Witam. Kolego założenie tej rurki poprawi pracę silnika, zwłaszcza teraz zimą. Za sterowanie pobieraniem powietrza ciepłe/zimne odpowiada element oznaczony nr 4, jest to coś (nie znam fachowej nazwy) w rodzaju zaworu sterowanego termostatem.
:) to raczej niemozliwe Jest możliwe, różne rzeczy widziałem z dolotem. A termostat powietrza sprawdzałeś?
Ja na polonezie przejeździłem na gazie ponad 100tys.km i nie stwierdziłem jakiegoś negatywnego wpływu wynikającego z działania termostatu na wlocie powietrza. Oczywiście sprawnego.
zrob test w postaci zatkania dolotu powietrza (termostat) i wtedy zapal
sprawdz termostat w filtrze powietrza, oraz drorzność układu wydechowego
Uszkodzony termostat (cały czas otwarty) . Podczas jazdy pęd powietrza wychładza płyn w układzie.
Cieczy? Nie. Jest na czapce termostatu (dwa, do ecu i zegara). Powietrza jest w innym miejscu.
Olej jest 'czysty'. Ngdy nie ubywało go czy przybywało. Silnik nigdy nie brał oleju. Ponad rok temu wymieniany był termostat. Teraz wymieniane były świece, filtr powietrza i gazu.
Polonezy UWIELBIAJĄ GAZ. Za cenę Atu można mieć naprawdę niezły ZŁOM z zachodu. A co do tematu. 1.Sonda lambda, najprawdopodobniej padnięta. Jednak nie ma potrzeby wymiany, gazownik może ustawić komputerek na stałe wartości - ja tak mam i spalanie w mieście 11, na trasie 9. 2. Sprawdz termostat powietrza czy nie bierze cały czas gorącego powietrza....
A probowales go zdiagnozowac "blyskowo"??? Czasami tam moga pojawic sie jakies bledy. A tak na marginesie, skoro masz go bardzo mulastego, to sprawdz czy termostat od powietrza przed filtrem sie nie zacial w pozycji 'powietrz znad kolektora'. Pozdrawiam :-)
Właśnie tego węża ma nie być i rura tak pozostawiona też nie może być . Ale za to możesz przysłonić tak do połowy te rure dolotową. Może ci jeszcze działać termostat w dolocie i jak się rozgrzeje to zmienia miejsce poboru powietrza.
skoro poszedl plyn ze zbiorniczka i potem grzalo to masz koreczek od zbiorniczka do wymiany, odkec go zalkiem i nagrzej silnik sprawdz czy grzeje u mnie to bylo przyczyna korek nie pyszczal wogle powietrza i nagrzewnica sie zapowietrzala
Może to banalne ale zobacz jeszcze termostat powietrza czy działa ja kiedyś tak miałem że mi to nie działało i mi głupiały obroty - raz były wysokie a raz spadały
gdyby to była uszczelka pod głowicą skakałby ci wskażnik temperatury ale jeśli nie skacze po nagrzaniu zostaje tylko zasypane liściami wlot powietrza który jest pod tym czarnym plastikiem od strony silnika tam będzie przyczyna musisz odkręcić ten cały plastik i tam będzie dolot
Jejku ludzie ale namieszaliście, po to jest termostat żeby automatycznie ustawiał temperaturę zasysanego powietrza, niema tu mowy o blokowaniu wkrętem czy zaklejaniu taśmą. Możliwe że plastikowa przesłona wypięła się z uchwytu, można to naprawić, ale bardziej prawdopodobne jest że termostat trzeba będzie kupić. Kupuje się cały termostat z obudową którą...
witam wiec został wymieniony przekaznik odłanczania paliwa był walnięty i paliwo ciągle płyneło wymieniłem filtr powietrza oraz nowy termostat restatr kompotera pare zl i autko jedzi ze hej dziękuje wszystkim wiec zamykam temat
Jezeli po wlaczeniu nagrzewnicy i pelnego przeplywu powietrza ci temperatura spada to napewno masz zwalony termostat. Moze jeszcze sie calkowicie nie zablokowal ale nie dziala tak jak powinien. U mnie po wymianie nawet ostatnio przy -10 nic sie z temp. silnika nie dzieje. Gorzej jest z nagrzewnica - im szybciej sie jedzie tym zimniejsze powietrze w...
Ile razy ci się wylał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?? Nie powinno się tak dziać. Weź odkręć korek od zbiornika wyrownawczego i na postoju pogazuj torochę silnikiem, najlepiej gdyby silnik był termostat otwarty. Jeśi w zbiornikczku wyrównawczym bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to prawdopodobnie jest wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Możliwe...
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Auto więcej pali i kończysz hamulce. Jak często zmieniasz klocki? Założyłem rurę żeby szło zimne powietrze Polonez ma "termostat" na dolocie i sam sobie pobiera zimne/ciepłe z nad wydechu jak mu potrzeba. Wlot zimnego powietrza stosuje się w autach bez LPG, gwałtownie wpadające powietrze, miesza się z gazem, jest...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zaczynam zabawę dopiero z palnikami na olej opałowy/ przepracowany to nie moja branża pracuję w chłodnictwie. Po przeczytaniu całego tematu od samego początku postanowiłem przerobić mój nie używany od 2 lat palnik na olej opałowy tak aby móc w nim palić olejem zużytym. A więc zanim zacznę chciałbym się zorientować...
ja myślę że jest dobrze poskładane ponieważ jest nadmuch chłodnego powietrza dobry i gdy włączam obieg zamknięty ogrzewania to wieje ciepłe powietrze . idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie
Sprawdź przy zapalonym silniku czy przy wlewie do chłodnicy nie unoszą sie drobne pęcherzyki powietrza jeśli tak to musisz wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ są przedmuchy do układu chłodzenia. Przy okazji jak ogrzewanie w samochodzie jeśli słabe to w pośredni sposób też wskazuje na w/w usterkę. Miałem to samo do tego jeszcze gaz mi później zamarzał...
1. Posiadam Poloneza Cargo 96` ale jest on zrobiony na bazie Caro więc rozwiązania powinny być podobne. Chodzi o to, że nie działa w nim ogrzewanie. Wieje letnie powietrze, gdy przymykam wlot powietrza (niebieska wajcha) i otwieram wlot ciepłego (czerwona wajcha). Co tu może nie grać. Mój tata mówi, że to jest wada fabryczna i "ten typ tak ma", a mi...
Z tą odmą to może i tak być faktycznie bo jak ostatnio zdejmowałem obudowe filtra powietrza zeby termostat zamontować to w odmie się masełka nazbierało. Przedmuchałem ja ale może znowu sie trochę zebrało. Jutro wezmę i ją przeczyszczę. A tak ogólnie to doradzcie czy jest sens inwestować w drogiego Castrola czy Shela czy dalej lać Lotos mineralny
Moduł jak siadał to kichał i prychał... Miałem trochę podobny objaw stojąc w korkach - zaczynało się po pewnym czasie falowanie obrotów, zadławianie, próby gaśnięcia. Okazało się, że termostat powietrza zamontowany na obudowie filtra powietrza się skiepścił i nie zamykał dolotu gorącego powietrza znad kolektorów wydechowych. Gaźnik zadławiał się gorącym...
I co zdjęcie rury ciepłego powietrza pomogło? (może zacioł się termostat w na dolocie powietrza-lubi się zacinać w pozycji "ciepłe"). Mi termostat powietrza działał, a miałem identyczne objawy, wpierw gasł tylko w bardzo upalane dni, (choć nie zawsze), potem zaczynał gasnąć nawet w chłodne nocki. W pierwszej kolejności wymieniłem filtr gazu i powietrza...
Jeśli nie ma w płynie "bombli" powietrza to raczej uszczelka w porządku, dwie opcje wg mnie, Nie otwarł się termostat, lub płyn "ochrzczony" wodą ( dziś w nocy było -11) i zrobił się korek lodowy w chłodnicy.
To znaczy co masz na myśli mówiąc o sterowaniu podciśnieniowym nadmuchu? Czy masz tak od jakiegoś czasu czy tak zawsze było? Moim zdaniem taka sytuacja jest normalna że masz mniejszą siłę wylotu ciepłego powietrza. Jaką masz tempertaturę silnikna? może coś się dzieje z termostatem jest np. cały czas otwary i dlatego silnik nie osiąga właściwej temperatury.Sprawdź...
termostat powietrza ma bardzo duży wpływ na działanie instalacji lpg. Generalnie gaz nie lubi ciepłego powitrza. Kup nowy termostat albo całkiem odłącz rurkę od ciepłego powietrza. Jak masz tester lambda to sobie bez problemu ustawisz instalację. Jak będziesz ustawiał to ustawiaj tak żeby lambda wyszło 1 zresztą jak ustawić instalację masz dokładnie...
Przyczyny mogą być następujące: - gaz nie lubi ciepłego powietrza i może być uszkodzony termostat we filtrze powietrza, dla pewnośći możana zablokować klapkę w pozycji dolotu tylko zimnego powietrza - za mało gazu jest wyciągane z reduktora i kwestia regulacji (lub też gaźnik łapie fałszywe powietrze) Warunek jest jeden że samochód chodzi bez problemu...
W polonezie kombi plus 1,6 GSi wielopunktowy wtrysk Delphi z 2001 roku po jezdzie ok. 10 minut zapala się kontrolka check engine. Byłem w serwisie podpieli go pod komputer i stwierdzili błąd 63. Wymienili czujnik temperatury (ten od wentylatora), termostat, świece i czujnik filtra powietrza. Przeczyścili cały wlot powietrza do wtrysku (to metalowe srebrne),...
Odpowietrzałem dzsiaj układ powietrza i nadal czujnik od wentylatora sie załącza przy większej temperaturze. tak jak pisaliście kupiłem czujnik od poloneza ale na nim jest napisane 90/80 a nie 82/87 i podobno innych nie ma. a do tego wejście na wtyczke jest inne.będzie dobry?.A do tego termostat sie zepsuł. nagrzewa się od razu od odpalenia silnika...
Witam, niedawno stałem się posiadaczem Fiata Uno 1.0 Fire (rocznik 1997) i mam w związku z tym kilka pytań. Dodam jeszcze że jest to mój pierwszy samochód. 1. Płyn chłodniczy jest poniżej stanu minimum ale nie widzę jaki tam jest kolor czy mogę wlać obojętnie jaki? Bo różne opinie na ten temat słyszałem i sam już nie wiem. 2. W moim Unie (z resztą podobno...
Kolego, czy wina nie jest po stronie termostatu na wlocie powietrza - możesz sprawdzić, odłączając na chwilę wąż ssący ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego. Pewnie nie uwierzysz, ale różne takie przypadki z podwyższonymi obrotami silnika w losowych momentach miałem w Abimexie, gdy okazało się, że padł regulator napięcia ładowania przy alternatorze....
tak jak wszyscy tutaj napisali, pewnie zgnity jest i maty na podłodze masz przesiąkniete wodą, sprawdź czy termostat masz sprawny, czy masz w ogóel tą rurę która powinna ciepło doprowadzać, Jest jeszcze sposób, że z tyłu auta w tym srodkowym tunelu robisz otwór tam wkładało się puszkę i od góry przykręcało się jakiś wylot powietrza np z poloneza, zeby...
Jak nie dokręcisz korka to będziesz gotować wodę .Chyba że masz walnięty termostat.A zdarza się w "Poldku"że blokują się gumy odwadniające pod kratką wlotu powietrza.Trzeba spróbować czy te krople co wiszą są słodkawe.Jak tak to zmień nagrzewnicę to się często zdarza w tych nowszych modelach. Te krople to napewno płyn z chłodnicy ale o korku nie wiedziałem...
Gdybyś napisał wcześniej, że z mixerem czy bez masz te problemy z gaśnięciem silnika, uniknąłbyś wiele niepotrzebnych pytań. Takie informacje podaje się zaraz na początku tematu. Trzeba szukać dalej. Odnośnie pytania zaślepionego wężyka od termostatu-mam zaślepiony, pomimo tego, że i tak mam zdjętą rurę która od osłony kolektora podaje ciepłe powietrze....
rozio , nic nie piszesz co to za instalacja. Ja w polonezie miałem instalację Lavato I gen (bez komputera). Ale po kolei: 1. Warunek - silnik tylko na benzynie (zakręcony gaz na butli) powinien pracować bez zarzutu. Układ z termostatem i rurą od kolektora wydechowego, którego nie jak piszesz nie masz, ja miałem sprawny i wcale to nie przeszkadzało...
Witam Jedna tylko uwaga - przekrecenie pokretla na czerwone pole (ogrzewanie max) nie powoduje tego ze plyn leci bardziej lub mniej przez nagrzewnice - Panowie to nie polonez ktory ma zawor na wezu i reguluje przeplyw plynu. Tmperatura jest regulowan mieszaniem powietrza zimnego i cieplego a plyn leci caly czas tak samo przez nagrzewnice. Ja ostatnio...
Dzięki za liczne odpowiedzi A wracając do kupna cc to ojciec ma cc 700 aisan i dzięki za taką jazdę, nie mogę zdzierżyć tego silnika i lewarka biegów -Gumki na świecach pozakładane -klapka termostatu ładnie sie domyka -rura metalowa którą idzie powietrze Dodano po 1 Mam w domu nagrzewnicę od żuka ale gdzie zmieszczę takiego kolosa
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Witam, nie mam już siły do tego samochodu. Ale pomijając to, zaczne wszystko od początku. Polonez 1,5 na gaźniku, Caro. Rocznik 94. Problemy były na początku takie, że samochód gasł na wolnych obrotach kiedy silnik był zimny. Kiedy doszedł do ~90 stopni, wszystko było w normie, trzymał obroty, chodził jak należy. Do tego doszło koszmarne spalanie ponad...
mam fiata tipo takze 1.4 gaźnik . u mnie problemem bylo wysokie falowanie silnika na wolnych obrotach i czasami w efekcie gasniecie silnika . to wszystko na jałowych. teraz silnik chodzi idealnie. okazalo sie ze zawor elektromagnetyczny nie byl sprawny i caly czas byl wysuniety, nie cofal sie. zablokowalem go sam tak zeby byl ciagle schowany i wmontowalem...
Dziekuje bardzo za sugestie, wiec spiesze się z odpisywaniem: Pokolei: 1. Termostat w filtrze powietrza myślę,że jest dobry ponieważ odpalilem zimny silnik i sprawdzałem którędy pobiera powietrze, z kolektora, choć przyznam się że nie wiem jak jest na gorącym, jutro sprawdzę. 2. Dziękuję za informację na temat tej wtyczki na kablu od gazu. 3. W alarm...
1. silnik rozgrzany (do temp. termostatu około 80'C) 2. gdy auto jedzie po wrzuceniu na luz obroty spadają do 1,8tys. i tak się trzymają tak długo jak auto się toczy. 3. gdy auto się zatrzyma powoli spadają (3-4sek) do 1,0 tys. Problem występuje zarówno na PB jak i LPG (Instalacja STAG 2L) Wymieniony na nowy: silnik krokowy i termostat chłodnicy mały/duży...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Witam. mam poldka ATU plus 1.6 GSI. 1999r nie odpala jak jest zimny na benzynie. Ma on komputer DELCO GM i zrobiłem mu wywołanie kodów usterek Sprawdziłem: 1. Czujnik temperatury na termostacie obok czujnika temperatury wskazań zegara. 2. Czujnik temperatury powietrza znajdujący się w obudowie filtra powietrza. 3. Silnik krokowy. 4. Czujnik położenia...
Witam. 1) Jakiś czas temu pojawił się problem polegający na tym, że przy temp. silnika powyżej 100 st. auto lubi zgasnąć i potem nie chce odpalić przez jakieś 2-3 min. Na benzynie takich objawów nie zaobserwowałem. Czy przyczyną może być źle wyregulowany reduktor (wydatek czy może wolne obroty za małe?).Dodam że auto nie jest zmulone i przy temp. 90...
termostat powietrza polonez termostat polonez polonez termostat
programowanie bramy normstahl moduł zasilający bosch komputer dlugo wlacza
electrolux esl5310lo instalacja oświetleniowa obliczenia
Ursus C-4011 – skaczące ciśnienie oleju 1-10 bar, przyczyny i diagnostyka Śruba regulacyjna H w gaźniku Zama – wygląd, profil, lokalizacja, klucz serwisowy