Silnik poloneza ma "podwójny" termostat. Jak otwiera duży obieg to przymyka obieg małego. tak samo dziwne jest że bez termostatu polonez 1,5-1,6 potrafi się przegrzewać. oczywiście w ciepłe dni
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
Witam. Kolego założenie tej rurki poprawi pracę silnika, zwłaszcza teraz zimą. Za sterowanie pobieraniem powietrza ciepłe/zimne odpowiada element oznaczony nr 4, jest to coś (nie znam fachowej nazwy) w rodzaju zaworu sterowanego termostatem.
Witam, czy ktoś oświecony może mi powiedzieć, najlepiej na rysunku gdzie jest umiejscowiony ten termostat w polonezie caro plus 99r sekwencyjna instalacja gazową. Szukam w internecie i nie mogę znaleźć.
a nie wymieniales niedawno plynu chlodzacego?jezeli tak to ci powiem jaka jest przyczyna
Na 99%winny termostat.
Czyli zacząc od wymiany termostatu
Witam, mam kłopot z układem chłodzenia. Wczoraj podjechałem pod dom i coś zaczęło sie kopcić z pod maski, otworzyłem ja i okazało sie ze z chłodnicy buchała para wiec nie zastanawiając sie dziś zakupiłem nową chłodnicę. Zamontowałem ja i chciałem przetestować, układ okazał sie szczelny nic nie kapało...ale woda zaczęła sie gotować a z korka na zbiorniku...
Rozwiązaniem problemu była wymiana termostatu.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony -zacinający się termostat.
To sprawdź układ chłodzenia, w szczególności termostat.
termostat jest nowy działa prawidłowo
Jak dmuchawa działa to termostat do wymiany. Jak wszystkie przewody stopniowo się nagrzewają równomiernie to na 100% termostat
polonez dalej mi sie nie dogrzewa 70 stopni i stoi i co my z tym zrobimy???????????? :) mam jeszcze cierpliwość.... kup i wymień termostat.
Do poloneza ze "standardowym" silnikiem jest kilka rodzajów termostatów, ja osobiście spotkałem 3 na 87 stopni, 92 i na 94 każdy z nich miał to wybite na metalowej części. I tak pewnie jest w Twoim przypadku że ten "oryginalny" ma temperaturę otwierania konkretnie określoną. Obejrzyj ten stary termostat czy nie ma na nim podanej temperatury.
Buduję coś takiego wykorzystałem sposób budowy Panelu w/g schematu zrób to sam resztę troszkę zmodernizowałem dodaję to w załącznikach proszę o opinie fachowców w tej dziedzinie całość myślę podłączyć do bojlera płaszczowego 150 litrów dodatkowo zrobiłem zabezpieczenie przed zagotowaniem wody z termostatu z poloneza który w razie wyższej temperatury...
witam mam poloneza atu z 2000 roku i skubaniec nie grzeje termostat wymieniony na nowy, nagrzewnice przedmuchałem powietrzem pod ciśnieniem, dojście do nagrzewnicy gorący przewód powrót także gorący. Co może być nie tak
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
iecznie sie grzeje Normalne , a jak wiecznie się grzeje? Może chłodnica zamiast płynu widziałą wodę . Nie wyciągaj termostatu bo jest dwustronny.
Mam też starego poloneza i miałem podobny problem. Winien był termostat. Po wymianie auto jak nowe.
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika. To chyba w motocyklu m-ki WSK miałeś ten przypadek, bo na pewno nie w Polonezie. Czujnik temperatury jest w obudowie termostatu.
Zgadzam się z przedmówcą zatkaj ręką ujście w zbiorniczku wyrównawczym i pościskaj przewód ten gruby (górny) od chłodnicy patrząc od przodu samochodu z prawej, tylko termostat musi być otwarty
Witam! Trzeba sprawdzić szczelność kolektora pod wtryskiem (często wciąga uszczelkę) i termostat! Pozdrawiam!
Hm... a wraca nim do zbiornika płynu ciecz chłodząca? Bo to powinno z dużym pędem się dziac wszystko..
Rekin , a polonezy tez mialy wtryskiwacze bosch'a? Z tym wtryskiwaczem to mi zabiles cwieka :D Ja juz mam w swoim golfie termostat od poloneza :D
własnie silnik sie hiba przegrzewa , sprawdz termostat :) czesto padają:)
A może winny jest temu termostat w filtrze powieterza?
Jeśli wystepuje to tylko na gazie to powodem jest prawdopodobnie zamarznięcie reduktora. Zanim płyn zacznie podgrzewać reduktor upłynie troche czasu (szczegulnie gdy masz uszkodzony termostat i układ hłodzenia startuje na pełnym obiegu- czyli przez hłodnice). Zapalaj albo na benzynie -szczególnie gdy jest zimno i sprawdź termostat.
Witam serdecznie. Otóż dzisiaj kupiłem po dosyć taniej cenie poloneza z silnikiem 1.5 na pasku lecz przy silniku jest trochę brakujących części takich jak cewka, wszystkie przewody gumowe(od układu chłodzącego), gaźnika itp. Większość części już skompletowałem lecz nie mogę nigdzie znaleźć informacji gdzie powinien iść ten wężyk wychodzący od termostatu...
A moze poprostu termostat sie nie otwiera?
Od pewnego czasu po przejechaniu 3-4 kilometrów temperatura na wskaźniku przekracza 90 stopni. Wcześniej nigdy tak nie było, wskazówka zatrzymywała się troszkę przed 90 po nagrzaniu silnika. Wymieniłem termostat i nic się nie zmieniło, wymieniłem czujnik włączający wentylator i też nic się nie zmieniło (sądziłem, że wentylator zbyt późno się włącza)....
A gdzie on się znajduje ? Chyba nie chodzi o ten koło termostatu z pojedyńczym kabelkiem?
Nic dodać nic ująć.
Ja na polonezie przejeździłem na gazie ponad 100tys.km i nie stwierdziłem jakiegoś negatywnego wpływu wynikającego z działania termostatu na wlocie powietrza. Oczywiście sprawnego.
a gdzie jest ten termostat dokladnie w polonezie caro plus? nie znam sie na tym za bardzo i czy musze spuszczac wode (borygo) czy moge wyjac ten termostat bez spuszczania borygo? Dodano po 2 a i jeszcze zapomnialem dodac ze jak jezdze mam wylaczone nawiewy to w sordku robi sie goraco jakby troche cieple powietrze lecialo nawiewami, jak wlacze nawiewy...
mam problem z wskaznikiem temperatury. niedawno wymienilem termostat i od tej pory wskaznik temperatury oszalam, po krotkim czasie jazdy wskakuje mi na okolo 90 stopni a pozniej szybko spada szczegolnie gdy bujnie autem np na zakrecie. prosze o porade
:) to raczej niemozliwe Jest możliwe, różne rzeczy widziałem z dolotem. A termostat powietrza sprawdzałeś?
zrob test w postaci zatkania dolotu powietrza (termostat) i wtedy zapal
Do tego gaźnikowego silnika przekręcasz obudowę paska rozrządu z wersji wtryskowej razem z kołami na których pracuje pasek rozrządu( w zasadzie te jedno większe oraz te na które mocuje się pasek klinowy), w każdym razie te z takimi wycięciami (wycięcia są po to aby czujnik mógł zliczać impulsy), następnie musisz wyciągnąć odkręcić z bloku pompę paliwa,...
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Auto więcej pali i kończysz hamulce. Jak często zmieniasz klocki? Założyłem rurę żeby szło zimne powietrze Polonez ma "termostat" na dolocie i sam sobie pobiera zimne/ciepłe z nad wydechu jak mu potrzeba. Wlot zimnego powietrza stosuje się w autach bez LPG, gwałtownie wpadające powietrze, miesza się z gazem, jest...
A może termostat ci padł.
Ten z termostatu silnika , 1 kabelkowy.
Czujnik temperatury ( czyli termostat) i syrena nawet od poloneza od alarmu. Może być klakson samochodowy.
Sprawdz czy drożna chłodnica załóż termostat, bo bez niego nie zamknięty jest mały obieg. Termostat zamyka mały obieg???
Jak z nawiweu ;eci ci zimne powietrze to znaczy ze to wina plynu chlodniczego. Albo za malo albo zapowietrzony albo termostat non stop otwarty.
felka ma to do siebie, że w korku dochodzi pod 100 stopni i tak pracuję skodowskie termostaty. Bodajże szło wpakowac którys termostat od poloneza i wówczas sie ładnie na 90 trzyma. Sprawdź czy na postoju wskazówka ne wejdzie na czerwone pole, jak nie to jest ok i nie ma co sie pastwic nad autkiem
Ile bierze oleju?
Kolego, moje auto ma webasto. I chyba tak się dzieje tylko w audi. Bo miałem juz mnóstwo samochodów i ogrzewanie nie zabierało ciepłą na tyle, żeby wychładzać silnik. Takie rzeczy mogły się dziać w polonezie ale nie w aucie z 2011r. Od tego jest termostat, że ma otwierać krótki i długi obieg wtedy kiedy to konieczne, żeby utrzymać optymalną temperaturę...
Ni z gruszki ni z pitruszki tak się stało? 130stopni? Niebywałe, sprawdź termostat w polonezie, a nawet jest lato, to możesz pokusić się o wymontowanie... do jesieni. Czy na benzynie występują te same objawy? Najlepiej pod analizator spalin podjechać, a gdy śmierdzi, to nawet wypada. Widzę, że twój samochód potzrebuje niejednej diagnozy, więc radzę...
Witam. Panowie a ten silnik to ma ""elektrycznie sterowany termostat""??? Kolega Polonez napisał że pokazuje mu temperaturę 70 stopni a realna zmierzona w zbiorniczku to 68 stopni. Po wymianie czujnika temperatura jest OK ale gdzie? na zegarze czy pod maską. Co z dolnym wężem jest ciepły po wymianie czujnika temperatury? Jakieś dziwne to.
Moze masz uszkodzony termostat? Temperatura silnika utrzymuje sie w normie?
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho? Na sucho. Ludzie się nauczyli montować wszystko na sylikon a ten potem się odlepia i zatyka kanały olejowe lub doprowadza do uszkodzeń elementów. Tylko jak ten termostat zamontować? Może plastikowy kawałek rurki i w niej osadzić termostat i całość wstawić w rurkę dolotową...
Z tego co pamiętam, to obydwa są na obudowie termostatu. Od wiatraków jest w chłodnicy.
sprawdz termostat w filtrze powietrza, oraz drorzność układu wydechowego
To trochę zmienia sytuację. Sprawdź, czy nie masz "bąbelków" w zbiorniczku wyrównawczym, i czy z oleju w silniku nie zrobił się "majonez" jeśli tak -głowica w górę, jeśli nie - zajrzyj do termostatu. Pozdrawiam
ten czujnik jest na dwa przewody, ten co jest na jeden jest do wskaźnika, nie pamiętam dokladnie w co jest wkręcony bo swojego poldorovera sprzedalem dwa lata temu, ale chyba w obudowe termostatu. Nie latwo go dojrzeć.
Uszkodzony termostat (cały czas otwarty) . Podczas jazdy pęd powietrza wychładza płyn w układzie.
Uszczelkę spod głowicy jak by co możesz łatwo sprawdzić robiąc test chemiczny na zbiorniczku wyrównawczym. Uważam jednak że to termostat lub zamarznięta woda jest przyczyną twojej usterki.
To na korku to opary oleju i wilgoci z poeietrza, uruchom silnik na postoju aż do osiągnięcia temperatury {wskażnik,reduktor,nagrzewnica} i zrób jazdę testową jeśli w trakcie jazdy temperatura będzie malała to chyba termostat się nie zamyka .
Witam, Z podobnym problemem spotkałem się w Polonezie z 97 roku, wtrysk jednopunktowy Boscha, chłodnica także z dwoma czujnikami. Objawy były takie, że podczas upałów grzał się niesamowicie (od ciśnienia pękł zbiorniczek wyrównawczy i nagrzewnica puściła). Podejrzewałem pompę wodną lecz źródłem problemów okazał się termostat. Zablokował się w pozycji...
nawiązując do tematu chcialem zadac pytanie na temat poloneza z 1-pkt wtryskiem boscha z 1997 roku - w jaki sposob w tym samochodzie odpowietrza sie uklad chlodzenia? tez mam jakies dziwny problem z przegrzewaniem sie silnika - dzisiaj mam zamiar wymienic termostat ale nie wiem czy to cos pomoze - dzisiaj jak jechalem to po 4 km wybilo mi cala wode...
Być może zeby do linki się dostać to wystarczy rozkręcić same zegary ale nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem. Ja jak rozręcałem to wyjmowałem odrazu całą deskę ale nie po to żeby się do linki dostać tylko po to żeby nagrzewnicę wymienić. A co do nagrzewania to żeczywiście polonez dosyć szybko łapie temperaturę ja osobiście miałem okazję porównać to...
Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiornika wyrównawczego tak żeby poziom płynu był wyżej niż reduktor. Nie zawsze jest to możliwe. Jeśli odparowalnik jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy to odpowietrza sie go podczas pracy silnika, reszta się zgadza. Co do gwałtownych skoków temperatur - być może masz uszkodzony termostat i za późno się...
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
W zasdazie w tytule wszystko zawarłem. Termometr pokazuje temperaturę po nagrzaniu silnika max 50-60°, góra 70! Wiatrak(na postoju) włącza się przy 90°. To samochód taty i uważa on, że termometr źle pokazuje i jeździ. Ale ogrzewanie pod psem! Raz w Polonezie tak miałem i po wymianie termostatu wszystko OK. A tu? Co bardziej prawdopodobne?
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu posiadam fiata 125p z silnikiem pojemności 1500. Auto jest ubezpieczone, ma przegląd jeszcze i robi głównie jako auto transportowe do przewożenia ciezkich rzeczy w bagażniku. Ostatnio jakieś 2 miesiące od zmiany cieczy chłodzącej z wody na płyn borygo eko(zielony) zaczęła przeciekać mi na łożysku pompa wody. Planuję...
Samochód wyzionął ducha - problem był do jego końca, aczkolwiek pomogła wymiana termostatu i chłodnicy (która na skutek zalewnia wodą była całą w kamieniu).
Wydaje się wszystko super teraz juz wymieniony: -termostat z poloneza super się grzeje teraz 5 minut - węże dwa na wtrysku bo były rozwalone całe w poprzek - chłodnica odpowietrzona - wymienione świece - bak od góry rozszczelniony ale to wcześniej już chodź napewno troszkę pomógł ale nie zawiele. Bak uno (Ocynk) ~150zł Termostat ~30 zł Świece ~40 zł...
O właśnie temat na czasie,mianowicie kolega w polonezie 1.9 diesel ma taką sytuację,że na postoju na wolnych nagrzewnica jest gorąca,a tylko ruszy samochodem to nagrzewnica robi się zimna,wymieniono juz termostat na nowy,i problem nie ustąpił.
Cieczy? Nie. Jest na czapce termostatu (dwa, do ecu i zegara). Powietrza jest w innym miejscu.
I po kłopocie. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego - 39zł (ten który idzie do komputera) przy okazji też termostat -20zł i wyczyściłem obudowę termostatu strasznie dużo syfu się w środku nazbierało. musiałem dokupić litr płynu chłodzącego bo mi wyciekł przy odkręceniu obudowy termostatu - 12zł i uszczelkę 1,50zł. Auto odpala jak nowe Dzięki...
Najlepiej wyrabować na szrocie zestaw od jakiegoś samochodu (jakiegokolwiek), Polonez, Fiet, Zuk, Mercedes, Opel, itd, itp. I zamontować w jego samochodzie. Czujnik ze wskażnikiem, podłączyć zgodnie ze schematem "+", "-" i szygnał z czujnika. A u twego kolegi może być jedna z usterek: termostat lub nagrzewnica. Wymieńcie termostat ( jakieś 20 PLN),...
Polonezy UWIELBIAJĄ GAZ. Za cenę Atu można mieć naprawdę niezły ZŁOM z zachodu. A co do tematu. 1.Sonda lambda, najprawdopodobniej padnięta. Jednak nie ma potrzeby wymiany, gazownik może ustawić komputerek na stałe wartości - ja tak mam i spalanie w mieście 11, na trasie 9. 2. Sprawdz termostat powietrza czy nie bierze cały czas gorącego powietrza....
Nie we wszystkich przypadkach trzeba odrazu wymieniac czujnik wystarczy go tylko przeczyścić a najlepiej cały układ chłodzący ze zbierającego się mułu.O włączniku w kabinie mam odrębne zdanie.Niezbyt wygodne i trzeba pilnować temperatury.Wymiana termostatu jest jak najbardziej wskazana przy szybko nagrzewającym się silniku.
Czujnik moźe być w dwóch miejscach .Na obudowie termostatu lub na kolektorze ssącym ztyłu silnika.Zasymuluj 4kOm-5kOm.
Witam czy ktoś mógłby mi pomóc w zidentyfikowaniu czujnika w polonezie z jedno punktem bosch'a. Dwa czujniki temperatury znajdują się z przodu na obudowie termostatu ok., ale jest jeszcze jeden czujnik, który znajduje się, stojąc od przodu samochodu, z prawej strony silnika pod kolektorem ssącym, w bloku silnika, wychodzi z niego jeden przewód z wsuwką...
Więc nie jesteś pewien czy czy nie ma nic między cylindrami,dawno zmieniałem uszczelkę i przy okazji wyciągnąłem duże kawałki gumy ,z rozwarstwionego przewodu.Skoro nie masz termostatu,mam wątpliwości co do sprawności pompy płynu.
Ot.....ja już emeryt ale jak patrzę na ten budżet....lata temu dostaję zlecenie na produkt, technologię (łącznie z maszynami, produkt namacalny) opanowuję w pół roku, zaczynam dostawy dla klientów, jeden z nich po kilku miesiącach staje na głowie aby mu odstąpić technologię, proponuje 30mln, w tym czasie dał zarobić brutto 65mln, dla porównania nowy...
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Niby czujka z przesyłka to koszt do 40zł, ale lubię sam majsterkować. Zakładasz czujnik od poloneza za nędzne 12 zł, ja nie wiem co z ciebie za fachura. A tak ciężko zewrzeć dwa kable aby zobaczyć czy fena ruszy, no i istotne-czy sprawdzić czy chłdnica w okolicy czujnika jest gorąca? Moze pompa nie kręci, może termostat nie puszcza?
Nie.Trzeba odkręcić termostat,wlew oleju,rurę do termostatu i linkę gazu ze wspornikiem.Po takich czynnościach człowiek wygląda jak biały inaczej(Murzyn nie wolno pisać)
A probowales go zdiagnozowac "blyskowo"??? Czasami tam moga pojawic sie jakies bledy. A tak na marginesie, skoro masz go bardzo mulastego, to sprawdz czy termostat od powietrza przed filtrem sie nie zacial w pozycji 'powietrz znad kolektora'. Pozdrawiam :-)
Jak jarasz kapocha to sobie bypass termostatu założ , przed jaraniem włączasz bypass i wentylatory ręcznie i masz duży zapas bezpieczeństwa wysadzenia silnika.
powodem zaświecania lampki na pewno nie jest zepsuty termostat jeżeli chodzi o sondę to były na początku egzemplarze bez takowej
Nie wymieniaj dysz bo stacisz na osiagach,wyreguluj wszystko co sie da i nie gnieć mocno gazu, to pomoże.sprawdż termostat bo jak bedzie nie dogrzany to też będzie więcej palił.
Witam posiadam Poloneza Caro 1.6 Abimex,a problem mam taki. Obroty silnika na rozgrzanym silniku klarują się na poziomie 1000/1200 obr.nin podczas podjeżdżania do świateł jak wcisne sprzęgło obroty wskakują na 2000 tys i tak się utrzymuje dopòki się nie zatrzymam. Byłem na analizatorze spalin wychodzi bogata mieszanka na niskich obrotach ,na wysokich...
Kolego diesel1473 termostat do wymiany. Pieniądze w błoto. Seat to nie Polonez :D
Kolego może tobie termostat tez już się wypracował i jest ciągle otwarty (nie zamyka się gdy jest zimny)
czujnik jest na obudowie termostatu (ten z prostokątną wtyczką) do diagnostyki bosch potrzebny jest kabelek i komputer. Program i schemat znajdziesz na forum.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje . Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu.
Jeśli zamarza reduktor to nie ma dobrego obiegu cieczy chłodzącej. Może to termostat bo dlaczego po nagrzaniu ? Lub reduktor jest źle podpięty do układu chłodzenia.
Właśnie tego węża ma nie być i rura tak pozostawiona też nie może być . Ale za to możesz przysłonić tak do połowy te rure dolotową. Może ci jeszcze działać termostat w dolocie i jak się rozgrzeje to zmienia miejsce poboru powietrza.
proponowal bym sprawdzenie termostatu ,przy niesprawnie dzialajacym wentylator sie nie wlaczy gdyz nie ma obiegu ,a narasta cisnienie w bloku silnika wowczas przez cisnienie woda z bloku zostaje wypychana spowrotem do zbiorniczka i po przekroczeniu cis. 1 at wyleci przez zawor nadcisnieniowy,dzieje sie to nie tylko w matizach mialem to w seacie ibiza...
No to już nie wiem jak ci pomóc. Gdzieś jest ukryty chochlik. Termostat prawidłowo zamontowany i sprawny nie może zachowywać się inaczej niż w tym garnku.Musi otwierać się przy tej samej temperaturze. Problem musi tkwić gdzie indziej.Co do termostatów na 92*C to montowałem kiedyś taki do poloneza, więc chyba znajdziesz taki do lanosa, chociaż uważam...
Jeśli się wącza ale za późno ( ale czy napewno zapóżno i termostat otwiera drugi obieg cieczy na chlodnicę)) to odpowiedzialny za to jest wyącznik termiczny w chodnicy
Witam, niedawno stałem się posiadaczem Fiata Uno 1.0 Fire (rocznik 1997) i mam w związku z tym kilka pytań. Dodam jeszcze że jest to mój pierwszy samochód. 1. Płyn chłodniczy jest poniżej stanu minimum ale nie widzę jaki tam jest kolor czy mogę wlać obojętnie jaki? Bo różne opinie na ten temat słyszałem i sam już nie wiem. 2. W moim Unie (z resztą podobno...
witajcie mam problem z silnikiem w polonezie caro bardzo mi sie grzeje wskazówka wchodzi na czerwone pole wyciągnołem termostat i dalej to samo wentylator działa poprawnie ma moc dobra tylko ubywa mi płynu w chłodnicy a przybywa w zbiorniku wyrównawczym i tak jagby pojawiały sie bombelki w chłodnicy podobno to uszczelka pod głowicą jeśli tak to ile...
Upiekłem termostat w piekarniku do 80st C, nadal termostat nie zareagował. Rurka od kolektora ssącego do rurki nagrzewnicy jest zimna !!! czy tak ma być ? Jak może być zatkany obieg przez kolektor ssący?
Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C Jeśli normalna temp. silnika to ok 90 st.C to wentylator od poloneza będzie ciągle właczony. Nie bez powodu temp . załączenia wentylatora jest kilka stopni od typowej ( regulowanej przez termostat obiegu cieczy chłodzącej) temperatury silnika.
termostat polonez termostat powietrza polonez polonez termostat powietrza
premier instrukcja serwis pozna wzmacniacz przetwornik impulsowy
garmin bluetooth garmin bluetooth
ZLB KR10A pinout - brak dokumentacji, poszukiwanie informacji Instalacja elektryczna Hyundai i30 - przegląd i diagnostyka