Regulujemy 1 cylinder- na czwartym mijanka czyli wydech się zamyka ssący się zaczyna otwierać popuszczamy śrubę regulacyjną tak żeby między laską a dźwigienką był luz.Następnie dokręcamy śrubę regulacyjną aby luz był zerowy i przykręcamy 1 obrót.Analogicznie ustawiamy resztę 1 patrzymy na 4 , 3 na 2, 4 na1 , 2 na 3.
j a bym pierwsze sprawdził szczelność układu paliwowego od baku po sam silnik a dopiero pużniej pompka i zawór
Witam jestm laikiem ,ale okazało sie że w moim Polonezie 97" 1,6 gli (Bosh) ,klekocze jeden zawór ,klekocze juz około od 3 tysięcy. wczytałem sie gdzieś ze to są hydrauliczne zawory ,czyli nie ma regulacji na nich ,Napiszcie mi proszę jak sie do tego zabrac .Jak dojśc który popychacz wymienić .I jak to wogóle jest ztymi zaworami hydraulicznymi .założe...
da rade je wyregulowac bo sa tam srobki do tego sluzace tylko dalej nie wiem jak to zrobic
Gdzie mogę znaleźć w aucie ten zawór?
ktory przewod zamarza: 1. ten miedziany od butli do parownika czy 2. od parownika do gaznika jezeli 1. to jakis slaby gaz, pewnie z woda a jak 2. to obwod wody, nie ogrzewa parownika i nie odparowuje gaz.
Zobacz czy przy przesuwaniu dźwigni ogrzewania otwiera i zamyka zawór.
Zobacz czy na samej benzynie jest tak samo. Zakręcona butlę z gazem i test. Pewnie parownik puszcza lub któryś zawór.
Kolego , żadna elektryka, masz ciasne zawory.
Może być zanieczyszczona, ja bym spróbował ją przepłukać wodą z wodociągów, pod ciśnieniem w odwrotną stronę niż normalny obieg.Może również być przyczyną zamknięty zawór włączony w obwód nagrzewnicy.
czy w tych polonezach z hydraulicznymi zaworami cos sie reguluje? Dodam iz ze w moim poldku slychac cykanie zaworow. Na lpg cykanie jest slyszalne, a na benzynie slychac 2 razy glosniej. tylko co zrobic jak tak glosno slychac te zawory
Ja jeszcze proponuje sprawdzic zawory - zwłaszcza wydechowe i cały wydech. Pozdrawiam.
możesz zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy zaworowe. to jest najlepsza rada każdy polonez cierpi na to samo. Zawsze się im rozregulowywały zawory.
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
Napisz jaki to silnik. Jeżli gażnik lub wtrysk Abimexa, zawory ustaw tak jak kolega stan opisuje. Jeśli natomiast masz wtrysk MPI Boscha, lub GSI a tym samym hydrokasatory to trochu inaczej ustawiasz te zawory.
Witaj! Skoro masz problem z linką gazu to bym się zastanowił o remoncie silnika. Przy tym pomiarze mogą być pierścienie - gładź w cylindrach - zawory. Przy wykręconych świecach kamerką można zobaczyć w środku cylindrów. Najprościej wyjąć głowicę i będziesz widział jak wyglądają cylindry no i zawory. Pozdrawiam Miro.Nasz
Najpierw zamontuj brakujący przewód od powietrza bo teraz nie dość ze bierze cały czas ciepłe to jeszcze z wentylatora chłodnicy.Z tego co pamiętam po swoich maszynach to jak brakowało mocy to raz na jakiś czas musiałem regulować zawory bo się lubiały przestawiać
A ja tam słyszę właśnie wypadanie? Zajrzyj może pod maskę i sprawdź chociaż przewody. A silnik jak chodzi pod tą maską nie ma padaczki. :lol: Tutaj filmik odnośnie cykania zaworów ale widać też w pierwszych sekundach prace silnika https://streamable.com/1t5x07 widać że lekko się telepie ale tak ten sinik chyba pracuje przewody nowe sentecha zmieniłem...
Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
W polonezach zawór EGR nie występuje.
jeśli chodzi o części do instalacji gazowych to chyba najwiekszy wybór jest w Rembertowie u pana Stanisława Kwiatkowskiego (on zajmuje się glównie mieszalnikami, ale moze ma i takie cos) ul fiszera 14/18 najpierw moze warto zadzwonic 0-601-966-137
Można też wykręcić świece na 1 i 4, kawałek węża i dmuchać ustami, wyczyjesz na którym zawory zamknięte a na którym lekko uchylone.
Podciśnienia sprawdzałem i są ok. Ale tak jak tu kolega sugeruje sprawdzę zawory. Pozdrawiam
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Zawory do regulacji
Kolego zdziwisz sie bo w weekend mialem stycznosc z takim autem i napewno nie bylo tam hydropopychacze. Posiadal on zawory regulowane
DCHD nie było w polonezie, to gaźnik o podciśnieniowym uruchamianiu przepustnicy II przelotu. U niego pewnie nie trzyma zawór iglicowy-podtarty stożek
Odświeżę temat. Też chcę zrobić kompresor i wykorzystać sprężarkę HS-19. I też chciałbym wykorzystać pompę wspomagania z Poloneza lub Lublina do smarowania tej sprężarki. Czy ktoś może coś doradzić? Czy pompa wspomagania z Poloneza ma wbudowany zawór przelewowy?
Jak masz szczęście to jutro zapalisz po jednym obrocie silnika bez dotykania pedału gazu. Co do zmiany motoru, to przy jeździe na ubogiej mieszance spalisz zawory, a wtedy problem z uruchomieniem, i duże zużycie gazu.
mam pytanie co do mercedesa sprintera 2.2 CDI 2004 , przy większej prędkości kiedy samochód jest zagrzany słychać cykanie (jak przy starym polonezie zawory) dodam że wtryski są po regeneracji .
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
Zawory regulujesz jak w normalnym z tym ,że nie ustawiasz luzu tylko dokręcasz na zero + dwa obroty.
Jeszcze mocniej powiększyłeś tą szczelinę? A jest teraz wyczuwalny luz na popychaczach? Patrzyłeś czy zawory się przypadkiem nie cofają? (to by mogło oznaczać, że któryś jest nie domknięty).
Wypalona przylgnia zaworu moim zdaniem spowodowana brakiem luzu zaworowego. Masz opisać dwa uszkodzenia. Dorzuć zdjęcie trzonka zaworu. ps. to chyba zawór z FSO/Polonez a nie 126.
Mam dwa pytania : Jak powinien być ustawiony gaznik w poldku z 1990 r (jaki poziom paliwa itd itp) Jakie powinny zostac wyregulowane zawory (jakie luzy itd itp)
przysłuchaj się czy wszystkie zawory gazowe się otwierają
Witam Sprawdziłbym jeszcze raz zapłon i zawory,czy pracuje równo?
gażnik czyściłem(może niedokładnie?).czy na wolne obroty może mieć wpływ elektrozawór przy gażniku.moduł h-161 i zawory w silniku/.
NAJCZĘŚCIEJ TO WYPALONE GNIAZDA ZAWORÓW kłania się remont głowicy szlif zaworów - 90 zł planowanie - 30zł nowa uszczelka 70zł można to sprawdzić pomiarem szczelności polonez musi coś palić, jak ma za mało paliwa (małę obroty) to pali zawory :)
Może się ulatniać do silnika, przez nieszczelne zawory. Jaka temperatura przełączania?
Ja jeździłem polonezem 5 lat i nigdy nie narzekałem na ogrzewanie,zawsze dmuchało gorącym powietrzem. W polonezie przy nagrzewnicy jest jeszcze zawór sterowany regulatorem od regulacji ciepłego powietrza i nieraz lubi on się zaciąć. Sprawdź czy linka steruje tym zaworem.W nowszych poldkach ten zawór znajduje sie koło silnika.
Powiem szczerze nie katowałem go do czterech tysięcy do 3 owszem , ale nic to nie dawało efekt hamowanie silnikiem do momentu aż zdechnie . Jeżeli czujnik byłby walnięty to powinien chociaz na zimnym silniku chcieć zapalić po ludzku a zapali tylko na gazie od strzała na benzynie już wgl nawet nie zaskakuje Musisz go na benzynce raz na jakiś czas przegonić...
Zawory chodzą a pasek jest dobry
to żę dużo pali może być spowodowane uszkodzeniem lub zbytnim wyrobieniem się membran parownika ,co do obrotów to może być uszkodzone serwo lub zawór w nim.Z czymś takim spotkałem się u siebie w dużym fiacie i u kolegi w polonezie 1,6GLI
Kurde. Niby sprężyna wyglądała na nienaruszoną. Chociaż z drugiej strony aż tak dokładnie to się jej nie przyglądałem. Jeżeli chodzi o zawór to nie wiem czy się przycina. Gdy musiałem włożyć popychacz pod dźwigienkę to po prostu użyłem pręta, oparłem go o karoserie auta i bez jakiś dużych problemów zawór się wcisnął.
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
A wyregulowałeś teraz tak jak potrzeba?
Co prawda wszelkie polonezy omijam dużym łukiem ale tam jest chyba rozdzielacz zapłonu a nie 4 cewki(lub jedna poczwórna). Uwalony będzie raczej przewód, świeca, zawór czy coś podobnego.
Problem rozwiązany. Zawory zostały jeszcze raz ustawione.
Nie wiem na ile sprawa moze być podobna.. u mnie w Polonezie była identyczna historia. Po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory. Mechanik spytał się mnie, czy tak było przed wymianą. Po moim zaprzeczeniu zdecydował się na ponowne zdjecie głowicy.. i co się okazało: przy składaniu pomylił kolejność popychaczy (czy czegoś podobnego - nie...
A wszystkie zawory chodzily lekko w prowadnichach?
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
ciśnienie było sprawdzane?, zawór zwrotny albo regulator ciśnienia
Nie musisz od razu oddawać auta do warsztatu żeby się przekonać że to pasek rozrządu padł. Sposób jest prosty . Posadż za kierownicą kogoś , zdejmij korek wlewu oleju . Widać tam jak się przyjrzysz bodajrze dwa zawory. Pomocnik niech zakręci rozrusznikiem , a Ty patrz czy zawory chodzą . jeśli ani drgną , mimo kręcenia rozrusznikiem , no to jest zerwany...
proponuje sprawdzić dywanik od strony pasażera jeśli zawór jest przy nagrzewnicy ,bo potrafiło ciec przy cięgle zamykającym zawór,były wersje gdzie zawór był w przedziale silnika
Sprawdź czy zawór ogrzewania otwiera się do końca.
Witam wszystko się zaczęło po sprawdzeniu świec (jedna wymieniona) sprawdzeniu wtryskow powiedzieli że są dobre i wymiana zaworu ciśnienia na listwie wcześniej po odpaleni minutę chodził dobrze później obroty wariowały i słychać było 3-4 stuknięcia jak przy odpaleniu z plaka po małej przegazówce wszystko ok teraz po tych naprawach na zimnym jest ok....
Czy chodzi o zawór ciepła? ten do ogrzewania??
Przecież to podałem tylko jako przykład Najgorszy z możliwych. To tak jak by na przykładzie Syrenki 105 pokazać jak się reguluje zawory w Polonezie. Skąd Twoja pewność, że bramy otworzyły się sekwencyjnie a nie dokładnie w tym samym momencie, autor tego nie potwierdził. Pomyśl dlaczego. A jak chcesz to poproś autora o nagranie z monitoringu tak żeby...
[No bo nie ma nic wspólnego, alternator z tym wszystkim, błyskotliwy kolego. Na zacisku 30 alternatora są przykręcone przewody ] Kolego King Kong w tym przypadku kol. Pioj miałby zapewne dużo więcej problemów np.trudności z paleniem miganie świateł itp.Raczej skup swoją uwagę na zasilaniu cewki w.n. bo to z niej najczęściej jest zasilany zawór od gazu.
W moim Polonezie ostatnio została zregenerowana głowica przy stanie licznika 270 tyś. i był pęknięty zawór i skrzywiona prowadnica. Co mogło być powodem tego? i mechanik był zdziwiony że przy takim przebiegu nie ma progów na tulejach:)
Są zawory kulowe z dokręcanym dławikiem i te można zastosować do takiego użytkowania .Tamte tak jak piszesz ciekną nawet bez dotykania. Mam zrobiony taki zawór na silniku od wycieraczek poloneza,do tego dwie krańcówki i przekaźnik,sterowanie z pompy obiegowej C.O.
Zawór zaworem ale zapewne chłodniczka nawiewu zamulona.
A może masz wyrobiony wałek rozrządu - ściąg głowicę to się przekonasz ;] Bo wspominałeś że tak jakby na 2 gar nie pali - ściągniesz głowicę i się przekonasz - możesz mieć któryś zawór wydechowy padnięty. pzdr
Kabel niebieski ( za skrzyką,od bezpicznika,lub przekaźnika pompy ) przeciąć i w obwód wbudować przekażnik 541 (styki 30 i 87a-normalnie zwarte).Cewkę zasilać z elektrozaworu na parowniku (kable przeważnie niebieski i czarny) Idea jest taka że jak zawór dostanie napięcie (jazda na gazie) przekaźnik rozłączy obwód pompy.
a ustawiałes zawory i sprawdz zielony przewód
Witam wymieniłem cewkę zapłonową i Poldek nie ma już dołka przy przyspieszaniu ten problem naprawiony ale silnik na wolnych obrotach trzęsie nie równo pracuje,mogą to być zawory,po mimo że ten Polonez ma jak by automatyczne jakieś popychacze itd to czasem się rozreguluje,wiem że mechanicy potrafią gorzej ustawić zawory i w zaparte twierdzą że tak musi...
35 - zawór wolnych obrotów 44- sonda lambda Pozdrawiam.
zapomnialem dodac mam silnik 1800 z fiata 132 zrobiony na abimexie ale to niema znaczenia . remont silnika i glowicy zrobilem szlifierz na warsztacie ustawil zawory. ten silnik w polonezie juz jezdzi od 3l a problem jest od pol roku z tym ze nasila sie coraz bardziej.
sprężynka kólka patrząc od strony butli to działa jak zawór jedno stronny
Zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa z węglem aktywnym.
Wymień gumki na zaworach.
Egr słuzy do ograniczenia NOx tylko . Ale przy otwartym EGR masz powietrze z niższą zawartością tlenu, bo i cieplejsze, czyli rzadsze i zawierające produkty spalania z poprzedniego cyklu - będą gazy leciały w górę. I tak dla uściślenia - proszę sprawdzić te zawory, stukały jedynie w Polonezie i podobnych wynalazkach, tutaj luzy będą się zmniejszały.
Ale benzyna to jedna sprawa,a dlaczego na gazie nie pali.Jesli podczas dodawania gazu strzela w filtr,moze cewka zaplonowa ma styki zasniedziale,moze przewody,albo slabe swiece.A zawory faktycznie sa hydrauliczne.
Któryś zawór podstawiony, zmierz vakumetrem podciśnienie w kolektorze.
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Witaj! Opisałem Ci silniki bęzynowe.Silniki 1,9 były w polonezach Truck plus. Sprawdź przy zwiększaniu gazu czy w pompie ruchoma jest dźwignia odmykająca zawór paliwa ,może być zatarta.Dokładnie umyj s sprawdź. Pozdrawiam Miro.Nas
zbyt mało danych czy panowie coś regulowali?-jesli są to strzały w gaznik to sugeruje zapłon może zawory jaki jest stan ogólny silnika?
Zawory niedawno regulowałem i to nic nie dało.
Panowie mam pytanko przerabiam w terenówce ogrzewanie niestety musiałem przenieśc nagrzewnice. Wczesniej ciepło zimno było sterowane za pomocą klapy teraz ze wzgledu na przeróbki nagrzewnica jest w głownym kanale miedzy wentylatorem a klapami nie ma teraz mozliwości sterowania klapa wiec jestem zmuszony zastosować zawory na przewodach do nagrzewnicy...
Polonez atu 1.6 GSI na pełnym wtrysku ... nie chce mi chodzić za żadne skarby na 4 cylinder..,. co mam zrobić? Iskra jest, zawory tez ustawione, pierścienie nowe ... co jest?
To planowanie pewnie odłoze chociaz bede szlifowac zawory to moze byc konieczne. Dziekuje za rady.
Ja bym obstawiał zapłon, lub zawory.
moj fiat przestał xapalac krecil i kręcil i nic z górki bez problemu potem i z górki miał problem co sie okazało wwyklepały się zawory nie było luzu powiem wiecej jeden nawet sie nie domykał także proponował bym luz na zaworach Dodano po 1 sorrka zjadlem sprawdzić -- sprawdzić luz na zaworach
Kolektor sto przed domem, więc nie będzie problemu. Jutro coś wkleję. Dodam jeszcze, że mój układ jest otwarty. Jako naczynie wzbiorcze zastosowałem zbiorniczek od spryskiwacza Polonez. Mam tez zawór zwrotny przed cofaniem się cieczy w drugą stronę (bojler grzeje kolektor) - spręzynowy, w którym "osłabiłem" spręzynę delikatnie rozciągając ją śrubokrętem....
Polonez - i to rocznik 1994 , to i chyba gażnik z tzw . ZHS ( zawór hamowania silnikiem ) . Być może jest już dziurawa przepona i dlatego nie ma wolnych obrotów .
Zapomniałem dodac,ze jak wskażnik jest w położeniu powyżej 90 stopni to zaczyna leciec zimne powietrze z dmuchawy.Tak lakby zamykał zawór od ogrzewania.
filterek ok poziom plynu tez jest taki jak powinien. a moze to byc zpowodowane glowica albo niewlasciwym luzem zaworo
Prawdopodobnie cały elektrozawór. Co to znaczy jednolity? Obok cewki jest ten zawór do zakręcania butli jeśli o to chodzi.
No to jak macie takie problemy to powinniście oddać auto do mechanika :D a tak na poważnie to głowica do góry i zawory i wałek rozrządu sprawdzić. pzdr
sprawdzic i wyregulowac zawory. Dodam że regulacja jest niewdzieczna, trzeba wyciagac walek.
Witam.Jeśli masz 2 podwójne cewki,to zamień je miejscami.Będziesz wiedział czy kończy się cewka.Zawsze możesz podmienić cały cewkomoduł.Mogą jeszcze być podparte zawory na 1i4,ale obstawiam zapłon.
Powinien palić bez problemu na gazie.ustaw sobie zawory,a z gazem wygląda to na cieknący reduktor.
No właśnie zdjąłem głowicę i nie widać żadnych śladów. Dodano po 1 Zawory są proste i brak śladów uderzenia
Polonezy UWIELBIAJĄ GAZ. Za cenę Atu można mieć naprawdę niezły ZŁOM z zachodu. A co do tematu. 1.Sonda lambda, najprawdopodobniej padnięta. Jednak nie ma potrzeby wymiany, gazownik może ustawić komputerek na stałe wartości - ja tak mam i spalanie w mieście 11, na trasie 9. 2. Sprawdz termostat powietrza czy nie bierze cały czas gorącego powietrza....
Chłopie, to forum techniczne, jak nie masz nic do powiedzenia, to nie pisz, punkty nabijasz? Tak sądzisz? Temat obracających się zaworów cylindrowych w zwykłym silniku spalinowym, to trochę taka "Urban Legend", wszyscy o tym mówią, ale nikt nie wie dokładnie. Człowieku widziałem obracające się zawory w skuterze qmb i w polonezie 1,6, w głowicach z...
witam proponuję sprawdzić czy filtr paliwa nie jest przypadkiem brudny może być też wytarty zawór iglicowy lub źle ustawiony pływak w gaźniku.
Kolego wojtekryba, mylisz się myśląc że zawory skończyły się na polonezie. A to czy w Lanosie jest to już inna sprawa, ja tylko przedstawiłem co sprawdzić aby dojść do przyczyny. Mogę tylko dodać, jeśli w Lanosie jest klapa to należy sprawdzić, czy nie kieruje ciepłego powietrza na zewnątrz, może też być problem z nadmuchem, wiatrak ciągnie powietrze...
Mam poloneza caro 1.6 rok 92. Mam problem; silnik pracuje nierówno przerywa i gaśnie na biegu jałowym. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, dałem nową kopułkę, zawory wyregulowane i gaźnik czyszczony i nic nie pomogło. Pomocy.
turbo polonezie hamulce polonezie elektryka polonezie
modyfikacja biosu katalog transformator indel wykorzystanie zasilacza drukarki
sharp 40bg4e firmware sharp 40bg4e firmware
Renault Laguna 3 2.0dci - Silnik nie uruchamia się, słychać kliknięcie Ustawienia anteny satelitarnej Hotbird 13°E w Ulm, Niemcy