To nie jest przycisk immo tylko bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa. Trzeba wyjąć ze starego silnika czujnik położenia wału i je podmienić. Powinno być ok.
Najprawdopodobniej jest to wina układu czasowego, jeżeli jest to Polnez plus to sterownik znajduje się tam gdzie bezpieczniki (niebieski prostokąt), a jeżeli "zwykły" polonez trzeba odkręcić zegary (czarne pudełeczko). Najprościej jest go podmienić na sprawny. Potrafi paść w nim dioda z kilkanaście groszy i z tąd ten problem.
Taki jak dla sondy cyrkonowej. Czy też Motorola jakąś zasadzkę tam zrobiła?
Czujnik położenia wału,tu jest usterka.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Znając go- tak.
To nie jest ten sam silnik co w hondzie, 2.0 to też już inny silnik. Poszukaj na forum Fso tam jest na ten temat sporo napisane.
A może to jest 4-pinowa wtyczka, bo taka właśnie w tym miejscu jest do podłączenia lambdy.
Witam. Jeśli ciśnienie paliwa jest ok.,mierzone przy listwie wtryskowej to sprawdż czy wtryskiwacze benzynowe mają zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka i póżniej podczas kręcenia rozrusznikiem czy jest impuls na nie z komputera / sprawdzaj kontrolką zrobioną z diody led /
Czesc, Macie moze zdjecie wnetrza sterownika z poloneza (rover)? Bardzo mi jest potrzebne, pozdrawiam!
a ile kosztuja taka przyjemnosc?
gdybys potrzebował jakich czesci do tego silnika daj znac...
1.4 nie ma mod. zaplonu. Komp steruje cewkami w 1.4.
kable ok? może coś od wibracji P.S Elegancki silnik:]
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
A124-14V-44A A125-55k-14V-55A polonez 1,9disel producent Paris Rhone typ A13N 12V50A polonez rover Magneti-Mareli A 12765 12V 65A
Czyli kolego doctor81 jesteś pewny że skrzynie od 1.9D założysz do 1.4 bez żadnego problemu ,ponieważ jest cała taka sama? A widziałeś kiedyś te skrzynie zdemontowane? Pozdrawiam! Przełożenia skrzyni do silnika 1.5 : 1 bieg 3,778 ,2 bieg 1,944 ,3 bieg 1,307 ,4 bieg 1 ,5 bieg 0,803 ,wsteczny 3,526 Przełożenia skrzyni do silnika 1.4 Rover : 1 bieg 3,830...
Multiprzekaźnik.
Witam mam też takiego samego poloneza :) ale mniejsza z tym, czujnik wału masz na silniku, nie na skrzyni biegów, czujnik jest od strony sterownika pod kolektorem dolotowym, musisz trochę zanurkować i znajdziesz go.
W maluszku wyszło troszkę za mało - oryginalnie miałem 6mm2. Polonez 900W 60A 10mm2, Opel astra 1000W 70A 10mm2, Rover 400 950W 65A 10mm2.
Dolałem w domu 2 litry i było mało
Mam książkę napraw Poloneza, jest tam również rozdział o Roverze, spojrzę i dam znać. Narazie te podrdzewiałe śrubki spryskaj Unizolem, albo jakimś innym sprayem, żeby trochę puściły. Spojrzałem i jest tak: Pompa w zbiorniku do Rovera jest umieszczona z boku zbiornika pod przykręcaną pokrywką, po prawej stronie, patrząć od tyłu samochodu. Żeby dostać...
Mogło dojść do przerwy pomiędzy przekażnikami a wyłącznikiem bezwładnościowym pompy paliwa
wielkie dzieki kolego "wpkowal" za to ze opisales to, bo tu na forum jak sie wspomni o kompie rovera to wszyscy nabieraja wody w usta
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
Prawdopodobnie czujnik położenia wału korbowego najczęstsza przyczyna
a może by tak najpierw sprawdzić cewke zapłonową :roll:
https://obrazki.elektroda.pl/8265895000_... https://obrazki.elektroda.pl/6047717200_... https://obrazki.elektroda.pl/4098465200_...
Tak jest podłączony bezpośrednio do komputera
mechanika to zapchany katalizator lub źle fazy rozrządu, elektryka to wytarty potencjometr, uszkodzony MAP sensor ( wewnątrz sterownika), zwalony\nieszczelny wężyk do MAP, lub padł sterownik MEMS co częste.
co do poldka 1.4 to sugeruje sprawdzic pompe paliwa zarówno elektrycznie czyli jaki pobiera prąd(mniej niz 5 A) i cisnieniowo ok 3.5 Bar pozdrofka
Kolego akurat dobrze trafiłeś. Teraz jesteś na początku drogi i jeśli już zmieniasz silnik to włóż rover minimum 1,6 16v, albo forda sierre 2.0 , możesz też włożyć opla omege ze skrzynią. Nie wkładaj BMW, bo autko straci trakcje. Tak czy inaczej dużo przeróbek. ALe jak dobrze zrobisz to autko będzie śmigać.
Witaj,sporo postraszono mnie jednak problemami z komputerem, oraz współpracą tego silnika z LPG-odnośnie mostu wiem-nie zamierzam szaleć-chcę ekonomicznego pojazdu....na co trzeba zwrócić uwagę przy kupnie tego?Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego,że przy każdym silniku spalinowym obowiązują te same zasady-kompresja itd,pasek-właśnie-i tego też się...
Witam, otóż mam Poloneza 1.4 16v rover. Sytuacja wygląda następująco na benzynie samochód bez dodawania gazu odpala, i jeździ bezproblemowo, zawsze odpalam na benzynie i po chwili przełączam na gaz, gaz jest zamontowany zwykły na śrubie i do tego jeszcze aktuator, gazu po mieście mi spala 10l/100km czyli spalanie jest dobre pozatym moc ma, jednak przy...
Oczywiście że te alternatory dobrze chodzą do pierwszej naprawy kiedy już stosuje się tylko zamienniki i są mostki z diodami o mocy oryginałów czyli 35A ale spotkałem także z diodami 25A i te są za słabe oczywiście nigdy nie miałem takiego problemu po naprawie jak kolega romoo.P
ECU masz jak na dłoni pod maską :-)
Witam jestem elektrykiem samochodowym nie robie mechaniki ale czasem zrobie jakieś naprawy zawieszeń itp. Do rzeczy kupiłem Poloneza trafiła się świetna okazja z silnikiem Rovera 1.4 16V zadbany przelakierowany klasyk mimo że to 1997 :) mam pare rzeczy do zrobienia i m.in. mam wyciek z misy olejowej, jest wyciek na uszczelce o ile jest tam uszczelka...
Ten przepływomierz jest extra. Temat zamykam.
Witam mam problem z moim polonezem z silnikiem rovera nie chce odpalic po mimo tego ze jest iskra i świece są mokre jakis czas temu miałem podobny problem ale po wykręceniu świec i sprawdzeniu iskry okazało sie ze świce maja przebicie więc założyłem nowe i odpalił od pół obrotu na słabym aku z tym ze teraz iskra jest ok nie wiem co może byc myslałem...
Przeczyścić słupki i klemy na akumulatorze.
Witam. Kupiłem niedawno poloneza z silnikiem Rover'a. Problem polega na tym że jak silnik osiągnie temperaturę między 70 a 90 to po przygazowaniu gaśnie. Jak odpalę go jeszcze raz to trzyma obroty, chyba że znowu go przegazuje. Uciążliwe to jest bo przy dojeżdżaniu do krzyżówki gaśnie. Co to może być? Na zimnym silniku objaw ten nie występuje. Dodam...
NIe wymieniłem jeszcze Cewki To wymień bo lubi mieć przebicie.
Chlodnica zakamieniona?
Stawiam na przewody WN lub świece
Właśnie się dowiedziałem, że sam tego nie zrobię (były takie posty), więc pozostaje gdzie i za ile.
Witam serdecznie drogich forumowiczy. mam problem z moim oczkiem w głowie. Polonez 1.4 16V z silnikiem Rovera z 1996 roku Benzyna z gazem. 122tyś przebiegu. 2 dni temu, podczas normalnej jazdy, przy wchodzeniu w zakręt samochód zgasł i nie dał się odpalić. Podczas próby BARDZO DŁUGIEGO KRĘCENIA samochód raz po raz załapywał na 1 góra dwa cylindry. Po...
sorry o-1v
Umieszczony jest z tyłu silnika przy kole zamachowym dla pomocy jest to typ Lucas ADU 7340 Pozdrawiam.
czujnik na wale
Jeżeli świece są mokre to uszczelka pod głowicą uszkodzona.
Witam, zrobiłem przekładkę silnika Rovera i napotkałem problem z immo. Czy ktoś mógłby mi pomóc, a mianowicie zgram, podeślę wsad i potrzebowałbym, aby usunąć kod immo z niego? Dodam, że instalacja jest oryginalna z Poloneza Rover 1.4 16v, silnik pochodzi z rovera serii 400. Na chwilę obecną czasem odpali i zgaśnie, albo w ogóle nie odpala. Zabroniona...
Na wstępie napiszę, że w kwestii aut jestem całkowicie zielony. Od dłuższego czasu nie odpala mi Poldek z silnikiem Rovera (dane są w tytule tematu). Patrzyłem tam i iskra jest, lecz zero reakcji silnika. Znajomy mi mówił, że może to być coś z komputerem. Miał ktoś podobny problem i wie jak temu zaradzić? Albo czy ktoś wie, co może być grane? Pozdrawiam...
Najczęściej pompką steruje komputer sterujący silnikiem. Pommpka jest załączana na chwilkę po przekręceniu zapłonu, a potem dopiero gdy otrzyma sygnały o obracuniu silnikiem ( np. z zapłonu). Są jednak rozwiązania gdzie zasilanie na pompke idzie tylko przy obracjącym się silniku. Nie wiem - może w polonezie jest jakoś inaczej.
Mianowicie w okolicy 2800obr i 4500obr silnik ma czkawkę jak przejdzie te obroty to jest rakieta. Tylko PB żadne gazy . Kręci sie do końca spokojnie 180km/h wyciąga mierzone gps-m.
Sprawdz gumy drążków reakcyjnych od dolnych wahaczy oraz uszy w które te gumy wchodzą bo lubią pękać . W tym przypadku podczas hamowania wahacz odjeżdża do tylu i zmienia się geometria zawieszenia , stąd to ściąganie .
polonez rover 1.4 mpi potrzebny schemat instalacji elektrycznej
rover polonez polonez rover obroty alternator polonez rover
oporność głośnik lm338 regulacja eeprom hitachi
interfejs multidiag zwijacz zelmer
Napis "SrCh" na dekoderze - co oznacza? Hyundai ix35 - problem z centralnym zamkiem po wymianie akumulatora