Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Nie puchną węże tylko sie podnosi stan chlodziwa w zbiorniku wyrownawczym , czyli uszczelka pod glowica jest trafiona :/ ale teraz pytanie dolna czy gorna :/ Dla jasności ta górna tp pokrywa zaworów,a padła Ci uszczelka pomiędzy blokiem a głowicą.
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą) - ja przerobiłem cztery silniki 1.4 14K4F (w pewnym okresie taniej było kupić całego Poloneza 1.4 niż sam silnik i niewiele drożej niż wymiana uszczelki po bożemu). Dwa Roverki (silniki) 1.4 14K4F wymagające wymiany uszczelki podgłowicowej straszą jeszcze...
witajcie mam problem z silnikiem w polonezie caro bardzo mi sie grzeje wskazówka wchodzi na czerwone pole wyciągnołem termostat i dalej to samo wentylator działa poprawnie ma moc dobra tylko ubywa mi płynu w chłodnicy a przybywa w zbiorniku wyrównawczym i tak jagby pojawiały sie bombelki w chłodnicy podobno to uszczelka pod głowicą jeśli tak to ile...
a i jeszcze jedna czy pod pompa wody jest uszczelka czy moze3 byc sam sylikon?
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Niestety czeka Cię znów wymiana uszczelki pod głowicą lub głowicy jeżeli po rewizji okaże się że uszczelka była dobra.Przy wymianie uszczelki koniecznie nowe szpilki.Wymiana rozrządu prosta na znakach.
No powiedzmy że to jest uszczelka, ale polonez po wymianie starej, która była jak się okazało wporządku, a na której dymił tak samo mocno jak na nowej, dymi jak wcześniej Newiem czy wyraziłem się jasno a więc stara uszczelka=dymi mocno nowa uszczelka= dymi tak samo mocno zastanawiam się bo wymiana uszczelki(no ok bez szlifu) nie dała by żadnego rezultatu?
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Jeżeli dymi Ci na biało to jest prawdopodobieństwo że uszczelka pod głowicą Ci mogła pójść. Jeżeli olej będzie zmieszany z wodą (płynem chłodniczym) będzie się robił białawy kolor (zmętniały). Wtedy jedyne wyjście to wymiana uszczelki spod głowicy, a jeżeli to jest ok to możliwe że masa od czujnika gdzieś nie styka
Silniczki serii K sa dosc trwale ale jednym i podstawowym ich mankamentem jest padanie uszczelki pod glowica (sciezki silikonowe) co owocuje przedostawaniem sie plynu do oleju lub na odwrot.
A ja zachecam jednak do wymiany pompki i odpalaniu na benzynie(używana nie powinna byc droga). Przeciez to normalne ze parownik zamarza przy minusowej temperaturze, latem odpala bo "ogrzewany" jest temperaturą otoczenia. A pozatym przełączanie na gaz lub odpalanie przy nie rozgrzanym parowniku powoduje ze mebrana i uszczelki gumowe parownika szybciej...
Jesli ubywa wody w ukł chłodzenia, wpierw trzeba posprawdzać połączenia węży gumowych, do chłodnicy, nagrzewnicy i reduktora. Na wodzie za bardzo nie widać wycieków, za to jeśli w układzie chłodzenia jest płyn to na łączeniach widać będzie charakterystyczny narost. Co do wymiany reduktora - warto poradzić się w doświadczonych warsztatach montujących...
powiem tak, jest to zazwyczaj kwestia mieszanki paliwa, najważniejszy jest doplyw powietrza ( kiedy wymieniany filtr powietrza ) drugie ( wymiana filtru paliwa jak kupujesz to ulatwie ci to symbol do poloneza to kl-63 ) jesli to jest dobrze to lecimy dalej ( przewody wysokiego napiecia, świece, kopułka i palec rozdzielacza, ustawienie zapłonu ) dodatkowo...
No jest wiele rzeczy, bo niestety Polonez nie należał do auto dobre jakości. Mogę napisać Ci co mi się psuło ale pewnie też ktoś by się przydał że sprzętem, żeby to sprawdzić. Pod koniec żywotności miałem bardzo niskie ciśnienie na cylindrach, prawidłowe koło 12 atmosfer a u mnie nawet na ostatnim nie było 2 atmosfer na reszcie koło 7, lecz może być...
Witam ponownie ,jednak to uszczelka pod głowicą,sprawdzałem olej z bagnetu ale jak odkręciłem korek od wlewu oleju to szok,pól centymetrowa warstwa białej mazi na ściankach i korku,zadzwoniłem do mechanika który zawsze miał tanie usługi ale to jednak koszt,300 wymiana uszczelki 120planowanie głowicy czy jakoś ,płukanie silnika 2-3razy plus nowy płyn...
Według mnie,lepiej pojechac na regulacje LPG do warsztatu.Koszt to tylko 50 zł(z wymiana filtra).Jezeli nie pomoze regulacja LPG pod komputerem,moze to byc faktycznie uszczelka pod glowica.A wyciekow oleju spod glowicy nie masz?I jaki masz kolor oleju w autku?Przy uszkodzonej uszczelce glowicy moga byc albo wycieki oleju na zewnatrz,albo przedostawanie...
Mechanik założył głowicę bez planowania??? i jeszcze wziął za to pieniądze??? takie rzeczy przechodziły w polonezie... W silniku wysokoprężnym jest to karygodne, równie dobrze mogłeś wyrzucić te 120 PLN; i nie żebym był złośliwy ale jak można coś takiego zaproponować... Ja bym do oszusta nie pojechał nigdy więcej... Kowal jakiś nie mechanik... Pewnie...
Uszczelka była wymieniana jak pisalem wyzej - w zbiorniczku nie ma pecherzykow spalin tak jak mialem kiedys przed wymiana uszczelki, oleju nie przybywa - korek czysty. Najlepsze jest to ze dzisiaj znow zrobilem 60 km i jest ok - byc moze zawiesil sie termostat - teraz dziala prawidlowo - przy okolo 80 stopniach mi otwiera bo: rurka od termostatu do...
Syntetyk lub półsyntetyk rozpuści laki, nagary i szlamy co zwiększy nieszczelności Kolejny co uwierzył w gadki szmatki handlarza. Gdyby tak było, to by autorowi na porządnym mineralnym oleju uszczelki nie strzeliły. Normalny olej mineralny np. shell helix 15w40 ma liczbę TBN(ta decyduje o jakości czyszczenia silnika w środku z nagaru itp) większą lub...
te silniku lubią być zaolejone,ale można temu zapobiegać. Co do uszczelnienia i wyczyszczenia odmy oleju z silnika nie ma potrzeby spuszczać.Zależy wiele od oleju na jakim silnik pracuje. Mineralny będzie odkładał szlam. sama podstawa odmy musi być prosta lubi się odkształcić [wygiąć tak jak w Polonezie czy Maluchu pompka paliwa]. Przed montażem trzeba...
Zgadzam się z Kiperem że lepiej już chyba kupić Poloneza bo wczesniej miałem Poloneza i nie maiłem z nim większych problemów nie licząc wiecznie zapiekających się hamulców i ciągłej rdzy więc zachciało mi się kupic coś zagranicznego, a że strasznie podobał mi się Passat B3 kombi a że jakos trafił się doś ładny w dobrej cenie więc sie skusiłem. Wersja...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Witam! Wymieniłem akumulator, przewody wysokiego napięcia, świece, uszczelkę pod głowicą, wyregulowałem zawory i nic. Jak miałem FSO 1500 (już z modułem zapłonowym) i występowały podobne objawy, to zawsze wymiana przewodów WN i kpułki aparatu zapłonowego pomagała. Kopułka "fabryczna", nie made in szopa. Możesz jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza. Jan
Witam. Kontynuuje temat po krótkiej przerwie. Kilka rzeczy zostało sprawdzonych. Pompka jest sprawna, filtr paliwa nie zatkany. Moduł zapłonu i wtryski będą rozebrane i sprawdzone do poniedziałku. Nieszczelności nie dostrzegliśmy, ale będzie wszystko jeszcze sprawdzane. Zauważyliśmy także że jakoś kiepsko chodzi na pierwszej świecy i jej wymiana nic...
mam poldka rocznik 1982 gaznik wymieniany byl w roku 2004 (jeszcze na gwarancji), zrobil na nim 180 tys, co do silnika nominal wymienione tylko czesci ktore sie zuzywaja (pierscienie uszczelki itd) a takto chodzi jak cacko a od 97 ma instalacje lpg, dobry olej polecam lotosmineral wymiana co 8 tys nie docieranie i wolna jazda na zimnym silniku i bedzie...
Według mnie postąpiłeś jak najbardziej słusznie, sam mam w 125p z silnikiem 1300 , przebieg ok. 130 tysięcy (prehistoria - jeszcze odśrodkowy i bocznikowy filtr oleju, zamiast pełnoprzepływowego) olej półsyntetyczny, po przepłukaniu silnika przechodzę na syntetyk. Eksperyment rozłożony w latach od 2007 roku do teraz, wyglądało to tak: świeżo po zakupie...
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział mi, że dźwięki ze skrzyni to prawdopdobnie łożysko oporowe, po wciśnięciu dźwięk znika. Co do uszczelki to zastanawiam się czy to ona bo, korek od oleju jest od spodu czysty, na bagnecie nic nie wskazuje, że coś jest nie tak z olejem (nie ma śladów płynu chłodniczego). A co do temperatury to cała chłodnica była...
Witam. Mam pytanie: po długim postoju w warsztacie (wymiana uszczelki głowicy, remont głowicy itp. ) stwierdzono, że jeszcze mam uszkodzoną cewkę zapłonową. po wyjęciu jej, spisałem nr 0221503407 Bosch i co się okazało- ta cewka jest nie do omegi ale do różnych fiatów m/n poloneza z wtryskiem. I tu mam pytanie czy może być fiatowska w omedze ( 0221503001...
Cześć, miałem podobny problem. Przyczyna to kawałek przewodu gumowego (z czasem butwieje i paliwo wraca do baku i spada ciśnienie) będącego elementem pompy paliwa, wymiana - 1 godzina. Jeśli pompa buczy to tylko dać nowy przewód (taki do paliwa, nie inny + na dole pompy wymienić uszczelkę izolacyjną i odwrócić po przepłukaniu woreczek o 180 stopni,...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Również miałem problemy z obrotami w Renault Megane 1,6 16v z 2001r. (po liftingu). Na zimnym silniku były w granicach 2-3 tysięcy, po jakimś czasie opadały (nie zawsze), wymieniłem sondę Lambde (tą pod samochodem) niby pomogło na chwile potem to samo, wymiana czujnika temperatury, lepiej ale nadal wysokie obroty. Dzisiaj już wcale nie chciał schodzić...
Przerabiałem sporo "klubów cytrynkopodobnych" ;-) .. Tam akurat 5 stron się zrobiło .. Byłem tam. Do tego strony "lpgpodobne" ;-) , chociażby moje posty na Elektrodzie dotyczące reduktora.. Uwagi na temat syfu w filtrach.., bo nie wymieniane były x czasu... Nie pomogły.. Wymiana filtrów w serwisie ( bo mogłem coś sknocić przy wymianie ) , potem regulacja...
Truciciele zawsze liczą na swoją wersję. Koszt akumulatorów TROJAN (z praktyki, przejechałem na EV już ponad 250 tyś. km) po aktualnych cenach do auta elektrycznego wynosi prawie 10 gr / 1 km. Koszt energii ok. 2 gr / 1 km. W spalinowym oleje są droższe (nikt nie wlewa najtańszych), dochodzi (często kilkakrotnie) wymiana chłodnicy, rozrusznika, pompa...
Nie ja byłem taki "umny", ale zaprzyjażniony , stary mechanik to podpowiedział. I cioteczny stryjek wujka dziadka cioci też tak zapewne miał - słyszałeś kiedyś pojęcie urban legend ? Mam znajomego mechanika, który w przypadkach bzdurnych bądź wątpliwych również wymyśla niestworzone rzeczy - z ukręceniem wałka aparatu zapłonowego w 125p włącznie. Owszem...
A na postoju sprawdzałeś czy parownik jest zimny?? jeśli tak to parownik do czyszczenia i najlepiej filterek z gazu tez wymienić.Ja miałem jeszcze taka przyczyne ze od gaznika przewód powrotny benzyny mi wypadł i sie dusił.Z tym lewym powietrzem też może być. Otwórz klape włącz silnik i jak bedziesz słyszał takie syczenie to bierze lewe powietrze.wymiana...
Błąd F5 jaki pojawił się na wyświetlaczu mojego pieca sygnalizuje problem ze zbyt małą ilością powietrza z wentylatora. Wertowałem fora w Polsce z nadzieją, że problem był już szeroko omówiony i normalny, rozsądny, inteligenty Polak z piecem po gwarancji nie będzie musiał wywalać ciężko zarobione pieniądze panom za przeproszeniem serwisantom z bożej...
Żeby wymienić cały elektrozawór to musisz jednocześnie wymienić wielozawór butli bo on jest zintegrowany/jednolity, tylko należy wymienić od razu uszczelkę i zrobić test na szczelność. Nie wiem jaką masz dokładnie butle bo typów jest kilka jak nie więcej.
ciężko jest znależć takiego opla z małym przebiegiem przeważnie są już z przebiegami ok. 200 tys. Dobry żart... 200 tys. km przebiegu w aucie za 3500zł to dużo?!? U nas to jest paranoja z tymi przebiegami. Wszyscy kręcą liczniki, jakby się czas zatrzymał i 10cio letnie auta mają po 100tys. km przebiegu - tyle to robiły syrenki w latach 70'tych które...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu. Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale nie mam problemów z akumulatorem jak chce jechać...
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
Elektrit, nie wiem o co Ci chodzi. Byłem kilka dni temu w warsztacie samochodowym i mechanik wziął 50zł za czyszczenie silnika krokowego bo to miała być przyczyna usterki. Nic to nie pomogło. Właśnie wróciłem od innego mechanika i okazało się, że mam na 3 cylindrach ciśnienie 12atm a na jednym 6,5. W piątek stawiam samochód na wymianę uszczelki pod...
Witam. Tak czytam inie wierze wlasnym oczom. Co wy za glupoty piszecie. Pojecia o tym nie macie. Kilka lat bylem kierownikiem w Polmozbycie, sam mialem kilka polonezow. Udzielalem sie tez w PZM-cie. Do Tomcio64: Zmiana komputera nie jest potrzebna, trzeba wegrac nowa mape i ja skorygowac do danych przerobek. Do Tzok: Powiedz mi jakim cudem zrobisz remont...
Tak jak mówisz BOSH I SIEMENS Z NIEMIEC i serie które podałeś są ok. Tylko że najtańsza stoi ile ?? Znalazłem za 1tyś w promocji. Ale standard to cena lg czyli 1200pln. I dokładnie to chcę powiedzieć beko za 600 700 czy 900pln nie jest żal złomować. I możemy jeśli nie mamy dzieci co 5 lat zmieniać pralkę i w kosz. I wyjdzie to nas taniej. W dodatku...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
polonez uszczelka uszczelka polonez wymiana uszczelka głowica polonez
ustawić temperatura klimatyzacja zmywarka whirlpool wirnik pompa telefunken internet
amica mikrofalo piekarnik mikrokomputer cobra1
Kontrolka silnika z wykrzyknikiem - przyczyny i diagnostyka Moment dokręcania nakrętek kół Renault Arkana