zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Ciśnienie ma być w granicach 2.3-3 bary. W kolektorze masz podciśnienie a więc wartość niejako ujemna do atmosferycznego. Na wolnych 2.3-2.5 bar przy nagłym otwarciu przepustnicy ma skoczyć do max 3 bar.
każdy regulator hydrauliczny ma pokrętło do regulacji ręcznej,jest nią karbowana obudowa tego regulatora
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Nie nada się, kupić szczotkotrzymacz od poloneza i regulator też od poloneza.
Nie on. I problem nie tam. I ten co zaproponował regulator z poloneza niech se coś weźmie na odmulenie.
ale nie mam możliwości podłączenie do samochodu bo chce go założyć do ciągnika a czy nie da sie jakoś inaczej sprawdzić jakimś przyrządem
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Witam.Jak rozwiązałeś ten problem.Ja mam dokładnie taki sam,ale od poloneza regulator nie wytrzymuje.Będę wdzięczny za podpowiedź co robić i jak.Pozdrawiam
Powiedz tylko czy masz jakikolwiek regulator (od innego auta) a jak nie to jakki chciałbyś wykożystać.(od 126 jest najtańszy ok. 20 zł). Dodano po 10 prey zasilaniu gdy jedna szczotka jest do masy zstosuj regler od fiata125-poloneza
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia Zdecydowanie nie ! Regulator napięcia nie jest powodem zwarć i przerw w obwodach oświetleniowych .
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez.
Regulator, bądź zła masa na regulator
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Podejc na szrot i wyciag z poloneza regulator dmuchawy Tam jest regulacja plynna i bardzo latwo sie podlacza Na regulatorze jest opis
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
nie pompa olejowa ale podciśnieniowa!!!jak kolega wyżej zauważył podłącz od poloneza regulator,nie leci olej na altka z pod pokrywy plastikowej?
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Miałem podobny przypadek - akumulator gazował i ubytek elektrolitu (wody). Tyle że w polonezie. Regulator napięcia był w porządku. Na jednej diodzie wzbudzenia była przerwa.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza. Pokażesz o którym mówiłeś regulatorze?
Regulator np od poloneza jest OK. Ale jak u ciebie laduje z odlaczonym wzbudzeniem to pewnie masz gdzies we wiazce zwarcie miedzy kablem fazowym a wzbudzeniem, albo cos w tym rodzaju. A masz schemat tego motorka ?
Sprawdz regulator cisnienia paliwa i samo ciśnienie.Powinno być około 350kPa.
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
dlaczego regulator od poloneza
Przecież do skody założysz każdy regulator jaki tylko chcesz. Nawet od poloneza.
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Tak co tam się ustawia i gdzie. I jak to wygląda. Jak naprawić świece żarową, jak wygląda i gdzie jest. Prądnicy nie naprawiałem nigdy a alternator przerabialem na regulator mechaniczny od poloneza. Świece żarową możesz tylko wymienić (zacisk wystaje z kolektora dolotowego) jeśli jest trafiona.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Grubsza sprężyna miała luz. Pewnie ceweczki żeś nie sprawdził.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Wie ktoś co to za alternator, albo gdzie szukać zamiennika? fiat 125p. Wejdzie/podpasuje od poloneza plusa(jest mocniejszy), tylko te mają już regulator wewnątrz i obecny będzie trzeba usunąć.
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Stary alternator 9 diodowy od poloneza, z zewnętrznym regulatorem, miał jedną szczotkę na masie. Maluch miał na zasilaniu. Nowe alternatory poloneza, te z wbudowanym regulatorem, już też miały obie szczotki izolowane. Tak więc trzeba dobrze znać typ, by się wypowiadać.
Te? http://obrazki.elektroda.pl/3766238100_1... mam je akurat "na warsztacie"; wszystko opisane - ciężko pomylić :D A Kolega Motronic ma te same?
Kol. Motronic regulatory polonez regulowały 4A i były na BUZ 11.
Mam założony alternator od poloneza z regulatorem, przy którym kontrolka gaśnie przy 1600 obrotów i zapala się przy 600 obrotach, i czy to prawidłowe??
Do regulatora masz przykręcone masy, alternator samowzbudny, regulator dziewięciodiodowy.P
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Jutro wezmę alternator na warsztat, i sprawdze co w nim piszczy, jakis link?
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
... na przykład od poloneza caro.
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
kolego w polonezie na bank to wina regulatora i nie potrzeba gdybać więcej
no to masz teraz już tylko albo walnięty regulator z przyczyn "naturalnych"( poprostu przyszedł na niego czas :P ) a jak nie to to znaczy że stojan jest uszkodzony i jedyne rozwiązanie to naprawa (czyt.przewinięcie ) albo wymiana na sprawny no i oczywiście wymiana regulatora na działający bo ten jeżeli podaje 17 V to napewno jest juz do niczego bo 17...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
Pasek był dobrze naciągniety, konkretnych wartości nie pamiętam , bo pomiarów dokonywałem juz kilka miesięcy temu. W weekend będę w domu to pomierze ponownie. Ale bardziej chodziło mi o odpowiedź : "nie da się" , albo "wystarczy wymienic np. stabilizator, czy cos innego".
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
Witam, jeśli można odgrzać temat, to mam pytanie co może być przyczyną mrugania kontrolki na wyższych obrotach?. Zapalam ciągnik kontrolka na małych obrotach świeci, dodaje troche gazu gaśnie, daje więcej zaczyna mrugać:) Ładowanie jest bo pali. Problem tylko że jak dłużej pojeżdżę to rozładowuje akumulator. Także im wiecej jazdy tym słabszy akumulator....
pytanie tylko gdzie w polonezie znajduje sie regulator napiecia bo nie mam pojęcia
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Witam Może jako jedyny, napiszę coś NA TEMAT i przepraszam przedmówców ;) [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... na dole strony. Po drugie, wyszukiwarka 'nie boli' ! Pozdrawiam
No w takim układzie można by było pokusić się o wymianę regulatora.
Cześć, <E>, pisze z drugiego konta, bo tamto mi zablokowali przez ~taką jedną~. Musisz znaleźć wyprowadzenie szczotek dołaczyć do zacisku 67 klasycznego regulatora np z Poloneza, zacisk 15 regulatora dajesz na plus po stacyjce.
Do regulacji prędkości wystarczy prosty regulator PWM. http://obrazki.elektroda.net/28_12469920...
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Dzięki w poniedziałek wymienię regulator
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Nie koniecznie w tym przypadku musi byc uszkodzony wtryskiwacz.Moze byc uszkodzony zawor regulacji cisnienia paliwa,ktory jest zamontowany z lewej strony obok wtryskiwacza.Niestety zawor ten jest fabrycznie wyregulowany i nie ma mozliwosci jesgo regulacji.Wtryskiwacz mozesz przemierzyc miernikiem,ale nie pamietam jego charakterystyki.Moze na ten temat...
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
Witam, Czy mogę prosić o opis wtyków do regulatora pracy wycieraczek PW-1 z FSO 1500/Polonez. Próbowałem go podłączać na różne sposoby, ale bez efektu. Chcę wykluczyć ewentualne uszkodzenie, dlatego niezbędny jest opis poszczególnych wtyków (cztery) we wtyczce. Leszek
witam , tez mam problem z instalacja a dokladnie z ladowaniem .do regulatora dochodzi 12V na srodkowy zacisk i koniec .co dalej? Przy montarzu alternatora z poloneza to stary regulator prądnicy odłączasz, a przewody łączysz parami (jak to spójż w schemat)
zmień filtr paliwa, ten na ramie pod kierowcą obok pompki elektrycznej, taki jak do starego poloneza i wyczyść regulator paliwa na pompie cp, problem zniknie
Jeśli zdecydujesz się alternator z poloneza to potrzebna będzie mała modyfikacja, dołożenie jednego obwodu. Jeśli nie masz alternatora to lepiej kupić taki do C-360 A co niby , każdy polonezowski jest 9 diodowy i ma regulator, tylko fitat 125p jest 6 diodowy. Z tego co kojarzę to w polonez był regulator oddzielnie elektroniczny
Zapewne regulator, który został użyty nie jest oryginalny i ma oznaczenia na stykach 15 i 67 A czy to jest polski regulator z poloneza?
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Uszkodzona dioda główna. Zaden tam regulator.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
oki dzięki Panowie, pokombinuję jeszcze wg waszych wskazówek, jeśli dalej coś nie będzie działać odpalam go i wsadzam z regulatorem od poloneza.
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Zamontuj stary elektromechaniczny regulator z poloneza, ewentualnie rozmontuj ten regulator co go uszkodziłeś i wymień tranzystor na mocniejszy, są dwa rozwiąznia-BDX53C lub 2N6107 Na zewnętrznym radiatorze wstawisz coś mocniejszego.
Najlepsze wg. mnie będzie alternator z poloneza z regulatorem przykręconym do obudowy. Części do niego są tanie i dostępne bez problemu. schemat do podłączenia znajdziesz na pewno na forum.
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
najprostszy to regulator dmuchawy od Poloneza kosztuje chyba 28zł.
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
regulator polonez regulator napięcia polonez regulator napiąć polonez
smilo programowanie hikvision firmware upgrade filtrowanie zasilania przetwornica
ducato schemat elektryczny wąski piekarnik
Ustawienie kąta wtrysku w silniku Lombardini LDW 502 Odbieranie YouTube na dekoderze ZGEMMA H8.2H