Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Regulacja pewnie dobra, tylko nacisk na osie różny. Otóż to. Brak korektora siły hamowania. Nie wiem jak to uzyskało homologację, na pewno nie polską i robiona na rynek gdzie przeglądów technicznych dla przyczep nie trzeba robić. BTW kiedyś w Polonezie aż do wejścia systemu Lucas była podobna zabawa. Gdzie hamulce bębnowe tam wiecznie jakieś problemy.
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
Witam. Ostatnio postanowilem wymienic linke do recznego w polonezie bo stara troche zardzewiala i nie bardzo chciala odpuszczac. Nowiec wymienilem i potem reczny przestal dzialac wogole. Objawia sie to tym ze dzwignia stawia opor troche za polowa ale chamulec nie dziala. Podejrzewam rze jest to sprawa wyregulowania samoregulatorow ale chyba nie jest...
Mam już kilka takich samochodów stało się to ostatnio klocki i tarcze są ok odpowietrzone hamulce, to samo w tipo i polonezie również. Problem jest dziwny mianowicie po przejechaniu ok 1 km zaczyna samo hamować jedno przednie koło i czuć ogromne bicie na kierownicy przy prędkości 80Km polonez tipo. 120km PASSAT B5 2002r. Po przejechaniu następnego km...
Ta lampka w moim CARO rocznik 1997 hamulce LUCASA oznacza zużycie klocków hamulcowych na przodzie ( z tyłu są bębny). Zapala się znacznie wcześniej niż klocki są rzeczywiście zużyte.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ostatnio ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu oraz przytrzymanie po postoju.Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony.Chcę wyczyścić i pomalować cały tył.Podejrzewam ,ze płyn w Niemczech nie był wymieniany.Ja autko mam trzy lata.Robiłem...
Jak ja zdawłem to egzaminator po zakończonym egzaminie powiedział tak " nie spodziewałem się po kursańcie takiego opanowania za kierownicą, takiej techniki jazdy itd. " Nie chcę się przechwalać ale nie trafiłem na samochód tylko na rozpadającego się trupa - wsteczny ciężko wchodził ( dowiedziałem się o tym na łuku - nigdy nie dojeżdżajcie do samego...
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
To właśnie o tylnych mówię, bo przednich teraz nie zablokowało po tym, jak zmniejszyłem ilość płynu. Naprawdę robię to już "na chama" i różnymi sposobami, ale bez poluzowania odpowietrznika się nie da ich wkręcić. Podejrzewam, że winne są właśnie przewody. Hamulce tylne się grzeją, płyn się też nagrzewa i przez to rozszerza, a miałem go trochę powyżej...
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Witam. Mieliśmy w pracy Poloneza z silnikiem Forda Sierra 2.0 o mocy coś ok. 103 koni. Most wytrzymał ale zawieszenie i hamulce nie zdawały egzaminu. Auto długo mieliło zanim się rozbujało a hamulce były za słabe jak na takie przyspieszenie i moc.
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
A jak ołączysz hak to jest ok? Masa u ciebie jest słaba...
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
Panowie gdyby to były hamulce "Lucasa" to rozumiem że może i ostre, ale te? Te hamulce to są "zwalniacze" a nie hamulce.
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
to co ty tym polonezem chcesz latac pod dwiestowy ?? Moze malo powietrza, zapieczone hamulce
Zaciągnięty ręczny hamulec.
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
Bursztynowa lampka hamulca,sygnalizuje dzialanie swiatel stopu.Dziala tak : po przekrecaniu stacyjki w polozenie 15/54 lub uruchomieniu silnika,lapka ta sie swieci caly czas,do momentu pierwszego nacisniecia hamulca.Jezeli swiatla stopu dzialaja,po puszczeniu pedalu hamulca,lampka ta musi zgasnac.Jezeli nie zgasnie,znaczy sie to,ze ktoras z lamp stopu...
miałem przypadek świecenia kontrolki spalonej żarówki w poldku - mimo, że wszystkie żarówki świeciły... po dłuższej analizie (dużo brzydkich słów) i wymienianiu żarówek po kolei okazało się, że żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej świeci, ale się grzeje(?!) za bardzo - po wymianie żarówki na nową kontrolka zgasła i jest ok.. a zaczep klapy...
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
Witam mam pytanie.Jaki płyn hamulcowy zalewano fabrycznie do poloneza (rover) 1995 r. hamulce Lucas.DOT -jaki nr.
Kolego wal-ker moja wypowiedz byla skierowana do andrzej lewandowski odnosnie wzmacniacza momentu w ciagniku ursus. a poloneza i hamulce starego typu to troche znam. Dodano po 1 przepraszam nie ursus tylko zetor 8011 ale to praktycznie to samo.
loool? (!) wkrzyknik zawsze był hamulcem ręcznym :|
Polonez 1.6GLI mojego ojca (od nowości, kupiony w salonie w1995r) przejechał ok 200tys. do momentu sprzedazy i wiem ze nadal jeździ. W czasie eksploatacji wymnienione było: tarcza sprzęgłowa, moduł zapłonowy i normalnie zużwające sie elementy. Silnik od początku do końca był zalany elfem 15W40. Można spodkać naprawde dobry silnik w polonezie, u mnie...
o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie...
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Jeszcze sprawdź cylinderki, czy nie przymarzły.
Tak to jest jak samemu się chce naprawaić samochód , a toż to już nie technologia poloneza.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Nie o to mi się rozchodzi takie to ja mam teraz zamontowane na samochodzie chodzi mi o wymianę całego układu hamulcowego z przodu inne zaciski oraz Tarcze o większej średnicy, z czego ktoś coś przystosował niefabryczne mocowane do Poloneza, bo takie hamulce to ja mam teraz i po 5-6 hamowaniach z większej prędkości to bym je spalił...
Jeśli nie ma wycieków przy kołach to uszkodzona będzie pompa.
Treaz jest lucas ale moze to zmienie z tym ze nie mam jeszcze pomyslu na co... chyba ze most nie wytrzyma mocy nowego silnika wtedy most pujdzie z volvo i beda nowe hamulce :-)
a wciśnięcie hamulca zmienia częstotliwość?? migania
To normalne w polonezach. Prawdopodobnie szwankuje urządzenie mikroprocesorowe. Da się z tym jeździć normalnie. Po prostu gaś na włączonych światłach albo wciśnij hamulec i zgaśnie.
Jeżeli nawet wejdzie i poradzisz sobie z elektryką itp pamiętaj o zmianie hamulców bo auto nie tylko ma jechać ale przede wszystkim ma się zatrzymywać ,a już seryjne hamulce z Poloneza do za mocnych nie należą
wtpnij na czs obserwacji jeden przewód z korka płynu to będziesz wiedział czy zaciął się pływak.Usterka może też dotyczyć krańcówki dźwigni hamulca ręcznego.
Witam Te wszystkie rady powyżej jak najbardziej prawdziwe. A zobacz jeszcze krańcówkę hamulca ręcznego. Pozdrawiam
Kingoroot powinien dać radę z takim staruszkiem. A co do usług google, ładuj microg, albo znajdź już gotowy ROM z owymi. Tylko co z tego, że masz dobry sprzęt i dograsz sobie soft z adekwatnym API do googla, jak same aplikacje będą jednym wielkim problemem... Tu możesz mieć już ciężko ze znalezieniem właściwej wersji i obsługą nawet YT. Cytując klasyka:...
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
noto silnik okej zajmij sie parownikiem lub poszukaj lewego powietrza masz wspomaganie hamulca
Witam. Jezeli to nie zaplon, choc ja bym przy tym przystał. Mechanik sprawdził go na wolnych obrotach a nie wiadomo jak sie zachowuje podczas zmiany obrotow, obciazenia.No ale jezeli to jest sprawne to pozostaja jeszcze opory toczenia, moze hamulce trzymaja???
Dzięki za pomoc Ręczny jak ta lala :D
Jak będziesz miał uszkodzoną żarówkę to ten komunikat nie zniknie po naciśnięciu stopu. To jest tak jak w polonezie caro taki pedał hamulca. Reasumując - jak żarówki są dobre komunikat znika a jak są uszkodzone nie znika. bremslicht prufung - w dokładnym tłumaczeniu - egzamin (sprawdzenie) świateł stopu
albo lekko praktycznie nie odczuwalnie obcierają Ci hamulce lub powoli siadają łożystka kół
obejrzyj ten linkt który dostałeś dokładnie - poniżej jest napisane,że jeśli ma hamulce Lucasa to masz tam kontrolkę klocków.
Mógł, ale nieczęsto się trafiało, zazwyczaj szalały wycieraczki lub lampka hamulca.
jest to urzadzenie APE
Problem polega na tym, że po wyłączeniu silnika kluczykiem silnik nadal pracuje. Dopiero gdy nacisnę pedał hamulca silnik gaśnie. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem i co może być uszkodzone?
Jeśli kontrolka hamulca ma kształt pedału, to spalona żarówka STOP.
Witam. Jeżdżę od jakiegoś czasu polonezem i zauważyłem małą usterkę.Otóż gdy naciskam hamulec przy włonczonym kierunkowskazie (lewym lub prawym) to jego częstotliwość mrugania zmienia się. Przez chwilę mruga prawidłowo później zwiększa częstotliwość, po chwili znowu normalnie. I tak cały czas, ale tylko przy wciśniętym pedale hamulca. Dodam, że żarówki...
Wystarczy aby włączony był jakiś odbiornik prądu, choćby mały np. żaróweczka, opornik kilkanaście/ kilkadziesiąt om odpowiedniej mocy albo banalnie naciśnij hamulec w momencie wyłączania zapłonu (doraźne rozwiązanie).
Witam w Polonezie Caro pali bezpiecznik od świateł awaryjnych, ciekawostka kierunkowskazy działają. Przerywacz kierunkowskazów działa nawet po ich wyłączeniu. Ale wyłącza się po naciśnięciu pedału hamulca, nadmieniam że przełożyłem immobiliser , komputer i cała kierownicę z poloneza ATU do Caro, nie wiem czy to ma znaczenie, ten sam rocznik i ten sam...
http://skodaporadnik.republika.pl/porady... Sprężyny w pompie mają znaczenie na opóźnienie narastania ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem jeżeli mamy przednie hamulce podłaczone do jednego tłoczka a tylne do drugiego tak jak jest w polonezie. Jak jest to podłączone w tym UAZ-ie to nie wiem. W skodzie sprężyny te nie są jednakowe. Korektor...
jak swego czsu miałem kaszla to 1 pióro orginał te z tulejami i 1 z trabanta. Była gleba i dobrze się prowadził.I amorki z VW Polo. I hamulce tarczowe z Poloneza... Ah te czasy , sie siedziało do 2 w nocy.....:D
Koniecznie zmień mechanika. Dmuchawa nie działa ci ponieważ masz uszkodzony rezystor dmuchawy.Znajduje się on na obudowie dmuchawy nad nogami pasażera. A co do kontrolki, to co ona przedstawia? Pedał hamulca czy kółko w nawiasie ?
Mam podobny problem-silnik gaśnie dopiero po naciśnięciu hamulca! Spotkał się ktoś z czymś takim? Co zrobić?
możliwe jest wszystko, chociaż czasami jest tak że musiałbys przerobić cały samochód, ale nie wiem czy to jeszcze jest opłacalne. Zależy czego oczekujesz od tego przerobionego poloneza, jeśli ma być szybki, bardzo szybki to proponuje rozglądnąc sie za innym silnikiem, następnie zawieszenie, hamulce itp. itd, ale jeśli ma być to auto do jazdy na codzień...
O rany! Dla 750-ki bez hamulca - znakomite. Dla większej - musi być hamulec. Jeśli większa i ma hamulec - tylko od Trucka.
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie. Nie wiem, nidy się w to nie wgłębiałem. Było to kilka dobrych lat temu a że te mikroprocesory były dostępne i tanie to po prostu je wymieniałem. Dwa razy mi padły, raz czyli nie...
to ze leca spaliny przez korek wlwu oleju to raczej normalne silnik odducha poprzez odme a to ze obroty sie podnosza to tez normalne wakum pompoa wspomagajaca hamulec jest sterowana podcisniniem z kolektora ssacego i gdy wciskasz hamulec dostaje trosdzke wiec3ej powietrza pamietaj ze to tylko polonez
Mam malucha chce z niego zrobić nowe BMW mam do dyspozycji części od poloneza HELP!! Takie rzeczy to u wróżki...
Trzeba podpiąć komputer i zobaczyć jakie prędkości kół podają czujniki. Dodano po 46 Kolega Polonez mnie uprzedził.
Jeżeli to klasyczne hamulce , nie lukasa to stawiałbym na klocki hamulcowe tylnego koła
Skoro pobiera to urządzenie z procesorem od awaryjnych to je wymień. Miałem ten sam przypadek tylko e GLE. Po wymianie kostki /awaryjne, tam są chyba jeszcze wycieraczki. kontrola hamulca i doświetlanie wnętrza/ przestało rozładowywać.
To racja flex i odginanie :D Co do silniczka od wycieraczek to mówiłem o caro 1.6 z 2000r. Z aluminiowym kolektorem zachodzącym na ponad pół silnika. Mikroprocesorów mam 6 i w każdym jest zepsute coś innego, w jednym świeci się ciągle pedał hamulca, w drugim nie dało się wyłączyć samochodu, nawet po wyjęciu kluczyka gasło wszystko a silnik pracował...
Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":) pozdr W polonezie/ FSO1500 tak było i jakoś to jeździło. Zapominacie o jednym - zbyt skuteczne hamulce w maluchu nie mają racji bytu, ze względu na prymitywne przednie zawieszenie. ABS? Oczywiście,...
Ekspert 100 ma racje. Tyle że to nie wina klocków a raczej zacisków które nie powracaja z powodu zapieczenia. To co opisuje Kinki to typowy objaw w wielu autach, piski które ustają po nicisnieciu delikatnym hamulca , w moim Polonezie tez tak było , po wymianie zacisków z przodu ( regenerowane) to piszczenie ustało. Darek...
Witam serdecznie, Trafiłem na ten kapitalny temat o budowie przyczepek szukając pomysłów na modyfikację małego SAMa (kwestia dyszla oraz umiejscowienia osi). Mam za to pytanie do ekspertów, co byście polecili do SAMa ciężarowego w kwestii hamulców. Przyczepka dwuosiowa, na resorach; osie rury + piasty z Poloneza. W tym momencie hamulce tarczowe + zaciski...
Możliwość jest jeszcze jedna. Nawaliło się piachu pomiędzy tarczę a piastę przy montażu kół. Co nie zmienia postaci rzeczy że założone hamulce nie nadawały by się do Poloneza, a co dopiero do auta większego i cięższego.
hmm a podlacze sie do tematu gdyz mam ten sam problem u siebie, tak samo nieraz w czasie jazdy gdy zrzoce na bieg jalowy obroty wskakuja na 2 tys w momecie kiedy stane obroty pomalu spadaja.. dodam tez ze czasem koło zegarow zapala mi sie kontrolka jak by od hamulca(kolor pomaranczowy) i taka jak by od haka (o ile pamietam kolor zolty)... czy to moze...
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
Witam mam problem z hamulcami w moim polonezie z 98.r, po przejechaniu około 10km pedał hamulca wchodzi prawie całkiem do spodu, po kilku naciśnięciach zaczyna dopiero hamować. Układ raczej nie jest zapowietrzony bo po dłuższym postoju pedał łapie u samej góry. Co to może być? Pozdrawiam
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Witam jak w temacie napoczatku wycieraczki chodzily jak chcialy ostwietlenie w srodku mi migalo jak wlaczalem kierunek, kontrolka od hamulca zapalala sie kiedy chciala , swiatlo mi sie jakos ustabilizowalo ale wycieraczki dalej sie wlaczaja jak wcisne hamulec wlacze kierunek albo czasem nawet jak kierownica skrece i kontorlka hamulca caly czas miga......
Witam. W starych polonezach stosowano małe przyrywacze do kontrolek hamulca ręcznego oraz ssania. Chciałbym zamontować u siebie w Caro kontrolkę włączonego wentylatora chłodnicy i uzyskać ten sam efekt czyli przerywane światło kontrolki. Jednak ze względu na słabą dostępność tych przerywaczy chciałbym wykorzystać mały układ elektroniczny. Gdzieś kiedyś...
Jeśli na tłoczku są nawet minimalne wżery korozji, to czyszczenie i składanie nie ma najmniejszego sensu, kup nowe tłoczki, gumowe osłonki i specjalny smar ( w motoryzacyjnym będzie wiedział co ma Ci dać). Jarzmo też musi być czyste tak żeby klocki mogły luźno się poruszać. Ja mam 125p i u mnie oryginalne hamulce działają bez zastrzeżeń.
Witam! Sprawa dotyczy Poloneza Caro 1,5 GLE, rok produkcji 1994, hamulce starszego typu. Ostatnio skończyły mi się klocki na prawym przodzie tak, że tego wewnętrznego zostało tyle co nic a zewnętrznego nie znalazłem wcale (hamulec złapał skutecznie blokując koło). Kiedy hamulec odpuścił udało mi się jakoś dojechać do domu po woli i używając tylko hamulca...
Cześć. Mam problem z Polonezem atu 1.6 Gli 1997 benzyna +gaz. Prawdopodobnie mam uszkodzone urządzenie mikroprocesorowe. Po naciśnięciu hamulca i włączeniu kierunkowskazu włączają się samoczynnie wycieraczki. Przy otwartych drzwiach kierowcy jest wszystko dobrze , ale nie mogę jeździć z otwartymi drzwiami. Co jest tego powodem ? Proszę o pomoc.
Jak trzeba taki silnik przerobić?? Wydawało mi się że podłączając bieguny w różny sposób można sterować kierunkiem obrotów. A co do hamulca to już jest wbudowany w bloczek.
Jak świeci się mocniej po naciśnięciu hamulca to sprawdź masę przy prawym tylnym świetle. Jak nie, to tak, jak napisał elektrit.
Witam, mam dosyć nietypowy problem. Polonez Caro 1997r., już ze zmodernizowaną deską rozdzielczą. Po odpaleniu samochodu palą się i przygasają (efekt jakby złego styku) kontrolki STOP, ciśnienia oleju, hamulca ręcznego. Wskaźnik temperatury drga praktycznie w całej swojej skali. Czy jest jakiś ogólnie znany problem z tymi deskami, który daje taki efekt?
kolega kiedyś w polonezie atu też miał taki problem po wciśnięciu hamulca gasł,dość nietypowa sytuacja może stacyjka jest coś uszkodzona spróbuj odłączyć wtyczkę od stacyjki podczas pracy silnika jeśli zgaśnie a powinien to rozejżyj się za drugą stacyjką, ale te zegary?? a podłączałeś ją pod kompa??
Wiec od nosnie obrotów skaczących w polonezie 1,6 GLI Stan sobie przyjacielu gdy zaczną obroty skakc zatrzymaj sie i jesli obroty są inne niz normalne czyli 900-100 na gazie to wciskaj do konca pedał hamulca kilkanasiecie razy i powinnym sie opuszczac obroty jesli to nie pomoze na luzie sprzędłem sprubuj opuscic obroty w momencie gdy sprzedło poweinno...
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
hamulce polonezie zawory polonezie turbo polonezie
schrack moduły wykrywanie dźwięku przebieg samochodu
pompa ciepła ogrzewanie strefowe ciekawe projekty elektroniczne
Jak zmienić język w drukarce HP PSC 2210? Zmywarka Bosch – świecą wszystkie diody, AquaStop, reset, usterka modułu sterującego