Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Kolego marco177 odgrzewam odpowiedzi dla Ciebie: WITEK1952 juz napisal ale powtorze... Ad.1 W polonezie caro plus są hamulce LUCASA: PRZÓD- tarcze i zaciski z kontrola zużycia okladzin.... TYŁ-bębny ze standartową samoregulacja luzu szczęk Ad.2 Klocki do zacisków sa identyczne ale jedna okładzina w kompecie ma (powinna mieć) przewody do czujnika zużycia....
pilnie poszukuje instrukcji montażu/demontażu hamulców przednich w polonezie caro z 1991 roku. Zablokowalo mi kolo i nie da rady wogóle go ruszyć, z góry dziekuje za pomoc[/b]
Regulacja pewnie dobra, tylko nacisk na osie różny. Otóż to. Brak korektora siły hamowania. Nie wiem jak to uzyskało homologację, na pewno nie polską i robiona na rynek gdzie przeglądów technicznych dla przyczep nie trzeba robić. BTW kiedyś w Polonezie aż do wejścia systemu Lucas była podobna zabawa. Gdzie hamulce bębnowe tam wiecznie jakieś problemy.
Witam; mam pytanie do Was. Jaka może być przyczyna blokowania przednich kół w Polonezie r.96 hamulce "lukas"? dodam, że najpierw wymieniłem klocki a potem pompę-teoretycznie tłoczki"chodzą" będę bardzo wdzięczny za pomoc-pozdrawiam:cry:
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
musisz dobrze wyczyscic prowadnice zacisku sa tam aluminiowe i w uno czesto sie zapiekaja wyczysc dobrze ti i te blaszki ktore siree wklada do blokady nasmaruj smarem miedzianym i na pewni pomoze to jest bol w uno i polonezie bo to te same hamulce z pompa i serwem nie ma raczej problemow z rezta odkrewc odpowietrznik i zobaczysz
Mam już kilka takich samochodów stało się to ostatnio klocki i tarcze są ok odpowietrzone hamulce, to samo w tipo i polonezie również. Problem jest dziwny mianowicie po przejechaniu ok 1 km zaczyna samo hamować jedno przednie koło i czuć ogromne bicie na kierownicy przy prędkości 80Km polonez tipo. 120km PASSAT B5 2002r. Po przejechaniu następnego km...
Witam. Ostatnio postanowilem wymienic linke do recznego w polonezie bo stara troche zardzewiala i nie bardzo chciala odpuszczac. Nowiec wymienilem i potem reczny przestal dzialac wogole. Objawia sie to tym ze dzwignia stawia opor troche za polowa ale chamulec nie dziala. Podejrzewam rze jest to sprawa wyregulowania samoregulatorow ale chyba nie jest...
Ta lampka w moim CARO rocznik 1997 hamulce LUCASA oznacza zużycie klocków hamulcowych na przodzie ( z tyłu są bębny). Zapala się znacznie wcześniej niż klocki są rzeczywiście zużyte.
Jak ja zdawłem to egzaminator po zakończonym egzaminie powiedział tak " nie spodziewałem się po kursańcie takiego opanowania za kierownicą, takiej techniki jazdy itd. " Nie chcę się przechwalać ale nie trafiłem na samochód tylko na rozpadającego się trupa - wsteczny ciężko wchodził ( dowiedziałem się o tym na łuku - nigdy nie dojeżdżajcie do samego...
Wymieniałem tarcze z przodu jesienią zeszłego roku i i było ok.Jak zacząłem używać ostatnio ręcznego często to to zauważyłem ciepłe koła z przodu oraz przytrzymanie po postoju.Wymieniałem prawy tył czujnik ABS to był cały oblepiony.Chcę wyczyścić i pomalować cały tył.Podejrzewam ,ze płyn w Niemczech nie był wymieniany.Ja autko mam trzy lata.Robiłem...
Tak. Zresztą tylne hamulce w kredensie to nie hamulce, to zwalniacze. E, tam - tylko rzadko kto o nie dbał, żeby zaciski nie były zapieczone. Ten sam system w Polonezie był dużo gorszy, z racji innej masy i jej rozmieszczenia. Do kredensa (dawna włoszczyzna) proponuję Tewesa z Bravo 96r. Prosty bo zasilanie, kontrolka, 4 czujniki i diagnostyka. Plus...
To właśnie o tylnych mówię, bo przednich teraz nie zablokowało po tym, jak zmniejszyłem ilość płynu. Naprawdę robię to już "na chama" i różnymi sposobami, ale bez poluzowania odpowietrznika się nie da ich wkręcić. Podejrzewam, że winne są właśnie przewody. Hamulce tylne się grzeją, płyn się też nagrzewa i przez to rozszerza, a miałem go trochę powyżej...
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Widziałeś jak wyglądają te hamulce bębnowe i jaka jest ich zasada działania? Jeżeli masz odpowietrzone przwidłowo, to rozbierz je /zdejmij bęben/, ogarnij na jakiej zasadzie działają i będziesz wiedział dlaczego pedał "wpada. Od rzau Ci podpowiem- samoregulatory zablokowane i szczęki mają "za daleko" do bębna. Dlatego musisz dwa razy "sztachnąć". Ale...
ta kontrolka wygląda jak pedal hamulca,czy to jest taki okrąg z ! lub P w środku?
Może być , albo dziura w przewodzie, ale miałbyś nierówne wolne obroty lub brak.
Kontrolka migała w starszych wersjach, w Plusach nie miga. Co ciekawe problem głównie wystęuje właśnie w Polonezach z czasów Daewoo.
Zaciągnięty ręczny hamulec.
Panowie gdyby to były hamulce "Lucasa" to rozumiem że może i ostre, ale te? Te hamulce to są "zwalniacze" a nie hamulce.
Bursztynowa lampka hamulca,sygnalizuje dzialanie swiatel stopu.Dziala tak : po przekrecaniu stacyjki w polozenie 15/54 lub uruchomieniu silnika,lapka ta sie swieci caly czas,do momentu pierwszego nacisniecia hamulca.Jezeli swiatla stopu dzialaja,po puszczeniu pedalu hamulca,lampka ta musi zgasnac.Jezeli nie zgasnie,znaczy sie to,ze ktoras z lamp stopu...
Nie można wyłączyć normalnie silnika kluczykiem (cała czas pracuje) tylko należy to robić razem z wciśniętym hamulcem. polonez gli 1.6 immobilajzer fabryczny
Witam. Mieliśmy w pracy Poloneza z silnikiem Forda Sierra 2.0 o mocy coś ok. 103 koni. Most wytrzymał ale zawieszenie i hamulce nie zdawały egzaminu. Auto długo mieliło zanim się rozbujało a hamulce były za słabe jak na takie przyspieszenie i moc.
to co ty tym polonezem chcesz latac pod dwiestowy ?? Moze malo powietrza, zapieczone hamulce
Linkę sprzęgła sam podkręciłem ale nic mi to nie dało .Pedał sprzęgła jest trochę wyżej niż pedał hamulca .
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
Treaz jest lucas ale moze to zmienie z tym ze nie mam jeszcze pomyslu na co... chyba ze most nie wytrzyma mocy nowego silnika wtedy most pujdzie z volvo i beda nowe hamulce :-)
loool? (!) wkrzyknik zawsze był hamulcem ręcznym :|
Na półośce nie ma żadnej nakrętki. Podnieś tył. zdejmij hamulec i kręć kołem, jak się zablokuje postaraj się wyczuć czy blokuje łożysko przy kole, czy coś w przekładni.
Polonez 1.6GLI mojego ojca (od nowości, kupiony w salonie w1995r) przejechał ok 200tys. do momentu sprzedazy i wiem ze nadal jeździ. W czasie eksploatacji wymnienione było: tarcza sprzęgłowa, moduł zapłonowy i normalnie zużwające sie elementy. Silnik od początku do końca był zalany elfem 15W40. Można spodkać naprawde dobry silnik w polonezie, u mnie...
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
wtpnij na czs obserwacji jeden przewód z korka płynu to będziesz wiedział czy zaciął się pływak.Usterka może też dotyczyć krańcówki dźwigni hamulca ręcznego.
Jeżeli nawet wejdzie i poradzisz sobie z elektryką itp pamiętaj o zmianie hamulców bo auto nie tylko ma jechać ale przede wszystkim ma się zatrzymywać ,a już seryjne hamulce z Poloneza do za mocnych nie należą
Jeśli nie ma wycieków przy kołach to uszkodzona będzie pompa.
a i jeszcze jedno mam pytanie zawsze po uruchomieniu samochodu świeci sie kontrolka hamulca i pasy czemu gdy naciskam hamulec za każdym razem zapala mi sie ponownie na około 2 sek ?? Heh, dawno już "Poldolotem" nie jeździłem, ale jeśli dobrze pamiętam, oznacza to uszkodzoną żarówkę stop-u
pisałem kilka postów wyżej. pali sie kontrolka od haku i od hamulca ta pomaranczowa (przeczytaj cały temat)
A jak ołączysz hak to jest ok? Masa u ciebie jest słaba...
Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne. Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz...
To moje auto nie jest takie wredne, a kontrolka przepalonych żarówek sygnalizuje spalenie nawet małej 3W pozycji albo podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Te doświadczenia z kierunkami i kontrolką hamulca to pierwsze psoty z jego strony.
a wciśnięcie hamulca zmienia częstotliwość?? migania
To normalne w polonezach. Prawdopodobnie szwankuje urządzenie mikroprocesorowe. Da się z tym jeździć normalnie. Po prostu gaś na włączonych światłach albo wciśnij hamulec i zgaśnie.
Witam Te wszystkie rady powyżej jak najbardziej prawdziwe. A zobacz jeszcze krańcówkę hamulca ręcznego. Pozdrawiam
Witam. Jezeli to nie zaplon, choc ja bym przy tym przystał. Mechanik sprawdził go na wolnych obrotach a nie wiadomo jak sie zachowuje podczas zmiany obrotow, obciazenia.No ale jezeli to jest sprawne to pozostaja jeszcze opory toczenia, moze hamulce trzymaja???
A może masz problem z lewym powietrzem. Weź najpierw sprawdź czy rano masz twardy pedał jeśli tak to puszcza coś koło serwa (oczywiście zakładam że masz sprawne hamulce ) . potem poszukaj tych wszystkich rurek dochodzących do kolektora ssącego i sprawdź czy da się je zassać oczywiście odłączasz od strony kolektora.
Witam mam pytanie.Jaki płyn hamulcowy zalewano fabrycznie do poloneza (rover) 1995 r. hamulce Lucas.DOT -jaki nr.
Jeżeli przewód nie cofa płynu (rozwarstwił się w środku) możesz to sprawdzić w nastepujący sposób - poluzuj i przykręc odpowietrznik, wypłynie trochę płynu wtedy beben powinien się swobodnie kręcić, po ponownym naciśnieciu pedału hamulca bęben ponownie będzie zablokowany
Ja raz eksperymentalnie (tych specjalnych smarów jeszcze nie było) zastosowałem przeźroczysty smar silikonowy w tłoczkach z tyłu w Polonezie (hamulce tarczowe). Miałem odtąd z tym spokój przez parę lat, aż go sprzedałem.Smarować smarem mineralnym to zbrodnia/samobójstwo (niepotrzebne skreślić) - guma spuchnie na 100%.
noto silnik okej zajmij sie parownikiem lub poszukaj lewego powietrza masz wspomaganie hamulca
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Kingoroot powinien dać radę z takim staruszkiem. A co do usług google, ładuj microg, albo znajdź już gotowy ROM z owymi. Tylko co z tego, że masz dobry sprzęt i dograsz sobie soft z adekwatnym API do googla, jak same aplikacje będą jednym wielkim problemem... Tu możesz mieć już ciężko ze znalezieniem właściwej wersji i obsługą nawet YT. Cytując klasyka:...
Tak to jest jak samemu się chce naprawaić samochód , a toż to już nie technologia poloneza.
Stary typ ma wieksze cylinderki. Zawsze możesz dołożyć pompe vaku taką z alternatorem np transit, corsa, hyunday. Starsi Panowie życzą sobie takiego czegoś czasami. Wtedy hamulce , nabieraja nowego życia. Serwo z pompką od poloneza. Bo inaczej czeka cię hamowanie rodem z flinstonów.
jak swego czsu miałem kaszla to 1 pióro orginał te z tulejami i 1 z trabanta. Była gleba i dobrze się prowadził.I amorki z VW Polo. I hamulce tarczowe z Poloneza... Ah te czasy , sie siedziało do 2 w nocy.....:D
o tej porze roku cale podwozie jest mokre wiec szukanie trzeba bylo zrobic dokladne, uszkodzony przewod sztywny tylnego prawego kola, ten dluzszy, powinien miec gumowa oslone bo uderza w ostre krawedzie podwozia, sadze ze to czesta usterka w polonezie, przednie hamulce sa ok i raczej nie zdarza sie zeby byly wycieki z przodu, tylne hamulce to rzeczywiscie...
albo lekko praktycznie nie odczuwalnie obcierają Ci hamulce lub powoli siadają łożystka kół
Kolego wal-ker moja wypowiedz byla skierowana do andrzej lewandowski odnosnie wzmacniacza momentu w ciagniku ursus. a poloneza i hamulce starego typu to troche znam. Dodano po 1 przepraszam nie ursus tylko zetor 8011 ale to praktycznie to samo.
Mógł, ale nieczęsto się trafiało, zazwyczaj szalały wycieraczki lub lampka hamulca.
Nie o to mi się rozchodzi takie to ja mam teraz zamontowane na samochodzie chodzi mi o wymianę całego układu hamulcowego z przodu inne zaciski oraz Tarcze o większej średnicy, z czego ktoś coś przystosował niefabryczne mocowane do Poloneza, bo takie hamulce to ja mam teraz i po 5-6 hamowaniach z większej prędkości to bym je spalił...
Koniecznie zmień mechanika. Dmuchawa nie działa ci ponieważ masz uszkodzony rezystor dmuchawy.Znajduje się on na obudowie dmuchawy nad nogami pasażera. A co do kontrolki, to co ona przedstawia? Pedał hamulca czy kółko w nawiasie ?
Jeśli kontrolka hamulca ma kształt pedału, to spalona żarówka STOP.
Wystarczy aby włączony był jakiś odbiornik prądu, choćby mały np. żaróweczka, opornik kilkanaście/ kilkadziesiąt om odpowiedniej mocy albo banalnie naciśnij hamulec w momencie wyłączania zapłonu (doraźne rozwiązanie).
obejrzyj ten linkt który dostałeś dokładnie - poniżej jest napisane,że jeśli ma hamulce Lucasa to masz tam kontrolkę klocków.
Ekspert 100 ma racje. Tyle że to nie wina klocków a raczej zacisków które nie powracaja z powodu zapieczenia. To co opisuje Kinki to typowy objaw w wielu autach, piski które ustają po nicisnieciu delikatnym hamulca , w moim Polonezie tez tak było , po wymianie zacisków z przodu ( regenerowane) to piszczenie ustało. Darek...
Dzięki za pomoc Ręczny jak ta lala :D
Witam w Polonezie Caro pali bezpiecznik od świateł awaryjnych, ciekawostka kierunkowskazy działają. Przerywacz kierunkowskazów działa nawet po ich wyłączeniu. Ale wyłącza się po naciśnięciu pedału hamulca, nadmieniam że przełożyłem immobiliser , komputer i cała kierownicę z poloneza ATU do Caro, nie wiem czy to ma znaczenie, ten sam rocznik i ten sam...
Problem polega na tym, że po wyłączeniu silnika kluczykiem silnik nadal pracuje. Dopiero gdy nacisnę pedał hamulca silnik gaśnie. Czy ktoś może spotkał się z takim przypadkiem i co może być uszkodzone?
http://skodaporadnik.republika.pl/porady... Sprężyny w pompie mają znaczenie na opóźnienie narastania ciśnienia pomiędzy przodem a tyłem jeżeli mamy przednie hamulce podłaczone do jednego tłoczka a tylne do drugiego tak jak jest w polonezie. Jak jest to podłączone w tym UAZ-ie to nie wiem. W skodzie sprężyny te nie są jednakowe. Korektor...
Mam podobny problem-silnik gaśnie dopiero po naciśnięciu hamulca! Spotkał się ktoś z czymś takim? Co zrobić?
Skoro pobiera to urządzenie z procesorem od awaryjnych to je wymień. Miałem ten sam przypadek tylko e GLE. Po wymianie kostki /awaryjne, tam są chyba jeszcze wycieraczki. kontrola hamulca i doświetlanie wnętrza/ przestało rozładowywać.
jest to urzadzenie APE
to ze leca spaliny przez korek wlwu oleju to raczej normalne silnik odducha poprzez odme a to ze obroty sie podnosza to tez normalne wakum pompoa wspomagajaca hamulec jest sterowana podcisniniem z kolektora ssacego i gdy wciskasz hamulec dostaje trosdzke wiec3ej powietrza pamietaj ze to tylko polonez
Witam. Jeżdżę od jakiegoś czasu polonezem i zauważyłem małą usterkę.Otóż gdy naciskam hamulec przy włonczonym kierunkowskazie (lewym lub prawym) to jego częstotliwość mrugania zmienia się. Przez chwilę mruga prawidłowo później zwiększa częstotliwość, po chwili znowu normalnie. I tak cały czas, ale tylko przy wciśniętym pedale hamulca. Dodam, że żarówki...
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie. Nie wiem, nidy się w to nie wgłębiałem. Było to kilka dobrych lat temu a że te mikroprocesory były dostępne i tanie to po prostu je wymieniałem. Dwa razy mi padły, raz czyli nie...
Jeśli na tłoczku są nawet minimalne wżery korozji, to czyszczenie i składanie nie ma najmniejszego sensu, kup nowe tłoczki, gumowe osłonki i specjalny smar ( w motoryzacyjnym będzie wiedział co ma Ci dać). Jarzmo też musi być czyste tak żeby klocki mogły luźno się poruszać. Ja mam 125p i u mnie oryginalne hamulce działają bez zastrzeżeń.
Jeżeli to klasyczne hamulce , nie lukasa to stawiałbym na klocki hamulcowe tylnego koła
Możliwość jest jeszcze jedna. Nawaliło się piachu pomiędzy tarczę a piastę przy montażu kół. Co nie zmienia postaci rzeczy że założone hamulce nie nadawały by się do Poloneza, a co dopiero do auta większego i cięższego.
O rany! Dla 750-ki bez hamulca - znakomite. Dla większej - musi być hamulec. Jeśli większa i ma hamulec - tylko od Trucka.
To racja flex i odginanie :D Co do silniczka od wycieraczek to mówiłem o caro 1.6 z 2000r. Z aluminiowym kolektorem zachodzącym na ponad pół silnika. Mikroprocesorów mam 6 i w każdym jest zepsute coś innego, w jednym świeci się ciągle pedał hamulca, w drugim nie dało się wyłączyć samochodu, nawet po wyjęciu kluczyka gasło wszystko a silnik pracował...
możliwe jest wszystko, chociaż czasami jest tak że musiałbys przerobić cały samochód, ale nie wiem czy to jeszcze jest opłacalne. Zależy czego oczekujesz od tego przerobionego poloneza, jeśli ma być szybki, bardzo szybki to proponuje rozglądnąc sie za innym silnikiem, następnie zawieszenie, hamulce itp. itd, ale jeśli ma być to auto do jazdy na codzień...
hmm a podlacze sie do tematu gdyz mam ten sam problem u siebie, tak samo nieraz w czasie jazdy gdy zrzoce na bieg jalowy obroty wskakuja na 2 tys w momecie kiedy stane obroty pomalu spadaja.. dodam tez ze czasem koło zegarow zapala mi sie kontrolka jak by od hamulca(kolor pomaranczowy) i taka jak by od haka (o ile pamietam kolor zolty)... czy to moze...
Jak będziesz miał uszkodzoną żarówkę to ten komunikat nie zniknie po naciśnięciu stopu. To jest tak jak w polonezie caro taki pedał hamulca. Reasumując - jak żarówki są dobre komunikat znika a jak są uszkodzone nie znika. bremslicht prufung - w dokładnym tłumaczeniu - egzamin (sprawdzenie) świateł stopu
Witam jak w temacie napoczatku wycieraczki chodzily jak chcialy ostwietlenie w srodku mi migalo jak wlaczalem kierunek, kontrolka od hamulca zapalala sie kiedy chciala , swiatlo mi sie jakos ustabilizowalo ale wycieraczki dalej sie wlaczaja jak wcisne hamulec wlacze kierunek albo czasem nawet jak kierownica skrece i kontorlka hamulca caly czas miga......
Witam mam problem z hamulcami w moim polonezie z 98.r, po przejechaniu około 10km pedał hamulca wchodzi prawie całkiem do spodu, po kilku naciśnięciach zaczyna dopiero hamować. Układ raczej nie jest zapowietrzony bo po dłuższym postoju pedał łapie u samej góry. Co to może być? Pozdrawiam
Mam malucha chce z niego zrobić nowe BMW mam do dyspozycji części od poloneza HELP!! Takie rzeczy to u wróżki...
Trzeba podpiąć komputer i zobaczyć jakie prędkości kół podają czujniki. Dodano po 46 Kolega Polonez mnie uprzedził.
Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":) pozdr W polonezie/ FSO1500 tak było i jakoś to jeździło. Zapominacie o jednym - zbyt skuteczne hamulce w maluchu nie mają racji bytu, ze względu na prymitywne przednie zawieszenie. ABS? Oczywiście,...
Polecam przeczytanie (zawartości linków też !) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ) Jak nie chcesz rozbierać podsufitki i uzupełniać płaszczyznę metalową połączoną z masą w wielu miejscach pod tym plastykowym dachem, to zostaje montaż w głównej metalowej...
Jak trzeba taki silnik przerobić?? Wydawało mi się że podłączając bieguny w różny sposób można sterować kierunkiem obrotów. A co do hamulca to już jest wbudowany w bloczek.
Jakiś baran, który nie potrafił ustawić czujnika stop, uczył się jeszcze na polonezach. Trzeba wszystko wyprostować, i będzie dobrze.
Witam! Sprawa dotyczy Poloneza Caro 1,5 GLE, rok produkcji 1994, hamulce starszego typu. Ostatnio skończyły mi się klocki na prawym przodzie tak, że tego wewnętrznego zostało tyle co nic a zewnętrznego nie znalazłem wcale (hamulec złapał skutecznie blokując koło). Kiedy hamulec odpuścił udało mi się jakoś dojechać do domu po woli i używając tylko hamulca...
Jak świeci się mocniej po naciśnięciu hamulca to sprawdź masę przy prawym tylnym świetle. Jak nie, to tak, jak napisał elektrit.
Witam! Kolego "mirek1g". Właśnie tego szukałem. Wielkie dzięki.:D Już teraz wiem na 100%, że mam odwrotnie założone szczęki hamulcowe i to jest przyczyną moich problemów z hamulcem ręcznym. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.
gdy mam zapalony silnik i wyciagne kluczyk to kontrolka nadal nie zaswieca się lecz gdy wcisne hamulec na zapalonym silniku i wyciagnietym kluczyku to kontrolka zaczyna swiecic Tak będzie bo napięcie z D+ idzie przez kontrolkę do 15 (plus po zapłonie) i stąd są zasilane lampy stopu. Więc po naciśnięciu hamulca na 15 pojawia się "masa" przez żarówki...
Witam, mam dosyć nietypowy problem. Polonez Caro 1997r., już ze zmodernizowaną deską rozdzielczą. Po odpaleniu samochodu palą się i przygasają (efekt jakby złego styku) kontrolki STOP, ciśnienia oleju, hamulca ręcznego. Wskaźnik temperatury drga praktycznie w całej swojej skali. Czy jest jakiś ogólnie znany problem z tymi deskami, który daje taki efekt?
Cześć. Mam problem z Polonezem atu 1.6 Gli 1997 benzyna +gaz. Prawdopodobnie mam uszkodzone urządzenie mikroprocesorowe. Po naciśnięciu hamulca i włączeniu kierunkowskazu włączają się samoczynnie wycieraczki. Przy otwartych drzwiach kierowcy jest wszystko dobrze , ale nie mogę jeździć z otwartymi drzwiami. Co jest tego powodem ? Proszę o pomoc.
Polonez kręci już 2 raz licznik ,ale co ma do tego zielony kabelek od aparatu zapłonowego? skoro polonez chodzi normalnie tylko w zakresie od 2000 jest taki efekt jakby nacisną lekko hamulec i puścił i wyskakuje na 3000 obr. a dalej to już normalnie więcej.. idzie normalnie tylko w zakresie od 2000 do 3000 tak się dzieje a na benzynie chodzi normalnie
Ludzie czasami montują durne zabezpieczenie gdzie podtrzymanie przekaźnika odcinającego jest brane z kontrolki ładowania, a żeby odpalić trzeba przydusić hamulec z któego przez diodę jest podawane napięcie na rozruch , zauważyłem w kilku polonezach. A puźniej auto czerpie prąd z plusowych diod wzbudzenia i alternator ugotowany.
Witam. Mam Poldka, i wszystko jest ok po za małym mankamentem, mianowicie kierunkowskazy podczas jazdy działają dobrze, jednak gdy jednocześnie używa się hamulca zaczynają mrygać szybko tak jak by np nie było jednej żarówki, w kilku polonezach to zauważyłem. ktoś wie jak temu zaradzić? dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam:)
Witam wszystkich Prosze o dorade w usterce:nie gasnie silnik po wylaczeniu kluczyka mimo nacisniecia pedalu hamulca jak to wczesniej bylo Stacyjka w porzadku bo wylacza i swiatla i np kierunkowskaz Polonez ma stacyjke oplowska Gdzie szukac usterki Bardzo prosze o porady
polonezie hamulce zawory polonezie turbo polonezie
demontaż mastercook wideo input numer koloru lakieru
drukarka epson l3150 drukarka epson l3150
Kompatybilność piły spalinowej Oleo-Mac 937 z innymi modelami Czy można zamienić rezystor 820Ω 1W na 2W?