Porada na przyszłość (bo mnie już to u klientów denerwuje)! Jedziesz do mechanika i mówisz PANIE trzeba tak zrobić żeby nie piszczało i on już ma się tym zająć, a w praktyce jest tak : Panie wymien mi sprzęgło i gość wymienia a że piszczy to już inna sprawa. Spotykam u siebie tyle samodiagnoz i potem rozczarowań i nie potrzebnych przepychanek. Jeżeli...
Sam kiedyś wymieniałem łożysko wałka i uszczelniacze w Fiacie 125 i Polonezie. Nie było żadnego wycia. tak jak pisze kolega owik według niektórych dopompowanie opony będzie wymagało tytułu przynajmniej mgr.
Tak, te same.
części do poloneza są tanie,jak ma przejechane ze 180 to profilaktycznie wymień krzyżaki i łożysko podporowe.jak to nie pomoże to wyważyć wał.pozdr.
Olej przekładniowy. Łożysko 6202 kryte.
To nie jest tak jak w Polonezie. Przekonasz się o tym dokręcając, łożyska się nie zakleszczają.:D Nie ma regulacji. Moment dokręcania 235 Nm i ma być dobrze. Generalnie to powiedzmy Fiesta, taka książka wiele wyjaśni.
Święte słowa kolego RobertLodz09.Sory za mój sarkazm,ale krew mnie zalewa jak sobie pomyśle,że pierwotnie ta skrzynia została zaprojektowana do poj.silnika 1300cm.Przez 10-cio lecia nikt jej nie wzmacniał.Nie wnikam w konstrukcje sprzęgła/wałka sprzęgłowego jeśli reszta skrzyni to to samo.No jak już zagłębiać się w szczegóły,to skrzynia pod szyldem...
Łożysko w którymś kole i nic więcej. Profilaktycznie zmień obydwa.
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
Czy da się wymienić oryginalnie zamontowane łożysko w silniczku (ten duży) wentylatora chłodnicy poloneza ? Łożysko - FŁT 6200 Z - zamontowane jest w plastikowym koszyczku, który z kolei jest "zapunktowany" w obudowie silniczka. Koszyczek ten od wewnętrznej strony, czyli tej "patrzącej w komorę silniczka", ma kryzę szerokości około 2-3 mm, która wygląda...
Średnica 12x16mm. A niby jak to chciałeś zamontować.P
Łożyska o oznaczeniach jak napisałeś, ale przednie jest zasłonięte blaszką, która nie jest przynitowana, a przykręcona dwiema śrubami. Nitowane były w 125p/polonezach. Nie wolno napełniać dodatkowo smarem, nie rób bajek!
Wył jak w polonezie.
A skąd jesteś bo jak z mojej okolicy to mam sklep gdzie kupisz każde łożysko.
sprzęgło szumi = łożysko oporowe (te typy tak mają) wymienić, drży przy 4/5 bieg - łożysko na wale - trzeba wymienić, i od razu krzyżaki Marek ps. jak jeszcze na głowę się nie leje to jeździć.
Brakuje 4 biegu bo wałek sprzęgłowy pracował na jednym łożysku. W cenie samego tylko wałka sprzęgłowego kupisz sprawną skrzynię używaną.
W polonezie jak zmieniamy sprzęgło wymieniamy też łożysko 6202 rs w wale korbowym.
Gdzie Ty tam masz łożysko igiełkowe?
W twoim przypadku mogą być przyczyny : nieprawidłowy montaż lub wadliwie ustawiony luz na łożysku (zbyt mocno dokręcone)
Wyjąć na wzór i kupić.
a nakrętki od poloneza chyba przy wymianie łożysk mi zostały, . A od czego konkretnie te nakrętki? Bo kolega odsyłał będzie poloneza na hutę to bym sobie wykręcił
Sam to zrobię?
Witam serdecznie. Przeczytałem sobie wątek i mam kilka informacji odnośnie łożysk stosowanych w alternatorach. Zgłębiłem wiedzę z racji "regeneracji" kilku już alternatorów, a obecnie to BOSCH 0124 325 060 90A. Oryginalnie w alternatorach BOSCH-a przeważnie siedzą łożyska markowe, Japońskie: NTN, KOYO, NACHI ewentualnie FAG. Zawsze są to też łożyska...
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
Nie - to droga smarowania krzywek i pozostałych łożysk, zasilanie jest ze środkowego czopa, tego z rowkiem. Wypisz wymaluj jak smarowanie wału korbowego w polonezie. Czemu tak dociekasz?
Nie łączy masa przykręcona w miejscu jak są śruby skręcające skrzynię do silnika, masa jest u góry, po stronie lewej, powyżej dźwigni łożyska sprzęgłowego.
Prawdopodobnie dlatego że z jednej strony kończyła się kooperacja - cały most był produkcji bodaj zakładów "Zastawa", a z drugiej blaszana konstrukcja była mało rozwojowa - cienkie półosie nie pozwalały zwiększyć masy nadwozia. "Polski" miał je sporo grubsze, chyba nawet na większych łożyskach.
Raczej łożyska nie wytrzymały naciągnięcia paska.
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam
Podmieniłem alternator i sie nie grzeje, winne były łożyska.
Klin oczywiście ,bo obróci koło na osi . Na sam spód / powinien iść dystans / pierścień chyba około 3-4 mm.
A co powiesz na malucha,dużego fiata,poloneza,c-330,360.?Przednie piasty są na łożyskach stożkowych bez tulei dystansowych.Kasowanie luzu nakrętką z zabezpieczeniem.
Jeśli chodzi o przełożenia to się nie martwię Teść miał poloneza trucka, urwał półoś. Tam była inna półoś niż w zwykłym polonezie, bo na calowych łożyskach Timken. Droga jak diabli. Jak urwał drugą półoś to wsadziłem mu most od Żuka, ale polonez nawet 60 przekraczał. Nie pchał bym się w te mosty bo to delikatna sprawa jest. Szukaj mostu z Żuka, Tarpana,...
Właśnie półosie i inne rzeczy związane z kołami raczej odrzucam, nie raz miałem źle wyważone koło, ale wibracje były przy wyższych prędkościach i inaczej się objawiały, raczej to był masaż tyłka przez przenoszone po ramię drgania, a tu są wyższe częstotliwości i jak ostatnio jeździłem z przyczepką, to miałem wrażenie że plastiki na tunelu i podłokietniku...
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Idź do sklepu moto, kup sobie tarczę z Kożuchowa i przestań cudować. Jakoś nie widzę trwałości kompletu tarcza+docisk+łożysko za 130 zł.
Witam Wszystkich mam taki problem z polonezem W samochodzie jakiś fachowiec wymieniał środkowy krzyżak nie zauważył oczywiście ze do wymiany nadaje się również łożysko na wale oraz tylny krzyżak przy moście polonez podczas jazdy dostaje wibracji strasznych strasznie trzęsie im szybciej jechać tym mniej trzęsie.Koleś który ma ten samochód mówi że przed...
W polonezach truckach jest takie rozwiązanie.Lożysko jest stożkowe.Sprawdzają się łożyska firmy Timken.Łożysko jest smarowane olejem z mostu dlatego ważny jest jego poziom.Mogleś przy demontażu pierścienia uszkodzić połoś.
Ja widziałem. W Truckach ( na łożyskach Timken) to standard-urywał półosie.
Co do poloneza to dobra by była wymiana pierscienia osadczego łożyska w półośce i sprężyny w przednim zawiasie. W polonezie to "betka" w porównaniu z wymianą górnego wahacza w 125P. Z kolei ustawianie pary atak/talerz to poezja w tylnym moście.
oczywiscie ze zle zrobione , jesli byłu wymieniane same tłoczki to zostały zastosowane o mniejszej srednicy , tam musi byc idealny wymiar prawie jak pod łożysko zeby nie ciekło czy to polonez czy inne auto.
może zobacz czy da radę zmienić panewki na łożyska igiełkowe .Co do zapchanych kanałów to pamiętam jak czyściłem wał w polonezie kiedyś i niczym nie szło wymyć kanałów olejowych .Pomogło dopiero wiertło . Silnik z malucha to średni pomysł ze względu na tłoki które sprężają obydwa na raz .Powoduje to mocne drgania silnika a kompresor potrafi ,,chodzić''...
Reperaturka i smar i nowe łożysko to chyba najlepsze wyjście żeby nie generować kosztów ;).
Witam- to może być wina łożyska oporowego- ja bym się nie przejmował :)
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
Witam! Zmieniałem łożysko z tyłu u poloneza w tym celu ściągnąłem szczęki hamulcowe niestety teraz przy zakładaniu zapomniałem jak one idą ma może ktoś jakiś schemat albo zdjęcie jak to jest założone chyba że może ktoś dokładnie opisać jak one idą bo naprawdę nie ma mam pojęcia. Wielkie dzięki z góry za każdą pomoc pozdrawiam.
A co z łożyskiem w kole zamachowym? W skrzyni jest olej?
Jeszcze zapym. Jakie łożyska są w tym alternatorze od poloneza ? Trochę tak rzegotają i luz jest jak ruszam kołem pasowym. Kupiłbym sobie, to bym wymienił przy okazji, tylko nie wiem jaki rozmiar, obydwa są takie same ?
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
Piachu2 Wraz z działaniem prądnicy łożyska powolutku wycierają się. Po pewnym czasie tzw. "luz" na łożyskach będzie tak duży, że wirnik dotknie statora. Zamierzam zrobić przełożenie 1:5,(09), więc spodziewana prze zemnie prędkość przy 35V(straty na kablu, uzwojeniach, połączeniach itd.) to 400obr/min. W związku z takimi obrotami fprądnicy≈53,4Hz,...
No cóż , nie będę się chwalił ale Berlingo 1, 650000 km, dwa sprżęgła i 1 naprawa rozrusznika. Berlingo 2 , 300000, rozrusznik nie naprawiany, Ford C max 200000 nic nie naprawiane, no elektryka tylnej lampy, polonez 140000, tylko wyciek ze skrzyni biegów, Lanos 80000, łożysko tylne koło. Nie mówimy o bieżącej eksploatacji.
No właśnie dziwne jest to że kolumna kręci się bez problemu i nie słychać łożysk a na tyle na ile zaglądałem to chyba ten wspornik jest pokrzywiony
W silniku z Poloneza wał korbowy podparty jest w 3 łożyskach głównych (każdy normalny silnik ma ich 5). Trwałość tego silnika przy seryjnej mocy pozostawia wiele do życzenia.. Podobnie jest ze skrzynią i mostem napędowym. A teraz na temat: oczywiście jest możliwość dobrania odpowiedniej turbosprężarki (od silnika ZI o takiej samej pojemności). Z ciśnieniem...
Panowie, może być też łożysko podporowe wału. Ale fakt że najczęściej to most tylny hałasował.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie I tu się mylisz sam miałem poldowoza z klimą i taki właśnie miałem alternator i taki przysługuje, lub A115 -80A. Wpisz sobie a133 repair kit i już wiesz co się wymienia. Diody tylko przelutuj . Wymień też łożyska jak już wyciągniesz.
Pęknięty mostek pomocniczy - jedna z diod wzbudzenia traci kontakt. Tak kretyńskie miejsce na alternator tylko Fiat mógł wymyśleć. Alternator raczej wymienić - jakiekolwiek naprawy, z wyjątkiem wymiany łożysk czy szczotek raczej nieopłacalne.
Witam. Sprawdź jeszcze czy masz pozakręcane rury gazowe. Przy butli wylotowa. Miałem taki sam problem na gaźniku. Przy dodaniu gazu do dechy samochów zwalniał. Jest to wynikiem zbyt ubogiej mieszanki, tzn. za dużo łapie Ci powietrza. Gdzieś przy pompie wtryskowej powinien być jeszcze jeden zawór odcinający dopływ gazy do niej. Niestety mam gaźnik i...
Fajna rzecz ale nie do dostania. Czyli są jakoweś doświadczenia w tym względzie ? Może jakieś zdjęcia, notki z literatury, itp. ? Parę słów nt. ile "toto coś" przejechało km-ów bezawaryjnie ? Hydraulicznego niewidzialem ale byly na lozyskach. To też jakaś egzotyka ... jak dla odmiany "to" wygląda ? To zwykły wspornik tylko z łożyskiem/-ami w środku...
patryk-84a będzie prowadzenie bezpośrednio przed napędem i za napędem takze nie potrzebuje rowka(mam nadzieje) jezeli w praktyce okaze sie inaczej bede zmuszony wykonać rowek, a spodziewam sie ze bedzie to strasznie trudne - twardość łożyska.. a co do tego poloneza - wydaje mi sie ze tam jest skokowa regulacja pozdrawiam
Różnica w Polonezach Caro Plus a Atu Plus czy Caro a Atu jest tylko w tylnej części nadwozia ,układ hamulcowy Lukasa i troche w tylnym zawieszeniu (ukośne tylne amortyzatory). Reszta bez zmian. Co do sprzęgła to proponuje jednak kupić do wymiany nowe (tarcza ,docisk ,łożysko oporowe) niż zakładać z tzw. demontażu. Pozdrawiam!
Kolego szpaner16 nie spotkałem sie jeszcze z przypadkiem żeby w sklepie mieli katalogi do wszystkich rodzajów alternatorów nie chodzi mi o poloneza czy malucha , podaj adres takiego sklepu w lublinie to będę z niego korzystał z góry dziękuję.
To znaczy na przednim lewym kole mam bardzo leciutki luz na łożysku. A koła sprawdzałem podnosząc właśnie auto na lewarku. Może to jednak od tego łożyska? Chociaż luz jak już wspomniałem jest bardzo niewielki
Jaśniej kolego. Jak wystaje delikatnie nad blok- przyspawanie nakretki do niej i wykręcenie. W polonezach często tak się działo.
piasta na osi ? kup sobie most.. np od poloneza czy czegoś co jest tanie. żuk czy coś. rozbierz , i masz półosie z piastami na końcu :) kup sobie 2 łożyska i wbij na półoś znaczy jedno łożysko już będzie ale kup 2 takie same z mocowaniem :)
Mam troche inny problem, mianowicie, potrzebuję licznika obrotów do elektrowni. mam w planie śmigło 4-płatowe o średnicy 6m. zaczepione ma maszcie 11m. Przymierzałem się do licznika prędkości od roweru, ale żeby pokazywał obroty na minutę to średnicę koła trzeba wpisać 16,666m - co niestety niewykonalne jest. (z tych licznikow, ktore widziałem) Może...
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
Klocki (Tył )pasują od Poloneza Caro. Uszczelniacz półosi LEWEJ (kpl. łożysko + manszeta) od strony skrzyni biegów ( trzeba znać średnicę półośki) pasuje od większości aut francuskich.Najlepiej mieć na wzór stary. Obudowa filtra i filtr kabinowy-Renault Megan .To jest to serduszko z prawej strony pod plastikową osłoną wentylatora. Elektrohydrauliczna...
Chcesz łożysko oporowe i linkę? Wszystko nówka. Pierwsza liga. Oddam Ci to za darmo, abyś tylko wykorzystał.
I tu koledzy strzeliliście w dziesiątkę. W Polonezach był odwieczny problem z gorącym rozrusznikiem, jeśli nie miał obudowy blaszanej na rozrusznik. I ten ma to samo, rozkręciłem rozrusznik i zobaczyłem ze tłoczek nie pracuje swobodnie w elektromagnesie. Wyjąłem go a na nim był jakiś zaschnięty smar, który pod wpływem ciepła przekształcił się w jakby...
Jeżeli żarzy lampka od ładowania wygląda że jest problem z ładowaniem Sprawdź napięcie ładowania miernikiem. Jeżeli jest niskie sprawdź diody w alternatorze(uszkodzenie której z nich objawia się właśnie żarzeniem lampki)sprawdz jeszcze przewoddy od alt. od alumlatora i połączenia na klemach. Zarzenie lampki może występować jeszcze przy dużym luzie na...
Na zakrętach i podczas zawracania coś tłucze styłu samochodu. Co to może być tylny most, łożyska a może coś innego proszę o informację i diagnozę usterki.
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Witam i proszę o kilka słów wyjaśnień dotyczących: A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe . Nie rozumiem. Po drugie: Wpinam diodę żeby podnieść z 13,8 do 14,4V . Mostki się fajczą. Ale za mało daje ogólna kiła. Lepszy jest już elmotowski z poloneza. Panowie, o co tu chodzi? Jeżdżę takim Polonezem ("95" rok produkcji) już 7 lat i do tej...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Miałem to samo w polonezie, w miarę upływu czasu coraz głośniej buczało z przodu po prawej stronie. Po wymianie łożyska (a dokładniej to w piaście były dwa łożyska) ucichło. Nie ma co z tym zwlekać bo u mnie po rozebraniu okazało się że powstały już luzy i nowe łożysko wchodziło bez żadnych oporów w obudowe. Pozdro Pablo
Postaraj się aby ci to wyszło w jednej lini bo zbyt połamany będzie miał spore wyboczenia co będzie wiązało się z drganiami. najlepiej gdybyś miał ten wał włożony w rurze ale i tak dodatkowo musisz dać łożysko wahliwe na wał. A wał najlepszy będzie z poloneza. Znam gościa co tak ma zrobione tylko z silnikiem regaty .
Niemcy i nie tylko Niemcy traktują Polaków dokładnie tak jak Polacy pozwalają się traktować, kropka. Dokładnie. Nie masz godności? Traktują cię jak śmiecia. Nie mówię, by zaczynać wojnę z Niemcami. Współpraca jest lepsza niż wojna, lecz trzeba być realistą, a nie sługusem Berlina, jak pewien znany polityk i jego partia. Szanujmy się, róbmy interesy,...
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
Mam tylko te z których coś widać, reszta nie czytelna. Na zdjęciu poniżej łożysko jest w obudowie która jest dospawana do lewarka.W obudowie i śrubie są rowki na pierścienie zegera. Krańcówka to włącznik stopu od poloneza. Silnik się trzyma na jednej śrubie średnicy 8mm.
Nie pasuje, inna obudowa sprzęgła, gdzie indziej rozrusznik. Nie lepiej naprawić uszkodzoną skrzynię? Synchronizator i szumiące łożysko wałka sprzęgłowego to coś koło 70 zł ?
Przepraszam za przerwę, ale praca i awaria drugiego samochody, odsunęły te prace. Jak widzę to chyba linka z pokrętła porusza dolną dźwignią która jest sprężona cięgnem z dźwignią na górze. Cięgno znalazłem, było zaplątane luzem w przewodach. Z resztą, takie łatwo dorobić, drut 3mm i gotowe, gorzej z plastikowymi spinkami, trzymającymi te cięgna w dźwigniach,...
Tu się sprawdzą tulejki z brązu a nie łożysko kulkowe. No raczej nie bardzo gdyż brąz jest dość kruchy i szybko się zużyje no ale zawsze można je szybko wymienić. Jako ułożyskowanie się nada lecz jako oporowe nie bardzo. Swoją droga w moim fabrycznym imadle jest podkładka sprężynowa oraz oporowa oraz tuleja z trudno ścieralnej stali. Od tyłu na śrubie...
Z uwagi na druciarstwo jakie miał w starym alternatorze, ten kabelek od nowego chińczyka i tak będzie lepszy. Poza tym nie rozumiem celu pozbywania się porządnego Elmota i zastępowania go ryżowym wynalazkiem, który jak podziała pół roku to będzie cud. Po roku już się odzywają łożyska a pierścień tak wycięty jak by przechodził 20 lat w polonezie. Do...
Pamiętaj, że musisz podeprzeć wałek sprzęgłowy łożyskiem w kole zamachowym/ wale korbowym
Witam, chciał bym z rozrusznia ze starego samochodu poldek/maluch, zrobić naped do hulajnogi....kolega mi powiedział ze po uwzglednieniu małych poprawk jest to mozliwe...sterowanie napieciem np 6v zamiast 12 Jesli mozecie pomozcie. co mozna zastosować jako naped Przeróbka i zastosowanie rozrusznika jest ekonomicznie nieuzasadnione, rozrusznik z "malucha"...
Witam od pewnego czasu występują stuki w przednim prawym kole. Pojawiają się one tylko na nierównych drogach. Sprawdziłem luzy na łożysko ale wszystko wydaje się być porządku. :idea: Chciałem zamontować na przód sprężyny od Poloneza Trucka ale tu moje kolejne pytanie czy wsadzić też amortyzatory od w/w modelu czy mogą zostać z carówki :?: Odpowiem na...
Heh, na wałek to zawsze wejdzie. Problem jest, gdzie się oprze. Jak dla ciebie te niby 1,5 cm to nie problem - nie mam pytań. Ty naprawdę sprzęgła w aucie na oczy nie widziałeś. Oprze się tam gdzie zwykle, czyli nigdzie - to nie Polonez żeby wałek sprzęgłowy opierał w się w łożysku wału. To nie obciach modowi z klona nadawać? Tak tylko pytam, z ciekawości....
tylko pieśń przeszłości Tylko... Nawet Bosch/siemens robi badziewie. Zaś Candy/hoover to takie dziadostwo że albo nie ma jak naprawić albo szkoda się podejmować nawet. Są pralki które jakoś działają ale obudowa po 4 latach jest mocno przeżarta rdzą, niczym stary polonez znaleziony pod lasem. Osobną sprawą jest możliwość naprawy. Pralki często mają...
Ten most co kupiłem w Słomczynie to prawie wcale nie miał luzu, ale co z tego jak wył! :cry: Po przejechaniu jakiś 90tys. coś mi wyło z tyłu. Okazało się że było to łożysko w tylnym kole. Wymieniłem obydwa i przez jakieś 20tys. Miałem cicho w samochodzie. teraz już nie produkują polonezów (od. 2000r) więc chyba ciężko bęzie kupić dobry most. Pozostaje...
Siema, będę zaczynał robić przyczepkę jedno osiową którą bede woził ładunki około 800 kg, raz w roku może z tonę węgla jeszcze. Nie wiem od czego kupić resory, na złomie jest widzę tarpan ale nie wiem czy nie będą za sztywne i przyczepka nie będzie za wysoka, zamontował bym je pod osią i tak żeby było niżej. Czy kupić może z poloneza 2 lub 3 piórowe....
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
A jaka w waszych dużych fiatach czy polonezach była trwałość wału napędowego? Wał napędowy był trwały. Co najwyżej nie trwałe były krzyżaki. Łożyska igiełkowe się wysypywały. Nie zdarzyło mi się natomiast naprawiać jednej rzeczy - łożysk przednich kół. Co jakiś czas tylko kasowanie luzu i wio dalej. Podobnie przekładnia kierownicza - jak zaczynała...
1.9 Diesel ze stajni peugeota. Kiedyś jeździłem polonezem z takim silnikiem Do XUD9 była skrzynia z innym dzwonem - dłuższym i innego kształtu, do tego rozrusznik po drugiej stronie jak pamiętam. Ogólnie nie warto sobie nią tyłka zawracać - wyjątkowo mało trwała i awaryjna, wiecznie rozlatujące się łożysko wałka sprzęgłowego, ścinające się synchronizatory...
elektrit mylisz się to właśnie jugole nie wyły (cały zezpół przekładni z satelitami był wkładany w obudowę mostu co dawało odpowiedni i niezmienny naciąg łożysk kosza w zależności od obciążenia a poskie pod dużym obciążeniem "luzowały" kosz)
odwrotnie felgi to śmierć! czy ktoż zauważył, że felga ma coś takiego jak ET? jest to taki wymiar, aby środek opony był dokładnie pod łożyskiem koła i nie można tak sobie dowolnych felg zakładać, a na pewno nie odwracać. do poloneza proponuję felgi z rozstawem śrub 98mm (fiaty i stare lancie) i nie za szerokie, bo polonez z produkcji wyszedł i coraz...
Kiedyś normalną i tanią naprawą była np. wymiana łożysk w kołach samochodów, teraz często łożysko jest zintegrowane z piastą i samego taniego łożyska nie wymienisz tylko trzeba wymienić z całą piastą za kilka stów. Niektóre firmy poszły dalej i piastę zintegrowały z łożyskiem i tarczą hamulcową. Czyli normalnie zużywająca się część eksploatacyjna wymusza...
Golf 5, 1.6benzyna, 102KM, MPI, BSE. Zamierzam wymienić sprzęgło, 260tys. przebieg, jestem drugim wł., kupiłem przy 190tys. i podejrzewam, że w RFN nie wymieniali sprzęgła, wiadomo przed sprzedażą... Łapie dość wysoko ale pod górę zbiera się normalnie, dmucham na zimne, zresztą ma swój przebieg. Będę wymieniał sam, zapewne Valeo albo Sachs, ostatnio...
Qrde normalnie przez kilka lat jezdzenia sprzętem typu Polonez ,w razie wystapienia w/w objawów zawsze było to uszkodzenie bądz mechaniczne rozrusznika (łożysko tulejka) bądź uszkodzenie włącznika elektromotorycznego jak to nazwałeś, ewentualnie mogły to byc szczotki ale nigdy nie zdażyło mi się aby efektem tych objawów było poluzowanie lub zabrudzenie...
Przy podwójnych łożyskach stożkowych z regulowanym luzem były stosowane gwinty lewoskrętne w prawych kołach (maluch , 125, polonez). Na przegubach napędowych stosowane są gwinty prawoskrętne ( odkręca się w lewo ). Musisz nabyć porządny sprzęt aby odkręcić tą nakrętkę tak jak ci napisał Jackall.
wymiana łożysko polonez łożysko alternatora polonez łożysko alternator polonez
obliczyć wartość rezystor telewizor samsung standby kolumna voice kraft
behringer europower proste uklady elektroniki
Opel Frontera 2.5 TDS - Lokalizacja Przekaźnika Świec Żarowych Siła dociągania półbloku Renault Master 2.8 dT