Tak, te same.
tak tylko czym pojadę po te łożyska ??? a 10 razy nie chce mi się tego rozbierać
Podmieniłem alternator i sie nie grzeje, winne były łożyska.
Witam serdecznie. Przeczytałem sobie wątek i mam kilka informacji odnośnie łożysk stosowanych w alternatorach. Zgłębiłem wiedzę z racji "regeneracji" kilku już alternatorów, a obecnie to BOSCH 0124 325 060 90A. Oryginalnie w alternatorach BOSCH-a przeważnie siedzą łożyska markowe, Japońskie: NTN, KOYO, NACHI ewentualnie FAG. Zawsze są to też łożyska...
Łożyska o oznaczeniach jak napisałeś, ale przednie jest zasłonięte blaszką, która nie jest przynitowana, a przykręcona dwiema śrubami. Nitowane były w 125p/polonezach. Nie wolno napełniać dodatkowo smarem, nie rób bajek!
Jeszcze zapym. Jakie łożyska są w tym alternatorze od poloneza ? Trochę tak rzegotają i luz jest jak ruszam kołem pasowym. Kupiłbym sobie, to bym wymienił przy okazji, tylko nie wiem jaki rozmiar, obydwa są takie same ?
Czasami pomaga mi ' rozchodzić' łożyska. Właśnie mam do sprzedania ok 300kg alternatorów polonez żuk 126 125p jak wiecie sa one przystosowane do zewnętrznych regulatorów.
Mam nowy alternator od Fiata 125 bez regulatora i drugi od Poloneza z regulatorem ale zatarte łożyska. Czy można przełożyć szczotkotrzymacz z regulatorem do tego alternatora od fiata125 i czy będzie to dobrze?
A może masz zużyte łożyska w alternatorze, i to stawia taki opór ? :) Co do akumulatora, owszem, jeśli jest rozładowany, to pasek może piszczeć, ale ja spróbowałbym sprawdzić te łożyska ;) Pozdrawiam
Witam i proszę o kilka słów wyjaśnień dotyczących: A co Ci się tyle fajczy pewnie mostki dajesz za słabe . Nie rozumiem. Po drugie: Wpinam diodę żeby podnieść z 13,8 do 14,4V . Mostki się fajczą. Ale za mało daje ogólna kiła. Lepszy jest już elmotowski z poloneza. Panowie, o co tu chodzi? Jeżdżę takim Polonezem ("95" rok produkcji) już 7 lat i do tej...
Klin oczywiście ,bo obróci koło na osi . Na sam spód / powinien iść dystans / pierścień chyba około 3-4 mm.
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Kolego szpaner16 nie spotkałem sie jeszcze z przypadkiem żeby w sklepie mieli katalogi do wszystkich rodzajów alternatorów nie chodzi mi o poloneza czy malucha , podaj adres takiego sklepu w lublinie to będę z niego korzystał z góry dziękuję.
Pęknięty mostek pomocniczy - jedna z diod wzbudzenia traci kontakt. Tak kretyńskie miejsce na alternator tylko Fiat mógł wymyśleć. Alternator raczej wymienić - jakiekolwiek naprawy, z wyjątkiem wymiany łożysk czy szczotek raczej nieopłacalne.
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie I tu się mylisz sam miałem poldowoza z klimą i taki właśnie miałem alternator i taki przysługuje, lub A115 -80A. Wpisz sobie a133 repair kit i już wiesz co się wymienia. Diody tylko przelutuj . Wymień też łożyska jak już wyciągniesz.
Poleciłem alternator od poloneza dlaczego ?A no dlatego iż jego przednia pokrywa jest w całoći odlana bez użebrowania i nie ulega uszkodzeniu przy naciąganiu paska oraz nie reaguje na różnicę temperatur.Alternatory tego typu pracują całe lata bezawaryjnie.W moim samochodzie pracuje już ten alternator około 13 lat i tylko jeden raz wymieniłem w nim łożyska...
ad1 nie powinien ale moze być różnie ad2 podłącz sterownik z gazu do komapa i sprawdź ustawienia lub jedź do gaziarzy
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia silnika robi się gorące. Ja bym zdjął pasek klinowy i sprawdził czy nie ma luzów i ewentualne opory toczenia (obracania)....
Kol. kwok , zgadzam się z Tobą. "Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. Żeby wszystko sprawdzić na 100% trzeba mieć alternator rozebrany na części. Sprawdza się wtedy wszelkie przebicia na masę i wszystkie diody, ogląda stan ślizgaczy i łożysk - wymienia jeśli trzeba. W używanym zawsze warto wymienić łożyska. Mój poprzedni długi...
Z uwagi na druciarstwo jakie miał w starym alternatorze, ten kabelek od nowego chińczyka i tak będzie lepszy. Poza tym nie rozumiem celu pozbywania się porządnego Elmota i zastępowania go ryżowym wynalazkiem, który jak podziała pół roku to będzie cud. Po roku już się odzywają łożyska a pierścień tak wycięty jak by przechodził 20 lat w polonezie. Do...
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
Pacjent: Alternator Elmot A125-70P z Poloneza Caro Plus Rozebrałem alternator z powodu wymiany łożysk. Zainteresował mnie stan pierścieni ślizgowych. Na jednym pierścieniu rowek ma głębokość około 0,7mm, na drugim jest w lepszym stanie i ma około 0,3mm. Oryginalna grubość pierścienia miedzianego to około 1,3mm, więc na jednym pierścieniu zużycie to...
Tylko sprawdź dobrze wirnik bo ten smród może wróżyć zwarcia między uzwojeniami.I żeby się potem nie okazało że wymieniłeś łożyska,szczotki,regulator,diody...a alternator dalej nie działa jak powinien.Bo jak Ci do w.w. części dojdzie jeszcze wirnik to lepiej brać alternator.
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Pewnie to jakaś lipa była. Napisz do nich i spytaj się co z tym fantem jak nie to negatyw i dziękuje. Ja kupiłem alternator na złomie za 20zł do tego szczotki i szczotkotrzymacz 10zł i nowe łożyska jakieś 28 zł i śmiga bez zarzytu. Na alternator dał mi gwarancje jak by nie działał to do wymiany. Moim zdaniem to było najlepsze rozwiązanie
Witam ponownie dzięki Błażej za tak wyrozumiałą odpowiedź :) ale ok wszystko pięknie ładnie, tylko jest problem, i to chyba dosyć popularny problem z tego co mi wiadomo nagrzewania się alternatora od Poloneza w C360. Po pięciu minutach pracy nagrzewa mi się alternator, pomyślałem niema chłodzenia, no dobra ok, przystawiłem dłoń do wiatraczków Alternatora,...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
Witam! W moim poldku jest problem z ładowaniem. W alternatorze zostały wymienione szczotki, łożysko, regulator a problem wciąż istnieje. Elektryk sprawdzał alternator na krótko tzn. z podłączonym silnikiem elektrycznym i akumulatorem. Dawał ponad 14V. Po włożeniu do samochodu jest 12.1V przy włączonym silniku. Wcześniej jeszcze pomagało wejście na wysokie...
Dzień dobry... Niedawno również zamontowałem podobny podgrzewacz jak z 1 postu tylko z 4 świecami. Podłączyłem osobno po dwie świece na oddzielnych przekaźnikach. Niestety alternator tego nie toleruje... Ma tylko 55 A (Polonez) i przy włączeniu dwóch świec wyraźnie spadają obroty silnika przy włączonych 4 świecach z alternatora dochodzi przeraźliwy...
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3 tys. Czy to trochę nie za niskie napięcie ? , natomiast...
zaczne od początku , w 330 była prądnica ,wymontowałem prądnice i zamontowałem nabyty alternator ,nie ingerując w przewody podpiołem przewód do B+ i poprowadziłem do rozrusznika pod gumowy kapturek przykręciłem go ,i tu mnie poniosła fantazja ,odkręciłem regulator napięcia i wszystkie przewody idące do niego i powstał mętlik ,więc przerwałem i wziołem...
Ostatnio miałem podobny przypadek w alternatorze od poloneza, zamontowałem go w ciągniku i wszystko było sprawne ładowanie 14.3V i się grzał, podmieniłem 2 taki sam i już się ten 2 tak nie grzał, w tym 1 były zużyte łożyska i przez nie się cały grzał.
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
Witam. Pacjent to Polonez Plus z silnikiem Rovera 1.8 VVC, jednakże alternator jest ze zwykłego Poldorovera, a zatem Lucas A127-65A znany z Fordów. Po zakupie założone zostały nowe łożyska, regulator napięcia oryginał ROVER, całość dobrze wyczyszczona wewnątrz z pyłu. Fabryczny obwód ładowania jest wywalony (przez rozrusznik) i zainstalowany jest przewód...
Wystarczyło oddać samochód do zdiagnozowania i naprawy do serwisu samochodowego, a nie wieźć alternator do regeneracji. Dwa pomiary "na samochodzie" załatwiłyby kwestię diagnostyki. Ale klient płaci, klient dostaje - jak przywiozłeś alternator do regeneracji to go zregenerował (pewnie wyczyścił i ew. wymienił łożyska). Z drugiej strony ludziom którzy...
Jeżeli żarzy lampka od ładowania wygląda że jest problem z ładowaniem Sprawdź napięcie ładowania miernikiem. Jeżeli jest niskie sprawdź diody w alternatorze(uszkodzenie której z nich objawia się właśnie żarzeniem lampki)sprawdz jeszcze przewoddy od alt. od alumlatora i połączenia na klemach. Zarzenie lampki może występować jeszcze przy dużym luzie na...
Witam. Mam Poldka caro 96 rok 1.6GLI. Mam problem dotyczący ładowania. O ostatnim czasie musiałem wymienić łożyska alternatora i dać do przetoczenia komutator (robiłem wszystko sam oprócz toczenia). Po złożeniu oddałem alternator do sprawdzenia było wszystko ok. Teraz jest taka rzecz, że sprawdziłem ostatnio ładowanie i moim zdaniem wynosi ono za dużo...
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Tak, temat oklepany, ale nigdzie nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Jak pisałem w innym wątku, zaczęło się od krótkiego spięcia z mojej winy, po czym pojawiła się konieczność przygazowania po odpaleniu, zanim alternator zacznie ładować. To tak w skrócie. W ramach poprawy stanu ustrojstwa, postanowiłem wymienić pierścień ślizgowy, który miał już spore...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam, w samochodzie jest następujący problem: Samochód był u mechanika i tam mechanik naciągnął dwa paski, które piszczały (od alternatora i pompy) oraz wymienił przy kole z przodu tę część która trzyma klocki hamulcowe (bo samochód piszczał przy skręcaniu). I teraz nie jestem pewien, ale chyba po paru kilometrach (być może się już paliła od wyjechania...
i po co to kombinować z tymi silnikami,weż Pan sobie trzy alternatory od poloneza polącz mechanicznie napedy paskiem zębatym,polącz szeregowo uzwojenia ,na wyjsciu otrzymasz Pan 48V ,daj Pan regulator mocy prądu i napięcia ze stabilizacją, ,potem zastosuj Pan trafo toroidalne w celu podniesienia napięcia i 22OV z małymi stratami Pan masz jak znalazł,czas...
Widzę, że nie masz zbyt dużej wiedzy w dziedzinie elektromechaniki, to nam trochę utrudni znalezienie rozwiązania Twojego problemu. Na początek tak jak już poprzednicy stwierdzili niezbędne są pomiary napięć. Następnie wizualna ocena elementów układu ładowania (prądnica, regulator). Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę prądnicy na alternator to najlepiej...
Wina napewno leży po stronie regulatora. Jeśli chodzi o dopasowanie stojan-wirnik to raczej nie doszukiwał bym się tutaj błędu. Sprawdził bym natomiast czy przez przypadek nie przywarłeś którejś z tzech diód zasilającej regulator podczas montażu, albo może poprostu są zmostkowane. Jeśli chodzi o 6 diód prostowniczych to raczej są w porządku, gdyby coś...
Zacny kolego. Jeśli chcesz mieć efekt to musisz uczciwie zabrać się do roboty. Pomimo kilku podejść nie obejrzałeś w pełni urządzenia. Nic nie słychać o pierścieniach, o diodach prostowniczych, o uzwojeniach a może nawet łożyskach. Skoro nic nie dają próby oraz efekty z pomiarem napięcia należy zacząć mierzyć prąd (natężenie). Może się okazać, ze akumulator...
Zgadzam się z Błażejem, sam kupuję alternatory od fiatów i polonezów po 35zł na pobliskim złomie, wymieniam łożyska, szczotki i do ciągnika. Powodzenia w przeprowadzaniu "sekcji" jak o prądzie nie masz zbytnio pojęcia.
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
W pół godziny wymiesz łożyska?I jeszcze prostownik? Nie żartuj. Nie widziałem 10 letniego boscha gdzie by przednia tarcza zeszła z osi wirnika bez mordęgi. Wiesz jak się ściąga tylne w konpaktowych (wewnętrzny wentylator).Niby robisz ściągaczem,a się zastanawiasz-zegnie się ośka,czy nie? A glupi polonez,gdzie masz przednie zanitowane,to samo stara...
do Heny12 w pierwszej wersji tak miało być i tak został schemat narysowany ale w ostateczności silniczek zasiliłem transformatorkiem bodajże od jakiegoś telewizora lub radia nie jestem pewien poprostu takowy miałem pod ręką, prąd wyprostowałem diodami od alternatora z poloneza do podajnika drutu tak jak chyba wszyscy którzy zrobili migomaty użyłem silniczka...
Sprawa wygląda tak. Oryginalnie mialem AC Delco, ale w ciągu 1,5 roku 2 x coś padło, łożyska, diody i postanowiłem zmienić alta na inny - w tym regulator był wbudowany Dostałem NIPPONDENSO i po przełożeniu wszystkiego - mocowanie itp okazało się, że ten alt jest nowszy, ale bez regulatora - w tym modelu regulator był w ECU - komputer samochodowy. Wyciągnęłem...
Chyba nie koniecznie. Problem zaczął się od wczoraj jak w alternatorze który miałem w aucie rozsypało się łożysko.Następnie wirnik zaczął obcierać stojan co spodowało się spalenie uzwojeń w stojanie. Wszystko wcześniej działało bez zażutów z wyjątkiem tego że w kontrolka ładowania delikatnie świeciła ale napięcie ładowania na akumulatorze było ok. Teraz...
Kwestia zamontowania,zalezy od umiejętności manualnych i dostępu do narzędzi slusarskich. Ten od poloneza jest niewskazany,łozysko przednie moze przenieść stosunkowo niewielkie siły promieniowe.W ciągniku jest pasek 17mm,trochę go trzeba naprężyć.
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
polonez łożysko alternator polonez polonez alternator
regulacja kontrast wyświetlacz odinstalować spyhunter astra tylne hamulce
przekaznik elektrozawor viessmann aquastilla
TCL 40-MT21X7-MPA2HG Main Board Schematic Availability, Compatible Models, and Common Faults Truma Trumatic C 3402 – schemat elektryczny, opis połączeń, diagnostyka usterki