mógł się popsuć po docięgnięciu paskow? Bo mechanik sprawdzał napięcie ładowania przed oddaniem mi samochodu i mówił, że jest dobre 14,4 dokładnie. Dziekuję za pomoc, samochód pójdzie najprawdopodobniej do mechanika.
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
polonez regulator napięcia regulator polonez polonez regulator
philips obudowa ubuntu wirus instalacja domowa elektryczna styczniki
esp32 radio schemat piekarnika mastercook
Podtrzymanie pamięci w Kenwood KMM-102GY - jak to zrobić? Wyłączone rozszerzenie magistrali komunikacyjnej modułu sterującego podwozia