Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Regulacja pewnie dobra, tylko nacisk na osie różny. Otóż to. Brak korektora siły hamowania. Nie wiem jak to uzyskało homologację, na pewno nie polską i robiona na rynek gdzie przeglądów technicznych dla przyczep nie trzeba robić. BTW kiedyś w Polonezie aż do wejścia systemu Lucas była podobna zabawa. Gdzie hamulce bębnowe tam wiecznie jakieś problemy.
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
Witam. Ostatnio postanowilem wymienic linke do recznego w polonezie bo stara troche zardzewiala i nie bardzo chciala odpuszczac. Nowiec wymienilem i potem reczny przestal dzialac wogole. Objawia sie to tym ze dzwignia stawia opor troche za polowa ale chamulec nie dziala. Podejrzewam rze jest to sprawa wyregulowania samoregulatorow ale chyba nie jest...
Mam już kilka takich samochodów stało się to ostatnio klocki i tarcze są ok odpowietrzone hamulce, to samo w tipo i polonezie również. Problem jest dziwny mianowicie po przejechaniu ok 1 km zaczyna samo hamować jedno przednie koło i czuć ogromne bicie na kierownicy przy prędkości 80Km polonez tipo. 120km PASSAT B5 2002r. Po przejechaniu następnego km...
Ta lampka w moim CARO rocznik 1997 hamulce LUCASA oznacza zużycie klocków hamulcowych na przodzie ( z tyłu są bębny). Zapala się znacznie wcześniej niż klocki są rzeczywiście zużyte.
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ostatnio ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu oraz przytrzymanie po postoju.Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony.Chcę wyczyścić i pomalować cały tył.Podejrzewam ,ze płyn w Niemczech nie był wymieniany.Ja autko mam trzy lata.Robiłem...
Jak ja zdawłem to egzaminator po zakończonym egzaminie powiedział tak " nie spodziewałem się po kursańcie takiego opanowania za kierownicą, takiej techniki jazdy itd. " Nie chcę się przechwalać ale nie trafiłem na samochód tylko na rozpadającego się trupa - wsteczny ciężko wchodził ( dowiedziałem się o tym na łuku - nigdy nie dojeżdżajcie do samego...
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
To właśnie o tylnych mówię, bo przednich teraz nie zablokowało po tym, jak zmniejszyłem ilość płynu. Naprawdę robię to już "na chama" i różnymi sposobami, ale bez poluzowania odpowietrznika się nie da ich wkręcić. Podejrzewam, że winne są właśnie przewody. Hamulce tylne się grzeją, płyn się też nagrzewa i przez to rozszerza, a miałem go trochę powyżej...
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Witam. Mieliśmy w pracy Poloneza z silnikiem Forda Sierra 2.0 o mocy coś ok. 103 koni. Most wytrzymał ale zawieszenie i hamulce nie zdawały egzaminu. Auto długo mieliło zanim się rozbujało a hamulce były za słabe jak na takie przyspieszenie i moc.
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
A jak ołączysz hak to jest ok? Masa u ciebie jest słaba...
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
Panowie gdyby to były hamulce "Lucasa" to rozumiem że może i ostre, ale te? Te hamulce to są "zwalniacze" a nie hamulce.
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
to co ty tym polonezem chcesz latac pod dwiestowy ?? Moze malo powietrza, zapieczone hamulce
Zaciągnięty ręczny hamulec.
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
Bursztynowa lampka hamulca,sygnalizuje dzialanie swiatel stopu.Dziala tak : po przekrecaniu stacyjki w polozenie 15/54 lub uruchomieniu silnika,lapka ta sie swieci caly czas,do momentu pierwszego nacisniecia hamulca.Jezeli swiatla stopu dzialaja,po puszczeniu pedalu hamulca,lampka ta musi zgasnac.Jezeli nie zgasnie,znaczy sie to,ze ktoras z lamp stopu...
miałem przypadek świecenia kontrolki spalonej żarówki w poldku - mimo, że wszystkie żarówki świeciły... po dłuższej analizie (dużo brzydkich słów) i wymienianiu żarówek po kolei okazało się, że żarówka od podświetlenia tablicy rejestracyjnej świeci, ale się grzeje(?!) za bardzo - po wymianie żarówki na nową kontrolka zgasła i jest ok.. a zaczep klapy...
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
Witam mam pytanie.Jaki płyn hamulcowy zalewano fabrycznie do poloneza (rover) 1995 r. hamulce Lucas.DOT -jaki nr.
Kolego wal-ker moja wypowiedz byla skierowana do andrzej lewandowski odnosnie wzmacniacza momentu w ciagniku ursus. a poloneza i hamulce starego typu to troche znam. Dodano po 1 przepraszam nie ursus tylko zetor 8011 ale to praktycznie to samo.
loool? (!) wkrzyknik zawsze był hamulcem ręcznym :|
Polonez 1.6GLI mojego ojca (od nowości, kupiony w salonie w1995r) przejechał ok 200tys. do momentu sprzedazy i wiem ze nadal jeździ. W czasie eksploatacji wymnienione było: tarcza sprzęgłowa, moduł zapłonowy i normalnie zużwające sie elementy. Silnik od początku do końca był zalany elfem 15W40. Można spodkać naprawde dobry silnik w polonezie, u mnie...
o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie...
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Jeszcze sprawdź cylinderki, czy nie przymarzły.
Tak to jest jak samemu się chce naprawaić samochód , a toż to już nie technologia poloneza.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
Nie o to mi się rozchodzi takie to ja mam teraz zamontowane na samochodzie chodzi mi o wymianę całego układu hamulcowego z przodu inne zaciski oraz Tarcze o większej średnicy, z czego ktoś coś przystosował niefabryczne mocowane do Poloneza, bo takie hamulce to ja mam teraz i po 5-6 hamowaniach z większej prędkości to bym je spalił...
Jeśli nie ma wycieków przy kołach to uszkodzona będzie pompa.
Treaz jest lucas ale moze to zmienie z tym ze nie mam jeszcze pomyslu na co... chyba ze most nie wytrzyma mocy nowego silnika wtedy most pujdzie z volvo i beda nowe hamulce :-)
a wciśnięcie hamulca zmienia częstotliwość?? migania
To normalne w polonezach. Prawdopodobnie szwankuje urządzenie mikroprocesorowe. Da się z tym jeździć normalnie. Po prostu gaś na włączonych światłach albo wciśnij hamulec i zgaśnie.
Jeżeli nawet wejdzie i poradzisz sobie z elektryką itp pamiętaj o zmianie hamulców bo auto nie tylko ma jechać ale przede wszystkim ma się zatrzymywać ,a już seryjne hamulce z Poloneza do za mocnych nie należą
hamulce polonezie zawory polonezie turbo polonezie
rodzaj odbiorników podłączyć urmet monitoring szybkość internet
spalanie oleju przepracowanego miernik pojemności
Hilti DD 130 – rezystancja stojana, wartości serwisowe, pomiar cewek 230V Wyciąganie PIN z EEPROM, plik bin – metody, algorytmy, offsety, narzędzia, radio, BSI, Blaupunkt, Peugeot