Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
Grubsza sprężyna miała luz. Pewnie ceweczki żeś nie sprawdził.
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
każdy regulator hydrauliczny ma pokrętło do regulacji ręcznej,jest nią karbowana obudowa tego regulatora
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Sprawdz regulator cisnienia paliwa i samo ciśnienie.Powinno być około 350kPa.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator napięcia ok. 20PLN Sprawdź czy nie zsunęły sie...
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Wymontuj silnik krokowy dla gazu , w to miejsce na próbę wstaw regulator ręczny maksymalnego wydatku (wers) Na gazie przy 3000 obr wkręcaj śrubę do zauważalnego spadku obrotów, odkręć śrubę o 3/4 obr. Na reduktorze śrubą od regulacji wolnych obrotów ustaw najwyższe stabilne obroty. Jeżeli silnik będzie pracował na gazie poprawnie przyczyny należy szukać...
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
kolego w polonezie na bank to wina regulatora i nie potrzeba gdybać więcej
Sprawdzałeś szczotki w jakim są stanie?? Ile ten alternator leżał pod stołem??
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Wymienilem ostatnio regulator napiecia, wszystko pasuje z wyjatkiem jednej rzeczy, kostka ma wejscie na jeden pin a nowy regulator ma 2 piny. Czy da sie to podlaczyc czy trzeba koniecznie kompatybilny z jednym gniazdem pin kupic? Dodano po 26 Chodzi dokladnie swap rrgulator BOSCH BR14 M1 / F 00M 145 230 na BOSCH BR14 M1 / F00M 144 128
Witam, ostatnio miałem dziwne problemy z ładowaniem aku ( Nagle podczas jazdy zegary przygasały, obrotomierz padał, i po kilkuset metrach całe auto) Woziłem drugi aku + kable, to jakoś do domu dojeżdżałem ;) Teraz do rzeczy. Wymieniłem regulator na nowy, i po skręceniu wszystkiego nie podaje mi prądu, tak jakby akumulatora nie było, na kable też nie...
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
Witam, mam starego Poldka, 1981 rok, (4 okrągłe reflektory, ten starszy typ) :))) Sprawa jest taka: jak włączam więcej odbiorników prądu, to mi troszeczkę słabiej świeca wszystkie światła, są takie mrugnięcia przy włączaniu. Postanowiłem wymienić regulator napięcia, ale niewiem jaki powinienem kupić nowy (elektorniczny). Ja mam jeszcze stary typ mechaniczny...
Co ma wspólnego z wygodą łącze, które raz pracuje a raz nie ? Odpowiedz: Nie ma nic. Czyste kłamstwo Dziwne, mi jakoś Bluetooth nie przerywa. Nie słyszałem też, żeby znajomym coś przerywało. Tak wracając jeszcze do tematu głośników 30 cm. Jeśli ktoś mieszka w bloku, to na co mu takie szafy? Czasy pchania wielkich altusów na meblościankę pod sufitem...
Gdzieś to dawno temu wyczytałem, możliwe że w jakieś wersji silnikowej Audi 80. Może chodziło o przepustnicę (throttle body) do K-Jetronic, bo w przepustnicach do wtrysku użycie łożysk igiełkowych jest dość typowym rozwiązaniem. Tymczasem w typowych gaźnikach stosowano zwykłe łożyska kulkowe: Nie, nigdy nie było takiego problemu. W maluchach to raczej...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska. Myślałem, że jak alternator jest sprawny jak i regulator to bez znaczenia jakie ma obroty jest w stanie wytworzyć maksymalny prąd. Czyli generalnie jakbym odpalił silnik, włączył ową nagrzewnicę, puścił dmuchawę na czwarty bieg i poszedł odśnieżyć podjazd to po paru dniach...
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Napisane przez kkknc "Panowie i 10W wystarczy. Kwestia przełożenia. Chociaż wtedy 1 metr pokona w 10 minut." Ja powiem szczerze swoje życie przerobiłem w doświadczeniach technicznych i prądowych w akumulatorniach i magazyn energii (próba), dojść mają falowniki i panele. Ale to co napisał Pan 10W to ja bym nawet palcem nie kiwnął bo to nie jest możliwe...
alternator nie jest samowzbudny- musisz podlączyć akumulator i regulator napięcia jezeli jest to wersja alternatora bez regulatora.Najlepiej wykonaj podłaczenia zgodne ze schematem instalacji w samochodzie.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Ten silnik Miele mając 730W możliwe to będzie bo trudniej mi było zatrzymać utrzymać wirnik pod napięciem do 120V dc... A prąd dochodził do 8,5A. To mnie uspokaja bo nie ma więcej prądu jak rozruszniki... Z doświadczenia wiem że na złomie akumulator przy 20szt majace jeszcze 8V w stanie spoczynku i ze spadkiem pojadę popracuję. Zaparte o ścianę koła...
Dzięki sigwa18 za zainteresowanie :wink: Ponieważ nie mam manometru, potrzebuję jakoś oszacować czy regulator jest jeszcze sprawny. Zakładam, że skoro sprawna pompa daje 6 barów to nawet przy stratach ciśnienia na przewodach w listwie wtryskowej będzie ciśnienie zawsze większe niż 3 bary czyli zawór regulatora zawsze jest uchylony, tylko przy zamkniętej...
No popatrz, polonez (ostatnie wersje) miały regulator PWM i w radiu nie było słychać wiatraka.
Da sie, stosując regulator obrotów dla silnika DC prosto z Allegro. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
Witam, kupiłem regulator od Poloneza i chciałbym go użyć do regulacji obrotów w innym samochodzie, czy ktoś ma schemat lum może podać ozn. 4 wyprowadzeń. Jest to regulator z przełącznikiem i obudową z aluminium. Nie ma tam NE555 tylko 5 tranzystorów i IRFIZ 34.
Jak pisałem tak zrobiłem. Tranzystor wymieniony. Regulator działa jak należy. Koszt naprawy 8zł. Dzięki za pomoc jaka by nie była. Temat zamknięty.
Regulator napięcia - nie szczotki....
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Dzięki w poniedziałek wymienię regulator
Masz regulator przykręcony do masy.P
Tak wiem. Zauważyłem to na prostym przykładzie gdy wirnik nie chciał się do stojana zmieścić. Dobrałem taki wirnik i taki stojan aby przerwa była jak naj mniejsza. W sumie to spotkałem się na pewno z trzema typami alternatorów jak nie z czteroma w polonezach i to tylko w tych z silnikami krajowymi. Teraz próbuję odpalić alternator na którym jest przykręcany...
Sprawdź regulator napięcia
Zobacz na filmie jak działa regulator obrotów [url=https://www.cda.pl/video/36154815e/...
regulator polonez regulator napięcia polonez regulator napiąć polonez
cisco epc3010 router vectra pętli indukcyjnej nieostry monitorze
zwarcie obwód zasilania krups wymiana uszczelek
Moc cieplna rury stalowej 1,5 cala w ścianie ceglanej – obliczenia strat ciepła Honda Civic III radio ALARM – blokada, gra tylko jedna częstotliwość, kod odblokowujący